PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : şahin turbo megasquirt + launch :)



boosted_pug
04-04-2010, 02:19
araç şaşmazda kaynakçı tarık ustanın abisi ismail abinin arabasıdır 2000 model 1.4 i tek nokta enjeksiyondan semi sequential full enjeksiyona çevrilmiştir bunun için ms1 v3 standalone, 380cc enjektör, mpi emme manifoldu, 60mm gaz kelebeği, rölanti düzenleyicisi (daha takılmadı resimlerdeki bujilerle tıkalı yerlere yakılacak :D ), iat sensörü, mpi termostadı kullanıldı şuan 0.8 barda yürümekte

http://i623.photobucket.com/albums/tt315/saxo_vts_turbo/DSC00890.jpg

http://i623.photobucket.com/albums/tt315/saxo_vts_turbo/DSC00891.jpg

http://i623.photobucket.com/albums/tt315/saxo_vts_turbo/DSC00893.jpg

http://i623.photobucket.com/albums/tt315/saxo_vts_turbo/DSC00895.jpg

http://i623.photobucket.com/albums/tt315/saxo_vts_turbo/DSC00894.jpg

http://i623.photobucket.com/albums/tt315/saxo_vts_turbo/DSC00896.jpg

http://i623.photobucket.com/albums/tt315/saxo_vts_turbo/DSC00897.jpg

http://i623.photobucket.com/albums/tt315/saxo_vts_turbo/DSC00900.jpg

http://i623.photobucket.com/albums/tt315/saxo_vts_turbo/DSC00901.jpg

http://i623.photobucket.com/albums/tt315/saxo_vts_turbo/DSC00899.jpg

http://i623.photobucket.com/albums/tt315/saxo_vts_turbo/DSC00903.jpg

http://i623.photobucket.com/albums/tt315/saxo_vts_turbo/DSC00904.jpg

http://i623.photobucket.com/albums/tt315/saxo_vts_turbo/DSC00905.jpg

http://i623.photobucket.com/albums/tt315/saxo_vts_turbo/DSC00906.jpg

http://i623.photobucket.com/albums/tt315/saxo_vts_turbo/DSC00909.jpg

http://i623.photobucket.com/albums/tt315/saxo_vts_turbo/DSC00910.jpg

http://i623.photobucket.com/albums/tt315/saxo_vts_turbo/DSC00911.jpg

http://i623.photobucket.com/albums/tt315/saxo_vts_turbo/DSC00912.jpg

Eray Yümsel
04-04-2010, 02:21
çok iyi be. yürür videosunu bekliyoruz mengü eline sağlık süper olmuş

boosted_pug
04-04-2010, 02:24
eşantiyon 4500 devirde launch

http://i623.photobucket.com/albums/tt315/saxo_vts_turbo/th_DSC00913.jpg (http://s623.photobucket.com/albums/tt315/saxo_vts_turbo/?action=view&current=DSC00913.flv)

http://i623.photobucket.com/albums/tt315/saxo_vts_turbo/th_DSC00914.jpg (http://s623.photobucket.com/albums/tt315/saxo_vts_turbo/?action=view&current=DSC00914.flv)

http://i623.photobucket.com/albums/tt315/saxo_vts_turbo/th_DSC00915.jpg (http://s623.photobucket.com/albums/tt315/saxo_vts_turbo/?action=view&current=DSC00915.flv)

boosted_pug
04-04-2010, 02:26
çok iyi be. yürür videosunu bekliyoruz mengü eline sağlık süper olmuş

hangi ara gördünde msj attın yaww :D sağolasın kanka seninki daha güzel olcak inş. yürür videosu haftaya gelicek bi son ayarlama daha yapıcam ondan sonra

_Burak_
04-04-2010, 02:28
maşallah :D
şayincilere güzel ilham olur bu :D

Swift
04-04-2010, 09:18
güzel olmuş gerçekten :D

by_hayali
04-04-2010, 09:49
valla süper olmuş ellerine sağlık Mengü :D

[RaCeR]
04-04-2010, 10:01
helal olsun elinize saglık =)

OmeR-FE
04-04-2010, 10:12
Maşallah, Etkili :)

selcukkoylu
04-04-2010, 10:16
son videoda 8.saniyede gazlarken patlatma yaptı galiba neden?

dragstar
04-04-2010, 11:03
mengü abi valla maşallah diyim ankaradaki ms li arabalar snn sayende artıyor:)

launch controlde inginition retard dimi kaç derece retard verdin

Derman
04-04-2010, 11:09
masallah elınıze saglık

boosted_pug
04-04-2010, 11:10
teşekkürler sarkadaşlar

launch yaptığımızdan patlama yapıyo normal bişi 8 derece verdim

mmustu
04-04-2010, 11:14
hey maşallah kanka ben ellerine sağlık çiçek gibi olmuş kaputun içide bunda lpg de varmıydı kanka varsa o nasıl olacak :D

Murat
04-04-2010, 11:26
maşşallah çok gsel.

boosted_pug
04-04-2010, 12:02
lpg wardı kanka eski sistem söktük attık sıralı olcak muhtemelen

SekoLive
04-04-2010, 12:02
bu araç daha önce yapılmıstı konusuda vardı tekrardan mı eL attınız

mmustu
04-04-2010, 12:04
lpg wardı kanka eski sistem söktük attık sıralı olcak muhtemelen

heh işte bunu merakla bekliyorum kanka :D epeyce bir süredir ciddi ciddi düşündüğüm günlük kullanmak için lpg li turbolu bi şahin yapmak istiyordum :D hatta şahin hazır ms zaten var bide lpg ve ayar kısmını halledin bende arkadan geleyim :D

boosted_pug
04-04-2010, 12:05
daha önceden herhangi bi ms yada başka bi standalone uygulaması yapılmamıştı tipo 1.6 mpi ın tesisatını takıcaklardı üzerine komple olarak sonradan vaz geçtiler ms yaptık

SekoLive
04-04-2010, 12:06
hayırlısı oLsun ozaman ;)


detaylı fotoları vardı bu konuda

http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=37386

sulhi
04-04-2010, 12:09
bu araba tork garaj hakan abinin arabası deilmiydi..

IMOBILIZER
04-04-2010, 12:52
Mengücüm Eline Saglık :)
Ver boostu :)))))))))))))

mmustu
04-04-2010, 12:56
hayırlısı oLsun ozaman ;)


detaylı fotoları vardı bu konuda

http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=37386

burada karbüratör varmış araçta :D

bu emme manifoldu hangi arabanın birde silindir kapağı

boosted_pug
04-04-2010, 15:23
araç kaynakçı tarık ustanın abisi ismail abinin arabası belki daha önce hakan ustada olabilir net bilmiyorum

kapağı orjinal die biliyorum kanka ama emme manifoldu tipo mpi ın manifoldu gaz kelebeği için felan kestik biçtik biraz başka bişi yok direk oturuyo altdan egzantrikli olanlara belki olmaya bilir ama üstden egzantrikli olanlara oluyo die biliyorum

ikinci olarak bitanede doğan geliyo oda bitmek üzere :D onunda resimlerini koyarım

Maxiboost
04-04-2010, 15:38
şahin turbo furyası reloded :D

metin
04-04-2010, 19:43
oh miss birde 1,6 olsaydı

CGR328
04-04-2010, 20:39
üst kapak 1.6 alttarafı 1.4 :D

CGR328
04-04-2010, 20:47
burada karbüratör varmış araçta :D

bu emme manifoldu hangi arabanın birde silindir kapağı

abicim o resımde araba tek nokta enjektorlu orjınal fabrika çıkışlı (1.4 i.e ) tek nokta oldugu için fazla werim alamıyorduk bizde tipo m.p.i ın emme manfoldunu taktık birebir orjınal oluyo hiç bir işlem görmeden .. üst kapağıda orjınal şahin silindir kapağı ...

egeturbo
04-04-2010, 22:43
hobaa bende hafta sonları binmek için uno hazırlıodum kendime 1.4 enjeksyonlu okadar yüksek derece egzantirik ve subab almıştım muzaffer abiden yaplırmı bu şimdi :s
mengü abi bu geçen sormuştuk olurmu diye sende bize anlatmıştın herhalde bu o proje

gurcell
05-04-2010, 09:54
Mengü hocam eline sağlık. Bende akşamları canım sıkıldıkça harness'i yapmaya başlayacağım, sana sorum şu olacak, harness de kullandığın sensör soketlerini ikinci el , kullanılmış mı aldın , yoksa sıfır bulabiliyor musun?

mmustu
05-04-2010, 10:02
abicim o resımde araba tek nokta enjektorlu orjınal fabrika çıkışlı (1.4 i.e ) tek nokta oldugu için fazla werim alamıyorduk bizde tipo m.p.i ın emme manfoldunu taktık birebir orjınal oluyo hiç bir işlem görmeden .. üst kapağıda orjınal şahin silindir kapağı ...

sağolasın gülüm benim bilgileri için :icon_tup: güle güle kullanın

Can08
05-04-2010, 12:16
maşallah çok güzel olmuş kazasız belasız video isteriz ama :D:D:D

Emir_b16a
05-04-2010, 13:30
şahin ilanlarına uno ilanlarına baktım yaa :D maşallah :)

CGR328
05-04-2010, 19:40
sağolasın gülüm benim bilgileri için :icon_tup: güle güle kullanın

rica ederim abicim her zaman :D

akın
05-04-2010, 20:12
mengüüüüü:):) Kankaya alıştırdılar valla mengü demeye:) Kankam süpersinnnn tek kelime ile....

boosted_pug
05-04-2010, 20:36
çok teşekkürler arkadaşlar yorum yapan arkadaşların eline sağlık

kullandığım soketlerin hepsini ikinci el kullanıyorum genelde araba üzerinden çıkan soketleri kullanıyorum 2 - 3 pinli soketler çok kolay sıkıntı olmuyo ama 4 pinli soketler ve üzeri pinliler resmen işgence

CGR328
10-04-2010, 22:17
http://i39.tinypic.com/aw46t2.jpg

ygtrn
10-04-2010, 22:28
helal olsun... çok temiz duruyor
maşşallah

::ZaFeR::
10-04-2010, 22:35
Şayinde artık bir beyne kavuştu :D

CGR328
10-04-2010, 22:44
eet şaHin de artık beyinli

selcukkoylu
11-04-2010, 10:36
tüpsüz şahin olmaz.tüplü fotolarınıda görmek isteriz

Murat
11-04-2010, 16:54
çok gsel maşşallah.

eski bir çaça cı olarak çook beğendim :)

K0213
12-04-2010, 21:21
gerçekten çok güzel hatta süper ama ne varsa orjinalde var o nedenle yerim turboyu :D bugün kepten cooler bağlantısını söktüm ve yaşasın n/a diyorum ;) direk yakışıi çalışması herşeyi değişti gözünü sevdiğiminin :D:D

mmustu
12-04-2010, 21:24
gerçekten çok güzel hatta süper ama ne varsa orjinalde var o nedenle yerim turboyu :D bugün kepten cooler bağlantısını söktüm ve yaşasın n/a diyorum ;) direk yakışıi çalışması herşeyi değişti gözünü sevdiğiminin :D:D

saçmalama olum biraz para topla yapalım şu beyin olayını keyfini sür :icon_tup:

K0213
12-04-2010, 21:39
saçmalama olum biraz para topla yapalım şu beyin olayını keyfini sür :icon_tup:

kanka ben kafaya koydum 2.0 16v tipo motoru koyup 150 hp lerde kendi çapımda takılcam :D şanzuman bağlantıları aynıymış. sadece motor değiştirip bir süre ole takılcam, ztn enjeksiyona geçmeden turbo yapamayız be kardeşim, karbüratörle yapsakta ztn sana rakip olamicaksak ne gerek var :D:D

SekoLive
12-04-2010, 21:40
http://i39.tinypic.com/aw46t2.jpg

çOK BAŞARILI Bİ DURUŞ :icon_tup: DARISI BAŞIMIZA :D

darkred
12-04-2010, 22:02
şahinin kaput altıda dışıda gerçekten güzel olmuş araç sahibine kazasız belasız sürüşler

allah utandırmasın..

CGR328
14-04-2010, 21:51
kanka ben kafaya koydum 2.0 16v tipo motoru koyup 150 hp lerde kendi çapımda takılcam :D şanzuman bağlantıları aynıymış. sadece motor değiştirip bir süre ole takılcam, ztn enjeksiyona geçmeden turbo yapamayız be kardeşim, karbüratörle yapsakta ztn sana rakip olamicaksak ne gerek var :D:D

abicim anladıgım kadarıyla senın araban 2.0 tc mirafiori
eer öle ise motor almana gerek yok senın alacagın 16 v tipo kapağı ufak tefek malzemeler ve megasquırt

ozzi41
14-04-2010, 21:56
maşallah,çok güzel olmuş

3rk4n
15-04-2010, 10:51
Maşallah şahin in başka resimleride varmı görmek isterim cok güzel duruyor

ygtturbo
21-04-2010, 18:36
ismail abi hayırlı olsun 4 noktan inş beraberiz konyada msj yolladım bak ben 131ahmet;):confused::(:p:o:eek::cool:

ygtturbo
21-04-2010, 21:50
haa abi unutmuşken mirafiori amblemi için cok tesekkür ederim saol:cool:

ygtturbo
21-04-2010, 22:04
özel msj bak unutma

erkanayasli
22-04-2010, 11:13
mengü engineering helal olsun combo :)

maskaran
27-04-2010, 19:13
maliyet ne kadar peki yaptırmak istesek ipcu verirmisin :)

boosted_pug
27-04-2010, 22:17
yaptırtmak isteyene tabiki yardımcı oluyorum maliyet arabanızdaki mvcut donanıma ve istediğiniz özelliklere göre değişir

Kadyr
27-04-2010, 22:29
frenlerı guclendırmeyı unutmayın :D

boosted_pug
28-04-2010, 20:28
frenlerı guclendırmeyı unutmayın :D

onlarda değiştirildi belki yakında arkayı disk yapabilir ismail abi

CGR328
02-05-2010, 10:08
frenlerı guclendırmeyı unutmayın :D

frenler hava soğutmalı oldu olmasada zaten şahinlerin frenleri çoğu avrupa arabasının frenlerinden iyidir zankk die durur yani;)

selcukkoylu
02-05-2010, 13:37
frenler hava soğutmalı oldu olmasada zaten şahinlerin frenleri çoğu avrupa arabasının frenlerinden iyidir zankk die durur yani;)

şahin kolay kolay durmaz.sert fren yaparsan ya sağa döner ya sola döner.düz gitmez

kadir jdm civic
02-05-2010, 17:08
hadi hayırlısı ile istediginiz gibi yürür .....

Selim Kaynar
02-05-2010, 19:06
Maşallah. Kaç barda 0.8 de mi hala kaç hp verir bu mpi?

MKT
02-05-2010, 22:38
çok güzel proje.elinize sağlık.çok başarılı.bu ms işi baya baya gelişmeye başladı.bende üzerinde çalışıyorum biraz bu işlerin.aracınızı burda turbo şahin yapan bi ustamıza gösterdim sistem böyle böyle diye çok beğendiler.aslında proje bitiminde birazda maliyetten bahsetseniz.mekanik olarak değil sadece elektronik aksam.yani sensörler-enjektörler-ms-kablolar-jaklar fişler ortalama bir maliyet eğer mahsuru yoksa....

CGR328
02-05-2010, 23:35
walla bizde bilmiyoruz maliyet yazıya dökmedik ama yinede para gidiyo her türlü

tayreep_john
17-05-2010, 19:39
Burdaki ResimLerde karbüratör enjeksyonlu sisteme mi çewrilmiş??? benim 92 altimaya olur mu acaba ??? ;)

saqwert
17-05-2010, 21:21
gördüğüm en güzel şahin motoru diyebilirm :) kazasız belasız

CGR328
17-05-2010, 21:33
teşekkürler http://i44.tinypic.com/2yyb3wo.jpg

mmustu
17-05-2010, 21:37
41 kere maşallah kardeşim ;)

CGR328
17-05-2010, 21:39
teşşekkurler abicim

By_DoMiNo
17-05-2010, 22:25
Bişey sormak istiyorum. Arac ın full enjektör e çevrilmesi ile ilgili olarak. 2000 ve üst model şahin doğanlarda Tek nokta enjeksiyonlu motor var bildiğim kdarıyla. Sadece bu motorlarmı full enjeksiyona çevrilebiliyor. Yoksa Normal karbüratörlü olanlarınıda çevirme olanağı varmıdır.

tool
17-05-2010, 22:33
Bişey sormak istiyorum. Arac ın full enjektör e çevrilmesi ile ilgili olarak. 2000 ve üst model şahin doğanlarda Tek nokta enjeksiyonlu motor var bildiğim kdarıyla. Sadece bu motorlarmı full enjeksiyona çevrilebiliyor. Yoksa Normal karbüratörlü olanlarınıda çevirme olanağı varmıdır.

normal karburatorlu olanda cevrilir neden olmasin :)

gokhan07
17-05-2010, 22:53
Bişey sormak istiyorum. Arac ın full enjektör e çevrilmesi ile ilgili olarak. 2000 ve üst model şahin doğanlarda Tek nokta enjeksiyonlu motor var bildiğim kdarıyla. Sadece bu motorlarmı full enjeksiyona çevrilebiliyor. Yoksa Normal karbüratörlü olanlarınıda çevirme olanağı varmıdır.

eski tip alttan egzantrik olanlar çevrilmez heralde ama yeni tip üstten egzantrikli olanlar tipo mpi motorların üst kapağı emme manifoldu vs uyduğu için çevrilebilir heralde

boosted_pug
17-05-2010, 23:58
üzerinde röle bile olmıyan bi araba bile çevrilebilir herhangi bi sıkıntı olmadan ama maddiyat değişir tabiki daha çok parça gerekebilir

3rk4n
18-05-2010, 09:14
Maşallah uzun zaman sonra süper dedirten bi şahin....

M///maniac
18-05-2010, 09:16
abi masallah böyle farklı projeler görmek harika helal videoda bekliorz şahinimizden...

Mustafa Birsesli
18-05-2010, 09:18
bı kadran videosu gelse şahinden iyi olacak mengü :) merakla beklıyoruz

VteC_MaNiaC
18-05-2010, 10:06
şiir gibi olmuş ellerinize sağlık

CGR328
18-05-2010, 18:56
alttan egzantrıklı eski şahin motorlarıda çevriliyo fakat mengü abinin dediği gibi maddiyat artar o eski motorlara yenıden emme manıfoldu yapmak gerekıo krank sensörü vb.. gibi sensörler gerekio ama bizim yani üstten egzantrıklı şahin motorlarında ona gerek kalmıo tipo mpi ın emme manıfoldu cuk die oturuo

3rk4n
18-05-2010, 19:09
alttan egzantrıklı eski şahin motorlarıda çevriliyo fakat mengü abinin dediği gibi maddiyat artar o eski motorlara yenıden emme manıfoldu yapmak gerekıo krank sensörü vb.. gibi sensörler gerekio ama bizim yani üstten egzantrıklı şahin motorlarında ona gerek kalmıo tipo mpi ın emme manıfoldu cuk die oturuo

Bi kadran videosu görebilecekmiyiz. Bide bu olay emme mpi vs 1.6 üstten egzantrikli şahinlere de oluyormu cuk diye :D

By_DoMiNo
18-05-2010, 19:32
Bir tane Doğan Sever Arkadaşım var, Mekanik modifiyeden pek anlamaz. Varsa yoksa Ses görüntü modifiyesi. Ona bu konuyu anlatmak istiyordum. En azından bilgi almış oldum. Peki Bir Doğan ı Full Enjeksiyona çevirmenin maliyeti ortalama nedir? Ve tekrar birşey daha Sormak istiyorum. Denilmişki Mpi motor (Full Enjeksiyon diye geçen) Tipo motorlarının üst kapak ve diğer malzemeleri uyuyor. Tipo S tarzı araçlarıda Tipo SLX İe nin oem parçaları ile full enjeksiyon yapma şansımız da varmı.

CGR328
19-05-2010, 06:45
Bir tane Doğan Sever Arkadaşım var, Mekanik modifiyeden pek anlamaz. Varsa yoksa Ses görüntü modifiyesi. Ona bu konuyu anlatmak istiyordum. En azından bilgi almış oldum. Peki Bir Doğan ı Full Enjeksiyona çevirmenin maliyeti ortalama nedir? Ve tekrar birşey daha Sormak istiyorum. Denilmişki Mpi motor (Full Enjeksiyon diye geçen) Tipo motorlarının üst kapak ve diğer malzemeleri uyuyor. Tipo S tarzı araçlarıda Tipo SLX İe nin oem parçaları ile full enjeksiyon yapma şansımız da varmı.


öle olma şansı war aynı blok aynı kapak yanlız emme versiyonları değişik fiat ın o huyunu çok seviyorum bu motorlar 1968 yılında ilk olarak çıkarılmış gunumuze kadar dewam etmiş çift egzantrıklı mirafiori bloklarıda öledir alfa q4 fiat cat motorlarla aynıdır yani fiat a ne yaparsan yap oluo :D fiyatıda 2.500 tl civarı sanırım

:icon_tup:

maskaran
19-05-2010, 09:36
fiyatı arkadaşmıza ben sordum 1500 tl civarı iner çıkmaz fiyatı :D

egeturbo
19-05-2010, 16:08
öle olma şansı war aynı blok aynı kapak yanlız emme versiyonları değişik fiat ın o huyunu çok seviyorum bu motorlar 1968 yılında ilk olarak çıkarılmış gunumuze kadar dewam etmiş çift egzantrıklı mirafiori bloklarıda öledir alfa q4 fiat cat motorlarla aynıdır yani fiat a ne yaparsan yap oluo :D fiyatıda 2.500 tl civarı sanırım

:icon_tup:

fiatı seviyoruz :D
bide şu benim motoru bi toplasak gari benide ms sahibi yapacaksınız inş :D

CGR328
20-05-2010, 09:27
fiatı seviyoruz :D
bide şu benim motoru bi toplasak gari benide ms sahibi yapacaksınız inş :D

yaparız ardacım :D

CGR328
20-05-2010, 09:29
fiyatı arkadaşmıza ben sordum 1500 tl civarı iner çıkmaz fiyatı :D


beyın 1 mılyar enjektorler 250 -400 yakıt rayı war emme monıfoldu 400 sensorler kablolar işçilik verceksin ustaya ondan sonra 60 mm thortle body yaptırcaksın 2.500 tl değil 3000 tl ye mal oluyor

alperx
20-05-2010, 09:56
3000 tl bence normalk rakam..

By_DoMiNo
24-05-2010, 18:44
Peki Madem bütün fiat gruplarına oluyor. 95 model Tipo S yi Full enjeksiyona çevirmenin maliyetide 2.500 TL 3.000 TL civarımıdır. Birde Full enjeksiyona çevrildiğinde 8 Valf Mi 16 Valf mi oluyor motor?

boosted_pug
24-05-2010, 21:15
Peki Madem bütün fiat gruplarına oluyor. 95 model Tipo S yi Full enjeksiyona çevirmenin maliyetide 2.500 TL 3.000 TL civarımıdır. Birde Full enjeksiyona çevrildiğinde 8 Valf Mi 16 Valf mi oluyor motor?

valf arabaya bağlıdır enjektöre yada manifolda göre değişmez üst kapağı değiştirirseniz değişir onun haricinde araba karbüratörlü yada tek nokta enjektörlü ise ortalama tüm parçaları ve ms dahil 2500 gibi tutar

CGR328
24-05-2010, 23:59
tipo s motorları 16 valf olmaz 1968 den beri bu motor 8 valfdir

By_DoMiNo
03-06-2010, 23:11
Yani arkadaşlar şu aşağıdaki Doğan 1.6 İe, Zaten ie motorlar tek nokta enjeksiyonlu diye geçiyorlar. Sanırım bunları full enjeksiyona çevirmek daha kolay. Atmo olarak yürürründe ne kadarlık bir performans artışı oluyor. Yani Emsalleri ile arasında ne kadarlık fark olur yürür açısından soruyorum. Günlük kullanım için full enjeksiyonlu şahin yapma fikri fena olmaz hani :)
http://img97.imageshack.us/img97/1092/qqqqm.jpg (http://img97.imageshack.us/i/qqqqm.jpg/)

CGR328
03-06-2010, 23:37
ii fikir ama turbodan fazla para gider 8 balya krank , dereceli, tepeli piston , enjektör , beyin , emme manıfoldu , thortle body, bronz , daha incik boncuk çok ama 120 hp civarı olur bunlarla .... turbo yaptır daha çok werım alırsın hemen hemen aynı paralar gider yani sadece emme manıfoldunu taktırıyım 4 nokta enjektorlu olsun diosan sadece 10 hp alırsın bunada değmez

CGR328
04-06-2010, 00:10
06tu987 son resim

http://i47.tinypic.com/141vacj.jpg

06 TU 987

By_DoMiNo
04-06-2010, 07:05
beyın 1 mılyar enjektorler 250 -400 yakıt rayı war emme monıfoldu 400 sensorler kablolar işçilik verceksin ustaya ondan sonra 60 mm thortle body yaptırcaksın 2.500 tl değil 3000 tl ye mal oluyor


ii fikir ama turbodan fazla para gider 8 balya krank , dereceli, tepeli piston , enjektör , beyin , emme manıfoldu , thortle body, bronz , daha incik boncuk çok ama 120 hp civarı olur bunlarla .... turbo yaptır daha çok werım alırsın hemen hemen aynı paralar gider yani sadece emme manıfoldunu taktırıyım 4 nokta enjektorlu olsun diosan sadece 10 hp alırsın bunada değmez

Burdaki Build in maliyeti ne olur. "8 balya krank , dereceli, tepeli piston , enjektör , beyin , emme manıfoldu , thortle body, bronz , daha incik boncuk çok ama 120 hp civarı olur bunlarla "


06tu987 son resim

http://i47.tinypic.com/141vacj.jpg

06 TU 987
İyi güzelde benim kafamda proje şu. Sonuçta 1.6 ie dediğimiz araç karbüratörlünün bir yeni versiyonu. Yakıt tüketimi olarak Karbüratörlü Şahinlerden 100 km de 1 litre daha az yakması ve biraz daha atarlı giderli olması var. Sizin bu araçtaki gibi. Siz önce Full enjeksiyon sistemi daha sonra full enjeksiyonun devamı olarak turboladınız aracı. Ben sadece sizdeki turbo hariç Full enjeksiyon motor sistemini uygulama olarak düşünüyorum. Yani Hem günlük kullanım aracı olacak.Ben sade olanından hoşlanıyorum. Belki ilerde tatmin etmezse turbo yapılır o ayrı konu ama :) Hemde Standart şahinlerden emsallerinden daha iyi gidecek, Hemde DAHA AZ YAKACAK. Amaç bu yani :) Bu arada sizin araç, Full enjeksiyon sistemi ve Turbo toplamda ne kadar maliyeti oldu.

CGR328
04-06-2010, 08:00
walla maliyetini hiç hesaplamadık . sen sadece mpi sistemi istiosa 2 şekilde olur ya mpi ın elektrık tesısatını bulcan yada ms beyın yapcan ama ben ms den yanayım hem maliyet açısından hem kolay bulmak açısından hemde ayar açısından birde sıralı sistem lpg bağlarsın 10 numara olur karar senın D:

By_DoMiNo
05-06-2010, 10:25
Bu megasquirt olayı kafamı karıştırıyor. Sadece turbo araçlardamı oluyor yoksa karbüratörlü beyin tesisatı olmayan meksefe sistemi ile çalışan aracları Beyin ile bir düzen halinde çalıştırılması mı oluyor.Bu üstten egzantrikli şahinler 94 ve üstü Tempra motorlu şahinler oluyor değilmi. 94 model ve üstü şahinlerin hepsinde full enjeksiyona çevirme şansımız varmı.Kısaca anlatmak istediğim şu,

2002 model Şahinin Motor Görüntüsü..

http://img338.imageshack.us/img338/5444/2002ahinmotor.jpg (http://img338.imageshack.us/i/2002ahinmotor.jpg/)


Bu da 96 Model Bir Şahin in motor görüntüsü

http://img156.imageshack.us/img156/396/96modelahinmotor2.jpg (http://img156.imageshack.us/i/96modelahinmotor2.jpg/)


bu da alttan egzantrikli Şahin motoru

http://img40.imageshack.us/img40/211/92ahinmotor2.jpg (http://img40.imageshack.us/i/92ahinmotor2.jpg/)

Bu üstten egzantrikli motorlarda Ms rahatlıkla yapılabiliyor yani deilmi ?

XSi
05-06-2010, 13:55
06tu987 son resim

http://i47.tinypic.com/141vacj.jpg

06 TU 987

Bi video lazım bence..

Kalkış olur, ara hızlanma kadran görüntüsü olur.. Bi görelim de keyiflenelim bence..

M.Emin
05-06-2010, 14:07
Bu megasquirt olayı kafamı karıştırıyor. Sadece turbo araçlardamı oluyor yoksa karbüratörlü beyin tesisatı olmayan meksefe sistemi ile çalışan aracları Beyin ile bir düzen halinde çalıştırılması mı oluyor.Bu üstten egzantrikli şahinler 94 ve üstü Tempra motorlu şahinler oluyor değilmi. 94 model ve üstü şahinlerin hepsinde full enjeksiyona çevirme şansımız varmı.Kısaca anlatmak istediğim şu,

Bu üstten egzantrikli motorlarda Ms rahatlıkla yapılabiliyor yani deilmi ?

Alttan üstten egzantrik farketmez hepsine aynı mantıkla (ufak farklılıklar olabilir) karbüratörlü, enjeksiyonlu, araca megasquirt takılabilir...

CGR328
05-06-2010, 22:02
abim dogru diyo fakat alttan egzantrıklıye 4 nokta ejektorlu emme manıfoldu olmuo kesip biçmek gerekio ms beyın turbo nos atmosferik gti vti farketmez butun arabalara olur

By_DoMiNo
05-06-2010, 22:14
abim dogru diyo fakat alttan egzantrıklıye 4 nokta ejektorlu emme manıfoldu olmuo kesip biçmek gerekio ms beyın turbo nos atmosferik gti vti farketmez butun arabalara olur

Dostum teşekkür ederim Herşey için. Ne sorduysam elinden geldiğince yanıtladın. Gerçekten tekrar tekrar teşekkür ederim. Şuan piyasa yüksek benimde acelem yok. Kış gibi günlük kullanım için bir şahin veya doğan Slx felan düşünüyorum. Doğanların gerek yolda gidişi gerek iç aksamı şahinden daha konforlu olduğu söyleniyor. Her neyse, Mpi tipo nun üst kapak emme vs. ve Ms takılarak 16v Çıtır bir Araç yapılabilir. Herşey için tekrar, tekrar teşekkür ederim.

ReßeL
05-06-2010, 22:21
Gaz kelebegi e30'dan cikma mi?

CGR328
05-06-2010, 22:28
e36 ---

CGR328
05-06-2010, 22:39
Dostum teşekkür ederim Herşey için. Ne sorduysam elinden geldiğince yanıtladın. Gerçekten tekrar tekrar teşekkür ederim. Şuan piyasa yüksek benimde acelem yok. Kış gibi günlük kullanım için bir şahin veya doğan Slx felan düşünüyorum. Doğanların gerek yolda gidişi gerek iç aksamı şahinden daha konforlu olduğu söyleniyor. Her neyse, Mpi tipo nun üst kapak emme vs. ve Ms takılarak 16v Çıtır bir Araç yapılabilir. Herşey için tekrar, tekrar teşekkür ederim.

abicim rica ederim ama aklındaki şu 16 valve kelımesını bi at :D bu motorlar 16 valf olmuo fiatların diğer modelleri oluo mesela mirafiori 2.0 tc ye 2.0 16v tempra tipo alfa lancia kapakları oluo fakat o motorlar 5 para etmez sürekli yatak saran hergün biyerini koparan motor sen üstten egzantrıklıyi tercih et gerçektende çok verimli bi motor oldugunu göreceksin motor avrupada özellikle amerikada x1/9 die bi arabaya sürekli bı
undan koyup turboluyolar italyada stroker kiti yani kolu pistonu 8 balya krankı var ayarlı kasnak yakıt rayı aklıma gelmeyen baya bi modifiye parçası war mesela sana bi resim araba 500 hp 0-400 10.9 sn inanmayanlar olursa videoları araştırıp izleyebilirler :icon_tup:

http://i47.tinypic.com/2eaq6gm.jpg

By_DoMiNo
05-06-2010, 23:13
abicim rica ederim ama aklındaki şu 16 valve kelımesını bi at :D bu motorlar 16 valf olmuo fiatların diğer modelleri oluo mesela mirafiori 2.0 tc ye 2.0 16v tempra tipo alfa lancia kapakları oluo fakat o motorlar 5 para etmez sürekli yatak saran hergün biyerini koparan motor sen üstten egzantrıklıyi tercih et gerçektende çok verimli bi motor oldugunu göreceksin motor avrupada özellikle amerikada x1/9 die bi arabaya sürekli bı
undan koyup turboluyolar italyada stroker kiti yani kolu pistonu 8 balya krankı var ayarlı kasnak yakıt rayı aklıma gelmeyen baya bi modifiye parçası war mesela sana bi resim araba 500 hp 0-400 10.9 sn inanmayanlar olursa videoları araştırıp izleyebilirler :icon_tup:

http://i47.tinypic.com/2eaq6gm.jpg

Tofaş Fiatların alt blok aynı lafını duyunca kafama 16v üst kapak olayı oturdu. Neyse onuda sildim attım :D Zaten Bahsettiğim aracı gündelik düşünüyorum. Biz Sokağımızdan geçen Kiralık şahinlerle büyüdük. Şimdilerde herkez forumlarda Böööm Bööm Bağıran şahin adı altında eleştiriyor ama. Bir tutkudur şahin doğan. Ben öyle gırtlağına kadar yüklemeyi düşünmüyorum açıkcası. Atmo bir şahin olacak, Diğer Şahinlerden Motor ve gidişat olarak 1-2 gömlek üstün olacak. Kafamdaki proje bu. 110-120+ atmo bi şahin olsa yeterde artar bile. Tadından yenmez, Yakıtta da üzmez.

boosted_pug
06-06-2010, 11:53
çağrı fazlasıyla açıklamış zaten megasquirtle full enjeksiyona çevirmek için arabada hangi sistem olursa olsun farketme blok kapak piston segman boş bi motor olsun gerisi hallolur yani altdan üstden ortadan arkadan farketmez

hee peki şahin alıp full enjeksiyon yapıp günlük binmek istiyosunuz nasıl yapabiliriz?

altdan egzantrikliler

mpi emme manifoldu enjektör kelebek vs.
emme manifoldunun kesilip uydurulması gerekli
mpi termostat kütüğü artı su sensörü
krank kasnağı
krank sensörü
kasnakların feln ayarlanması gerekli

üstden egzantrikler (karbüratörlü)

mpi emme manifoldu enjektör kelebek vs.
mpi termostat kütüğü artı su sensörü
krank kasnağı
krank sensörü
kankaların felan ayarlanması gerekli

tek nokta enjeksiyonlu

mpi emme manifoldu enjektör kelebek vs.
mpi termostat kütüğü
:)