Orijinalini görmek için tıklayınız : Dyno ?????....
Istanbulda dogru sonuc alabilecegimiz dyno nerde var ?
Sakin pasa demeyin zaten yanlis baska fikri olan
Antalyalogy
28-05-2010, 16:38
SAnırım başka yok..
Eyup Duygun
28-05-2010, 16:49
bostancıda var wvtechde dıye bılıyorum
bostancıda var wvtechde dıye bılıyorum
Ölçümler nekadar dogru giden veya bilen arkadasimiz varmi?
Istanbulda dogru sonuc alabilecegimiz dyno nerde var ?
Sakin pasa demeyin zaten yanlis baska fikri olan
en sonunda odamı bozuldu savaşmı dedi dyno bozuk diye ???
çarpan mevzusundan bahsediliyor sanırım.
fakat ölçümü doğru yapmak başka, çıkan değeri hesaplamak başka şey bildiğiniz gbi.
Istanbulda dogru sonuc alabilecegimiz dyno nerde var ?
Sakin pasa demeyin zaten yanlis baska fikri olan
istedigi kadar gucu dynoda goremeyınce bozukmu oluyor dyno? neye gore yada kıme gore bu sonuc cıkıyor? yoksa dyno uzmanımısın? bu sekılde bı ıthamda bulunmak ıcın somut bazı seylerı gosterebılmek gerekır ve ona gore konusabılmen gerekmezmı. sen arabana chıp yapmısın, gucun farkını hıssettım dıyorsun , pekı oncekı gucunden nasıl emınsınde arabanın enson cıkan gucunu tahmın edebılıyorsun? bırseylerde sıkıntı olabılıcegını goremıyorsun heralde.
neye göre arızalı oldugunu acıklarsan iyi olur standart arabada bile artı eksi üç beş oynuyor
beyler bu aracı ben 1.5 senedir kullanıyorum stock haliyle çok araçla kalktım motoru normal herhangi eksi güç yok bildiginiz üzere mini s ile aynı motor arkadaşımın aracı ile drag roll ve her vites oranında denedim hiç bir fark yok ertesi gün chıp,egzos gibi calışmalar yaptık deneme sürüşünde inanılmaz bi fark var araç 2500,3000den sonra çıldırıyor tamam oldu dedik ***** dynosuz olmaz bi ölçtü 177hp demezmi uçtum aynı aksam 300gtı mını s bmw3.20 denedik chıp resmen boru gibi ortada bi fark var..
sorarım yazımla bu araç yaklaşık 25,30hp arası güç veriyo arkadaşın dynosunda 2hp gibi bi fark çıktı hala dogru diyorsanız bende yanlış diyorum.
beyler bu aracı ben 1.5 senedir kullanıyorum stock haliyle çok araçla kalktım motoru normal herhangi eksi güç yok bildiginiz üzere mini s ile aynı motor arkadaşımın aracı ile drag roll ve her vites oranında denedim hiç bir fark yok ertesi gün chıp,egzos gibi calışmalar yaptık deneme sürüşünde inanılmaz bi fark var araç 2500,3000den sonra çıldırıyor tamam oldu dedik ***** dynosuz olmaz bi ölçtü 177hp demezmi uçtum aynı aksam 300gtı mını s bmw3.20 denedik chıp resmen boru gibi ortada bi fark var..
sorarım yazımla bu araç yaklaşık 25,30hp arası güç veriyo arkadaşın dynosunda 2hp gibi bi fark çıktı hala dogru diyorsanız bende yanlış diyorum.
50 defa araba ölçtürdük il defa senden duyduk bozuk olduğunu :)
bu çip işlerinde sıkıntı olur hemen dynoya *** atma arkadaşımın alfa mitosunada çip yapılmıştı güzel olmuş diyodu aaba orjinalinden 2 hp az çıktı orj yazılım attık fabrika verisinden 10 hp fazla verdi
yani bi hata varsa dynoda arama
cembozbey
29-05-2010, 10:47
ben bilmem dogrusunu egrisini ama çogu kişi orda ölctugune göre kıstas alabilirsin en azından chipli egzostlu 207 illa cıkmıstr orda eski kaytların bakabilirsin
beyler bu aracı ben 1.5 senedir kullanıyorum stock haliyle çok araçla kalktım motoru normal herhangi eksi güç yok bildiginiz üzere mini s ile aynı motor arkadaşımın aracı ile drag roll ve her vites oranında denedim hiç bir fark yok ertesi gün chıp,egzos gibi calışmalar yaptık deneme sürüşünde inanılmaz bi fark var araç 2500,3000den sonra çıldırıyor tamam oldu dedik ***** dynosuz olmaz bi ölçtü 177hp demezmi uçtum aynı aksam 300gtı mını s bmw3.20 denedik chıp resmen boru gibi ortada bi fark var..
sorarım yazımla bu araç yaklaşık 25,30hp arası güç veriyo arkadaşın dynosunda 2hp gibi bi fark çıktı hala dogru diyorsanız bende yanlış diyorum.
oncesı sonrası yaptırmıs olsaydın en azından ne BG aldın onu ogrenmıs olurdun.Bende arabamı dynoya cıkardım pasada sıkıntısı olmayanlar kafılesındenım ve yanlıs olcum yaptıgını dusunmuyorum.105 bg lık 1.6 16V arabam yazılım fıltre son susturcu degısımı sonrasında 118bg cıktı kı zaten bekledıgım sonuctu bana gore sımdı yanlıs olcum mu yapıo olmalı
ayfon da dyno programı var, o güzel ölçüyomuş baya :)
biz kimsenin ekmegine *** atmatık atmayız ekmegimize *** kelimesini agzımıza degil aklımızdan geçmez...!
madem dyno dogru mını s bmw3.20 306 gtı mi 150 hp bırakalım bazı şeyleri.
beyler bu aracı ben 1.5 senedir kullanıyorum stock haliyle çok araçla kalktım motoru normal herhangi eksi güç yok bildiginiz üzere mini s ile aynı motor arkadaşımın aracı ile drag roll ve her vites oranında denedim hiç bir fark yok ertesi gün chıp,egzos gibi calışmalar yaptık deneme sürüşünde inanılmaz bi fark var araç 2500,3000den sonra çıldırıyor tamam oldu dedik ***** dynosuz olmaz bi ölçtü 177hp demezmi uçtum aynı aksam 300gtı mını s bmw3.20 denedik chıp resmen boru gibi ortada bi fark var..
sorarım yazımla bu araç yaklaşık 25,30hp arası güç veriyo arkadaşın dynosunda 2hp gibi bi fark çıktı hala dogru diyorsanız bende yanlış diyorum.
senın gıbı ınsanların genel bıldıgı yanlıs bırsey vardır. arabana yazılım yapılmıs olabılır, farkta etmıs olabılır hatta cokcok ta fark etmıs olabılır, ama bu demek deıldırkı peak hp yada peak nm degerlerı artmıs olacak dıye, yanı elındekı kagıdı koy ıstersen bırde standart yazılım olmayan aynı arabanın degerlerıne bak belkı bırseylerı anlar ona gore kıstasta bulunabılırsın, yada bıldıgını yaparsın yıne :) ara degerlerın hıssedılır cok ıyı bır sekılde kuvvetlenmıs olabılır, buna kımsenın bır ıddası yokkı, sana dyno kagıdının verılmesı orda egrılerın olması ınsan oglunun bırseylere bakıp anlamaya calısıp yorum yapabılmesı ıcın konulmustur, yoksa cok ta onemlı deıldır maksımum guc yada torkun ne oldugu, sana ıyı calısmalar...
H22Power
29-05-2010, 18:02
RC_MAN şimdi söle bişi diyim paşanın çarpanı yanlış ewt de yanlış çarpanla güç zaten fazla çıkar tr de vwtech te dastek var ama oda yere veren gücü ölçüyor aracında yürüyen aksamında bir sıkıntı varsa yere veren gücün eksik çıkar motor gücünü öğrenemezsin barbaros abideki dynoya gidebilirsin serp dyno ama oda tam bir kıstas sayılmaz neden dersen stock halde dyno üzerinde alınan güçler fabrikasyon veriler doğrultusunda olmuyor malesef hava sıcaklığı benzin kalitesi eski arçlarda kompresyon düşüklüğü vs sebeplerden keşke yazılımdan evvel bir yerde ölçtürüp yazılım yapıldıktan sora yine ertesi gün aynı saatte tekrardan ölçtürseydin en azından aldığın gücü hesaplayabilirdin biz serp dynoyu barbaros abide bu sebeple kullanıyoruz before & after hp-tork için yani tr nin neresine gidersen git hangi dynoya çıkarsan çık seni şuan tatmin etmez çözüm nedir? yazılımı yaptırdığın kişiye stock haritayı atmasını rica et birde paşada öle dynoya çık derim ben...
paşanın dynosunun iyimser sonuçlar çıkardığını biliyordumda eksik ölçtüğünüde ilk defa duydum dyno sonuçlarını kafana takma derim yolda ne görüyorsan odur
şu dynoların motor gücünü nasıl ölçtüğünü zaten birtürlü anlamadım :) teker tamamda motoru nasıl ölçüyor... salla gitsin
herşeyi neden rakamsal olarak düşünüyosunuz? biraz yanlış bir giriş yapmışsın. sakin.. çarpanı düzeltirsin gene görürsün sonucunu. ama dyno eğrisi diye bişey var.bu da önemli hangi aralıklarda ivmelenmişsin ne olmuşsun. önce ve sonra yapsan eğrileride koysan kötü mü olurdu? ben 100üstü dyno gördüm, şahit filan demiyorum bak, 1-1. o gene 200filan vardırda ben 100 olarak iyimser söylüyorum. çok takılma bence chip olayı ayrıca biraz enteresan bir olay araca görede değişiyor.
paşanın dynosunun iyimser sonuçlar çıkardığını biliyordumda eksik ölçtüğünüde ilk defa duydum dyno sonuçlarını kafana takma derim yolda ne görüyorsan odur
şu dynoların motor gücünü nasıl ölçtüğünü zaten birtürlü anlamadım :) teker tamamda motoru nasıl ölçüyor... salla gitsin
hani motordan tekere kadar bi aktarma kaybı oluyor ya yüzde olarak onu tekrar teker gücüne ekleyip motoru buluyor olabilirler düşüncem.. Şu düzgün dyno ölçümü bambaşka bi meslek dalı ya. Bi üniversite Meslek Yüksek Okulu bölüm açsada okusak :D
bende 2002 senesinde ibiza sport vardı 100 hp olanlardan dyno da standart olarak 101hp 128 tork cıktı chipten sonra 102.5 hp 152tork cıktı ve inanılmaz fark yaramtıştı :)
hala dyno sonucunu değerlendirmeyi bilmiyorsunuz .
dyno kağıdının altında yazan maximum değerlerdir ,
önemli olan eğrileri üst üste koyup bakmaktır .
yani atıyorum 7200 devirde çıkan en yüksek tork ve güç o aracın çıkarabileceği en yüksek güçtür ama ya 7200 devirden aşağıdakiler boru mudur ??
chip sonrası 7200 devirdeki güç ARTMAMIŞ olabilir bunda bir gariplik yok .
araç 20 beygir fazla gibi gider ama 7200 devirde üretilen güç aynıdır ,
alt devirler yükselmiştir bunda tuhaf bir durum yok .
ondan sonra dynoda siz sadece max verilere bakarak yorum yaparsınız dyno bozuk dersiniz .
çok kabaca bir eğri çizdim .
kırmızı çizgi aracın orjinal hali olsun .
mavi de chip veya modifiye sonrası ortaya çıkan güç eğrisi olsun .
bu araç eskisine göre çok daha iyi gitmektedir ama dyno üzerinde neredeyse aynı maximum beygirleri çıkarmaktadır ;
SORU: sizce dyno bozukmudur ?
http://img338.imageshack.us/img338/1058/dyno.jpg
akucukdogan
30-05-2010, 04:13
hala dyno sonucunu değerlendirmeyi bilmiyorsunuz .
dyno kağıdının altında yazan maximum değerlerdir ,
önemli olan eğrileri üst üste koyup bakmaktır .
yani atıyorum 7200 devirde çıkan en yüksek tork ve güç o aracın çıkarabileceği en yüksek güçtür ama ya 7200 devirden aşağıdakiler boru mudur ??
chip sonrası 7200 devirdeki güç ARTMAMIŞ olabilir bunda bir gariplik yok .
araç 20 beygir fazla gibi gider ama 7200 devirde üretilen güç aynıdır ,
alt devirler yükselmiştir bunda tuhaf bir durum yok .
ondan sonra dynoda siz sadece max verilere bakarak yorum yaparsınız dyno bozuk dersiniz .
çok kabaca bir eğri çizdim .
kırmızı çizgi aracın orjinal hali olsun .
mavi de chip veya modifiye sonrası ortaya çıkan güç eğrisi olsun .
bu araç eskisine göre çok daha iyi gitmektedir ama dyno üzerinde neredeyse aynı maximum beygirleri çıkarmaktadır ;
SORU: sizce dyno bozukmudur ?
http://img338.imageshack.us/img338/1058/dyno.jpg
Çok harika anlatmışsınız ellerinize kollarınıza sağlık ;)
hani motordan tekere kadar bi aktarma kaybı oluyor ya yüzde olarak onu tekrar teker gücüne ekleyip motoru buluyor olabilirler düşüncem.. Şu düzgün dyno ölçümü bambaşka bi meslek dalı ya. Bi üniversite Meslek Yüksek Okulu bölüm açsada okusak :D
işte sorun ordaya onu neye göre hesaplıyor tekerden sonra içeri doğru ne olup ne olmadıgını nerden biliyor kranka vs bi sensör bağlansa anlıcam tekerde bir güç bağlı oldugu tek nokta burası bu gücün arkasında nasıl bir kayıp olduğunu nerden biliyor bu yüzden bence motordaki gücü kimse takmasın kafaya tekerde ne varsa yol dynosunda belli olur :)
omer_yildir
30-05-2010, 12:37
Dikkat ettiyseniz ölçüm biterken yani araç kesicideyken debraja basılıyor ve tamburlarla lastikler beraber durana kadar dönüyorlar. Debraja basılınca kavrama ayrılıyor ve şanzuman teker aks gibi sürtünme kayıplarının olduğu yerler yani güç aktarma organları dönmeye devam ediyor. Dyno Tamburun yavaşlama ivmesini hızını ve süresini ölçerek aktarma organlarındaki kayıbı ölçüyor. Sonrada bu kayıp gücü ölçüm sırasındaki tekerden ölçülen güce ekleyerek motor gücünü hesaplıyor.
RC bide otoerol u dene istersen ben orda yaptırdım bakalım onda ne sonuç alıcaksın ona gore paşa hakkındaki fikirleri değerlendirirsin ;) kımse kımseyı üzmesin yaww :)
Oto Erol :) hatta :) değil :D yapayım
hala dyno sonucunu değerlendirmeyi bilmiyorsunuz .
dyno kağıdının altında yazan maximum değerlerdir ,
önemli olan eğrileri üst üste koyup bakmaktır .
yani atıyorum 7200 devirde çıkan en yüksek tork ve güç o aracın çıkarabileceği en yüksek güçtür ama ya 7200 devirden aşağıdakiler boru mudur ??
chip sonrası 7200 devirdeki güç ARTMAMIŞ olabilir bunda bir gariplik yok .
araç 20 beygir fazla gibi gider ama 7200 devirde üretilen güç aynıdır ,
alt devirler yükselmiştir bunda tuhaf bir durum yok .
ondan sonra dynoda siz sadece max verilere bakarak yorum yaparsınız dyno bozuk dersiniz .
çok kabaca bir eğri çizdim .
kırmızı çizgi aracın orjinal hali olsun .
mavi de chip veya modifiye sonrası ortaya çıkan güç eğrisi olsun .
bu araç eskisine göre çok daha iyi gitmektedir ama dyno üzerinde neredeyse aynı maximum beygirleri çıkarmaktadır ;
SORU: sizce dyno bozukmudur ?
http://img338.imageshack.us/img338/1058/dyno.jpg
başından beri anlatılmak isteneni en açık şekilde belirtmişsin. bu sefer anlaşılır umarım :)
Dikkat ettiyseniz ölçüm biterken yani araç kesicideyken debraja basılıyor ve tamburlarla lastikler beraber durana kadar dönüyorlar. Debraja basılınca kavrama ayrılıyor ve şanzuman teker aks gibi sürtünme kayıplarının olduğu yerler yani güç aktarma organları dönmeye devam ediyor. Dyno Tamburun yavaşlama ivmesini hızını ve süresini ölçerek aktarma organlarındaki kayıbı ölçüyor. Sonrada bu kayıp gücü ölçüm sırasındaki tekerden ölçülen güce ekleyerek motor gücünü hesaplıyor.
iyide 1 ci viteste çok zorlanarak dönen tekerler 5 ci viteste çok rahat dönecektir :) ivmesi hızı herşeyi değişir vites oranına göre ölçen dyno tamburunun bakımsızlığı vs herşey etki eder
omer_yildir
30-05-2010, 18:40
Galiba anlatamadım. 4. viteste kesiciye kadar gidip tekerden dyno tamburuna aktarılan gücü ölçülür ve böylece sadece yere aktarılan güç ölçülebilir. Yani Motor gücü= Tekerden ölçülen güç artı Aktarma organlarındaki sürtünme kayıbı. Daha sonra tam kesiciden sonra debraja basılarak tekerlerin kendi kendine dönerek durması sağlanıyor. Buradaki amaç volanla şanzumanı ayırayak volandan sonra şanzumanı ve tekerleri çevirmeye harcanan sürtünme gücü tamburun yavaşlamasının ivmesi ve süresine göre hesplanıyor. Bu hesaplamda ise sürtünme kaybı ölçülüyor. Verimsiz bir güç aktarma organlarına sahip bir araçsa tambur daha kısa sürede duracaktır. Sonuç olarakda motorun volanda ürettiği gücü bulmak içinse Motor gücü artı aktarma organlarındaki kayıbı toplarız. Tabiki dyno kalibresi bakımı tamburların bakımı çok çok önemli.
Bizim Dynoyu kimse sevmiyor,
Biz esas kıssas olan, gerekli olan "yere aktarılan gücü" gösterdiğimiz için rakamlar da insanlara az göründüğü için gözleri doymadığından bizim yük dynosu hem ayar yapılırken hemde araç ölçülürken pek düşünülmüyor,
Otobanda gazlayarak ayar yapmaya devam edin arkadaşlar nede olsa arabanız canınızdan değerli
fsunnetci
30-05-2010, 19:11
;) kimin arabasını ölçerde gücü fazla çıkarırsa en iyi Dyno orası oluyor:p
Doğru bir ölçüm hiç bir zmn olmaz ama arabanın önceki verisi ve sonraki verisi arasındaki farka bakaraktan kendi ölçümünü yaparsan senin için daha doğrusu bu olur..
hiç bir zaman gerçek gücü ölçemezsin sen aracının öncesi ve sonrası arasındaki fark ile hareket edersen doğru sonucu bulursun :icon_tup:
RC_MAN şimdi söle bişi diyim paşanın çarpanı yanlış ewt de yanlış çarpanla güç zaten fazla çıkar tr de vwtech te dastek var ama oda yere veren gücü ölçüyor aracında yürüyen aksamında bir sıkıntı varsa yere veren gücün eksik çıkar motor gücünü öğrenemezsin barbaros abideki dynoya gidebilirsin serp dyno ama oda tam bir kıstas sayılmaz neden dersen stock halde dyno üzerinde alınan güçler fabrikasyon veriler doğrultusunda olmuyor malesef hava sıcaklığı benzin kalitesi eski arçlarda kompresyon düşüklüğü vs sebeplerden keşke yazılımdan evvel bir yerde ölçtürüp yazılım yapıldıktan sora yine ertesi gün aynı saatte tekrardan ölçtürseydin en azından aldığın gücü hesaplayabilirdin biz serp dynoyu barbaros abide bu sebeple kullanıyoruz before & after hp-tork için yani tr nin neresine gidersen git hangi dynoya çıkarsan çık seni şuan tatmin etmez çözüm nedir? yazılımı yaptırdığın kişiye stock haritayı atmasını rica et birde paşada öle dynoya çık derim ben...
PASSATURBO1 öncelikle teşekkür ederim.
fabrika çıkış verim 175 olduğuna göre, eksoz+ chip sonrası biraz daha farklı bir sonuç bekledim dynodan.
ve bekledim ki, bu yaptığın bu açıklamaları dyno yaptırdığım yerden alabilse idim.
Barbaros ağbi diyorsun, adres ve iletişim bilgisi alabilir miyim?
Galiba anlatamadım. 4. viteste kesiciye kadar gidip tekerden dyno tamburuna aktarılan gücü ölçülür ve böylece sadece yere aktarılan güç ölçülebilir. Yani Motor gücü= Tekerden ölçülen güç artı Aktarma organlarındaki sürtünme kayıbı. Daha sonra tam kesiciden sonra debraja basılarak tekerlerin kendi kendine dönerek durması sağlanıyor. Buradaki amaç volanla şanzumanı ayırayak volandan sonra şanzumanı ve tekerleri çevirmeye harcanan sürtünme gücü tamburun yavaşlamasının ivmesi ve süresine göre hesplanıyor. Bu hesaplamda ise sürtünme kaybı ölçülüyor. Verimsiz bir güç aktarma organlarına sahip bir araçsa tambur daha kısa sürede duracaktır. Sonuç olarakda motorun volanda ürettiği gücü bulmak içinse Motor gücü artı aktarma organlarındaki kayıbı toplarız. Tabiki dyno kalibresi bakımı tamburların bakımı çok çok önemli.
boşta dönen tekerdemi var aktarma kaybı böyle bi hesap olurmu yaa motor gücü tamamen hesaplama motordaki asıl gücü ölçebilecek bir cihaz trde yok o yüzden en doğrusu yük dynosu ama oda anlayana
H22Power
30-05-2010, 20:54
PASSATURBO1 öncelikle teşekkür ederim.
fabrika çıkış verim 175 olduğuna göre, eksoz+ chip sonrası biraz daha farklı bir sonuç bekledim dynodan.
ve bekledim ki, bu yaptığın bu açıklamaları dyno yaptırdığım yerden alabilse idim.
Barbaros ağbi diyorsun, adres ve iletişim bilgisi alabilir miyim?
Address: Kışla Caddesi Sererağa Sanayi Sitesi A Blok No:87 Topcular / Eyup / Istanbul - TURKIYE
Tel: 00 90 536 216 81 64 - 00 90 554 616 96 43
Tel: 00 90 212 576 00 73 - 74
boşta dönen tekerdemi var aktarma kaybı böyle bi hesap olurmu yaa motor gücü tamamen hesaplama motordaki asıl gücü ölçebilecek bir cihaz trde yok o yüzden en doğrusu yük dynosu ama oda anlayana
Teorik olarak ölçüyor işte.
omer_yildir
30-05-2010, 21:28
boşta dönen tekerdemi var aktarma kaybı böyle bi hesap olurmu yaa motor gücü tamamen hesaplama motordaki asıl gücü ölçebilecek bir cihaz trde yok o yüzden en doğrusu yük dynosu ama oda anlayana
Ölçüm bu şekilde yapılır. ölçümü izlersen ne demek istediğimi anlayacaksın. Başka şekilde motor gücünü şase üstündeyken ölçemezsin. En güzel ölçüm motoru dışarı alıp sehpaya bağlayıp direk ölçmek. Zaten fabrika verileri biliyorsunki böyle alınıyor.
Grafiğe baktığında önce tekerden alınan gücün grafiğinin çizildiğini daha sonra debraja basılıp max devirdeki tekerin beraberinde tamburların yavaşlamsının yani aktarma organlarındaki kayıbın güç grafiğinin çizilidiğini görürsün. Ölçüm biter ve program bu iki grafiği ve güç değerini birleştirip toplar ve motor gücü grafiğini ve motor gücünü çizer.
Aracın şanzumanında kullanılan yağın kalınlığı, lastik genişliği hatta dyno üstündeyken araçtaki ekstra ağırlık mesela fazladan bir kişi , Tamburların bakımı eksen doğruluğu gibi sebepler kayıp gücü değiştiriyor.
Dikkat ettiysen dizel araçlardaki güç aktarma organları verimi daha yüksek. Kayıp güç daha az. Çünkü dişli çapları daha küçük, sürtünme daha az. şanzumanları daha verimli. Az yakıt yakmalarının bir sebebide bu.
RC_MAN, ben de RC kullanıyorum hatta biliyorsundur belki, satıyorum da.. Yukarıda yazılanları çok okumadım(Maxi'de grafik vardı ilgimi çekti, okudum) belki bazı şeyleri tekrarlayacağım.
- Öncelikle unutmaman gereken bu bir istatistik işi. Basite indirgemek yanlış olur.
- Fabrika verileri dyno testleriyle ölçülmüyor hatta araç dyno'ya hiç girmiyor bu veriler hesaplanırken. Atladığın birşey var: Fabrika verileri MAX verilerdir ve yanında mutlaka hangi devirde gördüğü belirtilir.
- Evet, Paşa bence beklenenin üstünde değerler verir ama dyno aynı dyno.. Herkes o dynodan geçiyor.
- İçinde max, min, en üst, en alt, peak vb. kelimeler geçen rakamlar istatistiki bilgidir sadece ve İstatistiğin ilk kuralı 'Tüm istatistikler yanlıştır'dır. Beygir Gücü Tork vs. bunlar istatistiksel bilgidir. Çünkü, RC'den gidecek olursak max. beygir gücü olan 175 bg i 6000 devirde üreten bir araçtır. Ama 5500'de 175 bg verememektedir.
- Dyno verilerinde de aynen maxi'nin dediği gibi eğri grafiklerinin altında bulunan değerlerin hemen hepsi istatistiksel bilgidir asıl veri yani asıl performans verdiği eğridir. 175 bg'i sadece 6000 devirde veriyorken bunu 5000-6000 aralığına genişletmek müthiş bir ilerlemedir. Tork için de aynı durum geçerli. İstiyorsan bende peak değerleri uçuran bir yazılım var arabanın tamamı stockken MAX torku 100Nm arttırıyor MAX beygiri de 50-55 civarı arttırıyor. Ama memnun kalmayacağını garanti ederim sana. 2 gün sonra araba 200'ü zor görüyor diye gelirsin geri :)
- Fabrikanın verdiği değerler koşullar şahane olduğu zamanki değerlerdir. Türkiye'de de o koşullar hiçbir zaman şahane değildir(yakıt kalitesi, hava kirliliği vb.). O yüzden Fransa'da RC'ler 15bin'de 1 bakıma girerken bizde bu aralık 10bin'de 1'dir. Bu diğer markalarda da böyle..
- Dyno sırasında araçtaki benzin durumu vs. iyi olmayabilir düşük çıkabilir.
- Dyno bir tür simulasyondur. Gerçeği yansıtmaması son derece olağandır. Sadece fikir verir.
Dediğim gibi basite indirgemek yanlış olur. Tavsiyem, sürekli aynı dynonun kullanılması. Hem kendi hem de kıyasladığın diğer araçlar için.. Gerçeğe EN yakın sonuçları bu şekilde sağlarsın. He bu arada 'gerçeğe EN yakın sonuçlar' istatistiksel bir bilgidir.
Tamam, kafam güzel, ama dediklerim de uydurmasyon değil :)
bende şunu anlayamıyorum bu araç fabrikasyon olarak 175hp degil diyelim bunu daha öncesi söyledim yine söyleyecegim chıp önesi mini s ve bmw 3.20 ile denedik ***** güçleri biliyosunuz araçlar ile her vites oranları aynı hemen hemen.peki bunlardamı motor güçleri farlı yani düşük.chıpten sonra bariz bi fark var dyno 177hp gösteriyor ben bunu anlamıyorum işte.
arkadaş hakikatten anlamadınmı yoksa şaka flanmı bu :)
takmışsın max hp ye gidiyorsun.
arkadaş hakikatten anlamadınmı yoksa şaka flanmı bu :)
takmışsın max hp ye gidiyorsun.
insanlar görmek istediklerini görür, bakmak ve görmek arasındaki fark :)
insanlar görmek istediklerini görür, bakmak ve görmek arasındaki fark :)
gören gözler sizleri özler :D
istedigi kadar gucu dynoda goremeyınce bozukmu oluyor dyno? Neye gore yada kıme gore bu sonuc cıkıyor? Yoksa dyno uzmanımısın? Bu sekılde bı ıthamda bulunmak ıcın somut bazı seylerı gosterebılmek gerekır ve ona gore konusabılmen gerekmezmı. Sen arabana chıp yapmısın, gucun farkını hıssettım dıyorsun , pekı oncekı gucunden nasıl emınsınde arabanın enson cıkan gucunu tahmın edebılıyorsun? Bırseylerde sıkıntı olabılıcegını goremıyorsun heralde.
katılıyorum.
bende şunu anlayamıyorum bu araç fabrikasyon olarak 175hp degil diyelim bunu daha öncesi söyledim yine söyleyecegim chıp önesi mini s ve bmw 3.20 ile denedik ***** güçleri biliyosunuz araçlar ile her vites oranları aynı hemen hemen.peki bunlardamı motor güçleri farlı yani düşük.chıpten sonra bariz bi fark var dyno 177hp gösteriyor ben bunu anlamıyorum işte.
Grafik okumayla ilgili noksan/yanlış bilgi var gibi durum var sanki..
Kaldı ki kıyaslaman da dyno verileri üzerinden değil rakip araçlar üstünden, olabilir, gayet normal.
Fabrikasyon ölçüm standardında basbaya max 175 bg@6000rpm aracın.. He bunu bizim 95 ve çakma 97 oktanlarla alabilmek zor.. Rafineri 98 oktan bulmak lazım o da artık yok maalesef.
(Eğer varsa aracınla ilgili tüm dynoları koy lütfen üstünden anlatarak gidelim...)
Altını çizdiğim noktalar önemli.. O 175 bg verisi motorun üretebildiği en yüksek güç değeri. Yanındaki de bu gücü üretebildiği motor devri.
Atıyorum, standart haliyle aracın 1000'den 5900 devre kadar 150 bg üretiyor(ki bu çok iyimser:D) ama 6000 devirde 175bg üretiyor(dynoda da bu rakamlar göründüğünü varsayalım).. Zaten sürekli 6000'de gitmiyorsun, sürekli hızlanan ve hızlanmak isteyen bir trendin var diğer devirleri de kullanıyorsun ve üzgünüm 6000 haricinde motorun hiç bir devirde 175 üretemiyor.. 6000'den önce de sonra da..
Ve sen BMW ve MCS ile hemen hemen aynı gidiyorsun. Sonra yazılım yaptırıyorsun. Aynı BMW ve MCS ile tekrar deniyorsun ve arada muazzam bir fark var.
Hemen yine dyno'ya giriyorsun ve bu sefer max 177 bg@xxxx devir çıkıyor aracın. 2 bg böyle muazzam fark yaratmaz, doğru. Ama eğrilere bakıyorsun maxi'nin grafiğindeki gibi bir fark oluşmuş..
maxi'nin grafiğini rahat okuyabilmen için gözkararı değerlerle editledim. Direkt olarak bir dyno çıktısı formatını temsil etmese de grafiği okumana yardımcı olacaktır. Aşağıdaki dosyayı 2 ayrı çıktının üstüste koyulmuş hali gibi düşün, kendi dynolarını koyarsan onları da ayrıca yorumlarız beraber:
http://img691.imageshack.us/img691/9022/dynoj.jpg
Şekilde kırmızı olan standart halini, morumtrak(edit:hatundan 'lila ulan o öküz' şeklinde eleştiri geldi, lilaymış:D) olan da çipli halini temsil ediyor. Şöyle bir bakıyorsun evet max bg gücünde 6000 devirde 2 bg farketmiş. Ama zaten 6000'e ulaşman için önce diğer devirlerden geçmek zorundasın. O yüzden bir de mesela 3000 devir ve sonrasına bak..
3000'de 130bg üretiyormuş 160bg üretmeye başlamış.
4000'de 145bg üretiyormuş 175bg üretmeye başlamış.
5000'de 160bg üretiyormuş 177bg üretmeye başlamış.
6000'de 175bg üretiyormuş,şimdi 175-177bg arası bir güç üretmeye başlamış.
Aradaki farkı anlayabiliyor musun? Sen hızlanırken araba 3000 devirden artık 130bg gibi değil 160bg gibi hızlanıyor. O yüzden uzuyorsun BMW ve MCS'in yanından. Ama evet bakıyorsun motorun max üretebildiği beygir sadece 2 artmış. Ve dikkat et eskiden motorun 175 bg i üretebilmesi için 6000 devri beklemen gerekirken şimdi 4000'de aracın 175 beygiri üretiyor.. ve 4000'den itibaren en az 175 olarak hızlanıyorsun..
oysa standart halinde 145 beygir üretebiliyordu.. Şimdi 145'i 2000'den hemen sonra alabiliyorsun. Bu kadar düşük devirde de böyle bir güç olması da ESP'n kapalıyken patinaja sebep olur hatta RC, direk sola/sağa kafa atar düz tutsan dahi direksiyonu..
:)
Umarım anlatabildim.
Grafik tabiki afaki.. orjinal dynolarını standart ve çipli olarak AYNI DYNO'dan al öyle tekrar bakalım.. Paşaydı Vwtech ti farketmez.. yeterki öncesi de sonrası da aynı yerden olsun.
Max güç/tork karşılaştırmak çocuk işi. Eskiden araba kartları vardı oynardık, onlara benziyor :D
harika bir anlatım olmuş.
Gerçekten ders niteliğinde bi anlatım olmuş.
TYPERHAKAN
31-05-2010, 22:14
paşanın dynosu doğrudur,sadece 1.40 la çarpıyo,sen çıkan kw yi 1.36 yla çarp doğruyu bul zor bişey değil. 177 hp çıktıysa 177 hp dir emin ol.her çip güç vermez!!!!!!!!!!
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.