Orijinalini görmek için tıklayınız : Subap Eğilmesi Nedir
arkadaşlar subap eğilmesi nedir?neden olabilir?bu şekilde araca binmenin ne zararı olabilir?
supap eğilmesi, pistonun supap a temas etmesiyle oluşur, bizim dilimizde supap çakmak.
ne derecede eğik bilmediğin için kapak açılıp supapların değişmesi lazım.
rolantide titriyor biraz.sanki, dengesiz rolanti var gibi ama rolanti dengesiz değil,arabanın giderinde birşey yok.
pıstona temasına göre pistonda değişmesi gerekebilir
rolantide titriyor biraz.sanki, dengesiz rolanti var gibi ama rolanti dengesiz değil,arabanın giderinde birşey yok.
supap eğikliğini nasıl tespit ettiniz peki. stock internal ve stock devir dönen bir araçta supap çakmak zordur :D
ancak misal 4. vites redline da 5 e atçam diye 3 e atarsan olabilir.
supap eğikliğini nasıl tespit ettiniz peki. stock internal ve stock devir dönen bir araçta supap çakmak zordur :D
ancak misal 4. vites redline da 5 e atçam diye 3 e atarsan olabilir.
eğer triger değiştirilip sentesi yanlış takıldı ise de subab eğebilir.
binme öyle guideı kapağı bozabilir bozabilir değil bozar eğer hasar fazlaysa çekiciyle götürüp açon kapağı
belkıde sibop eritmiştir?
fsunnetci
03-09-2010, 10:04
Subap eğik olsa aracın motoru normal nasıl çalıssınki :beuj:o rolanti bozukluğu bence farklı nedenden dolayıdır:rolleyes:
belkide subaplarda hiç bir sorun yoktur :D
servise götürdünüz mü aracı ?
araç soğukken kompresyon testine sokun , oradan birşeyler anlaşılabilir.
ayrıca subab eğdiğine dair fikri nereden edindin,
rolantide titriyor biraz.sanki, dengesiz rolanti var gibi ama rolanti dengesiz değil,arabanın giderinde birşey yok.
yeniden okuyorumda hiç subap yamuk yada hasarlı arabayla karşılaştınmı? titriyor sanki?
ateşlemede yada rölantinin kendinde yada motor kulaklarında sorun olmasın? sentede yada?
eğer triger değiştirilip sentesi yanlış takıldı ise de subab eğebilir.
o şekilde de olur ama ben ona ihtimal vrmedim açıkçası :D
supap eğik olsa arabanın gidişinde eksiklik olur zaten supaplar kaçırmaya başlar buda- yönde etki eder. rolantideki dengesizlik muhtemelen başka bir arızadan kaynaklı, aklıma tek gelen rolanti motoru :D
Bm trigerden dolayo subaplari egmistim 2bin tl grmsti oyuzden kullanmayin
çok az eğik subab ile araçta aynı arkadaşın deediği gibi bir çalışma şekli görmüştüm ama bence daha fazla çalıştırmadan kapağı söküp subabları kontrol ettirin.. öyl gezmek pek mantıklı değil..
3.vites redline 4 e atarken 2 ye geçti.ben dünden beri bu şekilde geziyorum araca binmek zorundayım+bunun üzerine ankaradan eskişehire götürmem lazım.aracın gidişinde hiçbir problem yok.basınca eskisi gibi gidiyor.servise götürdüm servis anca bilgisayara bağlayıp bi problem yok dedi.bende dedim bu araç aldığımdan beri 9-10 aydır ilk defa böyle bi sorun yapıyor.sabah erkenden gel aracı inceleyelim,almanyaya yazı gönderelim yazılımdan dolayı hata filan olabilir dediler.makineye bağlayınca motor devri aşıldı diye yazdı.arızaları sildiler.eskişehirde baktırcam bi daha.komple motormu lazım buna acaba?triger yokmuş heralde.sanayide bi usta dedi bana bunu belki başka bişey vardır.öncedende 2 kere olmuştu vitesin 4 yerine 2 ye gelmesi.onlarda hiçbirşey olmadı.
3.vites redline 4 e atarken 2 ye geçti.ben dünden beri bu şekilde geziyorum araca binmek zorundayım+bunun üzerine ankaradan eskişehire götürmem lazım.aracın gidişinde hiçbir problem yok.basınca eskisi gibi gidiyor.servise götürdüm servis anca bilgisayara bağlayıp bi problem yok dedi.bende dedim bu araç aldığımdan beri 9-10 aydır ilk defa böyle bi sorun yapıyor.sabah erkenden gel aracı inceleyelim,almanyaya yazı gönderelim yazılımdan dolayı hata filan olabilir dediler.makineye bağlayınca motor devri aşıldı diye yazdı.arızaları sildiler.eskişehirde baktırcam bi daha.komple motormu lazım buna acaba?triger yokmuş heralde.sanayide bi usta dedi bana bunu belki başka bişey vardır.öncedende 2 kere olmuştu vitesin 4 yerine 2 ye gelmesi.onlarda hiçbirşey olmadı.
büyük geçmiş olsun ... ne çıkarsa bahtına şu yazdığından sonra... inşallah sadece subab + guide la kurtarırsın
aracı kullanmaya devam ettikçe masrafın artacak haberin olsn . bunu bilincinde ol . üst kapağın açılacak .
fsunnetci
03-09-2010, 11:10
Bu 4.vites redline giderken 5.vites yerine 3'e atmayı AE101 corolla'da defalarca denedim arabada nasıl bir üst kapak varsa hiç sorun yaşamadım :D Toyota'yı sorunsuzluğundan dolayı severim:icon_tup:
Arkadaşım senin sorunun subap eğikliği değil bundan emin olabilirsin çünkü bastınmı eskisi gibi gidiyor demissin:beuj:
Umarım yazılımla sorunun halolur:icon_tup:
evet fazla devirden olmuş. üst kapak sökülecek hangi supaplar eğilmiş kontrol edilecek. aracın gidişinde problem yok diyorsun. eğer supap pistona aşırı zarar verdiyse o pistonunda değişmesi gerekir. ama çok derin olmayan ince hafif bi çizik yaptıysa piston tepesinde değişmeye gerek yok. yamuk olan supapların yerine yenisi takılacak.
üst kapak açılacak
yamuk supaplar değişecek
pistonda birşey yoksa değişmeyecek
silindir kapak contası değiece kapak çıldığı için.
aracın orjinal sıkıştırmasını öğrenip koprasyon testine sokun önce. eğer orjinalin altında ise bu değerler düşük çıkan pistonun supapları ya emme yada egzoz yamulmuştur.
3 ü bitirip 2 ye attıktan sonra sağlam kalacak araba var mıdır ki ? yani 3. vites 7000 redline desen , 2ye aldığın zaman o olur 10000 devir .. itecekler yaylar yetecek mi o kadar hızlı subab kapamaya . belkide saniyenin 10 da biri kadarlık iş bu .
sağlık olsun arkadaşlar artık.2 kere bu durum olmuştu 3 te dayanmadı.aracın garantisi sürüyor garantiden hallederim artık ama serviste bulamadılar foruma konu açayım dedim.eskisi gibi olurmu yada daha iyi?öncedende 2 kere olmuştu çünkü.masrafını vs.geçtim garanti olduğu için aracı tanıdık servis olduğu için eskisehire kadar götürmem lazım bu şekilde bi 300-350 km daha yapacağım mecbur.
evet fazla devirden olmuş. üst kapak sökülecek hangi supaplar eğilmiş kontrol edilecek. aracın gidişinde problem yok diyorsun. eğer supap pistona aşırı zarar verdiyse o pistonunda değişmesi gerekir. ama çok derin olmayan ince hafif bi çizik yaptıysa piston tepesinde değişmeye gerek yok. yamuk olan supapların yerine yenisi takılacak.
üst kapak açılacak
yamuk supaplar değişecek
pistonda birşey yoksa değişmeyecek
silindir kapak contası değiece kapak çıldığı için.
aracın orjinal sıkıştırmasını öğrenip koprasyon testine sokun önce. eğer orjinalin altında ise bu değerler düşük çıkan pistonun supapları ya emme yada egzoz yamulmuştur.
emin olmamakla birlikte guidelar da çatlamış yada yamulmuş olabilir. emrenin söylediklerine ek olarak ..
fsunnetci
03-09-2010, 11:38
3 ü bitirip 2 ye attıktan sonra sağlam kalacak araba var mıdır ki ? yani 3. vites 7000 redline desen , 2ye aldığın zaman o olur 10000 devir .. itecekler yaylar yetecek mi o kadar hızlı subab kapamaya . belkide saniyenin 10 da biri kadarlık iş bu .
Var evet AE101 Corolla inanmayanlar deneyebilirler ben çok denedim banamısın demedi:D
redline devir kesici halinde kavacığı geçtikten sonraki tünele giriyodum ve o halde tünelin çıkışına kadar gidiyordu araba:hahaha: subap eğen bir AE101'de hiç duymadım görmedimde:beuj: gerçekten kusursuz bir motoru var bu AE101'lerin:icon_tup:
saxoda 190 la gıderken gerı vıtese atmıştım:):D 6 var sandım:D
fsunnetci
03-09-2010, 11:43
saxoda 190 la gıderken gerı vıtese atmıştım:):D 6 var sandım:D
ahahaha:hahaha::hahaha:
Bende ilk SFI GSI aldığımızda 6.vitesi arıyoduk arabada çünkü araç sahibi 6 ileri vites topuzu koymuş arabaya bizde ozmnlar acemiyiz tabi 306GTI'da var bunda niye olmasın gibisnden otobanda 6.vites arıyoduk:D
VTI da başıma gelmişti 4 ten 3 e attım 200de :) Çok şükür hiçbişey bişey olmamıştı. (Allahtan ince conta takılı değildi :) )
initial-D
03-09-2010, 19:45
belkide saniyenin 10 da biri kadarlık iş bu .
saniyenin 166 da 1'i:)
Subap ayari zor oluor bizimkide baya ugrasmislardi ama yaptilar sorunsz 7bin km oldu
dragstar
03-09-2010, 20:47
geçen sene bana oldu unoda halice inerken 3 ten 4 yerine 2 ye çektiğimde triger atladı sente kaydı 3 tane sübap yamuldu
allahan araba unoyduda 400 liraya halloldu
Xenomorph
03-09-2010, 22:19
Var evet AE101 Corolla inanmayanlar deneyebilirler ben çok denedim banamısın demedi:D
redline devir kesici halinde kavacığı geçtikten sonraki tünele giriyodum ve o halde tünelin çıkışına kadar gidiyordu araba:hahaha: subap eğen bir AE101'de hiç duymadım görmedimde:beuj: gerçekten kusursuz bir motoru var bu AE101'lerin:icon_tup:
ae 101 ölmez...buna bende defalarca şahit oldum :D
kadioglu
03-09-2010, 22:36
Ya subaplar eğilirse tam kapanmayıp kompresor kaçağı olmuyor mu?Subapları eğik araba benim bildiğim çalışmaz bile.Ama 1-2 subapsa bilmem.Bence sorun başka bir yerdedir.
Var evet AE101 Corolla inanmayanlar deneyebilirler ben çok denedim banamısın demedi:D
redline devir kesici halinde kavacığı geçtikten sonraki tünele giriyodum ve o halde tünelin çıkışına kadar gidiyordu araba:hahaha: subap eğen bir AE101'de hiç duymadım görmedimde:beuj: gerçekten kusursuz bir motoru var bu AE101'lerin:icon_tup:
3 ü redline a getirip 2. vitese geçebiliyorsa bir araç motordan çok şanzumanı tebrik etmek laazım.
geçen sene bana oldu unoda halice inerken 3 ten 4 yerine 2 ye çektiğimde triger atladı sente kaydı 3 tane sübap yamuldu
allahan araba unoyduda 400 liraya halloldu
oh ne guzel bızım alternator kestı trıgere gırmıs bende ustune gıdınce subaplar gıttı hepsı:D 2bın tl gırdı tabı...
dıger arkadas demıs araba calısmaz.valla ben 500 mt kadar gıttım tabı yavas yavas olan oldu motora yolda stp edıp tekrar calıstırdım calıstı tam sanayıye gırdım stop ettım daha calısmamıstı
ae 101 ölmez...buna bende defalarca şahit oldum :D
kesınlıkle bende katılıyorm 5 senedır lpg takılı olan 180000 km dekı arabanın 8bın devıre yaklasması benı cok sasırtmıstı :)
AE101 kolay kolay süpap çakmaz, 1 mm kadar deck heightı uncompressed contası 1 mm + olarak domed pistonları var ve max lifti sadece 6.6 mm :)
bende ateşli gençlik zamanlarında 3 ten 2 ye çektim şanzıman kulağıma 119 lira sıkıştı devam :D
MuratGürakan
03-09-2010, 23:52
ne derece eğdine göre sente atmasına göre araba çalışır yada çalışmaz. Geçmiş olsun onurcum Dikkat et. İnşallah audi cimrilik yapmazda yepyeni bir motorun olur :D
redlinemst
04-09-2010, 00:14
ae 101 ölmez...buna bende defalarca şahit oldum :D
+134315231434 diyorum :D
Xenomorph
04-09-2010, 06:58
valla arkadaşımda var maşşallah bin kere 220 binde şu an kapak falan acılmadı yag eksıltme yok ve araca bakılmıyor oyle cok bakımlı degıl 10w40 dandık yag koy devam et..modeli....sadece bir kere ateşleme bobinimi ne bozuldu o kadar :D ve ciddi söylüyorum 10 binde bir 300 400 gr yağ eksiltiyor :D...bılmem kac kere 4 ten 3 e cekıldı 4 kere cok cıddı kazalar yaptı..tık yok bin kere maşşallah...ıcınde tıkırtı bıle yok desem ınanırmısınız o kazadan sonra
ayrıca ben akışmetremı ne o fıltre borusuna tıkılan bı sensor var..salaklar onu takmamıslar 9.bin km öyle gezdi arkadaş :D tık demedi sonra bıraz bogulmaları fazlalasınca anladık taktık :D
ae101 cıdden buyuk bı efsane ya :D
bu arada tek gordugum kronık arızaları debrıyajdan ayagı cekerken bööyk dıye ses cıkarmaları ama balata degıstı hala var ses sanırım volan deforme oluyor :D...taşlıcaz yakında hafif olucak :D
Xenomorph
04-09-2010, 07:04
Konuya Gelince Subap Eğilmesi Genelde Yuksek Motor Devrınden Kaynaklanır...Pistonların Subabla Haddlerinden Fazla Yaklaşmaları Yani Değmeleri Yada Çarpmaları İle Meydana Gelir...Pistonda Hasara Yol Açabilirler Hatta Dahada Abartıp Motorun Icıne Dusup Anasını Aglatırlar Ortamın...Ama En Ucuz Yollu Kurtulmak Sadece Pistonu Çizmesi Ve Eğilmesi Olabilir..
Benim Bildiklerim Bunlar İllaki Yanlış Olabilir ama Doğru Olan Tek Şey Böyle Bir Şüphe Varsa Kapatın O Kontağı Ve Sanayide Üst Kapağı Açılıp Bakılana Kadar Kesinlikle Açmayın...Allah Muafaza Blok İstemeye Kadar Uzayabılır İş
Konuya Gelince Subap Eğilmesi Genelde Yuksek Motor Devrınden Kaynaklanır...Pistonların Subabla Haddlerinden Fazla Yaklaşmaları Yani Değmeleri Yada Çarpmaları İle Meydana Gelir...Pistonda Hasara Yol Açabilirler Hatta Dahada Abartıp Motorun Icıne Dusup Anasını Aglatırlar Ortamın...Ama En Ucuz Yollu Kurtulmak Sadece Pistonu Çizmesi Ve Eğilmesi Olabilir..
Benim Bildiklerim Bunlar İllaki Yanlış Olabilir ama Doğru Olan Tek Şey Böyle Bir Şüphe Varsa Kapatın O Kontağı Ve Sanayide Üst Kapağı Açılıp Bakılana Kadar Kesinlikle Açmayın...Allah Muafaza Blok İstemeye Kadar Uzayabılır İş
her kelimeye büyük başlama okuması çok zor oluyor
yüksek devirden kaynaklanmaz devir çevirmekle problem oolmaz önemli olan temas olmasın hiç bir şekilde
triger uzar gergi bozulur sorun yaşarsın zincir uzar sorun yaşarsın vs vs
rolantide titriyor biraz.sanki, dengesiz rolanti var gibi ama rolanti dengesiz değil,arabanın giderinde birşey yok.
bence tıtremen yatak boslugundan
egeturbo
04-09-2010, 11:23
Ne tesdüftürki dün akşam bizde 106 ile 3ten 2 ye cektik yanlışlıkla ses fena değildi hoşuma gitti :D. bizim şükürler olsunki pistonda birşey yok.Hatta hazır kapağı sökmüşken port polish yapıp öyle kapatıcaz.Geçmiş olsun onur abi .İnş bzimki gibi subabla kurtarırsın
cok fazla bi egiklik yok onur.. eskisehirde yaptırma bana kalırsa ankara dogusa gotur komple motor deiştirirler diye dusunuyorum.. hatta git ustaya 3-5 bişeler sıkıştır becerebilirsen.. derdini anlat.. usta gerekeni yapar.. ama bunu sen yapabilirmisin onu bilemiyorum :))) Eskisehire kadar gider araban bişe olmaz ama tercih senin..
cok fazla bi egiklik yok onur.. eskisehirde yaptırma bana kalırsa ankara dogusa gotur komple motor deiştirirler diye dusunuyorum.. hatta git ustaya 3-5 bişeler sıkıştır becerebilirsen.. derdini anlat.. usta gerekeni yapar.. ama bunu sen yapabilirmisin onu bilemiyorum :))) Eskisehire kadar gider araban bişe olmaz ama tercih senin..
yardımcı ol abi beraber yapalım :)
KingoAtmo
04-09-2010, 18:12
benim 106 gti da olmuştu subab eğilmesi, ankarada iyi usta olarak bilinen bir serviste triger kayışı değişiminden 200-250 km sonra...
çekiciyle götürdüm, subablar takım olarak değiişti , kapaği contası temiz 1000 lira gitmişti..
geçmiş olsun
kompresyonu ölçtürdüm.
1.silindir 10,2
2.silindir 8,5
3.silindir 7,8
4.silindir 10
2. ve 3. silndirdeki supapların hasar görmüş inşallah piston sağlamdır.
2. ve 3. silndirdeki supapların hasar görmüş inşallah piston sağlamdır.
onu nereden anlarlar :) ,motor sadece birazcık daha titreşimli çalışıyor,gidişte filanda anlasılır problem yok.
kompresyonu ölçtürdüm.
1.silindir 10,2
2.silindir 8,5
3.silindir 7,8
4.silindir 10
kaç kez ölçüm yaptınız ?
hemen bir sefer tabanca ile ölçtüyseniz
dogru sonucu alamassınız
tekrar bujileri takıp arabayı bir çalıştırıp hemen
ardından bir daha ölçüm yapmanız lazım farklı cıkabilirler her ölçümde
bilginiz olsun
Endoskopi cihazı var bende ama sen ankaradasın
serviste kesin vardır endoskopi ile bakın pistonların tepesine iz varmı yokmu
hemen kapagı açtırma derim ben
birde motor kulaklarına baktırdınmı ?
Endoskopi cihazı var bende ama sen ankaradasın
serviste kesin vardır endoskopi ile bakın pistonların tepesine iz varmı yokmu
hemen kapagı açtırma derim ben
birde motor kulaklarına baktırdınmı ?
baktırdım abi.kulaklarda bişey yokmuş.endoskopiyi sorayım ben.adam dedi onu da ben saka yapıyo sandım hastanede oldugu ıcın endoskopi :) endoskopide yaparım ben problem değil filan demişti.3 kere ölçtüm yaptık adam allah ne verdiyse asıldı var gücüyle.2 v e 3 üncü silindirin durumu böyle.
geçmiş olsun onurcum ,,,,,,eskişehirdeki servis tanıdıksa hiç düşünme git yapılabilceğin en iyisi olsun .................
vkarayel
24-09-2010, 13:10
Aracın normal sıkıştırması kaç ki ?
Benim 8 mesela...
Onur, aracın gidişinde bir fark yok demişsin ama fark olması gerekir :soru:
Aracın normal sıkıştırması kaç ki ?
Benim 8 mesela...
90kwlık motorda sıkıştırma 10,0:1 olması lazım.
yok burada yaptırcam görkem abi.sıkıstırması 10 sa bizim iyiydi yine 10.2 filan cıkmıstı.
miniklerin dediği gibi endoskobi ile baktırsaydın keşke içeriye.
bu konuyla ılgılı mınıkslerın acıklayıcı bır vıdyosun var lınkını verıyım ;)
http://www.youtube.com/watch?v=YAvArWVjB08
bu egılme degıl hocam yakalama :):) dr yaslandın
lan subap yakalanmadan nasıl egılır :)
B.Aktepe
24-09-2010, 14:50
allah belanı vermesin ahuahuahuauhauhauhahuauhh :D kapa kapa forumu kapa auhauhauhahu :D
Ben demiştim sana onurcum.. cok bilen ukalalara selam soyle sen ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.