Orijinalini görmek için tıklayınız : b20 veya b18
M///maniac
17-05-2010, 07:36
b20 motoru vtec e cevirmek için tam olarak neler lazım tam olarak bilenler liste halinde yazarsa sevinrm.... veya boş b18 blok alıp komple toplamakmı daha mantıklı bilen arkadasların cevaplarını bekliorm....
b20 blok
vtec kapak
golden eagle vtec conversion kit
ile b20 motor vtec olur içini doldururmusun o sana kalmış
M///maniac
17-05-2010, 07:42
eg si swaplamak için çok kesme biçme olayı varmı peki ve komple motor bulabilicrgimiz yer varmı
b20 blok vtec e çevrildiğinde standart malzemelerle ne güç elde edilir peki ?
150 hp falan olur stock yarım blok stok kapak
b20 motoru vtec e cevirmek için tam olarak neler lazım tam olarak bilenler liste halinde yazarsa sevinrm.... veya boş b18 blok alıp komple toplamakmı daha mantıklı bilen arkadasların cevaplarını bekliorm....
hedeflenen güç nedir ?
ne amaçla kullanıcaksınız ?
ne kdar bütçeniz var ?
eg si swaplamak için çok kesme biçme olayı varmı peki ve komple motor bulabilicrgimiz yer varmı
kesme biçme işlemi yok;)
swap aksı swap motor kulakları ve vites cubugu alıcaksın bide elektrikcin gzl ise sorun cıkmaz..
benim elimde motor ve kapak vardı ilave 10bin dolar harcadım şuanki beyaz si b20 satılıklardaki
fsunnetci
17-05-2010, 14:08
Cem abide hazır K20 var fiyatıda çok değil bence faturalı komple motor Plug and Play durumda.B18,B20 Vtec'de Atmosferikte maximum alıcağın güç 225hp ötesi olmaz ama K20'de ise 280HP'lere kadar yolun var.İllede B18 istiyorum dersen bana Cem abideki K20'yi al ben sana B18 Vtec şuan atmosferikte en güçlü motor diyebilirim..220hp halde motorumu vereyim:icon_tup:
Olarmı;)
B.Aktepe
17-05-2010, 14:15
b serisinin max ı 225hp değildir atmosferikte.
fsunnetci
17-05-2010, 14:38
b serisinin max ı 225hp değildir atmosferikte.
B18 olupta Atmosferik 225HP-230HP üstü kim var bilmiyorum göremedimde var ise ben bilmiyorum ama tahminim alcağı max değer budur diye tahmin ediyorum 225-230hp sonrası biraz zor tahminim:beuj:
B.Aktepe
17-05-2010, 14:44
tahmin değil ben sana net söylüyorum.
örnek eski nıf
örnek miniks b20
örnek kaan crx
usa zaten söylemeye gerek yok.
b serisinden 1.8-2.0-2.2lt hacimlerde 240-250whp çok araç vardır.
300whp de var :)
minikler krankda 265mi oyle bisey almisti sanirim..
b18 bloktan
186-190 gibi bir teker gücü almıştık
komple 2" lik egzoz sistemi , std gazlelebeği ,8000 rpm ile
çıktımı çıkar :)
ama motora girmeyyim denirse k20 daha mantıklı ve sorunsuz bi çozum gibi duruyor
dragon07
17-05-2010, 15:05
minikler krankda 265mi oyle bisey almisti sanirim..
tool amca en yüksek gücü sen aldın diye biliyorum :D
B20 yapılırsa çok güzel bir makina olur k20 kadar pahalıda olmaz çok mantıklı bir iş bence b20 yada bor edip 2.2 litre haliyle Atmosferik uğraşmak.
B18 olupta Atmosferik 225HP-230HP üstü kim var bilmiyorum göremedimde var ise ben bilmiyorum ama tahminim alcağı max değer budur diye tahmin ediyorum 225-230hp sonrası biraz zor tahminim:beuj:
Paşaoğlunda dyno da kayıtı gidip bakabilirsin
268 hp 243 nm tork
Türkiyenin en güçlü B20 si sene 2007
Daha iyisi hala yapılmadı
saygılar
onu da gectim sene 2005 NIF 250 + hp B16 blok stroker şekli ile NA da B16 da o da sınıfında hala lider dir mesela
LS te de kaan ın siyah crx 230 küsür hp ile lider
benim orj. krank kol 11,5 cr şıkıştırma b20 234 hp cıktı
utku b20 245hp dynosu var, bugün sordum kendine konu üzerine
M///maniac
17-05-2010, 22:25
k20 biraz maliyetli olur bnm için eg i yeni aldım ztn böyle bi proje düşünüorm çünkü motorum 2 gün dayandı bana yatak bosalttı hazır açmısken düzgün bişey yapmak istiorm bazı danıstıgm arkdaslar d16 pıston kol turbo yap devam et dediler ama ne yapıcam bilmiorm sizinde fikrinizi bu yuzden soruyorum ***** baya hondacı var...
Sen hala bütçe belirtmessen sana kimse burda cevab yazamaz
utku b20 245hp dynosu var, bugün sordum kendine konu üzerine
Erol zaten utkudan aldı ama o makina ilk yapıldıgında bile 230 küsür hp yi gecemedi
utku yanlış hatırlıyor
egzantrikler devir egzantrikleri idi oysa B20 en fazla 8500 dönebilir ki oem krank ile 8300 üstü sıkıntıdır
bende hafif kollar hafif krank hafif piston crower stage 3 cam vardı 9300 bile ceviriyordum cahilken :D
daha sonra kesciiyi crx kaan 8800 e almıştı ama B20 için bu bile ciddi bir devirdir
bencede utku yanlış hatılıyor savaş abinin orda 226 mıydı ne öle bişey biz sadece s300 le hiç parça degiştirmeden 234 aldık sonrası ***** 10 bin papel :D + sat arabayı binemeden
fsunnetci
18-05-2010, 08:19
İyide ağalar sizin bahsettiğiniz motorlara harcanan parayı ne bu konuyu açan arkadaş nede bir başkası göze almaz bence o yüzden rekorlarınızı kimse kıramaz kırmazda bence:rolleyes:
:beuj: benim bahsettiğim motor gücü stage bazında olarak hesapladım yani 235hp sonrası artık Honda firmasının bile aklına gelmiyecek tarzda uygulamalar ile B18,B20'de güç elde ediliyor bu işi kaç kişi yapabilirki sizin yaptıklarınız extreme uygulamalar :rolleyes: yani B20 motor artık B20'likten çımış bir vaziyete dönüşüyor o güçleri almak istediğinizde.:p
İyide ağalar sizin bahsettiğiniz motorlara harcanan parayı ne bu konuyu açan arkadaş nede bir başkası göze almaz bence o yüzden rekorlarınızı kimse kıramaz kırmazda bence:rolleyes:
:beuj: benim bahsettiğim motor gücü stage bazında olarak hesapladım yani 235hp sonrası artık Honda firmasının bile aklına gelmiyecek tarzda uygulamalar ile B18,B20'de güç elde ediliyor bu işi kaç kişi yapabilirki sizin yaptıklarınız extreme uygulamalar :rolleyes: yani B20 motor artık B20'likten çımış bir vaziyete dönüşüyor o güçleri almak istediğinizde.:p
sizin hesapta sorun var sanirim;
b20ler yokken aybek zaten stroker ile 228i yakalamisti itb falan olmadan ;)
kii o zamanlarda hondata-neptune vs.. yoktu :D
fsunnetci
18-05-2010, 13:59
sizin hesapta sorun var sanirim;
b20ler yokken aybek zaten stroker ile 228i yakalamisti itb falan olmadan ;)
Doğru evet benim hesapta bi yanlışlık var:rolleyes:
sonuç olarak bu saatten sonra K serisi var iken B18,B20 ile uğraşmak yanlış diye düşünüyorum ama bu demek değildir ki B serisinden güç alınmıyor alınıyor tabiki ama çok paralar gidiyor onu anlatmaya çalışıyorum..:(
Önceleri K20 motor piyasada bulunmuyordu hatta yoktu ama şimdi durum farklı şartlar değişti...:icon_wack
Sedan vtec 230 240 hp mükemmel zevkli olur bence :)
Doğru evet benim hesapta bi yanlışlık var:rolleyes:
sonuç olarak bu saatten sonra K serisi var iken B18,B20 ile uğraşmak yanlış diye düşünüyorum ama bu demek değildir ki B serisinden güç alınmıyor alınıyor tabiki ama çok paralar gidiyor onu anlatmaya çalışıyorum..:(
Önceleri K20 motor piyasada bulunmuyordu hatta yoktu ama şimdi durum farklı şartlar değişti...:icon_wack
evet k20 büyük imkan
ama sen sanıomusunn ki motor şanzuman olunca herşey bitti
kolaymı K20 swap yapmak ozaman herkes yapardı
ben 2007 de yapıcam dedigimde herkes taşak geçti tabir yerindeyse kimse yapamas diodu
2008 mayısında bitirdim ilk marşına bastım
bende tam 1 yıl sonra ikinci k20 swap yapıldı
kolay olsaydı şimdilerde heryer K20 kaynardı öle herşey toz pembe degil bir k20 swap yapmak NA olarak 25 bin tl
ayrıca B serisi ile ugraşmak iyi degil diyorsun da güsel bir B20 230 hp EG kasada olursa herkes gördüki benim 255 hp halim onu dragda gecmeye yetmiyordu
ama gel gelelim yolda da top speed falan yapamıosun B20 ile şişio resmen makina yag sogutucu bile taksan fayda etmiyor
peki şişmemesinin önüne geçilemezmi üstadım?
malesef geçilemiyor geçilse zaten usa da yılın motoru olurdu:D bendeki b20 de hararetden inceden pistonun kenarlarından yemişti..
bence b16 84mm. darton + 84mm yada 89 mm. krank ile b20 zevkine yakın zevk alabilirsiniz.
hatta ve hatta bende 89mm. krank ona uygun maxi light kol ve piston bulunmaktadır..eski egvtec ime yapıcaktık ama nasip olmadı aracı sattık parçalar duruyor.. hatta rektefiye edilmiş blok dail var faturasız.
B16 blok + 89 mm krank ile cok daha zevkli olur B20 den:)
kısmet bakalım bizde b20 yaptık :)
sizin hesapta sorun var sanirim;
b20ler yokken aybek zaten stroker ile 228i yakalamisti itb falan olmadan ;)
aybek bir başkaydı başkanım.. o kalitede başka bir hondacı daha gelmedi.. ;)
aybek bir başkaydı başkanım.. o kalitede başka bir hondacı daha gelmedi.. ;)
kankam iddalı olmadımı biraz kendi içimizde bile hala iyi hondacılar var :)
B.Aktepe
19-05-2010, 21:52
niye bahadır, kaan, özgün,sertuğ-ali,murat aydın, cem, ahmet-hilmi, erol ve daha saymadığım hondacılar o bahsettiğin kaliteden neleri eksik?
yakışıksız yorum olmuş kusura bakma da.
aybek zamanına göre gerçekten çok güzel işler yaptı kimse aksini iddia edemez ama bu yorum olmadı..
kalite falan bilmem, ben amator hondaciyim doktora tezim 4ceker olcak ama :D
ilk leri kimse unutamaz yaa o tarz olmuş soner hocamın yorumu :D
vtecburhan
20-05-2010, 10:20
eskı hb vtı me b20 blok 84 mm 12.5 cr eagle kol eagle krank stage3 egsantrık skunk2 emme s300 daha dunya kadar parca ıle bı ara b20 toplamıstım 235 uzerı guc almıstım ama fazla yasamadı rahmetli :D
şuan ki sedan vtı aracımın ustunde b16a2 blok darton gomlek 84.5 mm oem pıston b18c kapak 4.785 kısa egsoz sıstemı falan cok ama cok zevlı kesınlıkle tavsıye ederım :)
yaa bide oem piston burhan..
bu arada sana görede main girld kit var..;) elimde bu set up a yakışır.
b20 ile 9bin cevirip sonra kirildi demeyin bana :D
vtecburhan
20-05-2010, 10:40
b20 ile 9bin cevirip sonra kirildi demeyin bana :D
9300 ceviriyordum :D
vtecburhan
20-05-2010, 10:45
yaa bide oem piston burhan..
bu arada sana görede main girld kit var..;) elimde bu set up a yakışır.
şuan düşüncem abi
stage 3 egsantrık yay şapka kasnak
skunk2 emme manıfoltu
84.5 mm 12.5 cr piston
s300 beyın
zaten uzerınde maylen kollarım acl yataklarım hepsı var
bakalım şimdilik boyle bı dusunce var ama sagım solumda pek bellı olmuyor benım :D
yeme yanına yat ama main kit şiddetle tavsiye ederim. uzun bir ömür için :) sor araştır;) oku tara :D
şuan düşüncem abi
stage 3 egsantrık yay şapka kasnak
skunk2 emme manıfoltu
84.5 mm 12.5 cr piston
s300 beyın
zaten uzerınde maylen kollarım acl yataklarım hepsı var
bakalım şimdilik boyle bı dusunce var ama sagım solumda pek bellı olmuyor benım :D
stage2 yeter egzantrik olarak;
suan b18-20 topluyor olsam 8bin ustu doneceksem eger mutlaka ati crank pulley ve main girdle kit alirim!
8bin sonrasi risk cok artiyor :confused:
not: b16 olup bimok olmaz demeyin ati kasnak iyidir :icon_tup:
stage2 yeter egzantrik olarak;
suan b18-20 topluyor olsam 8bin ustu doneceksem eger mutlaka ati crank pulley ve main girdle kit alirim!
8bin sonrasi risk cok artiyor :confused:
not: b16 olup bimok olmaz demeyin ati kasnak iyidir :icon_tup:
bizim adımız tomas bize komaz kanka :D burhanda para var 10 binde döner kızarsa :D
vtecburhan
20-05-2010, 11:03
yeme yanına yat ama main kit şiddetle tavsiye ederim. uzun bir ömür için :) sor araştır;) oku tara :D
abı ozman sen bı ara bana bı fıyat yolla :D
bide alacaksan edelbrock al emmeyide..
pm attım
vtecburhan
20-05-2010, 11:08
bizim adımız tomas bize komaz kanka :D burhanda para var 10 binde döner kızarsa :D
yok kanka donemem paramara kalmadı valla :D
vtecburhan
20-05-2010, 11:10
stage2 yeter egzantrik olarak;
suan b18-20 topluyor olsam 8bin ustu doneceksem eger mutlaka ati crank pulley ve main girdle kit alirim!
8bin sonrasi risk cok artiyor :confused:
not: b16 olup bimok olmaz demeyin ati kasnak iyidir :icon_tup:
dedım ya abı sagım solum pek bellı olmuyor benım bıara nıyetlenıyom acaba turboyamı gecsem dıye bıara stp ye sarkıyom stage 2 lerı sark dıye :D bende bılemedım
B18 B20 de en ideali stage 2 dir
cahil cesareti zamanında 9300 dönüodum ben B20 ile ama 8500 üstü cok zararlı ve sacma
bu yüzden de 9000 + egzantrik almaktansa
stage 2 alıp koymak daha mantıklı B20 lere
kanashibari
20-05-2010, 11:43
Abi peki b16 dan maks ve en güvenli redline limiti nedir 10 bin döner mi yada dönerse ne gerekiyor veya döner ama uğraşmana değmez fayda maliyeti düşüktür denilebilecek yönleri nelerdir ? teşekkür ederim.
saglıklı bir şekilde 1.6 hacim ile 10.000 dönersin ama jun egzantrik falan lazım cok para lazım
birde motorun bütün iç aksamlarının hafifletilmiş olması gerekir
zaten bunun yerinde 1.8 stroker yapıp 9000 dönmek cok daha mantıklı ve daha hızlı olur
Bu topiği tekrar tekrar okudum.Kafamda bazı soru işaretleri kaldı. :)
B serisinde en mantıklı performans içim motor toplamak için hangisi daha mantıklıdır? B16'mı? B16+1.8 stroker kit'mi? B18'mi? B20'mi ??
B20'lerde olan top speed'de şişme diğer b serisi motorlar içn geçerlimidir?
vtecburhan
20-05-2010, 13:01
Bu topiği tekrar tekrar okudum.Kafamda bazı soru işaretleri kaldı. :)
B serisinde en mantıklı performans içim motor toplamak için hangisi daha mantıklıdır? B16'mı? B16+1.8 stroker kit'mi? B18'mi? B20'mi ??
B20'lerde olan top speed'de şişme diğer b serisi motorlar içn geçerlimidir?
valla hepsının tadı baska yaw
ama bı ara 1.9 strok yapmıstım onu tadı bambaşkaydı :D
B.Aktepe
20-05-2010, 13:15
en güzeli b18c1 blok, 92mm lw krank, long rod, custom 84mm piston. tadından yenmez:D
en güzeli b18c1 blok, 92mm lw krank, long rod, custom 84mm piston. tadından yenmez:D
vıyyyyyyyy:):):)
devirde döner gayri
B.Aktepe
20-05-2010, 14:22
vıyyyyyyyy:):):)
devirde döner gayri
abovvv bak ter bastı :D
jd0s5RE_5ao
P0HnQWUmjYM
dön baba dönelim :D
dedım ya abı sagım solum pek bellı olmuyor benım bıara nıyetlenıyom acaba turboyamı gecsem dıye bıara stp ye sarkıyom stage 2 lerı sark dıye :D bende bılemedım
burhan abi sen en iyisi bi tayyar al:D
bence: belki yapamadıgımdan ( parçaları aldım aracı takasladım) b16 bloga 89mm krank+custom kol + 84mm piston ama işi garanti almak bakımından 81.5 mm pistonda olur.
vtecburhan
20-05-2010, 16:13
burhan abi sen en iyisi bi tayyar al:D
olmassa bıde tayyara ele atam ben :D
M///maniac
20-05-2010, 16:33
abovvv bak ter bastı :D
jd0s5RE_5ao
P0HnQWUmjYM
dön baba dönelim :D
aga harbiden oha diyorm bu ne böleD:
bnm amacım bn hazır motor kırmısım iyi bi sekilde toplamak nerden baksanız 3bin tl çıkma krang yag pompası 0 pistonlar ana yatak kol yatak conta vsvs biraz daha para ayarlayıp bu fiyatın üstüne fazla abartmadan bi swp projesi yapmak he ilerde dahada içini doldururuz motorun o ayrı ama suan o kadar profsynl bi proje yapıcak maddiyat ayıramam boş b18c blok buldum bunu alsam fiyat gayet uygun geldi bütün parçalarını yavas yavas toplasam b16 krang kapak yuksek sıkstrma piston orj kol ile toplamayı düşünüorm b16 nın tumparçaları uyarmı kusura bakmayın ck soru soruorm çünkü bn bmwciyim hondadan anlamam ilk hondam bu...
zorla doldurtcanız abi bitane b okudukca doldurası geliyor insanın :D
kanashibari
20-05-2010, 19:19
saglıklı bir şekilde 1.6 hacim ile 10.000 dönersin ama jun egzantrik falan lazım cok para lazım
birde motorun bütün iç aksamlarının hafifletilmiş olması gerekir
zaten bunun yerinde 1.8 stroker yapıp 9000 dönmek cok daha mantıklı ve daha hızlı olur
Anladım ya çap arttırmak istemiyorum bunun için direkt o şekilde. sordum. Teşekkürler.
B.Aktepe
20-05-2010, 19:50
aga harbiden oha diyorm bu ne böleD:
bnm amacım bn hazır motor kırmısım iyi bi sekilde toplamak nerden baksanız 3bin tl çıkma krang yag pompası 0 pistonlar ana yatak kol yatak conta vsvs biraz daha para ayarlayıp bu fiyatın üstüne fazla abartmadan bi swp projesi yapmak he ilerde dahada içini doldururuz motorun o ayrı ama suan o kadar profsynl bi proje yapıcak maddiyat ayıramam boş b18c blok buldum bunu alsam fiyat gayet uygun geldi bütün parçalarını yavas yavas toplasam b16 krang kapak yuksek sıkstrma piston orj kol ile toplamayı düşünüorm b16 nın tumparçaları uyarmı kusura bakmayın ck soru soruorm çünkü bn bmwciyim hondadan anlamam ilk hondam bu...
b18c blok ile kendi orjinal krank kol pistonlar ile toplayabilirsin.
b18c blok b16a krank b16a piston ile özel kol yaptırman gerekir.
yağ pompası b16a nın yetersiz gelir.
b18c blok ile b18c nin kendi kol ve krankını bulup kullanırsan b16a nın pistonları olur.
ıntegra type-r ın yağ pompası ile güzel olabilir.
umarım daha önce honda yapan bir ustaya yaptırıyorsundur. o zaten seni yönlendirecektir.
M///maniac
20-05-2010, 20:18
suan daha baslamadım herhangi bi ustada degil kapıda yatıo ama ne yapıcagıma karar vermeden herhangi biyere götürmek istemiyorum
fsunnetci
21-05-2010, 15:04
eğer B18C motor düşünüyorsan hazır toplanmış b18c motor var satılık hiç uğraşma faturalı hemde ama turbo ekipmanlı.12Bin TL'ye satıyor..:confused:
ericks racing seviyoruz ki bu bilmem kaç senesinde 9.99 koştugu zaman yapılmış motor teknoloji falan
şimdi daha iyisi olur bilal hemde turbo bile olur diyorum ben :):)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.