PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Dyno ölçümünün yanlış viteste yapılması ?



BlackEmperor
13-05-2010, 19:32
4. vites yerine 5. viteste ölçüm yapılması sonucu ne kadar etkiler arkadaşlar ?

Oz`
13-05-2010, 20:38
dyno vitese göre ölçmez şimdi sana söyle söleyeyim TR deki dynolar

Vamag serp bosch felan ilk ölçülücek viteste calibre edilir sonra o viteste komple ölçülür 3-4-5 hangisinde basar san bas calibreli ise yakın sonuclar alırsın sıkıntı olmaaz
3-5 beygir oynar ki 2-3 kere üst üste ölçer isen sıcaklıktan bile o farklar olur

Oz`
13-05-2010, 20:39
eninde sonunda cvp çıkar herkes hemen cvp verebilir die bir kayide yok ARtı dier arkadaş bırak geyik yapmayı

BlackEmperor
13-05-2010, 20:40
dyno vitese göre ölçmez şimdi sana söyle söleyeyim TR deki dynolar

Vamag serp bosch felan ilk ölçülücek viteste calibre edilir sonra o viteste komple ölçülür 3-4-5 hangisinde basar san bas calibreli ise yakın sonuclar alırsın sıkıntı olmaaz
3-5 beygir oynar ki 2-3 kere üst üste ölçer isen sıcaklıktan bile o farklar olur

peki son vitesten 1 vites düşükte ölçülmesi tavsiye edilir genelde bunun sebebi ne peki?



edit: Diyorsun ki 4. viteste ölçüm yapcaksan 4. viteste kalibre edip öyle koşu yapacaksın

Oz`
13-05-2010, 20:44
peki son vitesten 1 vites düşükte ölçülmesi tavsiye edilir genelde bunun sebebi ne peki?



edit: Diyorsun ki 4. viteste ölçüm yapcaksan 4. viteste kalibre edip öyle koşu yapacaksın

o salakca bir cümle :) calibre edityorsun mesela dynodynamics yada dynojet yada mustang dynoda sadece bilgi olsun diye ölçüyorsun dynolar kendi karşılıklı güç ve ivmelenmeye göre ölçüm yapıyor

BlackEmperor
13-05-2010, 20:47
son bir soru daha yeri gelmişken 35 derecede fansız bir dyno ölçümü ( serp Dyno) ne kadar kırpmıştır gerçek verilerden ?

1JZ
13-05-2010, 23:02
arabayi dynoda ölçerken fansız ama intercolera su püsküterek sovutmak fandan daha etkili oluyor.

BlackEmperor
13-05-2010, 23:10
genelde 1:1 vites oranına yakın olursa dha dogru sonuç verır diyor yabancı forumlar akşamdan berı araştırıyorumda benım 4. vites 0,882 5 vites 0,775 bide hava 35 dereceydi bana biraz duşuk geldi dyno sonucum her 2 vitestetede deneyen varsa o acıdan sordum ki illaki vardır aramızda

izo
14-05-2010, 00:12
turbo arabada yüksek viteste turbo daha cok bastıgı için bnm araçta 10 hp ye yakın oynuyordu...

BlackEmperor
14-05-2010, 00:17
turbo arabada yüksek viteste turbo daha cok bastıgı için bnm araçta 10 hp ye yakın oynuyordu...

oyle bişe nasıl oluyo ki? turbonun donmesı için oenmlı olan gaz cıkışı onun içinde belirleyici etken devir sayısı ? ister 2 ister 5 aynı barı basması lazım senin arabanı setupp farklıysa bılemem ama vıtese gore setup değişmez herhalde :beuj:

levent
14-05-2010, 01:09
oyle bişe nasıl oluyo ki? turbonun donmesı için oenmlı olan gaz cıkışı onun içinde belirleyici etken devir sayısı ? ister 2 ister 5 aynı barı basması lazım senin arabanı setupp farklıysa bılemem ama vıtese gore setup değişmez herhalde :beuj:

farklı viteslerde farklı basınçlar basabilirsin sinan bunu es geçme, mesela astra coupe bertone ler fln 1*2. de 0.6 basarken diğer viteslerde 0.8 bar basar.

sondan bi düşük viteste basılma olayıysa tamamen tesadüf, kalibrasyonu yapılmamış dynolarda 1:1 oranı olayı geçerlidir, genelde de sondan bir önceki vites bu 1:1 e en yakın oranı verdiği için o viteste ölçülür.

bu arada sonucu paylaşsana benle ;)

fsunnetci
14-05-2010, 08:49
Benim arabanın 5.vites Dyno Verisi 236HP çıktı..
4.Vites Dyno verisi ise 200hp çıktı..
fark oluyor yani vitesler arası yada bende biraz fazla fark çıkmış:rolleyes:

Suti
14-05-2010, 10:35
genelde biz şanzıman ayna mahruti oranı 1:1 e yakın olan vitesi tercih etmeye calışıyoruz,

genelde 3 veya 4. viteste olcum yapıyoruz,

ama Oz unda dediği gibi şuana kadar gorduğum maximum fark 4 bg,

turbo araçlarda yüke iyi bindirmek lazım yanı full boost yaptırabilmek önemli

fan önemli

dmts
16-05-2010, 20:26
silindir testlerinde redline a girmeden 1,2,3 vitesler değiştiriliyor,sondan bi önceki vites üzerinde redline'a kadar gidiliyor, her vites değişiminde gafikteki sıçramaları rahatlıkla görmek mümkün. .Bu nedenle en sağlıklısı 5 vitesli araçlarda 4. viteste,6 vitesli araçlarda 5. viteste homojen bi devir bandı grafiği çizmeye çalışmaktır.

E0041
16-05-2010, 22:59
Benim arabanın 5.vites Dyno Verisi 236HP çıktı..
4.Vites Dyno verisi ise 200hp çıktı..
fark oluyor yani vitesler arası yada bende biraz fazla fark çıkmış:rolleyes:

normaldede bu şekilde oluyor yanlız değilsin yani 1:1 e yakın olmak en mantıklısı 5 vites güç yüksek çıkıyor gerçi bütün dynoların köküne kibrit suyu :) en iyisi otoban dyno su

PNR05
16-05-2010, 23:15
Peki dizel veya benzinli farkerdermi ölçüm aşamasında?

kmince
16-05-2010, 23:32
Tiptronik olmayan klasik otomatik şanzımana sahip arabalarda ölçüm nasıl yapılıyor. Bunu merak ediyorum gerçekten.

onursumer
16-05-2010, 23:47
Tiptronik olmayan klasik otomatik şanzımana sahip arabalarda ölçüm nasıl yapılıyor. Bunu merak ediyorum gerçekten.

klasik otomatik viteslerde aracı 1 veya 2. viteste sabit tutabilme mümkün ki genelde L,2,D veya 1,2,D şeklinde oluyor vitesler

dyno vitese gore kalibre ediliyorsa aynı şekilde olçulebilir ;)

BlackEmperor
17-05-2010, 01:31
hem 5 de hem 4 de dynoya çıktım tekrardan fark ediyor beyler :) fark çok değil ama fark ediyor benim araçta öyle oldu

Yigit-Y
17-05-2010, 01:33
6 vites araç için 4. vites diyen var 5. vites diyen var...

anlaşılan türkiyedeki dynolardan sağlıklı bir sonuç almamız zor :(

TarikS
17-05-2010, 01:54
6 vites araç için 4. vites diyen var 5. vites diyen var...

anlaşılan türkiyedeki dynolardan sağlıklı bir sonuç almamız zor :(

vites oranlarina bakilir 1'e en yakin olan viteste olcum yapilir

genelde en ustten 1 onceki vitestir bu

diye biliyorum :)

PNR05
19-05-2010, 14:29
Peki dizel veya benzinli farkerdermi ölçüm aşamasında?

?? 10karkter

BlackEmperor
19-05-2010, 14:33
?? 10karkter

hayır fark etmez. uygun vites oranında dip gazda ölçüm yapılır gaz kesene kadar . aşırı beslemeli araçlarda aracı tam yüke bindirmek gerekiyor sadece onun içinde yük dynosu lazım ama ölçüm tekniği böyle fark etmez yani ;)