Orijinalini görmek için tıklayınız : 1997 clio RSİ 1.8 hakkında yorumlarınız
merhaba arkadaşlar 5 ay önce 106 s16 mı çaldırdıktan ve sadece iskeletini bulduktan sonra:mad: kısıtlı bir bütçeyle araç almayı düşünüorum. bütçeme uygun seçenek olarakta CLİO RSİ 1.8 güzel bir fikir gibi geldi ama sizlerinde araç hakkında bilgi ve tecrübelerinizden yararlanmak istedim şimdiden teşekkür ederim
106 kadar yürümez. Ama hıdır, CAI, egzoz ve yazılım yaparsan filtre egzozlu 106 ları arkana rahat alırsın. Motor kulaklarına dikkat et. Çok çabuk kopar. Yay takarsan içi çok tangırdar.
Onun dışında yürürü iyidir. Duruşu şöyle böyledir. Ucuzdur. Tipi iyidir. İçi 106 ya göre daha geniş ve koltukları kocaman ve konforludur. Sürüşü çok keyiflidir.
EREN34 nickli arkadaşımızdada var oda sana detaylı bilgi verebilir.
fsunnetci
18-08-2010, 12:18
neden 1997 RSI o arabalar hiç yürümüyor desem yeridir pek RS havası olan bir araç değil bence AE101 Corolla bile Drag ve Roll'de geçiyor o arabayı malesef...
neden 1997 RSI o arabalar hiç yürümüyor desem yeridir
abi kısıtlı bütçe ve ufak araç sewmemden dolayı clio rsi mantıklı geldi.. yürürüne gelince zaten bu paralara (7-8) 106 gibi yürücek sağlıklı araç bulmak zor olsa gerek..
fsunnetci
18-08-2010, 17:59
abi kısıtlı bütçe ve ufak araç sewmemden dolayı clio rsi mantıklı geldi.. yürürüne gelince zaten bu paralara (7-8) 106 gibi yürücek sağlıklı araç bulmak zor olsa gerek..
eğer amacın rolling ve tuning ise Honda CRX al o paralara emin ol zevk ile binersin..:rolleyes:
SifirinciMurat
18-08-2010, 18:06
hiç gerek yok. corsa gsi veya fiesta sport alırım onun yerine.
1.8 115hp motora sahip eğer yürürü motoru düzgünse ae101 corolla felan bırakmaz o araç ....
sıkıntısı 1-2 kısa 3 uzun felan şanzuman sıkıntılı biraz...
hiç gerek yok. corsa gsi veya fiesta sport alırım onun yerine.
Üstat Corsa GSI' lar Clio RSI' lara tutunamıyor. Zamanında bu iki araçtan da vardı bende. İkisini de çok iyi tanırım ve defalarca da her ikisini denedim.
Üstat Corsa GSI' lar Clio RSI' lara tutunamıyor. Zamanında bu iki araçtan da vardı bende. İkisini de çok iyi tanırım ve defalarca da her ikisini denedim.
Yok abim araç Renault olunca işte naparsın yürümez gitmez :)
Yok canım o amaçla yazmaz üstat o yorumunu. Belki de kalite farkından dolayı yazmıştır. Ki şunu diyebilirim bana eğer sorsalar 98 model Corsa GSI mı alırdın yoksa 98 model Clio RSI mı diye kesinlikle hiç düşünmeden Corsa GSI derdim. Hem rahat, hem konforlu, hem donanımlı ve de hepsinden önemlisi inanılmaz zevkli bir sürüşü vardı Corsa GSI' ın.
GTi segmentinde tek egzantrik makina alınmaz bu zamanda.... Hastasıyım, ölüyorum diyene birşey diyemem.
Edit: daha önce RSi ile ilgili çok konu açıldı forumda, yaa lütfen şu arama butonunu kullanın, tamam aranılan hiçbir haltı çıkartmıyor ama kullanıyormuş gibi yapın :D
http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=58184
SifirinciMurat
18-08-2010, 19:00
Yok abim araç Renault olunca işte naparsın yürümez gitmez :)
Clio 172 kullanıyorum zaten, ne oluyor ki Renault olunca?
Ben RSI yerine Corsa GSi tercih ederim çünkü her şey beygir değil. 16v 8v farkı bile bu tercihi yapmam için yeterli sebep. Vergi, tüketim gibi konulara girmiyorum bile. Daha düzenli güç dağılımı, sürüş hissi, ecotec sorunsuzluğu da cabası. Clio RSI yerine Golf 1.6 SR olsa onu da tavsiye etmezdim. Marka fetişi 19 yaşındayken vardı, 29 yaşında manasız geliyor artık.
Corsa GSİ lara bi emme manifolt taktınmı 15- 20 hp kadar güç alabiliyor...
::ZaFeR::
18-08-2010, 20:04
Renault'lar da 1. ve 2. viteslerin kısa olması kronik sanırım.R9'da da durum aynı çünkü.3 ile baygınlaştığı zaman 2ye alıyorum araç küsüyor iyice : ) 2.vitesin biraz daha uzun olup 3.vitesin ise kısalması gerek :)
RSI yürümüyor diyen arkadaşlara katılmıyorum.RSI var RSI var.Heleki 1.6 Toyota Honda ies falan mukayese etmek yanılgı olur.(Siteden bazı arkadaşlar en azından benim RSI'ımın nasıl gittiğini bilir ki komple egzoz ve filtre dışında stock bir araç)
Kalite için Corsa GSI derim.Corsa'yı dağıtsan neredeyse 2 tane clio çıkar:) O denli tok bir araba Corsa.RSI'dan önce 97 GSI vardı bende.1 2 pek bir fark yok gibi olsada 3. vitese aldığın an RSI'ın çok daha hızlı olduğunu anlamak hiçte zor değil.
Bakım onarım parça konusunda REnault bedava Opel ucuz.
Şanzıman çok kısa!! 4 160ta bitiyor hesabını sen yap.Sık vites değiştirmek kayıp gibi düşünülsede çok hızlı devir çevirmenin avantajı örtpas ediyor kısmen.Alt devirleri çok canlıdır.Yakıt inan bana 1.6 araba kadar yakıyor ş.i. Uzunda zaten kokluyor denebilir.
7-8 liralık RSI 10-12lik GTI ayarında olur kanaatindeyim.Vergisi ise 161 TL ödedim geçen ay.Bu arada klimalı ve klimasız RSI var.Klimalı al derim.106da klimasız makbul evet doğru ancak RSI'Da klimalı makbul.Klimasız RSI'Da EGR varken klimalıda yok.Yani her daim daha temiz hava ile çalışan bir motor.
Hızlı_Fransız
18-08-2010, 22:23
RSI yürümüyor diyen arkadaşlara katılmıyorum.RSI var RSI var.Heleki 1.6 Toyota Honda ies falan mukayese etmek yanılgı olur.(Siteden bazı arkadaşlar en azından benim RSI'ımın nasıl gittiğini bilir ki komple egzoz ve filtre dışında stock bir araç)
Kalite için Corsa GSI derim.Corsa'yı dağıtsan neredeyse 2 tane clio çıkar:) O denli tok bir araba Corsa.RSI'dan önce 97 GSI vardı bende.1 2 pek bir fark yok gibi olsada 3. vitese aldığın an RSI'ın çok daha hızlı olduğunu anlamak hiçte zor değil.
Bakım onarım parça konusunda REnault bedava Opel ucuz.
Şanzıman çok kısa!! 4 160ta bitiyor hesabını sen yap.Sık vites değiştirmek kayıp gibi düşünülsede çok hızlı devir çevirmenin avantajı örtpas ediyor kısmen.Alt devirleri çok canlıdır.Yakıt inan bana 1.6 araba kadar yakıyor ş.i. Uzunda zaten kokluyor denebilir.
7-8 liralık RSI 10-12lik GTI ayarında olur kanaatindeyim.Vergisi ise 161 TL ödedim geçen ay.Bu arada klimalı ve klimasız RSI var.Klimalı al derim.106da klimasız makbul evet doğru ancak RSI'Da klimalı makbul.Klimasız RSI'Da EGR varken klimalıda yok.Yani her daim daha temiz hava ile çalışan bir motor.
şanzumanın kısalıgından şikayetçi isen 3,56 renault 11 flash ayna mahruti takabilirsin 16/57 takabilirsin 6000 devir 190 km gibi bir sürati 4 vitesde elde edersin.
şanzumanın kısalıgından şikayetçi isen 3,56 renault 11 flash ayna mahruti takabilirsin 16/57 takabilirsin 6000 devir 190 km gibi bir sürati 4 vitesde elde edersin.
Diğer oranlar nerelerde oluyor?Bildiğin gibi şanzımanın orj şeklinde
2--85
3--125
4-160
5-230 civarı bitiyor
Diğer oranlar nerelerde oluyor?Bildiğin gibi şanzımanın orj şeklinde
2--85
3--125
4-160
5-230 civarı bitiyor
Hepsi uzuyor, orj ayna mahrutini biliyorsan kendin hesaplayabilirsin...
http://www.fatboyraceworks.com/gears/ hesabı kendin yapamassan bu programıda kullanabilirsin
Ama uzatmanı önermem bu sefer vites devirleri daha alttan başlayıp daha uzun sürecek... ztn 8v makinada üstler can sıkar, iyice sıkılırsın.
İlke (hızlı fransız) renault un özellikle f2n f3p gibi motorlarına baya hakimdir... Onunla paslaşmanı öneririm birşeyler yapmak istiyorsan.
Hepsi uzuyor, orj ayna mahrutini biliyorsan kendin hesaplayabilirsin...
http://www.fatboyraceworks.com/gears/ hesabı kendin yapamassan bu programıda kullanabilirsin
Ama uzatmanı önermem bu sefer vites devirleri daha alttan başlayıp daha uzun sürecek... ztn 8v makinada üstler can sıkar, iyice sıkılırsın.
İlke (hızlı fransız) renault un özellikle f2n f3p gibi motorlarına baya hakimdir... Onunla paslaşmanı öneririm birşeyler yapmak istiyorsan.
Zaten ayna mah. işine girersek seve seve yazılım desteği yapmak gerekecek araca.Şimdilik düşünce aşamasında açıkçası.Zaman ne gösterir Allah Kerim:)
Yazılım neden? son dişli değişimi ile ihtiyacın pek olmazi daha doğrusu zorunluluğun olmaz...
Mevcut oranlara güzel yazılım yapabilirsen ki RSi ların yazılım konusundaki olayını pek bilmiyorum. İlke daha ii bilir.
Bence RSi'ın mevcut oranları çok güzel elleme derim... Hatta az daha kısaltabilirsin...
Ahmet Saraçoğlu
18-08-2010, 23:20
arkadaşlar özürdiliyorum konuya salça olduğum için ama dişli oranları ile ilgili bilgilerinizi şu sorunumda da paylaşabilirmisiniz?
http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=60100
1.8 115hp motora sahip eğer yürürü motoru düzgünse ae101 corolla felan bırakmaz o araç ....
sıkıntısı 1-2 kısa 3 uzun felan şanzuman sıkıntılı biraz...
biraz yavaş bırakmasın :D aktarması daha iyi ae101 in ;)
Yazılım neden? son dişli değişimi ile ihtiyacın pek olmazi daha doğrusu zorunluluğun olmaz...
Mevcut oranlara güzel yazılım yapabilirsen ki RSi ların yazılım konusundaki olayını pek bilmiyorum. İlke daha ii bilir.
Bence RSi'ın mevcut oranları çok güzel elleme derim... Hatta az daha kısaltabilirsin...
Oran uzayınca 5. viteste araba devir çeviremeyecek üst devirler iyice bitecek ondan dolayı yazılım diye düşündüm.
Hızlı_Fransız
18-08-2010, 23:32
Diğer oranlar nerelerde oluyor?Bildiğin gibi şanzımanın orj şeklinde
2--85
3--125
4-160
5-230 civarı bitiyor
kardeşim ben kendi flashımızıdakini söküp kısaltım ama üzerindeki mevcut JB3 028 indisli olandaki oranlar bunlar.
Diff. 3,56
1. 3,72
2. 2,04
3. 1,32
4. 0,96
5. 0,79
buradan bakarak hızlar hakkında bilgi edinebilirsin her hangi bir renault şanzumanı hakkında veya mtoor hakkında bilgi istersen yardımcı olabilirim...
Oran uzayınca 5. viteste araba devir çeviremeyecek üst devirler iyice bitecek ondan dolayı yazılım diye düşündüm.
Onun çözümü en verimli egnzatrik + yazılım ile olur, sadece yazılım ile zor
Hızlı_Fransız
18-08-2010, 23:50
Onun çözümü en verimli egnzatrik + yazılım ile olur, sadece yazılım ile zor
cok tatlı bir iyileştirme için laguna 2,0 8v egzantiriği takılabilir.
Bu konu beni gaza getirmeye başladı.Beni benden alıyor ufak ufak :)
Hızlı_Fransız
19-08-2010, 00:51
Bu konu beni gaza getirmeye başladı.Beni benden alıyor ufak ufak :)
hatta söyle bir durum var eger bulabilirsen 1992 renault 19 1,8 SPİ makine var onun max. güç bandı normal f bloklarda biraz daha yüksek. daha hoş olur.
teşekkürler arkadaşlar:) temiz bişii denk gelirse alcam muhtemelen:) yada şeytana uyup bi 205 gti alcm
teşekkürler arkadaşlar:) temiz bişii denk gelirse alcam muhtemelen:) yada şeytana uyup bi 205 gti alcm
Sağlıklı olan ve headers egzoz ve filtresi olan bir 205 GTI, sadece egzoz ve filtresi olan RSI' ı 3. vitesten itibaren yakalayıp geçiyordu. İlk 2 vites RSI' a tutunamıyorlardı. Ama ne zaman RSI' a headers ve yazılım yaptık 205 leri fena harcamaya başlamıştı.
Sağlıklı olan ve headers egzoz ve filtresi olan bir 205 GTI, sadece egzoz ve filtresi olan RSI' ı 3. vitesten itibaren yakalayıp geçiyordu. İlk 2 vites RSI' a tutunamıyorlardı. Ama ne zaman RSI' a headers ve yazılım yaptık 205 leri fena harcamaya başlamıştı.
abi ozman rsi baya başarılı bi araç... eğer bööle bi gerçek warsa en bu klasmanda en mantıklısı rsi tekrar saol:)
teşekkürler arkadaşlar:) temiz bişii denk gelirse alcam muhtemelen:) yada şeytana uyup bi 205 gti alcm
Temiz düzgün satılık var ancak senin aradığın fiyatlarda değil;)
valla ben 1 seneye yakın kullandım ,iyi bi makine zır stock bindim çok keyifli bi makine ,daha sonra kaza yaptım ,şaseleri çok saglam duran bi astraya vurdum ,astra arka cama kadar girdi ,heleki lpg tankı stepnede olmasaydı bilmem ne olurdu :D
Temiz düzgün satılık var ancak senin aradığın fiyatlarda değil;)
bütçeyi aşmam söz konusu deil bakalım pusuda beklicem artık yapcak bişii yok:D
bütçeyi aşmam söz konusu deil bakalım pusuda beklicem artık yapcak bişii yok:D
Bekle:) İnşallah diri temiz birşey düşer :D
bende koyuna katılıyım! bende yakın zamanda RSi aldım! alırken donanıma ve bütçeme göre en iyisini almam gerekiyordu. suan değişensiz eli ayagı düzgün bi Gsi GTi alabilmek için 14 binliraları gözden cıkarman gerek. (106 gti için orta segment suan 20 bin liralar ediyor) rsi alınır kesinlikle klima abs elektrikli ayna ve camlar 1.8- 8 valf. yakıtı cok iyi cok memnunum çokta keyifli bir araba. düz boru eksoz filtreyle dahada keyifli olacağa benziyor! 7-8-9 bin liralara daha başka alternatif bulamadım.! bi crx buluna bilir ama onların temizleride kalmadı sanırım! piyasa çok yükseldi tüm araçların ama rsi arada sıkışmış tam bizim bütçemize uygun ve gti - gsi lerden daha sağlam daha az sanayiye giren bir araçtır
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.