Orijinalini görmek için tıklayınız : oksijen sensörü yardımm
devilboy
10-05-2010, 00:47
vts aracım eskisi gibi gitmemeye aşırı benzin yakmaya başladı ve sorunun o2den
kaynaklanacağını söylediler deneme yanılma yöntemi mantığını düşünerek arkadaşımın aracındaki sensörü taktım araç eski halinden daha kötü oldu ve viteslerde dip gaz yapmama rağmen yığılma oldu özellikle 1 ve 2. viteslerde çok sıkıntı yaşıyorum bunun sebebinin beyinle uyuşma problemi olduğunu söyledi ustam sensörümü değiştirmek istiyorum ancak aynı problemi yaşarmıyım diye aklımda soru işareti var bu konuda yardımlarınızı bekliyorum
slowmotion
10-05-2010, 00:49
bahri sonradan aldığın o2 sensörü 98 modelin, senin araban 2001 model. kodları bile farklı. beyine yanlış sinyal yollayacağından hava yakıt oranını ayarlayamayacağını düşünüyorum. uyumlu o2 sensörü ile sorunlarını aşarsın gibime geliyor. daha net cevap yazar arkadaşlar...
devilboy
10-05-2010, 00:54
emrah sensörü aldığım araç 2000 model kendi sensörümde böyle bi sorun olmamıştı sadece fazla yakıyor
slowmotion
10-05-2010, 00:59
98 zannetmiştim, ozaman 2000 ile 2001 o2 sensörüde farklı. karışımı fakir okuyup beyine zengin karışım uyarısı veriyordur ozaman
senin bu o2 sıkıntın beni öldürecek haahhahaahha dur okuyorum
devilboy
10-05-2010, 01:16
bende öldüm artık ne sensörmüş arkadaş işin içinden çıkamadık gitti yaww
slowmotion
10-05-2010, 07:58
sen en iyisi kendi o2 sensörünü tak dene bahri
kontak spreyle temizlemeyi denedin mi ?
devilboy
10-05-2010, 10:09
sen en iyisi kendi o2 sensörünü tak dene bahri
en kötü ihtimal öyle yapacam
devilboy
10-05-2010, 10:10
kontak spreyle temizlemeyi denedin mi ?
hayır yaktırmamı söylediler ama öyle şeylerle düzeleceğini zannetmediğim için yapmadım
aşşagıdakı yontemı uygulamıstım ben ölçü aleti (dc volt metre ) ile ölçmüştüm işe yarar bır yontem
1- Sağlıklı çalışan sensör(zirkonyum dioksit tip) rölantide 0.2V-0.8V voltajlar arasında peryodik olarak gidip gelir. Peryodu yaklaşık saniyede 1 salınım şeklindedir. Bunun dışında bir de titanyum sensörler vardır bunlar da 0V-5V arasında aynı peryotla gidip gelir. Sensör bu salınımı yapmıyorsa, sürekli 0V civarında çıkış veriyorsa, ya da bu sınır değerlerinde çok daha dar bir aralıkta gidip geliyorsa bozuk teşhisi konulabilir.
2- Servisçi arkadaşlar bu salınımları grafik şeklinde diagnostik cihazlarında görebilirler ( eğer biliyorlarsa tabi )
3- Sensörün terminallerine osiloskop bağlayarak da bu salınımlar izlenebilir (bunu becerebileceklerine hiç ihtimal vermiyorum maalesef)
4- Hiç bişey olmazsa sensörün uçlarına DC voltmetre bağlanarak salınımlar izlenebilir.(Bunu belki becerebilirler)
olm şimdi aklıma geldi senin sensörü diğer arabalara takıp denedinmi peki? sendeki sorunu o araçlardada yapıyormu bide onu denesene denemediysen.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.