PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Amortisor sorunsalı



ÖNDE-R
07-07-2010, 19:50
arkadaşlar corsa b aracım var üzerinde vogtland 3.5 luk yay bulunmaktadır. ***** istanbul yolları sayesinde ve aracın fazla sekmesinden dolayı ön amortisorlerim patladı 2 konuda kararsız kaldım
Bazıları patlak amortisörleri tamir ettir ve sertleştirip yay a göre millerini kısalttır diyor
Bazıları sıfır amortisör al tak diyor
Şimdi koni amortisör tak diceksiniz ama bildiğiniz üzere opel araçları zaten sert bi yol tutuşu vardır bide koni takarsak cukurları ciğerlerimde hissederim herhalde su an böbreklere kadar hissediyorum :) eğer sıfır amortisör takarsamda monroe reflex takıcam önerilerinizi bekliorum

ugurseyhan
07-07-2010, 20:07
sertleştirp kısaltmada yöntemi biraz daha yumaşatır aracı ama çok sağlıklımı dersen onun kararını kendin vermelisin koni olursa amortisörlerde sertlik ayarı olacağı için mütüş farkı göreceksin ben kullanmadım koni ama arkadaşlar var yay orjinalleri söküp koniyi denedikten sonra aradaki farkın çokçok olduğunu söylediler.

vkarayel
08-07-2010, 09:39
Sen al bi monroe taktır bence değil böpreklerin taşaklarına kadar rahat edersin ...

mitsubishi_boy
08-07-2010, 09:58
Sağlıklı bir yol değil aklındaki. sertlik ayarı iyi yapılmış bi koni işini görür

Evrenoz
08-07-2010, 11:02
4-5 senedir koni kullanıyorum. Son derece memnunum. Sertlik/yumuşaklık ayarı konfor istediğimde konfor, yol tutuş istediğimde yol tutuş ihtiyacımı sonuna kadar karşılıyor.

TUNA-GT
08-07-2010, 16:32
Yaya gore milleri hangi muhendislige gore ayarlıcaklar,yayların peak noktasını optimum sıkıstırmasını kısalan millere gore neyle olcucekler. Bence cok emniyetli bir yol degil,goruldugu kadar basit bi muhendislikte degil.

ÖNDE-R
08-07-2010, 19:12
Yaya gore milleri hangi muhendislige gore ayarlıcaklar,yayların peak noktasını optimum sıkıstırmasını kısalan millere gore neyle olcucekler. Bence cok emniyetli bir yol degil,goruldugu kadar basit bi muhendislikte degil.


Allah a emanet mühendislik bölümünden mezun olan ustalar :D:D amortisörcülere o yuzden güvenmiyorum diebilirim :) fikirlerin için teşekkürler

ÖNDE-R
08-07-2010, 19:14
4-5 senedir koni kullanıyorum. Son derece memnunum. Sertlik/yumuşaklık ayarı konfor istediğimde konfor, yol tutuş istediğimde yol tutuş ihtiyacımı sonuna kadar karşılıyor.

koni kafama yatıo abi ama bi bilmediğim bi konu var bu konilerdeki sertlik yumuşaklık ayarı nasıl yapılır yani kendim yapabilirmiyim ve ayar hassasiyeti varmı

VWci
08-07-2010, 20:16
Koni al en yumuşakta kullan... Yeterli olur... ;)

Evrenoz
08-07-2010, 21:34
koni kafama yatıo abi ama bi bilmediğim bi konu var bu konilerdeki sertlik yumuşaklık ayarı nasıl yapılır yani kendim yapabilirmiyim ve ayar hassasiyeti varmı

Ön taraf çok basit. Kaputu açıyorsun, kulelerin ortasında amortisör milinin ucunu göreceksin. Bu şu anki amortisörlerinde de böyledir. Konide de aynı şekilde, tek farkı uç kısmında bir yiv mevcut. Koninin sana verdiği yuvarlak anahtarı ( yive uygun deliği olan beyaz bir plastik parçası ) buraya takıp çeviriyorsun. Bir taraf sertleştirir, diğer taraf yumuşatır. Örnek olarak 3,5 tur döndüğünü varsayar isen en yumuşağa alıp ( sağa yada sola sonuna kadar çevirerek ) 1 tam tur çevirdiğinde orta-yumuşak arası bir süspansiyonun olur. 2 ya da 2.5 tur çevirdiğinde ise orta-sert arası bir süspansiyonun olur.

http://img203.imageshack.us/img203/5153/77213534.png

Burada tepedeki beyaz parça torpidonda duruyor. Canın istediğinde kaputu açıp kulenin ortasında göreceğin amortisörün milinin ucuna takıp çeviriyorsun.

Arka taraf için ise araçtan araca değişir. Benim aracımda arka koltuğun sağ ve sol kısımlarındaki parçaları çıkarmak amortisörlere erişmek için yeterli geliyor. Burada uygulayacağın işlem de aynı şekilde olacaktır.

Evrenoz
08-07-2010, 21:35
Koni al en yumuşakta kullan... Yeterli olur... ;)

En yumuşakta kullanım patlama olasılığını arttırır. Yanlış hatırlamıyor isem en yumuşakta kulanıldığında koninin garanti prosedürü işlemiyor. Yumuşak-orta kullanmak idealdir.

ÖNDE-R
08-07-2010, 21:51
evren abi walla cok saol aydınlattıgın için

SifirinciMurat
08-07-2010, 21:55
koni kafama yatıo abi ama bi bilmediğim bi konu var bu konilerdeki sertlik yumuşaklık ayarı nasıl yapılır yani kendim yapabilirmiyim ve ayar hassasiyeti varmı

http://www.koni.com/193.html

Dragger
08-07-2010, 21:56
Sıfır amortisör tak, orjinalleri yaptırıp sertlestirirsen cok daha konforsuz olur, daha da fazla sekersin.

Spor amortisör almadıkca hayatta orjinal amortisöre gaz basıp sertlestirmem ben, cok cektim cünkü.

Ahmet Saraçoğlu
08-07-2010, 22:03
peki bu sertlik ayarlı koniler her marka model için ayrımıdır??piyasa aracı olamyan ceratomuzun 3.5hr kesik yaylı halini bi nebzede olsun güvenli hale getirmek mümkünmüdür koni ile?

Evrenoz
08-07-2010, 22:13
peki bu sertlik ayarlı koniler her marka model için ayrımıdır??piyasa aracı olamyan ceratomuzun 3.5hr kesik yaylı halini bi nebzede olsun güvenli hale getirmek mümkünmüdür koni ile?

Muadil araçlar harici ( citroen ve peugeot grubunun bazı modelleri birbirine uyabilir ) her marka-model için ayrıdır. Kesik yay ve koni ise çok verimli çalışmayacaktır. Orjinal amortisör-kesik yay ikilisi ile kıyaslanırsa sonucun daha mı iyi yoksa daha mı kötü olacağı konusunda ise bir fikrim yok.

Kesme, biçme, ısıtma, kısaltma, yağ basma işlerini kesinlikle tavsiye etmiyorum ve kullanmıyorum.

Ahmet Saraçoğlu
08-07-2010, 22:17
kiada değil 5 lik 3.5 luğu bulmak bile çok zordu abi , 4 tane 3.5luk yaya 440 vardim evlat acısı gibi koydu.Bulsam hayatta kesme biçme yapmazdım ama bu kesilme hadisesiyle bile hala çok yüksek araç.Kesmeseydim hiçbişey yapmamış gibi olacaktı.

Amacım uzun vadede amortisötlere zarar vermemek.Şuan bile eskisine nazaran kat kat üstün yol tutuşu ama eksikleri var tabi.Bi araştırayım o zaman bununda kardeşi elantraydı.Saolasın abi.

ÖNDE-R
09-07-2010, 22:45
kiada değil 5 lik 3.5 luğu bulmak bile çok zordu abi , 4 tane 3.5luk yaya 440 vardim evlat acısı gibi koydu.Bulsam hayatta kesme biçme yapmazdım ama bu kesilme hadisesiyle bile hala çok yüksek araç.Kesmeseydim hiçbişey yapmamış gibi olacaktı.

Amacım uzun vadede amortisötlere zarar vermemek.Şuan bile eskisine nazaran kat kat üstün yol tutuşu ama eksikleri var tabi.Bi araştırayım o zaman bununda kardeşi elantraydı.Saolasın abi.

bu arada bi abimin kia cerato aracı var yay istio ikinci el zor bi ihtimalde sıfır arıyoruz :D:D orjinal jantlarıyla kullanıcak sence 3.5 lukmu 5 likmi ?

ÖNDE-R
09-07-2010, 22:47
Sıfır amortisör tak, orjinalleri yaptırıp sertlestirirsen cok daha konforsuz olur, daha da fazla sekersin.

Spor amortisör almadıkca hayatta orjinal amortisöre gaz basıp sertlestirmem ben, cok cektim cünkü.

önerileriniz için teşekkürler şimdilik orjinal amortisör takıcam heralde 2. el vogtland amortisörler var belkide onları takıcam tamir işine girmicem önerileriniz sonucu teşekürler :)

Ahmet Saraçoğlu
09-07-2010, 22:50
bu arada bi abimin kia cerato aracı var yay istio ikinci el zor bi ihtimalde sıfır arıyoruz :D:D orjinal jantlarıyla kullanıcak sence 3.5 lukmu 5 likmi ?

mümkünse , varsa tabikide 5lik ama bulamadım ben.gerçi baya aceleye getirdim , çünkü takmasam uzun yola çıkıcaktım ve adımgibi eminim şuan yaptığım ne varsa hepsinden vazgeçicektim sonrasındada :D ,, o gazla başlamak için bayada kazıklandım :D ,, ama yay şart , gerçekten katkısı var yol tutuşa.

ÖNDE-R
09-07-2010, 22:52
aracın orjinalinde 16inc. ler var 3.5luk düşürmezmi acaba

Ahmet Saraçoğlu
09-07-2010, 22:57
aracın orjinalinde 16inc. ler var 3.5luk düşürmezmi acaba

yuvarlanma çapı bendeki 15'' tenekelerle aynıdır yanak dardır sadece ,, o haliyle çamurluk-lastik arası 4 parmak girerken 3,5yay+1bakla kesik hali 1 parmak falandı , resmi aşağıda..

http://img.fotoambar.com/img/00000/b4e56f51f9a4622d2e9747987cf3097b.jpg

kesme biçme riskini göze alırmısınız bilemem ama 5 lik bulamadıktan sonra 3,5luğu direkt takıp çok bişey beklemeyinn bence.

Ahmet Saraçoğlu
09-07-2010, 22:59
bu arada özlemişim tenekelerimi farkettim sayende :D ,, kış gelsede karda yan yan takılsak yine :D

ÖNDE-R
09-07-2010, 23:03
walla cok saol ya baya rahatlattın beni:D:D araban iyi bi örnek oldu bana yayları kesmicez direk takıcaz bulabilirsek 5 lik bulamazsak 3.5 luk takıcaz artık bu arada yay takıcagımız araçta siyah :D:D yarın fotoyu gösterim hemen :D cok teşekkürler

Ahmet Saraçoğlu
09-07-2010, 23:56
şimdiki aklım olsa ebay den de olsa eğer üretilimişse bi şekilde 5 lik takmaya çalışırdım...ama hiçbişe bulamasam 3,5 luğu kesermiydim??evet keserdim :D çünkü corsa c falan gibi orjinaldede alçak bi araç değil , bu hali bile çok yüksek geliyo bana.Aynı işlemi belki ona yapsam tam tur dönmezdi önleri ama şuan altı vurma falan sıfır bu haliyle.


bu arada geçen babamınn arkadaşı geldi meganeII hb ile.. o nası bi leylekliltir arkadaş , ön çamurluğa kafam giricek nerdeyse , bi karışa yakın :D ,,, meganeII düşürenlere helal olsun valla

VWci
10-07-2010, 07:46
En yumuşakta kullanım patlama olasılığını arttırır. Yanlış hatırlamıyor isem en yumuşakta kulanıldığında koninin garanti prosedürü işlemiyor. Yumuşak-orta kullanmak idealdir.

Yumuşağı bile sert koninin. Ben en sertte kullanıldığında patlıyor diye biliyorum. Çok uzun zamandır, yaklaşık 60000 kmdir, bir sorun yaşamadım. Türkiye'nin yolları ***** her an yaşanabilir o ayrı. Ayrıca biraz araştırma ve üstüne eklenecek bir miktar farkla arkalarında üstten ayarılısını alabilirsiniz. Satıcılar genellikle ellerindeki malı satmaya çalışıyorlar. Internetten biraz araştırmak gerekiyor zaten katalog var... ;)