Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : 2001 subaru wrx turbo basıncı



alpay
11-06-2010, 15:36
selam arkadaşlar 2001 subaru wrx aracım var şu an turbo basıncım dip gazda 0.7 barda aracımda evc mevcut hafta sonu ayarlatacam aracı minimum kaç maksimum kaç bara yukseltsem aracı yormamış olurum yardım ederseniz sevinirim

alpay
11-06-2010, 16:56
yardımcı olabilecek kimse yokmu

Ludacris
11-06-2010, 17:03
0.8-1.1,1.2 olabilir
std. motor içi basnç açtırmayın sağlıklı olmaz.
ayarı nereye yaptırıcaksınız ?

XoR
11-06-2010, 17:17
Bizim sattığımız kişi Turboyu büyüttüğünü söylemişti bana. Ama ne taktı bilmiyorum araçta şuan ne Turbo var üzerinde ?

alpay
11-06-2010, 19:40
02.8-1.1,1.2 olabilir
std. motor içi basnç açtırmayın sağlıklı olmaz.
ayarı nereye yaptırıcaksınız ?

ist. maslak avk servis corvet'çi abilerime işin uzmanları kendileri onlar diyorki aracımda turbo jilet buyutmesi var daha önce 1.1-1.4 idi bana aşırı geliyodu

alpay
11-06-2010, 19:41
Bizim sattığımız kişi Turboyu büyüttüğünü söylemişti bana. Ama ne taktı bilmiyorum araçta şuan ne Turbo var üzerinde ?

turbo büyütmesi değilde içindeki jiletleri büyütmüşler turbo standarda benziyo

alpay
11-06-2010, 19:42
Bizim sattığımız kişi Turboyu büyüttüğünü söylemişti bana. Ama ne taktı bilmiyorum araçta şuan ne Turbo var üzerinde ?

satığın kişinin adını biliyormusun acaba belki benim arkadaşımdır araç dolu yapılacak bişi bulamıyorum

XoR
11-06-2010, 20:01
satığın kişinin adını biliyormusun acaba belki benim arkadaşımdır araç dolu yapılacak bişi bulamıyorum

Dolu derken ne var araçta mesela ?

DOHC
11-06-2010, 20:09
Stock motor için 0.85 - 1.25 iyidir. Forged yoksa 1.25 üstü tehlikelidir....

alpay
11-06-2010, 20:23
Stock motor için 0.85 - 1.25 iyidir. Forged yoksa 1.25 üstü tehlikelidir....

bende 1- 1.2 olarak düşünüyorum

alpay
11-06-2010, 20:25
Dolu derken ne var araçta mesela ?

dolu derken yazılımlarını attırmış nos var soğutma amaçlı eksoz sıcaklığı turbo tımer vs gerekli olanı fazlasıyla yapmış body kitine kadar

kickboxer
11-06-2010, 20:28
1 bar cont. iyidir fazlasını bence basma

XoR
11-06-2010, 20:30
dolu derken yazılımlarını attırmış nos var soğutma amaçlı eksoz sıcaklığı turbo tımer vs gerekli olanı fazlasıyla yapmış body kitine kadar

Reflash yapılmıştır ama kim yaptı nasıl yaptı onu bilmek lazım. Nos'u cooler spray olarak biz takmıştık.

Bence 1.0 üzerinde kullanma. Üzerindeki standart turbosu zaten 1'in yukarsında fön makinesi olarak görev yapar ancak.

alpay
11-06-2010, 20:53
Reflash yapılmıştır ama kim yaptı nasıl yaptı onu bilmek lazım. Nos'u cooler spray olarak biz takmıştık.

Bence 1.0 üzerinde kullanma. Üzerindeki standart turbosu zaten 1'in yukarsında fön makinesi olarak görev yapar ancak.

baban eski rallici onun dediğide 1-1.2 olarak ayarlattırırsam sorun olmaz diyor 1 gunluk kullanım 1.2 15 dakika roling bukadar

alpay
11-06-2010, 20:54
Reflash yapılmıştır ama kim yaptı nasıl yaptı onu bilmek lazım. Nos'u cooler spray olarak biz takmıştık.

Bence 1.0 üzerinde kullanma. Üzerindeki standart turbosu zaten 1'in yukarsında fön makinesi olarak görev yapar ancak.

aracın tüm sahiplerini tanıyorum ama seni çıkartamadım

XoR
11-06-2010, 21:05
aracın tüm sahiplerini tanıyorum ama seni çıkartamadım

Aracın ilk sahibi doktordu. Sonra Eyüp'de benzin istasyonu olan arkadaş aldı ondan biz aldık. Biz Yavuz'a sattık. Sonra Yavuz bi arkadaşına sattı sonra geri aldı sonrasını bilmiyorum.

http://i42.tinypic.com/wbz61g.jpg

http://i44.tinypic.com/2db9xqg.jpg

alpay
12-06-2010, 01:42
Aracın ilk sahibi doktordu. Sonra Eyüp'de benzin istasyonu olan arkadaş aldı ondan biz aldık. Biz Yavuz'a sattık. Sonra Yavuz bi arkadaşına sattı sonra geri aldı sonrasını bilmiyorum.

http://i42.tinypic.com/wbz61g.jpg

http://i44.tinypic.com/2db9xqg.jpg

ben yavuzdan aldım ilk sahibi rallici bir arkadaş diye biliyodum

alpay
12-06-2010, 01:44
Aracın ilk sahibi doktordu. Sonra Eyüp'de benzin istasyonu olan arkadaş aldı ondan biz aldık. Biz Yavuz'a sattık. Sonra Yavuz bi arkadaşına sattı sonra geri aldı sonrasını bilmiyorum.

http://i42.tinypic.com/wbz61g.jpg

http://i44.tinypic.com/2db9xqg.jpg

guzel temiz bir araç bu yaşına ramen yavuzun satıpta geri aldığı kişiler arabayı çok yıpratmış bana tonla masraf yaptırdılar

XoR
12-06-2010, 06:36
ben yavuzdan aldım ilk sahibi rallici bir arkadaş diye biliyodum

Yok hikaye anlattığım gibidir.


guzel temiz bir araç bu yaşına ramen yavuzun satıpta geri aldığı kişiler arabayı çok yıpratmış bana tonla masraf yaptırdılar

Km'si falan gayet iyi durumdadır ama yanlış kişilerin eline geçtiği zaman maalesef kötü oluyor.

AvcI
12-06-2010, 12:09
dolu derken yazılımlarını attırmış nos var soğutma amaçlı eksoz sıcaklığı turbo tımer vs gerekli olanı fazlasıyla yapmış body kitine kadar

bu dediklerinize göre araç dolu sayılmaz, bana kalırsa standart motor olduğunu ve sizden önceki sahiplerininde nasıl kullandıklarını bilmediğinizi varsayarak basıncı 1 bardan yukarı almayın ve özellikle şanzumana dikkat edin ;)

XoR
12-06-2010, 12:14
bu dediklerinize göre araç dolu sayılmaz, bana kalırsa standart motor olduğunu ve sizden önceki sahiplerininde nasıl kullandıklarını bilmediğinizi varsayarak basıncı 1 bardan yukarı almayın ve özellikle şanzumana dikkat edin ;)

Bizdeyken standart 0,9 kullandık ama sonrası meçhul dikkat etmek lazım.

alpay
12-06-2010, 12:46
bu dediklerinize göre araç dolu sayılmaz, bana kalırsa standart motor olduğunu ve sizden önceki sahiplerininde nasıl kullandıklarını bilmediğinizi varsayarak basıncı 1 bardan yukarı almayın ve özellikle şanzumana dikkat edin ;)

bendek önceki sahibi çok kıl biri idi 0.9 1.4 olarak kullanıyodu ben o şekilde istemiyorum benim istediğim 0.9 orjinali zaten max 1.1 stı basıncı

alpay
12-06-2010, 12:47
Bizdeyken standart 0,9 kullandık ama sonrası meçhul dikkat etmek lazım.

0.9 1.4 olarak kullanmışlar ben 0.9 1.1 olarak düşünüyorum

ecthelion
12-06-2010, 14:57
dolu derken yazılımlarını attırmış nos var soğutma amaçlı eksoz sıcaklığı turbo tımer vs gerekli olanı fazlasıyla yapmış body kitine kadar

hmm .

H22Power
12-06-2010, 15:06
1.1 peak 0.9 cont önerebilirim üstü tehlike arz eder...

alp1903
12-06-2010, 16:04
bendek önceki sahibi çok kıl biri idi 0.9 1.4 olarak kullanıyodu ben o şekilde istemiyorum benim istediğim 0.9 orjinali zaten max 1.1 stı basıncı

standart sti 0.9barda yürü 1.1degil.

alpay
12-06-2010, 16:15
1.1 peak 0.9 cont önerebilirim üstü tehlike arz eder...

benim düşündüğümde aynısı

alpay
12-06-2010, 16:16
standart sti 0.9barda yürü 1.1degil.

ben wrx si 0.9 sti 1.1 biliyorum yanlış mı acaba bildiğim

alp1903
12-06-2010, 16:51
ben wrx si 0.9 sti 1.1 biliyorum yanlış mı acaba bildiğim

Evet, basınçlar aynı turbolar farklı.;)

alpay
13-06-2010, 12:42
Evet, basınçlar aynı turbolar farklı.;)

ok şimdi anladım sto motorda büyük turbo değişimi yapılırsa sorun ne olur peki

XoR
13-06-2010, 12:44
ok şimdi anladım stok motorda büyük turbo değişimi yapılırsa sorun ne olur peki

Gelen yüksek basınç motoru kırar

alpay
13-06-2010, 14:14
Gelen yüksek basınç motoru kırar

bende aynısını düşünmüştüm o zaman yapılacak bişeyyok şu an turbo basıncı haricinde 0.9-1.1 olarak karar kıldım nasıl olur acaba

XoR
13-06-2010, 15:17
bende aynısını düşünmüştüm o zaman yapılacak bişeyyok şu an turbo basıncı haricinde 0.9-1.1 olarak karar kıldım nasıl olur acaba

Bence tam tadında olur. Hiç kurcalamaya gerek yok sonuçları kötü oluyor alt yapı yokken basınç açmanın.

İletişim bilgilerini Pm atarsan görüşelim tanışmış oluruz özledim ZM'yi :)

AvcI
13-06-2010, 22:35
bence birde aracın kompresyonunu ölçtürün, az çok motor hakkında bilgi verir...

gurcell
14-06-2010, 07:54
Arkadaşlar yüksek basınç motor kırmaz, neden kırsın direkt olarak?

Ya Allah diye boost'u açarsan, artan boost'un fakirleştirdiği karışımı zenginleştirmezsen 5 psi'da da motor kırarsın.

Boost açmak için önce IAT'yi izlemek lazım turbo nerede nasıl intake temp'i arttırıyor diye. Sonrasında nominal basıncınızı belirleyip, egt'yi, knock'u vs. dinleyip ona göre remap yaparsınız olur biter.

Ha tdo4'den bir cacık olmaz, o konu ayrı.

alpay
14-06-2010, 20:13
bence birde aracın kompresyonunu ölçtürün, az çok motor hakkında bilgi verir...

motor şanzuman turbo baskı balata yani tamamıyla yeniledim aracı 2 ay oldu şu an hiç bir sorunu yok kompresyon değerleri gayet iyi

alpay
17-06-2010, 22:09
biraz daha bilgi ve de yardım edecek arkadaş yokmu düzgün bir iş yapalım

maskaran
18-06-2010, 22:31
sen ne istediğini tam olarak ifade edemiyorsun alpay

alpay
18-06-2010, 23:02
sen ne istediğini tam olarak ifade edemiyorsun alpay

ne istediğimi derken stok bir aracın turbo basıncını stage 2 konumunda 1.2 bara çıkarsak zararı olurmu diyorum anlaşılmayacak bişi yok

kickboxer
18-06-2010, 23:28
ne istediğimi derken stok bir aracın turbo basıncını stage 2 konumunda 1.2 bara çıkarsak zararı olurmu diyorum anlaşılmayacak bişi yok

aracın uzerındekı turbosu td04 ise bence cok gerek yok 1.2 basınclara 1 bar cont. 1.1 peak le arabanız daha tadında olur kanısındayım he 1.2 bişey olurmu belki olmaz ama
ben basmazdım zaten fındık turbo eyer orjnaliyse tabi orjnal tmic olduğunu var sayarsam sıcak uflıycegını dusunuyorum.1cont 1.1bar peak iyidir:D

alpay
19-06-2010, 20:38
aracın uzerındekı turbosu td04 ise bence cok gerek yok 1.2 basınclara 1 bar cont. 1.1 peak le arabanız daha tadında olur kanısındayım he 1.2 bişey olurmu belki olmaz ama
ben basmazdım zaten fındık turbo eyer orjnaliyse tabi orjnal tmic olduğunu var sayarsam sıcak uflıycegını dusunuyorum.1cont 1.1bar peak iyidir:D

aracın turbosu orj fakat turbo içindeki pervane yani jiletler büyütülmüş benden önceki sahibi 0.9 1.4 olarak kullanmış sorun yaşamamış ama ben oyle kullanmak istemiyorum

AvcI
19-06-2010, 21:28
aracın uzerındekı turbosu td04 ise bence cok gerek yok 1.2 basınclara 1 bar cont. 1.1 peak le arabanız daha tadında olur kanısındayım he 1.2 bişey olurmu belki olmaz ama
ben basmazdım zaten fındık turbo eyer orjnaliyse tabi orjnal tmic olduğunu var sayarsam sıcak uflıycegını dusunuyorum.1cont 1.1bar peak iyidir:D

sen ben bilmiyoruz, sulhiye sor bakalım elemanın biri td04 ile 350 hp almış :icon_wack

alpay
19-06-2010, 21:54
sen ben bilmiyoruz, sulhiye sor bakalım elemanın biri td04 ile 350 hp almış icon_wack

td 04 ile 350 hp bizde yapalım :D

kickboxer
20-06-2010, 00:03
sen ben bilmiyoruz, sulhiye sor bakalım elemanın biri td04 ile 350 hp almış :icon_wack

nasıl oluyomus o anlamadım??sulhi abimi söglüyo bunu bı kısıden daha duymustum sankı orjnal td04 olması ımkansız

alpay
20-06-2010, 13:32
nasıl oluyomus o anlamadım??sulhi abimi söglüyo bunu bı kısıden daha duymustum sankı orjnal td04 olması ımkansız

bencede olmaz belli bir zaman sonrası td 04 fon makinası görevi görüyö nasıl yapılıyomuş acep:confused:

alpay
23-06-2010, 14:23
daha detaylı yardım edecek birileri yokmu

EM-RE
23-06-2010, 15:07
kısa ve net
1.1 üstü basmayın bassanızda zaten bişi deişmicek (turbonuzun kapasitesinden dolayı) boost saatiniz varsa aaa 1,3 1,4 vuruyor dersiniz,bir çok arkadaşında sölediği gibi fön makinesının ötesine malesef geçemiyor.Ayrıca gürsel arkadaşında sölediği gibi geri kalanları yapmassanız o bastırdınız 1,1 de asıl görevini yapamıycaktır,üstü basınclarda da kırılırsınız.

ymn91
23-06-2010, 15:09
basınç arttırmadan once arabayı sogutmak en onemlisi eger ki motor icine girmicekseniz front mount intercooler almanız gerek araba ısınmaz...headers-up pipe-benzın pompası-cold air intake vs gibi parçalar alıp basıncı arttırmak daha mantıklı olur ama enınde sonunda motor kırıcak en iyisi hic ugrasmadan bastan forged motor yaptırmak

AvcI
23-06-2010, 15:43
kısa ve net
1.1 üstü basmayın bassanızda zaten bişi deişmicek (turbonuzun kapasitesinden dolayı) boost saatiniz varsa aaa 1,3 1,4 vuruyor dersiniz,bir çok arkadaşında sölediği gibi fön makinesının ötesine malesef geçemiyor.Ayrıca gürsel arkadaşında sölediği gibi geri kalanları yapmassanız o bastırdınız 1,1 de asıl görevini yapamıycaktır,üstü basınclarda da kırılırsınız.

avatar güzelmiş :)

EM-RE
23-06-2010, 16:34
bir deiştirmek nasip olmadı haklısın :) idare et kopamadım :)

alpay
23-06-2010, 20:22
kısa ve net
1.1 üstü basmayın bassanızda zaten bişi deişmicek (turbonuzun kapasitesinden dolayı) boost saatiniz varsa aaa 1,3 1,4 vuruyor dersiniz,bir çok arkadaşında sölediği gibi fön makinesının ötesine malesef geçemiyor.Ayrıca gürsel arkadaşında sölediği gibi geri kalanları yapmassanız o bastırdınız 1,1 de asıl görevini yapamıycaktır,üstü basınclarda da kırılırsınız.

benimde tam anlamıyla vermiş olduğun karar 0.9 ve de 1.1 olaraktı 1.2 olarak son ayar yapsak zararı olurmu onu öğrenmek istiyorum yalnızca

EM-RE
24-06-2010, 08:27
tamamen motorun içindeki kondisyonla ilgili,olur veya olmaz demek yanlış olur sizin aracınızda olmaz diğerinde olur yada 2 ay olmaz 4 ay olmaz bişi olmuyor dersiniz bir gün sıcak bir havada bir bakmıssınız kırılmıs bence 0,1 için stok motorda değmez risk almaya heleki o turboda...şimdilik böyle binip ileri zamanlarda motorun içine düzgünce girip kullanmak istediğiniz ayar ve güce göre bir turbo seçip ona göre hareket etmek en mantıklısı...18g bunların arasında bana göre en mantıklısı bende zamanında çok araştırmıştım hem şehir içi kullanımı güzel hemde otobanda hemen nefesı kesilmeyen bir turbo,beklentilerinizin neler oldunu bilmiyorum ama...

alpay
24-06-2010, 21:10
tamamen motorun içindeki kondisyonla ilgili,olur veya olmaz demek yanlış olur sizin aracınızda olmaz diğerinde olur yada 2 ay olmaz 4 ay olmaz bişi olmuyor dersiniz bir gün sıcak bir havada bir bakmıssınız kırılmıs bence 0,1 için stok motorda değmez risk almaya heleki o turboda...şimdilik böyle binip ileri zamanlarda motorun içine düzgünce girip kullanmak istediğiniz ayar ve güce göre bir turbo seçip ona göre hareket etmek en mantıklısı...18g bunların arasında bana göre en mantıklısı bende zamanında çok araştırmıştım hem şehir içi kullanımı güzel hemde otobanda hemen nefesı kesilmeyen bir turbo,beklentilerinizin neler oldunu bilmiyorum ama...

beklentim fazla değil gazcı adamında teki değilim hafta sonu aracım çluk çocuk hafta sonu gezeriz bu arada motorumu yeni yaptırdım stok olarak topladım yalnızca pistonları stı yaptık forget leyecek kadar gazcı değilim peki stı intercooler vede ayar olarak 0.9 1.2 yapsak nasıl olur turbo içindeki jiletlerimde değişti daha büyüğüyle

EM-RE
25-06-2010, 11:12
turbo içindeki pallerinizin değişmesinin sizin için çok çok büyüt artılar kazandırıcagını sanmam,ayrıca zaten front mount intercooler la o turboyu kullanırsanız aracanız cok fazla zewksiz olucaktır,turbo buyudukten sonra fm ye gecersenız daha mantıklı olur.
anlattılklarınıza göre en iyi setup sti setupıdır vf35 sti cooler we enjektörleri bu şekilde daha zewkli olur benim şahsi fikrim,ama daha iyi bilenler vardır.

EM-RE
25-06-2010, 11:33
avatar güzelmiş :)

değiştirdim.:)

alpay
25-06-2010, 20:16
turbo içindeki pallerinizin değişmesinin sizin için çok çok büyüt artılar kazandırıcagını sanmam,ayrıca zaten front mount intercooler la o turboyu kullanırsanız aracanız cok fazla zewksiz olucaktır,turbo buyudukten sonra fm ye gecersenız daha mantıklı olur.
anlattılklarınıza göre en iyi setup sti setupıdır vf35 sti cooler we enjektörleri bu şekilde daha zewkli olur benim şahsi fikrim,ama daha iyi bilenler vardır.

enjektörler yeni değişti bende stı setupuna getirmek istiyorum aracı intercoolara gelince kısmetse 2 hafta sonra stı ile olanını değiştirecez

mig
26-06-2010, 01:05
Turbonun uzerindeki damgaya bak kardes, TD04 ise ayarla falan ugrasma bence, direk STi turbo tak..VF43 vs iyi gelir sana..400HP crank civari cikar duzgun yapilirsa STi setup.

TD04 1.0bar iyidir, basinc 0.7lere duser devir sonu..
VF43 veya benzeri 1.1bar (zaten redline civari 0.8e duser, yapacagin birsey yok bu konuda)

TMIC setuplarda motor isindikca beyin rotara ceker, gazlamaya devam edersen buyuk problemler olur, FMIC tavsiye ederim ama ebat secerken turbo secimine gore karar vermen lazim, ayrica borulama kisa olmali, ve hava akisi saat yonu tersine olmali. Bu sayede sogutulmus have turbonun uzerinden gecmez.

alpay
26-06-2010, 20:49
Turbonun uzerindeki damgaya bak kardes, TD04 ise ayarla falan ugrasma bence, direk STi turbo tak..VF43 vs iyi gelir sana..400HP crank civari cikar duzgun yapilirsa STi setup.

TD04 1.0bar iyidir, basinc 0.7lere duser devir sonu..
VF43 veya benzeri 1.1bar (zaten redline civari 0.8e duser, yapacagin birsey yok bu konuda)

TMIC setuplarda motor isindikca beyin rotara ceker, gazlamaya devam edersen buyuk problemler olur, FMIC tavsiye ederim ama ebat secerken turbo secimine gore karar vermen lazim, ayrica borulama kisa olmali, ve hava akisi saat yonu tersine olmali. Bu sayede sogutulmus have turbonun uzerinden gecmez.

2 ay sonrasına düşüncem zaen sti turdo sti intercooler ve de turbo barı 1.0 olarak keyfine doyum olmaz bence

resatgurcuoglu61
22-04-2013, 16:47
Konuyu Çözeyim Bari :D Araç Bende Şu An :) 0.8 - 1 - 1.2 Bar Basıyoruz :) Sorunsuz Kulanıyorum :) Bugün Kapı Stickerlarını Değiştiirirken Farkettim Servisten Kapı Yazısını Alırken Alpay Diye Çıkıyodu Zaten:) Beka'da Kaydın Varmış :)

Frequency_48
28-08-2013, 21:37
Kesinlikle 1 bar...

cenk
28-08-2013, 21:53
Eger yukleyecekseniz, wrx in sanzumaninada dikkat edin.Dogbox kullana bilir siniz.

mehmet767
28-08-2013, 22:02
aynı kasa bendede var.arkadaşların hepsi okadar güzel yorumlar yapmışki sölencek söz kalmamış.en temizi 1.1 peak 0.9 cont.bence turbo büyütme işine gireceksen aklından şanzumanını çıkarmasan iyi edersin.çünkü düzgün ayar yapılmazsa kırma ihtimalin çok yüksek.saygılar...:)

Frequency_48
28-08-2013, 22:27
TD04 270 bg e kadar verimli. Daha üstü bg güçlerinde kullanılabilir ama, turbo daha az sürede şişer..daha iyi intercoller v.s ile verim alınabilir. zamanında elimde vardı, tüm turbo mpdellerinin teknik özellikleri.. ordan aklımda kalmış. bendekide TD04 olunca...