Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Ford Focus TDCi icin yazilim



HEARTBREAKER
23-06-2010, 17:45
Herkese merhabalar,

2009 Ford Focus TDCi Titanium aracima yazilim yaptirmak istiyorum

Fakat anladigim kadariyla piyasada birkac cesit yazilim var ve bunlar farkli performans gosteriyor

Siz hangi tip yazilim tavsiye edersiniz?

Bunun yaninda,

1) Yazilimla beraber egsoz degisiminin gerekli oldugunu, Focus'larda orta borunun genis olmasi dolayisiyla o bolumde bir degisiklige gerek olmadigini, sadece son susturucu degistirilerek performans artirilabilecegini

ve

2) Egsoz veya son susturucu degisiminin gerekli olmadigini, performansa olumlu etkisinin minimum oldugunu, ozellikle Focus'ta son susturucu hal-i hazirda buyuk oldugu icin degismesinin ekstra bir guc getirmeyecegini

iddia eden degisik gorusler var

Bir de kat. iptali ve egr iptali konusunda degisik gorusler var

Sizce bu arac icin sunlardan hangileri olumlu etki yapar?


1) Yazilim (hangi tip yazilim)
2) Egsoz veya son susturucu degisimi (tavsiye ettiginiz bir servis / usta var mi)
3) egr iptali
4) kat iptali

Ortada cesitli gorusler oldugu icin forumdakilerin fikrini almak istedim


Herkese selamlar

fsunnetci
23-06-2010, 18:39
bu sitede bir arkadaş ford focus TDCI için modül satıyordu arananlar bölümüne yazarsan sana ulaşır..500tl istiyordu ama orjinal bir ürün..Bende babamdaki Mondeo TDCI için düşünüyordum bi ara:rolleyes:

racing3000
23-06-2010, 20:11
Herkese merhabalar,

2009 Ford Focus TDCi Titanium aracima yazilim yaptirmak istiyorum

Fakat anladigim kadariyla piyasada birkac cesit yazilim var ve bunlar farkli performans gosteriyor

Siz hangi tip yazilim tavsiye edersiniz?

Bunun yaninda,

1) Yazilimla beraber egsoz degisiminin gerekli oldugunu, Focus'larda orta borunun genis olmasi dolayisiyla o bolumde bir degisiklige gerek olmadigini, sadece son susturucu degistirilerek performans artirilabilecegini

ve

2) Egsoz veya son susturucu degisiminin gerekli olmadigini, performansa olumlu etkisinin minimum oldugunu, ozellikle Focus'ta son susturucu hal-i hazirda buyuk oldugu icin degismesinin ekstra bir guc getirmeyecegini

iddia eden degisik gorusler var

Bir de kat. iptali ve egr iptali konusunda degisik gorusler var

Sizce bu arac icin sunlardan hangileri olumlu etki yapar?


1) Yazilim (hangi tip yazilim)
2) Egsoz veya son susturucu degisimi (tavsiye ettiginiz bir servis / usta var mi)
3) egr iptali
4) kat iptali

Ortada cesitli gorusler oldugu icin forumdakilerin fikrini almak istedim


Herkese selamlar

Altuğ kardeşim son susturucunun etkisinin az olması zor bir ihtimal. kat iptali ile birlikte olur ve üzerine bir de yazılım uygulanırsa keyif vereceğini düşünüyorum. ancak ss değişimi yazılım sonrasında mı öncesinde mi uygulanmalı diye farklı iki görüş oluşmuştu daha önce. çok emin değilim bu noktada. yazılım çeşidine egr iptaline gelince bu konuyu Özgün hocam en iyi şekilde cevaplar diye düşünüyorum. hatta egr valfi yazılımla da iptal edilebiliyor diye duymuştum. dediğim gibi, Özgüne bir danışalım :icon_tup:

merruse
24-06-2010, 09:04
Arabanız makyajlı olanlardan ise DPF olup olmadığından emin olun. Makyajlı 110 luk TDCi motor ile makyajsız arasında basit ama epey farklılıklar var. Buna egzost sistemide dahil.

Ben olsam egzostu ile oynamazdım.

alperx
24-06-2010, 10:17
kendi 2006 focus aracımda yazılımı ingilterede'ki chiptuners sitesinin admini Gunnar'a yaptırdım. 3 farklı versiyon gönderdi bana. hepsini de test ettim ve çok memnun kaldım.

1. alt devirler daha iyi
2. üst devirler dipgaz daha iyi
3. standard

obd-II galletto ile kendim yükledim test ettim vs.

egsoz ile oynama. bende oynamamıştım. zaten gerek de yok.

racing3000
24-06-2010, 11:03
Arabanız makyajlı olanlardan ise DPF olup olmadığından emin olun. Makyajlı 110 luk TDCi motor ile makyajsız arasında basit ama epey farklılıklar var. Buna egzost sistemide dahil.

Ben olsam egzostu ile oynamazdım.

ben makyaj detayını kaçırmışım doğrusu. 2009 un hangi ayında makyajlandı acaba? bu araç 109 hp lerden olduğuna göre makyajsız olma ihtimali yüksek. makyajlı olanın artıları eksileri nelerdir bu arada?

oğuzk
24-06-2010, 11:09
ben makyaj detayını kaçırmışım doğrusu. 2009 un hangi ayında makyajlandı acaba? bu araç 109 hp lerden olduğuna göre makyajsız olma ihtimali yüksek. makyajlı olanın artıları eksileri nelerdir bu arada?

Makyajlıda elektrikli koltuk yok sadece benim bildiğim

HEARTBREAKER
24-06-2010, 14:25
kendi 2006 focus aracımda yazılımı ingilterede'ki chiptuners sitesinin admini Gunnar'a yaptırdım. 3 farklı versiyon gönderdi bana. hepsini de test ettim ve çok memnun kaldım.

1. alt devirler daha iyi
2. üst devirler dipgaz daha iyi
3. standard

obd-II galletto ile kendim yükledim test ettim vs.

egsoz ile oynama. bende oynamamıştım. zaten gerek de yok.

Ben yazilimi kendim uygulamayi dusunmuyorum. Konunun uzmani olmadigim icin, 'bir bilen'e danismak daha iyi olur diye dusunuyorum :)

Benzinli araclarda egsoz, ozellikle de son susturucu degistiginde oldukca iyi performans elde edilebiliyor ama. Dizel araclar icin boyle bir sey soz konusu degil mi acaba? Emin degilim.

Fakat eger degisecekse, egsoz veya son susturucu degistiginde arabanin tepkileri de degiseceginden, yazilimi bu degisimden SONRA uygulamak daha iyi sonuclar verir diye dusunuyorum.

Ayni sey EGR iptali ve kat. iptali icin de gecerli.


Arabanız makyajlı olanlardan ise DPF olup olmadığından emin olun. Makyajlı 110 luk TDCi motor ile makyajsız arasında basit ama epey farklılıklar var. Buna egzost sistemide dahil.

Ben olsam egzostu ile oynamazdım.


Bu arada Focus'un makyajlisi, 2008'in 2. yarisinda cikti.

Benim arabam 2009 Mayis'ta trafige cikmis ve makyajli kasa. Yani su anda uretilmekte olan focus'lar ile ayni kasa.

Sizce hangisi daha avantajlidir?

Dragger
24-06-2010, 14:26
Chip yaptır, egr kat iptal et ama bence egsoza dokunma.

Harcadıgın para kadar performans alamıyorsun bir de sesin kötülesmesi cabası.

PNR05
25-06-2010, 12:02
Egzosu söküp yerine sadece düz boru kaynatsak,aynı çapta? Zaten ses alabilitesi ve beklentiside yok dizel faktöründen dolayı

turbo16
25-06-2010, 15:57
istersen bende modül var 7 kademede dynoda 150 bg gördüm tek hava filitresi vardı

yazılım gibi degil söküp takailirsin:)

markası tunit ingiliz malı:)

dogan
28-06-2010, 12:04
dilersen garantili bir şekilde yapabilirim. pm atabilirsin.

yucel60
29-06-2010, 22:13
90 hp uygulanırmı tşk

merruse
30-06-2010, 10:43
ben makyaj detayını kaçırmışım doğrusu. 2009 un hangi ayında makyajlandı acaba? bu araç 109 hp lerden olduğuna göre makyajsız olma ihtimali yüksek. makyajlı olanın artıları eksileri nelerdir bu arada?

Donanım olarak değişikliler önemli değil ama teknik anlamda motorda farklılıklar var. Makyajlıların hepsinde dual partikül filitresi var. Gaz kelebeği eklendi. Egzost doğal olarak eskisinden farklı. Falan filan..

Kaporta parçalarında tavan hariç her tarafı eskisinden farklı. Kapılar bagaj kapağı, kaput çamurluklar hep farklı.

HEARTBREAKER
12-08-2010, 16:00
Arabanız makyajlı olanlardan ise DPF olup olmadığından emin olun. Makyajlı 110 luk TDCi motor ile makyajsız arasında basit ama epey farklılıklar var. Buna egzost sistemide dahil.

Ben olsam egzostu ile oynamazdım.

Valla dediğiniz doğru çıktı. 2008'in ikinci yarısında çıkan kasada eksoz sistemi tamamen farklı.

Bunun yanında kataliktik konvertör yok, DPF var (dizel partikül filtresi)

Ama bu, katatlitik konvertöre kıyasla, daha çok tıkanma yapan bir parça (ve daha pahalı, 9-10 bin TL olduğu söyleniyor!!! )

Onun iptali ile de epey tork ve beygir gücü artışı elde edilebiliyor sanırım

Bugün ve yarın Paşaoğlu'nda aracımdaki DPF iptal ediliyor

KN kutu içi filtre takılıyor

ve yazılım yapılıyor.

Sonuçları size daha sonra yazarım

Fakat bu işlemlerin hiçbiri yapılmadan önce dinamometre sonucum, 109 yerine 120 bg çıktı! Bu da motor çok iyi açıldığı ve bakımları çok iyi yapıldığı için olsa gerek.

DPF iptali konusunda son bir not: İptal edildikten sonra hemen yazılıma bağlanmaz ve ECU'daki DPF ile ilgili yazılıma modifikasyon uygulanmazsa, arıza ışığı yanacağından, iptalin hemen akabinde yazılım yapmak gerekiyor dendi.

Eyup Duygun
12-08-2010, 16:34
Dogru denmıs hatta uygulama yapılmadan bıle yazlım ıle ıptal edılse olur.Masallah cıktıları beklıyoruz.

erh
12-08-2010, 16:57
uygulama yapılmadan yazılımla DPF iptal edilemez...

Eyup Duygun
12-08-2010, 17:41
Bizim işimizi o sekılde gördü suanda uzerınde ve partikül filtresı ıle ılgılı tek bır arıza bıle yok o sıkayet ıle gelmıstı bızde yazılm ıle ıptal ettık suanda sorun yok ..Arac 2.2 607 Hdi

OmerRS
12-08-2010, 18:42
Yenilerin turbosu ufak.

yucel60
13-08-2010, 00:31
özgün burdamısınnnnnnnn:mad:

racing3000
14-08-2010, 17:57
Valla dediğiniz doğru çıktı. 2008'in ikinci yarısında çıkan kasada eksoz sistemi tamamen farklı.

Bunun yanında kataliktik konvertör yok, DPF var (dizel partikül filtresi)

Ama bu, katatlitik konvertöre kıyasla, daha çok tıkanma yapan bir parça (ve daha pahalı, 9-10 bin TL olduğu söyleniyor!!! )

Onun iptali ile de epey tork ve beygir gücü artışı elde edilebiliyor sanırım

Bugün ve yarın Paşaoğlu'nda aracımdaki DPF iptal ediliyor

KN kutu içi filtre takılıyor

ve yazılım yapılıyor.

Sonuçları size daha sonra yazarım

Fakat bu işlemlerin hiçbiri yapılmadan önce dinamometre sonucum, 109 yerine 120 bg çıktı! Bu da motor çok iyi açıldığı ve bakımları çok iyi yapıldığı için olsa gerek.

DPF iptali konusunda son bir not: İptal edildikten sonra hemen yazılıma bağlanmaz ve ECU'daki DPF ile ilgili yazılıma modifikasyon uygulanmazsa, arıza ışığı yanacağından, iptalin hemen akabinde yazılım yapmak gerekiyor dendi.

Kardeşim sonucu duyunca şaşırmadım desem yeri. Maşallah maşallah. 321 NM ve 147 hp birlikte iyi iş çıkaracaklardır kesinlikle. üstelik 30 santigrat derece termometre değerine rağmen bu değerlerin çıkması kışın 150 lerin üzeri görülecek demektir. bir an önce dyno sheeti koy da hepimiz aydınlanalım :)))

HEARTBREAKER
16-08-2010, 14:15
Kardeşim sonucu duyunca şaşırmadım desem yeri. Maşallah maşallah. 321 NM ve 147 hp birlikte iyi iş çıkaracaklardır kesinlikle. üstelik 30 santigrat derece termometre değerine rağmen bu değerlerin çıkması kışın 150 lerin üzeri görülecek demektir. bir an önce dyno sheeti koy da hepimiz aydınlanalım :)))

Dyno sheet istanbul'da kaldi, ben Ankara'da... Ama ist.a donunce illa ki koyarim buraya...

Araci hicbir sey yapmadan Pasaoglu'nda olctuk.

121 hp ve 262 Nm cikti! Bu da senin sayende kardesim, aracin motorunu cok iyi actigimiz icin olsa gerek

DPF iptalinden sonra tekrar dinamometreye ciktik, 115 hp ve 260 Nm verdi. Burada " o zaman neden DPF iptali yapildi?" diye dusunulebilir, ama yazilimla bazi degerleri yakalaybilmek icin DPF iptalinin yapilmasi gerekiyormus.

Son olarak araca yazilim yapildi ve KN Kutu ici filtre takildi.

Dedigin gibi 30 santigrat derecede 147 hp ve 321 Nm cikti...

Son derece tatmin edici bir performansi var simdi :)

1.6 dizellerden bu kadar performans veren azdir sanirim

Alt devirler (2000'e kadar) biraz ölü, o da basmak istemediğim zaman yakıt ekonomisi yapmamı sağlıyor.

Trafikte sürekli yavaşlanıp hızlanmama rağmen maksimum gördüğüm yakıt tüketimi 8.5 lt

Minimum ise, yine trafikte, 5.4 lt

Tahminim, sakin kullanımda 6-6.5 arası bir şey yakar şehir içi

Esas şehirler arası yolda ve 90 km sabit hızda ne olur, onu merak ediyorum. Herhalde 4.5 litre gibi bir değer elde edilebilir


Ha, diyeceksiniz ki bunlar ne işe yarıyor, altında öyle bir araç olunca nasıl olsa basacaksın, siz de haklısınız :D

levent
16-08-2010, 18:01
paşaoğlunda doğru çarpanla mı aldınız bu değerleri? yoksa 1.4 le mi çarptılar 1.36 yerine :)

onur_S
16-08-2010, 19:01
1.36 sı ne eder?

levent
16-08-2010, 23:55
147 hp doğru çarpanla 142.8 ediyor ama bence yine de gayet iyi değerler, iyi günlerde kullanın :)

stock olarak ise 109 yerine 116. küsür hp vermiş yine iyi :)

HEARTBREAKER
17-08-2010, 22:58
147 hp doğru çarpanla 142.8 ediyor ama bence yine de gayet iyi değerler, iyi günlerde kullanın :)

stock olarak ise 109 yerine 116. küsür hp vermiş yine iyi :)

Pasaoglu`nda, cikan sonuclari yanlis carpanla olcmek gibi bir egilim mi var?

Ya da PS/HP farkindan mi bahsediyorsunuz?

Carpani kontrol etmek dogrusu aklima gelmemisti

PNR05
17-08-2010, 23:14
Susturucu ile ilgili bir değişim yapıldımı acaba? Hayırlı olsun güle güle kullanın bu arada

levent
17-08-2010, 23:18
Pasaoglu`nda, cikan sonuclari yanlis carpanla olcmek gibi bir egilim mi var?

Ya da PS/HP farkindan mi bahsediyorsunuz?

Carpani kontrol etmek dogrusu aklima gelmemisti

hayır paşaoğlu dyno çarpanı 1.4 olarak ayarlı 1.36 olması gerekirken, PS/HP farkından dolayı değil yani.

HEARTBREAKER
16-08-2011, 16:46
Yazılımı yaptıralı 1 seneden fazla oldu...

Çok memnunum. Özellikle uzun yolda 3.9 lt / 100 km. gibi bir değer yakalarken, diğer taraftan kalkışta diğer 1.6'lara nal toplatmak çok zevkli oluyor :)

Son susturucuyu değiştirmedim. Zaten aracın sesi, vs. de değişmedi. Dışarıdan bakan biri arabada herhangi bir modifikasyon olduğunu tahmin edemiyor :)

Eyup Duygun
16-08-2011, 19:25
Güzel rakamlar,

140Hp,310nm Tork civarı rahat alıyor bu motorlar.Bu degerlerde uzun km'lercede problem cıkarmıyorlar.Psa grubunda da bütün araclarında var.

Bu iş ile ugrasmıyor olsamda 1.6 hdi-tdci aracım olsa kesin yaptırırdım olanlar hic dusunmesin.

focus musty35
17-08-2011, 18:43
yokmu hıc turbo büyüten :) 200 hp lerı gormek ısteyen

efe_
17-08-2011, 22:57
yokmu hıc turbo büyüten :) 200 hp lerı gormek ısteyen

yokmu motoru kucaklamak isteyen dediniz sanırım:D:D:D

focus musty35
19-08-2011, 01:29
yokmu motoru kucaklamak isteyen dediniz sanırım:D:D:D

chıple 140 hp olan araba chıp egr komple egzoz buyuk turbo ve ona gore yazılım ıle stage 2 vs olabılır bence hele mehmet gazıhan varsa ıcınde 250 bıle cıkartır valla :D

efe_
19-08-2011, 16:27
chıple 140 hp olan araba chıp egr komple egzoz buyuk turbo ve ona gore yazılım ıle stage 2 vs olabılır bence hele mehmet gazıhan varsa ıcınde 250 bıle cıkartır valla :D

yok yok o kdarda uzun boylu değil:)

Mehmet Gazihan
19-08-2011, 16:31
düşünen varsa sponsor olabilirim..

aslan
19-08-2011, 16:36
Mehmet abi benim demo car c4 e chıp için sponsor olurmusun?

focus musty35
19-08-2011, 20:12
yok yok o kdarda uzun boylu değil:)

bak aşada yazmıs metmet gazıhan yardımcı olur elvet dusunene

Mehmet Gazihan
20-08-2011, 02:57
Mehmet abi benim demo car c4 e chıp için sponsor olurmusun?

neden olmasın..

focus musty35
20-08-2011, 15:44
mondeo dizel alıcam o zaman mehmet gazıhan la bol bol gorusuruz ıns sadece chıp le bırakmıcam cunku :)

xawuz
21-08-2011, 11:30
egr iptali beyinden yapılması ve mekanik olarak yapılması arasında ne farklar var.sadece beyinden iptal edilse aynı işi görürmü.

Mehmet Gazihan
22-08-2011, 03:45
egr iptali beyinden yapılması ve mekanik olarak yapılması arasında ne farklar var.sadece beyinden iptal edilse aynı işi görürmü.



belli bir modele kadar sadece mekanik yaplabiliyor

sonrasında Elektronik yapılmassa arıza yakıyor..

aslan
22-08-2011, 07:58
aslan´isimli üyeden Alıntı
Mehmet abi benim demo car c4 e chıp için sponsor olurmusun?

neden olmasın..

abi sponsorluk için dönüşünü bekliyorum ;)

Mehmet Gazihan
22-08-2011, 11:43
gelin konuşalım.

xawuz
23-08-2011, 11:56
belli bir modele kadar sadece mekanik yaplabiliyor

sonrasında Elektronik yapılmassa arıza yakıyor..

2007 model ford focus tdci için egr iptali hangi sekilde yapılması uygundur.

Mehmet Gazihan
23-08-2011, 12:14
Mekanik yeterli

aslan
24-08-2011, 10:22
Mehmet abi cumartesi dükkandayım abi mümkünmü acaba?

Mehmet Gazihan
24-08-2011, 10:56
Gel konuşalım. 15-16 gibi çıkıcam..

aslan
24-08-2011, 11:32
tamam abi sabah erkenden gelirim

Mehmet Gazihan
24-08-2011, 13:50
Sahurladığımızdan 10-11 den once iş bası yapamıyoruz.. ona gore ((: