PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bu nasıl bir şanzıman ??



erayakar
05-08-2010, 17:52
http://www.youtube.com/watch?v=OBYiMfDtqFc&feature=related

redbaron
05-08-2010, 18:02
videoda yaziyor cift sanziman diye.daha once gormustum eski kamyonlarda varmis.

erayakar
05-08-2010, 18:04
videoda yaziyor cift sanziman diye.daha once gormustum eski kamyonlarda varmis.

çift şanzımanlı araç olurmu ??olması için neler gerektiğini sende bilirsin..

redbaron
05-08-2010, 18:14
çift şanzımanlı araç olurmu ??olması için neler gerektiğini sende bilirsin..

niye olmasin arac cok eski belki o zamanlar vardir.goruldugu uzere iki vites topuzu olduguna gore cift sanziman olmali. 1-3-5-7 falan tekler ayri 2-4-6-8 gibi ciftler ayri.oyle gozukuyor,bazi arazi araclarindada kendi sanzimaniyla arazi sanzimani ayri.

COOLFEAR
05-08-2010, 19:07
bence aynı viteslerin agır hızlı rota devir gibi bi cacıkları var

senna
05-08-2010, 19:24
videoyu izleyemiyorum ama apartman vites olabilr en basit böyle derler üzerindeki seçiciyle üzerinde normalde atıyorum 5 vites yolu varsa değiştirciyle yaklaşık 8 9 vites elde edebilirsin mandalla

edit: dediğim mantıkla çalışan ama baya bi eski olan bi şanzıman bu

EREN34
05-08-2010, 19:28
Apartman vites.Eski tip karaşanzıman.Vites değiştirileceği zaman debriyaja basılıp boşa alınır çift debriyaja basılıp vites değiştirilir.Çift debriyaj yapılmazsa değişmez hatta.

initial-D
05-08-2010, 19:32
man fortuna otobüslerin şanzımanına dikkat eden varmı?göstergede bir dişli ışığı yanıyor ve 4 vites yolu var ama 8 ileri:)

4. vitesten sonra 5e geçerken boşta bir kere sağa dayınca ışık sönüyor ve 1e takınca 5e geçmiş oluyor.yani ilk 4 ile ikinci 4lü vites grubu gibi

bu nasıl bir sistem bilen varmı?

senna
05-08-2010, 19:58
ilk videodaki şanzımanda ağır ve hızlı olarak vitesler ayrılır yeni şanzımanlardada öyledir ilki biraz daha ilkeldir üzerinde ayırıcı olmadan iki ayrı vites koluyla değiştirirsin dişli kombinasyonunu yaparsın


yeni tip şanzımanlarda ise atıyorum man s2000, fortunada vites bitirisin tokat atarsın,tokat atmak dediğim şey ayırıcı diğer viteslere geçmek için çalışır ve aynı vites yoluyla işini halledersin, diğer türlü biraz zor oludu vites yolu çok çok uzun olurdu diğer türlü ise vites kolu üzerinde ayırıcının butonu düğmesi levyesi vs olur Low ve High olarak yine yine onla beraber vites kombinasyonu yaparsın H vites yolu değişmez

ahmet3425
05-08-2010, 20:02
bucuklu sisteme benzettim ben

ondeki kol ana vitesler arkadaki ise bucukları galiba...

boyle bisey duymusytum o olabilir:D

ali_utku
05-08-2010, 20:02
man fortuna otobüslerin şanzımanına dikkat eden varmı?göstergede bir dişli ışığı yanıyor ve 4 vites yolu var ama 8 ileri:)

4. vitesten sonra 5e geçerken boşta bir kere sağa dayınca ışık sönüyor ve 1e takınca 5e geçmiş oluyor.yani ilk 4 ile ikinci 4lü vites grubu gibi

bu nasıl bir sistem bilen varmı?

bahsettiğiniz 2002 2003 bmc professiyonel kamyonlarda vardı.çarpma şanzıman da denir.bmc de kullandım acayipte keyiflidir:D özellikle 4 den sonra boşa alıp sağa vurunca çıkıs çak diye bi ses gelir :D o beni benden alır :D

bende video yu izleyemiyorum ama büyük araçlarda çok değişik tip şanzımanlar var.örneğin scania larda bir dönem 4 vites yollu(1 i geri) şanzıman vardı fakat araç 12 vites.yandaki mandallarla ayarlanıyordu.

senna
05-08-2010, 20:02
buçuk değil aslında hepsi ayrı vites kombinasyonlar farklı:) genel olarak ağır ve hızlı olarak olur zevklidir kullanması:)