Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : 3. Köprü Güzergahı



SOMEONESPECIAL
29-04-2010, 13:24
İşte 3. köprü güzergahı

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım açıkladı: 3. köprü Garipçe Poyrazköy mevkiinde yapılacak. 5 yılda bitirilmesi planlanan köprünün uzunluğu 1257 metre olacak. Maliyetinin 6 milyar dolar olması bekleniyor

Yıldırım, bir basın toplantısı düzenleyerek İstanbul'da 3. Boğaz Köprüsü'nü de içeren Kuzey Marmara otoyolu projesini açıkladı. İşte Yıldırım'ın açıklamalarından önemli bölümler:

İstanbul’un ulaşım sorunu sadece bu şehrin değil, tüm Türkiye’nin bir sorunudur. İpek yolu güzergahı üzerindeki ülkeleri de çok yakından ilgilendirmektedir. Bakü Tiflis kars demiryolu projesi, yüksek hızlı tren projesi, marmaray projesi, İstanbul modern ipek demir yolu koridorunun en önemli durağıdır.

100 YILLIK HAYAL GERÇEKLEŞİYOR

Trafikten raylı sistemin payını yüzde 8’den yüzde 20’ye çıkaracak marmaray projesinde iki kıta birbirine bağlanmış olup, proje tamamlanmak üzere gün saymaktadır. 29 ekim 2013'TE 100 yıllık hayal gerçekleştirilmiş olacaktır.

Bu projelerin tamamı İstanbul için önemli olmakla birlikte uluslar arası transit trafiğin İstanbul dışına alınması bakımından çok önemsediğimiz kuzey Marmara otoyolu projesi de bugün karar aşamasına gelmiştir. Bu projeyi, İstanbul kuzey çevre yolu projesi olarak da adlandırabiliriz.

Türkiye’nin Avrupa’ya yönelik sevkiyatının yüzde 95’i İstanbul üzerinden yapılmaktadır. Ülke nüfusunun yaklaşık yüzde 25’i bu projenin konuşlandırılacağı bölgede yaşamaktadır. Türkiye’de motorlu taşıt sayısının yüzde 25’i yine bu bölgededir. 2000 yılı sayımlarına göre İstanbul üçüncü boğaz köprüsü ve kuzey Marmara otoyol bölgesinde, yaşayan nüfus 12.6 milyon iken, 2009’da bu sayı 16.1 milyon seviyesine çıkmış. Yani 9 yılda yüzde 28 artmıştır.

ARAÇ SAYISI 3.3 MİLYON

Aynı dönemde yaklaşık 2 milyon civarında olan araç sayısı 2010’da 3.3 milyona yükselmiştir. Araç sahipliğindeki artış nüfus artış oranının iki katıdan fazla olmuştur. Refah göstergesi olarak da gösterilen araç sahipliğinde artış eylemi, mevcut durumda tedbirler alınamaz ise kabusa dönüşebilir.

Nakliyeciler 10 dakikada gidebilecekleri mesafe için her sabah 4 saat her akşam 4 saat beklemek mecburiyetinde kalmaktadır. İkinci çevre yolunda günlük 250 bin trafiğin yüzde 20’si ağır taşıtlardan oluşmaktadır.

Trafik kapasitesi her iki köprünün günlük 250 bin iken, fiili durum zaman zaman 500 bini aşmaktadır. Birinci köprü 1973 yılında, ikinci köprü 1988 yılında hizmete girmiştir. Köprülerin zaman zaman düzenli bakım ihtiyaçlarını karşılamak için kapatılması gündeme geldiğinde, İstanbul trafiğinde çok büyük bir kaos oluşmaktadır. Ancak kapasitenin yüzde yüz üzerinde çalışan köprülerin, planlanmış bakımlarından önce bakıma alınması ayrı bir fiili durumdur.

TRAFİĞİN MALİYETİ 3 MİLYAR TL

İstanbul içinde trafik nedeniyle, işgücü kaybı ve fazladan yakılan akaryakıtın maliyeti 3 milyar TL’yi aşmıştır.
Bütün bu veriler üçüncü köprüyü de içeren kuzey Marmara otoyol projesi olarak adlandırdığımız projenin geciktirilmeden hayata geçirilmesini zorunlu hale getirmemizi gerekmektedir.

1993 yılında ilk defa devlet planlama teşkilatında yatırım programına konmuştur. 1993-98 yıllarına kadar İstanbul boğazından geçilebilecek güzergahlar yerinde yapılan incelemelerle tespit edilmiştir. 2005 yılında 5 üniversite uzmanı ulaştırma sektörüne hizmet veren tüm kesimlerin ayrıca 29 kamu kurum ve kuruluşlarının katılımıyla yaptığımız ulaşım ana plan stratejisinde de üçüncü boğaz köprüsü ve çevre ve otoyol projesi yer almıştır.

2005’ten bugüne yapılan çalışmalar 6 koridor, 6 güzergah için, Nakkaştepe Ortaköy iki köprü arasında Arnavutköy Çubuklu Yeniköy, Beykoz Tarabya, Anadolu Kavağı Sarıyer, Poyraz ve Garipçe güzergahları bütün yönleriyle incelenmiş ve bu 6 güzergahın birbiriyle karşılaştırılması yapılmıştır.

İŞTE 3. KÖPRÜ GÜZERGAHI

Boğaz geçiş noktaları Garipçe ve Poyrazköy mevkiidir. Çevre yolu bölümü ise ***** Anadolu yakasında ve Avrupa yakasında olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır. Kınalı odayeri, asya yakası paşaköy Akyazı, köprü ile birlikte yapılacak çevre yolu bölümü ise odayeri, Paşaköy, Poyrazköy, Garipçe kesimidir. Toplam 260 km anayol ve buna bağlı bağlantı yollarında oluşmaktadır.

MALİYET 6 MİLYAR DOLAR

Yaklaşık maliyet 6 milyar dolar civarındadır, kamulaştırma bedeliyle birlikte.
Projenin yüzde 75'e kamu arazilerinden geçtiği için kamulaştırma bedeli düşük gerçekleşmiştir. 1-1.5 milyar dolarlık bir kamulaştırma maliyeti sözkonusudur.
Yeşil alanların korunması için İstanbul Boğazı ve yakın çevresinden şehir içine doğrusal bağlantılar projede asgari ölçüde bulunmuştur.

Belgrad ormanları, fatih ormanları, Polonezköy milli park gibi orman alanlarıyla tarihi yerlerin korunması temel hedef olarak benimsenmiştir. Kuzey Marmara otoyolu İstanbul’un batı sınırında 41 derece enlem 28 derece boylamında bulunan kınalı mevkiinde TEM Otoyolu kavşağında başlamakta, kömür ocakları mevkiini katetmekte, İstanbul boğazını ise 41 derece enlem 29 derece boylamla bir asma köprüyle geçmekte, daha sonra paşaköy mevkiine ulaşarak, 40.8 derece eylem 29.4 derece boylamda Gebze civarında İzmir otoyolu ayrımına ulaşmaktadır.

KÖPRÜ HATTININ YARISI ORMAN ARAZİSİ

Garipçe-Poyrazköy hattında özel arazi oranı yüzde 16, orman arazisi yüzde 48, 2B'li alan yüzde 11, Hazine arazisi yüzde 16, askeri bölge yüzde 11 düzeyinde bulunuyor. Bu bölgede kamulaştırılacak bina sayısı ise 222. Bakan Yıldırım, orman arazisinin birçok kısmının artık orman vasfını yitirmiş araziler olduğunu belirtti.

TÜM YÖNLERİYLE İNCELENDİ

Bütün bu veriler üçüncü köprüyü de içeren kuzey Marmara otoyol projesi olarak adlandırdığımız projenin geciktirilmeden hayata geçirilmesini zorunlu hale getirmemizi gerekmektedir.

1993 yılında ilk defa biz devlet planlama teşkilatında yatırım programına konmuştur. 1993-98 yıllarına kadar İstanbul boğazından geçilebilecek güzergahlar yerinde yapılan incelemelerle tespit edilmiştir. 2005 yılında 5 üniversite uzmanı ulaştırma sektörüne hizmet veren tüm kesimlerin ayrıca 29 kamu kurum ve kuruluşlarının katılımıyla yaptığımız ulaşım ana plan stratejisinde de üçüncü boğaz köprüsü ve çevre ve otoyol projesi yer almıştır.

2005’ten bugüne yapılan çalışmalar 6 koridor, 6 güzergah için, Nakkaştepe Ortaköy iki köprü arasında Arnavutköy Çubuklu Yeniköy, Beykoz Tarabya, Anadolu Kavağı Sarıyer, Poyraz ve Garipçe güzergahları bütün yönleriyle incelenmiş ve bu 6 güzergahın birbiriyle karşılaştırılması yapılmıştır.

SOMEONESPECIAL
29-04-2010, 13:25
İlk Tepki

CHP İstanbul İl Başkanı Gürsel Tekin, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın açıkladığı 3. boğaz geçişi projesini "Korsan Köprü" olarak değerlendirdi.

Açıklanan projenin kentin anayasası olan yüz binlik planlarda yer almadığını ve İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş tarafından da istenmediğini belirten Gürsel Tekin, "Bu köprüyü yapamazlar. Çünkü kente ilişkin hiçbir planda köprü çalışması görülmüyor' dedi.

Çevreye en zarar verecek proje olarak açıklanan güzergâhın tam bir skandal olduğunu ve İstanbul’un akciğerleri olan ormanların ve su havzalarının tam ortasından geçtiğini belirten Gürsel Tekin sözlerini şunları söyledi:

"BU KÖPRÜ KORSANDIR"

"İstanbul ve Marmara Bölgesi için tam bir çevre faciasına yol açacak projenin açıklandığı toplantıda Çevre Bakanı neden yok acaba? Bu projeyle karşı olduğu için mi yoksa çevre konusu kimsenin umurunda olmadığı için mi? Açıklanan köprü çalışması tamamen korsandır. Bu köprü ne binlik ne de yüz binlik planlarda yoktur. Kentte yapılacak en küçük bir değişiklik bile önce planlara işlenir. Ardından uygulamaya geçilir. Daha bir yıl önce kentin yüz binlik planları kabul edildi. O planlarda 3. Köprü'ye ilişkin tek bir çalışma yok. 470 bilim insanının hazırladığı planlarda 3. Köprü'nün adı bile geçmiyor. Ulaştırma Bakanı Yıldırım ise 3. Köprü güzergâhı diye bir yol haritası açıklıyor. Ulaştırma Bakanı’na sormak istiyorum; 3. Köprü hangi planda var? Bu yüzden, çakılacak tek bir çivi bile yasadışıdır. Bu köprü korsandır. Kenti yönetenlere rağmen alınan bir karardır. Bu köprüyü yapamazlar."

"İSTANBUL'U KİM YÖNETİYOR"

AKP'li İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş'ı da eleştiren Tekin sözlerine şöyle devam eti: "Sayın Topbaş'ın 3. Köprü'ye karşı olduğunu biliyoruz. Hatta 100 binlik planlar yapılırken, 3. Köprü'yü koydurtmamış. Bilim insanları da köprünün çevreye vereceği zararı anlatmış. Bu konuda bilim insanlarıyla mutabık kalmış. Doğru da yapmış. Ama ne yazık ki; bu kararlılığını şimdi gösteremiyor. Köprüye karşı olduğu halde sesini çıkarmıyor. Sorumluluktan kurtulmak için de açıklamayı Bakan Yıldırım yapıyor. Kenti Başbakan mı, Ulaştırma Bakanı mı, yoksa Kadir Topbaş mı yönetiyor anlamış değiliz. Köprüyü Ulaştırma Bakanı açıkladığına göre bu kenti yöneten Kadir Topbaş tamamen devre dışı bırakıldı."

"1275 METRELİK HANÇER"

3. köprünün planlarda olmadığı için 'korsan' olarak anılacağını belirten Tekin, "Nasıl çivi çakacaklar merak ediyoruz. İstanbul'un en güzel ormanları ve su havzaları yok edilecek. İstanbul’un akciğerlerine 1275 metrelik bir hançer saplanacak. Yaşanan şey tam bir köprü açmazıdır. Bu plan ile İstanbul’un nüfusu 25 milyona çıkarılacak ve yeni kurulan Arnavutköy ilçesinde yaratılan sınırsız rant ile İstanbul bir kez daha birilerine peşkeş çekilecek. 150 kilometrelik güzergahta kimlere rant sağlandı merak ediyorum. Bu, çözüm yerine yeni sorunlar yaratacak bir projedir. Bu projeyi engellemek için direneceğiz. Hukuki yollarla halkımızı da yanımıza alarak direneceğiz. Korsan köprüye izin vermeyeceğiz" dedi.

Day Walker
29-04-2010, 13:26
orman arazileri gidecek gene her taraf villa olacak millete peşkeş çekecekler :mad:

VTec_king
29-04-2010, 13:27
chp nin tepkisi yerinde
ağaç bırakmıcaklar sonunda istanbulda..

Yasin Y.
29-04-2010, 13:31
bi oralar kalmıştı zaten dokunulmadık
geçerken oralardan 10 sene sonra ne olur diyoduk
10 seneye kalmaz artık

SekoLive
29-04-2010, 13:40
çok gereksiz bi iş olacak 3. köprü...

_Burak_
29-04-2010, 13:46
malumun ilanı yapıldı...
duymayan bilmeyen kalmışmıydı
kafa firmalar parselledi oraları , hükümetle yakın olanları özellikle

MSK
29-04-2010, 13:50
Bizim karşımızdaki cifliğin büyük bir kısmını istimlak ettiler bile :(, bizim cifliktende 300-400m2 gibi bi alan gitti.

Day Walker
29-04-2010, 13:53
Bizim karşımızdaki cifliğin büyük bir kısmını istimlak ettiler bile :(, bizim cifliktende 300-400m2 gibi bi alan gitti.

mahkemeye falan vermedinizmi salih

Frid
29-04-2010, 14:01
Bizim karşımızdaki cifliğin büyük bir kısmını istimlak ettiler bile :(, bizim cifliktende 300-400m2 gibi bi alan gitti.

elmi koydular yoksa ödeme yapıldımı

erayakar
29-04-2010, 14:04
Güzargah istanbulla ne alakası var ..istanbulun dışında kalan bir bolüm...sariyerin üsttaraflarından gümüştere komur ocaklarının bulunduğu bir alandan geçiyor bağlantı yolları nasıl olucak çok ters bi yol..trafiği nasıl rahatlatıcak proje bitmeden bişe demekte yanlış olur..hayırlısı olsun

JumboAli
29-04-2010, 14:13
Mımarısı aynımı olucak acaba

SekoLive
29-04-2010, 14:15
Güzargah istanbulla ne alakası var ..istanbulun dışında kalan bir bolüm...sariyerin üsttaraflarından gümüştere komur ocaklarının bulunduğu bir alandan geçiyor bağlantı yolları nasıl olucak çok ters bi yol..trafiği nasıl rahatlatıcak proje bitmeden bişe demekte yanlış olur..hayırlısı olsun

bu 3.köprüyü istanbuldan edirneye edirneden diğer illere giden kamyonlar için yaptıklarını sölemişlerdi en başlarda istanbulla işi olmayan burdan devam etsin yol rahatlasın gibi...

edit :D otobusler binek araçlarda dahildir sanırım

SOMEONESPECIAL
29-04-2010, 14:16
Güzargah istanbulla ne alakası var ..istanbulun dışında kalan bir bolüm...sariyerin üsttaraflarından gümüştere komur ocaklarının bulunduğu bir alandan geçiyor bağlantı yolları nasıl olucak çok ters bi yol..trafiği nasıl rahatlatıcak proje bitmeden bişe demekte yanlış olur..hayırlısı olsun

Rahmetli Menderes E-5'i yaparken "Buraya uçak mı indireceksin" demişler...
Sanırım İstanbul yavaş yavaş kuzeye kaydırılacak Karadeniz e doğru...
Bir şekilde depreme de önlem olacakmış diye duydum fısıltı gazetesinden :icon_wack

Yigit-Y
29-04-2010, 14:16
tem bizemi kalıcak şimdi ?

:D:D

TarikS
29-04-2010, 14:22
tem bizemi kalıcak şimdi ?

:D:D

ahuhasuhsuhdsuhusuh :D

Yigit-Y
29-04-2010, 14:23
valla öyleyse piste filan gerek kalmadı :D:D:D

tırlar kuzeyden gider biz ortadan gideriz vatandaşda e-5 den takılır rahat rahat yapılır rolller artık :D:D

SOMEONESPECIAL
29-04-2010, 14:24
valla öyleyse piste filan gerek kalmadı :D:D:D

tırlar kuzeyden gider biz ortadan gideriz vatandaşda e-5 den takılır rahat rahat yapılır rolller artık :D:D

Ne güzel paylaştırdın yolları öyle :D

HALUK
29-04-2010, 14:28
istanbul trafik çilesi olmadan daha güzel, bence yapılsın, köprü trafigi diye birşey kalmasın. geçen salı akşamı tam 1 saat 36 dakikada geçtim köprüyü.
agaçlar kesiliyor demişsiniz kesilmesede yanmıyormuyormu, hem kaçtane agaç diktik bu güne kadar, kendi adıma yazayım o kadar çevreciyim, 5 agaç dikmemişimdir hayatımda.

10 yıldır havalimanında çalışıyorum, halkalıda oturuyorum, trafik yokken evimle işim arası 7 dk. bazı sabahlar 1 saat bazı sabahlar 1,5 saat sürüyor, yazın cuma akşamları ise eve 2 saatte gidiyorum.
bu günlerde havalimanına gelen varmı ? ne trafik ışıgı kaldı nede trafik benim 10 yıldır yaşadıgım eziyet 3 aylık bir çalışma sonunda bitti, okadar güzel olduki sanki piknik alanı gibi yeşillik ve agaçlık,
sayın baykal hep konuşuyor, peşkeş diyor, satış diyor, ama kendi sadece konuşuyor, kimse bilmedigi bir şeyi yapamaz, ancak yaptıgı işi bilir. ;) icraat yok. ne oldu dosya vardı kemalde bir sürü nerde, danışıklı dövüş yapıp bizleri oyalıyorlar :)
bu adamlarda konuşuyor ama gerçekten ATATÜRK adına yakışır bir havalimanı girişi yaptılar helal olsun diyorum.
sayın topbaşın ellerinden öpüyorum ;)

ne demişler yiğidi öldür, yoğurt yiyişini degiştiremezsin :)

lütfen gelin görün sizde çok begeneceksiniz.
insanlara icraat yapcak adam lazım, siyasi düşünceme terste olsa mecvuren tebrik ediyorum çünkü hakikaten çalışıyor belediye.

Yigit-Y
29-04-2010, 14:33
tem bize kalsın her tarafa ağaç tikeriz yaw :D:D

SekoLive
29-04-2010, 14:35
istanbul trafik çilesi olmadan daha güzel, bence yapılsın, köprü trafigi diye birşey kalmasın. geçen salı akşamı tam 1 saat 36 dakikada geçtim köprüyü.
agaçlar kesiliyor demişsiniz kesilmesede yanmıyormuyormu, hem kaçtane agaç diktik bu güne kadar, kendi adıma yazayım o kadar çevreciyim, 5 agaç dikmemişimdir hayatımda.

10 yıldır havalimanında çalışıyorum, halkalıda oturuyorum, trafik yokken evimle işim arası 7 dk. bazı sabahlar 1 saat bazı sabahlar 1,5 saat sürüyor, yazın cuma akşamları ise eve 2 saatte gidiyorum.
bu günlerde havalimanına gelen varmı ? ne trafik ışıgı kaldı nede trafik benim 10 yıldır yaşadıgım eziyet 3 aylık bir çalışma sonunda bitti, okadar güzel olduki sanki piknik alanı gibi yeşillik ve agaçlık,
sayın baykal hep konuşuyor, peşkeş diyor, satış diyor, ama kendi sadece konuşuyor, kimse bilmedigi bir şeyi yapamaz, ancak yaptıgı işi bilir. ;) icraat yok. ne oldu dosya vardı kemalde bir sürü nerde, danışıklı dövüş yapıp bizleri oyalıyorlar :)
bu adamlarda konuşuyor ama gerçekten ATATÜRK adına yakışır bir havalimanı girişi yaptılar helal olsun diyorum.
sayın topbaşın ellerinden öpüyorum ;)

ne demişler yiğidi öldür, yoğurt yiyişini degiştiremezsin :)

lütfen gelin görün sizde çok begeneceksiniz.
insanlara icraat yapcak adam lazım, siyasi düşünceme terste olsa mecvuren tebrik ediyorum çünkü hakikaten çalışıyor belediye.

topbaşın elini öpmeden bi kere daha düşünmeni rica ederim abi. her el öpülecek el değildir bir yol yapmayla herşeyi kapatmış değildir... tozpembe bakmayalım abi herşeye.

HALUK
29-04-2010, 14:42
5 köprü daha olsa yinede tem bize kalmaz ;)

redbaron
29-04-2010, 14:44
istanbulun ayak basılmamış,yeşil ,ferah bir yeri kalmayacak yazıkk!!! ayrıca hiç trafiği rahatlatacağını düşünmüyorum çok saçma bir yol,sol elinle sağ kulağını tutmak gibi birşey:D

!KO
29-04-2010, 14:46
tem bizemi kalıcak şimdi ?

:D:D

ahahaha tam imzalık olmuş :D

GKS
29-04-2010, 15:46
rantçılar almıştır çoktan oraları daha bi zengin olurlar şimdi

Yigit-Y
29-04-2010, 15:50
rantçılar almıştır çoktan oraları daha bi zengin olurlar şimdi


beklentimiz var bakalım kısmet :D:D

Boost Up
29-04-2010, 15:53
Bizim evin değeri artar, satar şehirde ev alırız:hahaha:

M.A.D
29-04-2010, 15:53
beylikdüzü eskiden şehirdışıydı, şimdi bildiğin şehir oldu artık istanbulun içi diye geçiyor neredeyse, orası da istanbulun tek yeşil alanıydı, orayı da kapatıcaklar , etrafı villalar , rezidanslar ,oteller ,iş merkezleri dolacak, haritadan bakıldığında istanbulda yeşil alan görülmeyecek, amaçları bu.

Yigit-Y
29-04-2010, 16:03
dün başkan metrobüs sene sonuna kadar beylikdüzünde dedi hayırlı olsun :D

XSi
29-04-2010, 16:21
Rahmetli Menderes E-5'i yaparken "Buraya uçak mı indireceksin" demişler...
Sanırım İstanbul yavaş yavaş kuzeye kaydırılacak Karadeniz e doğru...
Bir şekilde depreme de önlem olacakmış diye duydum fısıltı gazetesinden :icon_wack

E5 deil abi o Vatan Caddesi..

SOMEONESPECIAL
29-04-2010, 16:23
E5 deil abi o Vatan Caddesi..

Doğrudur :icon_tup:

HkN
29-04-2010, 16:41
beylikdüzü eskiden şehirdışıydı, şimdi bildiğin şehir oldu artık istanbulun içi diye geçiyor neredeyse, orası da istanbulun tek yeşil alanıydı, orayı da kapatıcaklar , etrafı villalar , rezidanslar ,oteller ,iş merkezleri dolacak, haritadan bakıldığında istanbulda yeşil alan görülmeyecek, amaçları bu.

Garipçeden girerse sanırım Orman içinden Göktürk -Kemerburgaz istikametine geçip oradaki Otobandan devam eder. Yapılırsa trafikte ne olur bilmem ama zaten o civarlarda Villalar çok var :) Aslında açık alanlarda var bakalım hayırlısı yol nerden geçecen acaba Garipçeden sonra :) Bizim Bahçeköy iyice değerlenir artık :) ORman içinde bile trafik varken iyice keşmekeş olacak :)

306gti
29-04-2010, 17:25
kamyon tır otobuslerden rolling yapilmiyodu 3 den 4 de atiyosun daha otobus cikar karsina tır cıkar yeni nesil rollingciler icin bence guzel bi dusunce 3. kopru.
bu arada yapilan hizmetleri elestirmekte daha kafadan bizim milletinize ozgu bisey galiba.

Cimmeria
29-04-2010, 17:26
İşte 3. köprü güzergahı


KÖPRÜ HATTININ YARISI ORMAN ARAZİSİ

Garipçe-Poyrazköy hattında özel arazi oranı yüzde 16, orman arazisi yüzde 48, 2B'li alan yüzde 11, Hazine arazisi yüzde 16, askeri bölge yüzde 11 düzeyinde bulunuyor. Bu bölgede kamulaştırılacak bina sayısı ise 222. Bakan Yıldırım, orman arazisinin birçok kısmının artık orman vasfını yitirmiş araziler olduğunu belirtti.

.

orman vasfını yitirdiyse ağaç dikersein yeniden orman olur, kalkıp burdaki ağaçlar kurudu e o zaman tamamen yıkalım köprü yapalım demezsin.

Memlekette şehir planlamacılığı diye bir şey yokki adamlar kafasına göre takılıyor, şehirde nefes alacak yer kalmadı yeşil diye bir şey kalmadı, çoluk cocuk apartmanda büyüyor, kedi görünce korkuyor artık çocuklar hayvan görmediğinden...

Ome_RS
29-04-2010, 22:28
köprü şart.
bi güzeli vermeden bi güzele kavusamazsın.
umarım orda yok edicekleri yesilliği baska yerlere dikerler..

cnrsrn
29-04-2010, 23:27
hiç sanmıyorum ömer öyle bişey yapcaklarını

LVN 97
29-04-2010, 23:40
garipçeye yeni gittim geçenlerde çok güzel bi yer orda geçicekmş nasıl olcak bilmiyorm ama sanırım yazık olcak oralara ama çözüm bu ise bekleyip görücez hayırlısı olsun

Low-Rider
29-04-2010, 23:40
garipçeye yeni gittim geçenlerde çok güzel bi yer orda geçicekmş nasıl olcak bilmiyorm ama sanırım yazık olcak oralara ama çözüm bu ise bekleyip görücez hayırlısı olsun

Aynen , bende geçenlerde gititm çok güzel yerler.

Yazık olucak

Ahmet Saraçoğlu
29-04-2010, 23:42
yazıldımı bilmiyorum ama bakan mı belediye başkanımı artık kimse; 3.köprü arazisinin %75 inin devlet arazisi olduğunu , kamulaştırmanın minimum olduğu içinde rant sağlanamayacağını söyledi , ne kadar doğrudur bilinmez tabi.

TheAce
29-04-2010, 23:55
yapsınlar iyidir, ama bence bu köprü açılacaksa kesinlikle 1. köprüdende metrobüs ve otobüs yolu için ayrı yer yapsınlar, direkt olarak trafiğe karışmadan geçsin taşıtlar herkes için hayırlı olur daha bir teşvik eder insanları toplu taşımaya hiç değilse o masraftan kurtarırlar...

34btr1907
29-04-2010, 23:57
1. ve 2. köprü trafiğinin %2 sini alıcak bu köprü ve hiç bir işe yaramıycak diye konuşuyorlardı az önce tv de

Low-Rider
29-04-2010, 23:59
Marmaray yapıldıktan sonra zaten 2köprününde yükünün bayağı hafifleyiceği , 3.köprünün gereksiz olduğunu söylüyor şehir planlamacıları

Schumi
30-04-2010, 00:01
Ben hala 1inci köprünün hemen yanına dibine ikizini yapılmasının en iyi trafik çözümü olduğunu düşünüyorum. Zaten Marmaray birçok şeyi değiştirecek.

Fatih Kavak
30-04-2010, 00:07
Son derece gereksiz bence hiç bir etkisi olmayacak :icon13:

TheAce
30-04-2010, 00:08
1. köprüye kat çıksınlar kaçak kat :D

ruudvan
30-04-2010, 00:23
rantçılar almıştır çoktan oraları daha bi zengin olurlar şimdi

rantcılar mı bu ısım bana tanıdık geldı o şimdi asker...
ranthor. :D :D

Ome_RS
30-04-2010, 00:24
birde tüm kamyonları tırları vs ist içine sokmadan direk o köprüden izmite cıkartıcaklarmıs
oda trafik içi için büyük fayda sağlar.

Booster
30-04-2010, 00:24
amac yerlesımı oraya kaydırmak mılletın cebıne para sokmak yoksa ne qerenk war oralara zaten kılıt noktada 3 tane kopru olacak marmarayla garıpce de doru duzqun yerlesım yok once arsa satışları sonra kopru sonra satılan arsalara ev sonra 3-5 kişi paraya yeni isim arasın :D

Yigit-Y
30-04-2010, 00:34
fazla mal göz çıkarmaz bence....


yapsınlar

TarikS
30-04-2010, 00:37
birde tüm kamyonları tırları vs ist içine sokmadan direk o köprüden izmite cıkartıcaklarmıs
oda trafik içi için büyük fayda sağlar.

= geceleri bos yollar :D

brv
30-04-2010, 00:37
3. köprü aşırı gereksiz bir uygulama bence...doğa katliyamından başka hiç bir işe yaramıyacak...üçüncü köprü transit geçiş için yapılacaksa bunun birinci köprüye ne faydası var...zamamında istanbul'a köprü yaptırmamak için direnenlerin şimdi yaptırmak için direnmesi de ayrı bir çelişki...

üstte mesajların birinde 10 yılda havalanı sorunu anca çözüldü baykal boş konuşuyo topbaş iş yapıyo denmiş...iyi güzel de son 10 yıldır istanbul'u hangi parti ve zihniyet yönetiyo...baykal'ı hiç sevmem ama sanki 10 yıldır baykal yönetiyomuş da sorunları çözmüyomuş gibi olmuş...

geçen sene yapılan metrobüs yolu bu sene göçtü tekrar yapılıyo...harbiden eli öpülesi adam topbaş :)

Low-Rider
30-04-2010, 00:38
fazla mal göz çıkarmaz bence....


yapsınlar

bedavaya yapıyolar dimi

brv
30-04-2010, 00:39
yapsınlar 5*6 tane daha köprü yapsınlar m.köy'den ataköy'e giderken olan trafikte rahatlar belki :)

LVN 97
30-04-2010, 00:43
trafik rahatlıyacaksa 15 20 tane yapsın hergun belli saatler de belli noktalar kilit eskiden mecidiyeköyden bahçelivlere 1 saatte giderken akşam şikdi yarım saatte gidiliyo metrobus çok rahatlattı halici inimezdik şimdi cevizlibağda kitleniyo sonuç olarak son yıllarda trafik baya bi fark etti eğer bunuda çözüm olarak görp yapıyolarsa vardır bildikleri

Yigit-Y
30-04-2010, 00:48
bedavaya yapıyolar dimi


cebe koycaklarına gemicik alacaklarına yapsınlar bence...

elpadre
30-04-2010, 01:20
bu proje olana kadar bın alı yıldırım ters doner :) goremez bıle :D

erayakar
30-04-2010, 08:43
Trt 3 ilk çıktığında hep filim vericeklerdi..ama bi *** çıkmadı..bu koprü olayıda aynı transit araç istanbul trafiğinin /5 oluşturuyor...bence cok gereksiz..parada ii 6 milyar dolar..tam akp mütaitlerinin sevdiği paralar ..

M.A.D
30-04-2010, 08:51
bence bu yapılan köprü ; vatan caddesi, mahmutbey gişeler, basın express, avcılar ve mecidiyeköy taraflarının trafik sorununu çözecek :p :hahaha:

SekoLive
30-04-2010, 08:54
cebe koycaklarına gemicik alacaklarına yapsınlar bence...

yapanlarda zaten kendileri yiğit devletten çıkıp onlara giricek de giren çıkandan bizene diyebilirsiniz olan güzel şehire oluyor çok yazık....

fangio
30-04-2010, 09:30
Malesef köprü yapmak çözüm olmayacak. Köprü trafiklerindeki esas problem köprüye gelene kadar yolun kaç şerit olduğu... 1.köprüde nerdeyse 6-7 şeritten 3. şerite iniyor. Esas trafikte burada oluşuyor. Bununla beraber köprüyü yaparken devam yollarını da yapmanız gerekir. Öyle ben bağladım sonrasında nerden gidersen git demekle olsaydı. E-5 ve E-6 olmazdı. Peki bu 3.köprünün yolu nerde? ...

daha yazacak çok şey var aslında ama... Yazık oluyor yazık...

YALIM
30-04-2010, 09:58
İstanbul trafiğinde transit geçişlerin payı %2-%5 arasında sadece, 3.köprüye hiçbir şekilde ihtiyaç yok..
Köprüye verecekleri 6-7 milyar dolar ile tüm şehrin altını metro ağıyla sarsınlar, bakalım trafik mırafik kalıyor mu?
Ama parayı metroya yatırırsan yeraltından kimse rant elde edemez tabi.. :)

HALUK
30-04-2010, 10:57
3. köprü aşırı gereksiz bir uygulama bence...doğa katliyamından başka hiç bir işe yaramıyacak...üçüncü köprü transit geçiş için yapılacaksa bunun birinci köprüye ne faydası var...zamamında istanbul'a köprü yaptırmamak için direnenlerin şimdi yaptırmak için direnmesi de ayrı bir çelişki...

üstte mesajların birinde 10 yılda havalanı sorunu anca çözüldü baykal boş konuşuyo topbaş iş yapıyo denmiş...iyi güzel de son 10 yıldır istanbul'u hangi parti ve zihniyet yönetiyo...baykal'ı hiç sevmem ama sanki 10 yıldır baykal yönetiyomuş da sorunları çözmüyomuş gibi olmuş...

geçen sene yapılan metrobüs yolu bu sene göçtü tekrar yapılıyo...harbiden eli öpülesi adam topbaş :)

üstte mesajların birinde degil, haluk'un msjında diye yazarsan sevinirim. o bu değiliz adımız var.

dededen chp liyiz ama baykalcı degiliz;)
10 yılda havaalanı sorunu yeni çözüldü demedim ben 3 ayda yaptı adamlar demekki okadar berbat bir durumdaymışki istanbul anca 10 yılda sıra gelmiş. sen saga sola giderken at gözlüğü mü takıyorsun, hiçmi etrafına bakmıyorsun, sadece E5 te kaçtane kavşak yapıldı dikkatini çekmedimi, 10 yıl öncesinden varıda bizmi görmedik.
E5 te 40 yanak lastikle gezmek büyük başarıydı, şimdilerde çukur bulamıyorsun düşmeye.
metrobüse gelince, ne kadar yolu daralttı diye kızsamda, senede 2 kerede asfalt dökselerde, ben bindim metrobüse istanbullular için çok büyük bir nimet ;)

yiğidi öldür hakkını yeme demişler, elini vicdanına koy saga sola bir bak sonra yaz. ben o parti bu parti demiyorum sadece topbaş gerçekten çalışıyor diyorum.

yarın seçim olsun Chp birinci parti olsun (baykal varken olamazda) sn baykal yine anamuhalefet partisi olmazsa bende ne olayım.
şeçim zamanı al bütceden ödeneği ye iç yat, arasıra ekrana çık dosyalar de bagır çagır ee sonra yine bişey yok.

SOMEONESPECIAL
30-04-2010, 11:11
üstte mesajların birinde degil, haluk'un msjında diye yazarsan sevinirim. o bu değiliz adımız var.

dededen chp liyiz ama baykalcı degiliz;)
10 yılda havaalanı sorunu yeni çözüldü demedim ben 3 ayda yaptı adamlar demekki okadar berbat bir durumdaymışki istanbul anca 10 yılda sıra gelmiş. sen saga sola giderken at gözlüğü mü takıyorsun, hiçmi etrafına bakmıyorsun, sadece E5 te kaçtane kavşak yapıldı dikkatini çekmedimi, 10 yıl öncesinden varıda bizmi görmedik.
E5 te 40 yanak lastikle gezmek büyük başarıydı, şimdilerde çukur bulamıyorsun düşmeye.
metrobüse gelince, ne kadar yolu daralttı diye kızsamda, senede 2 kerede asfalt dökselerde, ben bindim metrobüse istanbullular için çok büyük bir nimet ;)

yiğidi öldür hakkını yeme demişler, elini vicdanına koy saga sola bir bak sonra yaz. ben o parti bu parti demiyorum sadece topbaş gerçekten çalışıyor diyorum.

yarın seçim olsun Chp birinci parti olsun (baykal varken olamazda) sn baykal yine anamuhalefet partisi olmazsa bende ne olayım.
şeçim zamanı al bütceden ödeneği ye iç yat, arasıra ekrana çık dosyalar de bagır çagır ee sonra yine bişey yok.

Usta K.Çekmece'den Cennet'e tırmanırken köprü bitiminden sonra ki asfaltı
hiç görmedin mi ? Saadet Apartmanının önü :icon13:

Low-Rider
30-04-2010, 11:15
e5 şu anda güzel ama bu olması gerekn birşey zaten , istanbul gibi bir şehrin belediyesi e5'in aslfatını düzgün hale getirmesi bir başarı değil , zorunluluktur

M.A.D
30-04-2010, 11:16
Usta K.Çekmece'den Cennet'e tırmanırken köprü bitiminden sonra ki asfaltı
hiç görmedin mi ? Saadet Apartmanının önü :icon13:

kesinlikle katılıyorum.. nam-ı diğer > araçların süspansiyon testinin yapıldığı yer :))) :D

yasin_oguz
30-04-2010, 11:35
yazık...yine çevre katliamı yapılacak

brv
30-04-2010, 11:42
üstte mesajların birinde degil, haluk'un msjında diye yazarsan sevinirim. o bu değiliz adımız var.



dikkat etmedim isme o yüzden yazmadım yanlış anlaşılma olmasın ;)

e-5 son bir senedir gerçekten çok düzgün bende çok memnunum haliçteki zıplamalar dışında :D

VTec_king
30-04-2010, 11:43
akp şu anda chp nin iktidar olduğu belediyelerin ilçelerine para ödeneği vermiyor
kadiköydeki yollar çürüyor cadde çürüyor bostancı çürüyor
kartal maltepe çürüyor yollardan lanet geldi.
peysaj desen akp hükümetindeyken güllük gülistanlıkdı herşey şimdi heryer ot oldu
ee milletimiz cahil sadece görüntüye göre yorum yapıyor
aa bak chp geldi buraya ama hiç bişey yapmıyor biz yine akp ye verelim diyorlar
büyük büyük dedesinden bu yana kadiköylü olan bir arkadaşım chp li olduğu halde
sırf şu yollar düzeltilsin diye akp ye vericem diyor
durumu siz düşünün artık.
köprüye gelince bence gereksiz. 1. köprüyü yenilesinler genişletsinler büyük rahatlık olur
ayrıca artık kara yolu değil deniz altından tüp geçit bitmeli.araçların trafiğe çıkmaları azaltılmalı.

MSK
30-04-2010, 11:55
mahkemeye falan vermedinizmi salih

hanı kapıdan gırınce eve dogru gıden yolun yarısına kadar girecekler karsıdakı adama göre ucuz atlattık.


elmi koydular yoksa ödeme yapıldımı

ödeme yapmayacak buyuk ıhtımalle karsılıgında arsa fılan verecekler ama bu devlet işleri nasıl olur bilemem

orhansah
30-04-2010, 12:04
Bizim karşımızdaki cifliğin büyük bir kısmını istimlak ettiler bile :(, bizim cifliktende 300-400m2 gibi bi alan gitti.

haydaa kötü olmuş.

MSK
30-04-2010, 12:07
istanbul büyüyen bir metropol, ama bu kopru belkı 5-10 sene sonra yapılmayıldı şahsi fikrim. Bencede birileri iyi rant elde etmek için yaptı bu işi, suradan biliyorum. Çatalca bölgesinde (RTE) :D isimli arkadaşın hatrı sayılır arsaları olduğunu biliyorum. :D Herkes geleceğine yatırım yapıyor :D...

MSK
30-04-2010, 12:08
haydaa kötü olmuş.

abi çok ölü bir alan ama işte koyuyor adama inşallah bu yol değer katarda arsaya o işi yarar.

tolgahan ures
30-04-2010, 12:56
İstanbul trafiğinde transit geçişlerin payı %2-%5 arasında sadece, 3.köprüye hiçbir şekilde ihtiyaç yok..
Köprüye verecekleri 6-7 milyar dolar ile tüm şehrin altını metro ağıyla sarsınlar, bakalım trafik mırafik kalıyor mu?
Ama parayı metroya yatırırsan yeraltından kimse rant elde edemez tabi.. :)


Cok dogru :icon_tup: :icon_tup: :icon_tup:

YEY®
30-04-2010, 12:57
istanbul trafik çilesi olmadan daha güzel, bence yapılsın, köprü trafigi diye birşey kalmasın. geçen salı akşamı tam 1 saat 36 dakikada geçtim köprüyü.
agaçlar kesiliyor demişsiniz kesilmesede yanmıyormuyormu, hem kaçtane agaç diktik bu güne kadar, kendi adıma yazayım o kadar çevreciyim, 5 agaç dikmemişimdir hayatımda.

10 yıldır havalimanında çalışıyorum, halkalıda oturuyorum, trafik yokken evimle işim arası 7 dk. bazı sabahlar 1 saat bazı sabahlar 1,5 saat sürüyor, yazın cuma akşamları ise eve 2 saatte gidiyorum.
bu günlerde havalimanına gelen varmı ? ne trafik ışıgı kaldı nede trafik benim 10 yıldır yaşadıgım eziyet 3 aylık bir çalışma sonunda bitti, okadar güzel olduki sanki piknik alanı gibi yeşillik ve agaçlık,
sayın baykal hep konuşuyor, peşkeş diyor, satış diyor, ama kendi sadece konuşuyor, kimse bilmedigi bir şeyi yapamaz, ancak yaptıgı işi bilir. ;) icraat yok. ne oldu dosya vardı kemalde bir sürü nerde, danışıklı dövüş yapıp bizleri oyalıyorlar :)
bu adamlarda konuşuyor ama gerçekten ATATÜRK adına yakışır bir havalimanı girişi yaptılar helal olsun diyorum.
sayın topbaşın ellerinden öpüyorum ;)

ne demişler yiğidi öldür, yoğurt yiyişini degiştiremezsin :)

lütfen gelin görün sizde çok begeneceksiniz.
insanlara icraat yapcak adam lazım, siyasi düşünceme terste olsa mecvuren tebrik ediyorum çünkü hakikaten çalışıyor belediye.

Sabit fikirler,at gözlükleri olduğu sürece kimseye laf anlatamazsınız,sonra istanbul niye hep aynı belediyede diye şaşırırlar seçimlerde :) Çok nadirde olsa işim düşünce metrobüs kullanırım.Her bindiğimde uzun mesafeleri bu kadar kısa sürede, kola parasına ve konforlu gittiğime inanamıyorum.(bknz:kadıköy-avcılar) Birde o güzergahı hergün kullananları düşünüyorum,heralde dua ediyolardır belediyeye..Ama bazılarına anlatamazsın işte,emniyet şeridi gitti insanlar ölüyor derler ufacık akıllarıyla sanki emniyet şeridi olan yollarda insanlar ölmüyor emniyete kimse girmiyor gibi :)

3.köprü güzergahına gelecek olursak rant kavgalarına prim vermemek için uzun km'ler boyunca araç çıkışı verilmeyecek geçiş transit geçiş olacak yani..Çok sağlam bi kaynaktan duydum..İsabette olur aslında..

Low-Rider
30-04-2010, 13:06
Emniyet şeridi varkende insanlar ölüyor demek komik bir bahane:) Metrobüs'e karşı değilim , bende çok sık kullanıyorum ve yapılmış en iyi şeylerden biri.

Ama emniyet şeridinin iptal olup yolun daralması , herhangi bir aksaklık durumunda o şerit iptal olduğundan trafiği feci şekilde aksatıyor.Emniyet şeridi olmayan bir yol her türlü daha tehlikeli.

Yigit-Y
30-04-2010, 13:08
Emniyet şeridi varkende insanlar ölüyor demek komik bir bahane:) Metrobüs'e karşı değilim , bende çok sık kullanıyorum ve yapılmış en iyi şeylerden biri.

Ama emniyet şeridinin iptal olup yolun daralması , herhangi bir aksaklık durumunda o şerit iptal olduğundan trafiği feci şekilde aksatıyor.Emniyet şeridi olmayan bir yol her türlü daha tehlikeli.

her akşam avcılar yokuşunda bir araç arızalanır emniyet şeridi olmadığından en sağdaki şeridi kapanır trafiğinin anasını ağlatır her akşam fix olurmu bu oluyor emniyet şeridi şartda adamlar nereye yapacak :D

YEY®
30-04-2010, 13:13
Emniyet şeridi varkende insanlar ölüyor demek komik bir bahane:) Metrobüs'e karşı değilim , bende çok sık kullanıyorum ve yapılmış en iyi şeylerden biri.

Ama emniyet şeridinin iptal olup yolun daralması , herhangi bir aksaklık durumunda o şerit iptal olduğundan trafiği feci şekilde aksatıyor.Emniyet şeridi olmayan bir yol her türlü daha tehlikeli.

Bizim memleketimizde emniyet şeritlerinde koca otobüsler durup yolcu almaya,otobanların kenarlarından çitler delinip her gün onlarca insan minibüslere bindirilmeye devam edildiği sürece emniyet şeridinde insan ölür zaten :) Temas etmek isteidiğim nokta bahsedilen ölümler gerçek ,belkide e5 genişletilip yapılsaydı metrobüs o insanlar ölmeyecekti ama bu sorundan önce o kadar büyük sorunlar var ki...Devede kulak kalıyor yılda 1-2 ölüm..Mesela motorsiklet sürücüleri makas atmadan insan gibi gitse ve kask koruyucu kıyafet giyseler çook daha az olur kazalardan ölümler :)

Yigit-Y
30-04-2010, 13:14
3. köprüyü kullanan olmazsa biz kullanırık sorun değil :)

SONE-R
30-04-2010, 13:15
istanbulda dikili tek ağaç kalmasın, belgrad ormanlarına da villa yapın gökdelenler inşa edin.. bu halka böylesi layık...

Yigit-Y
30-04-2010, 13:16
yaw roll yapacak alan bulalım etrafını dikeriz yaw ;)

HALUK
30-04-2010, 13:18
Usta K.Çekmece'den Cennet'e tırmanırken köprü bitiminden sonra ki asfaltı
hiç görmedin mi ? Saadet Apartmanının önü :icon13:

görmemmi her hafta sonu zıplıyorum :) kendimi bildim bileli orası hep bozuk ;)
orasını nazarlık bırakmışlar usta :) geçmişi unutma bütün yollar böyleydi diye düşün diye ellememişler.
saadet apartmanının adını ampül olarak deşisinler bak neler olur :)


e5 şu anda güzel ama bu olması gerekn birşey zaten , istanbul gibi bir şehrin belediyesi e5'in aslfatını düzgün hale getirmesi bir başarı değil , zorunluluktur

zorunluk oldugu bir gerçek ama sadece topbaş mı zorunlu, 10 yıl öncede bu yollar vardı yeni yol yapılmadı, sadece aynı yola kavşaklar ve ek asfalt yapıldı, 10 yıl öncede biz belediyeye su parası, çevre vergisi, yol vergisi ödüyorduk,
güzele güzel diyorsan güzel senindir zaten.
zorunlu olduklarınıda biliyorlarki yapıyorlar.
hak hukuk meselesi yani ver adamın hakkını oda desinki yaptık ama hakkımızı aldık. yine yapalım....


bilindigi üzere trakya menşeiliyim, bir tabela yapmış bir partinin gençlik kolu kocaman bir ampül var ve yanında bir yazı boşa yanıyordu söndürdük ;)

gerçekten söndürdük ampülü ama tekirdağ söndü, devlet karayolları 5 ay gibi kısa bir sürede bir çevre yolu yaptı, bomba gibi trafik ışıgı yok, ışıklarda 55 le geçince çeken makina yok, dur kalk yok, radar cezası yeme riski yok ve 3 km kısa, istanbuldan gelip çanakkale izmir istikametine giden araçlar tekirdağa ugramadan geçip gidiyor, yani köfteci ali köfte satamıyor, hatta yol yenisanayinin duvarını yalayıp geçiyor, ama sanayiye girmek için ilerden dönüp, 3 km yol tepmek gerekiyor ;)
ampülü söndürmeden önce düşünmedik acaba çokmu karanlık olur yada aydınlattıgı başkaları varmı diye, esnaf kan aglıyor, kimin kapısını çalsan naptık biz diyorlar, bunun adı bile bile ladestir.
biz atalarımızı dinlemedik köprüyü geçene kadar ayıya dayı diyemedik. güçlünün yanında olup işimizi görmeyi bilemedik.
siyasi görüşünü ve inancını satma ama açlıktanda ölme ;)

SOMEONESPECIAL
30-04-2010, 13:26
istanbulda dikili tek ağaç kalmasın, belgrad ormanlarına da villa yapın gökdelenler inşa edin.. bu halka böylesi layık...

Siz de Gökçek'le mutlu mesut yaşayın + 5 sene daha :heyoo:

SONE-R
30-04-2010, 13:28
Siz de Gökçek'le mutlu mesut yaşayın + 5 sene daha :heyoo:

haklısım Kerem dostum.. o şerefsiz de bize layık... böyle başa böyle tarak.. yanlış ülkede doğmuşum.. ;)

TheAce
30-04-2010, 13:39
zaten kimse bu ülkede, birilerine peşkeş çekmeden birilerinin sırtından beslenmeden iş yapmaz buna alışık olmamız lazım. güya birbirleriyle atışan muhalefet içinde bulunan partilerin bütün adamları birbirleriyle sıkı sıkıya dost zaten. herkes ekmekten payını alıyor kimi eşlik ederek kimi zıt giderek. bize sadece sıkıntısı çilesi yansıyor.

akp belediyecilik zihniyetinde bu güne kadar ülkede olmadık işlere adım attı, bürokratik bütün engeller(istanbul için) tamamen ortadan kalkmış vaziyettedir ki 2004 den beri bu şehirde özellikle trafikle ilgili birçok adım atıldı ama;

kocaman bir ama var işin içinde, bir laf vardır bir işi yapıcaksan doğru düzgün yapıcaksın, ben işim ve eğitimim gereği idealtepeden başıbüyük-kayışdağına çıkan yeni yolu çok sık kullanıyorum eskiden çile oluyordu bostancıdan yukarıya çık ordan dolan git trafiğin içine gir, çok güzel kavşaklarla beslenmiş çok ideal bir çözüm olmuş yoldur ümraniye ile e-5 trafiğini rahatlatması açısından. fakat yol daha 1. senesinden çökmeye başladı daha rampayı tırmanmaya başladığınız ilk geçitte standart donanımda araçlar bile tekerleri havalanacak kadar yükseliyor, keza yolun ilerleyen bölümlerinde de aynı sıkıntılar mevcut. aynı olay metrobüs yolunun geçtiği e-5te de var yeni asfaltlar atılmış yapıldı fakat sıkıntı yollarda çok çabuk çökmeler meydana geliyor.

bir artı oyda bağdat caddesinin düzeniyle alakalı, bağdat caddesi asfaltı yeniden yapılırken gerçekten bir rezalet ortaya çıktı istanbulun en işlek caddelerinden biri olan bağdat caddesinin altında 1 santim bile beton atılmamış direkt toprak üzerine asfalt atılmış önceden. akp belediyesi bunu düzeltti ve fazladan geniş olan 4 şeritli yolu 3 şeride indirdi bu olay gerçekten takdiri hak ediyor çünkü her sene bağdat caddesinin zemini bozulurdu artık böyle bir sıkıntı yok sadece bostancı-erenköy, caddebostan-kızıltoprak arasında yer yer çökmeler var o kadarda olur diyoruz artık.

aslında en büyük skandal olay metrobüs olayıdır, sadece seçimlere yetişsin diye çok çarpık asfaltlandı ve yol çok dengesiz hale getirildi, şeritler çok dar manasız ve beklenmedik anda bariyerle dip dibe geldiğiniz virajlar karşınıza çıkıyor, zaten inşaatındada bir dünya kaza meydana gelmişti. bir garip ve trajikomik olan mevzuda "metrobüs" olarak alınan araçların kullanılamıyor olması, sırf bu yüzden trafikle farklı yönlerde seyrediyor normal otobüsler ve olası bir kaza halinde tellerden fırlayıp ters yönde gelen araçların içine dalıyor. o taşıtların tanesine 1.3 milyon euro verildiği düşünülünce bu millete atılmış nasıl bir kazıktır diye düşünmek bile istemiyorum.

aynı sıkıntılar karadeniz otoyolu için de geçerli, yolu yaptılar amma geri kalan bütün heryeri makaslayıp attılar onca senelik dünya güzeli yol çöpe atıldı gitti, keza orada evi işi olan insanlarda bayağı sıkıntı çektiler esnaf kepenk indirmek zorunda kaldı yollarda tekrar çökmeler yaşandı.

ben demiyorum neden yaptılar ettiler ama bir işi yapıyorlarsa düzgün yapsınlar. zaten bu yol meselelerinden herkes bir şekilde nemalanıyor...

SOMEONESPECIAL
30-04-2010, 13:45
haklısım Kerem dostum.. o şerefsiz de bize layık... böyle başa böyle tarak.. yanlış ülkede doğmuşum.. ;)

Biz evlendik kaldık burada... Sen gitsene Avustralya'ya :D

SONE-R
30-04-2010, 13:46
Biz evlendik kaldık burada... Sen gitsene Avustralya'ya :D

bu dünya beni kesmez hocam.. uzaylılar gelsin onların dünyasına gidecem :D :D sıkıldım dünyada yaşamaktan... :)

fsunnetci
30-04-2010, 14:05
İstanbul istanbul olalı böyle bir zulum görmemiştir..Trafiği rahatlatır belki ama doğal kaynak ve güzellikleride beraberinde götürür ve 12 milyon nüfüsu kaldıramayan istanbul ulaşımı zamanla olacak 20 milyon nüfusa nasıl dayanır bilmiyorum:confused:

SONE-R
30-04-2010, 14:52
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’la bir araya gelerek üçüncü köprünün Garipçe - Poyrazköy arasına yap-işlet-devret modeliyle yapılacağını açıkladı. Avrupa yakasında şehirden çok uzak, Anadolu yakasında ise şehire nispeten daha yakın noktalardan geçmesi düşünülen otoyol, kentin kuzeye doğru yayılmasını sağlayacağı gibi, ormanlık alanları ve su havzalarını olumsuz etkileyecek.

Neden bu güzergah?
Bakan Yıldırım, belirlenen altı güzergahtan ikinci köprünün kuzeyindekilerin tüm yönleriyle incelenerek bu güzergahın belirlendiğini aktardı. Otoyolun geçtiği yerlerdeki arazilerin yüzde 75’inin kamu arazisi olduğu için rant yaratılmamış olacağını da sözlerine ekleyen Yıldırım, transit trafiğin İstanbul dışına alınmasının İstanbul’un ulaşımını rahatlatacağını ileri sürdü.

Rantın otoyola yakın arazilerde ortaya çıkacağı, otoyolun rastgeldiği arazilerde ise sadece kamulaştırma yapılacağı için Yıldırım’ın bu sözleri, doğacak rantın gizlenmeye çalışıldığını ortaya koydu. Üçüncü köprü güzergahı ve bağlantı yollarına yakın Ömerli’de Doğan Grubu’nun, Çekmeköy’de Fiba ve Ülker’in, Riva’da Alarko, Yapıkredi Koray’ın, Zekeriyaköy, Kilyos ve Çanta’da çok sayıda gayrimenkul yatırım ortaklığı ve yabancıların arazi topladığı iddia ediliyordu. Güzergahın kesinleşmesinden sonra bu firmaların inşaatları hızla bitireceği tahmin ediliyor.

Köprülerdeki transit araçların toplam trafiğin yüzde 3’ünü oluşturduğu düşünüldüğünde, üçüncü köprünün İstanbul ulaşımını rahatlatmayacağı zaten biliniyordu. Ancak otoyolu işletecek olan firma için bu yatırımın karlı olması köprüden geçecek araç sayısının artmasına bağlı. Bu yüzden firmaya hem rant elde edebileceği tesisler kazandırmak hem de otoyoldan geçen araç sayısını artırmak için şehrin kuzeye kaydırılmasına çalışılacak.

İstanbul’un kuzeyindeki doğal çevre tehdit altında
Yüklenici firmaya rant sağlamak için şehrin kuzeye kaydırılması ve otoyolun kendisi, orman alanlarını, su havzalarını, göçmen kuşların göç güzergahını olumsuz etkileyecek. Küçükçekmece Barajı su elde edilemez hale gelmişken üçüncü köprü yüzünden Ömerli , Elmalı, Sazlıdere, Büyükçekmece ve tarihi barajların su toplama havzalarından da su elde edilemez hale gelecek.

siz hala bu kadir topkafayı destekleyin.. istanbul yaşanmaz hale gelecek haberiniz yok.. :ofk: :icon13:

caprio55
30-04-2010, 15:17
sabah nihat sırdar ın alem fm de radyo programı var 7 de başlıyor her sabah dinlerim..

bu sabah yapılan köprüyle alakalı da birşeyler dedi.. bu yapılacak köprü istanbulu transit olarak kullanılan tır ve kamyonlar için yapılacakmış o şekilde istanbulun trafik yükü azaltılacakmış fakat istanbul trafiğine tır ve kamyonların yükü sadece yüzde 3

6 milyar dolarlık bir proje... ciddi yazık..

ReßeL
30-04-2010, 18:58
Atesi ilk bulan insanlar gibi ulke yonetiyorlar. Bir is yapacaklar diye anasini belliyorlar her yerin, ona buna butun torbagotlulerine para yediriyorlar. Istanbulun irzina gecti serefsizler...

ygtkrmdnz
30-04-2010, 19:21
İstanbulu en iyi sizler bilirsiniz ama bu 3. köprü trafiğin rahatlaması için iyi bir proje değilmi ? yoksa niye yapsınlar ? gişelerden para kazanmak içinmi ?

Boost Up
30-04-2010, 19:23
İstanbulu en iyi sizler bilirsiniz ama bu 3. köprü trafiğin rahatlaması için iyi bir proje değilmi ? yoksa niye yapsınlar ? gişelerden para kazanmak içinmi ?

Şimdi şehir planlamacıları diyor ki, Marmaray gelince İstanbul trafiği büyük ölçüde rahatlayacak. Bunu dediklerine göre bir bildikleri vardır elbet, bence Marmaraydan sonra trafik azalmazsa 3. köprü seçeneğini "DÜŞÜNMELİ"ler.

sinan-s
30-04-2010, 19:39
Bir yandan iyi bir yandan kötü olacak

ygtkrmdnz
30-04-2010, 19:41
aslında istanbul'u büyük bir deprem bekliyor diye haberler gece gündüz söylüyor ve böyle bir proje yapımı saçma geliyor bana heleki köprü ? vardır bir bildikleri haberleri nette okudum 2013 de marmaray bitecekmiş ve projenin içinde köprüde varmış zaten

Eren G.
30-04-2010, 19:52
Haberlerde 3. köprünün olduğu yer gayet istanbuldan uzak çok tenha bi yer gibi geldi.İstanbulu bilmediğimden midir bilmiyorum o köprünün mevkisi İstanbul gerçekten için saçma bir yer midir? yoksa gelecekte ki yoğunluğa istisnaden mi yapılacak ?

ygtkrmdnz
30-04-2010, 19:54
dağınık kentleşme olduğundan ileriye dönük düşünmüşlerdir ama akıllı karar vermeleri lazım yoğunluğa göre mekanı iyi seçmeleri gerek

clioGT
22-02-2013, 10:41
Ulaştırma Bakanı Yıldırım, yapımı süren 3. köprüden geçiş ücretinin 3 dolar, yaklaşık 5 lira olacağını açıkladı. Yıldırım, köprünün 2 yıl 6 ayda biteceğini söyledi.

ANKARA - Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, TBMM Dışişleri Komisyonu’nda düzenlenen bilgilendirme toplantısında, ihalesi yapılan ve demiryolu geçişini de içeren 3. Boğaz Köprüsü hakkında bilgi verdi.

Projenin, 2 yıl 6 ayda tamamlanacağını vurgulayan Yıldırım, “Proje kapsamında 73 tünel ve viyadük inşa edilecek. Asma köprünün uzunluğu 1.875 metre olacak ve demiryolu geçişini de içerecek. Bin 450 milyar dolar enerji, 335 milyon dolar işgücü tasarrufu olmak üzere toplam bin 785 milyar dolar ekonomik fayda sağlanacak” dedi.

İhaleyi kazanan IC İçtaş-Astaldi SpA ortak girişim grubuna verilen garanti kesimlerdeki otomobil rakamları da veren Yıldırım, “Odayeri-Paşaköy kesimi otoyol için geliş-gidiş günlük 135 bin otomobil. Odayeri-Paşaköy kesimi 3. Boğaz Köprüsü için günlük (tek yön) 135 bin otomobil garanti edilmiştir” dedi.

Yıldırım, kamulaştırma bedelinin tamamının idare tarafından karşılanacağını açıklarken, kamulaştırılacak arazilerin mülkiyet oranlarını yüzde 9.57 özel mülkiyet, yüzde 75.24 orman, yüzde 15.19 Hazine’ye ait araziler olduğunu ifade etti.

Karayolları tarifesine göre, otomobiller mevcut boğaz köprülerinden 4,25 TL ücretle geçiyor. Bu ücret, otobüs, kamyon ve uzun araçlar için farklı uygulanıyor.

fthdrn
22-02-2013, 10:44
Patlatma lojistigini bizim firma yapiyor gecen ay basladilar
Çok hile hurda donuyormus parsel parsel kapmislar

Schumi
22-02-2013, 19:02
Ulaştırma Bakanı Yıldırım, yapımı süren 3. köprüden geçiş ücretinin 3 dolar, yaklaşık 5 lira olacağını açıkladı. Yıldırım, köprünün 2 yıl 6 ayda biteceğini söyledi.

ANKARA - Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, TBMM Dışişleri Komisyonu’nda düzenlenen bilgilendirme toplantısında, ihalesi yapılan ve demiryolu geçişini de içeren 3. Boğaz Köprüsü hakkında bilgi verdi.

Projenin, 2 yıl 6 ayda tamamlanacağını vurgulayan Yıldırım, “Proje kapsamında 73 tünel ve viyadük inşa edilecek. Asma köprünün uzunluğu 1.875 metre olacak ve demiryolu geçişini de içerecek. Bin 450 milyar dolar enerji, 335 milyon dolar işgücü tasarrufu olmak üzere toplam bin 785 milyar dolar ekonomik fayda sağlanacak” dedi.

İhaleyi kazanan IC İçtaş-Astaldi SpA ortak girişim grubuna verilen garanti kesimlerdeki otomobil rakamları da veren Yıldırım, “Odayeri-Paşaköy kesimi otoyol için geliş-gidiş günlük 135 bin otomobil. Odayeri-Paşaköy kesimi 3. Boğaz Köprüsü için günlük (tek yön) 135 bin otomobil garanti edilmiştir” dedi.

Yıldırım, kamulaştırma bedelinin tamamının idare tarafından karşılanacağını açıklarken, kamulaştırılacak arazilerin mülkiyet oranlarını yüzde 9.57 özel mülkiyet, yüzde 75.24 orman, yüzde 15.19 Hazine’ye ait araziler olduğunu ifade etti.

Karayolları tarifesine göre, otomobiller mevcut boğaz köprülerinden 4,25 TL ücretle geçiyor. Bu ücret, otobüs, kamyon ve uzun araçlar için farklı uygulanıyor.

Bin milyar diye bir rakam mı var ya. Okurken gözümü tırmaladı. 1.45 trilyon diyeceklerine. :)

yucelebeci
22-02-2013, 19:34
Yıldırım, kamulaştırma bedelinin tamamının idare tarafından karşılanacağını açıklarken, kamulaştırılacak arazilerin mülkiyet oranlarını yüzde 9.57 özel mülkiyet, yüzde 75.24 orman, yüzde 15.19 Hazine’ye ait araziler olduğunu ifade etti.



gitti gene güzelim ormanlarımız

Faruk'S
22-02-2013, 21:11
Doldu yine birilerinin cepleri..

darkmoon
22-02-2013, 21:16
o düzergahdan bir cacık olmaz o köprüyüde kamyon tırlardan başkası kullanmaz adam gerekirse 2 saat birinci yada ikinci köprü trafiğinde bekler gene o düzergaha girmez aşırı sapa hatta sapa ötesi resmen istanbulun dışına çıkıp tekrar içine giricek insanlar..o istikametten rant bekliyen insanlarda bence büyük hayal kırıklığı yaşıycaklar..

cihan
22-02-2013, 21:52
o düzergahdan bir cacık olmaz o köprüyüde kamyon tırlardan başkası kullanmaz adam gerekirse 2 saat birinci yada ikinci köprü trafiğinde bekler gene o düzergaha girmez aşırı sapa hatta sapa ötesi resmen istanbulun dışına çıkıp tekrar içine giricek insanlar..o istikametten rant bekliyen insanlarda bence büyük hayal kırıklığı yaşıycaklar..

o belli olmaz bence. kaldı ki oyle olsa bile 1 ve 2.koprulerdeki trafik azalir. rant her türlü sağlanır

darkmoon
22-02-2013, 22:02
o belli olmaz bence. kaldı ki oyle olsa bile 1 ve 2.koprulerdeki trafik azalir. rant her türlü sağlanır

bu istikamet trafiği azaltmaz insanlar ikinci köprüyü bile mümkünse kullanmamaya çalışıyor çok sapa diye ikinci köprüden bile gidiceğin mesafe iyisi kötüsü 10km uzuyor bu üçüncü köprüden bildiğin şehirin dışına çıkıp tekrar giricek insanlar.. yapıcağı km'nin haddi hesabı yok çok çok zora düşmedikçe bence kimse kullanmaz ancak tır kamyon yükünü ikinci köprüden alır buda ikinci köprüde rahatlama yaratır o kadar..neyse zaman gösterir ama istanbulda ciddi bir rant kalmadı rant yapdığını sananlarda ilerde ne kadar büyük bir yanlış yatırım yapdıklarını görücekler..

fthdrn
22-02-2013, 22:05
şimdi para etmese bile 10-20 sene sonra iş değişir
Sen al ordan 2-3 dönüm yer torunun sana her gün dua eder gelir mezarına su döker :D

SOMEONESPECIAL
22-02-2013, 22:06
o düzergahdan bir cacık olmaz o köprüyüde kamyon tırlardan başkası kullanmaz adam gerekirse 2 saat birinci yada ikinci köprü trafiğinde bekler gene o düzergaha girmez aşırı sapa hatta sapa ötesi resmen istanbulun dışına çıkıp tekrar içine giricek insanlar..o istikametten rant bekliyen insanlarda bence büyük hayal kırıklığı yaşıycaklar..

Yok be usta... Zamanında Rahmetli Adnan Menderes Vatan Caddesini yaparken,
Rahmetli Turgut Özal TEM yolunun temelini atarken demediklerini bırakmadılar.
Şu RTE'nin çılgın kanal projesi yerel seçimlerden sonra yaşama geçerse
bakgör oralar Yeşilköy Ataköy olur... İstanbul bugün hala göç alıyor. Bi 10 sene
sonra ne olacağını kestiremiyorum

darkmoon
22-02-2013, 22:06
şimdi para etmese bile 10-20 sene sonra iş değişir
Sen al ordan 2-3 dönüm yer torunun sana her gün dua eder gelir mezarına su döker :D

öyle düşünürsen nerden yer alırsan al 10-20 sene sonra para eder :) bizim yapdığımız iş bu zaten..

darkmoon
22-02-2013, 22:10
Yok be usta... Zamanında Rahmetli Adnan Menderes Vatan Caddesini yaparken,
Rahmetli Turgut Özal TEM yolunun temelini atarken demediklerini bırakmadılar.
Şu RTE'nin çılgın kanal projesi yerel seçimlerden sonra yaşama geçerse
bakgör oralar Yeşilköy Ataköy olur... İstanbul bugün hala göç alıyor. Bi 10 sene
sonra ne olacağını kestiremiyorum

oraların zaten projeleri hazır kent projeleri yani alt yapısı üst yapısı planlaması nerde ne yapılıcağı zaten şu andan belli siz o projenin dışında kafanıza göre iş yapamıycaksınız yaptırmıycaklar zaten projenin temeli o planlı düzenli bir şehir yapmak.. şehir göç alıcak ama geriye şehir kalırmı onu bilmem istanbul denilen yer artık şehirlikden çıkıp koca bir bölge haline gelicek..

SOMEONESPECIAL
22-02-2013, 22:14
oraların zaten projeleri hazır kent projeleri yani alt yapısı üst yapısı planlaması nerde ne yapılıcağı zaten şu andan belli siz o projenin dışında kafanıza göre iş yapamıycaksınız yaptırmıycaklar zaten projenin temeli o planlı düzenli bir şehir yapmak.. şehir göç alıcak ama geriye şehir kalırmı onu bilmem istanbul denilen yer artık şehirlikden çıkıp koca bir bölge haline gelicek..

Şu an ki İstanbul eski İstanbul olacak desene...

darkmoon
22-02-2013, 22:18
Şu an ki İstanbul eski İstanbul olacak desene...

öyle olucak gibi... ama ben istanbula bu kadar göç aldırtılmasını anlamıyorum iyi değil bence ilerisi için..

SOMEONESPECIAL
22-02-2013, 22:32
öyle olucak gibi... ama ben istanbula bu kadar göç aldırtılmasını anlamıyorum iyi değil bence ilerisi için..

Eeee Taşı Toprağı Altın... Sanayiyi yaymazlarsa Ankara kağıt üzerinde Başkent
kalır. Allah korusun olası büyük deprem de İstanbul'da taş taş üstünde kalmazsa
görürüm ben Türkiye Ekonomisini. 99 depreminde yaptıkları gibi kayıp sayısını
yüzbinlerden 19binlere çekemezler o zaman.

slm
23-02-2013, 01:36
Arkadaşlar yenı konu açmamak için bu konuya yazdım kopru ve otoyol ıhalesı ıptal edılmış heralde


Kpr ve otoyol ihalesi iptal - Hrriyet EKONOM (http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/22661589.asp)

M.A.D
23-02-2013, 10:39
evet haberlerde duydum ben de iptal edilmiş diye