Day Walker
20-04-2010, 10:54
1 milyar dolardan fazla zarara neden olan volkanik kül bulutunun yenisi yolda. Havayolu şirketleri yine kabus görmeye başlıyor
Uçuş yasaklarının esnetilmesi kararından sonra Avrupa?nın büyük bölümünde seferler yeniden başlatıldı. İzlanda'daki yanardağın kül püskürtmeye devam etmesi ise yasakların yeniden uygulamaya konması ihtimalini gündeme getirdi.
Yeni kül bulutu British Airways'in İngiltere'deki kısa mesafe uçuşlarını etkilerken, bazı ülkeler de hava sahalarını yeniden ulaşıma kapadı.
Polonya, dün açtığı dört havaalanını bugün yeniden kapadı. Ülkenin kuzeyindeki hava sahası da transit uçuşlara kapalı.
Macaristan, 6 bin metrenin altındaki uçuşlar için batısındaki hava sahasını kapadı. İrlanda da uçuş yasağının süresini uzattı.
İngiltere'nin en büyük havaalanları kapalı kalırken, Edinburgh ve Glasgow havaalanlarında da uçuşlar kısmen devam ediyor. Glasgow'dan bazı yerel uçuşlarla İzlanda seferlerinin devam ettiği belirtildi.
İsviçre hava sahasını yeniden açarken, Fransa'nın başkenti Paris'ten de uçuşlar başladı. Almanya'nın kuzeyi ise uçuşlara kapalı.
Avrupa Birliği Komisyonu, dün video konferansla gerçekleştirilen toplantının ardından uçuş yasaklarının esnetilebileceğini açıklamıştı. Amsterdam ve Frankfurt'a bazı uçuşlar yapılabilmişti. Açıklama, günde 250 milyon dolar zarar eden havayolu şirketlerini umutlandırmıştı.
Şirketler, yaptıkları deneme uçuşlarında hiçbir problem yaşamadıklarını iddia etse de uzmanlar kül yoğunluğunun nasıl ölçüleceği ve uçuş güvenliğine nasıl karar verileceği üzerinde mutabakat sağlamış değil. British Ariways'e ait bir uçağın 1982'de bir kül bulutu içinden uçtuktan sonra dört motorunun da durması son krizle birlikte yeniden hatırlanıyor.
Uluslararası Pilot Federasyonu'na göre Avrupa'da uçuşlar ancak nihai kararın pilotlara bırakılması koşuluyla başlayabilir. Sözcü Gideon Ewers, bu konudaki kararların ekonomik endişelerle değil güvenlik gereksinimlerine göre alınması gerektiğini vurguladı.
Bulutlar alçalıyor!
İzlanda'daki Eyyafyallayöküll yanardağında patlamaların düzenli olarak sürdüğü, ancak öncekine nazaran kül bulutlarının alçaldığı bildirildi.
İzlandalı meteoroloji yetkilisi Sigtrudur Arnsdottir, yanardağdaki faaliyetlerin tıpki dün olduğu gibi devam ettiğini, dün gece aldıkları bilgiye göre, yanardağda daha fazla lav olduğunu söyledi.
Meteoroloji uzmanı Bjorn Einarsson da Arnsdottir'in açıklamasını destekleyerek, yanardağda daha fazla lav görülmesinin, volkanın daha az kül üreteceği anlamına geldiğini ifade etti.
Einarsson, yanardağdaki sarsıntıların biraz arttığını, ancak bunun kül bulutlarının miktarıyla ilgili ipucu vermeyeceğini belirterek, yanardağdaki faaliyetlerin lav üreten patlamalara dönüştüğünün altını çizdi.
Einarsson, bir saat önce aldıkları habere göre, kül bulutlarının yüksekliğinin 5 bin metreye düştüğünü, bunun da kül bulutlarının alçaldığını gösterdiğini kaydetti. Kül bulutlarının 6 bin metreden başlayıp 10 bin metreye kadar çıktığı bildiriliyordu.
Uçuş yasaklarının esnetilmesi kararından sonra Avrupa?nın büyük bölümünde seferler yeniden başlatıldı. İzlanda'daki yanardağın kül püskürtmeye devam etmesi ise yasakların yeniden uygulamaya konması ihtimalini gündeme getirdi.
Yeni kül bulutu British Airways'in İngiltere'deki kısa mesafe uçuşlarını etkilerken, bazı ülkeler de hava sahalarını yeniden ulaşıma kapadı.
Polonya, dün açtığı dört havaalanını bugün yeniden kapadı. Ülkenin kuzeyindeki hava sahası da transit uçuşlara kapalı.
Macaristan, 6 bin metrenin altındaki uçuşlar için batısındaki hava sahasını kapadı. İrlanda da uçuş yasağının süresini uzattı.
İngiltere'nin en büyük havaalanları kapalı kalırken, Edinburgh ve Glasgow havaalanlarında da uçuşlar kısmen devam ediyor. Glasgow'dan bazı yerel uçuşlarla İzlanda seferlerinin devam ettiği belirtildi.
İsviçre hava sahasını yeniden açarken, Fransa'nın başkenti Paris'ten de uçuşlar başladı. Almanya'nın kuzeyi ise uçuşlara kapalı.
Avrupa Birliği Komisyonu, dün video konferansla gerçekleştirilen toplantının ardından uçuş yasaklarının esnetilebileceğini açıklamıştı. Amsterdam ve Frankfurt'a bazı uçuşlar yapılabilmişti. Açıklama, günde 250 milyon dolar zarar eden havayolu şirketlerini umutlandırmıştı.
Şirketler, yaptıkları deneme uçuşlarında hiçbir problem yaşamadıklarını iddia etse de uzmanlar kül yoğunluğunun nasıl ölçüleceği ve uçuş güvenliğine nasıl karar verileceği üzerinde mutabakat sağlamış değil. British Ariways'e ait bir uçağın 1982'de bir kül bulutu içinden uçtuktan sonra dört motorunun da durması son krizle birlikte yeniden hatırlanıyor.
Uluslararası Pilot Federasyonu'na göre Avrupa'da uçuşlar ancak nihai kararın pilotlara bırakılması koşuluyla başlayabilir. Sözcü Gideon Ewers, bu konudaki kararların ekonomik endişelerle değil güvenlik gereksinimlerine göre alınması gerektiğini vurguladı.
Bulutlar alçalıyor!
İzlanda'daki Eyyafyallayöküll yanardağında patlamaların düzenli olarak sürdüğü, ancak öncekine nazaran kül bulutlarının alçaldığı bildirildi.
İzlandalı meteoroloji yetkilisi Sigtrudur Arnsdottir, yanardağdaki faaliyetlerin tıpki dün olduğu gibi devam ettiğini, dün gece aldıkları bilgiye göre, yanardağda daha fazla lav olduğunu söyledi.
Meteoroloji uzmanı Bjorn Einarsson da Arnsdottir'in açıklamasını destekleyerek, yanardağda daha fazla lav görülmesinin, volkanın daha az kül üreteceği anlamına geldiğini ifade etti.
Einarsson, yanardağdaki sarsıntıların biraz arttığını, ancak bunun kül bulutlarının miktarıyla ilgili ipucu vermeyeceğini belirterek, yanardağdaki faaliyetlerin lav üreten patlamalara dönüştüğünün altını çizdi.
Einarsson, bir saat önce aldıkları habere göre, kül bulutlarının yüksekliğinin 5 bin metreye düştüğünü, bunun da kül bulutlarının alçaldığını gösterdiğini kaydetti. Kül bulutlarının 6 bin metreden başlayıp 10 bin metreye kadar çıktığı bildiriliyordu.