Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : farlar rolantiye bağlı ??



ÇAĞAN
06-08-2010, 11:42
farlarımı açtığımda veya kapattığımda rolantim değişiyor.daha sonra tekrar eski haline geliyor.bunu afr saatinden de görebiliyorum normal çalışırken açma veya kapatma işlemi yapıldığında araba fakirleşiyor sonra eski haline geri dönüyor.

bu olayları yaşamamak için ne yapmalıyım?

yardımcı olursanız sevinirim...

Ahmet_28
06-08-2010, 11:45
konuyu takip ediyorum aynı sorun bendede oluyor zaman zaman zenondan olabilirmi acaba diye düşünüyorum

ramo si
06-08-2010, 11:45
xenon bozuk alabilir

ÇAĞAN
06-08-2010, 11:47
xenon bozuk alabilir


bende xenon yok normal ampül var !

Ahmet_28
06-08-2010, 11:49
ampülün bozuk olabilir :D

şaka bi yanada zenonlarda arıza yakmaması için aparat yoktu.ben daha sonra taktırdım o parçaları ondan sonra hiç arıza yakmadı ama bazen böyle saçmalıyor

__FrK__
06-08-2010, 11:49
ben buna çözüm olabilir mi diye buddy club racing spec condanser e bakmıştım ama ... umarım bu konu çözüm olur

Günkut
06-08-2010, 11:50
bende xenon yok normal ampül var !

ampullerin daha önceden degiştiyse olabilir toyota varken aynı problem bendede oluyorda ustaya gösterdigmde ampullerin fazla akım cekiyor demişti

MeRtCaN
06-08-2010, 11:50
Anlık voltaj dusmesınden kaynaklanıyor

hallederız Çağan :)

__FrK__
06-08-2010, 11:52
Anlık voltaj dusmesınden kaynaklanıyor

hallederız Çağan :)

nasıl olacağı hakkında bizede yardımcı olurmusunuz

ÇAĞAN
06-08-2010, 11:54
ben buna çözüm olabilir mi diye buddy club racing spec condanser e bakmıştım ama ... umarım bu konu çözüm olur


bende düşündüm onu madem akılları düzenliyor ama kullanan bilirinden öğrenmemiz lazım gerçekten düzeltirmi.bide o şekilde sorun biraz pahalı çözülür gibi ;)

ÇAĞAN
06-08-2010, 11:55
Anlık voltaj dusmesınden kaynaklanıyor

hallederız Çağan :)


akşam bakalım mertcan 2 gündür çok yoruyorum seniii :rolleyes:

cery
06-08-2010, 11:59
alternatör kömürleri aşınmış yeterli gelmiyor olabilir mi?

Murat
06-08-2010, 12:00
aynen sorun voltaj düşmesine karşın ecu nun verdiği tepki sanırım.

normalde önceden tanımlı belirli faktörlerle, ecu voltaj düşümünde örneğin enjektörün açılıp kapanma süresini değiştirir. eğer akü yada şarj dinamosu bu faktörlerin de düzeltemeyeceği kadar ölü bi durumdaysa, bu tarz sorunlar çıkabiliyor.

mechanıcer
06-08-2010, 12:00
rolantıde far acınca cıkıs voltajı dustugu ıcın yaptıgını hatırlıyorum.

Ahmet_28
06-08-2010, 12:01
mertcan bizede yardımcı olurmusun sana zahmet.çok nadirde olsa bazen kısa farlar açıkken sellektör yaptığımda arıza lambası yanıyor uzunları kapatınca arıza gidiyor.

ÇAĞAN
06-08-2010, 12:19
akşam bakalım çözersek ki halledilir denildiyse halledilir detaylı konu açılacaktır nasıl yapıldığıyla ilgili.

SOMEONESPECIAL
06-08-2010, 12:28
alternatör kömürleri aşınmış yeterli gelmiyor olabilir mi?

Muhtemelen... :icon_tup:

Maxi
07-08-2010, 07:52
tabiki anlık voltaj düşümü veya değişimi sonrasında ecunun verdiği tepki bu ,
bu zaten biliniyor,

* "ampuller çok akım çekiyor" cevabı komik bir açıklama olmuş

peki neden böyle oluyor ?
ilk önce bakılması ve kontrol edilmesi gereken yerler
akü kutup başları ve aracın ana şase bağlantı noktaları .

ama böyle gözle bakarak aaa evet bağlı demek değil ,
sökülecek ,gerekirse bağlantılar sıfır zımpara ile temizlenip yerine takılacak .

akü kutup başı negatif ucundan
aracın şasesine, şanzımanın şasesine , motorun şasesine kalın kablolar gider ,
şase bağlantı noktaları demek istediğim bunlar. önemlidir.


başka nedenleride olabilir tabiki,

* tesisatta ana hatların birinde sonradan kullanılmış ince bir kablo ?
* bir takım değişklikler sonrası yapılan ecu beslemesindeki hatalar ?
* akünün gebermeye yakın olması ?
* şarj dinamosunun zayıflaması, işte kömür-odun bitmesi ?
* xenon farların "ilk çalışmada" fazla akım çekmesi ?
* ecu orjinal kendi yapısının anlık voltaj düşümlerinden çok etkilenmesi ?

ERkut 205
07-08-2010, 09:16
205 gti kullanıcılarının başının belasıdır bu farları açınca rölanti düşmesi.
Öncelikle afr değerinin değişkenliği farı açınca rölantinin aşağı kapatınca geri yukarı çıkmasından kaynaklı.
Senin sorunu araman gereken nokta farları açınca neden rölanti düşüyor...
Elbette farları açınca yük artışı çoğalıcak fakat rölantinin düşmemesi gerekli...

MeRtCaN
07-08-2010, 09:25
Çağan ın arabasında voltaja gore Afr yı ayarlıya bılırım
o problem degıl
ama ana sase baglantılarınıda kontrol etmemız gerekebılır

boosted_pug
07-08-2010, 23:08
bence şarj dinamosunu değiştirin farkarı açtığınızda anlık çekilen akım benzin omasına giden akımı azaltıyo bu sebeten rölanti düşüyo yada yükseliyo daha güçlü fazla akım üreten bi şarj dinamosu yeterli olur

R.I.P
07-08-2010, 23:21
farlar elektrikli camlar bunlar anlık olarak motorda titreme rolantide düşmeye sebep olmazmı zaten? normal değilmi bu?

ugurseyhan
08-08-2010, 06:54
akü zayıflamış olabilir birde far rölesi diye bi parça var onu taktırabilirsin aküyü fazla yormaz az voltaj çok ışık yapar :D

master
08-08-2010, 06:56
Akü zayıf.

yiğit205
08-08-2010, 09:11
buyuk ıhtımalle akün zayıf olabılır:?

Kadyr
08-08-2010, 09:14
bndede coık kucuk oynama oluyor farlar arka cam ısıtıcı otomatık camlar klımayı acıncada :D