Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Mercedes Ke-jetronik için hangisi?



ercuz
03-08-2010, 10:31
87 Model W124 300E sahibiyim M103 Motor kodlu Ke-Jetronik mekanik enjeksyon makine.Düzensiz çalışma yakıttaki felaket değerler ve yaktığının karşılığını performans olarak gösterememesi en büyük sıkıntım,aracımı çok seviyorum ve satma gibi bi düşüncem yok.
Forumda bahsedilen standalone sistemler hakkında yabancı forumlardanda edinmiş olduğum az bi bilgim var.
USA daki insanlar bizim araçlarda standalone olarak MS kullanıyorlar ancak Avrupa daha çok VEMS diyor,öncelikle bunun tercihini yapmam için yardımınız gerekiyor,ikincisi maliyetler çok değişken Ms kullanacaksam birçok model ve işlemcisi v.s aparatları var,açıkcası bununla ilgilide hiçbir bilgim yok.Bazısı sadece ateşlemeyi yada yakıt sistemini kontrol ediyor,bazısı orjinal dağıtıcı ve klepeyi iptal ediyor yada her ikisini birden kullanıyor.
Beni bu konuda yönlendirirseniz gerçekten çok sevinirim.

tuner faruk
03-08-2010, 10:54
Çok merak ettiğim ve kafamda çokça dolaşan bi düşünce MS hakkında gerçekten uzman denecek derecede iyi olan arkadaşlar var bende m102 motor için bunu düşünüyorum eğer olabilecek bişeyse bende 190E 2.3 AMG alıp MS takmak istiyorum konunun takipçisiyim :icon_tup:

merruse
03-08-2010, 11:08
VEMs te başlangıçta MS in tabanını kullanarak üretilmiş bir alet. İkisi arasında eski modellerinde bir fark yok.

Arabalarınızda yaşadığınız sorunun temel nedeni genellikle flow ölçüp benzini dağıtan zımbırtıdan kaynaklanıyor. Ateşlemeleriniz genelde zaten elektronik kontrollü. Eğer performans konusunda çalışma olmayacak ve arabanın standart hali ya da biraz daha iyisi sizin için yeterli ise ateşlemeyi değiştirmenize gerek yok "bence".

Dolayısı ile işiniz yakıt ile. Benzin pompanızın basıncını öğrenin. 3 bar civarındaysa benzin pompasını kullanabilirsiniz. kalan ne var ne yoksa atın gitsin. Size enjektörleri takıp kapağa monte edeceğiniz enjektör takozu lazım (fuel rail) Onun dışında kablo işleri var tabi ve pek tabi yazılım kısmı. Ufak tefek sensör işlerinizde olacaktır. IAT (hava ısısı), TPS (kelebek pozisyon sensörü) başlangıç için yeterli. MAP zaten ECU ile beraber gelecek.

Zor bir iş değil ancak uğraşmanız lazım. Kendiniz yapacaksanızda bol bol okumanız, sabırlı olmanız ve acele etmeden adım adım belli bir plan çerçevesinde yürümeniz lazım. Aksi halde sonucu hüsran olabilir.

ercuz
03-08-2010, 11:28
Yurtdışındaki uygulamalarda 188hp olan stok motoru Ms'e çevirerek 215-220hp aralığında ve sadece ayarla güç alabiliyorlar.
Ateşleme sistemini ''EZL KAT'' denilen bir parça kontrol ediyor,7 kademeli bir sistem oradan manuel olarak ateşlemeyi benzin kalitesine göre yapabiliyoruz.

Benim tek amacım Mass Air Flow Sensor denilen başbelası Klepede ve dağıtıcıdan kurtularak en başta saçmalamadan her marşta sağlıklı ve tutarlı çalışan,biraz daha canlı tepki veren ve akaryakıt istasyonunu arkasından sürüklemeyecek bir sistem.Aşırı besleme,motor güçlendirme v.s gibi bi heyecan aramıyorum.
Benim için önemli olan olayın tam olarak mantığını ve kendi aracım için en iyisini hangi kontrollerle yapacağımı anlamak.

http://img337.imageshack.us/img337/1446/olddist600x450.jpg (http://img337.imageshack.us/i/olddist600x450.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

selcukkoylu
03-08-2010, 20:48
mengü m103 motora uyguladı ama ses soluk çokmadı heralde başarılı olamadı.kendisi size yardımcı olur

ercuz
04-08-2010, 00:20
M103 ve standalone konusunda henüz net bir bilgiye ulaşamadım,tek bildiğim gayet güçlü sorunsuz ve uzun ömürlü bir motor olduğu.Şu anda 100TL ile yaklaşık 180 km gidiyorum(şehiriçi sakin).

ERkut 205
04-08-2010, 00:47
Elinizdeki mevcut sistemi adam edebilmek için söylüyorum bunu.
Bir AEM wideband alıp kullanıcaksınız...
Akışmetrenin muhtemel ya omaj değerleri değişti zengin yakış düzensizlik optimal emisyonu sağlıyamadığınız içinde fazla yakıt düzensiz çalışma boğuk ve zor çalışma gibi vs... sorunlar.
Bir potansiyometre yardımı ile jetroniği akıllandırabilir.Akışmetrenin yay zemberğinden gerekli omaj değerlerini ayarlayıp ve pottan da yakıtı düşürüp alçaltabilirsiniz. AFR den de bunu gözlemliyebilirsiniz. Buda eldeki imkanlar ile başka bir çözüm yolu.

ercuz
04-08-2010, 08:39
Elinizdeki mevcut sistemi adam edebilmek için söylüyorum bunu.
Bir AEM wideband alıp kullanıcaksınız...
Akışmetrenin muhtemel ya omaj değerleri değişti zengin yakış düzensizlik optimal emisyonu sağlıyamadığınız içinde fazla yakıt düzensiz çalışma boğuk ve zor çalışma gibi vs... sorunlar.
Bir potansiyometre yardımı ile jetroniği akıllandırabilir.Akışmetrenin yay zemberğinden gerekli omaj değerlerini ayarlayıp ve pottan da yakıtı düşürüp alçaltabilirsiniz. AFR den de bunu gözlemliyebilirsiniz. Buda eldeki imkanlar ile başka bir çözüm yolu.

Zaten en büyük sorun sürekli bozulan ayar.
Ke-Jet'te orjinal omaj değerlerine ulaşamadım.Birçok forumda farklı orjinal değerler var.Ancak tavsiyeniz çok mantıklı

boosted_pug
04-08-2010, 09:00
mengü m103 motora uyguladı ama ses soluk çokmadı heralde başarılı olamadı.kendisi size yardımcı olur

ya selçuk öldürdün hemen sende :D benim yapamadığım bi araba allaha şükür daha çıkmadı


Elinizdeki mevcut sistemi adam edebilmek için söylüyorum bunu.
Bir AEM wideband alıp kullanıcaksınız...
Akışmetrenin muhtemel ya omaj değerleri değişti zengin yakış düzensizlik optimal emisyonu sağlıyamadığınız içinde fazla yakıt düzensiz çalışma boğuk ve zor çalışma gibi vs... sorunlar.
Bir potansiyometre yardımı ile jetroniği akıllandırabilir.Akışmetrenin yay zemberğinden gerekli omaj değerlerini ayarlayıp ve pottan da yakıtı düşürüp alçaltabilirsiniz. AFR den de bunu gözlemliyebilirsiniz. Buda eldeki imkanlar ile başka bir çözüm yolu.

bu motorlarda akışmere yok k-jetronik baya baya eski ördekmi kurbağamı ne denen bi zımbırtı war aşşağı indikçe daha çok yakıt gönderiyo okadar

ercuz

sizin arabada ateşleme elektronik gerekli altyapı mevcut kalabilir ama zaten ms e tetik sinyali girmen lazım hem orjinali durcak hem ms e tetik vericen o enjektörü sürcek diğeri ateşlemeyi vs. vs. gerek yok bunlara ms hertürlü ateşleme sistemi ile sorunsuz çalışan bi sistem senin orjinal vacumla avası ayarlıyan bi zımbırtı war taaaa 80 küsür onu kullanmaktansa 12 ye 12 haritadan avansı ayarlamak bence daha mantıklı ayriyetten motor tesisatı içeride sigorta tablasından itibaren yekpare bi parça yeni arabalar gibi soketli felan değil o yüzden eğer klimanı kullanmak istiyosan mevcut tesisattan klimayı ayırıcaksın geriye kalan tüm kablolara güle güle kurbağa ve yakıt distribütörünede aynı şekilde 6 enjektör birde yakıt kütüğü alman gerekiyo extra bir iki bişi daha çıkabilir sensör vs. yeniden tesisatı kurup ms le rahat bi şekilde kullanabilirsin ben 87 model 300se ve 89 model golf 2 gti ı çevirdim ikiside sıkıntısız biniyolar şuan heee benim yaptığım arabalarda müşterilerim distribütöründe iptalini istediler ozaman işler birazcık karışabiliyo ama bi sıkıntı olmuyo herhalukarda ms işi layıkıyla yapıyo düşünürsen yardımcı olurum

bonus

http://www.youtube.com/watch?v=4jhkQp9hVMU

http://www.youtube.com/watch?v=4jhkQp9hVMU

merruse
04-08-2010, 09:24
bu motorlarda akışmere yok k-jetronik baya baya eski ördekmi kurbağamı ne denen bi zımbırtı war aşşağı indikçe daha çok yakıt gönderiyo okadar

Onun adı akışmetre işte. Gayet mekanik bir alet ama adı akışmetre/akışölçer. ;)

boosted_pug
04-08-2010, 09:46
Onun adı akışmetre işte. Gayet mekanik bir alet ama adı akışmetre/akışölçer. ;)

mutlaka öledir ismi ama akışmetre diyince diğer flap type maf lar akla geliyo direnç bağla kıs felan yazılmış ona mahsuben açıklıyım dedim sanayide kurbağamı ördekmi ne diyolar

ercuz
04-08-2010, 09:48
ya selçuk öldürdün hemen sende :D benim yapamadığım bi araba allaha şükür daha çıkmadı



bu motorlarda akışmere yok k-jetronik baya baya eski ördekmi kurbağamı ne denen bi zımbırtı war aşşağı indikçe daha çok yakıt gönderiyo okadar

ercuz

sizin arabada ateşleme elektronik gerekli altyapı mevcut kalabilir ama zaten ms e tetik sinyali girmen lazım hem orjinali durcak hem ms e tetik vericen o enjektörü sürcek diğeri ateşlemeyi vs. vs. gerek yok bunlara ms hertürlü ateşleme sistemi ile sorunsuz çalışan bi sistem senin orjinal vacumla avası ayarlıyan bi zımbırtı war taaaa 80 küsür onu kullanmaktansa 12 ye 12 haritadan avansı ayarlamak bence daha mantıklı ayriyetten motor tesisatı içeride sigorta tablasından itibaren yekpare bi parça yeni arabalar gibi soketli felan değil o yüzden eğer klimanı kullanmak istiyosan mevcut tesisattan klimayı ayırıcaksın geriye kalan tüm kablolara güle güle kurbağa ve yakıt distribütörünede aynı şekilde 6 enjektör birde yakıt kütüğü alman gerekiyo extra bir iki bişi daha çıkabilir sensör vs. yeniden tesisatı kurup ms le rahat bi şekilde kullanabilirsin ben 87 model 300se ve 89 model golf 2 gti ı çevirdim ikiside sıkıntısız biniyolar şuan heee benim yaptığım arabalarda müşterilerim distribütöründe iptalini istediler ozaman işler birazcık karışabiliyo ama bi sıkıntı olmuyo herhalukarda ms işi layıkıyla yapıyo düşünürsen yardımcı olurum

bonus

http://www.youtube.com/watch?v=4jhkQp9hVMU

http://www.youtube.com/watch?v=4jhkQp9hVMU

Ciddi olarak MS düşünüyorum,ancak öncelikle K-Jet ile barışıp,aramı iyi tutmam lazım,yoksa MS'in parasını direk o ördek yicek :)

ERkut 205
04-08-2010, 09:50
Zaten en büyük sorun sürekli bozulan ayar.
Ke-Jet'te orjinal omaj değerlerine ulaşamadım.Birçok forumda farklı orjinal değerler var.Ancak tavsiyeniz çok mantıklı

Zaten anlık emisyon ölçen aletler bu tarz arabalarda aslında daha gerekli.
Sizinde dediğiniz gibi sürekli bozulan emisyon değeri.
Gerekli omaj değerlerini bulabilir ve ayarlar iseniz ama yakıt halen fazla geliyor ise akışmetre omaj değerlerini yakalıyamıyor normalin üstü zengine ayarlanıyor, demektir.
Bunuda başka bir sinyal noktası olan su ısı müşürü gibi cts tarzı bir noktaya potansiyometre bağladığınız zaman istediğiniz an içerden yakıta müdahale edebilirsiniz.
Ama bunu AFR siz yapmak olmaz araç fakiremi gidiyor yoksa zenginemi ne ölçüde kaçıyor bilinmez.

Ama genel olarak jetronik sistemler fazla yakıt tüketimi yaparlar... elle avans verilir ve sabit değerleri herzaman yakalamak mümkün olmaz. ama bu sistemi kurarsanız bir emisyoncuya gidip sürekli ayar yapmakla yakıtı ayarlamakla uğraşmazsınız, kendiniz yolda giderken bile 1 dk da değerleri yakalıyabilirsiniz.
Ayrıca birşey daha dururkenki ve yolda giderkenki araç yüke bindiğinde yaptığınız ölçüm omaj değerleri birbirini tutmuyor onun için yolda giderken anlık emisyon ölçülmesi en sağlıklısı.

ercuz
04-08-2010, 12:50
sisteme nasıl bir pot.metre yerleştiriliyor anlamadım,sensörlerin direncini kısıp açarak testini yapmak için mi?

boosted_pug
04-08-2010, 16:08
Zaten anlık emisyon ölçen aletler bu tarz arabalarda aslında daha gerekli.
Sizinde dediğiniz gibi sürekli bozulan emisyon değeri.
Gerekli omaj değerlerini bulabilir ve ayarlar iseniz ama yakıt halen fazla geliyor ise akışmetre omaj değerlerini yakalıyamıyor normalin üstü zengine ayarlanıyor, demektir.
Bunuda başka bir sinyal noktası olan su ısı müşürü gibi cts tarzı bir noktaya potansiyometre bağladığınız zaman istediğiniz an içerden yakıta müdahale edebilirsiniz.
Ama bunu AFR siz yapmak olmaz araç fakiremi gidiyor yoksa zenginemi ne ölçüde kaçıyor bilinmez.

Ama genel olarak jetronik sistemler fazla yakıt tüketimi yaparlar... elle avans verilir ve sabit değerleri herzaman yakalamak mümkün olmaz. ama bu sistemi kurarsanız bir emisyoncuya gidip sürekli ayar yapmakla yakıtı ayarlamakla uğraşmazsınız, kendiniz yolda giderken bile 1 dk da değerleri yakalıyabilirsiniz.
Ayrıca birşey daha dururkenki ve yolda giderkenki araç yüke bindiğinde yaptığınız ölçüm omaj değerleri birbirini tutmuyor onun için yolda giderken anlık emisyon ölçülmesi en sağlıklısı.


merso ki sistem senin arabdaki sistemden çok eski onu demeye çalışıyorum belki seninkinde pot bağlayıp mafı kandırabilirsin ama bunda çok zor çünki sistemi kumanda eden elktronik malzemelerin hepsi sadece switch biri tam gaz geldğini diğer rölantiye geldiğini okuyan iki switch war başka bişi yok

ercuz
04-08-2010, 16:18
merso ki sistem senin arabdaki sistemden çok eski onu demeye çalışıyorum belki seninkinde pot bağlayıp mafı kandırabilirsin ama bunda çok zor çünki sistemi kumanda eden elktronik malzemelerin hepsi sadece switch biri tam gaz geldğini diğer rölantiye geldiğini okuyan iki switch war başka bişi yok

şimdi işler değişti

tuner faruk
04-08-2010, 16:58
mutlaka öledir ismi ama akışmetre diyince diğer flap type maf lar akla geliyo direnç bağla kıs felan yazılmış ona mahsuben açıklıyım dedim sanayide kurbağamı ördekmi ne diyolar

Ördek diyorlar ve bulması ayarlaması herşeyi sorun olan bi parça :D

ya selçuk öldürdün hemen sende :D benim yapamadığım bi araba allaha şükür daha çıkmadı



bu motorlarda akışmere yok k-jetronik baya baya eski ördekmi kurbağamı ne denen bi zımbırtı war aşşağı indikçe daha çok yakıt gönderiyo okadar

ercuz

sizin arabada ateşleme elektronik gerekli altyapı mevcut kalabilir ama zaten ms e tetik sinyali girmen lazım hem orjinali durcak hem ms e tetik vericen o enjektörü sürcek diğeri ateşlemeyi vs. vs. gerek yok bunlara ms hertürlü ateşleme sistemi ile sorunsuz çalışan bi sistem senin orjinal vacumla avası ayarlıyan bi zımbırtı war taaaa 80 küsür onu kullanmaktansa 12 ye 12 haritadan avansı ayarlamak bence daha mantıklı ayriyetten motor tesisatı içeride sigorta tablasından itibaren yekpare bi parça yeni arabalar gibi soketli felan değil o yüzden eğer klimanı kullanmak istiyosan mevcut tesisattan klimayı ayırıcaksın geriye kalan tüm kablolara güle güle kurbağa ve yakıt distribütörünede aynı şekilde 6 enjektör birde yakıt kütüğü alman gerekiyo extra bir iki bişi daha çıkabilir sensör vs. yeniden tesisatı kurup ms le rahat bi şekilde kullanabilirsin ben 87 model 300se ve 89 model golf 2 gti ı çevirdim ikiside sıkıntısız biniyolar şuan heee benim yaptığım arabalarda müşterilerim distribütöründe iptalini istediler ozaman işler birazcık karışabiliyo ama bi sıkıntı olmuyo herhalukarda ms işi layıkıyla yapıyo düşünürsen yardımcı olurum

bonus

http://www.youtube.com/watch?v=4jhkQp9hVMU

http://www.youtube.com/watch?v=4jhkQp9hVMU

Abi tam anlamıyla kusursuz bi sistemin kurulması tahmini neler gerektiriyor ben aracımın klimasını iptal etmek istemiyorum ve LPG ile kullanmak istiyorum tahmini i maliyet ne kadar olur ve bu sistemi kurduktan sonra sıralı sistem bi lpg ye geçebilirmiyim?


şimdi işler değişti
Aracınızda LPG mevcutmu?

ercuz
04-08-2010, 18:02
daha önceki sahibinde varmış ben aldığımda söktürdüm

boosted_pug
04-08-2010, 21:59
şimdi işler değişti

ne gibi ?


Ördek diyorlar ve bulması ayarlaması herşeyi sorun olan bi parça :D


Abi tam anlamıyla kusursuz bi sistemin kurulması tahmini neler gerektiriyor ben aracımın klimasını iptal etmek istemiyorum ve LPG ile kullanmak istiyorum tahmini i maliyet ne kadar olur ve bu sistemi kurduktan sonra sıralı sistem bi lpg ye geçebilirmiyim?


Aracınızda LPG mevcutmu?

araçta atiker sıralı sistem mevcut yaklaşık 3-4 aydır sahibi sorunsuz biniyo soğuk çalıştırma ayarlarını yapamadık daha tam anlamıyla oda hava çok soğuk olmadığından :D onun haricinde bi sıkıntısı yok
(ms1 v3.0 6lı opel boini tps clt vs vs )

tuner faruk
04-08-2010, 22:03
ne gibi ?



araçta atiker sıralı sistem mevcut yaklaşık 3-4 aydır sahibi sorunsuz biniyo soğuk çalıştırma ayarlarını yapamadık daha tam anlamıyla oda hava çok soğuk olmadığından :D onun haricinde bi sıkıntısı yok
(ms1 v3.0 6lı opel boini tps clt vs vs )

Abi maliyeti bi pm atarmısın?