Orijinalini görmek için tıklayınız : 12.4:1 Hakkında...
12.4:1 / 12.5:1 hakkında tecrübeli arkadaşlar varsa, veya bildiğiniz kadarı ile bu sıkıştırma oranının getirileri/götürüleri nelerdir?
Çok sıkıntı yaşatırmı? saplamalar sıkıntı çıkartırmı? nedir ne değildir.Tecrübeleri merak ediyorum :soru:
thx...
PPR engineering
25-05-2010, 08:10
vallahi muratcım bu sıkıştırma oranında orjinal saplamalarla sıkan var.ancak benim görüşüm stock conta ile sıkarsan neden olmasın.ama tabiki her zaman önerilen ve teoride yapılması gereken arp veya bi kaç ii marka var onların tercih edilmesidir..onlarında fiyatları güzel tabi..
Sanki çok pahalı ARP. Al kafan rahat olsun.
ahmet3425
26-05-2010, 20:12
saplamaları falan bi sekilde halledersin onda sıkıntı olacagını zannetmiyorumda 12.4 ciddi bir sıkıstırma ulkemizdeki benzin kalitesinin durumu ***** biraz yuksek oktan benzin gerekebilir... methanol kit vs...
ben kendı aracımda ılk olarak 12.5 cr pıston kullandım yasadıgım problemlerın basında turkıyedekı benzın kalıtesınden dolayı fazlasıyla sıkıntı cektım hatta sılındır kapak bıle degıstırdım.kesınlıkle arp saplama veya madulu saplamalar kullanmanı tavsıye ederım.bırde conta secımınde oem kullanmayı tercıh et..
bu fazlası ile çektiğin sıkıntılar neydi? avans ile vs halledilemedimi? araçda standalone varmıydı_?
fsunnetci
27-05-2010, 08:25
Arp saplamaları 250TL' ye veren arakadaşlar var o yüzden bu fiyat var iken oem saplamaları kullanmaya devam etmek yüksek sıkıştırmada problem çıkarabilir..12cr üstü sıkıştırmada benzin kalitesine çok önem vermen lzm tabi eğer araba ile devamlı gazlıyor isen:rolleyes:
82mm B16B pistonları var bende B18A2 blok üstüne Vtec kapak atılmış bir motor ve sıkıştırma şuan 12cr civarı vardır diye tahmin ediyorum Arp saplamaları kesinlikle almanı öneririm ileride başın ağırmaz en azından...
Benzin kalitesinin onaylanmadığı yerden benzin alamazsın bunu bil aksi takdirde pistonların ısı görür ve tepeleri aşınır sonrada delinir bizzat kendim gördüm nasıl olduğunu:p
Avans ayarına dikkat etmen lzm aracında wideband takılı olursa tehlikeyi önceden farkedebilirsin..;)
sanırım tek sıkıntı benzinden yana.onu haricinde hararet, trafik vs falan sorun olmuyor sanırım.
araçda wb var. yanına birde egt ile oil pres gelecek.bunlar yeterli olur sanırım.
bu konuyu bende merak ediyorum. benzin kalitesine göre avans ile oynanıp sorun halledilir mi acaba ?
bende ileriye yönelik 12.5:1 cr yapmayı düşünüyorum.
sorun oktan ve ateşlemeden önce benzinin sıkıltırma nedeni ile kendiliğinden alevlenmesi ise bu işi methanol ile çözmek mümkün olur sanırım?Artık ölçekli bir şekilde kendi benzinimizi kendimiz yapıcaz :)
tabıkı yakıt cok buyuk bır sorun.ecu kullansanızda yakıtın kalıtesızlıgı yuzunden sıkıntı yasanıyo.aracı trafıktede kullanmayı dusunuyosanız sogutma olarak dusuk derece termostat fan mushuru ve buyuk radıator almanızı tavsıye ederım ben kullandım ve trafıkte sıkıntı yasamadım.
yakıtı aynı yerden bildiğiniz yerden almaya özen gösterin
soğutma olarak biz çok günlük kullandık motor toplanırken tum boruları vs herşeyi sıfırlayın
düşün derece termostat ve fan müşürü biraz dahakontrol sağlar hararette
14 gibi bi sıkıştırma ile endyn in pistonlarını kullanmıştık b20 de çok bi sıkıntı yaşanmadı
sübaplardan dolayı dökülmüştü hepsi arkadaşımın arabasında ama olmasa belki uzun vadede yakıttanda yaşayabilrlerdi
12 sıkıştırma ben kullandım hiçte sorun yaşamadım şans işi bu herşey 4 4 lüktür hergün yakıt aldıınız yere merkezden kotu yakıt gelir herşey olur
bizim istasyonumuz war eyüpte bigün adamlar gelmiş tiner gibi bişi doldurup girmişler
şeffaf bi rengi war
sora aaa pardon di,yip tüm depoyu boşaltıp temizletip yeniyakıt verdiler :)
burası Tr herşey olur
bizde bukafayla gidersek herşeye hazırlıklı olmamız lazm
bukafayla derken yanlış anlaşılmasın bu kalitesiz yakıt ile yuksek sıkıştırma yadayuksek basınç gezersek yani :)
soğutma konusunda; orjinde zate ecu kontrollü tetikleniyordu fan. şu an da ecu dan istediğimiz derecede açtırabiliyoruz.
dragstar
27-05-2010, 20:31
güzel 12.4:1 methanolle ısı problemin kalmaz:D
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.