Orijinalini görmek için tıklayınız : B16 da ateşleme ?
bir arkadaşla tartışma konusu haline getirdik, bikaç ündür araştırıyorum ignition map i.
örnek olarak b16 da
ateşleme derecesi herzaman ay nı mı ? misal orj distribütör derecesi 16-17 bildiğim kadarıyla b16 da.
her devir ve her kpa değerinde ayı açıda mı ateşliyor buji ?
bu ateşleme derecesi bu değerlere göre değişiklik göstermiyor mu ? hep sabit 16 derecede mi ateşleme oluyor.
avansın ecudan kontrol edilebildiği araçlarda bu derecelerel oynanabiliyor, manifolt basıncına göre benzin püskürtülüp bu değerlere göre ateşleme açısı belirleniyor ve her zaman her devirde farklı manifolt basınçlarında en üst düzey güç alınıyor.
b16 da bu olayın nasıl gerçekleştiğini biri anlatırsa sevinirim. yani hep aynı açıda ateşlemesi bana mantıksız geliyor.
teşekkürler :)
aslında durum şöyle :) emre avansın beyinle alakalı oldugunu düşünüyor bende mekanik oldugunu düşünüyorum ortayı bulamadık :) beynin ateşlemeye müdahale edemeyeceğini savundum emrede ecudaki maplarda ignition var dedi ortası yok bulamadık :)
yada benim eksik kaldığım bişeyler var :D disb. araçlarla ilgili. karb. lü olsa vakum var anlarım :D ama oda yok :D
devir ve basinca gore farkliliklar:
http://i298.photobucket.com/albums/mm279/berginfuse/ignitonmapnew.jpg
ecuda mevcut distiribütörle ecu arasında bağlantı yok bunu anlatmak istiyorum aslında ateşleme mekanik elektronik değil geniş bilgi arıyoruz :) ecudaki ignition mapı ne işe yarıyor mesela ve nasıl bu işi yapıyor
devir ve basinca gore farkliliklar:
http://i298.photobucket.com/albums/mm279/berginfuse/ignitonmapnew.jpg
abi tamam devir ve basınca göre mantık olarak farklı olması lazım zaten.
benim anlamadığım disb. okanın demesine göre ecudan bağımsız mekanik olarak çalışıyor.
bu durumda ateşleme zamanlamasını neye göre ayarlıyor yada nasıl ayarlıyor yada hep sabit mi ?
düşük devir yüksek manifolt basıncında ateşleme derecesi daha düşük olur daha düşük hacimde ateşleme yapmak gerekir düşük karışıma göre ki güç çıksın meydana.
erkut uzun zamandan beri bakıyon sen açıklıcan gibime geliyo :D
ignition map nedir valla açıklasa birisi dua etcem yatarken :D
ignition map nedir valla açıklasa birisi dua etcem yatarken :D
aga ignition map deidğin
devir ve manifold basıncına göre ateşleme zamanlaması derecesi işte
işte onu nasıl yapıyo distiribitörle ecunun bi alakası yok iken bu aradaki boşluğu birisi doldurur inş. :D
inatla mekanik diyorum emre :D
işte onu nasıl yapıyo distiribitörle ecunun bi alakası yok iken bu aradaki boşluğu birisi doldurur inş. :D
sizin arabada buji yok mu?
bende onu soruyom işte :D
sen diyosun ki hep aynı derecede ateşliyo, bana çok mantıksız geliyo.ozaman ignition map denen şeye ihtiyaç yok :)
disb. bu bilgiyi nerden alıyor ? bu lazım :)
aga almıo işte beyinden birşey mekanik olarak ayarlıyorsun distiribitörü sağa sola çekip :)
bende onu soruyom işte :D
sen diyosun ki hep aynı derecede ateşliyo, bana çok mantıksız geliyo.ozaman ignition map denen şeye ihtiyaç yok :)
disb. bu bilgiyi nerden alıyor ? bu lazım :)
hep ayni derecede ateslese yukardaki haritanin olmamasi lazim ecunun icinde, knock sensoru varsa rotara almada bu sekilde vs
hep ayni derecede ateslese yukardaki haritanin olmamasi lazim ecunun icinde, knock sensoru varsa rotara almada bu sekilde vs
abi bende onu diyorum işte. hep aynı derecede ateşlerse ignition map e gerek yok :)
fuel map olur sadece.
knok olayıda zaten ayrı bi olay. knock algıladığı voltaja vs. göre % olarak benzin veriyosun benim bildiğim :)
aem ems içinde bunun ayrıntılı bi ayarı var
abi bende onu diyorum işte. hep aynı derecede ateşlerse ignition map e gerek yok :)
fuel map olur sadece.
knok olayıda zaten ayrı bi olay. knock algıladığı voltaja vs. göre % olarak benzin veriyosun benim bildiğim :)
aem ems içinde bunun ayrıntılı bi ayarı var
knock algiladiginda baz ayar kacsa misal 4derece rotara cekiyor motoru bazilari direk limp mode'a girer ne basinc basabilirsin nede araba yurur hosaf gibi yapar kendini
abim arabada distiribitör var ateşlemeyi nasıl çekiyorsunuz geriye mekanik sistem tevzi döner kepten bujiye gider ecu nereyi geri çekecek nasıl çekecek
abim arabada distiribitör var ateşlemeyi nasıl çekiyorsunuz geriye mekanik sistem tevzi döner kepten bujiye gider ecu nereyi geri çekecek nasıl çekecek
atesleme sirasini kim kontrol ediyor?
distiribitör mekanik olarak egzantirikten aldığı hareketi tevzi makarasına veriyor dönen tevzi makarası sırayla ateşleme yapıyor 1-3-4-2 şeklinde
knock algiladiginda baz ayar kacsa misal 4derece rotara cekiyor motoru bazilari direk limp mode'a girer ne basinc basabilirsin nede araba yurur hosaf gibi yapar kendini
abi işte aem in gözünü seveyip istediğin gibi ayarla :D sol üat köşede. feul ve ignition map e göre knock algıladığı zaman kaç derece retart yapacağını ayarlıyosun :)
http://img811.imageshack.us/img811/7995/adsziw.jpg
bu senin arabanda tamam distiribitörlü araçta nasıl müdahale edecek :)
bu senin arabanda tamam distiribitörlü araçta nasıl müdahale edecek :)
aga soru o işte zaten :D
disb ateşleme derecesini neye göre ayarlıyo.
hadi karb. olsa vakum var disb üzerinde b16 da böle bişey yok. direk emme egzantriğine bağlı :)
timucintt
02-07-2010, 00:22
http://www.tegger.com/hondafaq/igniter-operation/distributor-pickups.gif
CRX te elektronik ateşeleme?... Distribütör kendi içinden ayar veriyor... Sensörlerden gelen sinyal ile yapıyor bunu.
Aynı şekilde benim arabamda da...
timu full eksiksin varya illa arıza cıkartıcan yorumda ekle bari :D
CRX te elektronik ateşeleme?... Distribütör kendi içinden ayar veriyor... Sensörlerden gelen sinyal ile yapıyor bunu.
Aynı şekilde benim arabamda da...
tamamda işte disb. direk emme egzantriğine vidalı. hangi sensörden ne okuyor ?
yani bu sistemi ne tamamlıyor. disb. şu zamanda ateşle diyen ne ?
tamamda işte disb. direk emme egzantriğine vidalı. hangi sensörden ne okuyor ?
yani bu sistemi ne tamamlıyor. disb. şu zamanda ateşle diyen ne ?
Hangi egzantriğe bağlı olduğu sorun değil ikisi birbirindne bağımsız dönemez, senkronize bozulamaz yani çünkü birbirine bağlılar... Birinin değeri değiştirirsen, diğeride değişir.
Sensör mevzusu çok sorun değil, sonuç olarak değer değişebiliyor içinde...
Sabit avans değil sürekli, eski Şahinlerdeki gibi elle çevirmiosun, kendi işini kendi hallediyor ve bunu kendi içinde yapıyor.
Sanayi dilinde "otomatik avans" diyorlar...
boosted_pug
02-07-2010, 00:34
distribütör dönerek ateşleme sırasını belirler ama bobin çakmadığı sürece ateşleme olmaz işte olay burda beyinle distribütör arasında bağlantı yok felan değil bobinin eksi ucunu ecu kontrol eder piston üst ölü noktaya geldiğinde bunu optik sensörden algılar beyin ateşleme için bobini tetikler bunu önce yapmasına avans sonra yapmasına rotar denir kabaca bu şekile çalışır o hritaya yazdığınız kareler bobinin tetiklenme zamanını değiştirir
distribütör dönerek ateşleme sırasını belirler ama bobin çakmadığı sürece ateşleme olmaz işte olay burda beyinle distribütör arasında bağlantı yok felan değil bobinin eksi ucunu ecu kontrol eder piston üst ölü noktaya geldiğinde bunu optik sensörden algılar beyin ateşleme için bobini tetikler bunu önce yapmasına avans sonra yapmasına rotar denir kabaca bu şekile çalışır o hritaya yazdığınız kareler bobinin tetiklenme zamanını değiştirir
gereken açıklama buydu teşekkürler :)
okanın bana eksik anlattığı disb. üzerinde sadece 12v girişi var demişti. az önce tekrar konuşurkern bi resim attı ve 2 soket girişi var. bunun birisi güç diğeri cyl ve ckp miş. kafamdaki sorun çözüldü :)
teşekkürler.
bu aşağıdaki resimde - uç hangisi oluyor acaba ecunun müdahale edip mekanik olan tevzi makarası egzantirik ilişkisini bobini daha önce devreye sokarak veya daha geç devreye sokarak dönen tevzi makarasının dönüş açısını değiştiren uç
http://i1007.hizliresim.com/2010/7/2/497.jpg
overblack
02-07-2010, 01:07
emre ve okan ne yapmaya çalışıyonuz siz yine? bırakın bu işleri alıyım şimdi sizi balığa gidelim varmısınız?
boosted_pug
02-07-2010, 01:08
igniter unite bağlı olan yukardaki üçgen
igniter unite bağlı olan yukardaki üçgen
burdan eksi vererek erken ateşle veya geç ateşle diyor değilmi peki mekanik olan tevzi makarası kapaktaki sırada bulunan bujinin önüne gelmeden erken voltaj gelse ne olur erkenmi ateşler tevzi makarası daha bujinin önüne gelmemiş veya geç verse voltajı tevzi makarası bujinin önünden ateşlemeden geçmezmi dereceyi nasıl ayarlıyor sorun burda bi zahmet :)
ben benim anladığımı yazayım :)
cyl sensörünün konumuna göre fuel map ve ignition map teki değerler sayesinde
ecu igniter unit e sinyal gönderiyor. ateşleme bu şekilde oluyor. tevzi makarasıda hangi bujinin ateşlemesi gerektiğini ayarlıyor.
sen disb. üzerinden avansla oynadığın zaman haliyle ateşleme kayıyor.
emre ve okan ne yapmaya çalışıyonuz siz yine? bırakın bu işleri alıyım şimdi sizi balığa gidelim varmısınız?
abi sabah işe gidicem ama yıgınla balık cıkan yer biliyorum geçen gün 3 saatte 12 kilo tuttuk israil sazanı :D
erkut uzun zamandan beri bakıyon sen açıklıcan gibime geliyo :D
ne diyim şimdi sana kendi aracın bobinli ordan pay biç belli dereceler ckpden okunup ona göre ateşliyosun o haritaya değer yazdığında değişiyosa mantıken bu şey mekanik değildir di mi
okan diyor ki
tevzi makarası bujinin önüne gelmedikçe ignition unit sinyal gönderse ne olur göndermese ne olur :D
bende diyorum ki sistem zaten birlikte çalışıyor :D
emre ve okan ne yapmaya çalışıyonuz siz yine? bırakın bu işleri alıyım şimdi sizi balığa gidelim varmısınız?
balık haftaya abi :D
okan diyor ki
tevzi makarası bujinin önüne gelmedikçe ignition unit sinyal gönderse ne olur göndermese ne olur :D
bende diyorum ki sistem zaten birlikte çalışıyor :D
olm sistem birlikte çalışsa ne olacak adı üstünde mekanik ateşleme vakumlu değil elektronik değil derecesi değişmesi için krankla tevzi makarasının arasındaki açı değişmesi lazım değilmi
ne diyim şimdi sana kendi aracın bobinli ordan pay biç belli dereceler ckpden okunup ona göre ateşliyosun o haritaya değer yazdığında değişiyosa mantıken bu şey mekanik değildir di mi
evet hacı mantıken değildir. dediğin doğru
ama benim bildiğim ignition map ve fuel map beraber çalışır. her ikiside manifolt basıncına göre ayarlanır. sen map i kandırıp değişiklik yaptığında zaten iser istemez avansta vermiş oluyorsun. bu şekilde değil mi olay ben mi yanlış biliyorum.
olm sistem birlikte çalışsa ne olacak adı üstünde mekanik ateşleme vakumlu değil elektronik değil derecesi değişmesi için krankla tevzi makarasının arasındaki açı değişmesi lazım değilmi
olum kafam kazan gibi oldu :D birisi anlatsın şunu iyice :D
tamam igniter unit sinyal gönderdiği zaman ateşleme oluyor.
fakat okanın demesi, disb. üzerinden avansla oynadığımız zaman değerler nasıl değişiyor.
ya ne mekaniği bi daha oku :( sen yakıtın map sensorunun arasına giersen tabiki kendini farklı yerde sanar avans vermiş olursun diye bi kural yok daha kısık bi bölgeye de gidebilir
diğer dediğin de şu fabrika demiş ki b16 nın ignition mapi bu 16 derece sabitle rolantide gerisi bizim yazdığımız haritaya göre ilerleyecek tabi kısarsan düşecek açarsan artacak sen kendi aracındaki ckpyi oynaysana yine değişiyo mu bak bakıym aynı şey distribitörde sürekli bobin çakıyo zamanlamasını değiştiriyosun komutlarla o kadar
yani valla kafam acayip karıştı şimdi bu ignition map distiribitörün avansını ayarlıyorsa biz neden distiribitörü avans tabancadıyla ayarlatıyoruz ecu madem bu mapa göre avans verip geri çekebiliyor ateşlemeyi neden otomatik yapmıyorda tabancayla ayarlıyoruz yada distiribitörü hafif çevirdiğimizde ateşleme noktası neden değişiyor ecu bu mapa göre geri veya ileri almıyor distiribitörü aşırı ileri aldığımızda neden vuruntu yapıp daha ilerisi kol cıkartıyor bu ignition mapı geri al veya ileri al neden demiyor kafam acayip karıştı :)
ya ne mekaniği bi daha oku :( sen yakıtın map sensorunun arasına giersen tabiki kendini farklı yerde sanar avans vermiş olursun diye bi kural yok daha kısık bi bölgeye de gidebilir
diğer dediğin de şu fabrika demiş ki b16 nın ignition mapi bu 16 derece sabitle rolantide gerisi bizim yazdığımız haritaya göre ilerleyecek tabi kısarsan düşecek açarsan artacak sen kendi aracındaki ckpyi oynaysana yine değişiyo mu bak bakıym aynı şey distribitörde sürekli bobin çakıyo zamanlamasını değiştiriyosun komutlarla o kadar
hacı onu yanlışlıkla yazdım. evet mekanik değildir düzelttim sonra zatyen :D sen daha önce okumuşsun heralde :)
map e müdahelede % olarak + ya yada - ye gitmeye göre değişiyor avans derecesi. yani kandırıyoruz :)
ya ne mekaniği bi daha oku :( sen yakıtın map sensorunun arasına giersen tabiki kendini farklı yerde sanar avans vermiş olursun diye bi kural yok daha kısık bi bölgeye de gidebilir
diğer dediğin de şu fabrika demiş ki b16 nın ignition mapi bu 16 derece sabitle rolantide gerisi bizim yazdığımız haritaya göre ilerleyecek tabi kısarsan düşecek açarsan artacak sen kendi aracındaki ckpyi oynaysana yine değişiyo mu bak bakıym aynı şey distribitörde sürekli bobin çakıyo zamanlamasını değiştiriyosun komutlarla o kadar
işte zaten burdan çıkamıyoruz içerde bi tevzi makarası var egzantiriğe bağlı distiribütör kepide sabit makara kepin önünden geçerken bujilere dagıtıyor bu ecunun içindeki map mekanik olan bu dağıtıcı sistemin açısını nasıl değiştiriyor bobine voltaj erken gelse ne değişecek tevzi makarası kepten bujiyi görmediği sürece ateşleme açısı bu sistemle nasıl değişiyor buna bi cevap olsa çok iyi olacak :)
lumpenst
07-07-2010, 11:18
distribütörden yaptığın mekanik ayar ile yukardaki resimlerde görebileceğin gibi distribütörün içindeki sensörlerin yerini kaydırmış oluyorsun. Yani sana avans dereceni +-2 derece kadar ayarlama şansı veriyor. Burada amaç arabanın beynindeki ignition timing ile gerçekte ateşlediği zamanı tam tutmasını sağlamak. Eline bir stroboskop alıyorsun ve stroboskopun avans derecesini ignition mapindeki o anki manifold basıncı ve devire denk gelen ateşeleme açısına ayarlıyorsun. Sonra araç rölantide servis jumperı atlatılmış haldeyken krank kasnağınındaki çizgiyi blok üstündeki çizgiye tam hizalıyorsun distribütörü çevirerek. Böylece mapda yazan avansla aracın ateşlediği birebir aynı oluyor.
Ateşeleme zamanını beyin ayarlıyor map devir değerlerine göre. Bobinin şaselemesini beyin ayarlıyor yani beyinden sinyal gelmezse ateşleme olmaz ve beyin sinyali ne zaman gönderirse o zaman ateşeleme olur. Tevzi makarasına bakarsan baya büyük bir alanda yaklaşık 60derecelik bir alanda ateşleyebileceğin kadar büyük her dört parça da. Bu araçta distribütörün amacı tek bobinden 4 bujiyi ateşleyebilmek.
Distribütörlerin eski tiplerinde avansını kendi ayarlardı ve bu araçlarda beyin bulunmazdı. Bu tip distribütörlerde yaylı diyaframlı bir mekanizma bulunup manifolda bağlı bir vakum hattı aracıyla ateşleme açısı basit bir şekilde kontrol edilirdi.
açıklama için teşekkürler. ben distribitör incelemedim fakat benim düşündüğüm gibi, yani disb. çevirdikçe sensör açıları ile oynamış oluyoruz.
arabalarda 2 çeşit avans vardır mekanik avans ve elektronik yani nedemek bu _?
mekanik avans arabanın o an gerçek Actual olan avansıdır
elektronik avans ise haritanın olan bölgesindeki ECunun Sana vermek istediği avanstır
Distiributör Ecuya bağlıdır :) bir çok arabada krank yad a cam sensoru yada ikisi birden ordaki okuyucularla Ecu ya gönderilir
Sensorlerin konum yerleri vardır. TDC sensoru 1.piston üst ölü noktasını belirler ve ateşlemeye başlatır eğerki senbunun dist ile yeri ile oynar isen TDC yi yani ateşleme zamnını kaydırmış olursun vteclerden neden 16 derler Haritasında 16dır rolantide fan açmadan 25 derece intake ile 16 yı ayarladığın zaman Doğru TDC yerine geitmriş olursun servislerde makinab ağlanır Fixlenir 16 dereceye yada baska bir dereceye ona göre avans tabancası ile bakılarak fixlenen dereceye getirilir
ems yada ecunuza program yapıyorsnız kesinlikle arabanızın mekanik ve elektronik avanslarını eşitleyin
Örneğin aşağıdaki resimde mavili bölümde 9 yazıyor Sen rolantideki avansını 9 a eşitlemelisin YOK 11 yaparsan KOMPLE bütün haritaya +2 derece avans vermiş olursun 9 yerine 7 yaparsan -2 derece vermiş olursun bunun nedenide TDC yerini Yani ateşlemeye basşaladığınız zamanı değiştirmektir
yeterince açıklayıcı olmuştyur sanırım :)
http://img709.imageshack.us/img709/2668/drecumtc.gif
NOT: BAzı araçlardar sadece ateşelemeyi dağıtmak içindir TDC sensoru crank sensoru farklı yerlerdedi ozaman işinize yaramazz saten sabitttiler :)
arabalarda 2 çeşit avans vardır mekanik avans ve elektronik yani nedemek bu _?
mekanik avans arabanın o an gerçek Actual olan avansıdır
elektronik avans ise haritanın olan bölgesindeki ECunun Sana vermek istediği avanstır
Distiributör Ecuya bağlıdır :) bir çok arabada krank yad a cam sensoru yada ikisi birden ordaki okuyucularla Ecu ya gönderilir
Sensorlerin konum yerleri vardır. TDC sensoru 1.piston üst ölü noktasını belirler ve ateşlemeye başlatır eğerki senbunun dist ile yeri ile oynar isen TDC yi yani ateşleme zamnını kaydırmış olursun vteclerden neden 16 derler Haritasında 16dır rolantide fan açmadan 25 derece intake ile 16 yı ayarladığın zaman Doğru TDC yerine geitmriş olursun servislerde makinab ağlanır Fixlenir 16 dereceye yada baska bir dereceye ona göre avans tabancası ile bakılarak fixlenen dereceye getirilir
ems yada ecunuza program yapıyorsnız kesinlikle arabanızın mekanik ve elektronik avanslarını eşitleyin
Örneğin aşağıdaki resimde mavili bölümde 9 yazıyor Sen rolantideki avansını 9 a eşitlemelisin YOK 11 yaparsan KOMPLE bütün haritaya +2 derece avans vermiş olursun 9 yerine 7 yaparsan -2 derece vermiş olursun bunun nedenide TDC yerini Yani ateşlemeye basşaladığınız zamanı değiştirmektir
yeterince açıklayıcı olmuştyur sanırım :)
http://img709.imageshack.us/img709/2668/drecumtc.gif
NOT: BAzı araçlardar sadece ateşelemeyi dağıtmak içindir TDC sensoru crank sensoru farklı yerlerdedi ozaman işinize yaramazz saten sabitttiler :)
teşekkürler gerçekten çok faydalı bilgi...
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.