Orijinalini görmek için tıklayınız : Şase Düzeltme
maxpower
07-08-2010, 01:14
Arkadaşım arabayı park ederken sağ ön lastik kaldırıma gelmiş. sağa çekme sorunundan dolayı, hatta düz giderken direksiyon sağa sağa dönüyormuş, rot ayarı yaptırmış ama kayma var denilip şaseciye gitmesi tavsiye edilmiş. söylenene göre 4mm öne 4mm de dışa açılması gerekiyormuş
gittiği yer robota çıkarılması gerektiğini ve bu işi 400tl'ye yapacağını söylemiş. şimdi iki sorumuz var.
1- Düzeltildikten sonra eskisi gibi sorunsuz olur mu yoksa düzen tutmama gibi birşey olabilir mi?
2- Bu iş için Ankara'da nereyi tavsiye edebilirsiniz ve bu işin yaklaşık bedeli nedir?
fotoda sarı okla gösterdiğim yere 3 parmak girmiyor ama sol tarafta giriyor.
http://img33.imageshack.us/img33/7225/14178dsc00025.jpg (http://img33.imageshack.us/i/14178dsc00025.jpg/)
halilkarakas
07-08-2010, 01:17
400 lira iyi bir fiyat fazla değil..burda 1500 lira isteyen vardı :) orjinali gibi olmaz bence ama yinede düz durur gider v.s
ugurseyhan
07-08-2010, 01:17
nasılbir deymedirki şaseyi yamultmuş poryadan falan olmasın o kayıklık, ön takıma iyice bi baksılar kaldırıma sürtmekle şasemi yamulurmuş?direksiyon kutusunsa direksiyon miline vs. iyice bi kontrol etsinler.
kardeşim bu işi öle robotun ellerine fln bırakırsan yanarsın...adam onu çeker bırakınca şase eski yerine geri dönmeye çalışır.o şasenin çektikten sonra 4-5 saat ısıtılarak çekili halde kalması lazım dükyanında robot olan hiç bir şaseci senin arabanı orada 4-5 saat tutmaz.hele bu olay bmw şasesinde daha can sıkıcı bir hal alır. benim fikrim böle.o yüzden sen ya eski usul şase çeken birini bul işin ehli...yada bana pm at ben onu sana söyliyim.
Benim arka dingil egilmisti, 2 kez servis gönderdi biyere düzeltemediler.
Hala arka lastik pozitif kamberde durur.
Ben de bu aralar iyi bir ustaya gitmek istiyorum.
Sen de tavsiyem iyi referansları olan daha önce tanıdıklara bu isi yapmıs birine götür.
timucintt
07-08-2010, 02:49
Öncelikle şasemi eğik yoksa alt travers demirlerimi yoksa direksiyon kutusumu yamuk ona iyi bakmak lazım... aynı sıkıntı benimde başıma geldi burda gece yolda giderken belediyenin açık bıraktığı ızgaraya düşmüştüm ve aracım ondan sonra sola kaçıyordu.. ilk gittiğimde bir rot balanscıya heriflerin dediği bu aracın komple şasesi komple soldan çekilecek dediler dedim yavaş çekin 1000 lirada para istediler namussuzlar... sonra başka bir rot balanscıya gittim şasemin geride olduğunu komple şasenin çekileceğini sölediler zincirle çekilmesi ve yerini bulması lazım diyip 300 kağıt dediler.... sonra kendim aracın altına bir güzel daldım ve sıkıntının sadece radius kolunda olduğunu gördüm... hafif bir eğilme vardı gittim orijinal radius kolunu 20 liraya çıkma alıp taktım yerine geldi şase değerleri :) çünkü ilk baktığımızda ölçüm yaptırdığımda yandan aracın kasterin geride olduğunu gördüm... demiri değişince mis gibi oldu... ve bu işi 25 liraya halletik rot balanscıya üstelik bilgisayarlı rot balans ayarımıda yaptırdım mis gibi oldu... onun için sorunu çok iyi aramak lazım... çok alakasız yerlerden sorun var diyebiliyorlar... ilk bildikleri şey kaster geri olduğunda komple şasenin geride olduğunu düşünüyor millet hemen komple şaseyi zincirlemeye kalkıyorlar.. onun için çok ama çok iyi bir rot balancıya gidin yada çok iyi bir şaseciye... aracın travers veya şaselerini düzelteyim derken geriye dönülmez hasarlar verdirmeyin aracınıza...
park ederken şase nasıl yamulmuş ben hala onun karmaşasındayım
maxpower
07-08-2010, 09:17
daha rahat ve daha kolay anlaşılması açısından bi foto ekledim:)
400 lira iyi bir fiyat fazla değil..burda 1500 lira isteyen vardı :) orjinali gibi olmaz bence ama yinede düz durur gider v.s
inş eskisi gibi olur. babasıda biraz titiz birisi uğraştırır bizi:)
nasılbir deymedirki şaseyi yamultmuş poryadan falan olmasın o kayıklık, ön takıma iyice bi baksılar kaldırıma sürtmekle şasemi yamulurmuş?direksiyon kutusunsa direksiyon miline vs. iyice bi kontrol etsinler.
kaldırıma lastiği sürtmemiş. yanaşırken lastiği fazla çevirmiş lastiğin tabanını kaldırıma vurmuş ama çok tatlı vurdum dedi:D arabanın hızı yok gibi birşeymiş
kardeşim bu işi öle robotun ellerine fln bırakırsan yanarsın...adam onu çeker bırakınca şase eski yerine geri dönmeye çalışır.o şasenin çektikten sonra 4-5 saat ısıtılarak çekili halde kalması lazım dükyanında robot olan hiç bir şaseci senin arabanı orada 4-5 saat tutmaz.hele bu olay bmw şasesinde daha can sıkıcı bir hal alır. benim fikrim böle.o yüzden sen ya eski usul şase çeken birini bul işin ehli...yada bana pm at ben onu sana söyliyim.
arabanın akşama kadar kalması gerektiğini söylemiş gittiği şaseci. pm atıyorum
Benim arka dingil egilmisti, 2 kez servis gönderdi biyere düzeltemediler.
Hala arka lastik pozitif kamberde durur.
Ben de bu aralar iyi bir ustaya gitmek istiyorum.
Sen de tavsiyem iyi referansları olan daha önce tanıdıklara bu isi yapmıs birine götür.
inş düzgün bi usta buluruz abi
Öncelikle şasemi eğik yoksa alt travers demirlerimi yoksa direksiyon kutusumu yamuk ona iyi bakmak lazım... aynı sıkıntı benimde başıma geldi burda gece yolda giderken belediyenin açık bıraktığı ızgaraya düşmüştüm ve aracım ondan sonra sola kaçıyordu.. ilk gittiğimde bir rot balanscıya heriflerin dediği bu aracın komple şasesi komple soldan çekilecek dediler dedim yavaş çekin 1000 lirada para istediler namussuzlar... sonra başka bir rot balanscıya gittim şasemin geride olduğunu komple şasenin çekileceğini sölediler zincirle çekilmesi ve yerini bulması lazım diyip 300 kağıt dediler.... sonra kendim aracın altına bir güzel daldım ve sıkıntının sadece radius kolunda olduğunu gördüm... hafif bir eğilme vardı gittim orijinal radius kolunu 20 liraya çıkma alıp taktım yerine geldi şase değerleri :) çünkü ilk baktığımızda ölçüm yaptırdığımda yandan aracın kasterin geride olduğunu gördüm... demiri değişince mis gibi oldu... ve bu işi 25 liraya halletik rot balanscıya üstelik bilgisayarlı rot balans ayarımıda yaptırdım mis gibi oldu... onun için sorunu çok iyi aramak lazım... çok alakasız yerlerden sorun var diyebiliyorlar... ilk bildikleri şey kaster geri olduğunda komple şasenin geride olduğunu düşünüyor millet hemen komple şaseyi zincirlemeye kalkıyorlar.. onun için çok ama çok iyi bir rot balancıya gidin yada çok iyi bir şaseciye... aracın travers veya şaselerini düzelteyim derken geriye dönülmez hasarlar verdirmeyin aracınıza...
siz ucuz atlatmışsınız, bizimkide böyle hallolur umarım:)
2 rotçu, 1de şaseci bakmış. rotçulardan biri önemli bişey olmadığı söylemiş rot ayarı yapıp yollamış. tecrübeye çıktıklarında bişey olmamış ama araba şimdi yine sağa çekiyor.
park ederken şase nasıl yamulmuş ben hala onun karmaşasındayım
yukarda anlattım biraz. lastiği kaldırıma vurmuş
DERAN_TUYNER
07-08-2010, 09:24
Eğer istanbul olsaydi İRİLER Otomotivi tavsiye ederdim hem esnaflıkları hem işçilikleri on numara gerçekten eğer istanbul uyar dersen bilgileri PM atarım
birazla olacak gibi degildir o baya saglam vurmuş olmasın :D acele etmeyin bence iyice bir araştırın
Hafif vurmayla olcak iş değil o şase işi..Ön takımda sorun olmasın..Amortisör kovanı da olabilir benimki gibi..Bende de çekme vardı..Rot balansta sorun yok kovan eğik..Rögar çukuruna fena girmiştim..Tabi sizinki gibi gözle görülür bir durumum yoktu..
Şaşmazda Elmasoğulları Şase var..İşlerinde iyilerdir..Onların gönderdiği rotcuları da vardır tecrübeli..
Adres: Şaşmaz sanayi 1 Cad. 9 Sok. 54 numara
yavuz364
07-08-2010, 10:03
arkadaşların da söylediği gibi yamulmanın nereden olduğuna bakılması lazım.. ama BMW şasesi ile ne kadar düzeltilir bilemiyorum..
birde bu resim ankaradan mı ya ? :S
türkiyede böyle bir sokak varsa taşınmak istiyorum :)
poseidon
07-08-2010, 10:29
Senin arkadaş kaç km ile park ediyormuş aracı.
Park ederken böyle bir yamulma olmaz. Başka bir sebebi olmalı.
Düzeltilir, kullanırken sorunda olmaz ama satarken sorun yaşayabilrisin.
Bineceksen yaptır derim.
SekoLive
07-08-2010, 10:59
birde bu resim ankaradan mı ya ? :S
türkiyede böyle bir sokak varsa taşınmak istiyorum :)
:hahaha::hahaha::hahaha: :hoo: :hehe:
Çok fena yakalamışsn:D
bu arada cidden kaç km ile park ediyormuşda eğmiş şaseyi?
maxpower
07-08-2010, 14:32
foto temsili. araba 2senedir bizde. bu sorun yeni ortaya çıktı ve park ederken lastiği vurduğunu söyledi. yalan söyleyeceği bi durum yok
Eğer istanbul olsaydi İRİLER Otomotivi tavsiye ederdim hem esnaflıkları hem işçilikleri on numara gerçekten eğer istanbul uyar dersen bilgileri PM atarım
ankarada çözmek istiyoruz, teşekkürler
Hafif vurmayla olcak iş değil o şase işi..Ön takımda sorun olmasın..Amortisör kovanı da olabilir benimki gibi..Bende de çekme vardı..Rot balansta sorun yok kovan eğik..Rögar çukuruna fena girmiştim..Tabi sizinki gibi gözle görülür bir durumum yoktu..
Şaşmazda Elmasoğulları Şase var..İşlerinde iyilerdir..Onların gönderdiği rotcuları da vardır tecrübeli..
Adres: Şaşmaz sanayi 1 Cad. 9 Sok. 54 numara
orayı söylediler, başka tavsiyeleride bekliyoruz
timucintt
07-08-2010, 15:45
koyduğun fotoda teker 3 4 cm gerideyse kaster demirlerine baktır.. bmw de kaster ayarı varmı bilmiyorum ama mercedeslerde kaster ayarı yapılabilir... yapılamıyorsa kaster ayarı hondadaki gibi radius kolunu söktürüp tornacıda aldırın boşluğun yarısı kadar... radius kolunu geri taktığınızda sıkıntı kalmıyacaktır..
O hızla şasi yamuluyorsa bmw bıraksın bu işi :D şaka bir yana usta diye geçinenlere güvenmeyin, timuçin abinin dediği gibi büyük ihtimalle sadece alt takımla ilgili bir sorundur.
Ben anlamadım niye şase eğilmesin ki allah yapısı mı bu :) Kaldırıma çarpmak gayet ciddi hasar verebilir araca..Ki zaten 50-60 km den sonra kaldırıma çarpan alman menşeili kaliteli araçlar %10000 pert olur.
Alt takımla ilgili sorun olduğunu düşünüyorum ben de..
Zamanında cok gördüm böyle sorunlu araçları..
Ne ustalar gördüm zincirle arabayı bağlayıp kastıra kastıra düzelttiklerini... :D
Sonra da hayır bekle o arabadan...:)
maxpower
07-08-2010, 16:04
koyduğun fotoda teker 3 4 cm gerideyse kaster demirlerine baktır.. bmw de kaster ayarı varmı bilmiyorum ama mercedeslerde kaster ayarı yapılabilir... yapılamıyorsa kaster ayarı hondadaki gibi radius kolunu söktürüp tornacıda aldırın boşluğun yarısı kadar... radius kolunu geri taktığınızda sıkıntı kalmıyacaktır..
3-4 cm bile değil rotçunun söylediğine göre 4mm öne 4mm de dışa açılması gerekiyormuş
O hızla şasi yamuluyorsa bmw bıraksın bu işi :D şaka bir yana usta diye geçinenlere güvenmeyin, timuçin abinin dediği gibi büyük ihtimalle sadece alt takımla ilgili bir sorundur.
inşallah basit bişeydir
Ben anlamadım niye şase eğilmesin ki allah yapısı mı bu :) Kaldırıma çarpmak gayet ciddi hasar verebilir araca..Ki zaten 50-60 km den sonra kaldırıma çarpan alman menşeili kaliteli araçlar %10000 pert olur.
bizde öğrendikki şasenin kayması imkansız bişey değilmiş
Ben anlamadım niye şase eğilmesin ki allah yapısı mı bu :) Kaldırıma çarpmak gayet ciddi hasar verebilir araca..Ki zaten 50-60 km den sonra kaldırıma çarpan alman menşeili kaliteli araçlar %10000 pert olur.
kesinlikle çok doğru bi yorum olmuş...gayette kolay eğilebilir şase hiçde zor bişiy değil ki kaldırıma vurmak bunun en kolay yollarından biridir:)
timucintt
07-08-2010, 16:07
3-4 cm bile değil rotçunun söylediğine göre 4mm öne 4mm de dışa açılması gerekiyormuş
4MM senin aracının sağ sola gezmesi için yeterli bir açıklık değil ama :) sen iki tekerininde çamurluk ve lastik arasındaki farkı ölç gerçek açıklık odur...
Ben anlamadım niye şase eğilmesin ki allah yapısı mı bu :) Kaldırıma çarpmak gayet ciddi hasar verebilir araca..Ki zaten 50-60 km den sonra kaldırıma çarpan alman menşeili kaliteli araçlar %10000 pert olur.
park ederken çarptığını söylüyor 50-60 la park ediyorsa helal olsun ona hemen yarış takımlarında koltuk sahibi olsun :)
Tuning055
07-08-2010, 17:58
yıne konu amacından sapmaya başlamış:s bencede araştırmadan aceleye getirmeyin işi..
maxpower
08-08-2010, 12:03
Alt takımla ilgili sorun olduğunu düşünüyorum ben de..
Zamanında cok gördüm böyle sorunlu araçları..
Ne ustalar gördüm zincirle arabayı bağlayıp kastıra kastıra düzelttiklerini... :D
Sonra da hayır bekle o arabadan...:)
tavsiyeleri bekliyoruz, birkaç yere göstermeden bişey yaptırmayalım istiyoruz
4MM senin aracının sağ sola gezmesi için yeterli bir açıklık değil ama :) sen iki tekerininde çamurluk ve lastik arasındaki farkı ölç gerçek açıklık odur...
ölçüleri veren rotçu 4mm öne 4mm dışa açılması gerekiyor demiş. siz tam olarak nereyi kastettiniz?
yıne konu amacından sapmaya başlamış:s bencede araştırmadan aceleye getirmeyin işi..
konu o tarafa gitmesin istedikçe hala uzatılıyor, anlamadım gitti.
sizin olay ön takımla alakalı gibi duruyor.Şaseden olduğunu sanmıyorum
Day Walker
08-08-2010, 12:09
Benim arka dingil egilmisti, 2 kez servis gönderdi biyere düzeltemediler.
Hala arka lastik pozitif kamberde durur.
Ben de bu aralar iyi bir ustaya gitmek istiyorum.
Sen de tavsiyem iyi referansları olan daha önce tanıdıklara bu isi yapmıs birine götür.
kardeşim onu hemen hallederiz şaseci ahmet ustada
timucintt
08-08-2010, 12:34
ölçüleri veren rotçu 4mm öne 4mm dışa açılması gerekiyor demiş. siz tam olarak nereyi kastettiniz?
Aracının sağ tekeri şu şekilde duruyordur mutlaka şimdi... kaster geride pozisyonunda...
http://farm4.static.flickr.com/3661/3654779491_80e8df44e8_o.jpg
eğer kaster değeri gerideyse otomatikman TOE değerlerinde kaçar TOE ayarın in konumunda büyük itimalle TOE İN değerin diğer tarafa göre 3 4mm fark vardır ama kasterin 1 2 cm geridedir...
http://www.vega-lochem.nl/media/werkplaats/toe-in-vs-toe-out.jpg
yani aracın şasesiyle alakalı dğeil alt travers ve denge demirlerine bir göz atdır... kaldırıma aracı dayıarak o şase kaçmaz zaten şasen kaçsa her taraftan kaçar :)
bu catser ayarını ama kımse adam gıbı yapamıyor:)
İşte gökhan abi göz kararı kastıra kastıra arabayı düzelttiklerini gördüm ben hep...
ama ne kadar sağlıklı olabilir...O konuda bir fikrim yok...
kardeşim onu hemen hallederiz şaseci ahmet ustada
Koray da aynı ustayı söyledi sanırım Ankara dönüsü, bi de güzel fiyat verirse cicek olur :D
Gidelim bigün halledelim ;)
Benim arka dingil egilmisti, 2 kez servis gönderdi biyere düzeltemediler.
Hala arka lastik pozitif kamberde durur.
Ben de bu aralar iyi bir ustaya gitmek istiyorum.
Sen de tavsiyem iyi referansları olan daha önce tanıdıklara bu isi yapmıs birine götür.
kardeşim onu hemen hallederiz şaseci ahmet ustada
Koray da aynı ustayı söyledi sanırım Ankara dönüsü, bi de güzel fiyat verirse cicek olur :D
Gidelim bigün halledelim ;)
Şaseci Ahmet + 1 :)
Bende Oğuzlardan Adrenalin lastik aldığımda şaseci ahmet aracılığı ile bi lastikçiye gitmiştim o şekilde tanışmıştık saolsun Oğuz.
Tamam halledelim su yeni pabuçları takmadan önce :D
KingoAtmo
09-08-2010, 17:48
Dostum :
bende benzer sorun vardı. Aldığım arabanın sağ ön tekeri 1 cm gerideydi.
100-200 arası bir paraya yaptırdım sanırım. Maşallah dümdüzde gidior araba.
İvedik sanayide "Conker "rotbalans var. Orada ölçtür rotunu , o seni şasecisine yönlendirir, pırıl pırıl olur.
buyur googleden adresininde buldum.
CONKER BİLGİSAYARLI ROT BALANS. Yetkili Adı: M. MURAT CONKER. Adres: 24. CADDE NO: 202 İVEDİK OSB. Telefon: 0312 394 15 75 begin_of_the_skype_highlighting 0312 394 15 75
maxpower
02-09-2010, 20:55
yazan arkadaşlara çok teşekkürler. geçen yaptırdık arkadaşın arabayı ama yazmayı unutmuşum.
tabla ile taşıyıcı düzeltildi, sonra rot ve balans yaptırıldı. epeydir de kullanıyor bir sıkıntı yok
ayni sorun benim sağ tekerde vardı Ümraniyede Fatih şase diye birini tavsiye ettiler gittik ön tekerleri ölçü biçti sağ salıncaktan tekeri ileri aldı şuan hiçbir sorun yok 150 tl ye yapmıştı geçen yıl
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.