Orijinalini görmek için tıklayınız : Egzantrik Seçimi?
Egzantrikleri braz daha gıdıklamanın zamanı geldi diye düşünüyorum.
Şu an KentCam PT60 var.
http://img171.imageshack.us/img171/4391/pt60.png
bunlar bana az gelmeye başladı. Lift değerleri fln hakkında zayıf sayılırım. aşşağıdaki iki seçenekten hangisi sizce daha fazla güç verecektir.
ilk seçenek ve ekstra yay fln gerektirmediği için bana uygun gelen catcams 277/270 :
http://img690.imageshack.us/img690/8896/catcams.png
ikinci seçenek ise pipercams 274/274. bu ürün için ekstra yay koymamız öneriliyor.
http://img442.imageshack.us/img442/2879/pipercam.png
ewt ustalar yorum sizin :)
11mm lift ve oem yay ile nasil olacak anlamadim acikcasi
11mm lift ve oem yay ile nasil olacak anlamadim acikcasi
işte konunun açılma sebebide bu :)
Sinan Koc
06-06-2010, 03:58
Lift, eksantrik milinin subaplari ne kadar bastırdığını gösteren değerdir ve 11mm std. yay şapka için hayli fazla..bence az daha masraf yapıp kafan rahat gazla...
Catcams'de yay şapka lazım değil demiyorki. Mekanik itici lazım değil diyor. Hidrolik itici oluca ama yay şapka lazım o ölçüde. :)
yay 130sterlin. çok değil. alınır.
yay işini bi kenara bırakıp perf bakımından değerlendirirsek?
ERkut 205
06-06-2010, 15:21
Lift değerleri yüksek derecesi daha düşük tercih ediyoruz biz mümkün oldukça.
Bununla birlikte mekanik iticiyede geçilirse muazzam altlarda torklu bi güç gelir.
Bir ara araştırmıştık mekanik iticiye geçen en düşük dereceye sahip egz piperde vardı.
Timing yapıldıktan sonra rölanti biraz hatur hutur olabilir bi çıtır ;)
dragstar
06-06-2010, 18:34
catcams 277/270 güzel duruyor
sökerseniz pt60ı düüşünebilirim
2 sınınınde degerlerı cok yakın, secım zor olsa gerek.. tek kesın bıldıgım pt60 stock araba egztgı sayıblcek egztrıkten sora bunlarla araba sapıtır:)
Lift değerleri yüksek derecesi daha düşük tercih ediyoruz biz mümkün oldukça.
Bununla birlikte mekanik iticiyede geçilirse muazzam altlarda torklu bi güç gelir.
Bir ara araştırmıştık mekanik iticiye geçen en düşük dereceye sahip egz piperde vardı.
Timing yapıldıktan sonra rölanti biraz hatur hutur olabilir bi çıtır ;)
işin içine iticiyi sokacak kadar açılamam. yay şapka ok ama itici fazla gelir. hidrolik ile devam edicem. lift değeri konusunda egzoz mu emme mi dikkate alınan?
sökerseniz pt60ı düüşünebilirim
oke mustafa. ürün orjn.kutusu vs bile duruyor.haberdar ederim.bir aya kadar belli olur.
2 sınınınde degerlerı cok yakın, secım zor olsa gerek.. tek kesın bıldıgım pt60 stock araba egztgı sayıblcek egztrıkten sora bunlarla araba sapıtır:)
amacımız bu işte :)
işin içine iticiyi sokacak kadar açılamam. yay şapka ok ama itici fazla gelir. hidrolik ile devam edicem. lift değeri konusunda egzoz mu emme mi dikkate alınan?
emmenin lifti daha önemlidir.
içeri hava sokamadıktan sonra bol bol çıksa ne olcak
aynen emme daha önemlidir..artı bu egzt ıle 7800 8000 cok temız cevırır, kı hakkını orlarda verır ztn..
catcam in ew10j4 için öngördüğü değerler şöyle:
http://img99.imageshack.us/img99/2020/ew10catcams.png
11.0 lift / 51kg ye kadar oem yay/şapka gidebiliyormuş stock motor.
yay şapka alırsak 13.00lft/82kg ye kadar gider diyor.
kurtarıyormuş ama riskli gibi. yayların yorgunluğu da dşünülürse? (bu arada orjin yayın tanesi 4 tl. 16tane değişmesi hiç sorun olmaz :) )
diğer yandan demekki 274/274 lük piper, 10.92mm lift ile hiçbi sorun çıkartmayacak.
ERkut 205
07-06-2010, 09:34
işin içine iticiyi sokacak kadar açılamam. yay şapka ok ama itici fazla gelir. hidrolik ile devam edicem. lift değeri konusunda egzoz mu emme mi dikkate alınan?
Emme değerleri lift derecesine bakınız. Aslında şöyleki egzos değerleri daha düşük derece ve lift değerlerinde alt devirler bozulmaz rölanti daha stabil çalışır kısmen.
ERkut 205
07-06-2010, 09:37
diğer yandan demekki 274/274 lük piper, 10.92mm lift ile hiçbi sorun çıkartmayacak.
Seçim bence güzel.
Seçim bence güzel.
ama diğer yandan da rolanti bozulmaması için ex değerleri düşük olan daha ii demişin.
o zaman da 277/270 catcams iyi gibi duruyor?
ERkut 205
07-06-2010, 14:50
ama diğer yandan da rolanti bozulmaması için ex değerleri düşük olan daha ii demişin.
o zaman da 277/270 catcams iyi gibi duruyor?
catcams 277/270 de ex lift değeri bariz piper 274/274 dekine oranla daha düşük lift değerine sahip.
İllaki daha stabil çalışır.Piperde ise tahminen söylüyorum tekere +2/3 kw daha alınabilir belki üst devirlerde. Ama sonuçta yani hepsi std kullanılanların üstü değerler cadde için.
Yani ikisi arasındaki rölantideki sabitlik farklılık göstersede çok fark edilirmi bu esnada bilemiyorum.
Tabi bunda rölantiyi hangi seviyede kullanmanında değişkenlik göstericektir. Azcık yukarı çekilse rölanti bu değerlerde sapma olcağını pek sanmıyorum.
bir kaç makale doğrultusunda:
Timing: 22-62, 62-22 şeklinde bir örnek ele alındığında;
İlk 22, emme subapının üst ölü noktadan kaç derece önce açıldığını,
İlk 62, emme subapının alt ölü noktadan kaç derece sonra kapandığını,
İkinci 62, egzoz subapının alt ölü noktadan kaç derece önce açıldığını,
İkinci 22, egzoz subapının üst ölü noktadan kaç derece sonra kapandığını belirtir.
Duration ve Overlap bu değerler sayesinde hesaplanır.
Duration: Subapin yatagindan çıktığı zamanki derece ölçümüdür.
Emme ve Egzoz için ayrı ayrı belirtilir. Subapın, 360 derecelik döngü içerisinde kaç derecelik sürede açık kaldığını gösterir. Cadde tipi eksantriklerde bu değer 250-270 dereceler arasında oynayabilir, yarış tipi eksantriklerde ise 300 derecelere kadar çıkabilir. Bu değer arttıkça motorun maksimum gücü artar, ancak bu değer artışının, motor üzerinde gerektirdiği farklı tadilatlar da olduğu için cadde tipi dereceli eksantriklerde genelde göreceli olarak düşük değerler tercih edilir.
Timing değerindeki 2 rakamin toplanarak üzerine 180 ilave edilmesiyle bulunur.
pipercam : in 31/63 (31+63+180=274), ex 63/31 (63+31+180=274).
catcams : in 17/53 (17+53+180=250), ex 48/13 (48+13+180=241).
Overlap: Emme subapının açılmasından, egzoz subapının kapanmasına kadar geçen, iki subapın birlikte açık kaldığı süredir. Bu sürenin artışı, egzoz gazının daha çabuk tahliyesini, akabinde emme manifoldundan gelen temiz hava ve benzin karışımının daha çabuk bir şekilde silindirlere çekilmesini sağlar. Araçların, fabrika çıkışı eksantriklerinde bu değer oldukça düşüktür. Bu sayede düşük devirde uygun güç ve tork yakalanır. Ancak dereceli eksantriklerde, eksantriğin derecesinin artışına göre Overlap değerinin de artmasıyla yüksek devirdeki güçte çok etkili artışlar görünür. Bu yüksek güç artışıyla birlikte rölantide de küçük düzensizlikler görülebilir. Tabii ki bu düzensizlikler daha çok, yüksek dereceli yarış eksantriklerinde belirgindir. Cadde tipi dereceli eksantriklerde konfordan ödün verilmeyerek, bu değer, fazla olmayan bir miktarda arttırılarak uygun güç ve tork artışı sağlanır.
Giriş ve çıkış subaplarinin aynı anda açık olduğu sürenin derecesidir. Giriş eksantrik milinin açılış numarası çıkış eksantrik milinin kapanış numarasına eklenerek hesaplanır.
pipercam : in 31/63, ex 63/31 31+31=62
catcams : in 17/53, ex 48/13 17+13=30
Lift: Eksantrik kataloglarında genelde Full Lift olarak geçer, subabın yatağından maksimum ne kadar uzağa açıldığının milimetre olarak değeridir. Full Lift'in artışı tüm devir bandı üzerinde bir miktar güç ve tork artışı sağlar. Full Lift'ten ayrı olarak, Lift konusunda esas önemli olan nokta, bir subapın yatağından hangi hızla çıktığı ve ne kadar süre Full Lift pozisyonunda kaldığıdır. Full Lift değerleri aynı olan iki eksantrik kıyaslandığında, daha kısa sürede Full Lift pozisyonuna gelen ve o pozisyona yakın pozisyonlarda daha uzun süre kalabilen subap zamanlamasını sağlayan eksantriklerde güç artışı göreceli olarak daha da yüksektir.
pipercam : in 10.92, ex 10.92
catcams : in 11.00, ex 10.25
Her doğrultuda pipercam daha iyi bir seçenek gbi duruyor?
başka dikkat edilmesi gereken bişey varmı?
catcams 277/270 de ex lift değeri bariz piper 274/274 dekine oranla daha düşük lift değerine sahip.
İllaki daha stabil çalışır.Piperde ise tahminen söylüyorum tekere +2/3 kw daha alınabilir belki üst devirlerde. Ama sonuçta yani hepsi std kullanılanların üstü değerler cadde için.
Yani ikisi arasındaki rölantideki sabitlik farklılık göstersede çok fark edilirmi bu esnada bilemiyorum.
Tabi bunda rölantiyi hangi seviyede kullanmanında değişkenlik göstericektir. Azcık yukarı çekilse rölanti bu değerlerde sapma olcağını pek sanmıyorum.
rolantinin 1000 e kadar yolu var.Sanırım seçim piper olacak. artı yay şapka takımı.
genelde bu tıp motorlarda 11 lıft maxa yakın degerlerdır ztn oem partslarla kullanılan,
astra gsı ecotec 2.0a 11 lıftlı egzantrık almıstık yay sapka tavsıye edılır ama kesın sart demıodu sıtesınde bı kaç bın km kullandı sorun cıkmadı,
106gtı pt52dede ole 11 lıft var oem parts kullanan var,
10.92 pıper gusel olur bencede, sıfır oem yaylarla... ama para varsa yay sapka cok daha ıı olur devır donersın hem saglıklı:)
kickboxer
07-06-2010, 17:51
bence hidrolik itecek yerine mekanik iteceğe geçin farklı bi egzantrik alıp devirde dönersiniz daha fazla daha guvenlı ve daha performanslı olur
genelde bu tıp motorlarda 11 lıft maxa yakın degerlerdır ztn oem partslarla kullanılan,
astra gsı ecotec 2.0a 11 lıftlı egzantrık almıstık yay sapka tavsıye edılır ama kesın sart demıodu sıtesınde bı kaç bın km kullandı sorun cıkmadı,
106gtı pt52dede ole 11 lıft var oem parts kullanan var,
10.92 pıper gusel olur bencede, sıfır oem yaylarla... ama para varsa yay sapka cok daha ıı olur devır donersın hem saglıklı:)
piper ile yine piper yay şapka seti alıcam.devir sevdam yoktur.7500 yeter bana.zate egz devir bandı da 7500 max.
bence hidrolik itecek yerine mekanik iteceğe geçin farklı bi egzantrik alıp devirde dönersiniz daha fazla daha guvenlı ve daha performanslı olur
gönül isterki neler alim ama okadar açılamam malesef :) hidrolik ile maksimum olabilecek ne ise onu uygulamak çabasındayım.
kickboxer
07-06-2010, 20:26
valla bende aynı seyden muzderipim fakat orjnalde yaglı olan ıteceklerın tanesı :D 100tl ama mekanigi 10 tl:D onu demek istiyorum ucuz olabılır mekanık ıteceklerı
malesef. baktım.mekanikler 380 sterlin. hidrolik 270.
kickboxer
07-06-2010, 20:37
malesef. baktım.mekanikler 380 sterlin. hidrolik 270.
sizdede tam tersiymiş:S peugeot arabası birazcık daha yaygın ola bi araba baska modellerde kullanılan ıteceklerın olma ıhtımalı olabilir diğerlerini taktıktan sorna biraz araştırırsan iyi olur hidrolikten cok cektim halada cekiyorum aman bosver hepsi birden değişsin
piper ile yine piper yay şapka seti alıcam.devir sevdam yoktur.7500 yeter bana.zate egz devir bandı da 7500 max.
gönül isterki neler alim ama okadar açılamam malesef :) hidrolik ile maksimum olabilecek ne ise onu uygulamak çabasındayım.
egz devır bandı genelde dusuk verılıyor benım gordugum, yani bendekı egztrıkler 6500 e kdr lıstede gozukuyor ama 7000ı cok temız cevırıyor guc bandı orlarda, pt52dede ole onunda 7500 max olması lazım ama 8000de hala guc var, tımıngle guc bandı kaydırılabılıo ztn, mutının rcde bıle egztrıksız 7700 cok temız ındırıo olsa 8000e kdr kesılmez:) o bakımdan demıstım parca tam hakkını versın dıe
olabilir. dener görürüz 8000 e doğru.
anlamadığım bişey var. Duration denen şey egzantriğin derecesi değilmi? yani atıyorum 277 derece bi egzantrik de duration 277 dir? doğrumu?
Duration değerini bulmak içinde, timing değerindeki 2 rakamin toplanarak üzerine 180 ilave edilmesi gerekiyor? yani in 31/63, ex 63/31 olan bi egzantrikte in 31+63+180=274, ex 63+31+180=274. doğrumudur? eğer doğru ise;
catcams da neden 277/270 denen egzantrikde bu olay tutmuyor?
catcam 277/270 dediği egzantik timing değerleri; in 17/53, ex 48/13. üstteki hesaplamayı bu egzantriğe uygularsak in 17+53+180=250, ex 48+13+180=241 çıkıyor. bunun açıklaması nedir?
B.Aktepe
08-06-2010, 09:50
açma kapama zamanları ve verilen duration değerleri supap açıklığına göre değişir.
supap 0.1mm açıkken ki değer ile 1mm açıkken ki değerler farklıdır.
277/270 derece duration değerleri kaç mm supap açıklığındadır?
catcams in sayfasında da bununla ilgili bir açıklama var zaten.
http://www.catcams.co.uk/acatalog/Durations_Explained.html
dikkate alınan hangisidir? bizi ilgilendiren? bu tarz farklılıklara n gerek var?
B.Aktepe
08-06-2010, 11:08
dikkate alınan hangisi derken her firma için farklı değerlerde verebilir. mesela .050" tapet lift diye verirler usa malı honda egzantriklerinde değerleri. supap ayarları bazılarında 0 verirler bazılarında farklı.
japonyada üretilen egzantriklerde ölçüler daha farklıdır vs vs.
bunu yapma sebepleri çoğu firmanın satış politikası olacağını düşünüyorum. niye dersen aynı fiyata daha yüksek dereceli egzantrik aldığını zannediyorsun ama esasında kaç mm deki derece olduğunu belirtmeleri gerekir. olay bu yani.
genelde 1mm deki duration ları dikkate alınır.
peki timing değerleri için bu tarz bişeyler varmı?
yoksa timing neyse odur diyebilirmiyiz?
eğer timing neyse odur ise, catcams 277 diye bize 250 dereceli egz mi satıyor :)
eğer 1mm dikkate alınırsa duration [1.0mm+cl] 250° 241° catcam de.
catcam in timingleri hesaplarsan da 250/241 çıkıyor. demekki catcam bize 250 derece ama lift ler yüksek egz satıyor.
B.Aktepe
08-06-2010, 11:57
timing değerleri hondalarda .050"mm egzantrik lift açık ve valve clearance sıfır iken yapılır.
lift açıklığına göre derecelerde değişir elbette. egzantrik üretici firma nasıl vermişse değerleri onu göz önüne almalısın.
adam 2 derece vermiş.
duration [0.1mm+cl] 277° 270°
duration [1.0mm+cl] 250° 241°
B.Aktepe
08-06-2010, 12:00
1mm deki değeri göz önüne almalısın. verdiği timing değerleri hangisine denk geliyor açma kapama zamanlamaları?
1mm deki değeri göz önüne almalısın. verdiği timing değerleri hangisine denk geliyor açma kapama zamanlamaları?
duration [0.1mm+cl] 277° 270°
duration [1.0mm+cl] 250° 241°
timing [1.0mm+cl] 17/53° 48/13°
duration [1.0mm+cl] 250° 241° e denk geliyor timing den hesaplarsan.
timing 17/53, ex 48/13
hesaplarsan
17+53+180=250, ex 48+13+180=241 ediyor. yani 250/241.
dediğim gbi o zaman. aslında 250/241 egz. sadece lift değerleri yüksek.
B.Aktepe
08-06-2010, 13:22
ok sorun yok o zaman.
sorun var aslında. bizde o egz i 277 diye düşünüyoruz.
B.Aktepe
08-06-2010, 13:25
277 derece 0.1mm lift açıkken ama 1mm de iken değilmiş demekki verilen timing değerlerine gore.
senin verdiğin değerlerden bu çıkıyor. egzantriğin devir bandı sana yetmiyorsa başka marka yada başka stage egzantriğe yönelmelisin.
zaten piper ile catcam arasındaki timing değerleri arasındada baya fark var. zaten sübap açılış zamanlamalarında da piper önde. daha fazla süre açık kalıyor sübaplar. piper olacak seçim. ama yabancı forumlarda piper marka egz ile pek güç alınmadığından bahsediliyor. bakıp göreceğiz.
ozellikle overlap değeri catcam 30 iken piper de 62. yarı yarıya piper sübapları daha fazla açık tutuyor. bu durum üstlerde perf derecesini arttırır ama bi o kadar rolantide de sorun yaşatır. doğrumuyum?
B.Aktepe
08-06-2010, 14:05
çok ciddi fark varmış 2 egzantrik arasında. söylediğinde doğrusun evet.
bu fark bi bakıma catcam in aslında (normal kalıplarla hesaplandığında) 250/241 olduğunu doğruluyor sanırım. catcam ın benim pt60 dan tek farkı lift değeri o zaman.
pt60 ın overlap değeri bile 40 derece.
imkan olsa piper ve catcam ı tek tek denemek isterdim :)
burda şimdi birazda sıkıştırma işin içine girmiyormu....overlap arttığında sıkıştırma oranında bir düşüş yaşanıyormu overlap artışına paralel olarak ?
onu net bilmiyorum ama sıkıştırma için bişeyler düşünüyorum :)
http://www.hiflowheads.co.uk/performance/206gti-kit.pdf
murat newman'a da bakabilirsin
Sağol mustafa. newman için hiç iyi yorumlar okumadım fransız 206cılardan. o nedenle hiç bakmadım.seçimi piper 274/274 den yana yaptım. kanal araştırmasındayım :)
burda şimdi birazda sıkıştırma işin içine girmiyormu....overlap arttığında sıkıştırma oranında bir düşüş yaşanıyormu overlap artışına paralel olarak ?
overlap artarsa sıkıştırma düşer dinamik sıkıştırma düşer statiğe bişey olmaz zaten anlam olarakta emme ve egzoz subaplarının aynı anda açık kalma zamanını gösterir, aynı anda açık kalacak subaplar emmeden gelen atmosfer basıncına yakın karışım egzoz subabından kaçacak buda basınç düşüşüne neden olacak mantık bu
atmosferikte overlap çok istenmez uygulamaya bağlı olarak
overlap aşırı beslemede daha iyi olan bişeydir atmosferikde aşırısına gerek yoktur
standart sıkıştırmaya oranla mı istenmez?
misal overlap 40 dan 62 ye çıktı. sıkıştırma da 10.8 den 12.4 e çıktı. sonuç?
yada overlap 40 dan 30 a düşürüldü. sıkıştırma 10.8 den 12.4 e çıktı. sonuç?
hangisi daha vewrimli olur?
dediğin statik sıkıştırma statik sıkıştırmayı hacim ile oynayarak değiştirirsin bahsettiğim dinamik sıkıştırma dinamik sıkıştırmada egzantrik, dereceler manifold vs bir çok değişken girer,
atmosferikte zaten yüksek sıkıştırma ile yürüyeceği için ayrıca sıkıştırmayı düşürecek birşey yapmaya uygulamada gerek yoksa gerek yok
birazdan detaylı yazarım eve geçince
mesahjımı editledim ama yazmışsın. buraya alim:
standart sıkıştırmaya oranla mı istenmez?
misal overlap 40 dan 62 ye çıktı. sıkıştırma da 10.8 den 12.4 e çıktı. sonuç?
yada overlap 40 dan 30 a düşürüldü. sıkıştırma 10.8 den 12.4 e çıktı. sonuç?
hangisi daha vewrimli olur?
uygulamaya kullandığın yakıta kapağına timingine çok şeye bağlı bu yazdığın 206 gti üzerine çalışmadım kapak karakterini pek bilmem ama yüksek sıkıştırma ile uygun overlapte egzantrik kullanırsan en az kayıpla güç kazanırsn kayıp dediğim belli devirlerde illaki kayıp yaşanıcak,
yüksek overlap kullandın yukarıda yürümek için yukarıda yürümek biraz daha avans verebilmek için bir miktar overlap olmalı ama ne oldu overlap yüzünden dinamik sıkıştırman düştüğü için alt devirlerde güç kaybettin, tam tersini düşünelim az overlap ile alt devirlerde kazandın güç ama üstte daha iyi yürümek istiyosun overlap gerekiyor olmadığı için çok güç çıkaramayabilirsin
hesaplamak lazım güzelce diğer dğişkenleri bilip o zaman daha iyi cevap verilebilir tabi bide senin ne istediğin önemli sen diyosanki 9 10 bin dönücem yüksek sıkıştırma olucak o zaman agresif bi egzantrik şart ama daha düşük güçler için çok çok agresif egzantrik seçmeye gerek yok aynı anda kapağında egzantriğe uygun olmalı portların guidler subaplar işlemesi güzel olmalı
üstlerden kasıt nedir? nekadar üst? bunun bir kıstası varmı? max 8000 çevirirm.2000-7500 devir bandı aralıklı bi dereclinin overlap verisi abartı olmasa gerek.bir tablo vs referan varmı? şu overlap şu devirde getiriri şu devirde götürür vs?
veya referans nokta overlap? standart değer? bişeye çok yada az demek için normal seviyeyi bilmek gerekir. umarım annatabilmişimdir :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.