Orijinalini görmek için tıklayınız : Orjinal Amortisör Kısaltma
Kısaltılmış helezonlarla orjinal amortisörü kullanınca ***** amortisörün hareket mesafesi oldukça kısalıyor.
Amortisörleri milinden kısaltmak gibi bir çözüm var sanırım.
Bunu uygulayan var mı, sonuçları ne olur, ne olabilir, yorumlarınızı bekliyorum..
SOMEONESPECIAL
24-07-2010, 21:40
Ben Integrada özellikle arkaların millerini kısaltmıştım.
***** coil yay kullanırken arkalar bayağı vuruyor.
Yalnız amortisör içerisindeki valflerden birini kapatarak
sertleştirmek lazım
yavuz364
24-07-2010, 21:57
aracınızdaki amortisörler zaten arabanın maximum alçalabildiği yüksekliğe kadar iniyordur (yani arabanın atlı değiceği zaman bile amortisör mesafesi daha vardır..) o yüzden böyle bir değişiklik ihtiyacınız olmaz, ancak arabanızı amortisörler yardımı ile alçaltmak isterseniz mili kısaltarak arabayı aşağı çekebilirsiniz..
Kısaltılmış helezonlarla orjinal amortisörü kullanınca ***** amortisörün hareket mesafesi oldukça kısalıyor.
Amortisörleri milinden kısaltmak gibi bir çözüm var sanırım.
Bunu uygulayan var mı, sonuçları ne olur, ne olabilir, yorumlarınızı bekliyorum..
yavuz bey : amortisör mesafesi özellikle önlerde bitmiş durumda. mesela hız-kasislerine girişte birazcık hızlı girerseniz TAK diye sonuna vuruyor. yavaş girince anca yay yardımıyla kalkıyor araç. yani amortisör mesafesi olsa hareket edip darbeyi emecek ama yapamıyor bunu sonuna dayanıp vuruyor. araç 5-6 cm düşük şu an. bu da az degil.
yani sonuçta sadece milleri kısaltıp bu iş olur mu ? biraz daha kısa ve sert yay takilmasini da hesaba katarsak yani.
yavuz364
24-07-2010, 22:23
Alla alla biraz garip bir durum, ancak bunun nedeni milin uzun olması olmayabilir, eğer amortisörler en sonuna geldiğinde dış tarafta milin girebileceği mesafe kalıyor ise kısaltarak sorunu çözebilirsiniz ama eğer amortisörler sonuna kadar girdiğinde dışarıda daha girecek yer görünmüyor ise bu şekilde çözemezsiniz.. onu da amortisörlerden 1 tanesini sökerek kontrol edebilirsiniz.. söktükten sonra elinizle sonuna kadar kapatın ve dışardan bakıldığında geriye içeri girebilecek mil kalıyor mu ona bakın, eğer kalıyor ise kesersiniz ;)
yavuz bey : amortisör mesafesi özellikle önlerde bitmiş durumda. mesela hız-kasislerine girişte birazcık hızlı girerseniz TAK diye sonuna vuruyor. yavaş girince anca yay yardımıyla kalkıyor araç. yani amortisör mesafesi olsa hareket edip darbeyi emecek ama yapamıyor bunu sonuna dayanıp vuruyor. araç 5-6 cm düşük şu an. bu da az degil.
yani sonuçta sadece milleri kısaltıp bu iş olur mu ? biraz daha kısa ve sert yay takilmasini da hesaba katarsak yani.
tamam o zaman böyle bir deneyelim :)
yoksa amortisörler kısa süre sonra dağılacak :)
Fatih Kavak
24-07-2010, 23:49
Yay kısa mil uzun şuanda amort. ve yay görevini tam anlamı ile yapamıyor.Milleri üzerindeki mevcut yaya göre ayarlatman lazım.
otopratik
28-07-2010, 10:04
amortisörleriniz in boyunu çok fazla kısalttıysanız neyaparsanız yapın amortisör dip yapr ve tak diye bi ses çıkarır bence kısaltmak yerine %50 sertleştirseydiniz daha iyi olurdu.ama hem konfor hem alçaklık hemde yoltutuş-sürüş keyfi istiyorsanız son nokta koni amortisör eıbech yaydır.çünkü ben hepsini denedim.en son çare bunu yaptım çok memnunum
kemal_koker
27-08-2013, 19:03
önler 25 mm arkalar 40 mm düşük.
kasisten geçerken kafa çok sert bir şekilde vuruyor. arka tarafta oturan varsa kafası tavana değiyor.
yukarıda ki postlardan birince kısa yay - uzun amortisör ilişkisi olduğu için kısa yaya göre ayarlatman lazım denilmiş.
bunu kim yapacak ? yapan usta neye göre ölçüp biçecek.
boosted_pug
27-08-2013, 20:30
ben eski aracımda aynı sorunu yaşıyordum 5cm eiback ler ile kasisden veya çukurdan hızlı geçince haşat oluyodun bende amortisör millerini 3cm kısalttım :D ve mutlu son bidaha amortisör veya yay ile ilgili hiç bi sıkıntım olmadı
kemal_koker
27-08-2013, 20:35
ben eski aracımda aynı sorunu yaşıyordum 5cm eiback ler ile kasisden veya çukurdan hızlı geçince haşat oluyodun bende amortisör millerini 3cm kısalttım :D ve mutlu son bidaha amortisör veya yay ile ilgili hiç bi sıkıntım olmadı
iyi güzel de sorularıma yanıt olmamış :)
amortisörü özel serviste söktürdük. sonra milini tornacı mı kesecek ? genel olarak 3 cm yeterli oluyor mu önlü arkalı
iyi güzel de sorularıma yanıt olmamış :)
amortisörü özel serviste söktürdük. sonra milini tornacı mı kesecek ? genel olarak 3 cm yeterli oluyor mu önlü arkalı
İyi bir amortisörcü varsa ve torna makinası varsa çok rahat halleder torna makinası yoksa bile ne kadar kısalıcağına karar verir tornacıya gidip söylersiniz kısaltır basit bi işlem
mehmetRS
27-08-2013, 21:44
yaşadığım bir tecrübedir. sadece mil ve tabla ile oynanırsa sekme yapıyordu cok fazla.. (clio rs) içeriğinide açıp, o yağ olayına girdiler, tam olarak ne yaptılar bilmiyorum ama yukarıdaki posttaki gibi valfi kısıtladılar sanırım. Sonra baya rahat olmustu hatta
boosted_pug
27-08-2013, 22:05
iyi güzel de sorularıma yanıt olmamış :)
amortisörü özel serviste söktürdük. sonra milini tornacı mı kesecek ? genel olarak 3 cm yeterli oluyor mu önlü arkalı
kardeşim benim araç söküp takmaya biraz alışıktı o yüzden birkaç kez sök tak yaptım amortisörü üzerindeki körük olmadan taktım ve milin en son indiği yere asetat kalem ile çizgi çizdim sonra söktüm inceledim amortisör stroğunun sonunda olduğu için en ufak kasisde küt küt vuruyodu bende çalışma mesafesini biraz daha arttırmak için 3 cm civarı kısalttım birazdaha kısaltabilirdim ama busefer yayı takarken sıkıntı olucağını düşündüğüm için 3-4 cm arası kısalttım işlemlerin hepsini kendim yaptığım için ben tornacıda nasıl bişi istediğimi tarif edip yaptırttım.
senin yerinde olsam bu konuda tecrübeli bi amortisör ustasına giderim. umarım sorularına yeterince cvp verebilmişimdir.
hayırlı aksamlar arkadaşlar bende aracımın amasör mili kısabildiği kadar kısalttım ama amasör küt küt ses yapıyor bu sesi kesme şansımız varmı
hondarklove
07-04-2014, 19:40
selamlar bu konu hakkında daha cok bilgisi olanvarmı ???
Bende coilover yay taktım aracıma ama yaylar kısa oldugu icin amortisörde orjinal oldugu icin baskı mesafesi kısaldı ve direk kulelere vurmaya başladı fazlasıylada sekmeye başladı
sormak istedigim amrtisör mili yani en üsttteki demir o kısmı 3-4-5 cm giibi kısaltıp taşlasak olurmu
birde bu walf falan şartmı kısaltması o işi yapamam anlamadım o kısmı ??? :)
turboman
07-04-2014, 19:51
ben integrada önler son limitinde inik coillerle kesmeden önce uno nun armut takozunu kullan kesinlikle vurma kalmıyacaktır ama sekmesi azalmıyacaktır
hondarklove
07-04-2014, 23:43
turbo man teşekkürler deniyeceğim başka önerisi olan varmı ????
mikelazi
14-04-2014, 19:26
selamlar bu konu hakkında daha cok bilgisi olanvarmı ???
Bende coilover yay taktım aracıma ama yaylar kısa oldugu icin amortisörde orjinal oldugu icin baskı mesafesi kısaldı ve direk kulelere vurmaya başladı fazlasıylada sekmeye başladı
sormak istedigim amrtisör mili yani en üsttteki demir o kısmı 3-4-5 cm giibi kısaltıp taşlasak olurmu
birde bu walf falan şartmı kısaltması o işi yapamam anlamadım o kısmı ??? :)
aracın 5cm inikse 4 cm amörtisör milden kısalt vurma kesilir zıplaman azalır...içindeki pulları degiştirmene gerek yok..
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.