PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : fiat bravo hgt



west
23-08-2010, 11:11
mrb arkadaşlar
baslıktada belirttigim gibi 2001 bravo hgt almayı düşünüorum.lpg takılmamış temiz bi araç buldum ***** alınca lpg taktırcam direk almaya karar wermişken arkadaşım arabada lpg nin sorunlu çalıştıgını söledi.forumdada bu aracı kullanan arklar oldugunu okudum bi bilginiz warsa yardımcı olurmusunuz..!!

punto_multijet
23-08-2010, 11:46
aracıma lpg hiç takmadım takmayıda dusunmuyorum ve tavsiye etmiyorumda. normal kullanımda 1.6 triptronik jettadan az yakan bir arac ki bravomda chip filtre olmasına ragmen.

Blackstone nickli Tuncay arkadasımız aracını aldıgında lpg mevcuttu ve yaptıgı ilk iş Lpg kitini sokturmek olmustu. kendisi konuyu gorurse daha ayrıntılı bilgi verir

19gokhan90
23-08-2010, 13:59
jetta ne kadar yakar bilmiorum da abi bana göre çok yakıyor ben genelde kısa mesafe şehir içi kullanıyorum hiç basmadan kullandığımda bile 430 krş yakıyordu 97 oktan litresi 3.88 iken hesaplamıştım yani 11 litre

punto_multijet
23-08-2010, 14:13
benim karısık yaklasık 7,5lt civarı yakıyor. filtrenin sesini en az 1 kere duymadanda biyere gitmem o sekilde :D en uzun denediğim full depo doldurmustum luleburgazdan izmire(sanırım 600km gibi bişeydi) , izmirde de 180km yoldan snra ısık yandı benzin aldık. buarada %90 90km ile gelinmişti İzmire

Gökhan Biraltın
23-08-2010, 15:05
gökhanım valla kardesim senin araba cok yakıyor sanırım, bakımlarını bi yaptır derim :S ben 20 tl'yle ücyoldan balcovaya,balcovadan bornovaya,ordanda evime geliyorum aksam trafiginde.anca ışık yanıyor kapıda ki sizin hgt'lerden daha agır aracım biliyon. bence normal ve sehirdısı kullanımda azıtmamak sartıyla 1.6 cogu arabadan daha az yakan bir motora sahibiz.. lpg'ye bende karşıyım...

BlackStone
23-08-2010, 20:21
Kardeş özel mesajdan yazmışsın ama burdan yanıtlamak istedim ***** bilgi paylaşımı olsun. Evet ben aracımı aldığımda LPG vardı o kadar LPG siz olsun diye diretmiştim ama olmadı uygun fiyatlı bulamayınca mecburen LPG li almıştım. Üzerinde orjinal italyan üretimi olan BRC Sequent 56 kit vardı. Açıkçası LPG de neredeyse hiç binmediğim için çok detaylı bir yorum yapamacağım. Çünkü performans amaçlı bindiğim ikinci bir araçtı ve ne yaktığıda hiçbir zaman umrumda olmadı. Ancak aracı sattığım zaman alan arkadaş illaki LPG olsun diyince boşta duran aynı kiti BRC servisinde montajlayıp aracı öyle verdim. Geçen konuştuğumuzda çocuk hiçbir sorun olmadığını (maşallah) sorunsuz bindiğini ve yaklaşık olarak 6.000km yol yaptığını söyledi. Yanlız şuan BRC lpg kitleri TR de üretiliyor ve pekçok kişi eskisi kadar memnun değilmiş. Benimki italyan üretim olduğundan belkide böyle sorunsuz oldu. Yanlız şöyle bir durumda var. LPG den mi bilmem sadece bir anekdot olsun diye söylüyorum ben araca yaklaşık 15.000km bindim ve 1gr yağ eksiltmezdi alan arkadaş geçen yağını kontrol ettiğinde 1 litre civarında eksildiğini ve ekleme yaptığını söylemişti. Belki de LPG ile ilgili değildir yanlış yönlendirme olmasın. Onun haricinde 2 sene bindim çok zevkli bi makine ama yorgununu alırsan vay haline zor bir makinedir. Parçaları oldukça kaliteli eğer bakımlı ve temiz kullanılmış olursa kolay kolay arıza-sorun çıkarmaz zevkle binersin. Hayırlısı olsun.

Görkem
23-08-2010, 23:29
bende var 2001 hgt mk2 tüpsüz hiç takılmamış zaten bende takmayı düşünmedim hiç ,,,,misal benim aracım şehir içi karışık kullanımda içinde arada roll da dahil 365bin yakıyo 97 oktan kullanıyorum bu arada,,,çok çok gazlamayla sürekli dip gaz rollingte bile 429bin i geçemedim o yönden gökhan arkadaşımızıda uyarmak istiyorum bişiler yanlış olabilir onun arabasında,,,,mk2 ler bu arada mk1 lerden daha ekonomiktir biraz daha az yakar,,,,,

valla şöle bişide sormalı ,,ne amaçla alıyosun hgt yi ?? yürütücem bişiler yapıcam uğraşcam dersen lpg le birlikte zor olur ,,,,ama alim lpg mi takim gittiği kadar gitsin rahat rahat basim gaza o güzel sesi dinleyim ufak efek dışını elden geçirim güzel görünsün az yaksın sesi güzel olsun mantıyıylada lpg takılır ,,özellikle prins yada teleflex tercih et öle bi durumda da .............

osmankara
08-12-2011, 08:38
arkaadasım lpg li hgt m var . cokta memnunum 290 krs yakıo. basacagin zaman tek tusla benzine al eger araban cigerliyse zaten irkilmeyi hissedeceksin. ama lpg kuru sonucta nede olsa uzun vadede motorun illaki bitecektir... basıcagin zaman bnzine cekersen hem daha tatmin olursun:D lpg ile benzinin sesi bile farklı

red_
08-12-2011, 10:12
fabrika verilerinde yakıtı gayet net denemeler 2kişi ve bağajda 20 kg ile yapılıyor fiatta

Yakıt Tüketimi: 13.1/7.2/9.4 l/100km şehir içi/şehir dışı/karma

bence kendınizi kandırmayın az yakıyor diye fabrıka verısının altında nasıl yakıyorsunuz ?

red_
08-12-2011, 10:15
benim karısık yaklasık 7,5lt civarı yakıyor. filtrenin sesini en az 1 kere duymadanda biyere gitmem o sekilde :D en uzun denediğim full depo doldurmustum luleburgazdan izmire(sanırım 600km gibi bişeydi) , izmirde de 180km yoldan snra ısık yandı benzin aldık. buarada %90 90km ile gelinmişti İzmire

bu az yakma dedıgınız sadece uzun yolda gecerlı sehır ıcı çok çok daha fazla 13.1

1lker
08-12-2011, 21:15
hgt alma bence kardesım arastır baska bısey al 2 sene bındım hgt'ye yaslı baslı amcadan aldım sorun ustune sorun hıc bırseye gelmıyor 2001 demıssın bırde mk2 yukleyemezsınde bu arabayı ıyı bı arastır derım helekı tup takılmısına hıc hıc gırme bı hgt parası harcarsın sonra (hgt hastasıyımdır kasası yol tutusu uzun yolu top speedı bambaskadır ama kesınlıkle agır bı araba ve parca sıkıntısıda yasarsın)

Görkem
09-12-2011, 00:27
hgt alma bence kardesım arastır baska bısey al 2 sene bındım hgt'ye yaslı baslı amcadan aldım sorun ustune sorun hıc bırseye gelmıyor 2001 demıssın bırde mk2 yukleyemezsınde bu arabayı ıyı bı arastır derım helekı tup takılmısına hıc hıc gırme bı hgt parası harcarsın sonra (hgt hastasıyımdır kasası yol tutusu uzun yolu top speedı bambaskadır ama kesınlıkle agır bı araba ve parca sıkıntısıda yasarsın)

sizin aracınız kırmızı mıydı 26 ns ... olabilir mi plakası :soru: birde o aldığınız amca ilk sahibimiydi aracınızın?? iyi araştırdınız mı ??

bir mk2 ye yükleme anlamında yapılamayan şeyler nelerdir ?? yada mk1 e yapılıp mk2 ye yapılamayanlarda olur ??

çok soru sordum galiba cevaplarsanız sevinirim bizde bilgi arayışı içindeyiz sonuçta ;)

konuyla ilgili cevabı gereken zamanında yazmışız fakat konu sahibi konuyu açıp bi daha foruma uğramamış gibi :D

PULAT
09-12-2011, 08:03
Hocam F7R megane coupe al eğer lpg illaki takacağım dersen. Hgt ye göre yapılacak modifiye listesi fazladır. Orjinal motora turbo dahi yapabilirsin dayaniklidir. Motorunda kronik sorunları yoktur. Rölanti motoru haricinde. Reno da ortak sorun zaten. Onu da belirli aralıklarla temizletirsen sıkıntı olmaz. Lpg ye uyumlu bir motoru var. Ama düzgün kullanmak şartıyla. Bujilerini yağını suyunu kesinlikle atlamadan zamanında değiştirmen lazım. Birde ekspertiz yaptırmadan alma. Arka koltuk mesafesi hgt den küçüktür ama gideri olsun duruşu olsun onu aratmaz. 2 aracıda kullandım şu an f7r var bende. Filitre sesi gerçekten bir başkadır hgt de ama bence son kararı vermeden önce 2 aracıda kullan.

mehmetRS
09-12-2011, 08:46
fabrika verilerinde yakıtı gayet net denemeler 2kişi ve bağajda 20 kg ile yapılıyor fiatta

Yakıt Tüketimi: 13.1/7.2/9.4 l/100km şehir içi/şehir dışı/karma

bence kendınizi kandırmayın az yakıyor diye fabrıka verısının altında nasıl yakıyorsunuz ?

iki kişi ve 20 kg değilde, boş bagaj ve tek kişiyle denenirse daha az yakabilir :D :D

punto_multijet
09-12-2011, 09:10
bu tarz arac alıyosam acıkcası yakıtından cok verdiği keyfe bakarım. bence (sahsi fikrim) hgt tamam az yakmıyor ama asırıda yaka bir arac değil bence.. hele 1.6 triptronik Jettadan az yaktıgına sahit olunca dusuncem direk bu sekilde

red_
09-12-2011, 09:56
iki kişi ve 20 kg değilde, boş bagaj ve tek kişiyle denenirse daha az yakabilir :D :D

o zaman biraz kilo verip,silecek suyunu,stepneyi,paspasları falan çıkarıp lastiklerede 35 hava bastıkmı daha az yakarız:rolleyes: not:ama her zaman tek kişi binmek lazım:D;)

19gokhan90
09-12-2011, 10:41
biri artık mk2 yüklese de nasıl oluyo görsek :)

punto_multijet
09-12-2011, 18:10
biri artık mk2 yüklese de nasıl oluyo görsek :)

ben senden bekliyordum oyle bişey ;)

Görkem
10-12-2011, 12:13
biri artık mk2 yüklese de nasıl oluyo görsek :)

ihtiyacım olsa yada şöle dişli bi rakip olsa ufaktan gıdıklıcazda :D Allah a şükür beni tatmin eder seviyelerde aracım ,,,sıkılana kadar egzoz filitre spec devam :)

1lker
10-12-2011, 23:08
sizin aracınız kırmızı mıydı 26 ns ... olabilir mi plakası :soru: birde o aldığınız amca ilk sahibimiydi aracınızın?? iyi araştırdınız mı ??

bir mk2 ye yükleme anlamında yapılamayan şeyler nelerdir ?? yada mk1 e yapılıp mk2 ye yapılamayanlarda olur ??

çok soru sordum galiba cevaplarsanız sevinirim bizde bilgi arayışı içindeyiz sonuçta ;)

konuyla ilgili cevabı gereken zamanında yazmışız fakat konu sahibi konuyu açıp bi daha foruma uğramamış gibi :D

evet 26nt ydı 35 yasında bı abımden aldım aracı oda bı amcadan aldı hatta esı kullanıyordu araba sade komple boyalıydı kaportası dahıl hata yoktu tıklanmamıstı bıle

mk1 lerin yazılımlarına müdehale edilebiliyor elektrik aksamı tek düze mk2 lerde sürekli arıza ile karsılasılıyor vis motor fıltre taktıgınızda bıle devır saatı gezınmeye baslıyor yazılım atan yok beyın degısıklıgı onerıyorlar taslama olayı mk2 de yok mk1 de sureklı conta yakıyor termostat ı yiyior devirdaim ı bıle goturdu 2 3 kere geldı basıma cok sorun yasadım ben hgt den al stock bın adam gıbı bakım yaptır tas gıbı araba ama kurcalamak ıstıyorum dıyosan sıkıntılar tek tek cıkmaya baslıyo mk2 nın sensor arızası cok fazla oluyor gaz kelebegı elektronık vsvsvs sıkıntı ya hgt'de yükleme işi

(yasadıgm sıkıntıları paylastım kısısel fıkırlerım ve edındıgım bılgıler ı yazdım)

Görkem
11-12-2011, 13:28
evet 26nt ydı 35 yasında bı abımden aldım aracı oda bı amcadan aldı hatta esı kullanıyordu araba sade komple boyalıydı kaportası dahıl hata yoktu tıklanmamıstı bıle

mk1 lerin yazılımlarına müdehale edilebiliyor elektrik aksamı tek düze mk2 lerde sürekli arıza ile karsılasılıyor vis motor fıltre taktıgınızda bıle devır saatı gezınmeye baslıyor yazılım atan yok beyın degısıklıgı onerıyorlar taslama olayı mk2 de yok mk1 de sureklı conta yakıyor termostat ı yiyior devirdaim ı bıle goturdu 2 3 kere geldı basıma cok sorun yasadım ben hgt den al stock bın adam gıbı bakım yaptır tas gıbı araba ama kurcalamak ıstıyorum dıyosan sıkıntılar tek tek cıkmaya baslıyo mk2 nın sensor arızası cok fazla oluyor gaz kelebegı elektronık vsvsvs sıkıntı ya hgt'de yükleme işi

(yasadıgm sıkıntıları paylastım kısısel fıkırlerım ve edındıgım bılgıler ı yazdım)

evet siz bir mk1 kullanıcısı olarak yaşadıklarınızı doğru yada yanlış duyduklarınızı ve ustalarınızın size sölediklerini paylaşmışsınız teşekkürler benimde öğrenmek istediklerim bunlardı,,,bu arada siz ne kadar süre kullandınız aracınızı ??,,,talihsiz bir şekilde motor yenileme olayıda geçmişti satılık ilanınızdan aklımda kalanlar hatta yaptıklanızı yazan uzun bi liste mevcuttu .....

şimdi 3.5 senelik bir kullanıcı ve 12-13 senelik bir hgt meraklısı olarak bende kendi yaşadıklarımı ve bilgilerimi paylaşim ;)

1. olarak yazılım yapılamama olayı çok gerilerde kaldı tabiki internette arattığınız zaman 2001-2004 arası tüm konularda ve sonrasından burdakileri okuyup hiçbir araştırma yapmadan yazılmaya devam eden olay mk2 nin beyninin yazılamadığıdır,,,,

ben yurt dışından ve ülkemizden örneklendirim sizin için :

yurt dışından 2 örnek özellikle angeltuning türkiyede yapılamıyo denilen yıllardan beri mk2 için yazılım yapan bir fima ;)

Fiat Petrol Tuning (http://www.angeltuning.co.uk/engine-remap/fiat-petrol-car-tuning.aspx)

Bravo HGT 20v 155 Mk2 & Fiat Coupe 20v VIS - ECU Mapping & Performance Chips (http://www.fcperformance.co.uk/fiat-coupe-bravo-hgt-20v-155-vis.php)

ülkemizde ise istanbulda PSCHİPTUNİNG Barbaros ve ankarada BoostER Performance Erhan tarafından mk2 lere yazılım yapılabiliyor

Fiat Chip Tuning, Yakıt Tasarrufu, Remap, Performans Tuning (http://www.boosterperformance.com/component/content/article/145.html)

bunun dışında 5 silindir için ateşleme yapabilen tüm beyinler standole olarak yine sorunsuzca uygulanabilir ( Haltech – Engine Management Systems (http://www.haltech.com/) ) vs.....

2. olarak filitre olayı demişsiniz ben 3.5 senedir 24bin km dir açık filitre kullanıyorum aracı aldığımda da filitre takılıydı yani bilmediğim bi tarihten beri filitre takılı aracıma şuan 126bin km de ve rolantimde hiçbir zaman herhangibir sorun olmadı ,,bunun dışında da ne debimetre değiştirdim nede başka bir sorun yaşamadım filitre kullanımından dolayı ;) ve bence 5 silindirin tadıda filitresiz anlamsız üstelik bilinçli şekilde yapıldığında hgt den güç almanın en kolay şekilden biriside güzel bir cold air sistem yapmak :icon_tup:

3. olarak kapak zaten mk1-mk2 aynı taşlanamaz diye bişi olma olasılığı mevcut değil,şöleki bi çok usta bilmediği bir arabanın kapağını pek ellemek istemez uzun ömürlülük yada herhangibir hareret yeme olasılığına karşı ellenmemeiş olması onlar için daha makbul ,,biraz modifiye ruhu ve araç sahibini dinlemeyen çoğu usta olmaz yapılmaz diyip geçiştirir,,belkide size sölemek istedikleri bence emmenin port polish yapılamaması olabilir plastik olduğundan ama istanbuldan ppr firması plastik emmede işleyebiliyor zaten port polish ve kapak taşlama işinide geçtik bölece ;)

4. olarak zaten belli bir yıldan sonra artık tüm araçlarda elektronik gaz kelebeği kullanımına geçildi ,,yani eğer mk2 de varsa öle bi arıza günümüz otomobilleride o km lere geldiğinde hepsinde olabilcek şeyler ,,günümüz teknolojisine ayak uydurmak lazım diyebiliriz ki ben her hangibir geç algılama yada yine kelebekle ilgili bir sıkıntı yaşamadım,,,,geçen sene söküp temizledik hatta benden önce onunda hiç sökülük temizlenmişliği yoktu ustamın sölediğine göre bayada kirliydi ama yine bi sıkıntısı yoktu

5. olarak termostat dediğiniz şey zaten sürekli antifirizine dikkat edilmedikce üstüne su eklenip binildikce ve belli bir yaşa gelmiş araçlarda bozulabilir bişi,,,yine onuda bu sene 122.bin km de ilk defa olarak değiştirdim ,,,heralde yeterince dayanmış sökülenin orjinal olduğundan emin olduğumuz için sölüyorum ,,fabrikasyon kelepçeler durduğu için bir kez sökülebilen tipteler çünkü etrafındakiler tesmostadın ;) zaten fiyatıda abes bişi değil 120 lira sökmesi takmasıda basit..........

6. olarak sensör arızası demişsiniz zaten bi kısmını yazdım ,,,debimetre değiştirmedim diye henüz 3.5 yıl içerisinde sürekli filitreli kullanımda,,,benden önce değiştiysede artık kaç km oldu allah bilir,

bu arada şunuda yine belirtelim mk2 nin debimetresi 125 lira iken mk1 in debimetresi 850 lira ,,,

mk1 ve mk2 lambda yane oksijen sensörleri yine aynı farklı bir sensör değil,,,iki versiyonda da arıza olasılığı aynı,,,ve ben yine egzoz sisteminde türlü değişikler yapmama rağmen onla ilgilide bi sıkıntı yaşamadım henüz ....

7. olarak diyebilirizki mk1 e olan mk2 ye olmayan bişi bulamdık şuana dek,,,,ben biraz daha çeşitlendirim istersen misal dereceli egzantirik firması colombo bariani yine mk1 ve mk2 egzantirikleri aynı olduğundan burdada ayrıma gidilmemiş

Colombo & Bariani: alberi a camme dal 1934 (http://www.cb-cams.com/catalogo_auto.php?lang=eng)

bunun dışında pipercams orjinal hgt egzantiriklerini gönderdiğinizde yeniden profilleyip size gönderebiliyor :heyoo:

atmosferik olarak yine itb li bir sistemede geçebilirsiniz ,,buyrun bir örneğini paylaşim,,kendisini ben biraz daha araştırdım ve 225bg atmosferik olarak güce ulaşmış bir araç olduğunu öğrendim

lGVs0OZ9j_w

bunun dışında wösner-wiseco gibi firmaların forget ve yüksek sıkıştırmalı pistonlarıda mevcut,,,,

şimdilik benim aklıma gelen uygulabilcek başkada bir modifiye kalmadığından eksikler varsada kusura bakmayın,,,,

benim yıllarca uğraşıp araştırıp bulabildiğim nacizane şeylerin bi kısmı bunlar,,,,5 silindir 20v le ilgilide bundan sonra cidden bişi yazmak istemiyorum ,,,seven alır biner,,,bilmeyen istemeyen almaz bu kadar basit bi konu aslında,,,neyi ispatlamaya çalıştığımızıda anlamasamda bilgi paylaşmak içindir diyip techturkey in farkı bu diyorum :icon_tup: :)

1lker
12-12-2011, 08:26
evet siz bir mk1 kullanıcısı olarak yaşadıklarınızı doğru yada yanlış duyduklarınızı ve ustalarınızın size sölediklerini paylaşmışsınız teşekkürler benimde öğrenmek istediklerim bunlardı,,,bu arada siz ne kadar süre kullandınız aracınızı ??,,,talihsiz bir şekilde motor yenileme olayıda geçmişti satılık ilanınızdan aklımda kalanlar hatta yaptıklanızı yazan uzun bi liste mevcuttu .....

şimdi 3.5 senelik bir kullanıcı ve 12-13 senelik bir hgt meraklısı olarak bende kendi yaşadıklarımı ve bilgilerimi paylaşim ;)

1. olarak yazılım yapılamama olayı çok gerilerde kaldı tabiki internette arattığınız zaman 2001-2004 arası tüm konularda ve sonrasından burdakileri okuyup hiçbir araştırma yapmadan yazılmaya devam eden olay mk2 nin beyninin yazılamadığıdır,,,,

ben yurt dışından ve ülkemizden örneklendirim sizin için :

yurt dışından 2 örnek özellikle angeltuning türkiyede yapılamıyo denilen yıllardan beri mk2 için yazılım yapan bir fima ;)

Fiat Petrol Tuning (http://www.angeltuning.co.uk/engine-remap/fiat-petrol-car-tuning.aspx)

Bravo HGT 20v 155 Mk2 & Fiat Coupe 20v VIS - ECU Mapping & Performance Chips (http://www.fcperformance.co.uk/fiat-coupe-bravo-hgt-20v-155-vis.php)

ülkemizde ise istanbulda PSCHİPTUNİNG Barbaros ve ankarada BoostER Performance Erhan tarafından mk2 lere yazılım yapılabiliyor

Fiat Chip Tuning, Yakıt Tasarrufu, Remap, Performans Tuning (http://www.boosterperformance.com/component/content/article/145.html)

bunun dışında 5 silindir için ateşleme yapabilen tüm beyinler standole olarak yine sorunsuzca uygulanabilir ( Haltech – Engine Management Systems (http://www.haltech.com/) ) vs.....

2. olarak filitre olayı demişsiniz ben 3.5 senedir 24bin km dir açık filitre kullanıyorum aracı aldığımda da filitre takılıydı yani bilmediğim bi tarihten beri filitre takılı aracıma şuan 126bin km de ve rolantimde hiçbir zaman herhangibir sorun olmadı ,,bunun dışında da ne debimetre değiştirdim nede başka bir sorun yaşamadım filitre kullanımından dolayı ;) ve bence 5 silindirin tadıda filitresiz anlamsız üstelik bilinçli şekilde yapıldığında hgt den güç almanın en kolay şekilden biriside güzel bir cold air sistem yapmak :icon_tup:

3. olarak kapak zaten mk1-mk2 aynı taşlanamaz diye bişi olma olasılığı mevcut değil,şöleki bi çok usta bilmediği bir arabanın kapağını pek ellemek istemez uzun ömürlülük yada herhangibir hareret yeme olasılığına karşı ellenmemeiş olması onlar için daha makbul ,,biraz modifiye ruhu ve araç sahibini dinlemeyen çoğu usta olmaz yapılmaz diyip geçiştirir,,belkide size sölemek istedikleri bence emmenin port polish yapılamaması olabilir plastik olduğundan ama istanbuldan ppr firması plastik emmede işleyebiliyor zaten port polish ve kapak taşlama işinide geçtik bölece ;)

4. olarak zaten belli bir yıldan sonra artık tüm araçlarda elektronik gaz kelebeği kullanımına geçildi ,,yani eğer mk2 de varsa öle bi arıza günümüz otomobilleride o km lere geldiğinde hepsinde olabilcek şeyler ,,günümüz teknolojisine ayak uydurmak lazım diyebiliriz ki ben her hangibir geç algılama yada yine kelebekle ilgili bir sıkıntı yaşamadım,,,,geçen sene söküp temizledik hatta benden önce onunda hiç sökülük temizlenmişliği yoktu ustamın sölediğine göre bayada kirliydi ama yine bi sıkıntısı yoktu

5. olarak termostat dediğiniz şey zaten sürekli antifirizine dikkat edilmedikce üstüne su eklenip binildikce ve belli bir yaşa gelmiş araçlarda bozulabilir bişi,,,yine onuda bu sene 122.bin km de ilk defa olarak değiştirdim ,,,heralde yeterince dayanmış sökülenin orjinal olduğundan emin olduğumuz için sölüyorum ,,fabrikasyon kelepçeler durduğu için bir kez sökülebilen tipteler çünkü etrafındakiler tesmostadın ;) zaten fiyatıda abes bişi değil 120 lira sökmesi takmasıda basit..........

6. olarak sensör arızası demişsiniz zaten bi kısmını yazdım ,,,debimetre değiştirmedim diye henüz 3.5 yıl içerisinde sürekli filitreli kullanımda,,,benden önce değiştiysede artık kaç km oldu allah bilir,

bu arada şunuda yine belirtelim mk2 nin debimetresi 125 lira iken mk1 in debimetresi 850 lira ,,,

mk1 ve mk2 lambda yane oksijen sensörleri yine aynı farklı bir sensör değil,,,iki versiyonda da arıza olasılığı aynı,,,ve ben yine egzoz sisteminde türlü değişikler yapmama rağmen onla ilgilide bi sıkıntı yaşamadım henüz ....

7. olarak diyebilirizki mk1 e olan mk2 ye olmayan bişi bulamdık şuana dek,,,,ben biraz daha çeşitlendirim istersen misal dereceli egzantirik firması colombo bariani yine mk1 ve mk2 egzantirikleri aynı olduğundan burdada ayrıma gidilmemiş

Colombo & Bariani: alberi a camme dal 1934 (http://www.cb-cams.com/catalogo_auto.php?lang=eng)

bunun dışında pipercams orjinal hgt egzantiriklerini gönderdiğinizde yeniden profilleyip size gönderebiliyor :heyoo:

atmosferik olarak yine itb li bir sistemede geçebilirsiniz ,,buyrun bir örneğini paylaşim,,kendisini ben biraz daha araştırdım ve 225bg atmosferik olarak güce ulaşmış bir araç olduğunu öğrendim

lGVs0OZ9j_w

bunun dışında wösner-wiseco gibi firmaların forget ve yüksek sıkıştırmalı pistonlarıda mevcut,,,,

şimdilik benim aklıma gelen uygulabilcek başkada bir modifiye kalmadığından eksikler varsada kusura bakmayın,,,,

benim yıllarca uğraşıp araştırıp bulabildiğim nacizane şeylerin bi kısmı bunlar,,,,5 silindir 20v le ilgilide bundan sonra cidden bişi yazmak istemiyorum ,,,seven alır biner,,,bilmeyen istemeyen almaz bu kadar basit bi konu aslında,,,neyi ispatlamaya çalıştığımızıda anlamasamda bilgi paylaşmak içindir diyip techturkey in farkı bu diyorum :icon_tup: :)

İlk olarak verdiginiz detayli bilgi icin cok tesekkur ederim siz baya ciddi yuklemekten bahsediyorsunuz dediginiz islemleri ulkemizde yapacak usta sayilidir odenecek meblalarida iyi kotu tahmin ediyorsunuzdur eger bir hgtye aldiginiz para kadar harcayip atmosferik yapmak mantikli geliyorsa ki herhangi bir arizada veya parca degisiminde tekrar yurt disindan parca.beklemek vs bende hgt tavsiye ederim ;) chip olayini benim bindigim zaman yapan yoktu ozamandan bahsetmistim evet motor yedik.nisanlim.5den 2ye cekti 4u ogretememisim oda talihsizlik ;) tekrar cok tesekkur ederim verdiginiz detayli bilgiler yurdum sartlarinda hgt yuklemek bir sanattir ;)

Görkem
12-12-2011, 16:15
İlk olarak verdiginiz detayli bilgi icin cok tesekkur ederim siz baya ciddi yuklemekten bahsediyorsunuz dediginiz islemleri ulkemizde yapacak usta sayilidir odenecek meblalarida iyi kotu tahmin ediyorsunuzdur eger bir hgtye aldiginiz para kadar harcayip atmosferik yapmak mantikli geliyorsa ki herhangi bir arizada veya parca degisiminde tekrar yurt disindan parca.beklemek vs bende hgt tavsiye ederim ;) chip olayini benim bindigim zaman yapan yoktu ozamandan bahsetmistim evet motor yedik.nisanlim.5den 2ye cekti 4u ogretememisim oda talihsizlik ;) tekrar cok tesekkur ederim verdiginiz detayli bilgiler yurdum sartlarinda hgt yuklemek bir sanattir ;)

ne demek sizde saolun doğru ve dürüstce aklınızdan ve başınızdan geçenleri paylaştığınız için :icon_tup:

valla en basit filitreden, pistona ve itb ye kadar atmosferik ne yapılabiliyosa herhagibir arabaya hgt ye de aynılarının yapılabildiğini göstermek için ayrıntılı şekilde paylaştım bilgileri ,,,kimin neye ne kadar para harcamak istediğini konuşmuyoruz zaten imkan ve zevk meselesi işin o kısmı ,,,zaten bi honda vti den yada bi 106 gti dan da atmosferik olarak bi 50bg civarı güç almak isterseniz onlarada bi araba parası dökmeniz gerekcek ,,,sadece parça temini konusunda ve ayarlar konusunda daha rahat olucaksınız bunun aksini idda etmiyoruz zaten ;)

19gokhan90
12-12-2011, 22:25
birisi artık hgt yüklesede görsek :D

1lker
13-12-2011, 07:19
birisi artýk hgt yüklesede görsek :D

Zamaninda ankarada turan sezgin yukledi turboladi cok da iyi yuruyodu fakat sorun parcalarin hepsinin nerden geldigi ve kaca mal oldugu biz gibi normal butceye sahip insanlar icin tekrar diyorym hgt lux ;)