Orijinalini görmek için tıklayınız : farlar rolantiye bağlı ??
farlarımı açtığımda veya kapattığımda rolantim değişiyor.daha sonra tekrar eski haline geliyor.bunu afr saatinden de görebiliyorum normal çalışırken açma veya kapatma işlemi yapıldığında araba fakirleşiyor sonra eski haline geri dönüyor.
bu olayları yaşamamak için ne yapmalıyım?
yardımcı olursanız sevinirim...
Ahmet_28
06-08-2010, 11:45
konuyu takip ediyorum aynı sorun bendede oluyor zaman zaman zenondan olabilirmi acaba diye düşünüyorum
xenon bozuk alabilir
bende xenon yok normal ampül var !
Ahmet_28
06-08-2010, 11:49
ampülün bozuk olabilir :D
şaka bi yanada zenonlarda arıza yakmaması için aparat yoktu.ben daha sonra taktırdım o parçaları ondan sonra hiç arıza yakmadı ama bazen böyle saçmalıyor
ben buna çözüm olabilir mi diye buddy club racing spec condanser e bakmıştım ama ... umarım bu konu çözüm olur
bende xenon yok normal ampül var !
ampullerin daha önceden degiştiyse olabilir toyota varken aynı problem bendede oluyorda ustaya gösterdigmde ampullerin fazla akım cekiyor demişti
Anlık voltaj dusmesınden kaynaklanıyor
hallederız Çağan :)
Anlık voltaj dusmesınden kaynaklanıyor
hallederız Çağan :)
nasıl olacağı hakkında bizede yardımcı olurmusunuz
ben buna çözüm olabilir mi diye buddy club racing spec condanser e bakmıştım ama ... umarım bu konu çözüm olur
bende düşündüm onu madem akılları düzenliyor ama kullanan bilirinden öğrenmemiz lazım gerçekten düzeltirmi.bide o şekilde sorun biraz pahalı çözülür gibi ;)
Anlık voltaj dusmesınden kaynaklanıyor
hallederız Çağan :)
akşam bakalım mertcan 2 gündür çok yoruyorum seniii :rolleyes:
alternatör kömürleri aşınmış yeterli gelmiyor olabilir mi?
aynen sorun voltaj düşmesine karşın ecu nun verdiği tepki sanırım.
normalde önceden tanımlı belirli faktörlerle, ecu voltaj düşümünde örneğin enjektörün açılıp kapanma süresini değiştirir. eğer akü yada şarj dinamosu bu faktörlerin de düzeltemeyeceği kadar ölü bi durumdaysa, bu tarz sorunlar çıkabiliyor.
mechanıcer
06-08-2010, 12:00
rolantıde far acınca cıkıs voltajı dustugu ıcın yaptıgını hatırlıyorum.
Ahmet_28
06-08-2010, 12:01
mertcan bizede yardımcı olurmusun sana zahmet.çok nadirde olsa bazen kısa farlar açıkken sellektör yaptığımda arıza lambası yanıyor uzunları kapatınca arıza gidiyor.
akşam bakalım çözersek ki halledilir denildiyse halledilir detaylı konu açılacaktır nasıl yapıldığıyla ilgili.
SOMEONESPECIAL
06-08-2010, 12:28
alternatör kömürleri aşınmış yeterli gelmiyor olabilir mi?
Muhtemelen... :icon_tup:
tabiki anlık voltaj düşümü veya değişimi sonrasında ecunun verdiği tepki bu ,
bu zaten biliniyor,
* "ampuller çok akım çekiyor" cevabı komik bir açıklama olmuş
peki neden böyle oluyor ?
ilk önce bakılması ve kontrol edilmesi gereken yerler
akü kutup başları ve aracın ana şase bağlantı noktaları .
ama böyle gözle bakarak aaa evet bağlı demek değil ,
sökülecek ,gerekirse bağlantılar sıfır zımpara ile temizlenip yerine takılacak .
akü kutup başı negatif ucundan
aracın şasesine, şanzımanın şasesine , motorun şasesine kalın kablolar gider ,
şase bağlantı noktaları demek istediğim bunlar. önemlidir.
başka nedenleride olabilir tabiki,
* tesisatta ana hatların birinde sonradan kullanılmış ince bir kablo ?
* bir takım değişklikler sonrası yapılan ecu beslemesindeki hatalar ?
* akünün gebermeye yakın olması ?
* şarj dinamosunun zayıflaması, işte kömür-odun bitmesi ?
* xenon farların "ilk çalışmada" fazla akım çekmesi ?
* ecu orjinal kendi yapısının anlık voltaj düşümlerinden çok etkilenmesi ?
ERkut 205
07-08-2010, 09:16
205 gti kullanıcılarının başının belasıdır bu farları açınca rölanti düşmesi.
Öncelikle afr değerinin değişkenliği farı açınca rölantinin aşağı kapatınca geri yukarı çıkmasından kaynaklı.
Senin sorunu araman gereken nokta farları açınca neden rölanti düşüyor...
Elbette farları açınca yük artışı çoğalıcak fakat rölantinin düşmemesi gerekli...
Çağan ın arabasında voltaja gore Afr yı ayarlıya bılırım
o problem degıl
ama ana sase baglantılarınıda kontrol etmemız gerekebılır
boosted_pug
07-08-2010, 23:08
bence şarj dinamosunu değiştirin farkarı açtığınızda anlık çekilen akım benzin omasına giden akımı azaltıyo bu sebeten rölanti düşüyo yada yükseliyo daha güçlü fazla akım üreten bi şarj dinamosu yeterli olur
farlar elektrikli camlar bunlar anlık olarak motorda titreme rolantide düşmeye sebep olmazmı zaten? normal değilmi bu?
ugurseyhan
08-08-2010, 06:54
akü zayıflamış olabilir birde far rölesi diye bi parça var onu taktırabilirsin aküyü fazla yormaz az voltaj çok ışık yapar :D
yiğit205
08-08-2010, 09:11
buyuk ıhtımalle akün zayıf olabılır:?
bndede coık kucuk oynama oluyor farlar arka cam ısıtıcı otomatık camlar klımayı acıncada :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.