Orijinalini görmek için tıklayınız : Konilerlere En Uygun Yay.
Yükseklik alçaklık ayarlı konilerim vardı üzerinde ap 3,5 yaylar mevcuttu fakat ben bi değişiklik yapmayı düşünüyorum size konilerle hangi yaylar daha güzel, tavsiyelerinizi ve mümkünse fotoğraf bekliyorum araç sedan vti.
Seçenekler;
Eibach
Apex
H&R
Sparco
Hangisini Tercih etmeliyim kullananlardan yardım istiyorum..
Konilere en uygun yay koni yay =)
ap varsa elinde bence kalsın çok güzel bir yay
ama illa degiştiricem dersen ilk tercih tein sonrasında Eibach-H&R de güzel yaylar..
koni yay alma başarısız bence
eibach yaylarla koni amortisörlerin uyumlu olduğunu kullanan çoğu kişinin memnun olduğunu biliyorum sizde bunu tercih edebilirsiniz .......
şimdi asıl sıkıntım şu birinci olarak arabamın sağ tarafı sola göre biraz yukarıda sağ taraf daha çok basık duruyor konileri en alt kademede kullanıyorum söktüğümüzde ustam yaylarda bi sorun olduğunu söyledi değiştirirsen iyi olur dedi asıl nedenim bu değişiyorsam en başarılı yayı almak isterim kullanan tecrübelere ihtiyacım var..
ap varsa elinde bence kalsın çok güzel bir yay
ama illa degiştiricem dersen ilk tercih tein sonrasında Eibach-H&R de güzel yaylar..
koni yay alma başarısız bence
tein nerden buluruz kardeşim.. ?:beuj:
şimdi asıl sıkıntım şu birinci olarak arabamın sağ tarafı sola göre biraz yukarıda sağ taraf daha çok basık duruyor konileri en alt kademede kullanıyorum söktüğümüzde ustam yaylarda bi sorun olduğunu söyledi değiştirirsen iyi olur dedi asıl nedenim bu değişiyorsam en başarılı yayı almak isterim kullanan tecrübelere ihtiyacım var..
Vtec´lerin çoğunun sola yatık olduğu söyleniyordu forumda.
"99 Honda Civic HB EJ9 aracım var..
Koni Amortisör ve Orjinal Vti helezon yaylarını kullanıyorum. Aynı yatıklık (Sol öne doğru) 4. sekmandayken bende de vardı.. Bunlar hastalık bu araçlarda.. Orjinalinde koni amortisörün 2 sekman var, bildiğiniz gibi. Hatta sadece sol önden kestiremediğim bir yerden araç sol dışa doğru kasınca (Her zaman değil) sürtmede yapıyordu.
Benden önceki sahibi (Yakın bir arkadaşım), 2 sekman daha açtırmış tornacı da ölçtürerek. 4 sekmanın hepsi 4'te olduğunda bu yatıklık oldu.. Basıklık harikaydı ama sadece sol önü 3. sekmana (Diğer taraflarda 4. sekmanda kaldı) alınca araç düzeldi..
Ancak yükseklik beni tatmin etmiyor... En azından bir parmak bile girmesin istiyorum. (Şu anda sadece önlere 1 parmak giriyor ve arkalar biraz daha yüksek, nitekim sol önde 4. sekmandayken biraz daha öne bastığından araç arkalarda yarım santim düşüyor gayet güzel duruyordu) Bu herhangi bir tabla yada v.s ayarıyla düzelir mi? Yada yay seçiminimi kullanmak gerekir arkadaşlar?
Yay olarak Koni Amortisör&Vti Helezon ikileminden önce Megan Racing ayarlı yay kullanıyordum. Ama Konilerle birlikte bundan sonra Eibach kullanmak istiyorum. Ancak ister istemez yüksekliği tahmin edemiyorum (3.5'luk yada 5'liklere göre düşününce) ?
Bu konularda fikir ve önerileriniz ne olur?
Daha önce bu ikilileri kullanan ve/veya test eden varmıdır?
Konu açmak istemedim, şimdiden teşekkür ederim..
Koni-Tein ikilisi var sağolsun uğur takmış çok rahatım:D
Koni-Tein ikilisi var sağolsun uğur takmış çok rahatım:D
rahattır rahattır:D bana tavsiye eden dostumda vtında kullanıyo gayet memnun oda bende gayet memnundum :) ugur
rahattır rahattır:D bana tavsiye eden dostumda vtında kullanıyo gayet memnun oda bende gayet memnundum :) ugur
o zaman bi yardım edin bizde tein alalım bu arada ben yanlış ifade etmişim benim sol yukarıda sağ taraf daha aşağıda :D
"99 Honda Civic HB EJ9 aracım var..
Koni Amortisör ve Orjinal Vti helezon yaylarını kullanıyorum. Aynı yatıklık (Sol öne doğru) 4. sekmandayken bende de vardı.. Bunlar hastalık bu araçlarda.. Orjinalinde koni amortisörün 2 sekman var, bildiğiniz gibi. Hatta sadece sol önden kestiremediğim bir yerden araç sol dışa doğru kasınca (Her zaman değil) sürtmede yapıyordu.
Benden önceki sahibi (Yakın bir arkadaşım), 2 sekman daha açtırmış tornacı da ölçtürerek. 4 sekmanın hepsi 4'te olduğunda bu yatıklık oldu.. Basıklık harikaydı ama sadece sol önü 3. sekmana (Diğer taraflarda 4. sekmanda kaldı) alınca araç düzeldi..
Ancak yükseklik beni tatmin etmiyor... En azından bir parmak bile girmesin istiyorum. (Şu anda sadece önlere 1 parmak giriyor ve arkalar biraz daha yüksek, nitekim sol önde 4. sekmandayken biraz daha öne bastığından araç arkalarda yarım santim düşüyor gayet güzel duruyordu) Bu herhangi bir tabla yada v.s ayarıyla düzelir mi? Yada yay seçiminimi kullanmak gerekir arkadaşlar?
Yay olarak Koni Amortisör&Vti Helezon ikileminden önce Megan Racing ayarlı yay kullanıyordum. Ama Konilerle birlikte bundan sonra Eibach kullanmak istiyorum. Ancak ister istemez yüksekliği tahmin edemiyorum (3.5'luk yada 5'liklere göre düşününce) ?
Bu konularda fikir ve önerileriniz ne olur?
Daha önce bu ikilileri kullanan ve/veya test eden varmıdır?
Konu açmak istemedim, şimdiden teşekkür ederim..
bende senin dediğin gibi önce yaylardan süphelendim söküp baktık ufak bi anormallik var bu nedenle en son nokta dediğin gibi konilere bi çizik atıp toparlıcaz şimdi bana msn adresini verirmisin bi fotolarına bakim fikir olsun banada
koni die bi kavram nerden çıktı onu çözemedim koni zaten yay markası :D
koni die bi kavram nerden çıktı onu çözemedim koni zaten yay markası :D
duzeltım kardesım oldumu :D
Koni amortisör + Eibach yay
3 ü 1 arada gibi, az paraya güzel tat :D
eıbach yay bulmakta bı sorun oldu anadolu yakasında uskudara yakın nerde satılır bılgısı olan varmı ?
oldu abi :D:D eer paran warsa coilower al
Koni amortisör + Eibach yay kullanıyorum bende gayet memnunum tein de iyidir ama ;)
tein iyi bir yay olduğunu çok kez duydum ama kim satar nerde satılır bilmiyorum eibach bulmakta bi sorun olmuş zaten..
Daha önce 5cm eibach yayı orjinal amortisörlerim ile kullanıyordum.Bazen uzun yola çıktığımda, özellikle şehirler arası yollarda 100km yi geçmemeye gayret gösteriyordum, bilirsiniz, yollarda yükselti farkı falan oluyor birden, bu hızı geçince takozlara vuruyordu küt diye.
Şimdi koni amortları taktım bu sorun ortadan kalktı, tatlı bir yumuşaklık oluştu, yol tutuş hissedilir derecede arttı.
İmkanlar dahilinde kesinlikle kullanılması gereken bir ikili, tavsiye ederim.
Bu arada %25 sertlik ayarını baz alarak bu yorumları yapıyorum.Ben o şekilde kullanıyorum.
peki tein mi eibach mı bu ikili arasında karar vericem :)
alicancalis
03-06-2010, 11:52
coilover alın rahatlayın:)
bende koni coilover var, kesinlikle tavsiye ederim.
Tein markasını kullanmadığım için yorum yapamıycam ama Eibach kaliteli ve konforlu olarak yer etmiştir bu camiada :) bende katılıorum.
poseidon
03-06-2010, 12:15
Eibach konfor açısından en ideal yay
ama bende koni sarılar varken sedan 1,4 is te 3,5 apex yaylar ile birlikte kullanmıştım
konfor ve yol tutuş harikaydı ama şimdi apex nerden bulursunuz bilmem.
Onun için Eibach ile ilgili aklında soru işareti kalmasın. Memnun kalırsın.
dragstar
03-06-2010, 13:34
koniye en uygun yay koninin kendi yayıdır
Birçoğunuz Eibach demişsiniz.. Bende yay olarak Eibach dışında bir marka kullanmak zaten istemiyorum.. Ancak benim Koniler tablalardan sol ön 3, sağ ön 4, sol ve sağ arkada 4 olarak ayarlı ve orjinal vti helezonlarıyla anca bu şekilde araç yatık durmamaya başladı.. Yükseliği kestiremiyorum..
Şu anda anlattığım amortisör ve yay ile önlere 1 parmak anca giriyor 2 parmak girmiyor.. Önleri biraz daha basmak istiyorum.. O yüzden Eibach Sportline (5cm) mi tavsiye edersiniz yoksa konfordan ödün verme Eibach Pro-Kit yeterli basar hem sportline çok fazla olabilirmi dersiniz? Koni amortisör ve Eibach Sportline kullanan bir arkadaş var mı foto paylaşabilir mi?
eibach gayet iyi.bende aracımda koni+eibach kullanıyorum çok memnunum
06 Civicte 6-4 FK kullanıyorum son derece memnunum.
Birçoğunuz Eibach demişsiniz.. Bende yay olarak Eibach dışında bir marka kullanmak zaten istemiyorum.. Ancak benim Koniler tablalardan sol ön 3, sağ ön 4, sol ve sağ arkada 4 olarak ayarlı ve orjinal vti helezonlarıyla anca bu şekilde araç yatık durmamaya başladı.. Yükseliği kestiremiyorum..
Şu anda anlattığım amortisör ve yay ile önlere 1 parmak anca giriyor 2 parmak girmiyor.. Önleri biraz daha basmak istiyorum.. O yüzden Eibach Sportline (5cm) mi tavsiye edersiniz yoksa konfordan ödün verme Eibach Pro-Kit yeterli basar hem sportline çok fazla olabilirmi dersiniz? Koni amortisör ve Eibach Sportline kullanan bir arkadaş var mı foto paylaşabilir mi?
Ben şöle söliyim, 5cm sportline'ların düşüklüğü az geldi bana, koni amort 1 cm daha düşürür diye tahmin ettim, bi taktırdım araba 1 cm yükseldi.Anlamadım gitti.Şimdi yayları ısıttırıp 3 cm daha bastırıcam.namda :D nası olsa koniler var içim rahat.
Koni + Vogtland yay kullanıyorum. Memnunum. Koni'nin yaylarını Vogtland'ın ürettiğini araştırırken öğrenmiştim. Tercihimde bu da etkili olmuştu.
eibach gayet iyi.bende aracımda koni+eibach kullanıyorum çok memnunum
senin araba esneyince aks somunları disk korumasına carpıyordu sanırım dimi adem ustanın orda görmiştüm arabayı o sorun giderildimi :soru:
o zaman tercihimizi eibachdan yana kullanıcaz.. konileri üst tablada mı tutsak yoksa en tablayamı alsak ?
Ben şöle söliyim, 5cm sportline'ların düşüklüğü az geldi bana, koni amort 1 cm daha düşürür diye tahmin ettim, bi taktırdım araba 1 cm yükseldi.Anlamadım gitti.Şimdi yayları ısıttırıp 3 cm daha bastırıcam.namda :D nası olsa koniler var içim rahat.
Başınıza gelen bu olay Opel'de mi geldi?
Aynen Opel'de.
Civic için ölçü olacağını pek zannetmiyorum ancak tavsiye ve görüşleriniz için yinede teşekkür ederim..
Koni amortisör ile sportline ve prokitli bir eknin fotosunu bulabilsem harika olacak :)
aynen bende arıyorum aynı fotodan duruma göre pro yada sportline alıcam yokmu ıkı kombıneyı kullanan arkadaslar...
Koni + tein kullanıyorum bende yol tutuşu ve konfor güzel..
bazen sertliğinden dolayı tak tuk etmesi sinir bozucu olabiliyor.
Koni + tein kullanıyorum bende yol tutuşu ve konfor güzel..
bazen sertliğinden dolayı tak tuk etmesi sinir bozucu olabiliyor.
Yükseklik konusunu aracınızın fotolarından baz alabiliyormuyuz? :)
bende koni amortisör + vogtland yay kullanıyorum.tein'e veya eibach'a geçmeyi planlıyorum.arkdaşımda orjinal amortisör+eibach var konforu tatminkar denebilir.buna birde koni amortisör eklendiği zaman daha rahat sürüş olacağna eminim.
benim önerim ;
1-koni amortisör + tein yay
2-koni amortisör + eibach yay ;) ikisinden şaşma derim
3,5'luk Eibach Tavsiyemdir.
Yakın Bir Arkadaşım Kullandı Sedan Vtec'te Koni'lerle Çok Çok Memnun Kaldı.
Xenomorph
23-08-2010, 04:38
Koni + Voglant 3.5 Yay Kullandım Eski S40'ımda Şöyle Söyleyebilirim Rahat Çok Rahat 10 Kereden Fazla Arabayı Yada Beni Kurtardı :)...Mükemmel Kontrollü Olmuştu Araç
Eibach 3.5 Ve Koni Kullanıyordum Vti'da Güzeldi saçma bir kafa basıklığı oluşmuştu :D Ama İstediğimi Vermemişti Tedirgin Ediyordu Hala...Bence Koni Varsa 5 Cm Yakışır Yay Olarakta Koni Yada Eibach Almanız Mantıklı Olur...şahsen ben 2 kere koni alıp kullandım ama yorumlardan sonra artık koni 1000 tl yay 400 tl yapmak yerine 600 daha koyup coilover alıcam bundan sonraki aracıma :D
Cihan Çizmeci
23-08-2010, 12:46
Koni + 3.5 Eibach yapmıştık mis oldu sora koni + 5 eibach yapmıştık oda güzeldi mis gibi :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.