Orijinalini görmek için tıklayınız : Mazda BP için İşletim
Selam
97 model bir mazda practica'm var, içine yine 97 model bir lantisten aldığımız 1839cc mazda BP motoru koydum.
Şu ana kadar yapılanlar: Custom air intake, Green hava filtresi, hava filtre hortumu soğutması, headers şeklinde alüminyum emme manifoldu( bu manifold ve gaz kelebeği polishli tabii ki), blokla emme manifoldu arasına konan ısıyı iletmeyen o plastik şey, mazda BPT 360cc Denso enjektörler, walbro 255 LPH benzin pompası, NGK Iridium IX bujiler, Vision 10.2 mm buji kabloları, buji kabloları soğutma kılıfları, OBX hafifletilmiş egzantrik kasnakları, gates blue racing triger kayışı, düşük ağırlık krank kasnağı, kapak taşlanacak, standart ve yeni pistonlar, krank, kol ve yataklar, ARP silindir kapağı saplamaları, custom headers, termal bant, komple custom egzost ve HKS son susturucu. Şanzıman ise mazdanın kendi kısa oranlı şanzımanı, hafifletilmiş volan ve Aisin yarı bronz yarı karbon kevları balata ve baskı ve short shift var. Tabi ki bunlar aracın performansa yönelik modifikasyonları, öyle abuk subuk hayame radyatör ayağı veya kaput pini veya boyadığım customise ettiğim üst kapağı veya motor kulağı falan saymıyorum. Şimdi gelelim işletim sistemi soruma:
Bu aracın işletim sistemi için ne yapacağım, hiç bir fikrim yok malesef. Bazıları düz bi remap yap, bazıları standalone yap, bazıları piggybacke gir, şunun telefonunu verim bununkini verim falan diyorlar, çevrenizde ya da sitede, konuşabileceğim, tanışabileceğim, bu işlerden anlayan kişiler var ise yardımlarınızı bekliyorum lütfen.
Sadece aracı çalıştırmak değil, devir bandında oynamalar yapabilmek, yarın öbürgün dereceli egzantriklerim subab yaylarım vs geldiği zaman update etmek, ve de en önemlisi araca zarar vermeden bu işletim sistemini uygulamak veya uygulatmak istiyorum. Turbo hiç bir zaman sevmedim, hala sevmiyorum, o yüzden atmosferik kalacak araç.
Aracım ve ben Ankara'dayız, araç şaşmazda. Bana yardımcı olursanız çok sevinirim, en azından açıp bunu okumuş olan herkese çok çok teşekkür ederim.:)
ahmet3425
08-07-2010, 13:20
cok ugrasmıssınız belli umarım istediğiniz gibi bisey cıkar ortaya işletim sistemi olarak BP kodlu motorların ECU lerine girilemiyor en azından biz zamanında cok ugrastık ama giremedik...
benim tavsiyem standalone uygulamandan yana MS olabilir ankarada Mengu sana yardımcı olur...
Megasqurit...
ister kendi tesisatını sök kenara koy. İstersen Plug and play yap.
Ayrıca Ateşleme sisteminide wasted spark a çevirebilirsin. hoş olur güzel olur. distribütor problemlerinden falanda kurtulursun.
Kendinde yapabilirisin. Uğraşmak istemezsen boostedpug nickli mengü abiye pm at yardımcı olur. kendiside ankarada
bu arada motor miatanın motorunun aynısımı?
ahmet3425
08-07-2010, 13:35
Megasqurit...
ister kendi tesisatını sök kenara koy. İstersen Plug and play yap.
Ayrıca Ateşleme sisteminide wasted spark a çevirebilirsin. hoş olur güzel olur. distribütor problemlerinden falanda kurtulursun.
Kendinde yapabilirisin. Uğraşmak istemezsen boostedpug nickli mengü abiye pm at yardımcı olur. kendiside ankarada
bu motor distributorlu değil elektronik ateslemeli bobinli yani...
miata motoru değil NB idi sanırım miata motorlarının kodu...
bu motor distributorlu değil elektronik ateslemeli bobinli yani...
miata motoru değil NB idi sanırım miata motorlarının kodu...
distribütor yoksa direk plug n play yapılır. Tek ihtiyaç MS + bitane çıkma bozuk yanık kırık çatlak patlak ECU.
Miatalarla ilgili internete o kadar kaynak varki. İnanamazsın sayfa sayfa. O yüzden sormuştum. Yinede çok zor olmaz. En kötü sıfır tesisat çekilir.
Teşekkürler, şu an işyerindeyim çıkınca evde sakin kafayla pm atarım...
Mazda Lantisler yurtdışında 5, Türkiyede ise 2 motorla bulunur. Bunlar 1.5 Z5 88hp ve 1.8 122 hp BP. Aynı BP motorun yurtdışında SOHC versiyonu (90 hp) düşük güçlüsü (114 hp) ve daha yüksek güçlüsü(134hp) de vardır. Bendeki, ve TRdeki büyük çoğunluk BPler 122lik. Standardında hava soğutma kanallı karter, siyaha boyalı motor bloğu ve daha agresif egzantrikleri var. 323lerin sedan 1.8 leri ise 114lük, bunlarda düz siyah bi karter var.
Miatalar 1999a kadar iki motorla satıldı, 1.8 BP 122 hp ve 1.6 B6 (bunun hpsini bilmiyorum) 99dan sonrasını da bilmiyorum, çünkü VICS mi bişey var onlarda, çok elektronik, alakasız benim motorumla.
Yukarda saydığım bütün o parçaları tek tek getirttiğim için böle bilgi sahibi oldum malesef mazda ve motorları hakkında. Bu arada yanlışlıkla getirttiğim 8mm kalınlığında B6'ya uygun NGK buji kabloları da var, isteyene veririm.
Teşekkürler, şu an işyerindeyim çıkınca evde sakin kafayla pm atarım...
Mazda Lantisler yurtdışında 5, Türkiyede ise 2 motorla bulunur. Bunlar 1.5 Z5 88hp ve 1.8 122 hp BP. Aynı BP motorun yurtdışında SOHC versiyonu (90 hp) düşük güçlüsü (114 hp) ve daha yüksek güçlüsü(134hp) de vardır. Bendeki, ve TRdeki büyük çoğunluk BPler 122lik. Standardında hava soğutma kanallı karter, siyaha boyalı motor bloğu ve daha agresif egzantrikleri var. 323lerin sedan 1.8 leri ise 114lük, bunlarda düz siyah bi karter var.
Miatalar 1999a kadar iki motorla satıldı, 1.8 BP 122 hp ve 1.6 B6 (bunun hpsini bilmiyorum) 99dan sonrasını da bilmiyorum, çünkü VICS mi bişey var onlarda, çok elektronik, alakasız benim motorumla.
Yukarda saydığım bütün o parçaları tek tek getirttiğim için böle bilgi sahibi oldum malesef mazda ve motorları hakkında. Bu arada yanlışlıkla getirttiğim 8mm kalınlığında B6'ya uygun NGK buji kabloları da var, isteyene veririm.
çok şanslısın ozaman eğer elektronik bilgin varsa MS yap motorun üstünde %100 kontrol elinde olsun fiyat vs. olarak ta çok uygun.
İşte Megasquirt olayında kafamı kurcalayan şey o, yani enjektörleri IATyi O2sensörünü onu bunu vs herşeyi bağladık diyelim, onları ben de yaparım, ama mesela sinyali nereye bağlayacağız ya da mesela fan, farlar, stoplar vs ne olacak bilmiyorum...
ahmet3425
08-07-2010, 16:06
İşte Megasquirt olayında kafamı kurcalayan şey o, yani enjektörleri IATyi O2sensörünü onu bunu vs herşeyi bağladık diyelim, onları ben de yaparım, ama mesela sinyali nereye bağlayacağız ya da mesela fan, farlar, stoplar vs ne olacak bilmiyorum...
elektrık tesısatı ztn MS e gore uyarlanıyor elden gecmesi sart... elden gecincede orayata temız bisey cıkar...
farla stopla vs işin olmayacak.
ecularda röleleri açıp kapatabildiğin çıkışlar var. fan rölesi vs bunlara bağlanacak.
araba şaşmaz 10. sokakta mı acaba?
İşte Megasquirt olayında kafamı kurcalayan şey o, yani enjektörleri IATyi O2sensörünü onu bunu vs herşeyi bağladık diyelim, onları ben de yaparım, ama mesela sinyali nereye bağlayacağız ya da mesela fan, farlar, stoplar vs ne olacak bilmiyorum...
arkdaşlarda söylemiş, bunlar için tetik sinyali lazım.
Öncelikle aracının elektririk tesisatının şemasını edin, oradan yeterince bilgi sahibi olursun.
kontağı açıp 12 v geldiğinde farların, sinyallerin yani çalışan tüm aksama elektriği yollayan röleler var, röleler için MS den 1 tetik sinyali alıcaksın. yani MS e 12 v gelmeye başladığında bütün gereken rölelere 12 v göndericek. her türlü hallolur yani.
Fan için Msin SPR 2 çıkışı Fan Relay Control Outputtur. Coolant Tempeture'ın Yazılımdan ayarladığın fan açma derecesine geldiğinde MS fan rölesine otomatik tetik sinyalini yollar.
Senin aracının elektirik tesisatıyla ilgili bir bilgim yok ama fazla elektronik arabalarda benim tavsiyem paralel bağlamadan yana. Yani Olması gereken sadece ateşleme ve enjeksyon MS te olucak diğer tüm kontorller OEM ecuda kalıcak.
MS in kendi sitesinden F.A.Q yu okusan bile epey bilgi edinirsin. Takıldığın yerde forumda yardımcı olucak epey insan var.
şimdiden kolay gelsin. :icon_tup:
COOLFEAR
08-07-2010, 22:23
dostum basarılar dilerim mazda kardeşliği:D
farla stopla vs işin olmayacak.
ecularda röleleri açıp kapatabildiğin çıkışlar var. fan rölesi vs bunlara bağlanacak.
araba şaşmaz 10. sokakta mı acaba?
Evet araç 10. sokakta Oscar mazda'da, dükkanın içinde duruyor. Bazen dışarda da durabiliyor:)
Bu arada, corolla117'ye gerçekten çok teşekkür ediyorum. E-bay'den mazda BP motor 97 modeller için rebuild kitapçığı getirtiyorum şimdi, 2-3 güne elimde olur, eğer elektrik şeması var ise hoş olacak. Olmaz ise bilgisayar başında oturmaktan belimiz ağrıyacak yine, sağlık olsun...
Eğer Bahsettiğin Hayne's Manuel ise evet var. Değil ise 1 tanede ondan edinebilirsin. Çok yararlı gerçekten.
Bu arada rica ederim.
kesinikle MS bpT de gayet keyif aldık 1.5 eski versiyonda da maftan da kurtulmuş olursun
Peki bu megasquirt kaça patlıyo, sadece tesisat kabloları ve kontrol ünitesi mi alıyoruz, kendi sensörleri içinde geliyor mu ayrı mı alacağız, yapanlar var ise ortalama bir bütçe söyleyebilir mi?
MS II v3.0 250
Haliyle wideband lazım 200 de o
50 dolar shipping.
IAT CTS CPS TPS için kendi sensörlerini kalibre edersin sıkıntı olmaz.
MAP üstünde zaten.
Kablolar, ekstra devreler için röle direnç falan karaköyde selanik pasajından alırsın.
birde Ebayden çıkma Ecu alırsın, soketi için. kargo dahil 50-60 dolar civarı
toplamda 550 dolar + 50-60 lira ekstra tutar.
boosted_pug
09-07-2010, 00:09
pm attım ............
mikahakinen
09-07-2010, 01:11
Eray bpT ye (GTR) uygulandı götüreyim seni bigün incele gayet başarılı
Eray bpT ye (GTR) uygulandı götüreyim seni bigün incele gayet başarılı
Eser sen misin?:)
JDMazda_GTR
10-07-2010, 00:29
eray bir ara buluşalım bende göreyım aracını hem de bir cok degısıklık olacak benım arabada da hem fikir alışverişi yaparız hemde ıncelersın bnm arabada.0505 616 16 16 koray
bu motor distributorlu değil elektronik ateslemeli bobinli yani...
miata motoru değil NB idi sanırım miata motorlarının kodu...
Ufak bir düzeltme yapim BP motor Miatalarda kullanıldıl 94 ten sonra, NB dediğiniz ise miatanın 2ci jenarasyonu yani kasa kodudur. İlk versiyonlarına NA derler ve B6 ve BP motorla pazara surulduler. NB ler Amerikada sadece BP motorla suruldu avrupada ise B6 ile pazara sürülmeye devam edildi fakat avrupa versiyonlarında 94 ten sonra motor gücü 90hp ye indirildi BP ye rakip olmamk için BP 122 diil 132hpdir.
Teşekkürler, şu an işyerindeyim çıkınca evde sakin kafayla pm atarım...
Mazda Lantisler yurtdışında 5, Türkiyede ise 2 motorla bulunur. Bunlar 1.5 Z5 88hp ve 1.8 122 hp BP. Aynı BP motorun yurtdışında SOHC versiyonu (90 hp) düşük güçlüsü (114 hp) ve daha yüksek güçlüsü(134hp) de vardır. Bendeki, ve TRdeki büyük çoğunluk BPler 122lik. Standardında hava soğutma kanallı karter, siyaha boyalı motor bloğu ve daha agresif egzantrikleri var. 323lerin sedan 1.8 leri ise 114lük, bunlarda düz siyah bi karter var.
Miatalar 1999a kadar iki motorla satıldı, 1.8 BP 122 hp ve 1.6 B6 (bunun hpsini bilmiyorum) 99dan sonrasını da bilmiyorum, çünkü VICS mi bişey var onlarda, çok elektronik, alakasız benim motorumla.
Yukarda saydığım bütün o parçaları tek tek getirttiğim için böle bilgi sahibi oldum malesef mazda ve motorları hakkında. Bu arada yanlışlıkla getirttiğim 8mm kalınlığında B6'ya uygun NGK buji kabloları da var, isteyene veririm.
Yazdıklarınız cok dogur fakat ufak bir kaç düzeltme yapim BP motor 132hp dir.
Size tavsiyem www.diyautotune.com dan drek PNP megasquirt bakmanızdir. fiyatı 700-725$ yada bunu başka yerlerdende temin edebilirsiniz. Bunun yanında ihtiyacınız olan her bilgi şema için elimdeki bilgiyi paylaşırım. B6 ve BP motolarla epey bir ugraştım ve epey bir evrak birikimim var.
Z5 motorlarlada ilgili ufak bir ekleme bu motor B6 dan sonra çıktı B6 nın gücü 90 ye düşürünce 1.6 yerine mazda 1.5 ile devam etti emme manifoldu değiştirildi ve kapak tasarımında ufak oynamalar yapıldı.
Megasquirta geçince hiç buji kablosu flan ugraşmayın drek olarak COP yapın derim birde AFM yide atın gitsin ihtiyacınız olmayacak.
Yazdıklarınız cok dogur fakat ufak bir kaç düzeltme yapim BP motor 132hp dir.
Size tavsiyem www.diyautotune.com dan drek PNP megasquirt bakmanızdir. fiyatı 700-725$ yada bunu başka yerlerdende temin edebilirsiniz. Bunun yanında ihtiyacınız olan her bilgi şema için elimdeki bilgiyi paylaşırım. B6 ve BP motolarla epey bir ugraştım ve epey bir evrak birikimim var.
Z5 motorlarlada ilgili ufak bir ekleme bu motor B6 dan sonra çıktı B6 nın gücü 90 ye düşürünce 1.6 yerine mazda 1.5 ile devam etti emme manifoldu değiştirildi ve kapak tasarımında ufak oynamalar yapıldı.
Megasquirta geçince hiç buji kablosu flan ugraşmayın drek olarak COP yapın derim birde AFM yide atın gitsin ihtiyacınız olmayacak.
İlginiz için çok teşekkür ederim.
Lantislerin 1.8lerinin hepsi 132lik mi o zaman? Durduk yere 10hp daha mı kazandım şimdi:soru::D
BP motor için performans parçaları yazdıklarım dışında pek bulamadım, mesela COPnerden bakacağım, ya da mesela dereceli egzantrikleri buldum ama nasıl getirticem 429 dolar diyor adamlar, TR'ye nasıl gelecek bu malzemeler, 1mm uzun subablar buldum mesela, subab yaylarını da değiştirmek lazım ama kapak taşlanınca subablar pistone değerse nasıl olacak, bana yardım edin:)
Amaç turbo mu atmos. devam mı? Once bir ecu işini halletmeniz lazım derim. ECU olarak secenekler var tabi secenekler sizin bütceniz ilede alakalı. Eger paranız varsa AEM EMS ve daha üst düzey birşeyler bakabilirsiniz ama yok bütçem daha kısıtlı derseniz Megasquirt tavsiye ederim mazda için cok fazla bilgi paylaşımı var Megasquirtle ilgili ondan avantajlı durmdasınız. COP yani coil on plug olayı ECU yu taktıktan sonra yabilirsiniz. Onun haricinde bu motorlarda atmosferik olarak güç elde etmek çok maliyetli ve bence gereksiz bir yatırım. http://www.maruhamotors.co.jp/miata/ adresinden bakabilirsiniz ama 10.000$ ustu maliyetler söz konusu. Bundan dolayı T25 turu bir turbo ile bu araçları yurutmek hem cok daha ucuz hemde bir o kadar daha kolay diğebilirim. Ve turbo takarsanız bence hiç egzantrik falan oynamayın başlangıçta daha sonradan ekleyebilirsiniz. Forged internallar için bir çok seçenek var mazda için fakat suana kadar fiyatına göre en iyi sonuçları veren birkaç yer var bundalardan en ünlüleri 949racing ve belfabracing. Özellikle belfabracing te 1mm oversize supertech subablar subab yayları supertech pistonlar ve belfab kollar full internalların fiyatı 1710$ dı ve birçok kullanan kişiden olumlu yonde yorumlar vardı. Bu arada motor parçası ararken miata BP için motor parçası bakarsan daha cok secenek ortaya cıkacaktır.
Şimdilik aklıma gelenler bunlar daha aklıma geldikçe yazarım. Yada bir sorunuz varsa elimden geldiği kadar yardımcı olmaya calısırım.
omer_yildir
14-07-2010, 22:15
B6 derken sohc mu dohc olandan bahsediyorsunuz. Bir de b6dohc ile sohc un internalleri aynımı? Ben arastırdım yatakları aynı. Parça kodlarına göre sadece yatakları aynı çıkıyor. Bizde megasquirte başladık. Tesisatı kurmaya başladım. Ms1 aldık. Bizim motorda b3 kodlu olan. Gördüğüm kadarıyla o yıllardaki bütün mazda denso ecuların giriş soketleri aynı. Yani ara aparatla hepsine bağlanabilir sanki.
B6 derken sohc mu dohc olandan bahsediyorsunuz. Bir de b6dohc ile sohc un internalleri aynımı? Ben arastırdım yatakları aynı. Parça kodlarına göre sadece yatakları aynı çıkıyor. Bizde megasquirte başladık. Tesisatı kurmaya başladım. Ms1 aldık. Bizim motorda b3 kodlu olan. Gördüğüm kadarıyla o yıllardaki bütün mazda denso ecuların giriş soketleri aynı. Yani ara aparatla hepsine bağlanabilir sanki.
Evet kusura bakma belirtmemişim Dohc olandan bahsediodum. Tesisat hazırlıyorum dedinizde neyi kastettiniz ki? standalone olarakmı takıcaksınız yoksa paralel olarak mı bağlayacaksınız?
B3 lerle hiç ilgilenmedim. O yüzden ne solesem yalan olur.
omer_yildir
15-07-2010, 06:08
Standalone takıcağım. megasquirt v1i b3 e kuruyorum. Arkadasımın elinde orj beyının gırıs ve cıkıs soketı var onu bana verdi. tesısata baglayıp tps iat wat + - orj beyine gelen tesisattan kullanıyorum. Geri kalanlarının tesisatını sıfırdan yapıyorum. B3 ile B6 nın blok çok benziyor. Yağ pompası su pompası triger yatakları bile aynı.
Standalone takıcağım. megasquirt v1i b3 e kuruyorum. Arkadasımın elinde orj beyının gırıs ve cıkıs soketı var onu bana verdi. tesısata baglayıp tps iat wat + - orj beyine gelen tesisattan kullanıyorum. Geri kalanlarının tesisatını sıfırdan yapıyorum. B3 ile B6 nın blok çok benziyor. Yağ pompası su pompası triger yatakları bile aynı.
Yani orjinal beyinden ms icin tesisat hazirliyorsun. Cok zaman almamasi lazim benimkini 2 saatte falan yapmitik ki sallana sallana yani.
Hekimoglu
21-07-2010, 16:58
güzel proje başarılar...
tayreep_john
14-11-2010, 17:03
arkadaşlar bu megasqurit içini kiminle görüşmem gerekiyo bilgi verirseniz sevinirim ACİLL ...
Sitede yapan arkadaşlar var fakat MAzda icin drek PNP satılanlarıda var.
dragstar
14-11-2010, 21:39
arkadaşlar bu megasqurit içini kiminle görüşmem gerekiyo bilgi verirseniz sevinirim ACİLL ...
boosted_pug nickli üyeyle görüşebilirsin
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.