Orijinalini görmek için tıklayınız : b16a2 vtec açmıyor ?
elektrik tesisatında sorun yok
VSS den bilgi geliyor
distiribütör sağlam
Ecu sağlam
selenoid çalışıyor
çalışmada hiçbir problem yok (tekleme vb.)
durup dururken Vtec gitti vtec açmıyor bu tür bi sorun yaşayan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim
yağ pompası ve kanallara bakın..
yag pompası ,yataklara bakın
vtec selenoidi filtresine veya yağ yollarına bakın
vtec selenoidi filtresine veya yağ yollarına bakın
aynen katılıyorum. güzelce bi temizleyin selenoidi.
ecu selenoide voltaj cıkartmıyor selenoide dışardan 12v verildiğinde vtec açıyor
ecu selenoide voltaj cıkartmıyor selenoide dışardan 12v verildiğinde vtec açıyor
Selenoidi takarken genellikle sıvı conta kullanılır
buda yağ kanallarını tıkar
bence kontrol edin
voltaj gelınce vtec açar ama yag gelmeyınce açamaz :D
ecu 12 volt cıkartsa selenoide söküp bakalımda selenoide voltajı çıkartmıyor yani iş selenoide gelmeden ecu vtec açmasını engelliyor bunu yapacak hangi sensör var devir bilgisi geliyor vss bilgisi geliyor bunları kontrol ettik sorun ecunun selenoide yapacağı 12v çıkışı bunlar haricinde kesecek bir sensör varmı acaba
arıza okuyabiliyo musunuz
malesef okuyamıyoruz immo iptali oldugu için arıza lambası düz yanıyor
bi bak bakalım ect soketiyle vtec pressure soketini yanlış takmış olabilir misiniz
vtec pressure yok bizde p2t ecu ayrıyetten hiçbir kısmını ellemeden bu şekilde oldu
o zaman her sensoru ölçmeniz lazım biri çalışmıyo muhtemelen
vtec çıkış voltaajını ölçün..
knock sensörden yapabilirmi ?
onursoytam
19-05-2010, 16:55
burda bi arkladaşımın başına gelmişti vtec pimi mi ne varmış ondan olabilirmi ??
mekanik bir durum yok malesef ecu çıkış yapmıyor nedenini arıyoruz
başka bi beyinle denediniz mi..??
mstpower
19-05-2010, 20:06
herhangi bir sensor temas etmese bile vtec acmaz araba ısnmadan vtec acmaz
selonoid kirli ise acmaz kolay gelsin
dragon07
19-05-2010, 20:08
başka bi beyinle denediniz mi..??
en basit yöntem :) +1
başka bi beyinle denediniz mi..??
denedik :(
bendede böyle bir olay olmuştu herşey tam gibiydi ama sensörleri takıyorsun ya baba kablolar kopuk durmuyordu tam gibiydi ama sensöre giren kısım zayıflamış içten kopmuş basit bişi ama açmıyordu ondan bir göz gezdirin isterseniz
hocam komple tesisat üzerindeki tüm kabloları tek tek kontrol ettik salladık çekeledik kopuk falan varsa cıksın ortaya diye yok tesisatta sağlam kafayı yicem
Selenoidler röleye mi bağlı?
vtecburhan
21-05-2010, 16:33
klometreye bakın derım
Selenoidler röleye mi bağlı?
ne demek istediğini anlamadım
km de kontrol edildi zaten sorun bilindik birşey değil bilindik herşey denendi sensörler kontrol edildi birtek knock sensör kaldı bununda nasıl ölçüleceği sağlamlık kontrolü nasıl yapılır bilmiorum bundan yaparmı onuda bilmiyorum
nakayama
21-05-2010, 17:29
ne demek istediğini anlamadım
km de kontrol edildi zaten sorun bilindik birşey değil bilindik herşey denendi sensörler kontrol edildi birtek knock sensör kaldı bununda nasıl ölçüleceği sağlamlık kontrolü nasıl yapılır bilmiorum bundan yaparmı onuda bilmiyorum
bi ara bizim araçtata vardı aynı problem peder bişiler yaptırmış vtec açmıyordu araba 5500 ü geçiyordu sesde değişme vs yoktu.sonra götürüp hallettirmişti.
Eyup Duygun
21-05-2010, 17:30
Ecu Cıkıs yapmıor baska ecudamı yapmıyor denedık demıssınde bi garplk var orda :s
Dostum triger setini kontrol ettiniz mi? Sente atladıysa vtec açmaz..Benim VTI'yın triger setini yenilediğimde usta(!)arkadaş sente atlatmış. Vtec açmıyordu bir ara, trigeri kontrol edince sente atladığını gördük. Açısı düzeltilince sağlıklı açmaya başladı.
Dostum triger setini kontrol ettiniz mi? Sente atladıysa vtec açmaz..Benim VTI'yın triger setini yenilediğimde usta(!)arkadaş sente atlatmış. Vtec açmıyordu bir ara, trigeri kontrol edince sente atladığını gördük. Açısı düzeltilince sağlıklı açmaya başladı.
yorum yapan ellerin dert görmesin işte böyle birşeyler bekliyordum çok sağolasın hemen kontrol ediyorum
sonuç trigerden mi peki ?
yağ pompasınada bakın bidaha, gerekırse başka bitane bulup deneyın..
Xenomorph
22-05-2010, 11:33
yağ pompasınada bakın bidaha, gerekırse başka bitane bulup deneyın..
+1 yağ basıncınada bakın
sentede yerinde :( kafayı yicem az kaldı
yag basıncını kontrol etmeden baska bırsey aramanın anlamı yok.
adam beyinden 5500de tetik gelmiyo diyo ne yağı ne basıncı
ect motor sıcakken 500ohm un altında mı
distribitörün 2/6 3/7 4/8 inci uçlarını ölçtüğünüzde 350 -700 ohm arası değer veriyo mu knock sensorun girişiyle şasi arası 0 ohm veriyo mu
tps kapalıyken 1 ve 2 yi ölçyüğünüzde 0.5volt açıkken 4.5volt veriyo mu
bunlara bi bakın
Xenomorph
23-05-2010, 00:57
adam beyinden 5500de tetik gelmiyo diyo ne yağı ne basıncı
ect motor sıcakken 500ohm un altında mı
distribitörün 2/6 3/7 4/8 inci uçlarını ölçtüğünüzde 350 -700 ohm arası değer veriyo mu knock sensorun girişiyle şasi arası 0 ohm veriyo mu
tps kapalıyken 1 ve 2 yi ölçyüğünüzde 0.5volt açıkken 4.5volt veriyo mu
bunlara bi bakın
bilgili adamın yorumu başka oluyor :D
inş sorun çözülür en kısa zamanda
hepsi sağlam hepsini daha önce ölçtüm birtek knock kaldı oda arkada kalıyor onuda ölçücez artık knock ile şase arası kısa devremi olması gerekiyor yoksa açık devremi
durum nedır kanka hallettınızmı acıyormu vtec?
yok abim yaw hala tık yok heryer sağlam açmıo böyle giderse b16 tıyı sökücez d serisine geçicez ;D
VTec_king
27-05-2010, 13:09
motor yaptıkdan sonramı vtec açmamaya başladı?
kapığı düzgün toplamamışlardır.horoz dedikleri şeyler var onlara baktırın
yeni motor yapıldığında yağ pompası kesinlikle değişmeli.vtec selenoidinede baktırın pislik olabilir yada kaçırıyor olabilir.
siz yeşil soketi nasıl bağladınız kendiniz mi çektiniz
timucintt
27-05-2010, 21:46
yaufff gelecem şimdi bir ayar verecem bir daha vtec kapanmıyacak :D
yaufff gelecem şimdi bir ayar verecem bir daha vtec kapanmıyacak :D
valla super olur herhalde:D
ben anlamadım valla calısması gerek butun parcalar calısıyor genel ve buyuk bır arıza olsa bulunur,bence cok kucuk akıla gelmeyecek bısey var ama ne:soru:
siz yeşil soketi nasıl bağladınız kendiniz mi çektiniz
yeşil soket derken ? soket falan çekmedik güzelce çalışan bir araba birden vtec gitti tüm sensör olması gereken değerleri veriyor ölçtüğümüzde motor tesisatını komple tek tek kontrol ettik tüm soketler kablolar sağlam beyni denedik oda sağlam böyle kalakaldık büyük ihtimal sensörlerden birisi çalışırken üretmesi gereken değerleri üretmiyor çünkü normalde ölçüldüğünde sensörler olması gereken değerlerde..
yaufff gelecem şimdi bir ayar verecem bir daha vtec kapanmıyacak :D
timu onuda yaptım :D selenoide direk artı verdim vtec açıyor fakat 6500 de kesiciye giriyor öyle yapıncada :D var ufak kıl birşey çözücez inş. artık zaten tüm sensörleri komple değiştirip denicem
selenoidin fişi çıkık olmasın aga ahahahah :D
kesin çok basit biryerden çıkacak problem :D genelde öyle oluyor çünkü :D
okan vtec açmıyor değilde kapanmıyor olmasın sakın :D
sürekli vtec acık olabılır belkı onu kontrol et külbütör kapağını söküp :D
okan vtec açmıyor değilde kapanmıyor olmasın sakın :D
sürekli vtec acık olabılır belkı onu kontrol et külbütör kapağını söküp :D
selenoidin fişi çıkık olmasın aga ahahahah :D
kesin çok basit biryerden çıkacak problem :D genelde öyle oluyor çünkü :D
size ne denirki :D
size ne denirki :D
ne denir :D
ectye 400 ohmluk bi değer ver diyotla sabit öyle dene
ectye 400 ohmluk bi değer ver diyotla sabit öyle dene
400 ohm luk bir dirençle demek istedin sanırım ama ect yi değiştirdik :( gene tık demedi knock tan iyice kıllanmaya başladık
knock sensörü de olabilir fakat buna benzer bi problemi integraradada yaşamıştık.bizim elektrik ustası ne yaptı ne ettiyse söylemedi ama adam cayır cayır vtec açtırdı hemde olduğu yerde vtec açıyordu araba.inşallah bian önce hallolur bu sorunun
olduğu yerde vtec açıyorsa km sensörünü kısa devre yapmıştır keşke öyle bir sorun olsa :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.