Orijinalini görmek için tıklayınız : Coilover ayarı yardım.. Bmw E90
Arkadaşlar H&R den coilover ve one arkaya sway bar aldım 1 haftaya allah izin verirse gelicek...
Alçaklık ayarını dengesiz olmaması için yine H&R nin Race yaylarındaki kadar indiriyim diyorum onleri belki biraz daha az indirirm sertlik ayarını vs nasıl yapıcam bilmiyorum ama orta düzey yaparım heralde H&R ye mail atmayıda düşünüyorum ....
Bu işin püf noktaları nelerdir sonucta kafaya gore onu su kadar arkayı su kadar pıs demek dogru olmaz iyi bir yol tutuş istiyorum aşırı sert süspansyon kotu yol kosullarında cok problem yaratır heralde ankaranın cayyolu bılkent oran yolları guzel konforla ilgili sorunumda yok ...
Yorumları tecrübeleri bekliyorum....
Manimillion
20-03-2007, 23:54
Arkadasim, coil over larin en onemli araci, arabanin 4 tekerinin yere uyguladigi baskinin oldugunca dengelenmesidir. Bunu cogu kishi bilmez, bu yuzdende coil over larini sadece arabayi yere gommek icin alirlar.
http://www.hotrod.com/howto/113_0309_01z+Chevrolet_C5_Corvette_Z06+Front_Passe nger_Side_View.jpg
Bunun icin arabanin agirligini 4 tekerden olcen ozel kantar lar vardir, araba bunun uzerine cikarilir vede buna gore ayarlanir. Arabanin dengesi 50/50 ye en yakin sekilde ayarlanir. Bu islemler yapilirken normalde, benzin deposu tam doldurulur, vede arabanin sahibi (surucu) surucu koltuguna oturtulur. Tabi bu tur kantarlar her yerde yoktur, Turkiye de warmi yokmu bilemem.
Arabani asiri derecede indirirsen arabanin dengesini olumsuz yonde etkiliyeceksin cunku arabanin suspansionundaki geotmetri bozulcaktir (kol acilari vs...)...
Corner Weight denilen yukarda anlattigim olayi senin icin yapabilen yok ise Turkiye de bence arabayi arabanin suspansion kollarini (Control Arm/Trailing arm) yere paralel olacaga kadar indir.
MAni çok güzel örnek vermi$. Yanlı$ hatırlamıyorsam bu i$lemi Atolye Kazaz da yapıyorlardı.
onu araştırıyım bakalım eyvallah ...
Coiloverı yol tutuş için aldım buarada..
Peki H&R Race yaylarının specleri oranında pıssam arabayı ne dersin sonucta H&R belli hesaplar yapıp onle arkayı o oranda pısmıştır iyi bir referans olabilir diyorum ....
Dip yere basmak yol tutu$a her zaman negatif etkide bulunur. Önemli olan sertlik ile darbe emi$ dengesini iyi kurabilmek. Bu arada H&R da camber ayarı var mı ?
Sefa_vts
21-03-2007, 15:07
atölye kazazda evet bu uygulama var.. oradan yardımcı olabilirler mi bilmiorum çnkü ralli takımı için olan bir uygulama die biliorum.. yanlış olmasın ama yinede sormak lazım..
numarası
0 212 671 17 45
aaa süpermişş ilk defa duyuyorum walla. :)
saol kardeş ;)
Tholl-ga
21-03-2007, 17:59
paşaoğlunda da vardı.
kazaz a coilover taktıktan sonra rot ayarı için gittim amortisör yamuk veya taşıyıcıyı değiştir dediler
sonuç egzantrik ayarını yapmamışlar
nasıl ralli aracı hazırlıyolar ilginç... :soru:
coilover ı ayarlatmak için kazaz a mı gitsem yaw ben
bu pısma noluyo ona takıldım ben ??
bu pısma noluyo ona takıldım ben ??
pısma = arabayı basma oluyor herhalde :D
Dip yere basmak yol tutu$a her zaman negatif etkide bulunur. Önemli olan sertlik ile darbe emi$ dengesini iyi kurabilmek. Bu arada H&R da camber ayarı var mı ?
built in camber adjustment olarak gözüküo özelliklerinde görkem
tolga900
04-07-2007, 11:44
yada gömme :hahaha:
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.