PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Knock ?



despe
02-05-2010, 18:20
Safc2 knock setting meüsünden set ettikten sonra,

atıyorum 4 lü gösterge seçeneğinde knk değeri neyi ifade eder, bu rakamın azalması yada çoğalması ne anlama gelir.

misal knk karşısında 10 yazıyorsa bu nedemektir. bu değerin devir çevirdikçe azalması mı yoksa çoğalması mı gerekir.

teşekkürler.

temsili

http://5mgte.com/safc7.jpg

despe
03-05-2010, 06:51
dünden bugüne :)

yok mu bilen arkadaşlar.

Maxi
03-05-2010, 07:15
sanırım knock ne demektir onu soruyorsun ?

forumda knock diye veya vuruntu diye arama yaparsan yüzlerce bilgi gelecektir .

değerin artması vuruntunun yükselmesi demek,
vuruntu motor için çok kötü birşeydir.

despe
03-05-2010, 07:26
hehe knock un vuruntu olduğunu biliyorum abi :)

şimdi bu değer nerelere çıkarsa sorun teşkil eder. yani atıyorum ilk postumda da belirttiğim gibi, knk 10 yazıyorsa eğer bu ne anlama gelir.

rolanti devrinde veyahut 2000-3500 devir aralığında vuruntu olması sorun teşkil eder mi ?

yoksa vuruntu üst devirlerde mi sorun olur ?

despe
03-05-2010, 07:39
yani ben dün aracımda knock settings yaptıktan sonra şunu gözlemledim,

araç rolantide iken knk 0 gösteriyordu,
düşük devirde ilerlerken bu değer 1-2-3-4 lere kadar gidip geliyordu
deneme amaçlı redline a kadar gittim ve değer 0-1 gibi gidip geldi,

sonrasında benzinim bitmek üzereydi,
gittim 30 tl lik 95 oktan benzin aldım

sonrasında ise knk değerinde değişme olduğunu farkettim,

araç 2000-3500 devir aralığında iken knk 6-7-8-9 hatta 10 a kadar değişerek gidiyordu. evin önüne geldim aracı rolantide bıraktım ve bu değer anlık 15 lere çıktı 8-9 arası seyretti,

ama yine yolda devir çevirip redline a kadar gittiğimde 4500 devirden sonra bu değer düşüyor ve knk 0 okuyorum.

Maxi
03-05-2010, 08:52
güzel bir deneme olmuş ,
düşük oktanlı benzin haliyle daha fazla vuruntu yaratmış .

vuruntunun oluşması ve o değerdeki verdiği zarar motordan motora değişebiliyor ,
yani kesin bir olgu yok ,
en güzeli minimum veya hiç olmaması .

bu noktada cihazın ne kadar kaliteli vuruntuyu ölçtüğü ön plana çıkıyor
çünkü vuruntu ölçümü ve alt yapısı kolay değil ,
zorlukları var, çeşitli filtrelerden geçmesi lazım sesin ,
biliyorsun aslında vuruntu sinyali knock sensöründen gelen çok zayıf bir ses titreşimi.
knock sensörüde aslında bir nevi piezzo transmitteri .

devir arttıkça motor mekaniği tarafından oluşturulan mekanik gürültü knock sinyalinin üzerine çıkabiliyor ve yüksek devirde knock sesi bastırılıyor, bu kötü bir yapı.

sendekinin böyle olmadığını farz edelim .
neden yüksek devirde vuruntu yok?
çünkü ecu haritasında düşük devirlerdeki ateşleme avansı yüksektir ,
gazladıkça avans rötara doğru çekilir,
motorda yüksek ateşleme avansı altında daha çok vuruntu oluşur,
haliyle rölantide veya 3000 li devirlerde avans yüksek olduğundan vuruntu detect edilmiştir, tabi düşük devirde oluşan vuruntunun motora ne kadar zarar verdiğide tartışılır ? önemli olan yüksek devirdeki vuruntu ve kırıcılığıdır.

tabi bunlar benim bildiklerim,
yanlışım varsa düzeltiniz .

Murat
03-05-2010, 09:08
knock sıkıntısı çekerken güzel bilgiler. thx :)

despe
03-05-2010, 09:13
zaten avans haritam orjinalinden değişik şu anda,

çünkü,

ben aracımda d17 ecu kullanıyorum. bu aracın sıkıştırma oranı 9.5:1

benim aracımın sıkıştırma oranı ise 10.5:1

vuruntunun bu yüzden olduğunu zannediyorum.

1 seneye yakındır kullanıyorum bu şekilde.

Araçta orjinalinde knock sensor olduğu için vuruntu algıladığı yerde ecu avansı ona göre ayarlayacak mıdır peki ?

Maxi
03-05-2010, 09:20
d17 ecu nun alt yapısı ile ilgili ,

normalde knock correction çarpanı falan olması lazım,

knock oluştuğu zaman avans rötara çekilir + benzin fazlalaştırılır + turbo araçlarda basınç kısılır ki motor kırılmasın .
normali böyledir.

despe
03-05-2010, 09:28
hımm bunu öğrendiğim iyi oldu :)

arada rolantide afr zengine doğru kayıyor, ozaman bunu vuruntu algıladığı zamanlarda yapıyor diyebilirmiyiz.

gerçi afr yi, knock u gözlemlerken izlemedim. birde o şekilde izleyeyim. knock algıladığı zaman afr yi bi kontrol edeyim bakalım nerelerde gezinecek.

despe
03-05-2010, 17:50
evet safc tan izlediğim değerlere yorum yapabilecek yok mu ?

PPR engineering
03-05-2010, 21:19
motorun calışırken 95 oktan benzinde..altlardan hırıltılar gelicek kadar ses varmı..avans sesi???

despe
04-05-2010, 08:30
valla egzozdna bişey duyamıyorum ki :D

PPR engineering
04-05-2010, 18:49
işte o kötü:)

kickboxer
04-05-2010, 19:06
ya knock ın nasıl kalıbre ettigini bimiyorum safc nın ama benım apexi power fc ecu mda max knock ı 100 olarak ayarlamıslar yanı yuzde mantıgıyla calısıyo 35 ve ustunde adamlar kırıcı avans oldugunu sogluyolar bunu orjnal avans sensorumden okuyorum tabı

Oz`
05-05-2010, 02:34
onu devir devir olarak set etmen lazım önce mesela 1500 sonrada 4000 ona gör kendi kendine bir harita yapar safc

Knock knocktur iyisi yoktur pre ignition un hiçbir zaman iyisi olmaz racing bir makina yoksa karşınızda limite bile gerek yoktur açık sölim

d17 ecuda knock etttiği zaman Retard var sıkıntı yaratmaz ama set edersen sende muhtemelen sorun olmadığını görüceksin :)

despe
05-05-2010, 07:17
özgün dediğin gibi set ettim zaten, knock settings ten.

önce 1500 devirdeki vuruntuyu set etmemi daha sonrasında 3500 devirdeki vuruntuyu set etmemi istedi bu şekilde yaptım.

set ettikten sonra izlediğimde bu değerleri okudum.

zaten bir sorun olsaydı 1 senedir kullanıyorum illaki biryerde patlak verirdi, çok çeşitli yerlerden 95 olsun 97 olsun benzin değiştirdim ve kullandım.

benim merak ettiğim knk karşısında çıkan değerin ( örnek : knk 10 ) ne anlama geldiği.

bu akşam set ettiğimdeki değerlere bakayım ona göre bi paylaşayım, 1500 ve 3500 e tekabul eden değerlere bir bakayım.

teşekkürler.

Murat
05-05-2010, 08:17
Diğer arkadaşın da dediği gbi % olsa gerek.

PPR engineering
08-05-2010, 14:03
Diğer arkadaşın da dediği gbi % olsa gerek.

safc deki o değer yüzde büyük ihtimal....gerci oz yazıcaktır..set ettikten sonraki değerlerini yazmanı bekliyoruz:)

despe
08-05-2010, 17:59
zaten set ettim konck settingsten :)

PPR engineering
09-05-2010, 13:01
zaten set ettim konck settingsten :)

değerler nedir su an 1500 3500..