Orijinalini görmek için tıklayınız : a3 1.8t 180hp aldım yardım
aviator35
24-08-2010, 00:38
arkadaşlar 2005 civic'imi satıp 2000 model 180hp a3 aldım. araç için ilk etapta filtre ve egsoz sistemi düşünüyorum. civic için seçilecekler çok daha belirgindi fakat turbolu bir araç gerçekten derya denizmiş konuları okudukça kafam iyice karıştı. eylül ayında izmirde egzos olayını çözmeyi düşünyorum ve aynı zamanda filtreyi. kaç mm borudan yapmak en mantıklısı olacaktır ve yine atmosferik araç gibi komple düz boru ile işi sonlandırmak yeterli olacak mıdır, yoksa turbodan dolayı farklı bir şeyler yapıyor muyuz? cevaplayan ustalara şimdiden teşekkür ederim..
öncelikle güle güle kullanın..
katalitiği ve orta susturucuyu iptal edip minik bi artış sağlarsınız.. hem de sessiz olur..
sesli olsun problem değil diyorsan 2.5", 2.75", 3" downpipe ve komple düz boru yapabilirsin.. sona da yine boru ebatına uygun girişli bi son susturucu..
filtre çuf çuf sesinden başka bi katkı sağlar mı bilinmez :)
güzel bi yazılımla beraber egzoz epeyce fark yaratır.. 220 hp leri bulursun..
yazılımdan sonra muhtemelen dumpvalve gerekir.. forge iyidir, tavsiye ederim :)
blow offtan uzak dur, senin arabana sadece zarar..
tabii bunlara hiç başlamadan önce iyi bi vw servisinde güzel bi bakım yapmanı, lambda ve maf'ını iyi bi kontrolden geçirmeni tavsiye ederim..
benden bu kadar, mustafa devam eder, tecrübeli vagcı :D :D
Maf sensörünü direk bozmamak adına yağlı filtre kullanmamak gerek,
güç almak istiyorsan direk k04 turbo takıp ona göre downpipe ve egzoz yapılması, map yapılırken filtre yapılırken maf housing yapman faydalı olur.
76 lik egsozt LÜTFEN SONU HKS OLMASNI çok çirkin sesi :D3
ecu Program + Aem filitre (Yağsız)
Daha üst bişey olsun dersen K04s Tavsiye ederim güzel dooluyor
Dolduracauk inşalla :D
ya esasında keşke manifoldlarıda aynı tipde olsaydı çok güzel olurdu:Deli:
Maf sensörünü direk bozmamak adına yağlı filtre kullanmamak gerek,
güç almak istiyorsan direk k04 turbo takıp ona göre downpipe ve egzoz yapılması, map yapılırken filtre yapılırken maf housing yapman faydalı olur.
k04 ü tam anlamı ile kullanabilmek için enjektörleri atlamayın :)
TorqueTuning
24-08-2010, 10:55
Aracınızın motor kodu nedir acaba? Ruhsatta motor numarasının ilk 3 harfi..
:) Chipli AGU olma ihtimalinimi düşünüyorsun bülent abi ?
TorqueTuning
24-08-2010, 12:34
Yaa 2001 öncesi 180'lik A3 ben hiç görmedim ülkemizde, ama öyle olduğunu iddia eden epey bir araç sahibi var. O yüzden arkadaşa da sordum aynı soruyu. Hani elimden de epey bir A3 8L geçmiştir tahminimce... :)
yavuz364
24-08-2010, 12:54
evet ya aynısını tam ben sorucaktım :) bence de chipli AGUdur..
Yaa 2001 öncesi 180'lik A3 ben hiç görmedim ülkemizde, ama öyle olduğunu iddia eden epey bir araç sahibi var. O yüzden arkadaşa da sordum aynı soruyu. Hani elimden de epey bir A3 8L geçmiştir tahminimce... :)
Direk k04 dedim ama bence oem manifold ile hic ugrasma, custom garage'da 1.8t'ler için farklı manifoldlar yapıldı bence ara konus yada başka bir yerde full race'deki gibi manifold yaptir, hem ekstra güç ve tork artısı yanininda egt baya düşer.
1.8t cok Nazlı oyuzden çok doğru hazırlanmalı yoksa büyük turbo koydum 260hp olmam gerekir derken N/A arabalara gecilebilirsin
Ben onu direk sıfır S3/TT225Q/LC-R manifoldu ile çözdüm :)
H22Power
24-08-2010, 13:58
hayırlı olsun aracın aracının üzerindeki tubo k03s 180 ps lik cici bir turbo buna turboya genelde herkes 76mm yapıyorda turbonun götü 60mm:D çoğu turbo arabada back pressure yok dio ama bütün dünya stock turbo ile bu araca 2.5inc yani 60mm egzoz yapıyor bu araba güzel bir araba ama yanlış işlem yaparsan isteklerine cevap vermez sen arabayı yapmaya karar ver ben seni yönlendiririm birkaç setup örneği yazıcam işine geleni seç:)
setup1:çip-filtre-egzoz toplamda motora göre :190-210ps
setup2:k04-20 çip-egzoz-regulatör-filtre:240-250ps
setup3:k04-23 çip egzoz-enjektör-regulatör-filtre-intercooler:260-290ps
setup4:gt2871 çip- egzoz-filtre-wg-enjektör-pompa-regulatör-intercooler:300-350ps
setup5:gt3071 baya uzun buraya sığmaz motor içide yapılıcak...
Ben onu direk sıfır S3/TT225Q/LC-R manifoldu ile çözdüm :)
Döküm yerine iyi bir Tubular manifold herşeyi değiştiriyor (tabiki ebaydaki iğrenç örneklerden değil)
eğer çok ucuza bulunmadıysa oem manifold direk tubular tercih edilmeli.
hayırlı olsun, orj bin en güzeli
bu arada 180 lik olması mumkun degil aracın, 150 liktir zaten en iyisi 150 lik agular
Tubular'ı kaça yapıyorlar peki oda önemli...en son 1200$ filan uçuyordu :)
76 lik egsozt LÜTFEN SONU HKS OLMASNI çok çirkin sesi :D3
ben supra gibin geziyorum hksmle :D
Dikkat et bi otoparkta bitmesin hacı mutluluğun :D
Dikkat et bi otoparkta bitmesin hacı mutluluğun :D
3" orta susturucu arıyorum zaten :D
aviator35
24-08-2010, 15:51
öncelikle güle güle kullanın..
katalitiği ve orta susturucuyu iptal edip minik bi artış sağlarsınız.. hem de sessiz olur..
sesli olsun problem değil diyorsan 2.5", 2.75", 3" downpipe ve komple düz boru yapabilirsin.. sona da yine boru ebatına uygun girişli bi son susturucu..
filtre çuf çuf sesinden başka bi katkı sağlar mı bilinmez :)
güzel bi yazılımla beraber egzoz epeyce fark yaratır.. 220 hp leri bulursun..
yazılımdan sonra muhtemelen dumpvalve gerekir.. forge iyidir, tavsiye ederim :)
blow offtan uzak dur, senin arabana sadece zarar..
tabii bunlara hiç başlamadan önce iyi bi vw servisinde güzel bi bakım yapmanı, lambda ve maf'ını iyi bi kontrolden geçirmeni tavsiye ederim..
benden bu kadar, mustafa devam eder, tecrübeli vagcı :D :D
lambda ve mafta bir problem yok onlara bakıldı. sadece vites atarken çoktarahatsız edici olmayan bir tıkırtı duyuyorum acaba turbo sıkıntı varmıdır diye kuruntu yaptım.kütahyada bu arabaya bakcak birini bulabileceğimi pek sanmıyorum. bursada önerebileceğiniz bir yer varsa ancak orada bakılabilir. komple düz boru istiyorum, dv'yi temin etme şansım nedir peki tr'de sıkıntılı bir parça mıdır?
yavuz364
24-08-2010, 16:31
DV çok zor bi parça değil, bulabilirsin. 2.el olursa max 350tl..
Naptin hocam sifiri o fiyat tr de :) disardan kargo dahil 160usd ye alabilirsin
kellepaca
24-08-2010, 17:44
Döküm yerine iyi bir Tubular manifold herşeyi değiştiriyor (tabiki ebaydaki iğrenç örneklerden değil)
eğer çok ucuza bulunmadıysa oem manifold direk tubular tercih edilmeli.
Bu görüşe kesinlikle katılıyorum, ben S3'ün orjinal döküp manifoldunu söküp tubular manifolda geçtim, EGT yola geldi.
egeturbo
24-08-2010, 17:48
Bu görüşe kesinlikle katılıyorum, ben S3'ün orjinal döküp manifoldunu söküp tubular manifolda geçtim, EGT yola geldi.
1.8 t grubunda egzoz manifoldları malesef başa bela.Dizaynları ile ilgili bi problem bu .Bizde Kendi büyüttüğümüz turbolarda genelde egzoz manifoldunu değiştiriyoruz özelliklede 034 motorsportun manifoldarı çok hoşumuza gidiyor.
valla biz usa fiyatı 1000$ olan manifoldu 1200tl ye yaparız şuan vag gurubundan hem 2.0 tfsı motora hemde 1.8t ye sıkı bi çalışmamız oldu sanada yardımcı oluruz
egeturbo
25-08-2010, 15:04
valla biz usa fiyatı 1000$ olan manifoldu 1200tl ye yaparız şuan vag gurubundan hem 2.0 tfsı motora hemde 1.8t ye sıkı bi çalışmamız oldu sanada yardımcı oluruz
Manifolddan haberim var araç sahibi beğenmiş 1.8 T yi
Tavsiye ederim:icon_tup:
aviator35
24-09-2010, 19:20
arkadaşlar bir iki sorum ve ihtiyacım olacAK yardımcı olursanız sevinirim. 7-8 ekim gibi izmirde olcam egsozcu okan abi var 3 sanayide kendisiyle görüştüm 60mm potsuz komple egzos yapcaz yazılım içinde best serviste muzeffer bey var kendisiyle birebir tanışıklığım olmasa da bir abimiz vasıtasıyla kendisine yazılımı yaptırmayı düşünüyorum. şu an elimde eksik olan bir dump valve var, bildiğiniz mevcut var mıdır?? bir de başka bir forumda bir arkadaş 425 dolara ko4 turbo getirebilecieğini söyledi sizce fiyat uygun mudur? aynı arkadaş standart manifolt ve speclerle bu turboyu kullanabilirsin yazmış fiyat ve bilgi doğru mudur?? yardımcı olacak olanlara şimdiden teşekkürler..
aynı motordan sadece chip ile 235 hp almıştık...
yavuz364
24-09-2010, 19:27
DV için mustafaya bi sorabilirsiniz..
http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=63211
turbo konusunda birşey diyemicem, çok fazla bilgim yok, bide görmek lazım.. ama fiyat çok çok ucuz.. çin malı flan olabilir, dikkat etmek lazım..
ayrıca 60mm egzoz 1.8t için anca yeter birde ilerisinde değişiklik düşünüyorsanız hiç yeterli olmayacaktır.. ben K03 ile komple 76 sadece sonda 60gibi bişi olmasına rağmen cut out u açtığımda fark oluyor, K04te çok daha büyük bi fark oluyor.. en az 70-76 yapın derim...
alt devirlerde bile cut out açılınca çok büyük fark oluyor... yani egzoz büyük olması çok işe yarar..
arkadaşlar bir iki sorum ve ihtiyacım olacAK yardımcı olursanız sevinirim. 7-8 ekim gibi izmirde olcam egsozcu okan abi var 3 sanayide kendisiyle görüştüm 60mm potsuz komple egzos yapcaz yazılım içinde best serviste muzeffer bey var kendisiyle birebir tanışıklığım olmasa da bir abimiz vasıtasıyla kendisine yazılımı yaptırmayı düşünüyorum. şu an elimde eksik olan bir dump valve var, bildiğiniz mevcut var mıdır?? bir de başka bir forumda bir arkadaş 425 dolara ko4 turbo getirebilecieğini söyledi sizce fiyat uygun mudur? aynı arkadaş standart manifolt ve speclerle bu turboyu kullanabilirsin yazmış fiyat ve bilgi doğru mudur?? yardımcı olacak olanlara şimdiden teşekkürler..
aviator35
24-09-2010, 19:39
hımm. forumda mustafa arkadaş sanırım yine benim bu konumda yazmıştı 60mm yapılmasını, yani büyük mm önermemişti kafam karıştı şimdi. erh kardeş yazdığınız değer gerçekten çok etkileyici eğer öyle bir değer yakalayacaksam zaten benim için şimdilik yeterli olacaktır. turbo için fiyatı ben de çok uygun bulduğumdan ilginç geldi ama sadece turbo bir işe yarayacak mı pek bilmiyorum.. dv için kasayım ben..
Forumdan ARP nickli mustafa arkadasımızın leonu vardı 1.8t 180hp.. öncesi ve sonrası olarak ölçüm yapılmıstı ve net 55 hp guc almıstık.. Güzel olmustu baya. Bunu eksozla desteklersen harika bi sonuc olur ;) Düşünürsen yardımcı olablilrim.
aviator35
24-09-2010, 19:48
ewet ben düşünüyorum. olmadı egsozu yaptırır yazılımı sizinle düşünürüz. detaylı bilgi verebilirsen sevinirim, iletişime geçeriz..
Burak Kasim
24-09-2010, 20:16
76 lik egsozt LÜTFEN SONU HKS OLMASNI çok çirkin sesi :D3
ecu Program + Aem filitre (Yağsız)
Daha üst bişey olsun dersen K04s Tavsiye ederim güzel dooluyor
Hahaha benim 76mm HKS :D
k03s i , k04.015 le degistirmek cok mantikli degil bence. s3 maniffoltu ve k04.022 turbo bulursan, o zaman turbo degisimi hakikini vericektir .
Sana tavsiyem egsoz 70 mm en fazla 76mm, turbo K04 0023, custom garage manifold, ve düzgün bir yazılım bunları yaparsan iyi birşeyler alabilirsin yok eğer 425 dolarlık turbolara bakıyosan boşa vakit ve para harcarsın kardeş...Söylediklerim tecrübeyle sabittir...
yazılım konusunda düşündüğün kişi bence yanlış daha uzman kişilerle muhatap ol yazılım konusunda
yazılım konusunda düşündüğün kişi bence yanlış daha uzman kişilerle muhatap ol yazılım konusunda
yazılım konusunda dusundugu kısı yanlıs derken ? adam kac senedır bu ıslerle ugrasıyor bırakta bıraz uzman olsun.yazılım yanlıs dersen ona eyw derım ,superchıps soft yazılım bıraz ,aracın hakkını tam anlamıyla veremez ama bı o kadarda aracı yormaz.
aviator35
27-09-2010, 11:53
8inde izmirde kurstayım o hafta bir şekilde ayaelayıp olabilidiğince erken izmire geçmeye çalışcam. yazılım konusunda da fikirlerinize açığım fakat şu an kafamı kurcalayan şu egzos borusu çapı oldu arkadaşlar. mustafa yine bu konuda turbo çıkışı 60mm o yüzden 60mm düz boru çek dedi, diğer arkadaşlar yaptıklarınla 70 ve üstü çaplardan söz ettiler. sözün bittiği projenin başlayacağı aşamada olduğum için de bir karar vermek için çok vaktim yok. hedefim dynoda hp almak değil yolda dengim araba olduğunda roll tarzı durumlarda üstün olmak, 260km top speed istemiyorum açıkcası, çabuk süratlenmesi benim için önemli olan ve stabil bir konfigürasyon olması, maalesef her problem çıktıığnda kütahayda baktırabileceğim bir yer yok arabama:(
Hangi turbonun çıkışı 60 mm şaka mı bu?
H22Power
27-09-2010, 12:27
8inde izmirde kurstayım o hafta bir şekilde ayaelayıp olabilidiğince erken izmire geçmeye çalışcam. yazılım konusunda da fikirlerinize açığım fakat şu an kafamı kurcalayan şu egzos borusu çapı oldu arkadaşlar. mustafa yine bu konuda turbo çıkışı 60mm o yüzden 60mm düz boru çek dedi, diğer arkadaşlar yaptıklarınla 70 ve üstü çaplardan söz ettiler. sözün bittiği projenin başlayacağı aşamada olduğum için de bir karar vermek için çok vaktim yok. hedefim dynoda hp almak değil yolda dengim araba olduğunda roll tarzı durumlarda üstün olmak, 260km top speed istemiyorum açıkcası, çabuk süratlenmesi benim için önemli olan ve stabil bir konfigürasyon olması, maalesef her problem çıktıığnda kütahayda baktırabileceğim bir yer yok arabama:(
60mm dedim doğru msn den de konuştuk burdanda yazayım ki 1.8t konusundada var bütün dünya k03 turboda 60mm yani 2.5 inç egzoz kullanıyor peki neden?
turbonun yani k03 üç egzoz çıkış yeri 60mm eğer bu araca 70-76 yaparsan basınç biraz daha fazla açılacağından daha rahat çıkıcağından daha iyi gider ama 0-160km arası peki sonra? egzoz basıncı düşer 2 boy attığın adam yanına gelir 1 boy önüne çıkar ve 2 boy attığının önemi kalmaz 1 boy yemiş olarak evine dönersin:D arabanı sadece drag da kullanıcaksan eyw 76 yap hatta en güzel egzoz no egzoz yap açık gez :) 400m de o arabayla çıkacağın sürat 160-165 zaten finish ten sonrada egzoz basıncına gerek kalmıo :) ama pist yarışlarında time trial yada top speed e yakın süratlerde biten rollinglerde mantarlarsın time trialdede mantarlama sebebin viraj girişinde ayağını gazdan çektikten sonra boşalan egzoz gazı viraj çıkışnda arabanı gaza tepkisiz hale getirir sen 76mm lik egzoz gazını goldurana kadar borularına 60mm olan finish i geçer daha kaba tabiri ile söyleyeyim çeşme suyun var itfaiye hortumu kullansan ne olur? sevgiler saygılar...
H22Power
27-09-2010, 12:28
Hangi turbonun çıkışı 60 mm şaka mı bu?
kkk k03 ün 60mm
kkk k04 ün 70mm
hayırlı olsun :) Kütahya'da hiç görmedim :soru:
60mm dedim doğru msn den de konuştuk burdanda yazayım ki 1.8t konusundada var bütün dünya k03 turboda 60mm yani 2.5 inç egzoz kullanıyor peki neden?
turbonun yani k03 üç egzoz çıkış yeri 60mm eğer bu araca 70-76 yaparsan basınç biraz daha fazla açılacağından daha rahat çıkıcağından daha iyi gider ama 0-160km arası peki sonra? egzoz basıncı düşer 2 boy attığın adam yanına gelir 1 boy önüne çıkar ve 2 boy attığının önemi kalmaz 1 boy yemiş olarak evine dönersin:D arabanı sadece drag da kullanıcaksan eyw 76 yap hatta en güzel egzoz no egzoz yap açık gez :) 400m de o arabayla çıkacağın sürat 160-165 zaten finish ten sonrada egzoz basıncına gerek kalmıo :) ama pist yarışlarında time trial yada top speed e yakın süratlerde biten rollinglerde mantarlarsın time trialdede mantarlama sebebin viraj girişinde ayağını gazdan çektikten sonra boşalan egzoz gazı viraj çıkışnda arabanı gaza tepkisiz hale getirir sen 76mm lik egzoz gazını goldurana kadar borularına 60mm olan finish i geçer daha kaba tabiri ile söyleyeyim çeşme suyun var itfaiye hortumu kullansan ne olur? sevgiler saygılar...
mustafa neler yazmıssın boyle :D ıtfaye hortumu ne alaka :D :D egzoz gazı ne kadar rahat tahlıye olursa turbo o kadar verımlı olur.bunun egzoz basıncıyla alakası tabıkı var ama senın dedıgının tersı olacak sekılde alakalı.turbo zaten manıfoldun ustunde , manıfoldla downpıpe arasında tek gecıt turbonun turbın pervanesı.egzoz gazı pervaneyı dondurup egzozdan ne kadar cabuk tahlıye olursa o kadar ıyı olur,bu yuzden egzozda basınc olması turbo arabada negatıf performans demek.
bu arada chıp ve soft modıfıyelı (n75 race ,fıltre ,dv vs vs) 1.8t motorda 60mm egzoz yeterlıdır.
TorqueTuning
28-09-2010, 01:15
Kardeşim gel sen İstanbul'a ben sana yardımcı olurum, kafan karışmasın daha da.. :D
aviator35
28-09-2010, 10:16
hayırlı olsun :) Kütahya'da hiç görmedim :soru:
arabayla kütahyada daha gezemedik yıllık izin münasebetiyle, pazartesiden itibaren inşallah görürsünüz:) 16 plaka beyaz vtec2'nin sahibiydim ben hatırlarsanız onı sattık bunu aldık
aviator35
28-09-2010, 10:41
atmosferik arabayla turbo araba arasında tam zıt bir alaka mı var o halde? biz vtec2'yi 51mm yaptığımızda alt devirler ölüydü üstler canlanmıştı yani kalkışta veya ilk hızlanmda orijinalle denediğimizde 1 boy geriye düşüp sonra boy boy öne çıkıyordu araç hızlanıp devirlendikçe. şimdi benim bu konudan anladığım egzos çapı büyürse 0-160 km arası araç daha canlı olur. ben yanlış mı anladım acaba? ve tabi ben şimdi bu arabayı kaç mm yapcam?:)
60mm dedim doğru msn den de konuştuk burdanda yazayım ki 1.8t konusundada var bütün dünya k03 turboda 60mm yani 2.5 inç egzoz kullanıyor peki neden?
turbonun yani k03 üç egzoz çıkış yeri 60mm eğer bu araca 70-76 yaparsan basınç biraz daha fazla açılacağından daha rahat çıkıcağından daha iyi gider ama 0-160km arası peki sonra? egzoz basıncı düşer 2 boy attığın adam yanına gelir 1 boy önüne çıkar ve 2 boy attığının önemi kalmaz 1 boy yemiş olarak evine dönersin:D arabanı sadece drag da kullanıcaksan eyw 76 yap hatta en güzel egzoz no egzoz yap açık gez :) 400m de o arabayla çıkacağın sürat 160-165 zaten finish ten sonrada egzoz basıncına gerek kalmıo :) ama pist yarışlarında time trial yada top speed e yakın süratlerde biten rollinglerde mantarlarsın time trialdede mantarlama sebebin viraj girişinde ayağını gazdan çektikten sonra boşalan egzoz gazı viraj çıkışnda arabanı gaza tepkisiz hale getirir sen 76mm lik egzoz gazını goldurana kadar borularına 60mm olan finish i geçer daha kaba tabiri ile söyleyeyim çeşme suyun var itfaiye hortumu kullansan ne olur? sevgiler saygılar...
Şimdi bir kaç sorum var birkaç noktayı anlayamadım.
Yanlış anlama sadee bildiğim yanlış işe düzeltip doğrusunu öğrenmek için bu soruları soruyorum.
1- Viraj çıkışında 3 lük DP ı doldurmak zaman alır diosun. Yada ben öyle anladım. Ama DP doldurmak nedenki burda egzoz gazı Turbo manifoldu doldurur oda turboyu doldurur yani DP sadece işini tamamlamış egzoz gazını atar.
2- Benim bildiğim turbolar motorlara yeterince backpreasure yaptıgından DP ve egzoz sisteminin ekstra bir back presure yapmasına gerek yok.
3- Burda bahsedilen DP çapı diilde Turbo manifoldu çapı ise 3'' lük turbo manifoldu 1.8 araca nasıl oluyo hiç görmedm.
4- Egzozun büyüklüğünün turbo arabaa bir zararı oldugunu hiç duymadım bilmediğimiz yada yanlış bildiğimiz bir şey mi var? Bahsettiğim Turbo manifoldu değil tekrarlıyorum DP tan sona susturucuya kadar olan kısım.
yazılım konusunda dusundugu kısı yanlıs derken ? adam kac senedır bu ıslerle ugrasıyor bırakta bıraz uzman olsun.yazılım yanlıs dersen ona eyw derım ,superchıps soft yazılım bıraz ,aracın hakkını tam anlamıyla veremez ama bı o kadarda aracı yormaz.
dostum üstü kapalı olarak uyardım senı yazılımcın konusunda !! kaç senedir uzman olan adamın yaptığı netten ındırme yazılımlarla kaç araç patlattığı hakkında hiç bilgin varmı? bence iyi araştır ıstersen sana referans olarak bı kac mağdurun telini vereyım ara konuş ?
arabayla kütahyada daha gezemedik yıllık izin münasebetiyle, pazartesiden itibaren inşallah görürsünüz:) 16 plaka beyaz vtec2'nin sahibiydim ben hatırlarsanız onı sattık bunu aldık
ok şimdi oldu :) Atakentte oturuyor ve askerdiniz sanırım. Bi ara görüşelim mutlaka :)
bende 76 var.. stock turbo.. ama turbo değişirsem bi daha egzozla uğraşmam.. bence turboda mantık öyle olmalı, ilerde büyütme ihtimalin varsa 1 kere yapacaksın, kafa rahat olacak :)
H22Power
28-09-2010, 16:30
bende 76 var.. stock turbo.. ama turbo değişirsem bi daha egzozla uğraşmam.. bence turboda mantık öyle olmalı, ilerde büyütme ihtimalin varsa 1 kere yapacaksın, kafa rahat olacak :)
60mm olsun die dedik çünkü büyültme ihtimali çok düşük ama ilerisi için 76mm daha iyi 2 sefer egzoz yapmaktan kurtulmak demek...
H22Power
28-09-2010, 16:35
Şimdi bir kaç sorum var birkaç noktayı anlayamadım.
Yanlış anlama sadee bildiğim yanlış işe düzeltip doğrusunu öğrenmek için bu soruları soruyorum.
1- Viraj çıkışında 3 lük DP ı doldurmak zaman alır diosun. Yada ben öyle anladım. Ama DP doldurmak nedenki burda egzoz gazı Turbo manifoldu doldurur oda turboyu doldurur yani DP sadece işini tamamlamış egzoz gazını atar.
2- Benim bildiğim turbolar motorlara yeterince backpreasure yaptıgından DP ve egzoz sisteminin ekstra bir back presure yapmasına gerek yok.
3- Burda bahsedilen DP çapı diilde Turbo manifoldu çapı ise 3'' lük turbo manifoldu 1.8 araca nasıl oluyo hiç görmedm.
4- Egzozun büyüklüğünün turbo arabaa bir zararı oldugunu hiç duymadım bilmediğimiz yada yanlış bildiğimiz bir şey mi var? Bahsettiğim Turbo manifoldu değil tekrarlıyorum DP tan sona susturucuya kadar olan kısım.
1)dp olarak değil dp den sona kadar düz boru 76mm için konuştum pistte 60mm düz borulu adam daha erken doldurur egzoz içini uzar gider...
2)turbp motorlar stock halde yeterli back pressure yapmak için seninde dediğin gibi sisteme sahip ama biz yazılımlı araç için konuşuyoruz stock araç 0.45 bar basarken yazılımlı 1.2-1.4 arası peak basınç basıyor...
3)turbonun egzoz kısmından bahsediyoruz egzoz çıkış iç kalınlığı 2.5 inç ama egzoz çıkışına bağlanan flanş daha büyük..
4)egzoz büyüklüğünün turbo arabaya zararı yok zaten fakat faydasıda yok randıman verdiği yer farklı negatif etki yaptığı yer farklı kişinin aracı kullanıcağı yerlere göre değişim gösterir..
H22Power
28-09-2010, 16:36
mustafa neler yazmıssın boyle :D ıtfaye hortumu ne alaka :D :D egzoz gazı ne kadar rahat tahlıye olursa turbo o kadar verımlı olur.bunun egzoz basıncıyla alakası tabıkı var ama senın dedıgının tersı olacak sekılde alakalı.turbo zaten manıfoldun ustunde , manıfoldla downpıpe arasında tek gecıt turbonun turbın pervanesı.egzoz gazı pervaneyı dondurup egzozdan ne kadar cabuk tahlıye olursa o kadar ıyı olur,bu yuzden egzozda basınc olması turbo arabada negatıf performans demek.
orhanım çeşme suyunda bulunan su tazyiki ile çeşmeyi açmışsın hortumun itfaiye hortumu işe yarar mı? sence ambiyane tabiri ile söledim ki kolay anlaşılsın..
yavuz364
28-09-2010, 16:51
mustafa şu kelimeleri nerden buluyon yaa :hoo::hoo::hihih:
orhanım çeşme suyunda bulunan su tazyiki ile çeşmeyi açmışsın hortumun itfaiye hortumu işe yarar mı? sence ambiyane tabiri ile söledim ki kolay anlaşılsın..
1)dp olarak değil dp den sona kadar düz boru 76mm için konuştum pistte 60mm düz borulu adam daha erken doldurur egzoz içini uzar gider...
2)turbp motorlar stock halde yeterli back pressure yapmak için seninde dediğin gibi sisteme sahip ama biz yazılımlı araç için konuşuyoruz stock araç 0.45 bar basarken yazılımlı 1.2-1.4 arası peak basınç basıyor...
3)turbonun egzoz kısmından bahsediyoruz egzoz çıkış iç kalınlığı 2.5 inç ama egzoz çıkışına bağlanan flanş daha büyük..
4)egzoz büyüklüğünün turbo arabaya zararı yok zaten fakat faydasıda yok randıman verdiği yer farklı negatif etki yaptığı yer farklı kişinin aracı kullanıcağı yerlere göre değişim gösterir..
Şimdi ben yine bişileri anlamadım. Turbo manifoldunun içini doldurmayı ok biliyorum da egzozun (dp tan başyalarak sona kadar olan boru) içini hızlı doldurmam ne avantaj sağlarki?
Turbo araçlarda back preasure yeterince var dememin sebebi turbonun zaten yeterine backpreasure yaratması yani ekstra olarak egzoz sisteminin bir back preasure yaratmasına gerek kalmıyor. Turbo yeterince bu işi hallediyor bu yüzden turbo araçlarda egzoz büyük olması avantaj olarak görülüyor diğe biliyorum.
Turbo manifoldunun dizaynı ve runnerları çapları ve uzunlukları tabikide perfomansa etki ediyor ama turbodan sonra dp ve egzozun çapının büyüklüğü arabanın performasına olumsuz bir etkide bulunmaması gerek. Zaten takıldıgım nokta bu anlayamadıgım yani.
Arkadaşlar bu konu aslında tartışmaya cık bir konu değil. No exhaust best exhaust olarak soylensede, gunluk kullandıgımız ufak tefek modifiyeli araclar için bu gecerli değildir. Zira eksoz borusunun (downpipe dan bahsediyorum) buyuk olması eksoz gazının dısarıya daha rahat atılıyor olmasını gerektirmiyor malesef. Downpipe ve eksoz sistemi yapılırken, aractan cıkan gazın ne kadar hızlı dısarıya atıldıgı, yani akış hızı da oldukca önemlidir. Mühendislik okuyanlar bilirler... Akışın laminer, yani belli bir duzende ve okla gosterilebilecek sekilde duzgun olması istenir. eger siz 60mm cıkıslı bir eksoz manifoldundan 76 mmm lik bir cıkısa baglantı yaparsanız akış burgaçlı, yani düzensiz olacaktır. gaz eksoz borusunun ceperlerine carpıp çıkış yavaslayacaktır... bunu sekille gostermek isterdim ama üşendim su an isteyen olursa daha sonra eklerim.. :)
kısacası, ileride daha buyuk bir setup dusunulmedigi takdirde 60mm lik downpipe ve eksoz daha iyi sonuc verecektir.
Arkadaşlar bu konu aslında tartışmaya cık bir konu değil. No exhaust best exhaust olarak soylensede, gunluk kullandıgımız ufak tefek modifiyeli araclar için bu gecerli değildir. Zira eksoz borusunun (downpipe dan bahsediyorum) buyuk olması eksoz gazının dısarıya daha rahat atılıyor olmasını gerektirmiyor malesef. Downpipe ve eksoz sistemi yapılırken, aractan cıkan gazın ne kadar hızlı dısarıya atıldıgı, yani akış hızı da oldukca önemlidir. Mühendislik okuyanlar bilirler... Akışın laminer, yani belli bir duzende ve okla gosterilebilecek sekilde duzgun olması istenir. eger siz 60mm cıkıslı bir eksoz manifoldundan 76 mmm lik bir cıkısa baglantı yaparsanız akış burgaçlı, yani düzensiz olacaktır. gaz eksoz borusunun ceperlerine carpıp çıkış yavaslayacaktır... bunu sekille gostermek isterdim ama üşendim su an isteyen olursa daha sonra eklerim.. :)
kısacası, ileride daha buyuk bir setup dusunulmedigi takdirde 60mm lik downpipe ve eksoz daha iyi sonuc verecektir.
Teşekkürler bu açıklama yeterince tatminkardı.
aviator35
28-09-2010, 19:04
ok şimdi oldu :) Atakentte oturuyor ve askerdiniz sanırım. Bi ara görüşelim mutlaka :)
walla arabanızı görüyorum da sizi sima olarak tanımıyorum yoksa sohbeti severim:)
Kutahyada olupta İboyu tanımamak olmaz :)
aviator35
28-09-2010, 19:10
ilerde bir turbo büyütmesi gözükmüyor arkadaşlar. ben tartışmalarınızdan sonra en son ne aradığımı ve neler yapacağımı söyleyim siz de bana tahimini sonucu söylerseniz ve tabi ki şöyle yapsan daha ii olur derseniz daha güzel bir sonuç alırım.
konuya gelirsek turbo orjianl kalcak, sadece kat iptali komple düz boru çekilcek, bir adet dv alıncak ve bunlar yapıldıktan sonra yazılım upgrade edilcek. bu set up bana ne verir acaba? bir de turbo değişimi olmayacağı için egzos 60mm mi olacak??
ogunozcan
28-09-2010, 19:12
Rica ederim..
sakatat...
ilerde bir turbo büyütmesi gözükmüyor arkadaşlar. ben tartışmalarınızdan sonra en son ne aradığımı ve neler yapacağımı söyleyim siz de bana tahimini sonucu söylerseniz ve tabi ki şöyle yapsan daha ii olur derseniz daha güzel bir sonuç alırım.
konuya gelirsek turbo orjianl kalcak, sadece kat iptali komple düz boru çekilcek, bir adet dv alıncak ve bunlar yapıldıktan sonra yazılım upgrade edilcek. bu set up bana ne verir acaba? bir de turbo değişimi olmayacağı için egzos 60mm mi olacak??
pardon bi an aklım 150 hp lik motora gitti.. k03s ile bahsedilen uygulamalarla 240-250 hp arası mümkün
sakatat...
Ayagım duzelsin gostericem sana o sakat atı :) Atın intikamı olcak :D
dostum üstü kapalı olarak uyardım senı yazılımcın konusunda !! kaç senedir uzman olan adamın yaptığı netten ındırme yazılımlarla kaç araç patlattığı hakkında hiç bilgin varmı? bence iyi araştır ıstersen sana referans olarak bı kac mağdurun telini vereyım ara konuş ?
Bende merak ettim doğrusu :soru:
dostum üstü kapalı olarak uyardım senı yazılımcın konusunda !! kaç senedir uzman olan adamın yaptığı netten ındırme yazılımlarla kaç araç patlattığı hakkında hiç bilgin varmı? bence iyi araştır ıstersen sana referans olarak bı kac mağdurun telini vereyım ara konuş ?
muzaffer abı benım alısverıs yaptıgım bır ınsan degıl ,tanırım sadece kendısını,eskıden bırkac sefer gormuslugum vardır babam vasıtasıyla.ınternetten ındırılen yazılımlarla veya kac tane aracı patlattıgıyla alakalı bısey bılmıyorum ,duymadım, magdur arkadasların telefonunuda yazılım yaptırmayı dusunen arkadaslara verebılırsın benım referanslık bır ısım yok.zaten yazdıgım posttada superchıpsle alakalı bılgı verdım dıkkat ettıysen.yınede sagol tabıkı ınsanları bılgılendırdıgın ıcın.
orhanım çeşme suyunda bulunan su tazyiki ile çeşmeyi açmışsın hortumun itfaiye hortumu işe yarar mı? sence ambiyane tabiri ile söledim ki kolay anlaşılsın..
mustafa senın verdıgın ornekten gıdelım o zman , cesme nın ucuna cap olarak cesmeden ufak hortum baglayalım ıyıcene akısı hızlanacak kesıt daraldıgı ıcın.turbodada 60lık olan boruyu 42lık yapalım , guc alırız dıyorsun o zman ? senın mantıkta eksık olan su ; egzozdan cıkan gazın hızına baktıgımız gıbı mıktarınada bakıyoruz.
Arkadaşlar bu konu aslında tartışmaya cık bir konu değil. No exhaust best exhaust olarak soylensede, gunluk kullandıgımız ufak tefek modifiyeli araclar için bu gecerli değildir. Zira eksoz borusunun (downpipe dan bahsediyorum) buyuk olması eksoz gazının dısarıya daha rahat atılıyor olmasını gerektirmiyor malesef. Downpipe ve eksoz sistemi yapılırken, aractan cıkan gazın ne kadar hızlı dısarıya atıldıgı, yani akış hızı da oldukca önemlidir. Mühendislik okuyanlar bilirler... Akışın laminer, yani belli bir duzende ve okla gosterilebilecek sekilde duzgun olması istenir. eger siz 60mm cıkıslı bir eksoz manifoldundan 76 mmm lik bir cıkısa baglantı yaparsanız akış burgaçlı, yani düzensiz olacaktır. gaz eksoz borusunun ceperlerine carpıp çıkış yavaslayacaktır... bunu sekille gostermek isterdim ama üşendim su an isteyen olursa daha sonra eklerim.. :)
kısacası, ileride daha buyuk bir setup dusunulmedigi takdirde 60mm lik downpipe ve eksoz daha iyi sonuc verecektir.
erhan 60mm cıkıstan 76ya gectıgın zaman akıs hızında kayda deger bır sıkıntı olacagını sanmıyorum.atmosferık ıcın konussak tamam ama turbo aracta egzoz tahlıyesını tartısıyoruz.egerkı gaz 60mm den cıkıp hıc donuslerı olmayan dumduz 60mm bır borudan ve susturucu olmayan bır sıstemden cıksa tamam derım ,o zaman cap buyutmeye gerek yok ama malesef gunluk bınılecek araclarda bu tarz sıstemler mumkun olmadıgı ıcın ,arac modıfıye edılıp bır sekılde egzozdan cıkan gazın mıktarı arttırılıyorsa ,turbo arac ıcın egzoz borularının capını buyutmek en makul takvıyedır.senın son cumlelerınde yazdıgın hıc susturucu ve donus olmayan dumduz 60mm boru ıcın %100 dogru ama dedıgım gıbı o sekılde bır egzozla gunluk araclarımızı kullanma ımkanımız yok.
senınde dedıgın gıbı k03ten daha buyuk bır turboya gecmedıkce 60mm dp ve potsuz ara borular gayet yeterlı olacaktır tabı kac susturucu kullanılacaksa hepsı freeflow olacak sekılde :)
walla arabanızı görüyorum da sizi sima olarak tanımıyorum yoksa sohbeti severim:)
Kutahyada olupta İboyu tanımamak olmaz :)
Konuyu hiç ettik kusura bakmayın :o istediğiniz zaman önümü kesebilir konuşabiliriz no problem :)
Erhan'ım seviyorum seni :)
aviator35
29-09-2010, 12:01
şu mağdurları ve mağdur edeni merak ediyorum doğrusu. çünkü konu muzaffer abiyse biz 1.8t 150hp bir audi a3ü kendisine upgrade ettirdik sonuç gayet güzeldi. fakat her zaman el elden üstündür bunu kabul ederim. yine de çıkıpta üstü kapalı eleştiri yapmak doğru değil, daha iyisi varsa şu adrese gitsen daha iyi olur referansı da budur dense çok daha dostane olur kimsenin de ekmek kapısına mani olmamış olmaz mıyız.
şu an benim için ilk adım egzos sistemi o yüzden yazılım konusuna çok kafamı veremiyorum. şu anki tartışmalardan hala çapı kafamda oluşturamadım arkadaşlar. a3ün altı vtec2 gibi rahatta değil, yapılacak boru baya kıvrımlı ilerleyecek sanırım, honda kadar etki alamayabilirim sanırım.
76 mm le 60 lık arasında aslında cok bi fark yok gibi gorunsede birkac arabada bu sıkıntıyı yasadık. Özellikle küçük turboya sahip fiat 1.4 tjetlerde oldukca buyuk sıkıntı yarattı. 76 lık downpipe ve 70 lik borular kullanıldıgında aracın gidişi orjinal eksoz sisteminden yaklasık 3-4 boy geriye dusmustu..
atmosferik arabada backpressure bir miktar istenilen birseydir evet ama turbo arabada da ne kadar buyuk eksoz koyarsanız o kadar rahat cıkıs demek değildir. akıs hızının çeperlere carpıp yavaslaması da, turbo arabalarda eksoz paline back pressure olusturacaktır. belki dip gaz kullanımda ust devirlerde cok sıkıntı yaratmasa da, alt devirlerde mutlaka farkedecektir. Alt devirler dahada zayıflayacaktır...
aviator35
29-09-2010, 12:54
benim şu ana kadarki kullanım tecrübem zaten 1.8t motor alt devirlerde canlı üst devirleri alt gibi değil yani ya da bana öyle geldi
genelde stock turbolu araclar bu sekildedir zaten..
TorqueTuning
29-09-2010, 13:05
Stok turbo ile devam edeceksen, 60mm ideal, kat iptali son susturucuya kadar düz 60mm Tercihe göre ufak bir orta susturucu ve son sustucu tercih edilmeli. Ben bu makinayı yüklücem 2.kere egzoz maliyetim minimumda olsun diyorsan da 70mm ve üstü bir uygulama tercih etmen daha mantıklı olur..
K04-02x için öneriniz nedir peki ? merak ettim ben 2.5" 63mm kullanacağım mesela.
70 belkide 76 çok büyük diye düşünüyorum, gt2x yada 3x kullananlar ne kullanmalı sorusunun ucu çok açık kalıyor :) Birde şu back pressure olayında turbo milinin dönme limitine ulaşma hızının önemli oldugunu söylüyorlar yurtdışında.Bir miktarda olsa back gerekli diyorlar turbo ömrü ve verimliliği için.ama bu bir miktarın ölçüsünün nasıl hangi egzost setup ı ile sağlabilir fikrim yok,ölçülebilir bir değer yok ortada.
TorqueTuning
29-09-2010, 20:40
Benim fikrim; K04 serisi için 65-70mm arası, GT serisi turbolarda ise klasik 3 inch...
70-76 kullanabilirsin..
76 fazla gibi. :o
Benim fikrim; K04 serisi için 65-70mm arası, GT serisi turbolarda ise klasik 3 inch...
Aynen en ideal ölçüler :icon_tup:
basılacak basıncı bılmeden neye gore egzoz capı su kadar mm yeter dıyorsunuz anlayamadım gıttı.
TorqueTuning
01-10-2010, 08:21
Orhan'cım bu turbolarla alınabilecek ortalama verilere ve iyi setuplarda olması gereken değerlere göre konuştum ben.
H22Power
01-10-2010, 10:12
"bülent rayman" a da bu işi öğretmeye kalkıyorlar ya ben pes ediyorum hahahaha
"bülent rayman" a da bu işi öğretmeye kalkıyorlar ya ben pes ediyorum hahahaha
:icon_tup:
bülent abiye R tişörtü yaptıracam..
yazılım kurarken üstünü başını yırtıp, içinden kocaman R'li bi tişört çıkacak :D
Rayman... :D
:icon_tup:
bülent abiye R tişörtü yaptıracam..
yazılım kurarken üstünü başını yırtıp, içinden kocaman R'li bi tişört çıkacak :D
Rayman... :D
yarıldım:D:D:D ben klasık Patronun P sını dusunmustum ama R da olur :D
TorqueTuning
01-10-2010, 14:20
:D eyw gençler! :D
en buyuk patron bizim patron
TorqueTuning
01-10-2010, 16:22
Senin göbeğen daha büyük Emir'im!!!! :p :D
aviator35
17-10-2010, 12:36
araba satıldı arkadaşlar..
batu__06
30-11-2011, 22:59
Slm arkadaşlar bende 98 AGU 1.8 T a3 var bi türlü sorunları bitmek bilmioo! Yardımcı olursanız çok ii olacaına emnm..Öncelikle ben aracı 180 beygir die aldım..Araçta çekiş problemi var.Önce tüm hortularını değiştirttim Sora turbo sıfırıyla değişti..Sora baskı balata volant seti..En son sıfır kapak sekman su pompası vsvs Araç boğaz kelebeği arızası verdi.Sıfır kelebek aldım.Yine olmadı.Tüpün tesisatı dediler yine...illaki çekişi değişti ama şöyle anlatıım Araç makineye bağlanıp arızaları silindiğinde canavar oluo ama sadece 5 dk sürüyo..yokuşlarda baya artan bi hışırtı var bnm tahminim manifolttan kaçırıo araç zaten tek umudum onu kaynattırıp arabamn artık düzelmesi..Başka bi önerisi olan varmı çok sıkıldım sanayiden inanın...
http://www.techturkey.com/forum/search.php
yavuz364
30-11-2011, 23:06
o kadar şeyin değişmesine yazık olmuş :(
Eğer basınç geldiğinde o şekilde bi ses geliyorsa basınç hatlarında sorun vardır muhtemelen...
AFR dengesizliğinden dolayı da LİMP moda giriyordur 5 dk sonra :)
Manifold kaçağından dolayı LİMP e girmez kolay kolay.. Basınç hatlarını kontrol etmeniz gerek...
Slm arkadaşlar bende 98 AGU 1.8 T a3 var bi türlü sorunları bitmek bilmioo! Yardımcı olursanız çok ii olacaına emnm..Öncelikle ben aracı 180 beygir die aldım..Araçta çekiş problemi var.Önce tüm hortularını değiştirttim Sora turbo sıfırıyla değişti..Sora baskı balata volant seti..En son sıfır kapak sekman su pompası vsvs Araç boğaz kelebeği arızası verdi.Sıfır kelebek aldım.Yine olmadı.Tüpün tesisatı dediler yine...illaki çekişi değişti ama şöyle anlatıım Araç makineye bağlanıp arızaları silindiğinde canavar oluo ama sadece 5 dk sürüyo..yokuşlarda baya artan bi hışırtı var bnm tahminim manifolttan kaçırıo araç zaten tek umudum onu kaynattırıp arabamn artık düzelmesi..Başka bi önerisi olan varmı çok sıkıldım sanayiden inanın...
batu__06
30-11-2011, 23:10
Abi değişmedik yer kalmadı hala arabayı bişe sıkıo sanki 1 kaç arıza verio makinede onlara bakıp yazcm
Mehmet Gazihan
30-11-2011, 23:12
burda olsan iki dakkada bulurduk arızasını..
şu deneme yanılmacı ustalara deli oluyorum.. insanların paraları cop oluyor..
batu__06
30-11-2011, 23:12
Ankarada bildiiniz ii anlayan bi usta varmı??
batu__06
30-11-2011, 23:13
abi parasını mecburen hadi geçelim o paralara araba yine düzelmedi :(
batu__06
30-11-2011, 23:14
Son Çarem Manifolt :(
osman 1.8t
30-11-2011, 23:18
manifolt bu araçlarda hastalık ıslık sesi gibi veya hışırtı sesi geliyorsa manifolt çatlak olabilir okadar şey değiştin manifoltunada baktır yazık olmasın yaptığın emeklere genelde 1.8t ler sorunsuz araçlardır ama gaz taktırınca sorun çıkarıyor istanbulda olsaydın aracına bakıp yardımcı olmak isterdim
batu__06
01-12-2011, 22:35
Abi tüpü söktürdüm araba kendine geldi ve yakıtta da tüple binmeye değmiyecek kadar bi fark var yarın manifoltu kaynattırcam sora yine yazarım sorun olursa...2 hafta sora gelcem aslında istanbula sizlerle görüşmek isterdim..Bi sorunum daha var araba kaloriferi ısıtmıo..daha doğrusu göbek hafif bi sıcak verio köşeler ılık
lnd_samet
02-12-2011, 11:49
397 06 14
gimat sanayide.gürbüz oto
ankaradayken elimden 3 tane 1.8T geçti hepsini burada yaptık ettik-dağıttık topladık.
git bence.saiti bul orada söylesin arabanın sıkıntısını.
selamımı söyle yardımcı olurlar mutlaka
batu__06
02-12-2011, 22:53
Teşekkür ederim..Kesin uğrıcam.Bugün manifoltu söktürüp kaynattırdım hcbsy değişmedi..Araba lamba sensörü arızası verio makinada.5 dk sürmeden çekiş düşüo kafayı yicem artık sanayici oldum çıktım çok moralim bozuluo o kadar para harcadım sonuç koca bi sıfır...Adaptasyondan sora 3.viteste patiye kalıo o kadar iileşio çekiş ama dediğim gibi 5 dk sürmüo!
TorqueTuning
03-12-2011, 15:03
Lambda ve maf'ı yenile ilk etapta eğer yapmadıysan..
batu__06
04-12-2011, 21:04
Abi lambda yı arıza verio ama usta önemli değil sora değiştiririz dedi araba yaklaşık 90 krş yakmaya başladı başa çıkamıorum lambdayla alakalı olabilirmi
batu__06
04-12-2011, 21:10
Ayrıca biraz fazla gaz verdiimde aşırı bi benzin kokusu var
TorqueTuning
04-12-2011, 22:21
Lambda arıza vermeye başlamışsa ciddi olarak bozulmuş demektir, kaldı ki lambdalar 1.8T'lerde arıza kodu vermeden de yavaş yavaş bozulmuş olabiliyor. Ama arıza kodu ürettiyorsa artık yolun sonu demek. Bence ilk etapta lambdayı yenile. Başka hata kodları var mı?
batu__06
04-12-2011, 22:45
abi önemli olarak sadece lambda verio..Acaba yakıt bu yüzdenmi böyle
batu__06
04-12-2011, 22:46
Aynen abartısız tam 90 kuruş..:(
Ben 90 kuruş istesem de yakamıyorum.
Acilen lambdayı değişin derim, Bülent abi haklı :)
batu__06
04-12-2011, 23:19
Kesnlkle deiştrcmde yakıt düzene girermi acaba?Başka bi sorun gözükmüo çekiş dışında çekişide etkilermi lambda?Tüpü söktürdüm pişman olurmuyum!Böle giderse olurum tabiide...
batu__06
04-12-2011, 23:20
abi bzm arabalar ne yakıo peki
fazla zengin , katalisatorede zarar verir.
İstanbul'da kullanıma göre 9 - 11 arası yakıyor.
batu__06
04-12-2011, 23:57
valla tüplü binmeye değmezmiş zaten bu lambtayla ilgili bi bilgin varmı abi?
Yukarda sana gerekli açıklama yapılmış, o benden daha iyi biliyor zaten :)
Çok merak ediyorsan söyleyeyim, lambda yakıtı ciddi anlamda etkiler.
TorqueTuning
05-12-2011, 09:56
Lambda bozuksa, ki sende çok ciddi olarak ölü görünüyor, elbette ki araç hava yakıt karışımını düzgün ayarlayamaz ve ECU motora zarar vermemek için aracı ciddi anlamda zengin yürütür, bu da sana anormal yakıt tüketimi olarak geri döner...
batu__06
05-12-2011, 16:30
Çok teşekkürler hepiniz çok yardımcı oldunuz..İnşallah çekişte düzelirse bi problem kalmıcak o da lambda dandır inş...
batu__06
05-12-2011, 16:33
benzin kokusununda nedeni belli oldu arabayı zengin yürütmesi..
Lambda bozuksa, ki sende çok ciddi olarak ölü görünüyor, elbette ki araç hava yakıt karışımını düzgün ayarlayamaz ve ECU motora zarar vermemek için aracı ciddi anlamda zengin yürütür, bu da sana anormal yakıt tüketimi olarak geri döner...
bülent abi diyorsa kesin doğrudur bi an önce değişim en iyisi :)
batu__06
06-12-2011, 22:09
Abi sorun kökten çözüldü hiçbi sıkıntı kalmadı arabadan zevk almaya başladım sayenizde teşekkür ederim yakıt 35 kuruşa düştü birden...Ama rolantideki vuruntu geçmedi hala onuda pek önemsemiorum tekrar teşekkürler
Arasts61
06-12-2011, 23:02
Abi sorun kökten çözüldü hiçbi sıkıntı kalmadı arabadan zevk almaya başladım sayenizde teşekkür ederim yakıt 35 kuruşa düştü birden...Ama rolantideki vuruntu geçmedi hala onuda pek önemsemiorum tekrar teşekkürler
uzun zamandır takip ediyorum seni, aracın düzelsin bekliyordum. benle denemek ister misin? moral depolarsın:)
samimi_1983
07-02-2012, 12:28
arkadaşlar bir iki sorum ve ihtiyacım olacAK yardımcı olursanız sevinirim. 7-8 ekim gibi izmirde olcam egsozcu okan abi var 3 sanayide kendisiyle görüştüm 60mm potsuz komple egzos yapcaz yazılım içinde best serviste muzeffer bey var kendisiyle birebir tanışıklığım olmasa da bir abimiz vasıtasıyla kendisine yazılımı yaptırmayı düşünüyorum. şu an elimde eksik olan bir dump valve var, bildiğiniz mevcut var mıdır?? bir de başka bir forumda bir arkadaş 425 dolara ko4 turbo getirebilecieğini söyledi sizce fiyat uygun mudur? aynı arkadaş standart manifolt ve speclerle bu turboyu kullanabilirsin yazmış fiyat ve bilgi doğru mudur?? yardımcı olacak olanlara şimdiden teşekkürler..
dostum izmirde sadece turboya bakan bir sevis var.tess turbo yazdığın zaman çıkıyor.ben de sordum kendi aracım için k 04 turboya 800 tl dedi
alperkirman
07-02-2012, 13:42
konuyu okurken ilk başlarda oz k04s turbodan bahsetmiş??
k04s turbo nedir?? neyden çıkıyo rs6?
aviator35
07-02-2012, 14:19
dostum izmirde sadece turboya bakan bir sevis var.tess turbo yazdığın zaman çıkıyor.ben de sordum kendi aracım için k 04 turboya 800 tl dedi
biz arabayı satalı yıl oldu :) ama görüpte cevap vermenize teşekkür ederim. üstüne vti aldık sıfırdan topladık onu da sattık biraz konfor zamanı fd6 civic aldım tadını çıkarıyorum;)
1998corsa
24-09-2015, 21:46
Biraz horlatmis olucam konuyu...
2003 model awp motorlu 1.8 gti aldim. Usa de yasiyorum
Suan arac stok pvc iptal kiti icin catch can siparis ettim.
Bunun disinda filtre kiti kutu ici mi yoksa cold air intake mi tercih ediyim
Downpipe icinde 2.5 katalitiksiz dusunuyorum gerisinide bos birakmayi dusunuyorum yani open pipe tarzi
ecu program da yaptiricam
bunlarin disinda
dv yi marka mi tercih ediyim yoksa s3 veya tt ninkini mi kullaniyim, intercooler yeterli gelir mi yoksa fmic ye gecmem gerekli mi bunlarla
ayrica short shifter dusunuyorum daha once tecrube edinen oldu mu bu araclar icin
Ferhatpower
28-09-2015, 22:20
Maşallah allah kazasız belasız binmek nasip etsin , 76 down pipe + 76 eksoz + filtre 70 lik olmalı K&N forge sesli dump valve ile çok keyifli oluyor :)
1998corsa
29-09-2015, 20:27
Maşallah allah kazasız belasız binmek nasip etsin , 76 down pipe + 76 eksoz + filtre 70 lik olmalı K&N forge sesli dump valve ile çok keyifli oluyor :)
76 lık başlayan downpipe sonrasında 2.5 ve 2 ye düşen katalitiksiz downpipe siparişi verdim çünkü downpipe dan sonrasını kullanmıycam back pressure için daha iyi oldu, diğer parçalarıda forge 008, neuspeed filtre kiti ve forge inlet pipe siparişi geçicem
Eyup Duygun
30-09-2015, 14:17
Biraz horlatmis olucam konuyu...
2003 model awp motorlu 1.8 gti aldim. Usa de yasiyorum
Suan arac stok pvc iptal kiti icin catch can siparis ettim.
Bunun disinda filtre kiti kutu ici mi yoksa cold air intake mi tercih ediyim
Downpipe icinde 2.5 katalitiksiz dusunuyorum gerisinide bos birakmayi dusunuyorum yani open pipe tarzi
ecu program da yaptiricam
bunlarin disinda
dv yi marka mi tercih ediyim yoksa s3 veya tt ninkini mi kullaniyim, intercooler yeterli gelir mi yoksa fmic ye gecmem gerekli mi bunlarla
ayrica short shifter dusunuyorum daha once tecrube edinen oldu mu bu araclar icin
Arabaya yapacagınız en ıyı ıslem fmic e gecmek olacaktır.Sag sısın arkasında kucucuk cooler neredeyse hıc bır ıs yapmıyor..
Filtre yerı akunun arkasında kalıyor güzel bir cai yapmayacaksanız hıc ugrasmayın.Kutu ıcı kalıtelı bır fıltre alıp devam edilebilir.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.