Orijinalini görmek için tıklayınız : d16 swap
d14 u d16 ya cevırmek için greklı olan sadece blokmu üst kapak flan d14 d16 aynımı merk ettım dogrusu bıraz arastrdım ama genelde yurtdısında d15 d16 ya cevrılıyor d14 cevrılıyormu acaba sadece blokla iş bıtermı???
dragstar
20-04-2010, 23:53
piston çapı ve stroke önemli eğer çaplar aynıysa kol ve kranka 1.6 olur veya strok aynıysa sadece blok honlanır daha büyük piston takılır üst kapakta 1.6nın sübapları daha geniş olabilir
wikipedia kesin bu bilgiler vardır
http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_D_engine
burdan motor koduna göre bakabilirsin
piston çapı bore oluyor
strok stroke
rod piston kolu
kanka benım bıldıgım alt blok aynı ust kapak cart curt 1.4 le aynı ama krank felan ne iş elektrık tesısatı beyın erkut abı gorse kesın yazar ben cıddyım d16 yapıcam
dragstar
20-04-2010, 23:58
d17 yapda tam olsun elektrik te bşy yoktur ecu ztn sizin p38 s300 bşyler takılıyor bilmiyorum onları kafana göre ayarlıyon
kapak büyük ihtimalle farklı olabiir aynıysa bile daha büyük sübap fln vardır 1e 1 aynı olduğunu zannetmiyom
alt blok aynı olsa bile bore stroke farklıdır aynı olsa aynı hacimde olurdu 1.6 olmazdı bak işte wikiden:D ben kaçtım vizem var:D
D16inside
21-04-2010, 17:31
dostum aracın coupe mi_? :)
dostum aracın coupe mi_? :)
deıl ej9 ek hb
boosted_pug
21-04-2010, 18:33
tam net bilmiyorum ama bloklar muhtemelen farklıdır sadece kol piston krankla 79mm den 91 -94 mm lere stroğu çekmen bilmiyorum bana zor geldi ama swap yapıp üstede d15b vtec kapak yapabilirsin beyin işi zaten en basiti
Bildiğim kadarıyla yine Erkut abi cevaplar ama sadece bloğu koybilirsin ha 2 bloğada olan krank var bildiğim kadarıyla bir adet ama kendi krangını koyman daha ucuza mal olacaktır diye düşünüyorum kranktan sonrada kol larıda alacaksın piston zaten senin seçimine kalmış yüksek sıkıştırma yada standart nasıl istersen diye tahmin ediyorum elektirik tesisatına gelince o zaten işin en basit kısmı Erkut abi olunca bir şekilde oldurulur o ona kapak oluyor olması lazım diye düşünüyorum ama illa işlem gerektirecektir fakat okadar şeyden sonra sohc kapak daha yakışıklı olur emme felanda zaten hepsi aynı ondada sıkıntı çıkacağını sanmam ya iç taraf d serilerinde çok benzer zaten sadece ehline sorup ufak ayrıntıları atlamadan yapmak gerek.
boosted_pug'a katılıyorum 79mm'den 90-94 mm yapılması aklıma yatmıyor.d15b 130 hplik bir makine.d15b yapılması daha sağlıklı olur diye düşünüyorum.
d14 u d16 ya cevırmek için greklı olan sadece blokmu üst kapak flan d14 d16 aynımı merk ettım dogrusu bıraz arastrdım ama genelde yurtdısında d15 d16 ya cevrılıyor d14 cevrılıyormu acaba sadece blokla iş bıtermı???
Kafazniza Hacim i takmaniza o kdar da fazla gerek yok .. Eger ki ekstra dan guc istiyorsaniz sizin icin ayni blockla en iyi secim .. Vtec kapak takmaktr .. Yani mini-me..
1.4 olmasna ragmen guzel sonuclar elde eden arkdaslar var.. Ben sahsen 1.4 mini me (vtec) hic yapmadim ama 1.3 yaptik .. d16 non-vtec den daha seri ve guclu oldugu da kesin..
Boylece hem kafanizi kurcalayan motor degisiklik .. ruhsata isleme gibi isleri kafanzdan atarsnz hemde daha uygun fiyata daha yararli guzel bisey elde edersiniz ..
Vtec kapak icin de kullanmanzi onerecegim en iyi ve en hesapli kapaklardan biri JDM D15B olacaktr .. geriye neler gerekir tam liste isterseniz hem ben hemde steden size yardimci olacak arkadaslar mevcut ..
Bu arada yok ben ille 1.4 deil 1.6 istiyorum diyorsanz .. yada hem 1.6 hem vtec yapayim diyorsaniz o baska ..
sadece 1.4 den 1.6 ya gecme icin d16 dolu block yeterli olacaktr.. ama d14 block u kullanip icindekileri degiseyim diyorsanz .. oem parcalarla biraz zahmetli ve zor ..
kolay gelsin ..
anlamadıgım sımdı d16 blocku aldık dıyelım emmeyı alcaz beyın alcaz
pekı dıstrubutor -pıston ve kolları stock 1.6 ies kolumu takcaz
kapak zaten aynı sanırım 1.4 le
not:benım amacım nasılkı 1.6 ies 12o hp bende ek hb kasaya 12o hp stock motor ıstyrum ama yaparsam pıston kol alır sıkıtrmasını yaparım okadar headers duz boru yeter bana amacım 1.6 ies nıtelıgınde yapmak vtec yapmak deıl ımkan olursa oda sonra olur
tarantino
21-04-2010, 20:32
bro kapaklar aynı ama kol ve krang farkı var yani blok farklı diğer geri kalan herşey beyin ateşleme elktirik tesisatı şanzuman her yer aynı tek fark kollar ve krank 1.4 blokun içine yapabiliceğin tek şey 1.5 kran uygulaması yapa bilirsin bunu yaparkende bir yerleri tıraşlanıyor bildiğim kadarıyla
geldim geldim şimdi öncelikle ecuyu programlanabilir hale getirmek o kadar kolay değil tek tek pin çekip obd1 yapmak neyseki o sıkıntıları da çözdük ama zaten istenen sadece 1.6 ya çevirmekse 1.6 ecu enjektör ve 4 pinli o2 yeterlidir
gelelim blok konusuna piston çapları ve pistonlar aynıdır ancak 1.6 krank falan takılmaz blok yükseklikleri de tutmaz 1.6 nın bloğu direk uyum sağlar yine 1.6 d16y4 ün saplamalarına da ihtiyaç var
saplama boyları da tutmaz
tabiki stabil çalışma için emme manifoldu gerekir
kapaklar tümüyle aynıdır kodları da aynıdır egsozlar aynı sensorler o2 hariç aynı gaaz kelebekleri aynı
v.s.
bu blok swap olayı 4 sene önce yapıldı bi 1.4 e gayet güzel oldu yürüyüşü benim non-vtec setupı kovalıyodu enjektörleri büyütüp emme ve blok taktılar greddy bluebox vardı o zamanalra göre fena setup değildi
anlamadıgım sımdı d16 blocku aldık dıyelım emmeyı alcaz beyın alcaz
pekı dıstrubutor -pıston ve kolları stock 1.6 ies kolumu takcaz
kapak zaten aynı sanırım 1.4 le
not:benım amacım nasılkı 1.6 ies 12o hp bende ek hb kasaya 12o hp stock motor ıstyrum ama yaparsam pıston kol alır sıkıtrmasını yaparım okadar headers duz boru yeter bana amacım 1.6 ies nıtelıgınde yapmak vtec yapmak deıl ımkan olursa oda sonra olur
usta 1.6 block almadan (dolu sekilde) 1.4den 1.6 ya gecmen zor .. daha ekonomik ve kolayi vtec yapmak .. yani block u degismek kapagi degismeye gore cok daha zor ..
ama ben 1.6 block yapacam diyorsan .. ve distributorunu degismene gerek yok .. fakat dikkat etmen gereken nokta.. 96-98 de distributor soketi direk distributorun uzerinde (ustnde monteli .. 8 kablo ile kullaniliyor siyah uzunca bir soket) .. ecu soketi de 2 tane gri den olusuyor .. eger ECU yu bu tur bir 1.6 dan sokeceksen distributoru degismene gerek yok .. fakat bazi d16 larda SFI degilde direk bildigimiz OBD2B sistemi var..eger boyle bir ecu kullanacaksan (4soketli 3 u kulllanilir 1i mavi .. A soketi gogus altindan gelir ). distributoru ve bikac seyi dhadegismen gerekecek ..
bu ecu konusu çözüldümü erkut ?......
bro kapaklar aynı ama kol ve krang farkı var yani blok farklı diğer geri kalan herşey beyin ateşleme elktirik tesisatı şanzuman her yer aynı tek fark kollar ve krank 1.4 blokun içine yapabiliceğin tek şey 1.5 kran uygulaması yapa bilirsin bunu yaparkende bir yerleri tıraşlanıyor bildiğim kadarıyla
en ben de olsam 1.5 yapardım blok değiştirmeden
1.4 is ç/s 75/79
1.5 ç/s 75/86.5
o da eşittir stroke/2 + kol boyu + piston yüksekliği = blok yüksekliği
79/2 = 39.5 + 138mm + 30 = 207.5
86/2 = 43.25 + 134mm +30.7 = 207.9
yani = 207 mm blok yüüksekliği
ikisinin de krank yatak ölçüsü 45 mm (d16 da bu değer 55 blok yüksekliği 212 mm dir )
yani ex parçaları gayet güzel uyum sağlayabilir hem içi de yenilenmiş olur bircok sıkıştırma elde edilecek piston seçimi de var
bu ecu konusu çözüldümü erkut ?......
aslında yaptık sadece geliştiriyoruz abi bi model olsun en iyisi olsun
erkut abı senın dedıgın su 75-5o pıstonmuydu onu uygulayınca hacımı yukselcek dmı si pıstonu dımı o
erkut abı senın dedıgın su 75-5o pıstonmuydu onu uygulayınca hacımı yukselcek dmı si pıstonu dımı o
ne pistonu gökhan ben alttan bahsediyorum d serisinin tüm pistonları 75mm janım hacim dersen 76 üstü tehlike trde de 76 bulamıyosun zaten max dartonla 78 dir ama 79 a çıkan hayvanlard da mevcut kii gereksiz zaten hacmi 1.5 stroker destekliyo zaten yeterince
dragstar
21-04-2010, 22:34
en ben de olsam 1.5 yapardım blok değiştirmeden
1.4 is ç/s 75/79
1.5 ç/s 75/86.5
o da eşittir stroke/2 + kol boyu + piston yüksekliği = blok yüksekliği
79/2 = 39.5 + 138mm + 30 = 207.5
86/2 = 43.25 + 134mm +30.7 = 207.9
yani = 207 mm blok yüüksekliği
ikisinin de krank yatak ölçüsü 45 mm (d16 da bu değer 55 blok yüksekliği 212 mm dir )
yani ex parçaları gayet güzel uyum sağlayabilir hem içi de yenilenmiş olur bircok sıkıştırma elde edilecek piston seçimi de var
yani 1.4 blokla 1.5 blok arasında 0.4mm fark var kısaca 1.5 e çevirince ince conta takmış gibi olur
amaa 1.4le 1.6 arasında 5.5 mm fark var kalın conta filan bile koyulsa olmaz aslında olurda:D
kararsızım napsam dıye:(erkut abı bıgun msne gelde detaylı konusalım
yani 1.4 blokla 1.5 blok arasında 0.4mm fark var kısaca 1.5 e çevirince ince conta takmış gibi olur
amaa 1.4le 1.6 arasında 5.5 mm fark var kalın conta filan bile koyulsa olmaz aslında olurda:D
1.4 le 1.5 bloklar aynı sayılır onlara çok şey oluyo 1.6 farklı krank da olmuyo farklı bi krank olursa ama 45 e 45 jdm d15bden çıkan d16 kol 78 mm darton destekli pistonla yine d14 blok tam 1615 cc ye kadar destekliyo
kararsızım napsam dıye:(erkut abı bıgun msne gelde detaylı konusalım
tamam janım bence swapı boşver strker yapalım ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.