Orijinalini görmek için tıklayınız : 2001 subaru wrx turbo basıncı
selam arkadaşlar 2001 subaru wrx aracım var şu an turbo basıncım dip gazda 0.7 barda aracımda evc mevcut hafta sonu ayarlatacam aracı minimum kaç maksimum kaç bara yukseltsem aracı yormamış olurum yardım ederseniz sevinirim
yardımcı olabilecek kimse yokmu
Ludacris
11-06-2010, 17:03
0.8-1.1,1.2 olabilir
std. motor içi basnç açtırmayın sağlıklı olmaz.
ayarı nereye yaptırıcaksınız ?
Bizim sattığımız kişi Turboyu büyüttüğünü söylemişti bana. Ama ne taktı bilmiyorum araçta şuan ne Turbo var üzerinde ?
02.8-1.1,1.2 olabilir
std. motor içi basnç açtırmayın sağlıklı olmaz.
ayarı nereye yaptırıcaksınız ?
ist. maslak avk servis corvet'çi abilerime işin uzmanları kendileri onlar diyorki aracımda turbo jilet buyutmesi var daha önce 1.1-1.4 idi bana aşırı geliyodu
Bizim sattığımız kişi Turboyu büyüttüğünü söylemişti bana. Ama ne taktı bilmiyorum araçta şuan ne Turbo var üzerinde ?
turbo büyütmesi değilde içindeki jiletleri büyütmüşler turbo standarda benziyo
Bizim sattığımız kişi Turboyu büyüttüğünü söylemişti bana. Ama ne taktı bilmiyorum araçta şuan ne Turbo var üzerinde ?
satığın kişinin adını biliyormusun acaba belki benim arkadaşımdır araç dolu yapılacak bişi bulamıyorum
satığın kişinin adını biliyormusun acaba belki benim arkadaşımdır araç dolu yapılacak bişi bulamıyorum
Dolu derken ne var araçta mesela ?
Stock motor için 0.85 - 1.25 iyidir. Forged yoksa 1.25 üstü tehlikelidir....
Stock motor için 0.85 - 1.25 iyidir. Forged yoksa 1.25 üstü tehlikelidir....
bende 1- 1.2 olarak düşünüyorum
Dolu derken ne var araçta mesela ?
dolu derken yazılımlarını attırmış nos var soğutma amaçlı eksoz sıcaklığı turbo tımer vs gerekli olanı fazlasıyla yapmış body kitine kadar
kickboxer
11-06-2010, 20:28
1 bar cont. iyidir fazlasını bence basma
dolu derken yazılımlarını attırmış nos var soğutma amaçlı eksoz sıcaklığı turbo tımer vs gerekli olanı fazlasıyla yapmış body kitine kadar
Reflash yapılmıştır ama kim yaptı nasıl yaptı onu bilmek lazım. Nos'u cooler spray olarak biz takmıştık.
Bence 1.0 üzerinde kullanma. Üzerindeki standart turbosu zaten 1'in yukarsında fön makinesi olarak görev yapar ancak.
Reflash yapılmıştır ama kim yaptı nasıl yaptı onu bilmek lazım. Nos'u cooler spray olarak biz takmıştık.
Bence 1.0 üzerinde kullanma. Üzerindeki standart turbosu zaten 1'in yukarsında fön makinesi olarak görev yapar ancak.
baban eski rallici onun dediğide 1-1.2 olarak ayarlattırırsam sorun olmaz diyor 1 gunluk kullanım 1.2 15 dakika roling bukadar
Reflash yapılmıştır ama kim yaptı nasıl yaptı onu bilmek lazım. Nos'u cooler spray olarak biz takmıştık.
Bence 1.0 üzerinde kullanma. Üzerindeki standart turbosu zaten 1'in yukarsında fön makinesi olarak görev yapar ancak.
aracın tüm sahiplerini tanıyorum ama seni çıkartamadım
aracın tüm sahiplerini tanıyorum ama seni çıkartamadım
Aracın ilk sahibi doktordu. Sonra Eyüp'de benzin istasyonu olan arkadaş aldı ondan biz aldık. Biz Yavuz'a sattık. Sonra Yavuz bi arkadaşına sattı sonra geri aldı sonrasını bilmiyorum.
http://i42.tinypic.com/wbz61g.jpg
http://i44.tinypic.com/2db9xqg.jpg
Aracın ilk sahibi doktordu. Sonra Eyüp'de benzin istasyonu olan arkadaş aldı ondan biz aldık. Biz Yavuz'a sattık. Sonra Yavuz bi arkadaşına sattı sonra geri aldı sonrasını bilmiyorum.
http://i42.tinypic.com/wbz61g.jpg
http://i44.tinypic.com/2db9xqg.jpg
ben yavuzdan aldım ilk sahibi rallici bir arkadaş diye biliyodum
Aracın ilk sahibi doktordu. Sonra Eyüp'de benzin istasyonu olan arkadaş aldı ondan biz aldık. Biz Yavuz'a sattık. Sonra Yavuz bi arkadaşına sattı sonra geri aldı sonrasını bilmiyorum.
http://i42.tinypic.com/wbz61g.jpg
http://i44.tinypic.com/2db9xqg.jpg
guzel temiz bir araç bu yaşına ramen yavuzun satıpta geri aldığı kişiler arabayı çok yıpratmış bana tonla masraf yaptırdılar
ben yavuzdan aldım ilk sahibi rallici bir arkadaş diye biliyodum
Yok hikaye anlattığım gibidir.
guzel temiz bir araç bu yaşına ramen yavuzun satıpta geri aldığı kişiler arabayı çok yıpratmış bana tonla masraf yaptırdılar
Km'si falan gayet iyi durumdadır ama yanlış kişilerin eline geçtiği zaman maalesef kötü oluyor.
dolu derken yazılımlarını attırmış nos var soğutma amaçlı eksoz sıcaklığı turbo tımer vs gerekli olanı fazlasıyla yapmış body kitine kadar
bu dediklerinize göre araç dolu sayılmaz, bana kalırsa standart motor olduğunu ve sizden önceki sahiplerininde nasıl kullandıklarını bilmediğinizi varsayarak basıncı 1 bardan yukarı almayın ve özellikle şanzumana dikkat edin ;)
bu dediklerinize göre araç dolu sayılmaz, bana kalırsa standart motor olduğunu ve sizden önceki sahiplerininde nasıl kullandıklarını bilmediğinizi varsayarak basıncı 1 bardan yukarı almayın ve özellikle şanzumana dikkat edin ;)
Bizdeyken standart 0,9 kullandık ama sonrası meçhul dikkat etmek lazım.
bu dediklerinize göre araç dolu sayılmaz, bana kalırsa standart motor olduğunu ve sizden önceki sahiplerininde nasıl kullandıklarını bilmediğinizi varsayarak basıncı 1 bardan yukarı almayın ve özellikle şanzumana dikkat edin ;)
bendek önceki sahibi çok kıl biri idi 0.9 1.4 olarak kullanıyodu ben o şekilde istemiyorum benim istediğim 0.9 orjinali zaten max 1.1 stı basıncı
Bizdeyken standart 0,9 kullandık ama sonrası meçhul dikkat etmek lazım.
0.9 1.4 olarak kullanmışlar ben 0.9 1.1 olarak düşünüyorum
ecthelion
12-06-2010, 14:57
dolu derken yazılımlarını attırmış nos var soğutma amaçlı eksoz sıcaklığı turbo tımer vs gerekli olanı fazlasıyla yapmış body kitine kadar
hmm .
H22Power
12-06-2010, 15:06
1.1 peak 0.9 cont önerebilirim üstü tehlike arz eder...
bendek önceki sahibi çok kıl biri idi 0.9 1.4 olarak kullanıyodu ben o şekilde istemiyorum benim istediğim 0.9 orjinali zaten max 1.1 stı basıncı
standart sti 0.9barda yürü 1.1degil.
1.1 peak 0.9 cont önerebilirim üstü tehlike arz eder...
benim düşündüğümde aynısı
standart sti 0.9barda yürü 1.1degil.
ben wrx si 0.9 sti 1.1 biliyorum yanlış mı acaba bildiğim
ben wrx si 0.9 sti 1.1 biliyorum yanlış mı acaba bildiğim
Evet, basınçlar aynı turbolar farklı.;)
Evet, basınçlar aynı turbolar farklı.;)
ok şimdi anladım sto motorda büyük turbo değişimi yapılırsa sorun ne olur peki
ok şimdi anladım stok motorda büyük turbo değişimi yapılırsa sorun ne olur peki
Gelen yüksek basınç motoru kırar
Gelen yüksek basınç motoru kırar
bende aynısını düşünmüştüm o zaman yapılacak bişeyyok şu an turbo basıncı haricinde 0.9-1.1 olarak karar kıldım nasıl olur acaba
bende aynısını düşünmüştüm o zaman yapılacak bişeyyok şu an turbo basıncı haricinde 0.9-1.1 olarak karar kıldım nasıl olur acaba
Bence tam tadında olur. Hiç kurcalamaya gerek yok sonuçları kötü oluyor alt yapı yokken basınç açmanın.
İletişim bilgilerini Pm atarsan görüşelim tanışmış oluruz özledim ZM'yi :)
bence birde aracın kompresyonunu ölçtürün, az çok motor hakkında bilgi verir...
Arkadaşlar yüksek basınç motor kırmaz, neden kırsın direkt olarak?
Ya Allah diye boost'u açarsan, artan boost'un fakirleştirdiği karışımı zenginleştirmezsen 5 psi'da da motor kırarsın.
Boost açmak için önce IAT'yi izlemek lazım turbo nerede nasıl intake temp'i arttırıyor diye. Sonrasında nominal basıncınızı belirleyip, egt'yi, knock'u vs. dinleyip ona göre remap yaparsınız olur biter.
Ha tdo4'den bir cacık olmaz, o konu ayrı.
bence birde aracın kompresyonunu ölçtürün, az çok motor hakkında bilgi verir...
motor şanzuman turbo baskı balata yani tamamıyla yeniledim aracı 2 ay oldu şu an hiç bir sorunu yok kompresyon değerleri gayet iyi
biraz daha bilgi ve de yardım edecek arkadaş yokmu düzgün bir iş yapalım
maskaran
18-06-2010, 22:31
sen ne istediğini tam olarak ifade edemiyorsun alpay
sen ne istediğini tam olarak ifade edemiyorsun alpay
ne istediğimi derken stok bir aracın turbo basıncını stage 2 konumunda 1.2 bara çıkarsak zararı olurmu diyorum anlaşılmayacak bişi yok
kickboxer
18-06-2010, 23:28
ne istediğimi derken stok bir aracın turbo basıncını stage 2 konumunda 1.2 bara çıkarsak zararı olurmu diyorum anlaşılmayacak bişi yok
aracın uzerındekı turbosu td04 ise bence cok gerek yok 1.2 basınclara 1 bar cont. 1.1 peak le arabanız daha tadında olur kanısındayım he 1.2 bişey olurmu belki olmaz ama
ben basmazdım zaten fındık turbo eyer orjnaliyse tabi orjnal tmic olduğunu var sayarsam sıcak uflıycegını dusunuyorum.1cont 1.1bar peak iyidir:D
aracın uzerındekı turbosu td04 ise bence cok gerek yok 1.2 basınclara 1 bar cont. 1.1 peak le arabanız daha tadında olur kanısındayım he 1.2 bişey olurmu belki olmaz ama
ben basmazdım zaten fındık turbo eyer orjnaliyse tabi orjnal tmic olduğunu var sayarsam sıcak uflıycegını dusunuyorum.1cont 1.1bar peak iyidir:D
aracın turbosu orj fakat turbo içindeki pervane yani jiletler büyütülmüş benden önceki sahibi 0.9 1.4 olarak kullanmış sorun yaşamamış ama ben oyle kullanmak istemiyorum
aracın uzerındekı turbosu td04 ise bence cok gerek yok 1.2 basınclara 1 bar cont. 1.1 peak le arabanız daha tadında olur kanısındayım he 1.2 bişey olurmu belki olmaz ama
ben basmazdım zaten fındık turbo eyer orjnaliyse tabi orjnal tmic olduğunu var sayarsam sıcak uflıycegını dusunuyorum.1cont 1.1bar peak iyidir:D
sen ben bilmiyoruz, sulhiye sor bakalım elemanın biri td04 ile 350 hp almış :icon_wack
sen ben bilmiyoruz, sulhiye sor bakalım elemanın biri td04 ile 350 hp almış icon_wack
td 04 ile 350 hp bizde yapalım :D
kickboxer
20-06-2010, 00:03
sen ben bilmiyoruz, sulhiye sor bakalım elemanın biri td04 ile 350 hp almış :icon_wack
nasıl oluyomus o anlamadım??sulhi abimi söglüyo bunu bı kısıden daha duymustum sankı orjnal td04 olması ımkansız
nasıl oluyomus o anlamadım??sulhi abimi söglüyo bunu bı kısıden daha duymustum sankı orjnal td04 olması ımkansız
bencede olmaz belli bir zaman sonrası td 04 fon makinası görevi görüyö nasıl yapılıyomuş acep:confused:
daha detaylı yardım edecek birileri yokmu
kısa ve net
1.1 üstü basmayın bassanızda zaten bişi deişmicek (turbonuzun kapasitesinden dolayı) boost saatiniz varsa aaa 1,3 1,4 vuruyor dersiniz,bir çok arkadaşında sölediği gibi fön makinesının ötesine malesef geçemiyor.Ayrıca gürsel arkadaşında sölediği gibi geri kalanları yapmassanız o bastırdınız 1,1 de asıl görevini yapamıycaktır,üstü basınclarda da kırılırsınız.
basınç arttırmadan once arabayı sogutmak en onemlisi eger ki motor icine girmicekseniz front mount intercooler almanız gerek araba ısınmaz...headers-up pipe-benzın pompası-cold air intake vs gibi parçalar alıp basıncı arttırmak daha mantıklı olur ama enınde sonunda motor kırıcak en iyisi hic ugrasmadan bastan forged motor yaptırmak
kısa ve net
1.1 üstü basmayın bassanızda zaten bişi deişmicek (turbonuzun kapasitesinden dolayı) boost saatiniz varsa aaa 1,3 1,4 vuruyor dersiniz,bir çok arkadaşında sölediği gibi fön makinesının ötesine malesef geçemiyor.Ayrıca gürsel arkadaşında sölediği gibi geri kalanları yapmassanız o bastırdınız 1,1 de asıl görevini yapamıycaktır,üstü basınclarda da kırılırsınız.
avatar güzelmiş :)
bir deiştirmek nasip olmadı haklısın :) idare et kopamadım :)
kısa ve net
1.1 üstü basmayın bassanızda zaten bişi deişmicek (turbonuzun kapasitesinden dolayı) boost saatiniz varsa aaa 1,3 1,4 vuruyor dersiniz,bir çok arkadaşında sölediği gibi fön makinesının ötesine malesef geçemiyor.Ayrıca gürsel arkadaşında sölediği gibi geri kalanları yapmassanız o bastırdınız 1,1 de asıl görevini yapamıycaktır,üstü basınclarda da kırılırsınız.
benimde tam anlamıyla vermiş olduğun karar 0.9 ve de 1.1 olaraktı 1.2 olarak son ayar yapsak zararı olurmu onu öğrenmek istiyorum yalnızca
tamamen motorun içindeki kondisyonla ilgili,olur veya olmaz demek yanlış olur sizin aracınızda olmaz diğerinde olur yada 2 ay olmaz 4 ay olmaz bişi olmuyor dersiniz bir gün sıcak bir havada bir bakmıssınız kırılmıs bence 0,1 için stok motorda değmez risk almaya heleki o turboda...şimdilik böyle binip ileri zamanlarda motorun içine düzgünce girip kullanmak istediğiniz ayar ve güce göre bir turbo seçip ona göre hareket etmek en mantıklısı...18g bunların arasında bana göre en mantıklısı bende zamanında çok araştırmıştım hem şehir içi kullanımı güzel hemde otobanda hemen nefesı kesilmeyen bir turbo,beklentilerinizin neler oldunu bilmiyorum ama...
tamamen motorun içindeki kondisyonla ilgili,olur veya olmaz demek yanlış olur sizin aracınızda olmaz diğerinde olur yada 2 ay olmaz 4 ay olmaz bişi olmuyor dersiniz bir gün sıcak bir havada bir bakmıssınız kırılmıs bence 0,1 için stok motorda değmez risk almaya heleki o turboda...şimdilik böyle binip ileri zamanlarda motorun içine düzgünce girip kullanmak istediğiniz ayar ve güce göre bir turbo seçip ona göre hareket etmek en mantıklısı...18g bunların arasında bana göre en mantıklısı bende zamanında çok araştırmıştım hem şehir içi kullanımı güzel hemde otobanda hemen nefesı kesilmeyen bir turbo,beklentilerinizin neler oldunu bilmiyorum ama...
beklentim fazla değil gazcı adamında teki değilim hafta sonu aracım çluk çocuk hafta sonu gezeriz bu arada motorumu yeni yaptırdım stok olarak topladım yalnızca pistonları stı yaptık forget leyecek kadar gazcı değilim peki stı intercooler vede ayar olarak 0.9 1.2 yapsak nasıl olur turbo içindeki jiletlerimde değişti daha büyüğüyle
turbo içindeki pallerinizin değişmesinin sizin için çok çok büyüt artılar kazandırıcagını sanmam,ayrıca zaten front mount intercooler la o turboyu kullanırsanız aracanız cok fazla zewksiz olucaktır,turbo buyudukten sonra fm ye gecersenız daha mantıklı olur.
anlattılklarınıza göre en iyi setup sti setupıdır vf35 sti cooler we enjektörleri bu şekilde daha zewkli olur benim şahsi fikrim,ama daha iyi bilenler vardır.
avatar güzelmiş :)
değiştirdim.:)
turbo içindeki pallerinizin değişmesinin sizin için çok çok büyüt artılar kazandırıcagını sanmam,ayrıca zaten front mount intercooler la o turboyu kullanırsanız aracanız cok fazla zewksiz olucaktır,turbo buyudukten sonra fm ye gecersenız daha mantıklı olur.
anlattılklarınıza göre en iyi setup sti setupıdır vf35 sti cooler we enjektörleri bu şekilde daha zewkli olur benim şahsi fikrim,ama daha iyi bilenler vardır.
enjektörler yeni değişti bende stı setupuna getirmek istiyorum aracı intercoolara gelince kısmetse 2 hafta sonra stı ile olanını değiştirecez
Turbonun uzerindeki damgaya bak kardes, TD04 ise ayarla falan ugrasma bence, direk STi turbo tak..VF43 vs iyi gelir sana..400HP crank civari cikar duzgun yapilirsa STi setup.
TD04 1.0bar iyidir, basinc 0.7lere duser devir sonu..
VF43 veya benzeri 1.1bar (zaten redline civari 0.8e duser, yapacagin birsey yok bu konuda)
TMIC setuplarda motor isindikca beyin rotara ceker, gazlamaya devam edersen buyuk problemler olur, FMIC tavsiye ederim ama ebat secerken turbo secimine gore karar vermen lazim, ayrica borulama kisa olmali, ve hava akisi saat yonu tersine olmali. Bu sayede sogutulmus have turbonun uzerinden gecmez.
Turbonun uzerindeki damgaya bak kardes, TD04 ise ayarla falan ugrasma bence, direk STi turbo tak..VF43 vs iyi gelir sana..400HP crank civari cikar duzgun yapilirsa STi setup.
TD04 1.0bar iyidir, basinc 0.7lere duser devir sonu..
VF43 veya benzeri 1.1bar (zaten redline civari 0.8e duser, yapacagin birsey yok bu konuda)
TMIC setuplarda motor isindikca beyin rotara ceker, gazlamaya devam edersen buyuk problemler olur, FMIC tavsiye ederim ama ebat secerken turbo secimine gore karar vermen lazim, ayrica borulama kisa olmali, ve hava akisi saat yonu tersine olmali. Bu sayede sogutulmus have turbonun uzerinden gecmez.
2 ay sonrasına düşüncem zaen sti turdo sti intercooler ve de turbo barı 1.0 olarak keyfine doyum olmaz bence
resatgurcuoglu61
22-04-2013, 16:47
Konuyu Çözeyim Bari :D Araç Bende Şu An :) 0.8 - 1 - 1.2 Bar Basıyoruz :) Sorunsuz Kulanıyorum :) Bugün Kapı Stickerlarını Değiştiirirken Farkettim Servisten Kapı Yazısını Alırken Alpay Diye Çıkıyodu Zaten:) Beka'da Kaydın Varmış :)
Frequency_48
28-08-2013, 21:37
Kesinlikle 1 bar...
Eger yukleyecekseniz, wrx in sanzumaninada dikkat edin.Dogbox kullana bilir siniz.
mehmet767
28-08-2013, 22:02
aynı kasa bendede var.arkadaşların hepsi okadar güzel yorumlar yapmışki sölencek söz kalmamış.en temizi 1.1 peak 0.9 cont.bence turbo büyütme işine gireceksen aklından şanzumanını çıkarmasan iyi edersin.çünkü düzgün ayar yapılmazsa kırma ihtimalin çok yüksek.saygılar...:)
Frequency_48
28-08-2013, 22:27
TD04 270 bg e kadar verimli. Daha üstü bg güçlerinde kullanılabilir ama, turbo daha az sürede şişer..daha iyi intercoller v.s ile verim alınabilir. zamanında elimde vardı, tüm turbo mpdellerinin teknik özellikleri.. ordan aklımda kalmış. bendekide TD04 olunca...
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.