Orijinalini görmek için tıklayınız : dizelde devir kesicimi olur?
baymustang
31-03-2010, 19:34
başımda bi bela varki bir türlü çözemiyorum
araçta boş viteste iken gaza tam bastığında dalgalanma yaprak yüksek devirde bi 5000 yapıp bi 4000 yapıyor yani bu devirler arasında dalgalanıyor sanki devir kesici varmış gibi
bi diğeri ise yolda giderken 3000 devirden sonra ivmelenme kaybediyor nedir bu olay bilen var mı
aracın turbo ağızındaki contayı değiştiştik ve sabit volan yaptıktan sonra bu oldu
video;
http://www.facebook.com/video/video.php?v=382178308910&saved#!/video/video.php?v=382178308910
sizlere yapılanları yazayım en iyisi
1. hava demimetresi
2. mazot pompası
3. enjektör
4. mazor müşürü
5. basınçlara bilgisayar yöntemiyle bakıldı
6. sabit volan yaptık(belki dedik ama olmadı)
7. kati iptali yapıldı
belki dediklermizi;
1. turbo olabilir diyorum nedeni ise turbonun hortumu çok genleşirdi ama şuanda okadar değil
2. egzantirik veya krank sensörü varmış belki diyoruz onada
baymustang
31-03-2010, 19:40
acil güncel
dizelde devir kesici var
ayrıca dızel arabada yuksek devırlere gerek yok
maksımum tork aldıgı devir 1750 mıs eger combo ıcın soruyorsan
kesici var ama en fazla 6000 devirde keser
4bin üstüne bence hiçmi hiç gerek yok zaten devirlenmemek için elinden geleni yapıyo 1.3dizelcik :)
Kesici dediğiniz olay benzinlideki gibi tatatatata yapmaz (haliyle dizelin doğası gereği ateşleme yok = kesme yok)
Belirli bir devirde sabit kalır ve o devri geçmez.
Ersin YILDIZ
31-03-2010, 20:52
peugeot 206 larda var ama tam keser dedıgın sekıl dalgalanma olmaz yanı bı goster sen onu
kesici dizellerdede var cdti larda 5000 bin biraz üstünde diye biliyorum ama oraya kadar çıkmanın bir anlamı yok bence dizellerde gaz kelebegi olmadığından kesiciye girdigni ancak devir saatinden anlaşılır benzinlideki gibi kesici sesi gelmez sabit hava emişi oldugundan kalır bir noktada
soncag35
31-03-2010, 22:19
boş viteste gaza basmak dizeller için çok tehlikeli işler zaten..aracım henüz 7000 km.'de hiç denemedim böle bişeyi
turboda kaçak olabilir.. turbo kaçmak istiyo olabilir :D turboyla alakalı bi sorunun var ;)
baymustang
31-03-2010, 23:39
mustafa bizim burak ın dedi gibi film sonuna geliyorsun :D:D:D
yaw zaten sen çok biliyon maşallahın var. görende dicekki usta sensin bugüne kadar yazılımdan kim patlamış. patlayan olsa ilk sen patlardın
neyse konu o değil zaten.
konu şu zaten 3000 devirden sonra araç ivmelenmeyi kesiyor.
boşta iken ise sanki kesici varmış gibi 5000 devir ile 3500 devir arasında gidip geliyor
baymustang
31-03-2010, 23:41
4bin üstüne bence hiçmi hiç gerek yok zaten devirlenmemek için elinden geleni yapıyo 1.3dizelcik :)
merak etmeyin bu soruyu biraz profosyonel olarak sordum 4 yıldır aynı araca biniyorum.
nasıl kullanılacağını çok biliyorum :)
sadece sorun 3000 devirden sonra ivmelenme kesiyor daha önceden böyle bişey yoktu.
boşta ise tam bastığında 3500 devir ile 5000 devir arasında gidip geliyor buda beni gıcık ediyor
Chip varsa büyük ihtimal yazılımda bi sorun vardır..
baymustang
31-03-2010, 23:59
yazılım 2 senedir aynı idi bende mehmet gazihana gidip tekrardan güncel daha iyisini yaptırdım ama yine aynı yine aynı mekanik bi problem var
Ersin YILDIZ
01-04-2010, 00:01
mazottan kaynaklı bı sorun olabılır mı acaba dıcem ama pıslık vs
baymustang
01-04-2010, 00:04
sizlere yapılanları yazayım en iyisi
1. hava demimetresi
2. mazot pompası
3. enjektör
4. mazor müşürü
5. basınçlara bilgisayar yöntemiyle bakıldı
6. volan değişti(belki dedik ama olmadı)
7. turbo olabilir diyorum nedeni ise turbonun hortumu çok genleşirdi ama şuanda okadar değil
8. egzantirik veya krank sensörü varmış belki diyoruz onada
mazot pompası yada enjektör bence.
dalgalanma hayra alamet deil ben diyim..
katalitik konvektörü boşalttır %90 sorunun çözülcek
Mehmet Gazihan
01-04-2010, 00:39
mustafacım bi kadran videosu çekde ne anlatmak istediğini anlasın insanlar..
bi ara dynoda boost saati ile deneyelim..grafik herşeyi açıklar..
baymustang
01-04-2010, 08:55
katalitik konvektörü boşalttır %90 sorunun çözülcek
katilatik zaten boş ondanda değil
baymustang
01-04-2010, 09:00
mustafacım bi kadran videosu çekde ne anlatmak istediğini anlasın insanlar..
bi ara dynoda boost saati ile deneyelim..grafik herşeyi açıklar..
ben en iyisi videoyu çekeyim :)
TegB20VTec
01-04-2010, 09:05
100.000 km veya daha fazlaysa Emme manifoldunuda bir temizlettir derim ben.
baymustang
01-04-2010, 09:27
http://www.facebook.com/video/video.php?v=382178308910&saved#!/video/video.php?v=382178308910
video eklenmiştir
UĞUR YUMAK
01-04-2010, 09:28
Dakardaki dizel araçları bi inceleyin. Bizim günlük araçlarımızdan çok daha farklılılar ama benzinli gibi kesicide giden dizeller var.
baymustang
01-04-2010, 09:31
ama böyle bişey yoktu daha önceden bastığımda 5200 devirde sabit kalırdı ve arabanın ivmelenmesi hiç kesilmezdi
sabit volan ve turbo ağzındaki contayı değiştikten sonra böyle oldu ama başka bişeyde denk gelebilir diyorum
baymustang
01-04-2010, 09:54
video;
http://www.facebook.com/video/video....v=382178308910
baymustang
01-04-2010, 11:59
tecrübe günceli
fsunnetci
01-04-2010, 12:09
EGT'yi geçici olarak iptal ettir birde öyle dene katalysatör ne durumda ?
Aslında birçok ihtimal var ama gözünde büyütecek bir sorun değil gibi sanırım..Benim Passat 1.9TDİ 'de oluyordu bu söylediğine benzer durum EGT valfini iptal ve Cat iptali sonrası birde Turbo yenilemesi sonrası düzeldi herşey :)
baymustang
01-04-2010, 12:17
egr ve kat zaten iptal
ali_utku
01-04-2010, 19:59
aracın ivmelenmesinde herhangi bi problem varmı?
benim başıma geldi 1.9 ducato da.araba 3000 den sonra yığılıyodu.durduğu yerde de en fazla 4000 i görüyordu.orta susturucu dağılmıştı değiştirdik araba düzeldi.egzos sistemine bi baktır derim.
bence elektronik bir arıza turbo falan değildir volanda yapmaz bence beyinden yapıyor bence bilen bilinin yada tecrübe etmiş birinin yazması daha iyi olur ama turbo volan vs olacagını sanmıyorum
mekanik bir sorun değil iki yıldır aynı yazılmı kullanıyorsun o zamann yazılımdan da değil varsayıyoruz.Son yapılan işlemler motora ise ''turbo ağızındaki conta değiştirilmesi ve sabit volan'' conta hava kaçırıyor olabilirmi?
yazılımlan alakalı değildir ama dediğim gibi elektronik birşey volan la alakalı olcagını hç sanmam video da araç dalgalanıyor 4 bin devir üstü geçmiyor turboyla alakalıda değildir bence ama sensör yada başka bişide olabilir ama muhtemelen motor elektroniginde arıza var dediğim yanlışta olabilir ama bilen daha önce tecrübe etmiş biri varsa yazması aydınlatıcı olur
Mehmet Gazihan
01-04-2010, 22:19
volan değiştikten sonra olduğuna gore takılan volantın üzerindeki devir sensoru işaretleri sokulenle aynı değil..
keza videodaki durum motorun gerçek hareketini sergilemiyor..motor o kadar ani devir değiştiremez..ortada devir sensoru ve karşısındaki işaretler ile ilgili bir manyetik anlaşmazlık olduğu kesin..
baymustang
02-04-2010, 15:50
yarın tekrardan söküyoum muadili olan bi comboyuda götürücem değiştire değiştire yapıcaz
devil_berk22
02-04-2010, 21:15
comboda bende denedim 1.3cdti motorda kesiyor ki zaten turboyu fazla zorlamamak lazım kucaklama ihtimali var aracı
baymustang
03-04-2010, 09:56
tam gaz bastığında 5200 devirde kalır oynamaz hiç
baymustang
09-04-2010, 17:27
3 foruma yazdım sıkıntılarımı
öyle şuvardır diyenler olduki kafam allak bullak olmuştu ama sonunda kendim çözdüm
1.mazot pompası
2.enjektör
3.mazot müşürü
4.turbo
5.kat
6.manifold
7.depoda pislik var diyen oldu ama hiç biri çıkmadı arkadaşlar
özellikle volan ve turbo contasından sonra bu olay oldu demiştim ben ise okuyucu diyordum ve en sonunda ise okuyucu çıktı ve halletim şükürler olsunki
fatih(fb)
23-04-2010, 14:20
tork azaldığı için 3000 den sonra ivmelenme yavaşlar benim 1.5 dci megane 4500 de kesiyor kalıyor öyle dalgalanma falan yok
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.