PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Turbo büyütme yardım



dadaloglu1
16-06-2010, 08:56
Selam,

Arkadaşlar 220000km'de 1.8TQ 180HP AJL motor aracım var araç bu güne kadar yetkili serviste bakımları yapılmış. Aracımda hiç bir sıkıntım yok. Bu aracın bu haline daha büyük turbo ve yazılım ile 250 -300 HP arası almak istiyorum. Kullanacağım turbo evo 8-9 turbosu olabilir. Manifolt ve intercoller custom olocak. Uzun vadede herhangi bir problem yaşarmıyım?

turbo&quattro
16-06-2010, 08:58
k04 e gecis yaparak hedeflenen guc sorunsuz sekilde elde edilebilir.

http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=33031

alperx
16-06-2010, 09:09
sanırım arkadaşımın esas ögrenmek istedigi şu :

aracın KM'si bu beygirlerde sorun yaratır mı yoksa farketmez mi ?

Spook
16-06-2010, 09:57
USA da arkadaşım da aracınızın aynısı vardı 160bin mil de stock internal lar ile 2871R kullandı.1.3 bar filan basıyordu hatırladığım kadarıyla. 2 yıl bu şekilde kullandı ve problem yaşamadı.bakımsız 100k da araba almaktansa bakımlı yüksek km li arabayı tercih ederim.
O yüzden bir problem ile karşılacağınızı sanmıyorum.1.8t lerin internalları gerçekten çok dayanıklı.

Şaka maka baya geliyor 1.8t ci..Yusuf bekliyoruz 1.8t bulusması :)

dadaloglu1
16-06-2010, 10:19
USA da arkadaşım da aracınızın aynısı vardı 160bin mil de stock internal lar ile 2871R kullandı.1.3 bar filan basıyordu hatırladığım kadarıyla. 2 yıl bu şekilde kullandı ve problem yaşamadı.bakımsız 100k da araba almaktansa bakımlı yüksek km li arabayı tercih ederim.
O yüzden bir problem ile karşılacağınızı sanmıyorum.1.8t lerin internalları gerçekten çok dayanıklı.

Şaka maka baya geliyor 1.8t ci..Yusuf bekliyoruz 1.8t bulusması :)

Verdiğin bilgiler için teşekkür ederim duymak istediğim cevap buydu.

yavuz364
16-06-2010, 15:23
arkadaşın da dediği gibi bakımlı ise km konusunda sorun çıkmaz, istediğiniz güçleri de K04 ile çok çok uygun fiyatlara ve sorunsuz elde edebilmeniz mümkün 1-2bin tl gibi tutar..

Spook
16-06-2010, 15:33
Yavuz eksiksiz TCR S3 yada TT ye eş değerde bir k04 upgrade i daha fazla tutuyor :)

yavuz364
16-06-2010, 15:55
sıfır olursa baya geçer tabi :) bide ıvır zıvıra da girmek lazım; basit bi liste yapcak olursak 2.el olarak düşündüğümüzde
bi turbo (mustafanın turbo olsa 650tl :D ) üstüne basınç regülatörü değişir, enjektör değişir, intercooler, bide egzoz olsa güzel olur :) hepsinin de 2.eli kolay bulunuyor :) bunların dışında başka büyük birşey yok gibi... tabi bunlar da 2 yi geçer doğru söylüyorsun.. ama çok ta uçmaz yani 2.5bin tl diyelim.. ben kendi aracımda bu hesapları yaptığımda 1-2 çıkartmıştım ama bende bazıları zaten olduğu için saymamıştım :)

Yavuz eksiksiz TCR S3 yada TT ye eş değerde bir k04 upgrade i daha fazla tutuyor :)

Spook
16-06-2010, 17:20
hehe doğrusun..önemli olan yazılım esasında diğerleri bir şekilde okeyleniyor..

TaGo
16-06-2010, 17:26
peki kkk04 lü vede wimmer çipli bir makina, 60 lık komple egsoz ile yaklaşık kaç hp verir??

Spook
16-06-2010, 17:39
Bir Allah bir Dyno bilir abi :) kullanıcılacak k04 türevine ve yazılıma göre değişir abi.210filan filan alınır sanırım...
Daha tecrübeli arkadaşlar tecrübelerini aktarıcaklardır.

yavuz364
16-06-2010, 18:11
eğer enjektör v.b. başka hiçbirşey değişmicekse 240 bulur ama İAT ( (giriş hava sıcaklığı) intercooler olmayınca ilk basmadan sonra korkunç değerlere çıkabilir :) birsürü etken var sadece turbo ile çok sağlıklı olmaz.. K03 bile olsa intercooler şarj zaten.. K04ün üst değerleri için (ort. 270) de Enjektör veya 4 barlık benzin basınç regülatörü gerekir.. K03 ile zaten basınç açarak ve egzozla 200 oluyor..

peki kkk04 lü vede wimmer çipli bir makina, 60 lık komple egsoz ile yaklaşık kaç hp verir??

turbo&quattro
16-06-2010, 18:23
1.8t makinalarin degeri nihayet bilinmeye baslandi...Herkes hazirlasin arabalarini cok yakinda buyuk bir 1.8t gecesi gerceklestirecegiz :)

Spook
16-06-2010, 18:40
Gündüzü yapalımda gece eksik kalsın :D

turbo&quattro
16-06-2010, 21:29
Az kaldi bekle :)

dadaloglu1
16-06-2010, 22:01
td05hr-16g6-98t arkadaşlar bu turboyu kullanacağım nasıl olur ?

GGN40
16-06-2010, 22:53
16G :icon_tup:

semihx
17-06-2010, 01:27
bem t3/t4 kulaniyorum ama arabamin bitmesi rahat 3 ay i bulur,

http://img51.imageshack.us/img51/4262/49079118.jpg


bahsetigin turboyu tanimiyorum ama benim arastirdigim kadari ile 330ps / 450N torkun üzerine krankkolu degistirmeden cikmak saglikli degil dige okudum bi kac yerde.

birde orjinal malifolt zaten sorunlu , ben 2 kez kaynattim, en son söktügümde gene ince bi kacak vardi manifoltta. o yüzden flansch la filan ugrasmayip direk degistirsen iyi olur.

dadaloglu1
03-08-2010, 13:03
aracımın manifoldunu hazırladım bütün eksoz bağlantılarıda hazır şimdi öğrenmek istediğim orjinal enjektör kapasitem nekadar? 300hp dolaylarında kullanabilmem için nekadarlık enjektör almam gerek? enjektör modeli için sanırım kısa ve uzun tip varmış benim aracımdaki hangi tiptir? bilgileriniz için şimdiden teşekkür ederim.

Spook
03-08-2010, 13:14
380cc leri 4 barda yada 440 ccleri 3 barda çalıştırmanız yeterli olacaktır k04-02x için.. Enjektör ile ilgili bir konum vardı,ordan bilgi edinebilirsiniz.

egeturbo
03-08-2010, 13:33
bu konuyu görmemiştim t3 t4 turbo ile yada güzel bi k04 turbo + yazılım pompa ile süper zewkli olur

MECOO
03-08-2010, 15:11
En son nokta ve en önemlisi yazılım. Düşünün taşının ve iyi araştırın. Çıkan sonuçlar fark yaratır.

dadaloglu1
03-08-2010, 22:12
380cc leri 4 barda yada 440 ccleri 3 barda çalıştırmanız yeterli olacaktır k04-02x için.. Enjektör ile ilgili bir konum vardı,ordan bilgi edinebilirsiniz.

sanırım bendeki regülatör 4 bar sizin tavsiyenize göre 380 cc almam doğru olacak enjektörler uzunmu yoksa kısa tipmi ?
benzin pompamı ve rail değiştirmem gerekirmi ?

Spook
03-08-2010, 23:14
rail i değiştirmenize gerek yok,spacer kullanmanız gerekebilir.Benim açtığım konudaki linklerden aracınızın enjektör tipi ve omajını öğrenebilirsiniz.

alperx
04-08-2010, 00:28
arkadaşlar, manifold'u zeki kardeşim(dadaloglu) mitsubishi evo'dan çıkma çok uygun fiyata alınan sıfır ayarında TD05-16g turbo için hazırladı ve denendi şu an araç çalışıyor sorunsuz. yazılım standart tabi duruyor, hava filtresi bile şu an orjinal.

o yuzden bu aşamadan sonra dönüş yok. K04-2xx kullanamaz yani...
fiyat konusu önemli, kısıtlı bütçelerle öncelikle "olmazsa olmazlar" yapılıyor..

o bakımdan değerli bilgilerinizi paylaşırken bu verdiğim bilgiler ışığında yardımcı olursanız çok memnun oluruz..

saygılar..

dadaloglu1
05-08-2010, 08:13
rail i değiştirmenize gerek yok,spacer kullanmanız gerekebilir.Benim açtığım konudaki linklerden aracınızın enjektör tipi ve omajını öğrenebilirsiniz.

selam
verdiğiniz linkte baktığımda AJL motora ait bölümde basınç regülatörünün 4 bar olduğu ama kapasite bilgisinin yazmadığını gördüm sizce kapasitesi nedir ?

http://www.usrallyteam.com/content/tech/18t_injectors.html

Spook
05-08-2010, 09:35
Kısa süre içinde bakabildim,
OEM numaranız dan 0280150462 olarak buldum bosch numaranızı ancak çok güvenilir bir kaynaktan değil.
Bu enjektörlerinde tipi aşağıdaki gibi ;

0280150462 247 12.0


Yani 247cc ve ev12 formatında.

dadaloglu1
05-08-2010, 09:46
Kısa süre içinde bakabildim,
OEM numaranız dan 0280150462 olarak buldum bosch numaranızı ancak çok güvenilir bir kaynaktan değil.
Bu enjektörlerinde tipi aşağıdaki gibi ;

0280150462 247 12.0


Yani 247cc ve ev12 formatında.

selam
bende bu arada aracın üzerinden bosch numarasına baktım 280 150 447 okudum sizin tabloya göre 4 bar 210 cc ev6 gözüküyor. ev6 ve ev12 ne demek ? ben 380 cc enjektör alırken hangi özelliklerde almalıyım ? Bir marka tavsiyeniz varmı ?

Spook
05-08-2010, 10:33
Aracın üzerindekini baz alın mutlaka. ev6 ile ev12 enjektör tipleri uzun,tombul bir sürü tip var.
kineticmotorsport dan yada ctsturbodan alabilirsiniz. ben oem bosch aldım. genesis filan varda pek içime sinmedi açıkcası.

alperx
05-08-2010, 20:25
tamam : ingiltereden bosch bulduk 440cc onu alacaz nasipse..

Spook
06-08-2010, 12:33
Çok güzel,hayırlı olsun

dadaloglu1
09-08-2010, 11:56
Çok güzel,hayırlı olsun

slm
enjektörlere baktığımızda emme manifoldundana giren kısmın uzunu ve kısası var bu neye göre değişiyor hangisi daha verimli olur ? püskürtme tipi olarak hangi tipi kullansak iyi olur ?

Spook
09-08-2010, 16:10
Flow testleri var enjektörlerin.Orjinal tip e en yakın olanın seçilmesini öneriyorlar.

İşte o kısa uzunluk durumu bahsettiğim ev6 ve ev12 tipleri ile alakalı.Oem iniz neyse onu almalısınız.Çalışma empedansıda önemli.Sonra sıkıntı olmasın.

dadaloglu1
09-08-2010, 20:09
Flow testleri var enjektörlerin.Orjinal tip e en yakın olanın seçilmesini öneriyorlar.

İşte o kısa uzunluk durumu bahsettiğim ev6 ve ev12 tipleri ile alakalı.Oem iniz neyse onu almalısınız.Çalışma empedansıda önemli.Sonra sıkıntı olmasın.

teşekkürler vermiş olduğunu bilgiler için. 440cc enjektörleri 4 bar'da çalıştırmam sorun yaratırmı 380'e göre (benzin regülatörüm 4 bar) ?