PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : K04 Turboyla 1,7 bar basmak???



R_Kaptan
01-05-2010, 01:55
k04 turbo ile 1,7 bar basmak + ve - lerini turbo ömrü açısından ne olur paylaşımlarınızı bekliyorum.teşekkürler..

yusufcan_k
01-05-2010, 08:47
k04 yerinde daha büyük bir turboyla daha az bir basınç basılsa daha mantıklı olmaz mı abicim :)

ahmet3425
01-05-2010, 10:16
k04 turbo ile 1,7 bar basmak + ve - lerini turbo ömrü açısından ne olur paylaşımlarınızı bekliyorum.teşekkürler..

turbonun omru kısalır o bi kere garanti...

k04 le sağlıklı basacagın max basınc 1.4 sonrasında her an turbo gumleyebilir...

Eray Yümsel
01-05-2010, 10:33
pek bişey olmaz kevcupra yaklaşık 20.000km dir 2bar peak 1.6cont geziyo :)

F.Dogan
01-05-2010, 10:38
pek bişey olmaz kevcupra yaklaşık 20.000km dir 2bar peak 1.6cont geziyo :)

:D maşallah

G_TT_I
01-05-2010, 11:02
iyi durumda yada yeni bir turbo ile basabilirsin zaten peak 1.7 olacaktır.
normal basincla çok uzun ömürlü değil zaten, orjinalide uygun fiyatlara bulabileceğin icin sorun olmaz

yavuz364
01-05-2010, 13:14
Daha düşük basınç daha düşük güç demektir (aynı devirde) o yüzden turbo büyük bile olsa istenen devirde elde edilecek güç aynı olucaktır :)
k04 yerinde daha büyük bir turboyla daha az bir basınç basılsa daha mantıklı olmaz mı abicim :)

H22Power
01-05-2010, 14:33
basan yokmu sölesin bende merak ediyorum:D:D:D
k04 ün turbo efficiency si 1.4 bar ordan sora sıcak üflüyor araç hp kaybedip tork alıyor zaten genelde yazılım firmaları k04 ü 1.5 peak 1.4 continious da bırakıyor ben custom yazılımım sahesinde 1.4-1.5-1.6-1.7-1.8-1.9 hatta 2.0 denedim 1.5 bardan sora turbo tehlikede çünkü teker dönüş çapı gibi pal dönüş çapını zorluyorsunuz ufak balans sıkıntısı ufak boşluk derken arkadan beyaz duman vs işte...

semihx
01-05-2010, 15:22
hangi k04? k0.001/k0.015 in cok dayanicagini sanmiyorum. bassada eksoz gazini tahliye etmekte zorlanicek. illaki k04 olucaksa k4.022 filan kullanilmali.

yusufcan_k
01-05-2010, 19:02
Daha düşük basınç daha düşük güç demektir (aynı devirde) o yüzden turbo büyük bile olsa istenen devirde elde edilecek güç aynı olucaktır :)

iyide abi k04 le mesela 35r ın 1 bar da verecegi güç aynı mı :S :soru: :soru::beuj::icon_wack anlamadım şimdi :D

kickboxer
01-05-2010, 21:17
Daha düşük basınç daha düşük güç demektir (aynı devirde) o yüzden turbo büyük bile olsa istenen devirde elde edilecek güç aynı olucaktır :)

ben tam olarak anlıyamadm aynı devırde dedıgın turbonun pervanesının devrımı motor devırımı

yavuz364
01-05-2010, 22:36
tabii ki aynıdır.. büyük turboların yüksek güçler vermesinin sebebi yüksek devirlerde basınç sağlayabilmesinden dolayı :) güç almak için devir çevirme olayı da buradan geliyor, yüksek devirlerde aynı basınç ile çok daha yüksek güçler alıyorsun..

iyide abi k04 le mesela 35r ın 1 bar da verecegi güç aynı mı :S :soru: :soru::beuj::icon_wack anlamadım şimdi :D

motor devri demek istedim..

ben tam olarak anlıyamadm aynı devırde dedıgın turbonun pervanesının devrımı motor devırımı

yusufcan_k
01-05-2010, 23:03
tabii ki aynıdır.. büyük turboların yüksek güçler vermesinin sebebi yüksek devirlerde basınç sağlayabilmesinden dolayı :) güç almak için devir çevirme olayı da buradan geliyor, yüksek devirlerde aynı basınç ile çok daha yüksek güçler alıyorsun..


motor devri demek istedim..

abi şimdi anlamadığım kısım boost gelene kadar tamam aynı güç ok ama 2 ayrı turbo mesela 4000 devirde aynı gücü mü verir dolduğunda :D

!KO
01-05-2010, 23:30
abi şimdi anlamadığım kısım boost gelene kadar tamam aynı güç ok ama 2 ayrı turbo mesela 4000 devirde aynı gücü mü verir dolduğunda :D

http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=15168

şu konu yardımcı olabilir gibi :)

yusufcan_k
02-05-2010, 09:51
http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=15168

şu konu yardımcı olabilir gibi :)

çok teşekkürler :) şimdi anlamış oldum :o :icon_tup:

gurcell
04-05-2010, 11:44
tabii ki aynıdır.. büyük turboların yüksek güçler vermesinin sebebi yüksek devirlerde basınç sağlayabilmesinden dolayı :) güç almak için devir çevirme olayı da buradan geliyor, yüksek devirlerde aynı basınç ile çok daha yüksek güçler alıyorsun..


motor devri demek istedim..


Yani büyük turbonun üflediği hava ile küçük turbonun birim atmosfer basıncında üflediği hava kütlesi aynı öyle mi?

O zaman TDO4 300 cfm hava üflerken gt30 700 cfm hava üfler mesela, birim basınçta içeri daha fazla molekül sokuyorsun.

gt30'un 14.7 psi basıncı ile k04 ün 14.7 psi arasında iki kat CFM fark vardır, büyük turbonun gücü de daha fazla hava üflemesinden gelir.

merruse
04-05-2010, 12:32
Gürsel manifolt atmosfer ile aynı özellikleremi sahiptir?

gurcell
04-05-2010, 12:43
Yok manifold daha bir sıcak iklime sahip, genellikle ekvatoryal iklim hakimdir, hava sıcaklığı 50 derece santigrat ortalamada ve kuru olur. Bitki örtüsü olarak da EGRsel Makiler vardır.

merruse
04-05-2010, 12:49
roka da varsa rakı balık yapalım bari.. :) Anladın sen onu...

yavuz364
05-05-2010, 02:31
eğer basınçlar aynı ise tabii ki hava kütlesi aynıdır sonuçta motora belli basınçta girebilecek hava kütlesi aynıdır..
sizin dediğinize göre K04 ile 1 bar basınçta motora 1 birim hava sokuyor isek GT30 ile 1 bar basınçta motora 2 birim hava sokabilir miyiz ??


Yani büyük turbonun üflediği hava ile küçük turbonun birim atmosfer basıncında üflediği hava kütlesi aynı öyle mi?

O zaman TDO4 300 cfm hava üflerken gt30 700 cfm hava üfler mesela, birim basınçta içeri daha fazla molekül sokuyorsun.

gt30'un 14.7 psi basıncı ile k04 ün 14.7 psi arasında iki kat CFM fark vardır, büyük turbonun gücü de daha fazla hava üflemesinden gelir.

ahmet3425
05-05-2010, 10:16
eğer basınçlar aynı ise tabii ki hava kütlesi aynıdır sonuçta motora belli basınçta girebilecek hava kütlesi aynıdır..
sizin dediğinize göre K04 ile 1 bar basınçta motora 1 birim hava sokuyor isek GT30 ile 1 bar basınçta motora 2 birim hava sokabilir miyiz ??

yavuzcum gursele bende katılıyorum aynı basıncta 2 turboylada emmeden iceri 1 birim hava sokuyor olsak bile buyuk turbonun uflediği hava daha soğuk doğal olarak yanmaya hazır molekulleri daha fazla olur buda +guc ve tork demektir...

yavuz364
05-05-2010, 19:50
peki nedenini söyleyebilecek misiniz ? :)
1 birim giren havanın aynı basınç değişimi ile farklı sıcaklık değişimi nasıl bir mantık ? ;)
küçük turboda devir yüksek olacağı için entalpi (maddenin toplam enerjisi) tabii ki artacaktır ama bu değerler çok çok ufak boyutlarda olur.. asıl burada hesaplanması gereken şey verim olmalı, küçük turboda verim düşük olur (tabii yüksek basınç için konuşursak) öyle bi zararı var ama düşük basınçlarda küçük turbonun verimi daha yüksekte olabiliyor ;)

yavuzcum gursele bende katılıyorum aynı basıncta 2 turboylada emmeden iceri 1 birim hava sokuyor olsak bile buyuk turbonun uflediği hava daha soğuk doğal olarak yanmaya hazır molekulleri daha fazla olur buda +guc ve tork demektir...

ukku
05-05-2010, 20:02
peki nedenini söyleyebilecek misiniz ? :)
1 birim giren havanın aynı basınç değişimi ile farklı sıcaklık değişimi nasıl bir mantık ? ;)
küçük turboda devir yüksek olacağı için entalpi (maddenin toplam enerjisi) tabii ki artacaktır ama bu değerler çok çok ufak boyutlarda olur.. asıl burada hesaplanması gereken şey verim olmalı, küçük turboda verim düşük olur (tabii yüksek basınç için konuşursak) öyle bi zararı var ama düşük basınçlarda küçük turbonun verimi daha yüksekte olabiliyor ;)

+172

turbo büyütmenin mantığı üst devirde aynı basıncı koruyabilmek ya da daha üst basınçlara çıkabilmektir.. büyük turbonun üfleyebildiği hava kütlesi tabi fazla olacak, aksi halde büyük hacme her turbo üst devirde basınçlı hava sokamaz ;)

PPR engineering
06-05-2010, 09:04
k04 için yorumum bence 1.3 ten sonrası yalan çünkü 1.sıçak üflemeye baslıyo2.si cok az bir süre sonra yağ basmaya baslıyo egsoza...hemen arızaya bağlıyo bu benim görüşüm 2 tane k04 kullandım aynı araçta..ben k04 terine gt28 i tercih ederdim cok daha keyifli oluyo ancak bu benim görüşüm benden cok daha ii bilenler yazacaktır zaten..bence cıkmayın o basınçlara %100 üzecektir sizi o turbo..

PPR engineering
06-05-2010, 09:11
Yani büyük turbonun üflediği hava ile küçük turbonun birim atmosfer basıncında üflediği hava kütlesi aynı öyle mi?

O zaman TDO4 300 cfm hava üflerken gt30 700 cfm hava üfler mesela, birim basınçta içeri daha fazla molekül sokuyorsun.

gt30'un 14.7 psi basıncı ile k04 ün 14.7 psi arasında iki kat CFM fark vardır, büyük turbonun gücü de daha fazla hava üflemesinden gelir.

basınç aynı ama çok küt mantıkla yaklaşıyorum k04 ten sonra custom turbo manifoldu yapıp gt28 e gecmiştim..ko4 1 barda yürürken gt28 bir barı bana ucak gibi gelmişti çok farketmişti kendi capımda baya araştırdım mantık olarak bulduğum sonuç içeri üflenen hava derecesi..