Orijinalini görmek için tıklayınız : 9.86 @ 150+mph D16 on the Vitaras!
B.Aktepe
17-07-2010, 12:04
http://i298.photobucket.com/albums/mm270/JFK_78/JFK%202010%20D16%20Build/photo_1277706831576190f12731.jpg
http://i298.photobucket.com/albums/mm270/JFK_78/JFK%202010%20D16%20Build/photo_1277705893d00b41.jpg
http://i298.photobucket.com/albums/mm270/JFK_78/JFK%202010%20D16%20Build/DSC00615.jpg
http://i298.photobucket.com/albums/mm270/JFK_78/JFK%202010%20D16%20Build/photo_1277701454634f578c391.jpg
http://www.youtube.com/watch?v=7_tQu5SOl8s
http://www.youtube.com/watch?v=Pk61nozNgW4
Engine:
Golden Eagle MFG sleeved D16Z6 block & crank
75.5mm Arias Pistons w/upgraded wrist pins
Bisimoto Spec H-beam rods
Calico Coated ACL Race bearings
Ported oil pump
Ported Z6 head
Ferrea Super Alloy valves, +1mm in/ex
Supertech valvesprings & retainers
Bisimoto Engineering 3.6 cam & cam gear
Golden Eagle MFG IM
SpeedFactory Thermal IM gasket
68mm Omni Power TB
ATI race damper
Koyo Radiator/SPAL 12" fan/aluminum shroud combo
Drivetrain/Chassis:
Golden Eagle Scattershield
SpeedFactory Catch Pan
D2B conversion, no adapter plate
Hydro GSR tranny
SpeedFactory Modified SCHA
MFactory LSD
DSS level 3.9 axles
Competition Clutch Twin Disc for D2B conversion
Avid Racing solid billet tranny and rear mounts
SpeedFactory solid billet drivers side mount/block braces/intermediate shaft adapter kit for D2B conversion
Turbo setup:
Precision Billet CDBB 6765
Turbonetics divided 1.00 a/r T4 turbine housing
SpeedFactory frontmount divided T4 manifold
SpeedFactory 2qt. catchcan setup
Tial MV-S 38mm WG's
Tial Q BOV
Precision 900hp core intercooler, custom endtanks
4" dp
Fueling, EMS, etc:
Hondata S300 w/ PWM boost control & Tunerview II LCD panel
SpeedFactory 4 bar MAP
MSD Digital 6 ignition
MSD HVCII coil
Golden Eagle MFG fuel rail
Weldon FPR
Injector Dynamics 1000cc injectors
Dual Bosch 044 pumps
Sumped tank
VP Q16 Fuel
maverick2305
17-07-2010, 12:19
bu motor bizim 1.6 ieslerdeki d16 nın aynısı dimi ?:)
hay maşallah,ip gibi gidiyor yaw,hiç sapma oynama vs yok,9.86 da çok iyi rakam +motor içi şiir gibi be yaw :) :icon_tup:
TURBO CİVİC
17-07-2010, 12:29
bizimkiler d16y(x) oluyor bildigim kadarıyla
redlinemst
17-07-2010, 12:33
parça bolluğu böle bişe işte :) Fennaaaa
B.Aktepe
17-07-2010, 12:37
Underside shot of the manifold and brace to the traction bar.
http://i298.photobucket.com/albums/mm270/JFK_78/JFK%202010%20D16%20Build/IMG_8220.jpg
Dp not quite finished yet, still waiting for the ATI damper.
http://i298.photobucket.com/albums/mm270/JFK_78/JFK%202010%20D16%20Build/IMG_8212.jpg
B tranny!
http://i298.photobucket.com/albums/mm270/JFK_78/JFK%202010%20D16%20Build/IMG_8213.jpg
Same old shots, but complete now minus a few cosmetic details and finishing fitting the front bumper!
http://i298.photobucket.com/albums/mm270/JFK_78/JFK%202010%20D16%20Build/IMG_8243.jpg
http://i298.photobucket.com/albums/mm270/JFK_78/JFK%202010%20D16%20Build/IMG_8230.jpg
http://i298.photobucket.com/albums/mm270/JFK_78/JFK%202010%20D16%20Build/IMG_8231.jpg
635whp/421tq @ 38psi
http://i298.photobucket.com/albums/mm270/JFK_78/JFK%202010%20D16%20Build/JFK-2010VITARA-635-421.jpg
B.Aktepe
17-07-2010, 12:47
demekki neymiş önemli olan k-b-f-c-d değilmiş. Doğru yapılan iş, doğru parça kombinasyonu imiş :D
felaket bişey olmuş mekanikte toz bile yok :)
demekki neymiş önemli olan k-b-f-c-d değilmiş. Doğru yapılan iş, doğru parça kombinasyonu imiş :D
önemli olan HONDA olmasıymış :D
felaket bişey olmuş mekanikte toz bile yok :)
adam arabasına toz kondurmuyor kardeşim:D
TURBO CİVİC
17-07-2010, 13:28
adam arabasına toz kondurmuyor kardeşim:D
:hahaha::D:D:D
ahmet3425
17-07-2010, 13:41
biz 4 cekerlerle 10 sn yi zor goruyoruz adamlar d16 FWD aracla 10 sn nn altına iniyorlar baya geriden gidiyoruz galiba:D
bu arada bu arac
SOHC 8v mi?
Bilal aga, paylaşımlarına hayranım:):icon_tup:
abi yatıcak yerin yok senin
adam arabasına toz kondurmuyor kardeşim:D
haklısın abi :D:D:D
VTec_king
17-07-2010, 14:47
müthiş , yani neymiş her honda motorundan canavar çıkabilirmiş :P
emre.aksu
17-07-2010, 14:57
demekki neymiş önemli olan k-b-f-c-d değilmiş. Doğru yapılan iş, doğru parça kombinasyonu imiş :D
c? :beuj: :beuj:
ahmet3425
17-07-2010, 16:11
c? :beuj: :beuj:
lafın gelisi kardes:)
d16z6 hangi hondalarda var bizim ies lerdeki motorlar d16y galiba aralarındaki farklar neler?
Low-Rider
17-07-2010, 16:33
lafın gelisi kardes:)
lafın gelişi değil
adamlar alfabeyi dizmişler motor diye:)
http://hondaswap.com/reference-materials/honda-engine-list-29128/
reklam bunlşar; vitara pistonuyla dayanmaz :D
ahmet3425
17-07-2010, 17:36
lafın gelişi değil
adamlar alfabeyi dizmişler motor diye:)
http://hondaswap.com/reference-materials/honda-engine-list-29128/
he olemıymıs nsx gormedık kı hıc C sınıde bılelım cahillik iste:D
StyleALP
17-07-2010, 17:49
Çoook güzel beeeeeeeeeee!:Deli:
CeSaNCeEm
17-07-2010, 18:13
@ 38 psi yuh be kardeşim :D
olm ne vitarasi la arias var bunda :)
dragon07
17-07-2010, 21:01
makina felaket gergin....hasta oldum
cem eskiden vitara vardı 10 sec gördü bu yeni setup eskiden D gearbox vardı şimdi B yaptılar zavallım 1 i uzattı 3 4 ü kısaltmıştı kırmayım diye bu arada motor bildiğiniz d16 z6 y4 bişey fark etmiyo z6 daha iyi yağlıyo eski nesil olduğu için o kadar manifoldu yaparken ilk başta top mount yaptılar sonra yana kaydırdılar sonuç yine sanat eseri level 3.6 cam le b ler kadar güzel vtec açtığı kesin harbiden abcd değil doğru yapıldığına inanılmaz bişey oluyolar
bu motor bizim 1.6 ieslerdeki d16 nın aynısı dimi ?:)
bizim 1.6iesler d16y4 Türkiye - Yeni Zelanda ve Avusturalya'da kullaniliyor.
sikistirma 9:4 - 120hp
bu d16z6 sohc vtec
orjinal sikistirma 9:2 - 125hp / 4800de vtec aciyordu yamulmuyorsam
bizim 1.6iesler d16y4 Türkiye - Yeni Zelanda ve Avusturalya'da kullaniliyor.
sikistirma 9:4 - 120hp
bu d16z6 sohc vtec
orjinal sikistirma 9:2 - 125hp / 4800de vtec aciyordu yamulmuyorsam
yuh araştır düzelt cenk sana ceza
Video yu izlerken aklımdan geçen ilk kelime bence en güzel cevap olacakdır ''Ohaaaaaaaaaarasss'' :D Paylaşım için teşekkürler....
yuh araştır düzelt cenk sana ceza
hadi yaw aklimda öle kalmis hankisi yanlis :D
B.Aktepe
19-07-2010, 08:09
Thanks for all the support guys! This really sucks but we will make the best of it, as there is always something learned from failure. We're not giving up on it.
We were experimenting with extremely loose bearing clearances on this build and that may have played a role - we did note lower than normal oil pressures. It was doing fine at lower boost levels and 9500rpm revlimit.
The mis-hap on the dynojet was a bad combination of events all at once. It involved a blown fuse on one of the fuel pumps, dynojet pressure sensor being T'd into the vac line to the FPR without zipties and blowing off and a resulting super lean AFR with boost skyrocketing to 40psi and 10K rpm, and having the exhaust valves contact the pistons all at once. Obviously there are alot of factors that come into play here and more to the story, but that's the short and sweet version just to give you an idea of what happened. :P
Learned a few things and got some good data from the setup while it was running. I already have some nice changes planned for the motor to improve on what we already had built.
As for updates: After a long day and night of thrashing we were able to get the motor apart, rebuilt, and everything back in the car and ready to tune tomorrow morning (actually this morning at this point)!
Maybe have some further updates tomorrow (today), if I get the chance. I need to get a few hours of rest...
Tore apart at noon:
http://i298.photobucket.com/albums/mm270/JFK_78/JFK%202010%20D16%20Build/IMG_8292.jpg
Proof of Vitaras in sleeved block.
http://i298.photobucket.com/albums/mm270/JFK_78/JFK%202010%20D16%20Build/IMG_8302.jpg
fsunnetci
19-07-2010, 08:42
Reklam nan bu Vitaras presents resmen..:D
yuh araştır düzelt cenk sana ceza
erkut konuda bir şey dikkatini çektimi b sersi şanzuman kullanırken artık plate kullanmıolar :) bana inanmamıştı bu totoşlar olmaz diye şimdi kendileri yapıolar :)
metinalan
19-07-2010, 09:09
çok iyimiş makıne , iç geçirmemek elde diğil :)
çok iyimiş makıne , iç geçirmemek elde diğil :)
krank alın da yapak:D
erkut konuda bir şey dikkatini çektimi b sersi şanzuman kullanırken artık plate kullanmıolar :) bana inanmamıştı bu totoşlar olmaz diye şimdi kendileri yapıolar :)
ahahhaha :D aynen bi anda değişti 400+lar için trans montaj şekli plate plate yırtınıyolardı helal olsun bişey öğrenmiş oldular sayende
harika tek kelime ile
bu herifler yıllardır azimliler zaten
ama D serisi 9 sec altına inemez bilal kardeşim :)
Thanks for all the support guys! This really sucks but we will make the best of it, as there is always something learned from failure. We're not giving up on it.
We were experimenting with extremely loose bearing clearances on this build and that may have played a role - we did note lower than normal oil pressures. It was doing fine at lower boost levels and 9500rpm revlimit.
The mis-hap on the dynojet was a bad combination of events all at once. It involved a blown fuse on one of the fuel pumps, dynojet pressure sensor being T'd into the vac line to the FPR without zipties and blowing off and a resulting super lean AFR with boost skyrocketing to 40psi and 10K rpm, and having the exhaust valves contact the pistons all at once. Obviously there are alot of factors that come into play here and more to the story, but that's the short and sweet version just to give you an idea of what happened. :P
Learned a few things and got some good data from the setup while it was running. I already have some nice changes planned for the motor to improve on what we already had built.
As for updates: After a long day and night of thrashing we were able to get the motor apart, rebuilt, and everything back in the car and ready to tune tomorrow morning (actually this morning at this point)!
Maybe have some further updates tomorrow (today), if I get the chance. I need to get a few hours of rest...
Tore apart at noon:
http://i298.photobucket.com/albums/mm270/JFK_78/JFK%202010%20D16%20Build/IMG_8292.jpg
Proof of Vitaras in sleeved block.
http://i298.photobucket.com/albums/mm270/JFK_78/JFK%202010%20D16%20Build/IMG_8302.jpg
http://i298.photobucket.com/albums/mm270/JFK_78/JFK%202010%20D16%20Build/IMG_7920.jpg
şu an bu olması lazım bilal değiştirmedilerse
tarantino
19-07-2010, 11:50
[QUOTE=maverick2305;1562276]bu motor bizim 1.6 ieslerdeki d16 nın aynısı dimi ?:)
edit
B.Aktepe
19-07-2010, 11:56
17 temmuzda açılan konu. 2 günde değişiklik olmadıysa vitara pistonları var. konuyu böyle açmışlar çünkü.
http://www.honda-tech.com/showthread.php?t=2806473
pek bilgim yok açıkçası durum ile ilgili.
B.Aktepe
19-07-2010, 11:57
vitara pistonlarının gösterildiği postta 27 haziran 2010.
B.Aktepe
19-07-2010, 12:02
Went out again today, 9.65 @ 153.8mph! :)
I'm done with the vitaras, time to put the new forged pistons and big head on it and make some real power.
bu postta 19 temmuz.
sanırım adamların 2 bloğu 2 kapağı var. biri vitara pistonlu blok, stock size valve li kapak.
diğeri de arias pistonlu blok, oversize supap lı kapak.
bu değerler vitara pistonlu olanlar. ama hedefteki değerler için arias-oversize supap kapağı takıcaklar.
Eyup Duygun
19-07-2010, 12:13
Hey massallah iscilik buradan harika gözüküyor temiz adamlar:)
.
bu postta 19 temmuz.
sanırım adamların 2 bloğu 2 kapağı var. biri vitara pistonlu blok, stock size valve li kapak.
diğeri de arias pistonlu blok, oversize supap lı kapak.
bu değerler vitara pistonlu olanlar. ama hedefteki değerler için arias-oversize supap kapağı takıcaklar.
aynen öyle d serisi turbo 2 blokları var biri eski setup 10 sec diğeri bu
ahahhaha :D aynen bi anda değişti 400+lar için trans montaj şekli plate plate yırtınıyolardı helal olsun bişey öğrenmiş oldular sayende
Bu arada ceconun sattığı crxede yaptık d2b pamuk oldu ..Yaav bu arada şunu diycem d serisine bunları yapan b serisine neler yapar d serisi harbiden zor iş malzeme sıkıntısı b ye göre çok fazla ama parayı basıp yapmışlar :)
.
bu postta 19 temmuz.
sanırım adamların 2 bloğu 2 kapağı var. biri vitara pistonlu blok, stock size valve li kapak.
diğeri de arias pistonlu blok, oversize supap lı kapak.
bu değerler vitara pistonlu olanlar. ama hedefteki değerler için arias-oversize supap kapağı takıcaklar.
d serisinde oversize subap inanılmaz fark ediyo portpolishli komple dolu kapak ama şu strok olayı çok kötü d16 da
Bu arada ceconun sattığı crxede yaptık d2b pamuk oldu ..Yaav bu arada şunu diycem d serisine bunları yapan b serisine neler yapar d serisi harbiden zor iş malzeme sıkıntısı b ye göre çok fazla ama parayı basıp yapmışlar :)
maşallah cem hatasız oluyomuş dememkki bu jamesler yani speedfactory nın yine 10 sec altı b serisi makineleri de var tine bu kasada da kullanmışardı hatta onlar da felaket custom çalışmaları harika işçilikleri çok temiz
d serisinde oversize subap inanılmaz fark ediyo portpolishli komple dolu kapak ama şu strok olayı çok kötü d16 da
eh strok olayı kötü değil aslında heleki krank değişince ben bu vakitten sonra d18 den başka şey yapmam 78x94.4 :D
maşallah cem hatasız oluyomuş dememkki bu jamesler yani speedfactory nın yine 10 sec altı b serisi makineleri de var tine bu kasada da kullanmışardı hatta onlar da felaket custom çalışmaları harika işçilikleri çok temiz
kanka ah burdada böle para harcıycak adamlar olsabak sen neler oluyo :D
eh strok olayı kötü değil aslında heleki krank değişince ben bu vakitten sonra d18 den başka şey yapmam 78x94.4 :D
Eğlenceye bak ahahahaaa kanka bu d serisine main girdel falan uydurmak lazım :D
altdan biraz çıksın ne olacak :D:hahaha:
altdan biraz çıksın ne olacak :D:hahaha:
Onada biri olmaz desede yapsak :D
ahahhaha bak bu iyiydi :hahaha::hahaha:
D ciler hadi el atin bi boş blok lazim :)
Erkut piston ok işaretine bak ne tarafa bakıyo :D
D ciler hadi el atin bi boş blok lazim :)
krankını buldum daha uygununu araştırıyorum janım blok kolay o da var daha gidemedim ama cep nonu pmle de arayım bulunca
Erkut piston ok işaretine bak ne tarafa bakıyo :D
doğru değil mi yav o sazanlığı da yapmazlar herhalde
krankını buldum daha uygununu araştırıyorum janım blok kolay o da var daha gidemedim ama cep nonu pmle de arayım bulunca
doğru değil mi yav o sazanlığı da yapmazlar herhalde
bilmem kanka o kadar anlamam :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.