Orijinalini görmek için tıklayınız : ies için orjinal yayı kesmedeki durum (+/-)ne olur??
imparatoR
30-04-2010, 08:49
spor yay lar bu gün mesela fk lar 250 lerden baslıyo diye biliyorum,
orjinal çıkma ies yayları 70-100 lira civarı alıp kessek artı eksi ne olur?
bilen ,fikri olan ,kullanmış olan yardımcı olursa sevinirim...
şimdiden teşekkürler.
1-2 bakla kesmekten hiçbir sorun olmaz en fazla amortisörün patlar o da zamanla..
bunun yerine hem yayı hemde amortisörleri kısalt ki bu işlem ortalama spor yaya parasına denk geliyor ama ondan daha keyifli güzel oluyor.. ;)
imparatoR
30-04-2010, 09:06
hoplaya zıplaya gidersin
bunu biraz daha açarmısın??
ne konfor kalır nede yol tutuş.. azcık kıyıcaksın paraya arkadasım :)
Civic aftermarket ürünü bolca bulabileceğin bi otomobil 2. el olarakta araştır derim ;) Kesmeyi tavsiye etmiyorum.
nakayama
30-04-2010, 09:10
hoplaya zıplaya gidersin
biz vti de 3 bakla kesmiştik hiçde öyle bişey olmamıştı.:soru:
biz vti de 3 bakla kesmiştik hiçde öyle bişey olmamıştı.:soru:
genel anlamda konuştum ben genelde aracın yaylarını kestirdiğin zaman hoplaya zıplaya gidersin konfor diye bişey kalmaz amortisorlerin zarar gorur bunlarla ugraşıcagına spor yay almak daha mantıklı hondanın bu tarz parcalarını bulmakta zor değil zaten
sürüş açısından güvenli olmayabilir, en başta ben kendim güvenemem
bende orjın yaylar var ıdeal sekılde kesılmıs satıyorum dusunursen yukseklıkte böle
http://i41.tinypic.com/6qjhtv.jpg
imparatoR
30-04-2010, 09:41
teşekkrler var zaten elimde ayrı bi takım oem yay tavsiyeler sonunda ne çıkacak ona göre kesicem yada kesmicem.
kesik yay bende de var hemde ciddi kesik.. :D
şöyle de bir durum var hiçbir sorun yaşamadım kestiğim yaylarda honda da ben.. amrtisör sertleştirme de yaparsan gayet keyifli oluyor tekrar söylüyorum sadece yay kesmek mantıksız..
civicin yayları dümdüz geliyo o yüzden keserken istenildiği kadar kesilebiliyor. Kesik yayda arada sekme yapıyo ama orjinal amortisör kullanıldığında çok rahatsız eder. Amortisörüde kısaltmak gerekir bence.
Low-Rider
30-04-2010, 10:23
Civic için zebil gibi parça var.
Ojr yayı alıp kestiricen amortisörleri sertleştiricen falan yine yay parasına gelicek sana..
En güzeli, coilover yaylardan al
M U R A T
30-04-2010, 10:27
techturkey de böyle konular geçiyosa diğer forumlarda ben hiç yay takmadım amortisör üzerinde gidiyorum diyecek çıkacaktır ondan korkuyorum..
techturkey de böyle konular geçiyosa diğer forumlarda ben hiç yay takmadım amortisör üzerinde gidiyorum diyecek çıkacaktır ondan korkuyorum..
Olabilir ama gençlik cahillik :D
Civic için zebil gibi parça var.
Ojr yayı alıp kestiricen amortisörleri sertleştiricen falan yine yay parasına gelicek sana..
En güzeli, coilover yaylardan al
evet bunu unutmuşum bende coil yay en iyisi :)
imparatoR
30-04-2010, 11:48
Olabilir ama gençlik cahillik :D
beni kastettiğini düşünmüyorum.
doğrumudur???
coil yay al seni tatmin edicek şekilde bas aracını oem yaylarında dursun bir kenarda...
mannerboy
30-04-2010, 15:43
bizim arkadaşın 2001 1.6 ies yaylarını arkadan 2 bakla önden 3 bakla kesmiştik her 2 durumdada yay hafif tatlı sıkı olarak amortisöre oturdu biz sekme hoplama rahatsızlık gibi bişey hissetmedik.arabada yere güzel basmıştı...yay kesipte süspansiyondaki kamber zıplama vuruntu vs vs gibi sorunlarıda hissedebilen hassas şöförlerede saygılarımı sunarım tabi
ADMISE R1
30-04-2010, 15:45
Kesmeeeeeeeeeee
kesik yay bende de var hemde ciddi kesik.. :D
şöyle de bir durum var hiçbir sorun yaşamadım kestiğim yaylarda honda da ben.. amrtisör sertleştirme de yaparsan gayet keyifli oluyor tekrar söylüyorum sadece yay kesmek mantıksız..
kanka hediye etsene bana onları :soru:
Aracın yürüyen aksamındaki orjinal olan hiç bir parçasına,
kesme, biçme, ekleme vs şeklinde müdehalelerde bulunmak,
hem kendi can sağlığınız için, hem de olası bir kazada başkalarının sağlığı için sakıncalıdır.
Bu tip işlemler asla yapılmamalıdır!
Yay kestirmenin ne kadar sakıncalı bir uygulama olduğunu sağır sultan bile bilirken, sizler burada cahil bir şekilde kaç bakla kesilmesi gerektiğinden bahsediyorsunuz.
Şu an için bütçe yeterli değilse, 2 ay da ha bekleyip biraz daha para biriktirip, sıfır ürün almak en doğrusudur.
Yay ın ikinci eli bile olmaz. (Nasıl kullanıldı, ne kadar zorlandı, ne kadar sert çukura düştü ne oldu, bunu kimse bilemez.)
Hayatınızı riske etmeyin..
Nacizane fikirlerimdir.
M U R A T
30-04-2010, 18:26
Aracın yürüyen aksamındaki orjinal olan hiç bir parçasına,
kesme, biçme, ekleme vs şeklinde müdehalelerde bulunmak,
hem kendi can sağlığınız için, hem de olası bir kazada başkalarının sağlığı için sakıncalıdır.
Bu tip işlemler asla yapılmamalıdır!
Yay kestirmenin ne kadar sakıncalı bir uygulama olduğunu sağır sultan bile bilirken, sizler burada cahil bir şekilde kaç bakla kesilmesi gerektiğinden bahsediyorsunuz.
Şu an için bütçe yeterli değilse, 2 ay da ha bekleyip biraz daha para biriktirip, sıfır ürün almak en doğrusudur.
Yay ın ikinci eli bile olmaz. (Nasıl kullanıldı, ne kadar zorlandı, ne kadar sert çukura düştü ne oldu, bunu kimse bilemez.)
Hayatınızı riske etmeyin..
Nacizane fikirlerimdir.
yerden göğe kadar haksızsın:D
otomobil üreticileri tr deki kullanıcaları düşünerek zaten yayı birkaç bakla fazla tasarlamaktadır ayrıca bazı spor modellerde kesilecek yerler işaretlenmiştir:D
yersen:D
o kesilmiş yaylardan dolayı virajdan çıkıp bir yerlere toslayıp ölenlere,
yer yüzünden bu kafada olan bir insan eksildi diye, zerre kadar üzülmüyorum.
o kişi kendine acımıyorsa benim umrumda olmaz..
kaçınılmaz son budur..
Yay ın ikinci eli bile olmaz. (Nasıl kullanıldı, ne kadar zorlandı, ne kadar sert çukura düştü ne oldu, bunu kimse bilemez.)
Diger söylediklerinde haklısın da buna pek katıldıgımı söyleyemem.
Amortisör desen haklısın da yaya öyle cukura düsmekle birsey olmaz.
kadir jdm civic
30-04-2010, 20:13
daha önce tüm kombinasyonları deneyen abilerimiz var yay , coilover , yay kesme
bu işlemlerden en iyisi yay kesme
nedeni ise hondanın tüm parçaları orjinal bile herseye dayanıklı
spor yay ve coilover sekme yapıyor viraj içinde dah fazla oluyor bu
ama yay kesince böyle bir sorun olmuyor denendi görüldü.....
benım si mde coilover var seke seke gidiyoruz artık
Yiğit Ş.
30-04-2010, 20:30
en iyisi yay kesme mi :D dünyadaki milyarlarca insan saf ozaman.
ikinci el yay konusunda da tanımadığım insandan yay almam.. garanticiyim ben.. herkesin kendi tasarrufudur bu konu. benim düşüncem bu yönde..
en iyisi yay kesme diyen arkadaşa da kazasız günler dilerim.
çok tehlikeli işler yapıyorsunuz çok.. şaka gibi..
Low-Rider
30-04-2010, 20:43
Tanıdığınız insandan alıcağınız yayın ne garantisi olucak ki, o hiç çukura düşmemiş mi olucak
imparatoR
30-04-2010, 20:49
bunca kesme arkadaş diyene rağmen;
peki ben şunu merak ediyorum oem yayı kestik iyi bi iş yaptık sayalım ,
kestik ciddi dikkatle yaptık bunu ;
yayı kestiğinde yayın zamanla oluşan deformasyonunu keserken nasıl ört pas ediyoruz,nasıl oranlıyoruz bunu ?
bi çok araçta kullanıma göre deişen sağ sol yükseklik farkı oluşuyo...
Olabilir ama gençlik cahillik :D
beni kastettiğini düşünmüyorum.
doğrumudur???
hayır zamanında r9 vardı bende kesmiştim hatta öyle kestimki krikoda yay tabladan çıkıyodu :D
hayır zamanında r9 vardı bende kesmiştim hatta öyle kestimki krikoda yay tabladan çıkıyodu :D
:D ekeray'in 406'da gormustum ilk kez kesik yay, liftten arabayi indirirken altina yatip yaylari yerine oturturttuktan sonra indirebiliyordu :hahaha:
ama hayvan herif o yaylarla nasil makaslara gidiyordu hala inanamam :D
Fatih Kavak
01-05-2010, 17:26
Bazıları eskiden yay mı vardı hepimiz kestik diyor bazıları sakın kesme diyor gerçekten kafa karıştırıcı bir işlem aracıma yay taktım max 3,5 olarak çıkartmış markalar eibach tercih ettim kafayıda 1 bakla kestim ama civic kadar çok seçeneğim olsa yaparmıydım yapmazdım yaptımda bir zararını mı gördüm görmedim belkide 1 bakla olduğu için ama ben sizin yerinizde olsam ikinci el coil yaylara bakardım.
:D ekeray'in 406'da gormustum ilk kez kesik yay, liftten arabayi indirirken altina yatip yaylari yerine oturturttuktan sonra indirebiliyordu :hahaha:
ama hayvan herif o yaylarla nasil makaslara gidiyordu hala inanamam :D
eray ya minik kuş :D
Low-Rider
01-05-2010, 20:12
bunca kesme arkadaş diyene rağmen;
peki ben şunu merak ediyorum oem yayı kestik iyi bi iş yaptık sayalım ,
kestik ciddi dikkatle yaptık bunu ;
yayı kestiğinde yayın zamanla oluşan deformasyonunu keserken nasıl ört pas ediyoruz,nasıl oranlıyoruz bunu ?
bi çok araçta kullanıma göre deişen sağ sol yükseklik farkı oluşuyo...
En son gözümün önünde yapılan işlemde , usta bir profesör edasıyla her mm'yi kumpas ile ölçtü:D
En son gözümün önünde yapılan işlemde , usta bir profesör edasıyla her mm'yi kumpas ile ölçtü:D
bu da benim araba oluyor :D Bütçe meselesi biraz. Benim babam kaportacı her aldığı arabada yay keserdi eskiden. Jazza kadar hep kesik yay kullandık annemde kullandı. Honda hrvnin yaylarını kestik bana mısın demedim. Benim aracıma tabla yapıldı yaya göre. Kesinlike yerinden çıkamaz. Eskiden nasıl düşürülüyordu merak ediyorum. Marka coil mi vardı spor yay mı vardı ? Şimdi hepsi ama ateş pahası ne yapalım o kadar parayı nasıl verelim o yüzden mecbur kalıyoruz ki ben kendi adıma konuşuyorum. Herkes tutturmuş yay kesme yay kesme. Tamam uyrınızı yaparsınız olur biter daha üstelemenin anlamı nedir çözemedim. Yaşım gereği yazmadım bir müddet ama dayanamadım kusura bakmayın.
M U R A T
01-05-2010, 23:51
isteyen yayını keser isteyen yay alır isteyen de coilover bu kendi biliceği iştir ama burda yay kesmek iyidir ben yaptım süper oldu denilirse olmaz..
progresif yayı açıklma geyiğine hiç girmek bile istemiyorum bilmiyorsakta araştıralım öğrenelim...
elastico
01-05-2010, 23:56
bütçen fazla yüksek degilse konfordanda vazgeçemiyorsan benim yaptırdıgım gibi amortisörlerden arabayı alçaltabilirsin, ;) adres ve ayrıntılı bilgi için ankara nam amortisör 4 amortisörü 120tl ye yapıyorlar.
Aracın yürüyen aksamındaki orjinal olan hiç bir parçasına,
kesme, biçme, ekleme vs şeklinde müdehalelerde bulunmak,
hem kendi can sağlığınız için, hem de olası bir kazada başkalarının sağlığı için sakıncalıdır.
Bu tip işlemler asla yapılmamalıdır!
Yay ın ikinci eli bile olmaz. (Nasıl kullanıldı, ne kadar zorlandı, ne kadar sert çukura düştü ne oldu, bunu kimse bilemez.)
İlk yazdığına tamamen katılıyorum, artık yay kesme tartışalacak bir konu değil, defalarca yazıldı çizildi...
Ancak yay, çalışan bir metal olmadığından istenildiği kadar zorlansada, çukurada düşse (kırılmadığı süerece) metal yorgunluğda oluşmaz. Dışarıdan fiziksel bir değişikliğe/kuvvete uğramadığı sürece 2.el yay, sıfır kadar güvenlidir.
imparatoR
02-05-2010, 09:57
İlk yazdığına tamamen katılıyorum, artık yay kesme tartışalacak bir konu değil, defalarca yazıldı çizildi...
Ancak yay, çalışan bir metal olmadığından istenildiği kadar zorlansada, çukurada düşse (kırılmadığı süerece) metal yorgunluğda oluşmaz. Dışarıdan fiziksel bir değişikliğe/kuvvete uğramadığı sürece 2.el yay, sıfır kadar güvenlidir.
adam atıyorum haftanın 5 günü işe gidip geldi tek başına yine atıyorum 4 yıl bu şekilde kullandı,
ister istemez sağ sol yükseklik farkı oluşuyo..
bundan bahsediyorum:soru:
adam atıyorum haftanın 5 günü işe gidip geldi tek başına yine atıyorum 4 yıl bu şekilde kullandı,
ister istemez sağ sol yükseklik farkı oluşuyo..
bundan bahsediyorum:soru:
Helezonların ömrü yaklaşık 2 milyon km'dir. Siz hiç anormal bir durum dışında ömrünü doldurduğu için 60-70bin kmde bir yay değiştiren birini gördünüzmü? Sağ sol yükseklik farkı amortisör kaynaklıda olabilir sürücü tarafı yorgunluğu diyede anılır. Yaylardan diye bişey söylenemez.
isteyen yayını keser isteyen yay alır isteyen de coilover bu kendi biliceği iştir ama burda yay kesmek iyidir ben yaptım süper oldu denilirse olmaz..
progresif yayı açıklma geyiğine hiç girmek bile istemiyorum bilmiyorsakta araştıralım öğrenelim...
benim demek istediğimde buydu zaten. Yay kestim süper oldu diyeni görmedim yayı kestim bir sorun yaşamadım dendi her seferinde. Ben sorun yaşamam mesela sen yaşarsın ama şans ve işçilik meselesi biraz. Anlyaışlı yorumunuz için teşekkürler.
Absinthé
02-05-2010, 14:11
:D ekeray'in 406'da gormustum ilk kez kesik yay, liftten arabayi indirirken altina yatip yaylari yerine oturturttuktan sonra indirebiliyordu :hahaha:
ama hayvan herif o yaylarla nasil makaslara gidiyordu hala inanamam :D
Aynen benım cliodada oluyodu o :D
Viraj dönüp takla attıkdan sonrada aileden soranlara hep boku yaylara attım :D
M U R A T
02-05-2010, 14:37
bizim arkadaşın 2001 1.6 ies yaylarını arkadan 2 bakla önden 3 bakla kesmiştik her 2 durumdada yay hafif tatlı sıkı olarak amortisöre oturdu biz sekme hoplama rahatsızlık gibi bişey hissetmedik.arabada yere güzel basmıştı...yay kesipte süspansiyondaki kamber zıplama vuruntu vs vs gibi sorunlarıda hissedebilen hassas şöförlerede saygılarımı sunarım tabi
daha önce tüm kombinasyonları deneyen abilerimiz var yay , coilover , yay kesme
bu işlemlerden en iyisi yay kesme
nedeni ise hondanın tüm parçaları orjinal bile herseye dayanıklı
spor yay ve coilover sekme yapıyor viraj içinde dah fazla oluyor bu
ama yay kesince böyle bir sorun olmuyor denendi görüldü.....
benım si mde coilover var seke seke gidiyoruz artık
benim demek istediğimde buydu zaten. Yay kestim süper oldu diyeni görmedim yayı kestim bir sorun yaşamadım dendi her seferinde. Ben sorun yaşamam mesela sen yaşarsın ama şans ve işçilik meselesi biraz. Anlyaışlı yorumunuz için teşekkürler.
bak yay kestim süper oldu diyenler var:D
İlk yazdığına tamamen katılıyorum, artık yay kesme tartışalacak bir konu değil, defalarca yazıldı çizildi...
Ancak yay, çalışan bir metal olmadığından istenildiği kadar zorlansada, çukurada düşse (kırılmadığı süerece) metal yorgunluğda oluşmaz. Dışarıdan fiziksel bir değişikliğe/kuvvete uğramadığı sürece 2.el yay, sıfır kadar güvenlidir.
kesinlikle.isteyen keser istemeyen kesmez herkesin kendi malıdır istediğini yapar.tüv onayı almış mühendislik ürünü yay/amortisörle sanayideki x ustanın kestiği biçtiği büktüğü sertleştirdiği yayı amortisörü bir tutmayalım.ustaların tecrübelerine elbetteki saygım var ama böyle bi konuda bana tecrübe yeterli gelmiyor.
LightSide
03-05-2010, 11:19
bunca kesme arkadaş diyene rağmen;
peki ben şunu merak ediyorum oem yayı kestik iyi bi iş yaptık sayalım ,
kestik ciddi dikkatle yaptık bunu ;
yayı kestiğinde yayın zamanla oluşan deformasyonunu keserken nasıl ört pas ediyoruz,nasıl oranlıyoruz bunu ?
bi çok araçta kullanıma göre deişen sağ sol yükseklik farkı oluşuyo...
Bu sağ sol yükseklik farkı yaydanmı amortısordenmı kaynaklanır.?
imparatoR
04-05-2010, 13:08
Bu sağ sol yükseklik farkı yaydanmı amortısordenmı kaynaklanır.?
bunu bende bilmiyorum.
amortisör yada yay birisi yada ikiside yoruluyo ve araç belli tarafa basık yada yüksek kalabiliyo zamanla ..hatta kendi aracımda dahi var 1 cm gibi bi fark.
ben bunu servisteki arkadaşlarada sormuştum fabrikadan çıkmış gelmiş daha içine oturulmamış araçlarda dahi yükseklik farkı olabiliyo denmişti kaldıki yıllarca tek taraf ağırlık görme durumunda mutlak bi deformasyon var diye düşünüyorum.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.