Orijinalini görmek için tıklayınız : ITB yardım
ITB de resim de görüldüğü gibi, portlardan gaz kelebeği ve kapak arasından vakup hortumları çıkarıp, bu hortumları tek bi vakup kutusunda toplayıp, map sensörünü ve gerekli vakum hortumlarını bu kutuya bağlasak iş görür mü. mantıken olması lazım.
kafama takılan map sensörü doğru çalışır mı. yada map sensörünün konumu ne olmalı.
http://img686.imageshack.us/img686/1262/itbf.jpg
öğlenden akşama güncel :)
KSK-VTEC
09-07-2010, 15:32
Ben zamanında b16 makinede TWM itb kullanmıştım en sağdakinde map sensörü yeri vardı oraya takmıştık, yani herhangi bi boğaza takabilirsin. Bide lanet bişeydir bu o kelebeklere senkron tutturmak ölüm bide kesinlik le yüksek sıkıştırma ve ems tarzı beyin şart
sanırım siz bunu oluşturucağınız kutuda hareketli hava az olsun diye istiyosunuz.
bunun yerine egzozdaki o2 sensörünü dışa almak için kullanılan aparatlardan yaparsanız map hortumunuda ucuna takarsanız aynı işi görebilir.
+ olarak motorlarda falanda tek boğazdan alıyo sıkıntı olmuyor.
kelebek olayı basit onu hallederizde. tek pistondan map okuması nekadar sağlıklı yada nekadar doğrudur ?
yüksek sıkıştırma daha fazla güç için şart olabilir. ama 10.5:1 sıkıştırmada kullanıcaz biz
birde vakum kutusu
fren westinghouse
regülatör vs. için falan lazım. o yüzden bu şekilde bişey yapmamız gerekiyor
gibi :D
http://alternative-music.nl/civic/itb/033_s95sedan_itb1_02.jpg
vakumları tek tek kelebek gövdelerıne rekor takıp hortum takabılmek için boru takarak halletcem ben emre orası tamam map te de sıkıntı yok rolantı için bişeyler düşüncez bu akşam modelleme işini bitircez , önumuze cıkabılecek sıkıntıları lısteleyıp model üzerinde eklentıler yapcaz
ıacv de sorun değil aga oda basit. map doğru çalışsın derdim o
yaa senın koydugun resımdekı gıbı bır ünite yapıcaz vakumlar için 4 tane gaz kelebegınden hortum oraya gırcek vakumlara ordan dagıtcaz işte
MAP is quite responsive, better than airflow meters (even tho these are very good these days) problem with MAP on ITB's is that if you go off one throttle you have a very weak erratic pressure pulse.
Aside. Also with aftermarket management ECU you could use alpha-n (which is more responsive), if you are alpha-n tuning you are mapping throttle position TPS vs RPM.
Sanırım vakum kutusu tek çare. + olarak dediğin gibi westhinghouse ve FPR içinde vakum alman gerekicek. IAT'ı bitanesinin girişine yakın taksanda olur. NAsılsa çekiceği hava orası.
birde teflon contayla sıcaklık pek değişmeden motora girer.
rölanti stopper screw ile olmuyomu ITBlerde??
birde Velocity Stackleri kendiniz mi üreticeksiniz?
kelebeklerin capi ne kadar?
a dan z ye bütün hepsini kelebekler dahil kendimiz cnc de üreticez.
rolanti içinde birer port olucak gaz kelebeklerinden önce. sensörüne göre parça yapılacak sıcak su hartumları vs. tekrar kullanılacak.
kelebeklerin capi ne kadar?
abi runnerların genişliğine orantılı yapmayı planlıyoruz, yada d16 larda kullanılan ölçüleri baz alabiliriz.
abi runnerların genişliğine orantılı yapmayı planlıyoruz
yol yorgunlugu var kusura bakma kelebek degil runnerlarin capini merak ediyorum, egzantrik nedir aklinizdan gecen?
SifirinciMurat
09-07-2010, 15:59
http://www.marklamond.co.uk/projects/itb/management/management.htm
bıde benım sormak ıstedıgım bı konu var aklıma takılıo
şimdi bızım yapacagımız itb yatay olacak ama aslında ben bunu dıkey yapmak ıstıyorum soru şu: ben bu itb yi 90 derece dırsekle hava çekişini dikey pozısyone getırsem ek parcalardan dolayı emiş kaybı yaşarmıyım sizce
yol yorgunlugu var kusura bakma kelebek degil runnerlarin capini merak ediyorum, egzantrik nedir aklinizdan gecen?
abi şu an için oem egzantrikler :D ilerisi değişken. porth polish stage2 cam vs. diye gidecek kısmetse :) can sıkıntısından önce imkanımız varken itb yi üretelim diyoruz :)
silindir kapağının kesitine bakıp, portlar hangi açıyla geliyosa o açıyla devam etmek en iyisi diye düşünüyorum.
Bu arada işletim sistemi ne kullanıcaksınız?
abi şu an için oem egzantrikler :D ilerisi değişken. porth polish stage2 cam vs. diye gidecek kısmetse :) can sıkıntısından önce imkanımız varken itb yi üretelim diyoruz :)yürümez denen vtec2 lerı yürütmeye çalışma spec :D :D
hiç akıl yok bızdede beaa nelerle uurasıyoruz :D
silindir kapağının kesitine bakıp, portlar hangi açıyla geliyosa o açıyla devam etmek en iyisi diye düşünüyorum.
Bu arada işletim sistemi ne kullanıcaksınız?
işletim sistemi şu an için oem beyın vafc ıle yakıt ayarlamasını yapmayı düşünüyoruz ilk etapta sıkıntı yaşarmıyız bılmıyorum dogrusu
silindir kapağının kesitine bakıp, portlar hangi açıyla geliyosa o açıyla devam etmek en iyisi diye düşünüyorum.
Bu arada işletim sistemi ne kullanıcaksınız?
düşünce o şekilde evet port açısına göre olabildiğince prüzsüz ve direk giriş sağlamak. fakat kelebekten sonra 90 derece dönmemiz şart gibi. çünkü arada mesafe yok. işletim sistemi safc :D :hahaha:
şu an için sadece imal etmeye çalışıyoruz :)
kanashibari
09-07-2010, 16:07
Bence o kadar kısa mesafede sıkıntı çıkarmaz senin dirsekle uzatacağın mesafe 5 cm yi geçmez sanırım yusuf o da kayıp yaratmaz ama tam 90 yapma derim.
düşünce o şekilde evet port açısına göre olabildiğince prüzsüz ve direk giriş sağlamak. fakat kelebekten sonra 90 derece dönmemiz şart gibi. çünkü arada mesafe yok. işletim sistemi safc :D :hahaha:
şu an için sadece imal etmeye çalışıyoruz :)imal etmek kolayda doğru sorunsuz çalıscakmı bırcet onu bılmıoruz :D
Bence o kadar kısa mesafede sıkıntı çıkarmaz senin dirsekle uzatacağın mesafe 5 cm yi geçmez sanırım yusuf o da kayıp yaratmaz ama tam 90 yapma derim.
benım nıyetım kaputa hava kanalı koyup gaz kelebegı acınca kaputtakı kapakta aynı anda acılsın ercanım apaçi spec senın anlıcaan muscle car yapcam cıvıcı sc bogazı gıbı :D
amaç kendin pişir kendin ye, uğraşması zevkli. en fazla kırarız ne olcak olum :D
evet sanırım map için vakum kutusu yapıcaz, başka bir önerisi olan var mı ?
arkadailar b16 için sanırım 900rr mıdır ole bi modelin kelebekleri kullanmıştı arkadaşım oem b16 manifoldu kesip ustune kelebek monteedildi sadece horn lar elle yapıldı işiniz daha kolay olabilir uyacak motor kelebeklerini bi araştırın derim ben hondaların özellikle altak kullan şeklinde oluyo ozman o vakum ıvır zıvır şeyleri
kanashibari
09-07-2010, 16:19
benım nıyetım kaputa hava kanalı koyup gaz kelebegı acınca kaputtakı kapakta aynı anda acılsın ercanım apaçi spec senın anlıcaan muscle car yapcam cıvıcı sc bogazı gıbı :D
İşte bende ne yapacağını anladığım için 90 derece yapmayalım dedim :)
arkadailar b16 için sanırım 900rr mıdır ole bi modelin kelebekleri kullanmıştı arkadaşım oem b16 manifoldu kesip ustune kelebek monteedildi sadece horn lar elle yapıldı işiniz daha kolay olabilir uyacak motor kelebeklerini bi araştırın derim ben hondaların özellikle altak kullan şeklinde oluyo ozman o vakum ıvır zıvır şeyleriteşekkürler önerin için ama cok malıyetlı oluyo o zaman , maksat hem sıfırdan kendımız yapmak hemde malıyetını düşük tutmak, eger sonuc verırse sipariş üzerinede yapabılırım , al tak şeklinde isteyen ucuza itb sahıbı olur, butun sensor yerlerı hazır kit şeklinde yapılabılır dedıgım gıbı al tak kullan işlem yapmadan
arkadailar b16 için sanırım 900rr mıdır ole bi modelin kelebekleri kullanmıştı arkadaşım oem b16 manifoldu kesip ustune kelebek monteedildi sadece horn lar elle yapıldı işiniz daha kolay olabilir uyacak motor kelebeklerini bi araştırın derim ben hondaların özellikle altak kullan şeklinde oluyo ozman o vakum ıvır zıvır şeyleri
cbr600 lerin tb lerini kullanıyorlar. o şekilde de yapabiliriz daha basit olabilir. başta o şekilde yapmayı düşünmüştük, fakat elimizde imkan olduğu için komple baştan yapmak hedefimiz. sadece hafta sonları yapacağımızı düşünürsek 1-2 ayı bulur heralde tasarım modelleme işleme vs.
cbr600 lerin tb lerini kullanıyorlar. o şekilde de yapabiliriz daha basit olabilir. başta o şekilde yapmayı düşünmüştük, fakat elimizde imkan olduğu için komple baştan yapmak hedefimiz. sadece hafta sonları yapacağımızı düşünürsek 1-2 ayı bulur heralde tasarım modelleme işleme vs.
iki haftaya ben itb mi takarım arkadaş ne 2 ayından bahsedıyon sen :D
iki haftaya ben itb mi takarım arkadaş ne 2 ayından bahsedıyon sen :D
işte işleyecek olan sen olduğundan 2 ay dedim yoksa 1 haftalık işi var :D
kendıme olunca 1 günde bıter o iş sen rahat ol :D :D :D
ITB nin flanş tasarımı bitti gibi akşama tasarım resimlerini alabilirsem eklerim.
kelebek kısmı için çift kelebekli sistemi düşünüyoruz. böylece itb nin herzaman çok yakar mantığı ortadan kalkacak içeri giren hava miktarını üstteki kelebek sayesinde ayarlamak bizim elimizde. alt kelebek gaz teline bağlı olacak. tabi bunun için 2 farklı map olması şart :)
http://www.mcnews.com.au/NewBikeCatalogue/2001/Suzuki/GSXRimages/GSXR1000_injector_600p.jpg
referans olarak soyliyeyim;
165hp ureten 4age blacktop motorda runner capi 45mm imis :)
referans olarak soyliyeyim;
165hp ureten 4age blacktop motorda runner capi 45mm imis :)
bilgi için teşekkürler abi :)
arkadaş onun hesaplamasını yapıcam dedi. runner çapları ve kelebek çapı ile ilgili. nasıl yapıcak bilmiyorum ama :)
teşekkürler önerin için ama cok malıyetlı oluyo o zaman , maksat hem sıfırdan kendımız yapmak hemde malıyetını düşük tutmak, eger sonuc verırse sipariş üzerinede yapabılırım , al tak şeklinde isteyen ucuza itb sahıbı olur, butun sensor yerlerı hazır kit şeklinde yapılabılır dedıgım gıbı al tak kullan işlem yapmadan
kelebek aslında çok para deil çıkma ebayda çok war ama kendiniz yapmanız belki daha ucuza malolabilir dediğiniz gibi
cbr600 lerin tb lerini kullanıyorlar. o şekilde de yapabiliriz daha basit olabilir. başta o şekilde yapmayı düşünmüştük, fakat elimizde imkan olduğu için komple baştan yapmak hedefimiz. sadece hafta sonları yapacağımızı düşünürsek 1-2 ayı bulur heralde tasarım modelleme işleme vs.
hayırlısı olsun heyecanla bekliyoruz :)
cbr600 ün tb si 200 tl gibi bir rakama geliyor.
gayet basarılı bır arge olmus merakla beklıyorum yapım asaması fotolarını 3 adet arabada uyguladık kendı arabalarımızda gayet basarılı sonuclar aldık ems ile kontrol edıyoruz.a dan z ye herseyını kendımız yaptık super bır olay ıtb hem ses hem gorunus hemde verdgı performans basarılar dılerım
boosted_pug
10-07-2010, 14:58
projenizde başarılar dilerim allah yardımcınız olsun çap olarak 38 ile 42mm arası kullanın derim 1.6 arabaya onun haricinde üzerindeki çaplar çok büyük gelicektir rölanti için felan bence uğraşmanıza gerek yok siz nekadar yerini ayağını bilmemnesini yaparsanız yapın çaplarını yada mesafesini düzgün ayarlıyamadıktan sonra soğukken çok yüksek çalışma yapabilir bence gaz kelebeğinin stop vidasından ayarlıyabilirsiniz bende ewde 600 lük bi throttle war onun üzerinde o şekilde illa orj malzemeleri kullanıcaksınız diede bişi yok bmw lerde vw lerde felan on-off valveler çıkıyo sürülmeside gayet basitonlardan takıp tutabilirsiniz rölantiyi tutmasanız ne olur sadece soğukken stop eder okadar ısınınca yine durur
ikili gazkelebeği bana mantıklı gelmedi zaten amacınız içeri daha fazla hava sokmak engellemeye gerek yok bence son olarak safc ile çok bi randıman alacağınızı sanmam çünki kullanıcağınız algoritma farklı olucak map yardımcı olarak kullanılıcak o yüzden düzgün bi setup için bi standalone gerekebilir
sağolun teşekkürler.
port genişliğinden hesabını yaptık.
orj portlarımız elips şeklinde ve 42mm genişlik 30mm yükseklik.
biz ölçüleri 44mm ye 32mm olarak değiştirdik. bu ölçüye göre hesap ettiğimiz zaman kulanmamız gereken kelebek çapı 38mm ye denk geliyor.
rolanti olayı bizim için önemli. günlük kullanılack bi araç çünkü. rolanti valfinin deliğinide ufaltıp genişletebileceğimiz bi şekilde yapacağız.
2. kelebeği yapmamızın sebebi dediğim gibi günlük kullanımda biraz ekonomi sağlamak :D
2. kelebeğin tam açık olması full throttlda bu motr için çok bi eksi olaağını düşünmüyorum :)
ama standalone şart gibi :)
ilk Gaz kelebeğini gaz teli ile yönetilicek.peki 2.kelebeği nasıl yöneticeksiniz. mishal gaza %50 bastım diyelim1.kelebek %50 açıldı 2.kelebek %50 açılmıyacakta %30 mu açılıcak?
2. gaz kelebeği manuel olarak orjinal olan map e yakın olan 2. map e geçiş yapılmak istenildiğinde elle ayarlanacak. tabi bunun önce açısını ayarlamamız orj map e uyabilecek uygun açıyı tespit etmemiz gerek. daha sonrasında ise bi sınırlandırıcı kullanarak yani istem dışı 2. gaz kelebeğinin hareketini engellemek için sabitliyeceğiz. aynı işlem 2. gaz kelebeğinin %100 açık kalması içinde yapılacak.
2. map e uygun açı atıyorum %60 throttle ise orada sabit kalabilecek bi sınırlandırıcı yapılacak istem dışı %60 ın altına ve üstüne hareket etmeyecek. manuel olarak elle %60 ve %100 olarak ayarlanacak.
bu tarz bi gaz kelebeği yapsak olur mu acaba yada randımanlı olur mu ? bunu yapması daha basit gibi.
http://www.sohc.nl/pictures/engine/%5B2010-02-02%5D_roller_barrels/roller_narrel_parts_01.jpg
http://www.sohc.nl/pictures/engine/%5B2010-02-02%5D_roller_barrels/roller_narrel_parts_03.jpg
http://www.sohc.nl/pictures/engine/%5B2010-02-02%5D_roller_barrels/roller_narrel_parts_04.jpg
http://www.sohc.nl/pictures/engine/%5B2010-02-02%5D_roller_barrels/roller_narrel_parts_05.jpg
http://www.sohc.nl/pictures/engine/%5B2010-02-02%5D_roller_barrels/roller_narrel_parts_06.jpg
http://www.sohc.nl/pictures/engine/%5B2010-02-02%5D_roller_barrels/roller_narrel_parts_08.jpg
http://sohc.nl/pictures/engine/%5B2010-03-10%5D_roller_barrels/roller_barrels_11.jpg
Bende araştırmıştım vaktim olduğunda üretmeyi planlıyorum.
Roller barrel olanları yapması bence daha zor olacaktır. tam gazda ise daha iyi performans alırsınız rölanti işi daha zor.
sizin aracınıza 40 42 mm ideal.
Bende araştırmıştım vaktim olduğunda üretmeyi planlıyorum.
Roller barrel olanları yapması bence daha zor olacaktır. tam gazda ise daha iyi performans alırsınız rölanti işi daha zor.
sizin aracınıza 40 42 mm ideal.
bunları görünce aynı şekilde kelebeklisini yapmak geldi aklıma :D
çizimini yapmak vs daha kolay bunun. sadece işleme süresi ve malzeme biraz artar. bu şekilde oval çıkmasıda kapakla ve flanşla aynı ölçüde prüzsüz çıkması için çok iyi olur.
yani elispten giderek yuvarlağa dönen bi boru yapmaya gerek kalmaz. elips tede kelebekli sistem olabilir.
şöylede bi kaynak buldum. hazır alıp kendi yapmak isteyenler için yardımcı olabilir.
d-series.org tan alıntıdır.
MOTOR CYCLE
SUZUKI
Make/Model: GSXR600
Year: -02
Number of Tb: 4
Inside Diameter: 38mm
Center-Center (left to right from behind): 80-80-80mm
Overall Length: 83mm
Outside Diameter (intake): 44mm
Outside Diameter (filter): 45mm
Separate casting: Yes
Injector Make/Model: Keihin KN4, 0J07 AAA A
Flow Rate (45psi/100%): 240cc/min?, 13Ω
Fuel Rail: Alu casted, Inside diameter 6mm (9mm in the ends)
Additional Info: sec. throttles controlled by ECU.
Make/Model: GSXR750
Year: -98, -99
Number of Tb: 4
Inside Diameter: 46mm
Center-Center (left to right from behind): 80-80-80mm
Overall Length: 91mm
Outside Diameter (intake): 54mm
Outside Diameter (filter): 54mm
Separate casting: Yes
Injector Make/Model: Keihin,
Flow Rate (45psi/100%): 240cc
Fuel Rail Inside Diameter:
Additional Info: No sec. throttles.
Make/Model: GSXR1000
Year: -02
Number of Tb: 2
Inside Diameter: 42mm
Center-Center (left to right from behind): 80-80-80mm
Overall Length:
Outside Diameter (intake):
Outside Diameter (filter):
Separate casting: No (dual Tb´s)
Injector Make/Model: Keihin,
Flow Rate (45psi/100%): 230cc/min
Fuel Rail Inside Diameter:
Additional Info: sec. throttles controlled by ECU.
Make/Model: GSXR1000
Year: -03
Number of Tb: 2
Inside Diameter: Tapers from 50 to 42mm
Center-Center (left to right from behind):
Overall Length: 90mm
Outside Diameter (intake):
Outside Diameter (filter): 53mm
Separate casting: No (dual Tb´s)
Injector Make/Model: Keihin,
Flow Rate (45psi/100%): 230cc/min
Fuel Rail Inside Diameter:
Additional Info: Pic without secondary butterflies and fuel rail.
Make/Model: GSXR1300 (Busa)
Year: pre 2002 ?
Number of Tb: 4
Inside Diameter: 42mm at injector end, tappered from 51mm at air horn end
Center-Center (left to right from behind): 80-80-80
Overall Length: 90mm
Outside Diameter (intake): 55mm
Outside Diameter (filter): 53mm
Separate casting: Yes
Injector Make/Model: Keihin,
Flow Rate (45psi/100%): ?
Fuel Rail Inside Diameter: PA66-G35
Additional Info: no secondary butterfly
KAWASAKI
Make/Model: ZX6R 636 B1
Year: 2003
Number of Tb: 2
Inside Diameter: 38mm
Center-Center (left to right from behind): 75-75-75mm
Overall Length: 90mm
Outside Diameter (intake): 52,6mm
Outside Diameter (filter): 50,8mm
Separate casting: No (dual Tb´s)
Injector Make/Model: BOSCH 280031V
Flow Rate (45psi/100%): 245cc/min
Fuel Rail Inside Diameter:
Additional Info:
Make/Model: Z1000
Year:
Number of Tb:
Inside Diameter:
Center-Center (left to right from behind):
Overall Length:
Outside Diameter (intake):
Outside Diameter (filter):
Separate casting:
Injector Make/Model:
Flow Rate (45psi/100%):
Fuel Rail Inside Diameter:
Additional Info:
Make/Model: GPZ1100
Year: 1981-198?
Number of Tb: 4
Inside Diameter: 32mm
Center-Center (left to right from behind): 80-100-80mm
Overall Length:
Outside Diameter (intake): 40mm ("serrated")
Outside Diameter (filter): 40mm ("olived")
Separate casting: Yes
Injector Make/Model:
Flow Rate (36psi/100%): 180-200cc/min, 2,5Ω
Fuel Rail Inside Diameter:
Additional Info:
YAMAHA
Make/Model: YZF-R6
Year: 2003-2004
Number of Tb: 4
Inside Diameter: 38mm
Center-Center (left to right from behind): 72.5-72.5-72.5mm
Overall Length: 95mm
Outside Diameter (intake): 52mm
Outside Diameter (filter): 44mm
Separate casting: Not exactly, but can be cut apart easily (fuel rail)
Injector Make/Model: Keihin ?? # 250031F
Flow Rate (XXpsi/100%): XXXcc/min, 11.7Ω , 12mH
Fuel Rail: Alu casted
Make/Model: R1
Year: -04
Number of Tb: 2
Inside Diameter: 43mm
Center-Center (left to right from behind): 78-78-78mm
Overall Length:
Outside Diameter (intake):
Outside Diameter (filter):
Separate casting: No (dual Tb´s)
Injector Make/Model:
Flow Rate (45psi/100%):
Fuel Rail Inside Diameter:
Additional Info:
HONDA
Make/Model: CBR F4i
Year:
Number of Tb:
Inside Diameter:
Center-Center (left to right from behind):
Overall Length:
Outside Diameter (intake):
Outside Diameter (filter):
Separate casting:
Injector Make/Model:
Flow Rate (45psi/100%):
Fuel Rail Inside Diameter:
Additional Info:
Make/Model: RC51
Year: 2000
Number of Tb: 2, 2 injectors per TB
Inside Diameter: 48mm
Center-Center (left to right from behind): 24mm (TB's are not parallel)
Overall Length: approx 40mm
Outside Diameter (intake): 60mm
Outside Diameter (filter): 70mm (not sure how filter fits)
Separate casting: Yes, TB's are independent, mounted to linkage bracket. Modification needed of fuel pipe and linkages to change spacing.
Injector Make/Model: ?/?
Flow Rate (XXpsi/100%): XXXcc/min, approx 11Ω , ??mH
Fuel Rail: Alu casted, 1 per injector, joined by solid fuel lines
Additional Info: Comes with MAP, fuel regulator, TPS. Has a manual choke mechanism synchronized to both TBs. Not sure how it works - fast idle bleed perhaps?
Make/Model: CBR600RR3
Year:
Number of Tb: 2
Inside Diameter: 37mm
Center-Center (left to right from behind): 75-75-75mm
Overall Length:
Outside Diameter (intake):
Outside Diameter (filter):
Separate casting:
Injector Make/Model:
Flow Rate (45psi/100%):
Fuel Rail Inside Diameter:
Additional Info: Injectors mounted in cylinderhead.
Make/Model: CBR600FSi
Year:
Number of Tb: 2
Inside Diameter: 36mm
Center-Center (left to right from behind): 75-75-75
Overall Length:
Outside Diameter (intake):
Outside Diameter (filter):
Separate casting: No (dual Tb´)
Injector Make/Model:
Flow Rate (45psi/100%):
Fuel Rail Inside Diameter:
Additional Info:
Make/Model: CBR 929
Year:
Number of Tb: 4
Inside Diameter: 40mm
Center-Center (left to right from behind): 80mm-80mm-80mm
Overall Length of casting 70mm
Outside Diameter (intake): 49mm
Outside Diameter (filter): - flat flange for airbox
Separate casting: 2 twin body castings
Injector Make/Model: ?? Marked as OK24 B
Flow Rate (45psi/100%): not sure. RUns at 50psi
Fuel Rail Inside Diameter:
Additional Info: produces 150bhp at 11,500rpm from 74x54 929cc. 11:3.1 comp ratio, 10 litre airbox.
Make/Model: CBR900 954 Fireblade
Year:
Number of Tb: 2
Inside Diameter: 41mm
Center-Center (left to right from behind): 80-80-80
Overall Length:
Outside Diameter (intake):
Outside Diameter (filter):
Separate casting: No (dual Tb´s)
Injector Make/Model:
Flow Rate (45psi/100%):
Fuel Rail Inside Diameter:
Additional Info:
Make/Model: CBR 1100 Blackbird
Year: ??
Number of Tb: 2
Inside Diameter: 42mm
Center-Center (left to right from behind): 85-85-85mm
Overall Length:
Outside Diameter (intake):
Outside Diameter (filter):
Separate casting: No (dual Tb´s)
Injector Make/Model: Keihin
Flow Rate (43psi/100%): ~335cc/min, 13Ω
Fuel Rail Inside Diameter:
Additional Info:
SNOW-MOBILE
ARCTIC CAT
Make/Model: ZR600 Snowmobile
Year: 1998
Number of Tb: 2
Inside Diameter: 46mm
Center-Center (left to right from behind): 134.5
Overall Length: 105mm
Outside Diameter (intake): 52mm
Outside Diameter (filter): 70mm
Separate casting: Not exactly, but can be cut apart easily (fuel rail)
Injector Make/Model: ??
Flow Rate (XXpsi/100%): XXXcc/min, 2.9Ω , 5.8mH
Fuel Rail: Alu casted
Additional Info: 2-stroke snowmobile, parallel twin 600cc, 105hp
bırcet sana yenı araştırmalar yapmayı yasaklıom bune yavv dün akşam saat 8 den beri 40 tane model değiştirdik gaz kelebeğini oval çift kelebeklı ve port genişliğinden 2şer mm buyuk yapıyoruz o kadar, haa ıstersen sen arastırma yapmaya devam et sen yenılerını arastırana kadar ben bahsettıgımı benım arabaya takar senın yanından gazlarım :D
bırcet sana yenı araştırmalar yapmayı yasaklıom bune yavv dün akşam saat 8 den beri 40 tane model değiştirdik gaz kelebeğini oval çift kelebeklı ve port genişliğinden 2şer mm buyuk yapıyoruz o kadar, haa ıstersen sen arastırma yapmaya devam et sen yenılerını arastırana kadar ben bahsettıgımı benım arabaya takar senın yanından gazlarım :D
taam bende onu diyom işte. kapak formuna göre oval 2 mm genişletilmiş yaprak kelebekli :D
evet flanş tasarımı iş güç arasında anca bitti :D
ufak tefek değişiklikler mutlaka olacak. şu anlık bu şekilde ilerliyor.
DENON yusufun eline sağlık :D
http://img13.imageshack.us/img13/7307/itb1.jpg
http://img375.imageshack.us/img375/77/itb22.jpg
http://img22.imageshack.us/img22/8914/itb3p.jpg
http://img690.imageshack.us/img690/9131/itb4.jpg
kısmetse yarın itb nın son halını anımasyonlu olarak koymayı planlıyorum çalışma son hızla devam edıyor :D
allah kısmet ederde bir terslik olmassa en geç 1 aya kadar marşa basarız
http://img716.imageshack.us/img716/4613/itbflansl.jpg
http://img341.imageshack.us/img341/8079/flanl2.jpg
çıkarsa,sorunsuz çalışıp güzel bi verim alınırsa hakikatten sizden çok sevinirim beyler:) ALLAH yardımcınız olsun, vtec2'lerle uğraşmanız bile başlı başına size saygı duymam için bi sebep..
kolay gelsin..
çıkarsa,sorunsuz çalışıp güzel bi verim alınırsa hakikatten sizden çok sevinirim beyler:) ALLAH yardımcınız olsun, vtec2'lerle uğraşmanız bile başlı başına size saygı duymam için bi sebep..
kolay gelsin..
valla inşallah güzel sorunsuz çalışır. map konusunda kafam takılıyor sadece. diğer konular halledilir benim gözümde. parçanın cnc de direkt üretilmeside port yüzeyinin iyi olması açısından bizim için iyi bir şey :D kendinden porh polis li :D
amaç vtec2 ile uğraşmak değil. elimizde bu araçlar olduğundan haliyle imkanlar dahilinde insan elindekine birşeyler yapmak istiyor :)
kanashibari
12-07-2010, 16:29
Hadi hayırlısı olsun Emre ve Yusuf hep destek tam destek :)
bitmiş halinin resimleri yarın geliyo :D
modelleme bitti. sadece üzerine tps benzin rayı vs. için yerler ayarlanacak.
Hadi hayırlısı olsun Emre ve Yusuf hep destek tam destek :)
saol ercanım eksik olma , bakalım el yapımı nasıl olacak ben yapacağım ama bende merak ediyorum doğrusu :D
yavaş yavaş şekilleniyor daha eksikleri mevcut.
http://img571.imageshack.us/img571/3056/ytytyty.jpg
http://img97.imageshack.us/img97/843/yuyuyuyut.jpg
enjektörler flansla portların birleştıgı yere 45 derece acıyla takılacak okanım enj. yerlerı zaten bellı oldugu için çizimde ekleme geregi dumadım acıkcası, zaten sadece delinecek o kadar
emre tamam güzel gaza gelmişsiniz de çizimler de süper sıkıştırman ve beynin şu an buna çok sıcak bakmayacak emin ol önce o kısımları hallet 10.5 cr bence yetersiz
bu arada map tek silindirden okunmaz 4 üne de girmesi lazım yani benim çok arabaya taktığım vakum raylarından kullanın map i ona bağlayın tps yanda olacak eğer cbr kullanırsanız zaten sizin tps le aynı direk uyar onu da hallettik iat tam havanın girdiği yerde ortada açıkta duracak rolanti valfi de tek tarafı açık durmak şartıyla yine vakum rayına takılabilir yani kelebek sonrası alınan vakumdan faydalanın yine aynı hat onun haricinde sıkıştırma egzantirik beyin kısmını halletmeden bunu uygulamayın
denon cep nonu pmle önerilerim olacak
hayırlısı vallahi abim merakla bekliyorum insan cnc de usta olunca böyle oluyo :)
emre tamam güzel gaza gelmişsiniz de çizimler de süper sıkıştırman ve beynin şu an buna çok sıcak bakmayacak emin ol önce o kısımları hallet 10.5 cr bence yetersiz
bu arada map tek silindirden okunmaz 4 üne de girmesi lazım yani benim çok arabaya taktığım vakum raylarından kullanın map i ona bağlayın tps yanda olacak eğer cbr kullanırsanız zaten sizin tps le aynı direk uyar onu da hallettik iat tam havanın girdiği yerde ortada açıkta duracak rolanti valfi de tek tarafı açık durmak şartıyla yine vakum rayına takılabilir yani kelebek sonrası alınan vakumdan faydalanın yine aynı hat onun haricinde sıkıştırma egzantirik beyin kısmını halletmeden bunu uygulamayın
denon cep nonu pmle önerilerim olacak
bizimkisi eğlence olsun erkut :)
kelebekler ve kapak flanşı arasında her runnerda 2 şer vakum portu çıkacak. yani kapaktan sonra kelebekten önce. olması gerektiği gibi. enjektör delikeri orjinali ile aynı açıda monte edilecek.
bunlardan her runnerdan 1 er tanesi ilk sayfalarda koyduğum vakum kutusuna gidecek. map olsun westinghouse falan vakuma ihtiyaç duyan hepsi bu vakum kutusuna bağlanacak.
diğer portlar ise rolanti valfi için kullanılacak. iat ı da dediğin gibi yapmayı düşünüyordum zaten. direk alacak çünkü kaput içindeki havayı değer şaşmaz.
bunun haricinde tps dediğin gibi gaz kelebeği mili üzerine takılacak. takacağımız tps ye göre yeri işlenecek resimlerde olmaması seni yanıltmasın.
senin dediğin doğru sıkıştırma ve işletim sistemi buna müsade etmeyebilir. burdaki tek avantajımız çift gaz kelebeği kullanacak olmamız. yani içeri giren havayı kontrol etmek bizim elimizde. buna istinaden mevcut sıkıştırmaya göre bişeyler çıkartabiliriz diye düşünüyorum :)
gerçi bunu ben takmıcam. DENON un aracına takıcaz. ben biraz ara verdim ekimde düğünüm var. düğünden sonrası ne olur bilmiyorum :)
tavsiyeleri buradan paylaş yada banada paylaş :D
senin numaran gitti hatta rehberimdeki bütün numaralar gitti. bi ara telini pm gönder. takıldığım yerleri arayıp sorarım :D
emre enjektörler nerde
yakıtsız çalıştırcaz aga :D
enjektörlerden ölçü alıp yapılcak aga enj. delikleri açısı vs.
yakıtsız çalıştırcaz aga :D
enjektörlerden ölçü alıp yapılcak aga enj. delikleri açısı vs.
wv fsi motorlar gıbı enj dırek pıstona vercez ahsuhau :D
dr.um bi sorum olacak ?senın derdının çaresi yok ölene kadar bööle kalacaksın moruk :D
Eyup Duygun
14-07-2010, 11:57
Vallahı super iş birde seri uretıme gecersek :):) bizlerede faydası olur belki Sizlere kolay gelsin.Map ıcın ben kendım 4 tane porttan boru ıle bır tane ortak boyle boost kontrol falan takarken taktıkları bır parca gıbı bırseyde bırlesp mapda ordan okusa olmamı dıye dusundum ama.
Birde farklı konu acmak ıstemedım Despe senin aracdakı ecu tam olarak bu mudur ?
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=110490101645&crlp=1_263602_263622&ff4=263602_263622&viewitem=&guid=1638ef301280a0b583d77947fff2d749&rvr_id=&ua=%3F*I7&itemid=110490101645
Vallahı super iş birde seri uretıme gecersek :):) bizlerede faydası olur belki Sizlere kolay gelsin.Map ıcın ben kendım 4 tane porttan boru ıle bır tane ortak boyle boost kontrol falan takarken taktıkları bır parca gıbı bırseyde bırlesp mapda ordan okusa olmamı dıye dusundum ama.
Birde farklı konu acmak ıstemedım Despe senin aracdakı ecu tam olarak bu mudur ?
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=110490101645&crlp=1_263602_263622&ff4=263602_263622&viewitem=&guid=1638ef301280a0b583d77947fff2d749&rvr_id=&ua=%3F*I7&itemid=110490101645
bu linkini koyduğunuz ecu otomatik vitesin.
siz manuel 1.7 vtec ecusu almanız lazım. ülkelere göre değişiklik gösteriyor kodlar.
bendeki ecunun kodu 37820-PLR-L06 1.7 vtec M/T
soner abinin ecusunun kodu farklıydı zannedersem ama oda kadranda 7200 dönüyordu.
Eyup Duygun
14-07-2010, 12:24
Atlamısım o noktayı üzgünüm o zaman tekrar arıyayım.Tesisatda farklılık cok varmı kesıp bıcmek gerekıcekmı.
edit: sanırım bu olur http://cgi.ebay.com/ebaymotors/01-03-Honda-Civic-Manual-ECU-D17a2-37820-PLR-L02-/270605182509?cmd=ViewItem&pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Model%3ACivic%7CMake%3AHonda&hash=item3f0153662d
hiçbişey gerekmicek. immo çipini ecu içinden iptal etmeniz yada yeni anahtar kodlatmanız lazım.
soketler 1 e 1 aynı. egr iptalide yapabilirsiniz. ecu içinde egr ile ilgili yazılım yok. egr arızası göstermez yani.
güzel bi test yapmışlar :)
http://forums.neons.org/viewtopic.php?t=294784
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.