Orijinalini görmek için tıklayınız : flanş hakkında bilgi
Ahmet Saraçoğlu
25-05-2010, 23:06
arkadaşlar jant tercihi için bi konu açmıştım ama ondan önce bide bijon aralığı derdi olduğunu öğrendim.Kesin diyemiyorum ama büyük ihtimal 4x114.3 müş benim bijon aralığı ve o ölçüde çok bişey yok sanırım piyasada :D
Flanş diye bi parçanın araya takıldığını , farklı ölçüleri uydurmak veya tekeri dışa çıkarmak için kullanıldığını biliyorum sadece ama bunun tam mantığını , zararını , dikkat edilmesi gereken hususlarını anlatabilecek kimse varmı acaba?
Benim amacım lastiği dışarı çıkarmak değil , hatta mümkünse iz açıklığı hiç değişmeden sadece 4x100 veya 4 bijonda başka bi ölçüdeki herhangi bi jantı 4x114.3 lük aracıma takmak.Flanş denen bu parça harici bi ihtimal varmıdır? flanşla yada başka bişeyle nerde kime yaptırılır??
Flanş yurdum torcanıcısına yaptırtılır.Dayanıklı aliminyumdan yaptırılması en iyi tercihtir(hafiflik&sağlamlık bakımından) Flanş dışında jant uydurmak için ikinci bir yolda jantın bijon deliklerini kaynak ile kapattırıp araca göre yeniden delik açılması(ki ben kesinlikle sağlıklı bulmuyorum)
bijon kombinasyonu değiştiren flanşlar genelde 10-12mm kalınlığında olur(daha incesini görmek bana nasip olmadı) kendine ait özel başsız tarzı bijonları vardır.Önce flanş araca kendi bijonları ile sabitlenir sonra jant aracın orj. bijonları ile flanşa sabitlenir
İz açıklığının değişmemesi için seçilen jantın ET değerine dikkat edilmedilir.Mesela örnek verecek olursak aracın orj jantlarının Et değeri 35 diyelim.Sizin aldığınız jantın Et değeri 22 diyelim.35-22=13 araya yaptırdığınız flanşın kalınlığını 13mm tutarsanız iz açıklığı orj ile aynı olur.
Ahmet Saraçoğlu
25-05-2010, 23:27
peki 4 bijon herhangi bi jantı aldığımda flanş veya kaynatmayla illaki ayarlanırmı araca?aldıktan sonra ekstra bi sürprizle karşılaşma durumu olmaz yani dimi?(hiç bilmiyorum çünkü bu işleri , ekstra bi parametre falan varmı dikkat edeceğim)
bu işi sağlam yaptırabileceğim , siteden biri veya bi tanıdık varmı?
Saronun 307ye yaptırmıştık. İki tipi var benim bildiğim. Biri direk uzun bijonla takılıyor. Diğer ise flanş kampanaya veya diske jant flanşa takılıyor. Saroya yaptığımız sistem buydu ama bayağı sıkıntı olmıştı yok delikler tutmuyordu falan çok uğraştırmıştı fuar zamanı ama en sonunda yapılmıştı. Bence gerek yok flanşa falan diğer yöntem daha kötü zaten direk bijon üstünde gidiyorsun.
ET değerindeki bahsettiğim kısma dikkat etmen kafi.Et çok dengesiz olursa(özellikle aldığın jantın Et değeri senin orj.den fazla olursa) jant dışarda kalır görüntü çirkin olur.Arabanın basıklık durumuna göre ciddi sıkıntılar yaşanabilir.
Bu işi siteden kim yapar bir bilgim yok açıkçası.Kazma kürek işinde yeni bir tornacı olmadıktan sonra herkesin elinden gelir kanaatindeyim.
Ben zamanında Yurt motor(Harun usta PUG) nın sürekli iş yaptırdığı bir yere yaptırmıştım bir takım.Sorun yaşamamıştım.Sahibindende 60 TL ye yapanda var(ilan gördüm)
Ahmet Saraçoğlu
26-05-2010, 01:10
usta tavsiyesi için güncel
İz açıklığının değişmemesi için seçilen jantın ET değerine dikkat edilmedilir.Mesela örnek verecek olursak aracın orj jantlarının Et değeri 35 diyelim.Sizin aldığınız jantın Et değeri 22 diyelim.35-22=13 araya yaptırdığınız flanşın kalınlığını 13mm tutarsanız iz açıklığı orj ile aynı olur.
offseti +22 olan janta 13mm spacer takarsan nurtopu gibi bir et9 janta sahip olursun ve daha çok dışarda durur. yani orjinal jantının offseti +35 olan arabaya 13mm spacer takıp iz açıklığını aynı tutmak istiyosak et48 jant alıcaz ki jantın içine 13 mm bi parça takınca offsetimiz yine +35 olsun. çok karışık :D
http://www.tirerack.com/images/wheels/tech/offset.gif
flanş işi sakat bence. sonuçta canımızı 4'er bijona emanet ediyoruz. orijinal jantı ile az oynayarak güzel kombinasyonlar oluşturabilinir. ki daha sağlıklı olur kanaatindeyim.
ha çok hız yapmam tıngır mıngır piyasa modu gezerim diyorsan denenebilir :)
bahsettiğin ölçü s13 , hyundai accent , ae86 , mitsu colt ile aynı . piyasada jant da var aslında . ama illa başka ölçü diyorsan ebay de ichiba nın üzerinde hazır saplamalı spacer ları var . bir incele
benimde aracımın 114,3 ama bes bijon tabii bence jantcılarda bir sormalısın bende basta bulamadım yasadıgım yerde ama izmirde 6ncı sanayiide ECE lastikteki arkadasıma gittim ve bana yaklasık 20 model jant gosterdi ,,,
spacer alınacaksa en az H&R alınması yanlısıyım :) yoksa her an ne olacağı belli olmaz allah korusun
Ahmet Saraçoğlu
26-05-2010, 10:12
gerçi nasılsa jantı dışa çıkarma amacım yok , ince yapılı bi jant bakmadığım sürece yeni delik açma olayı gerçekten sakatmı flanşa nazaran?5 değil 4 bijon nasılsa.göbekte 10 değil 8 delik olucak.hatta doldurulmasada olur eski delikler , çift aplikasyonlu gibi kalsın.
ölçüsü olmayıpta en çok içime sinen bu.cooper jantı harinicde bu zahmete gireceğim başka bi model olmadı şuana kadar. http://image5.sahibinden.com/photos/46/28/82/2046288292u.jpg
spacer alınacaksa en az H&R alınması yanlısıyım :) yoksa her an ne olacağı belli olmaz allah korusun
kesinlikle :icon_tup:
hatta 5 bijon araca 4 bijon flanş bile yapılıyor.ama flanşla balans tutmaması söküp taktıktan sonra yine balans istemesi vs vs. gibi sıkıntıları olabileceği söylenmişti.ayrıca bi işin içine tornacı girdimi ben hoşlanmıyorum o işten.
Ahmet Saraçoğlu
26-05-2010, 15:01
ben taktıktan sonra bi terslik olmadığı sürece kışa kadar kalır , kışında tenekelere bidaha balans yapılır.ama önemli olan flanş yada yeni delik açarak en sağlıklı biçimde yapıcak yeri bulmak.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.