Orijinalini görmek için tıklayınız : k20a / k20a2 farkları...
8.000rpm
08-04-2010, 11:54
bizim modeller k20a2 / 11,0:1 sıkıştırma / 200hp / 196nm / 5.900de vtec açar
jdm k20a /11,5:1 sıkıştırma / 220hp / 206nm / 6.200de vtec açar
egzantrik ve sıkıştırmadan başka ne fark var?
Lsd tabii ki saymıyoruz , şanzıman oran farklarını da saymıyoruz...
beyin?
emme?
headers?
gaz kelebeği?
aklıma olası başka bir fark gelmiyor...
eski konuları da araştırmadım açıkçası...
evet , bilenler bir adım öne çıksın :D
bizim modeller k20a2 / 11,0:1 sıkıştırma / 200hp / 196nm / 5.800de vtec açar
jdm k20a /11,5:1 sıkıştırma / 220hp / 206nm / 6.200de vtec açar
egzantrik ve sıkıştırmadan başka ne fark var?
Lsd tabii ki saymıyoruz , şanzıman oran farklarını da saymıyoruz...
beyin?
emme?
headers?
gaz kelebeği?
aklıma olası başka bir fark gelmiyor...
eski konuları da araştırmadım açıkçası...
evet , bilenler bir adım öne çıksın :D
abi o diilde sende zaten ince conta var jdm ekzantrik ile birlikte kpro uzerinde jdm type r yazılımını yuklersen aracın 220 mi oluyor acaba :)
neyse bilen biri yazar ilgiyle izliyorum:icon_tup:
8.000rpm
08-04-2010, 12:01
sıkıştırma işi tamam da , üzerine jdm egzantrik hadisesine değer mi değmez mi o esas soru :)
bi de araç zaten 220 ise jdm cam sonrası ne oluyor? :beuj:
sıkıştırma işi tamam da , üzerine jdm egzantrik hadisesine değer mi değmez mi o esas soru :)
bi de araç zaten 220 ise jdm cam sonrası ne oluyor? :beuj:
diger soru hani f/e/h paketi k20a2 de 230 civarı veriyorya hani jdm de 220 den baslıyor f/e/h ile onlarda 250 mi oluyor acaba :heyoo:
8.000rpm
08-04-2010, 16:27
yok öyle aritmetik gitmiyor bu işler :D
keşke gitse...
ama filtre-egzoz-headers-kpro-ince conta-jdm egzantrikler ile sanırım çok aşırı keyifli birşey çıkar ortaya :D
hilmi en iyiisi bilir bu konuyu...
8.000rpm
08-04-2010, 16:42
bekliyoruz işte :)
bizimkiler 5900 da vtec açıyor.
8.000rpm
08-04-2010, 16:53
aha geldi :D
yaa 100 devir için kırma beni , düzeltivereyim hemen :D
egzantrik piston ve yazılımdan başka bi fark oldugunu sanmıyorum...
emme ve egzantrik farklı heralde.fn2 ler kacta vtec acıyor acaba daha erken sanırım
ahmet3425
08-04-2010, 19:03
bana kalırsa exantriklerde bi farklılık yoktur
emme manifoldu ve sıkıstırması farklıdır diye dusunuyorum tabi miniks bu konuda en guzel bilgileri bizimle paylasacaktır...
FN2 5400 rpm de vtec acıyor sanırım...
8.000rpm
08-04-2010, 20:49
sıkıştırma farklı
egzantrikler farklı
orası kesin
ama emme manifoldu ve egzoz manifoldunda jdm-eudm arasında fark var mı bilmiyorum
Cimmeria
08-04-2010, 21:03
zaten emme ve egsozla işimiz yok onların nasıl olsa değişeceği kesin jdm cam ve kpro koyacaksanız erhan bey :)
fsunnetci
08-04-2010, 21:10
Nasıl ki EK9.DC2,DC5 kasalarda JDM ile USDM modelleri arasında Piston,Egzantrikler,Ecu Vb.gibi farklılıklar var ise K20a ile K20a2 arasında da bu gibi parçalarda farklar vardır bence.
sıkıştırma farklı
egzantrikler farklı
orası kesin
ama emme manifoldu ve egzoz manifoldunda jdm-eudm arasında fark var mı bilmiyorum
emme kesin farkli ;)
http://www.jhpusa.com/store/pc/viewPrd.asp?idproduct=2125&idcategory=549
jdm emme ve headers farklı kesin olarak .
http://sunspeed.com/exhaust%20K20A-1.jpg
initial-D
08-04-2010, 21:52
sözü edilen k20a jdm ep3 teki k20a mı?
yoksa mugen civic-r da 240 hp 11,7 sıkıştırmalı varda:)torkuda 216:)
Juggernaut
08-04-2010, 22:09
Jdm in egsoz portlarıda daha genişti sanırım.
Selim Kaynar
08-04-2010, 23:04
Yok mu artıran ben de çok merak ediyorum.
initial-D
08-04-2010, 23:12
spoon sport a mail attım bakalım ne diyecekler
onlar biliyordur heralde:D
piston-piston kolları da farklı diye biliyorum.ama en iyi minikler ve reşit aga bilir.
boosted_pug
09-04-2010, 00:23
yağ pompaları farklı yanlışbilmiyosam
blok haricinde aynı ne kaldı? :D
K20A da K20A2 ye göre ..
-daha agresif egzantrikler (a2 ye gore jdm k20a lar stg1 hatta 1/2 diyebilirz)
-04 ustu jdm k20a larda çift subab yayları standard .oysa a2 de egzos tarafı tek
-yüksek sıkıştırmalı piston (a2 11.00cr * k20a 11.5cr)
-emme manifoldu (a2 "PRB" * K20a jdm "PRC" (accord euro r da k20a "rbc"))
-egzos manifoldu (dizayn farkı orta devirlere güç katıyor k20a da)
-bu üstte yazdıklarıma endeksli olarak "ECU" tabiki .. DC5R ecu "PRC" (02-05 jdm immosuz)
(rev limit vtec point falanda farklı tabiki )
ve diğer bir önemli fark şanzımanda ..
*k20a2 lere nazaran k20a jdm "de standard olarak çıkan Helical LSD ve Close Ratio Kısa 4-5-6)
Jdm in egsoz portlarıda daha genişti sanırım.
Yok .. kapak bazında "Base" olarak porting aynı K20A ve K20A2 de ..
K24a2 lerde egzos porting biraz daha büyük fakat onda da emme porting braz daha küçük.
Emme manifoldu K20A2 lerde "PRB" kodlu .. K20A da ufak bir dizayn farkı ile içi de daha geniş "PRC" olarak stamplanmış..
Egzos manifoldu da dizayn olarak farklı .. çıkışı a2 ye göre braz daha büyük.. tabi egzos sistemi de bu şekil dewam ediyor..
piston-piston kolları da farklı diye biliyorum.ama en iyi minikler ve reşit aga bilir.
Pistonlar farklı onlarda da k20a2 "prb" 11.00CR ve K20A "prc" 11.5CR olarak ..
fakat piston kollarında herhangi bir farklılık yok ..
kollardaki farklılık k20a/2 - k20a3 arasinda .. yani k20a2 ve k20a ayni ..
yağ pompaları farklı yanlışbilmiyosam
Rev Limit farkli olmasina ragmen Yağ pompaları 1e 1 aynı ..
birinde yağ soğutucu var birinde yok pompalar aynı
emme ve egzoz manifoldları arasındaki farklar bunlar mı acaba :beuj:
http://www.honda.co.jp/factbook/auto/CIVIC_TYPE_R/200703/04.html
Onur typer
09-04-2010, 08:12
resıt aga uyuyo ertanım heralde
VTec_king
09-04-2010, 08:30
DCR sağol açıkmalar için
Komple Motor Ve şanzıman almak lazım desek daha iyidir :)
8.000rpm
09-04-2010, 09:27
yok yaa , komple motora gerek yok tabiiki de ,
piston farkını ince conta ile kapatabiliriz / 11,5:1 sıkıştırma yakalanabiliyor
jdm egzantrikler komple alınacak , cuk diye oturtulacak
subap yaylarına takıldım sadece ama mutlaka müdahale edilmesi gereken bir durum değil diye düşünüyorum
emme-egzoz headers için jdm'e gerek yok , rbc+dc ile yürünebilir
yazılım evet farklı olması gerek tabii , onu da halletmek mümkün
sonuçta ;
egzoz-conta-rbc-headers-kpro yapılmış typeR lar ülkemizde var ,
bunlara artı olarak jdm egzantrik gayet mantıklı ve verimli bir parça olacaktır
:)
Egzantrikler farklı
Subap yayları farklı çift ve tansiyonu yüksek
Oem pistonlar yüksek cr li
Oem kollar daha hafif K20A da gramaj farkı var dışardan bakıldıgında 1 e 1 aynı K20A2 ile ama gr olarak farklı fuat
oem egzost manifoldu farklı
oem emme manifoldu ufak fark var (bunu reşit biliyor ben tam bilmiyrum)
şanzuman farklı birde daha dayanılı kısa oranlı dişliler + kilit var
Oem 8600 limitör sıkıntısız 9100 kpro ile dönüyor
B.Aktepe
09-04-2010, 10:59
Volan farklı diyebiliyorum.
Volan farklı diyebiliyorum.
ups .. tabi ya en önemlilerinden biri de volan .. Hatırlattığın için saol usta ..
jdm k20a versiyonu volan 10.25lbs .. eudm usdm k20a2 ler ise 16.75lbs olması lazm ..
ki buda 0 dan 100km hıza 0.3 saniye daha erken ulasmasnda buyuk faktör ..
Volan da farklı bilal dogru söledin
fakat 2005 typer larda da aynı volan bulunuyor bilginize
emme ve egzoz manifoldları arasındaki farklar bunlar mı acaba :beuj:
http://www.honda.co.jp/factbook/auto/CIVIC_TYPE_R/200703/04.html
dostum bu link te 02-05 JDM K20A ve 07 FD2 Type R da cıkan 225bhp lik 2 JDM motor un farkları var .. yani k20a2 06-07 k20a dan 2 gömlek daha düşük ..
yok yaa , komple motora gerek yok tabiiki de , +1
piston farkını ince conta ile kapatabiliriz / 11,5:1 sıkıştırma yakalanabiliyor +1
jdm egzantrikler komple alınacak , cuk diye oturtulacak +1
subap yaylarına takıldım sadece ama mutlaka müdahale edilmesi gereken bir durum değil diye düşünüyorum +1
emme-egzoz headers için jdm'e gerek yok , rbc+dc ile yürünebilir* RBC ye katilmamak mumkun degil ama ben DC ye para harcamak istemezdim şahsen ..yazılım evet farklı olması gerek tabii , onu da halletmek mümkün ..kpro :)
sonuçta ;
egzoz-conta-rbc-headers-kpro yapılmış typeR lar ülkemizde var ,
bunlara artı olarak jdm egzantrik gayet mantıklı ve verimli bir parça olacaktır
:)
böylece jdm k20a nın da biraz daha gelişmişini yakalıyoruz .. aşağı yukarı 235-245hp arası oynar bu set up .. tabi istisnalar kaideyi bozmaz ..
Z1 ile A alt bloklar bire bir aynı
vtecleri farklı devirlerde açması beyin ile mi alakalı ?
BMK TypeR
09-04-2010, 14:09
Volan farklı diyebiliyorum.
04 ep3 typerla jdm aynı volantları,
Alg Alıntı.....
Bir çoğumuzun merak ettiği konulardan biriydi..Bir başlık altında toparlamakta fayda olur diye düşündüm..
GÜVENLİK EKİPMANLARI
-Hiç bir fark yok tamamen aynı
K0NFOR EKİPMANLARI
-Hiç bir fark yok tamamen aynı
İÇ DİZAYN
- Recaro özel üretim koltuklar
- Momo özel üretim direksiyon simidi
- Kırmızı renkte zemin döşeme
DIŞ KISIM
- Arka kısımda civic yazısı altında britanya bayrağı
LASTIK VE JANTLAR
-Tamamen aynı
OPSİYONEL KONFOR PAKETİ
- Özel mavi ışık farlar
- Yan cam üzeri siperlik
DİĞER
- Tork esaslı LSD
MOTOR
K20A
-Motor gücü (kW [ PS ] /rpm) - 158 [ 215 ] /8,000 *
-Tork çıkış gücü (N m [ kg m ] /rpm) - 202 [ 20.6 ] /7,000 *
-Ayrıca JDM versiyonda özel JDM subap yayları, iticiler, forged pistonlar ve daha ufak katalitik konvertör mevcuttur..Farklı vites oranları, japonyaya has mapping, intake manifold ve eksoz manifoldu değişiklik gösterir.Yine JDM versiyonunda farklı kablolama sistemi, elektrik aksamı mevcuttur..
_muhaRRem
09-04-2010, 14:14
niye getirmezlerki zaten bu JDM typeR ları..
B.Aktepe
09-04-2010, 14:26
niye getirmezlerki zaten bu JDM typeR ları..
gerek var mı :icon_tup:
Amaç; oem parçalar kullanarak k20 güçlendirmek ise,
çok daha güçlüsü yapılabilir. ;)
_muhaRRem
09-04-2010, 14:31
gerek var mı :icon_tup:
Amaç; oem parçalar kullanarak k20 güçlendirmek ise,
çok daha güçlüsü yapılabilir. ;)
Yapalım :D
8.000rpm
09-04-2010, 14:38
olay oraya gidiyo zaten :):):):)
volan olayı da makyajlı typeR larda çözülmüş oluyor
:D:D
Cimmeria
09-04-2010, 14:50
Erhan bey sizde bir hareketlenme seziyorum :)
B.Aktepe
09-04-2010, 15:33
Yapalım :D
para-çokomel eğrisi :D
hidrolik dirreksiyonu unuttunuz :) bitane daha var sölemicem :D
kürbütör kapagı rengimi :)
ne güzel film gibi :D ahh caponlar ahh yaktınız honda ateşiyle hepimizi :D
kolçak var galiba jdmlerde :)
8.000rpm
09-04-2010, 17:48
Erhan bey sizde bir hareketlenme seziyorum :)
yok canım estağfurullah :D
bizimki aile typeR ' ı :D:D:D
yok öyle aritmetik gitmiyor bu işler :D
keşke gitse...
ama filtre-egzoz-headers-kpro-ince conta-jdm egzantrikler ile sanırım çok aşırı keyifli birşey çıkar ortaya :D
yok yaa , komple motora gerek yok tabiiki de ,
piston farkını ince conta ile kapatabiliriz / 11,5:1 sıkıştırma yakalanabiliyor
jdm egzantrikler komple alınacak , cuk diye oturtulacak
subap yaylarına takıldım sadece ama mutlaka müdahale edilmesi gereken bir durum değil diye düşünüyorum
emme-egzoz headers için jdm'e gerek yok , rbc+dc ile yürünebilir
yazılım evet farklı olması gerek tabii , onu da halletmek mümkün
sonuçta ;
egzoz-conta-rbc-headers-kpro yapılmış typeR lar ülkemizde var ,
bunlara artı olarak jdm egzantrik gayet mantıklı ve verimli bir parça olacaktır
:)
herşey yapıldıktan sonra + egzantrik kesinlikle tavsiye ederim, egzantrikli bir başkaydı o araç :D aşırı keyifli oluyor :)
initial-D
09-04-2010, 19:02
stock k20a2 ye filtre-headers-ince conta-kat iptali-egzantrik-port genişletme-kpro
stock k20a ya yine yukarıdakiler (evet onun egzantriklerinide daha yüksek dereceli olanlarla değiştiricez)
ne verir? 2side aynı mı verir yoksa k20a daha fazlamı verir acaba? çok saçma bi soru oldu ama k20a nın a2 ye avantajlarını ortadan kaldıracak bi mod yaptığımızda hangisi daha verimli olur acaba?:)
A daha fazla verir oem sıkıştırması 0.5 cr daha yüksek
toda conta ile birisi 11.9 birisi 11.4 oluyor
birde orta konsol farklı diye biliyorum klima kontrolleri yukarda değilde yanda
motor ile iç aksamın ne alakası var yaw okumdan konuyu yorumda bulunmyalım lütfen
motor ile iç aksamın ne alakası var yaw okumdan konuyu yorumda bulunmyalım lütfen
:) .. Bu arada PRB Emme Manifoldu (k20a2) ve PRC Emme man.(k20a jdm) arasinda ufak bir hacim farki ve porting farki var .. runner lerin uzunluklari ve dizayni ayni..
hidrolik dirreksiyonu unuttunuz :) bitane daha var sölemicem :D
hidrolik direksiyon JDM / USDM-EUDM olarak degil de EP3 Civic Type R /Si ve DC5 Integra Type R/RSX/RSX-S diye ayriliyor daha cok .. yani k20a2 olan bir rsx de jdm k20a dc5 deki gibi hidrolik sistem var .
*EP3 Civic`ler Elektronik Hid. Direksiyon (hid pompasi yerinde sadece idler pulley denen bir kasnak var)
*DC5 Integra`larda ise bildigimiz eski sistem `B ve D` Serisindeki gibi Hidrolik Direksiyon Pompasi var.. fakat kayiş B ve D serilerindeki gibi ayrı ayrı değil..Tek büyük bir kayış tümünün üzerinde dönüyor..(hid. direksiyon .. klima komp. ..şarj dinamosu vs)..Dolayisi ile ozel kasnak ve kayış almadan hidroliği yada klimayı iptal edemiyosunuz..
Bu arada 05-06 JDM K20A larda (DC5 Integra Type R) eski 02-05 JDM K20A lara göre şunlar da upgrade yapılmış..
02-05 JDM K20A . VS . 06 Spec JDM K20A (DC5-R sadece)
*Egzantrikler (alt devir lobe leriyle çok hafif oynamışlar.midrange tork yakalamak amaclı)
*Debriyaj Kiti Standardından Stage1 Organik
*Carbonized Sekromençler (bir onceki seride sürekli aşınan 2 ve 3. vites sekromenclerini upgrade yapmışlar)
*PRC kodlu olmasına ragmen ECU "ya immobilizer eklemişler ..
initial-D
12-04-2010, 13:09
Like you have stated the Compression Ratio is different, the difference in power between the K20A and K20A2 is also due to the higher octane fuel used in Japan. As far as I ** aware the internals and Intake/Exhaust Manifolds are the same, the only difference being that the JDM engine will have a shorter Catalyic Convertor on it compared to a EUDM car (dependant on location within the EU)
Regards, Sam
zaten bildiğimiz şeylerdi:)
8.000rpm
12-04-2010, 13:23
ee?
hani jdm cams?
initial-D
12-04-2010, 13:32
egzantrikler hakkında bişey dememiş?daha doğrusu ben sorarken intake-egzos?sıkıştırma?beyin?cat?piston? diye sormuştum.egzantrikleri yazmamışım, oda söylememiş:)
spoon sports europe den satıştaki bir eleman cevaplayanda
k20a-f20c hibrid sordum birde, avrupada hiç yapmadık bilgim yok dedi:)
dostum .. evde birebir hem k20a ve k20a2 motor var açık olarak ..parçalardaki farklılıklar gözümün önünde .. kaldı ki benim yazdıklarım USA den "Katman ; Nikos ; J.Evans` gibi honda profesörleri sayılan adamlar tarafından tastiklenmiştir..
ben verebileceğim kadar ince ayrıntıya girdim.. mesela adam emme manifold ları aynı demiş.. çok yakın olmasına rağmen aynı değil.. ayrıntısını daha önceden buraya yazmıştım..
egzantriklerdeki "jdm" versiyonunun verimini aşağdaki linkten takip edebilrsiniz.. Buraya ben daha önceden örneklendirme olsun diye jdm cams foto da attım ..
http://www.k20a.org/forum/showthread.php?p=998880#post998880
02-05 jdm camshaftları stage 1 sayılır hatta 1/2.. 06 spec jdm ve 06tsx camları orta devirleri braz daha derecelendirilmiş..
Valvetrain le oynamadan egzantrik upgrade i yapmak isteyen k20a2 sahipleri icin 1e 1 ..
tabi bunun yaninda turbolanan k20a2 varsa .. onlar icin de mukemmel bir secim olacaktir ..
initial-D
12-04-2010, 15:54
abi senin yazdıklarına aykırı bişey demek için yazmadım zaten ben yanlış anlaşılmasın:)
8.000rpm
12-04-2010, 16:52
fuat , mesaj attım dostum
Cimmeria
12-04-2010, 17:10
fuat , mesaj attım dostum
hayırdır :D
abi senin yazdıklarına aykırı bişey demek için yazmadım zaten ben yanlış anlaşılmasın:)
yok abi biliyorum .. sanirm ben aykiri bsey yazms gibi cevap yzarmis gibi olmus .. pardon ..
fuat , mesaj attım dostum
cevapladm usta .. jdm egzantrikler mevcut biliyorsunuz ..
B.Aktepe
12-04-2010, 18:37
fuat k20 ticari sırları ortaya vurma :p
8.000rpm
12-04-2010, 19:01
hayırdır :D
mikser misin bilader :D
initial-D
12-04-2010, 19:15
mikser misin bilader :D
abi atmosferik yükle bari:D
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.