Orijinalini görmek için tıklayınız : emeğimizin karşılığı(LR vtec2 DYNO)
1.6 ies emme manıfoldu(port polish yapıldı), 4-1 dc headers, aem dryflow filtre ve düz borudan sonraki dyno çıktısı
http://img.fotoambar.com/img/00000/e9c7aff8d72268ba83254821df5da76b.jpg
maşallah maşallah ecuda taktık mı yanyana gideriz artık :D
ecu takmadan bıle sana saplarım ama max hp verdıgı yerde lımıtör onun için ecu şart asuhsu :D :D
haah deneyelim ozaman :D kiyat üstünde yere 1.5 hp fazla veriyon benden :hahaha:
denemıom meraktan öl bircet :D
fsunnetci
31-08-2010, 08:44
Maşallah başarılı bir çalışma olmuş düzgün bir Dyno eğrisi var:icon_tup:
orjinal map ile bu şekilde, ayar falan yok üstler biraz fakir.
Maşallah başarılı bir çalışma olmuş düzgün bir Dyno eğrisi var:icon_tup:
ayardan sonrada bır dyno yapalımda 2-3 hp daha verirse allah bereket versin :D
orjinali kaç hp ve nm? dereceli egzantrikle desteklenme imkanı var mı merak ettim...
110hp 150nm diye katalog verisi var.
orjinali kaç hp ve nm? dereceli egzantrikle desteklenme imkanı var mı merak ettim...katalog verısı 110 yazıyor ama 105 -107 gelıyor 152 nm tork var, ama düz boruyu takınca zaten tork düşüyor
halıyle , derecelıden zıyade güç bandını d17ecu sayesınde 400 devır falan daha stabıl yukarı taşıyabılırsek ve güzel bır map oluşturursak 130 hp gıbı rakamlar beklıyorum acıkcası
dereceli chipsiz tat vermez zaten, iki kere para vermemek için önce dereceli ardından chip de yapabilirsin, emme manifoldu epey katkı sağlamış, bende aracım için bekliyorum:) egzoz sistemini neden tork kaybedecek şekilde ayarladın, devir çevirmek mi hoşuna gidiyor
bızım chip şansımız yok en ıyı ıhtımalle aem ems gıbı üniteler işimize yarar ama bursada buna ayar yapabılecek egzantrık taksan timing yapabilecek adam yok onun için kendi bilgimiz ve yeteneklerımız dahılınde hiç ona buna boyun bükmeden küçük güçlerle mutlu olmaya çalışıyoruz
benim de chip dediğime bakma öyle veya böyle bir şekilde remap işte:) ayrıca bursa istanbul uzak değil, sabah gelsen akşama %100 çıkarsın, forumdan bir sürü kişi hem parça tedarikinde hemde montajında yardımcı olur, bir sürü teşekkür konuları var:) mesela benim araca apexi neo'yu forumdan ankaradaki arkadaş "boosted_pug" takmıştı, o tarafa yolum düşmüştü, fırsatı değerlendirmiştim, işçiliği, tekniği vs gayet iyiydi, özenerek uğraşmıştı ...
haklısın tabıı de bız musaıt olsak yapacak ustalar musaıt olmaz onlar musaıt olur bız olamayız yanı sonuc olark bu işleri yapan insanlarla aynı şehirde değilsen mutlaka sorun cıkar, bır arkadasımın vtec2 sıne ıstanbulda ayar ve timing yapıldı sonrasında sübap sıktı araç kapak söküldü falan tekrar timing yapılması gerekıyor onun için diyorum kı şu bursada adam gıbı araba yapabılecek bır adam yok, butun yapılan araclar istanbula gıdılıp yapılıyor
bende avcılarda tanınan eski bir bosch servisi olan bir yerde dyno'ya girmiştim, sonra adamlar bunun sente ayarı bozuk diyip motora girişmişlerdi, işlemleri sonucunda olayı becerememişlerdi, egzozdan siyah duman atıyordu, üstüne üstlük hiç gerekmediği halde dereceli mil için dişli yaptıralım olayına girmişlerdi, haram ettim ne verdiysem ne yapayım
istanbulda gözun arkada kalmadan iş yaptırabılecegın yerler zaten belli
maşallah.ecu ile tamamlandığında devir biraz daha uzarsa daha güzel veriler elde edilir düşüncesindeyim
maşallah.ecu ile tamamlandığında devir biraz daha uzarsa daha güzel veriler elde edilir düşüncesindeyim
aynen en kısa zamanda d17 alıcaz artık
aynen en kısa zamanda d17 alıcaz artık
peki daha farklı standalone beyin uygulaması yapmayı düşündünmü?
MS-smt6 vs gibi
Açıkçası ben pek beğenmedim. Vakti zamanında 4-1 Headers, stock orta borular, stock orta susturucu, Otto son susturucu ve Pipercross CAI ile 124,6 almıştım. Emmeden daha ciddi bir verim beklerdim.
dedıgım gıbı standalone ile uğraşamam bu işi bilen adam yaşadığım şehirde yok işte kendi çabalarımızla afc yı kurcalayarak afr ayarını öğrendikte an azından onu yapabıldıgımıze dua edıyoruz ayrıca zaten standalone beyınlık bır durumumuzda yok şu an için sadece emmeyı değiştirdik ve fazla hava çektik fakir kaldıgımız devirleri yakıtla afr oranında beslemek kaldı sonucta aracta dereceli yada sıkıstırma oranında bır değişiklik olmadıgından bızım için afc de yapacagımız ayar yeterlı olacaktır diye düşünüyorum
Açıkçası ben pek beğenmedim. Vakti zamanında 4-1 Headers, stock orta borular, stock orta susturucu, Otto son susturucu ve Pipercross CAI ile 124,6 almıştım. Emmeden daha ciddi bir verim beklerdim.
arkadaşımın vtı ı aynı dynoda 153 hp verdi specleri şunlar
skunk2 emme
megan racıng headers
60 düz
aem fıltre kiti
ve afr ayarı ıle
bızım cıktıgımız dynoda bır sorun olabılırmı dıye düşünmüyor değilim açıkçası
artı olarak yapıcı eleştirinden dolayı da teşekkür ederim
Başta 153 veren vtec 2 sandım, noluyor dedim. :) VTI'da bu sonuç alındı ise ve arabada herhangi bir sorun yoksa dynodan şüphelenmek gerek.
arac 207 le mans la yürüyor yorum sizin :D
ama benım amacım dynoya sokarken kaç hp oldugunu öğrenmekten ziyade afr yi ayarladıktan sonraki farkı görmekti, ayarı yaptıktan sonra aynı dynoda bır ölçüm daha yaptırıp ayarın bıze ne verdiğini görmek
afr yi nasıl ayarladın? biraz anlatırmısın? bende de neo bağlı var ve ayarsız durumda şu an, wideband sende de galiba var, apexi mi var?
afr ayarını henuz yapmadık, zaten cumartesi gunu taktık emmeyıde, evet elımızde wb ve vafc var vafc baglı durumda bu hafta arası afr ayarını yapmayı planlıyorum sonrasında tekrar bir ölçüm yaptırıp ayardan sonrakı durumu paylaşırım
Açıkçası ben pek beğenmedim. Vakti zamanında 4-1 Headers, stock orta borular, stock orta susturucu, Otto son susturucu ve Pipercross CAI ile 124,6 almıştım. Emmeden daha ciddi bir verim beklerdim.
ya sizin ölçtürdüğünüz dyno çok tatminkar ölçüyo yada bizimki baya yanlış ölçüyo :D
aynı speclerin biraz fazlası bende var. bende 125 çıkmıştım bikaç ay evvel fakat benim tork headerstan zannedersem 10 nm daha fazla. vtec2 bolt on bukadar oluyor fazlası çıkmaz. stage2 egzantrik porth polish 12.5:1 cr + remap ile en iyimser 140 lar görülür diye tahmin ediyorum.
Valla bahsi geçen vti sorunsuz bir kondisyon ve yazılan eklentilerle 152 aldı ise bence sizin dyno baya bi yanlış ölçüyor. :)
Bir de ek bilgi vermek gerekirse, o dönem çok yakın speclerle farklı zamanlarda farklı denemeler için 2 ayrı dynoya çıkmıştım. Sonuçlar birbirine çok yakındı.
Bu arada epey uzak kaldım bu işlere, hem soğudum hem de sıkıldım. Ayda 1 bile yıkatmıyorum arabayı desem anlaşılır muhtemelen :) : Var mı bizim araçlar için bir yenilik?
en güncel yenilik emme ve d17 ecu bolt on ucuz mod :)
bunun haricinde egzantrik vs. falan mevcut zaten uzun süredir.
cembasmaci
01-09-2010, 07:59
Duz boru demişsin; aynı specler + standart orta ile de bir denesenize...
Vtec 2 için orta olmaması ölüm gibi; araba devirlenmek istemiyor; güç bandı gereksiz sekilde üste tasınıyor...
roll de alt devir lazım olmuyor :D
Duz boru demişsin; aynı specler + standart orta ile de bir denesenize...
Vtec 2 için orta olmaması ölüm gibi; araba devirlenmek istemiyor; güç bandı gereksiz sekilde üste tasınıyor...
vtec2 de en güzel setup headerstan sonra düz boru. orta susturucu (içinde set olan) üstlerde çok azda olsa kesiyor arabayı. he günlük kullanımda biraz daha az yakayım ama rollingte azcık geride kalsamda olur diyosanız olabilir :D
BAHADIR24
01-09-2010, 10:50
maşallah güzel değerler:icon_tup: bende d14 e : d16 emme b16 gaz kelebeği headers 51 boru ve short ram taktım safc lada ayar yapacağız ama wideband siz beceremedik:( bir dyno sheet de bana lazım:confused:
maşallah güzel değerler:icon_tup: bende d14 e : d16 emme b16 gaz kelebeği headers 51 boru ve short ram taktım safc lada ayar yapacağız ama wideband siz beceremedik:( bir dyno sheet de bana lazım:confused:wb olmadan zaten beceremessın afr yı nasıl okuyacaksın hocam
BAHADIR24
01-09-2010, 11:04
motorun tepkilerinden (yığılma vb.) yapmaya çalıştık ama pek verimli olmadı yakında ödünç bir wb bulacağım sizin konularıda takip ediyorum ona göre bir afr yakalayacağım;)
afr ayarı dyno üstünde yapılsa bıle saglıklı olmuyo mutlaka arac yukte ve ruzgar direncıne maruz kalması gerektıgını düşünüyorum , ayarı yaparken bunları göz önunde bulundurmanızı tavsıye ederim
afr'yi bazı devir değerleri için zengin ya da fakire göre wideband dan ayarlayacağız
1- mesela araç yürüsün diyorsak hangi zengin karışım değerine ?
2- her devirde aynı afr'yi tutturmaya mı çalışacağız ?
3- afr değişince (tüm devirler zengin karışıma ayarlandı farz edelim) dyno eğrisinde iniş çıkışlar olması mümkün mü? sonuçta ok gibi yukarı düz giden eğri istiyoruz
afr'yi bazı devir değerleri için zengin ya da fakire göre wideband dan ayarlayacağız
1- mesela araç yürüsün diyorsak hangi zengin karışım değerine ?
2- her devirde aynı afr'yi tutturmaya mı çalışacağız ?
3- afr değişince (tüm devirler zengin karışıma ayarlandı farz edelim) dyno eğrisinde iniş çıkışlar olması mümkün mü? sonuçta ok gibi yukarı düz giden eğri istiyoruz
1-12.8 de bitirmeyi düşünüyoruz
2-afr değerleri devir bandına göre değişkenlik gösterecek örnek 13.5 te başlayıp dip gaz 13 de bitirmek gibi
3- karışım zengin yada fakir olmamalı atmosferik araçta en ideal afr 12.8-13 gibi (forumda konuyla alakalı daha profosyönel arkadaşlar cevap verir)
4- eğer neo nun ayarını araç hareket halındeyken yaparsanız kazara cok fazla fakire çekip motor kırma ihtimaliniz olur onun için ayar yapmak istediğiniz devirlerdeki afr yi not alıp aracı sağa çekin ve ayarı öyle yapıp tekrar aynı devirlere cıkarak ayarı kontol edın derım(biz öyle yapıyoruz en azından)ayrıca bizde maxi nin logger ı olduğundan zaten her devirdeki afr yi rapor halinde görebiliyoruz
Serkan VTEC
01-09-2010, 23:06
Birileri durdursun artık bursa ekibiniiiii :D
Şaka bi yana Emre ile birlikte VTEC2 için güzel işler çıkarıyorsunuz:icon_tup:. İkinizde aracına maşallah allah kaza bela vermesin:icon_tup:. Birlikte bir video çekersiniz inşallah.;)
Unutmadan videolar biraz aydınlık olsunda araçlar tam seçilsin:). Bu verilen paraları, emekleri ve çabayı gösteren videolar üzerinden bu benim aracım diye prim yapmaya çalışanlar oluyor:ofk::Deli:
ahsuhaush o konuyu hiç açma abii :D
yav arabanın altında üstünde canımız cıkıo yok egsozu kendımız yapalım yok emme takalım saatlerce otobanda yar yapalım parçaları uyduralım tornada frezede bi sürü kafa yoralım paramız gitsin bi taraftan adam ben vtec2 yaptım 138 hp oldu alın size videosu desin videodakı vtec2 bizim çıksın ben böyle rezillik görmedim :D :D
sadece bu apaçiye gülüyorum zaten başka ne diyeyim
Serkan VTEC
02-09-2010, 00:10
:D neyse ;) dediğim gibi güzel bi video bekliyoruz.:icon_tup:
inşallah birkaç ufak dokunuştan sonra bir video eklriz artık
d17 takman işi çözmez bence burda yapan bı arkadas var egzantrık ayarlı kasnak dahı var arabada d17 beyınde takmıs ama 6000devırden sonra gereksız yıgılıyor araba.nedenini çözemedik.
nedenı belli afr ayarı yapıldımı ki?
dyno verilerine bakarsan max hp 6300 de vermiş ve kesiciye girmişiz 6800 e kadar bu gücü cıkartabiliriz yada stabil gitmesini saglayabiliriz
racing3000
02-09-2010, 09:23
Benim anlamadığım bir şey var yalnız denon. senin arabanın motorunun problemsiz olduğu aşikar ve sadece filtre egsoz ve dc 4-2-1 ile 125-128 hp ler elde edildiğini birçok araçta gördük. sende emme gibi önemli bir etken var. (yanılmıyorsam safc de vard). 125ten daha iyi bir sonuç olması gerekmezmiydi? 4-1 mi dezavantaj yaratıyor acaba?
safc var ama ayar yapılmadı hocam afr yı bılmıyoruz şu anda, ben girdiğimiz dyno aletınden de şüphelenıyorum öncekı yazdıklarımda da söyledım arkadaşımın vtı yı yazdıgım spec lerde 153 hp cıktı ama bunula teselli bulmak istemıyorum tabııkı, 4-1 konusuna gelınce hp a etkısı olmasından zıyade torka etkısı olur dıye düşünüyorum 4-2-1 e göre
racing3000
02-09-2010, 09:43
bu kısa tip dc 4-1 lerden mi senin kullandığın? ya da şöyle sorim, dc 4-2-1 e göre çıkış çapları daha darmı?
racing3000
02-09-2010, 09:44
bu arada diğer etkenler bir yana, dynonuzdan ben de şüphe ettim gerçekten..
d17 takman işi çözmez bence burda yapan bı arkadas var egzantrık ayarlı kasnak dahı var arabada d17 beyınde takmıs ama 6000devırden sonra gereksız yıgılıyor araba.nedenini çözemedik.
egzantrik ve kasnak var ise timing yapıldımı. o egzantrikler 9.5:1 sıkıştırma ve 1.7 litre için. ecunuz d17. 9.5:1 in avans haritasını 10.4:1 de kullanıyorsunuz şu an aynı bendeki gibi yani. timing yaptırın dyno üzerinde görün değerleri o şekilde yaptırın. timing yaptırmadan önce mutlaka supap ayarınızı yaptırın timingten sonra yaparsanız eğer supap ayarını olmaz. sizdeki aracın specleri tam olarak neler. ben kadranda 7200 dönüyorum ve max hp yi 6340 devirde alıyorum, tork ise 5380 devirde.
siz zaten şu an tahmini konuşuyorum redline afr niz 11-11,5 gibi egzantrik olduğu için stage1 zannedersem, bu değer çok zengin. ben ecuyu taktığımda aynı devirlerde bende afr yi 10 okuyordum belki dahada zengin olabilir aem 10 dan aşağısını göstermiyor. bende de yığılma vardı sonradan 12,2 gibi bitirmiştim afr yi ve o yığılma kalkmıştı.
şu an ise daha henüz ayarlama fırsatım olmadı hiç. 13,5 full throttle ayarlayıp 12,8 gibi bitirmeyi düşünüyorum.
Benim anlamadığım bir şey var yalnız denon. senin arabanın motorunun problemsiz olduğu aşikar ve sadece filtre egsoz ve dc 4-2-1 ile 125-128 hp ler elde edildiğini birçok araçta gördük. sende emme gibi önemli bir etken var. (yanılmıyorsam safc de vard). 125ten daha iyi bir sonuç olması gerekmezmiydi? 4-1 mi dezavantaj yaratıyor acaba?
hacım çıkan değerlere pek takılmıyoruz açıkçası, bizim görmek istediğimiz eskisine nazaran nekadar güç almışık, güç ve tork eğrisi.
racing3000
02-09-2010, 10:00
ben de onu dicektim. değerden çok denemeleriniz kıstas alınsa tahmini güç zaten kendini gösteriyor..sen emmede ne kadar fark almıştı hacı?
bende debriyaj ve eme değişiminden sonra yere verdiğim 7 hp artmıştı sadece emme krankta ayarsız 6,5 hp idi zannedersem. emme çok değiştiriyor arabayı üst devirlerdeki isteksizlik gidiyor onun yerine 5500 den sonra yükselerek ve redline da dahi çok az bi düşüş oluyor oda çok normal hatta çok iyi orjinali ile kıyaslarsak. ben emmeyi takmadan önce afr değerlerimi kontrol etmiştim 11,8 gibi bitiyordu benim redlineda afr, emmeden sonra 13,2 oldu. şu an afr ayarlı değil sadece üstleri 12,5 lara falan çekmiştim. düğün telaşesinden fırsat bulamıyorum :D
lan bertan sakın uğraşmayın turbolayın deme :D
lan bertan sakın uğraşmayın turbolayın deme :Dforever n/a bircet turbolamak işin kolay kısmı bakalım atmosferık olaram bolt on ne alcaz bu aile arabasından :D :D
sıkıştırma arttır port polish yap remap yap egzantrik koy artar birazcık daha :D
ne yaparsak zaten beraber yapıoz bana ne söölüyon ahushua :D :D
ben bunları yaparken sen nerede olacaksın fişinktemi :D :D
onmilyonyüzbin karakter :D
kapak taşlamayı kim yapar? tavsiye ediyormusunuz? işlem sonrası sorunsuz yıllarca binilir mi?
onmilyonyüzbin karakter :D
Bir ara şu emme ile ilgili bilgi verirmisin bana. Maliyet,montaj,yakıt farkı, güç vs.
kapak taşlamayı kim yapar? tavsiye ediyormusunuz? işlem sonrası sorunsuz yıllarca binilir mi?
ben kapak taşlamadan yana değilim hiçbirzaman hele hele orjinal kapağa. piston ile sıkıştırma arttırmak herzaman daha iyi bence.
Bir ara şu emme ile ilgili bilgi verirmisin bana. Maliyet,montaj,yakıt farkı, güç vs.
emmeyi takmak basit iş. eli anahtar tutan herkez yapabilir.
ies emme manfoldu piyasada 150-250 tl arasında gidip geliyor. emme üzerinde kullanılmayan vakum portları tıkanıyor. flanşta 2 adet delik genişletiliyor vs.
ben taktığım zaman resimleyip konu açmıştım.
http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=49242&highlight=vtec2
Bir ara şu emme ile ilgili bilgi verirmisin bana. Maliyet,montaj,yakıt farkı, güç vs.
emme değiştiği zaman rolanti valfinin vakum yapıp rolantinin saçmalamaması için bu parçaya ihtiyacın olacak emrenın paylaştığı resimlerin haricinde, eger bu parca olmassa arac klımayı acınca stop eder
http://img.fotoambar.com/img/00000/fbfe299407d02edddcc74e7f2782f534.jpg
http://img.fotoambar.com/img/00000/b8c2146a42e567ba4953ed5a3e37ebe6.jpg
ayrıca resımde görünen siyah vıdanın oldugu yere kendı emmemi takarken map sensörünü koydum ve sorunsuz sıkıntısız çalışıyor
racing3000
02-09-2010, 14:47
bu parçayı nerde yaptırdınız peki?
kendım yaptım cnc dik işleme merkezinde
racing3000
02-09-2010, 15:06
burda bir arkadaş daha ies takıcak benim sattığım araca, cnc den anlamadığımız için birilerine yaptıracaz haliyle :) ne ölçülerde hangi malzemeden yaptırmalıyız. detay bir tarif verebilirmisin?
100 tl yollayın hazır bır sekılde kargolıyayım hiiç uuraşmayın yaptıracak yer bulmak için :D
yusuf yapsın size hiç boşuna uğraşmayın dışarda
esnaf işi oluru 100 mü abii
bu aparatın sadece modelını cızmek için 100 tl alırlar zaten , sonucta denenmiş sıkıntısız çalıstıgı bellı olan malzeme artı olarak map sensörü için manıfoldun sagından solunda delık delınmeyecegı için ies emmesini söksenızde orjınal olarak satabılırsınız
yusuf yapsın size hiç boşuna uğraşmayın dışarda
esnaf işi oluru 100 mü abiiahmet gıt obx almaya kalk 150 dolar gıbı bır rakamı var zaten ve map sensoru için yıne ona işlem yapılacak
100 tl yollayın hazır bır sekılde kargolıyayım hiiç uuraşmayın yaptıracak yer bulmak için :D
hemen yapar yollar süper işçilikle :D :D 3 ay sonra alırsınız :hahaha:
abi adam yoğun çalışıyo maşallah
hemen yapar yollar süper işçilikle :D :D 3 ay sonra alırsınız :hahaha:
besle kargayı versın dalgayı :D :D
100 tl demişiz fiyata dikkat çekerim soner abi bedava dememişiz :D :D
besle kargayı versın dalgayı :D :D
100 tl demişiz fiyata dikkat çekerim soner abi bedava dememişiz :D :D
bedava olunca benimki gibi oluyo :D :D yemişim öyle CNC yi :hahaha:
yav senın emme manıfoltunda sadece agızlara pah kırılıp 5 mm ye kadar genısletılebılıo abı portlar dönuşe gecio hatta aldım kalıpçı tasıyla bıde gırebıldıgım yere kadar zımpara yaptım yıne yaranamadık :D
neyse canın sağolsun yusufum :)
ne demek abı senın canın saolsun bi işin olursa çekinme her zaman sana beleş :D
racing3000
02-09-2010, 19:39
hemen yapar yollar süper işçilikle :D :D 3 ay sonra alırsınız :hahaha:
oooovv 3 ay sonra araba bile satılır yaw :p
racing3000
02-09-2010, 19:41
şaka bi yana ben arkadaşlara söylerim, belki okey derler ;)
sen bakma soner abıye hocam , evet onun iş bıraz gecıktı fakat araya yıllık ıznım ve termını dolmak üzre olan 5 adet yapmam gereken kalıp girince soner abı haklı olarak sıtemde bulunuyor, ancak su aralar işlerim rolantıde oldugundan bugun ıstesen yarın sende olur sıkıntı olmaz senın anlayacagın , arkadasın ies emmesı takacaksa bu parca olmadan arac mutlaka stop edecektır rolantı motorunun vakum yapamamasından dolayı
pekı forget piston ve custom bı chıple 140 150 hp lere cıkmak mumkunmudur vtec2 lerde ?
sızın ıslemlerınz ustune :)
piston ile sıkıstırmayla oynar bıraz daha güç alırız ama chip yapılamaz bızım ecu lara standalone ecu değil hiç bir şekilde orjınal ecuya mudahale şansımız yok bütün veriler işlemcinin içinde onun için herhangı bır müdahalede bulunamıyoruz , sadece pıggy pack ünitelerle veya ems gibi cihazlarla ecuyu kandırabılıyoruz o kadar
D17 gibi garip bir ecu takmak yerine Megasquirt hadi en olmadı VAFC yerine SMT6 felan bağlasanız çok çok daha tatminkar ve daha düzgün bir afr ve güç eğrisi elde edersiniz diye düşünüyorum.
D17 gibi garip bir ecu takmak yerine Megasquirt hadi en olmadı VAFC yerine SMT6 felan bağlasanız çok çok daha tatminkar ve daha düzgün bir afr ve güç eğrisi elde edersiniz diye düşünüyorum.
neden garip olsun? benim arabamda gayet güzel olmuştu.. hem de 200 lira bir rakama.. ;) başka nasıl 7200 çevirebilirsin vtec2 de böyle ucuz masrafla? ;)
1.7 hacmindeki stock bir motoru çalıştırı gibi çalıştıracak ve ateşleme ve avans değerleri idealden uzak olucağı için bence garip bir seçim. Emmeside farklı olunca daha garip oluyor. He diyorsanız ki bu beyin P28 gibi takıyosun ama sonra chipleyebiliyorsun oke ama bildiğim kadarı ile bunada müdahale edilemiyor.
1.7 hacmindeki stock bir motoru çalıştırı gibi çalıştıracak ve ateşleme ve avans değerleri idealden uzak olucağı için bence garip bir seçim. Emmeside farklı olunca daha garip oluyor. He diyorsanız ki bu beyin P28 gibi takıyosun ama sonra chipleyebiliyorsun oke ama bildiğim kadarı ile bunada müdahale edilemiyor.
anavs değerlerinde aman aman bi gariplik yok arabada vuruntu yok, tek eksi yönü pigyback olmadan stock ezantrik veya emme ile kullanırsanız çok fazla zenginde olmasıdır, ve deviri boşa çevirmenizdir. Ve ayrıca emme gibi gücü üst devirlere taşıyan ve neredeyse hiç düşmeyen bir eğri için 7200 çevirmek vtec2 için iyi bir avantaj.
smt hakkında bilgim yok ama ms için biraz uğraşmak crank çarkı monte etmek vs. gerekiyor zannedersem yine nerden baksan malzemeleri montajı ıvırı kıvırı 750 yi bulur belkide geçer diye tahmin ediyorum.
bir adet aem fic bu setuptaki vtec2 için çok güzel iş görür.
1.7 hacmindeki stock bir motoru çalıştırı gibi çalıştıracak ve ateşleme ve avans değerleri idealden uzak olucağı için bence garip bir seçim. Emmeside farklı olunca daha garip oluyor. He diyorsanız ki bu beyin P28 gibi takıyosun ama sonra chipleyebiliyorsun oke ama bildiğim kadarı ile bunada müdahale edilemiyor.
crower stage 1 egzantrik, DC 4-2-1 race header, filtre, egzoz ve volan ile D17A2 ecu çok güzel uyum sağlamıştı bende.. safc bile gerek yoktu.. ;) :icon_tup:
soner abı senın bu setup la dynon varmı
soner abı senın bu setup la dynon varmı
bu setup la dyno yok.. ankara dynoları doğru ölçmüyorki zaten..emre ile de deneyemedik :) exedy volan ve hafif jant kesin alın kullanın.. :)
6.7 kg zaten benım jantlar abı , enkei mi alsak :D
6.7 kg zaten benım jantlar abı , enkei mi alsak :D
orjinal spoon al :D
ahushaush arabayımı satalım onu almak için :D
bir adet aem fic bu setuptaki vtec2 için çok güzel iş görür.
Avans açamıyorsun FIC ile ama.
Avans açamıyorsun FIC ile ama.
onun derdi zaten avans acmak değil d17 de avans noktası farklı oldugundan ateşlemeyle oynamak :D
Avans açamıyorsun FIC ile ama.
neden ignition map a müdahele edemiyor musun ?
neden ignition map a müdahele edemiyor musun ?
rotara alabilirsin avans yok.
yada arabaya avansli bi chip atarsin sonra rotara cekersin istediginde rotari azaltinca avans vermis olursun ;)
rotara alabilirsin avans yok.
yada arabaya avansli bi chip atarsin sonra rotara cekersin istediginde rotari azaltinca avans vermis olursun ;)
anladım okudum şimdi zaten aemin sitesinden :) retart yapabiliyorsun. ozaman bu ecuda rolanti dışında knock yok zaten
rotara alabilirsin avans yok.
yada arabaya avansli bi chip atarsin sonra rotara cekersin istediginde rotari azaltinca avans vermis olursun ;)
Chiplenemiyor beyin mağlesef.
135 kesin diyorum sana
yok 150 :D
ama bu akşam ersin abiyle denerken baya baya dedim ya benim araba gidiyo yada ersin abinin araba gitmiyo :D meğer adam erken vites atıp zorlamıyomuş :D
2 kez tam denedi 3-4 boy oluyor stock vti ile :D
işte sende bana 3 boy fark attıgına göre stock vti dan 6 boy yiyorum bircet sen yap hesabını bu aile arabasıyla ahsuha :D :D
evet emme manıfolt unun işe yaradıgını cuma akşamı otobanda test ederekte görmüş olduk
specler
d16y4 emme manıfoldu
dc 4-1 headers
custom intake kit
aem dryflow filtre
51 mm düz boru
son susturucu
emme hariç aynı speclerdeki vtec2 ile deneme yapıldı 2. vite 60km hızda basıldı ve 60-160 arası mınımum 4 boy fark oldu (afr ayarsız) eğer 4. vitesin sonuna kadar denemeyı devam ettırseydım fark daha da acılacaktı 160km de fark 4 boy olunca daha fazla basmaya gerek duymadım emme manıfolt değişiminin faydasını gördüm gerçekten paylaşmak istedim, vtec2 ile uğraşanalara önerim mutlaka emme manıfoltunuzu değiştirin ve şaşırın :D
Yakıt ne durumda?
Kolay montajlı, düşük maliyetli, yüksek getirili birşeyler yapabilirim. Bulunsun diye...
Ayrıca tek başına emme yetmeyecek herhalde.. *** vardı sattım safcyi
yakıtı ölçmedim fakat alt devirlede değişeceğini sanmıyorum değişse bile fakire düşer mantık olarak wb ile kontrol ettiğimizde afr durumunuda paylaşırım
yusuf sen volanını da değiştir asıl o zaman şaşıracaksın...
yusuf sen volanını da değiştir asıl o zaman şaşıracaksın...
volandan önce debriyajla ecu alması lazım abi.
debrıyaj için şanzıman indirdiğimizde volanda arada kaynar soner abi , ama ilk önce ecu almam lazım deneme yaparken küfür etmekten agzım yamuldu tam araba ver gazı gitcem diyo hadeeeeeee kesici
Çağatay_
06-09-2010, 14:07
Guzel proje.ugrasıyorsunuz en azından.peki d16y4 emme kullanmak istesek,takması yada piyasada bulunabilirligi nedir? fiyatları nasıl,artı olarak o sizin urettiginiz parcayımı kullanmak gerekiyor?
benım aracımda vtec2,bende aem cai kit,51 lik son susturucu,4-1 headers,spor 51 lik orta susturucu var.komple 51 lik duz boru olayı alt devirleri oldurucegı ve geri basıncı dusurecegı icin cektirmekte kararsızım.ayrıca madem denemıs arkadaslar var.kataligi iptal etmeye degermı motor saglıgı ve geri basıncı acısından?
Çağatay_
06-09-2010, 14:08
ayrıca emmeyi takarsak illa afr safc falan takip etmek gerekiyormu?
katı zaten ıptal et, ama orta susturucuyu ıptal etmek tercıh meselesı ben headers tan son susturucuya kadar düz boru taktım 4-1 headers kullandgımdan ters basıncım cok düşmedi alt devirlerimde kötü değil, emme manıfoltuna gelınce ies emmesının üzerinde delik kapama ve yenı delikler acma işlemleri şart vakum girişlerinden dolayı ama nıyetın varsa bana kargola ben kalıpçı oldugumdan dolayı zaten bu işleri kendim yapıyorum halledılır , aparata gelince o olmadan ies emmesını taksanda araban stop eder sebebi rolantı motorunun hava algılayacak bır yerı olmayışıdır yanı o parşa rolantı motorunun havayı algılayabılmesi için şart kardeşim gerisi kolay zaten
ayrıca emmeyi takarsak illa afr safc falan takip etmek gerekiyormu?ben su anda vafc ayarsız durumda kullanıyorum herhangi bir sıkıntı yok bişey olacagınıda düşünmüyorum doğrusu sonucta itb değil takılan sadece emme manıfoltu değişiyor
headersı 4,2,1 e çevirirseniz daha güzel sonuçlar alırsınız bence
Çağatay_
07-09-2010, 02:13
headersı 4,2,1 e çevirirseniz daha güzel sonuçlar alırsınız bence
serdar sizli bizli mi konusucaz:) bej vtec2 cilerden kim kaldı:) capıtol altında headers pazarlıgı yaptıgımız gunler geldi aklıma...;)
Selcuk_RoL
07-09-2010, 02:15
güzel değer maşşallah
Çağatay_
07-09-2010, 02:20
katı zaten ıptal et, ama orta susturucuyu ıptal etmek tercıh meselesı ben headers tan son susturucuya kadar düz boru taktım 4-1 headers kullandgımdan ters basıncım cok düşmedi alt devirlerimde kötü değil, emme manıfoltuna gelınce ies emmesının üzerinde delik kapama ve yenı delikler acma işlemleri şart vakum girişlerinden dolayı ama nıyetın varsa bana kargola ben kalıpçı oldugumdan dolayı zaten bu işleri kendim yapıyorum halledılır , aparata gelince o olmadan ies emmesını taksanda araban stop eder sebebi rolantı motorunun hava algılayacak bır yerı olmayışıdır yanı o parşa rolantı motorunun havayı algılayabılmesi için şart kardeşim gerisi kolay zaten
Sagol fikir icin.kat iptal yapmayı dusunuyorum zaten.emmenin piyasası nedir?
valla 150-250 arası gezıyor, sitede mutlaka elinde olan vardır lazımsa arananlara bır konu aç yardımcı olurlar kardeşim
headersı 4,2,1 e çevirirseniz daha güzel sonuçlar alırsınız benceevet 4-2-1 olsa bıraz daha aratabılır fakat vtec2 için 4-2-1 bulabılmek cok zor şu anda elınde olanda cok uçuk fıyatlar çekiyor kolay bulunamayan bir malzeme oldugundan
Çağatay_
08-09-2010, 02:03
vtec2 dereceli egzantrik ve kasnak varmı,varsa fiyat ne tutar? hp ne olur tahmini?
vtec2 dereceli egzantrik ve kasnak varmı,varsa fiyat ne tutar? hp ne olur tahmini?
kasnak var bende.. 150 lira..
derecelide var stage2 yay şapkalar dahil 650tl
cembasmaci
16-09-2010, 10:16
2.el 1,6 ies emmesi ve DENON un tasarımın olan parca icin para biriktirmeye basladım. 1-2 aya kadar takarım arabaya sanırım. Hadi hayırlısı...
2.el 1,6 ies emmesi ve DENON un tasarımın olan parca icin para biriktirmeye basladım. 1-2 aya kadar takarım arabaya sanırım. Hadi hayırlısı...
düzeltme yapayım tasarım denon a ait değil bana ait auhsuhas :D o sadece cnc de işliyo :hahaha:
cembasmaci
16-09-2010, 10:43
Tamam o halde ortak uretiminiz olan parcayı almak icin :D
cembasmaci
16-09-2010, 10:46
Bu arada bir şeyi merak ettim AEM in ayarlı kasnagıyla avans verince D16V1 ecusu bir muddet sonra avansı eski yerine getirmiyor mu ?
verebileceğin avans zaten max 5 derece hem advance hem retart yönünde. knock oluşmadıkça ecu retart yapmaz.
düzeltme yapayım tasarım denon a ait değil bana ait auhsuhas :D o sadece cnc de işliyo :hahaha:
ben tasarlamadım doğru söylüyo ben imalatını yapıyorum sonucta tasarım bedava ama ımalat parayla :D :D
ben tasarlamadım doğru söylüyo ben imalatını yapıyorum sonucta tasarım bedava ama ımalat parayla :D :D
güzel bi çalışma herikinizide kutlarım :icon_tup: başarılarınızın devamamını bekleriz ;)
daredevil
16-09-2010, 22:02
onu bunu bilmem o parçayı vermesem siz tasarlardınız onun patent hakkı benim dava açıp toplatıyorum malzemeleri geri ona göre yapılsın ürün
cembasmaci
30-09-2010, 14:33
http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?p=1725607#post1725607
Temiz ve hesaplı 1.6 ies emmesi arıyorum arkadaslar...
bendekını adaptör flanşla bırlıkte satarım sana cem abi ama sana pahalı gelır, bak şimdi en az 200 e emmeyı alcan götürcen tornacıya vtec2 ye uydurcak alacak senden en az portpolısh falan yaparsa 150 tl, sonra gelcen bana rolantı motoru ve map sensörü için flanş yap dıcen ben senden 100 tl alcam ne etti 450 tl , ben sana bendekı sıstemı hiiiç uğraşmana gerek kalmadan 400 e verıyorum alırsan hayırlı olsun :D
cembasmaci
30-09-2010, 14:52
Peki sen neden vaz geciyorsun ? hayırdır ... ? Problem mi var ...?
yoo vazgeçmiyorum neden vazgeceyım sen bu söyledıklerımle tek tek ugraşacaksın ve cok zamanın gıdecek ama ben zaten bunları kendım yaptıgımdan param da zamanımda gitmeyecek abi
tornacı masrafım olmayacak kendım halledıyorum kalıpçı oldugumdan flanşı da kendım yapıyorum onun için ben benım sıstemı sana versem bıle aynı gün kendı aracıma başka takarım benım için sorun yok yanı
PPR engineering
07-10-2010, 12:30
arkadaşımın vtı ı aynı dynoda 153 hp verdi specleri şunlar
skunk2 emme
megan racıng headers
60 düz
aem fıltre kiti
ve afr ayarı ıle
bızım cıktıgımız dynoda bır sorun olabılırmı dıye düşünmüyor değilim açıkçası
artı olarak yapıcı eleştirinden dolayı da teşekkür ederim
o dynoda bi sorun olduğunu ben depse emreyede söledim.bütün vtec ikiler filtre heders egsozlular bile 125 verirken sizde aynı 125 verdiniz baska dynoda ölçün bence sizin arabalar benim görüşüm mim..130 veriçek..
valla bursada başka dyno nerede var bılmıyorum ama 15-16 hp bana gore ıyı bır değer bu speclerde daha ayar yapılıcak araca belkı o zaman 130 falan verır
arkdaslar araçlarınızı forumdan sürekli takip ediorum gerçekten çok yollar katettiniz.vtec2 konusundaki tecrubelerinizi görerek birkaç bişi sormak istiorum bendede 2003 civic sport var otomatik şuanda araçta otto susturucu kat iptali ve aeroform filtre var performansa yönelik bundan sora nasil bi yol izlememi önerirsiniz ilk önce 51lik borumu yaptrmam gerek yoksa bi dc headers mi alim basta .ayrica bu emme manifoldu olayni otomatik araçta gerçekleştirebilirmyiz?
1 - emmeyı otomatık araca da takabılırsın
2- 51 den ziyade 48 lık düz boru kullan ziira alt devırlerın cok ölür
3- kalıtesız ebay malı bır headers takma araca bişey katmaz hatta güç azalması yaşaman olası
4- mutlaka afr ayarını yap en azından acaba fakırdemı çalışıyor motor dıye kafana takılan soru işareti olmaz
5- d17 ecu tak diyeceğim ama senınkı otomatık , eger auto d17 ecular uyum saglarsa aracına onuda tak derım (araştır)
teşekkürler bilgilerin için takıldıgmz yerde danişicas artik:D
bu arada afr ayari yapabilmek için saf c ve wideband gerekli sanirim yaniliyormuyum?
herzaman kardeşim , yardımcı olabılırsek ne mutlu
bu arada afr ayari yapabilmek için saf c ve wideband gerekli sanirim yaniliyormuyum?
evet haklısın safc, vafc, afc neo gıbı üniteler kullanabılırsın ama wıdeband şart afr okuyabılmen için
Maşallah.. Allah emekleriniz boşa çıkarmasın inşAllah..
Maşallah.. Allah emekleriniz boşa çıkarmasın inşAllah..son eklentı olarak d17 ecuyuda takıp otobanda denemeler yaptık gerçekten bütün takılan parçalardan olumlu sonuçlar aldık, bır aile aracının bolt on basit uygulamalarla bu kadar zevk vermesi insanı keyiflendiriyor
despe yi geçtinmi sen onu söle ecu mecu boşver :D
despe yi geçtinmi sen onu söle ecu mecu boşver :D
yok gecemedım zaten butun specler aynı olsada gecemem kafa kafaya yürürüz o zaman :D
bendekı eksıkler 4-2-1 ve stage2 debrıyaj , onları tamamlayınca denerız dıcem ama arabayı söküyorum onun için despeyı artık gecemem :D
gokhan035
27-10-2010, 15:58
Uygun fiyat olursa emme manifoldunu komple alabilirim bi vtec2 için.
tek fıyat 400 tl kardeşim al tak şeklinde
Cihan Çizmeci
27-10-2010, 16:23
Emeklerinize sağlık maşallah.Ne güzel gidiyordunuz niye söküyorsunuzki? :) VtecII ler sizler olmadan bundan ileri gidemezler pek sizin olmanız iyiydi :)
Emeklerinize sağlık maşallah.Ne güzel gidiyordunuz niye söküyorsunuzki? :) VtecII ler sizler olmadan bundan ileri gidemezler pek sizin olmanız iyiydi :)estagfurullah biz araçları söksek bile ne biliyosak paylaşırız , despenın vtec2 si bu araca yapılabılecek bolt on uygulamaların son noktasında , başka yapabılecegımız bişey kalmadı , araştırıyoruz düşünüyoruz ama başka bişey yok yaani :D
estagfurullah biz araçları söksek bile ne biliyosak paylaşırız , despenın vtec2 si bu araca yapılabılecek bolt on uygulamaların son noktasında , başka yapabılecegımız bişey kalmadı , araştırıyoruz düşünüyoruz ama başka bişey yok yaani :D
yalan ama la afr ayarlı değil :D gerçi o kolay iş ama neden yapmıyorum bende bilmiyorum :D
ben benımkını neden yapamadıgımı bılıyorum ama bircet ahsuhas :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.