Orijinalini görmek için tıklayınız : vites oranı?
Ahmet Saraçoğlu
30-07-2010, 00:07
rc ile ilgili bi konu vardı az önce ama oraya yazıp kirletmek istemedim.belki bilen vardır...
13/59 , 17/77 vss son dişli oranlarımı yoksa başka bişeymi??
şanzumanın müsade ettiği vites son hızları ile oyanamak için komple şanzumanımı değiştirmek gerekir yoksa vites dişlileri değiştirilebilirmi?
kısa veya uzunluğundan şikayet edilen vitesin dişlisini değiştirmek için illa başka bi araçtan dişli mi bulmak gerekir yoksa tornacıda vss yaptırılabilecek bişeymidir?
işin aslı beni acayip rahatsız eden kısa şanzımanım.Mümkünse şehiriçi ataklıktan taviz vermemek adına 1,2,3 ve 4 ile oynamadan sadece uzun yol için 5 i uzatmak ; mümkün değilse sadece son dişliyi değiştirip tüm vitesleri uzatmak istiyorum.Bunun maliyeti çok yüksekmidir?Uzun veya kısa; vites oranlarını değiştirip halihazırda kullanan kimse varmı??
1 ve 2 yi hatırlamıyorum ama 3.100 , 4.140 , 5.185km
13/59 da
13 diş aynadaki.. 59 da mahrutideki diş sayısı idi galiba
59 u 13 e bölersek o da 4.538 kusuratlı bir değer veriyor...O da son dişli oranı oluyor...
Ahmet Saraçoğlu
30-07-2010, 00:19
dişli değişimi ile ilgili bilgisi olan?
Ahmet Saraçoğlu
30-07-2010, 18:29
yanlış yeremi açtım konuyu?ondanmı karambole geldi acaba?
13/59 son dişli oranıdır gökberkin dediği şekilde.
Son dişliyi değiştirirsen bütün vitesler kısalır yada artar taktığın dişliye göre.
1 , 2, 3 ,4 tek tek değiştirirsen o viteslerin oranı değişir ama son dişli değiştirmekden maliyetli olur muhtemelen.
Tornada nekadar sağlıklı olur bilmiyorum,sizinle aynı motor farklı şanzıman kullanan modeller varmı bildiğiniz o şanzımanlar iş yapabilir.
punto_multijet
30-07-2010, 19:16
eger hgtlerdeki gibiyse sanzumanın sanzumanı indirmeden 5. vitesi ucuz ıscılıkle degıstırebılırsın ama dıslıyı ne kadara bulursun onu bılemem
Ahmet Saraçoğlu
30-07-2010, 23:30
hgt de de mi kısa oranlı şanzıman?
punto_multijet
31-07-2010, 08:27
yok kısa degılde 5.vıtes ve gerı vıtesı sanzumanı ındırmeden degıstırmek ıcın kapak var ondan dolayı yazdım
Aynı şanızman yapısında farklı oranlar barındıran şanızmanlardan dişliler kullanabilirsin ( tabi kesinlikle uyması lazım )
Misal, getz ile aynıdır şanızmanın Getz'in oranları 4-5 daha kısadır alır takarsın... Yada son dişli vs... Onları araştırmalısın.
...1-2-3-4 kısa yapıp 5 i uzun takarsan, 5e attığında araban çok alt devirde kalır bu sefer hızlanman fazla yavaş olur. Yada çok kısa yaparsan diğer vitese geçtiğinde gereğinden çabuk bitirir.
Oranları arabanın gücüyle doğru orantılı seçmen lazım birde, 280km/s yapacak oranlarla dişli kullanırsan bu sefer arabaya hammallık olur.
Ahmet Saraçoğlu
18-08-2010, 23:31
şuan ilk 4 vitesin hızlarından memnunum , en büyük sıkıntım 5 te uzun yolda seyir ederken 130 -150km arası normal uzun yol süratlerinde gereğinden fazla yüksek devirde kalması , tüketimin devirle orantılı fazlalaşması ve uzun süreli yüksek devirde kullanmamın zarar verdiğini düşünmem (yani hedefim 180 son hızı olsa olsa 220 230 lara çıkarmak , öyle astronomik hızlara değil yani) ki zaten dizel olduğu için düşük devirler fena değil , chip sonrasında da rahatlıkla kaldırabileceğini düşünüyorum , çünkü 180 e çok çabuk ulaşıyorum.
piyasa aracı olmadığı için şanzuman vss parçaların komplesinin haricinde içinden tek dişli çıkarabileceğim şekilde bol parçası yok.Tornada falan uygun malsemeyle dişli yapmak mümkünmü?yapan deneyen varmıdır?
Şafak'ın dediği gibi önce şanzıman kovanının modelini bul. Misal Peugeotlarda MA ve BE diye 2 tip var. Sonra senin şanzıman kovanını kullanan diğer araçları bul. Bunların içlerinde %99 ihtimalle istediğin vitesin dişlisini karşılığı ile beraber olucak şekilde yada komple ayna mahrutiyi değiştirebilirsin. Tornada dişli yapma işi gerçekten çok zor olur. Uğuldama yapabilir. Balans sorunu çıkartabilir bir hatada tüm şanzımanı dağıtabilirsin. Riskli bir işlem.
Ahmet Saraçoğlu
18-08-2010, 23:37
o zaman servise girer girmez şanzuman kovan modelini soruyorum ustaya ; ve bu kovanı kullanan -varsa- kia , hyundai den herhangi bi aracın modelini ve dişli oranlarını araştırıcam doğrudur dimi?(sürüşten gidişten hakkanen memnunum ama ayda en az iki kez uzun yol yaptığım için çok canımı sıkıyo bu olay.Konu açtıım tarihten buyana 3500 km daha yaptım siz düşünün gerisini:D , Satarsam sırf bu sebepten satıcam zati)
Bilemeyeceğim tornada olur mu olmaz mı ama yapılabilir herhalde.
Tornada yada CNC de yaptırma şansın varsa 4 ü de az uzat, 5 i de uzat... ama 180 çıktığın kadar çabuk 220 230 a ulaşamassın bu sefer.
Tam olarak bilmiyorum... Cerato CRDi 1.5 Hyundai'nin makinası değil mi? Öyleyse eğer Accent, Getz şanızmanları ile aynıdır muhtemelen şanızmanın, Hyundai'nin 1.5CRDi diğer modellerinin şanızmanlarını araştır biraz farklı olanlar vardır belki... Kia'ya özgü bir makina değilse üzerindeki KİA arabaya özel komple şanızman tasarlamaz.
Ahmet Saraçoğlu
18-08-2010, 23:39
1.6 dizel cerato şanzuman sayesinde 230 ları sıkıntısız görebiliyor ama dediğiniz gibi o kovan olayını araştırmam lazım o zaman.
1.6 dizel cerato şanzuman sayesinde 230 ları sıkıntısız görebiliyor ama dediğiniz gibi o kovan olayını araştırmam lazım o zaman.
1.6'nınki oluyorsa al direk tak, tabi devir bandı vs öenmli, saçma sapan bir uzama olursa oranda, turbo devirlerinin altına düşersin... Her seferinde şanızman indirilip bindirilmez arabaya olmadı diye.
İyi araştırmak lazım...
Tayfun-E30
18-08-2010, 23:47
Sadece 5.veya 4.ve 5.ci disliyi degistirince aracin yigilma yapicaktir ayrica bence eminolmamakla beraber fikrimi yurutuyorum o gurubun birden fazla sanzumani farkli disli oranlari yoktur difransiyel oranlarinla oyniyarak cozebilirsin...
Eğer 4 ve 5 i değiştirirsen araç 3 ten 4 e geçerken yığılır.Bence son dişli falan uğraşmadan sadece 5i ekonomi amaçlı değiştir en azından şehir içinde 3 ten 4 e geçerken rahatsız olmazsın.
bence direk son dişliyi uzat uyumlu şanzımanı bulduktan sonra Ahmet , en mantıklısı o olucaktır.
diablopolis
25-04-2020, 08:44
şuan ilk 4 vitesin hızlarından memnunum , en büyük sıkıntım 5 te uzun yolda seyir ederken 130 -150km arası normal uzun yol süratlerinde gereğinden fazla yüksek devirde kalması , tüketimin devirle orantılı fazlalaşması ve uzun süreli yüksek devirde kullanmamın zarar verdiğini düşünmem (yani hedefim 180 son hızı olsa olsa 220 230 lara çıkarmak , öyle astronomik hızlara değil yani) ki zaten dizel olduğu için düşük devirler fena değil , chip sonrasında da rahatlıkla kaldırabileceğini düşünüyorum , çünkü 180 e çok çabuk ulaşıyorum.
piyasa aracı olmadığı için şanzuman vss parçaların komplesinin haricinde içinden tek dişli çıkarabileceğim şekilde bol parçası yok.Tornada falan uygun malsemeyle dişli yapmak mümkünmü?yapan deneyen varmıdır?
sorunu nasıl çözdünüz?
Ahmet Saraçoğlu
25-04-2020, 10:49
satarak :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.