Orijinalini görmek için tıklayınız : M3 için PNP Standalone Ecu
Yahu ne zormuş bu BMW yahu. Evo için subaru için honda için zibilyon tane tak ve çalıştır ecu var, gel görelim M3 için yok. Ya alacaksın haltech yada motech, bağırsak gibi kabloları çekeceksin, yada unutacaksın.
Arkadaşlar çıldıracağım resmen. Bana tak ve çalıştır halde , yani sadece soketini takacağım şekilde bmw m3 için stand alone ecu lazım. Araç s50b30 makineli , tek vanos.
Allah rızası için yardım edin yahu. :D:D:D
cembozbey
07-09-2010, 13:15
cevapları sabırsızlıkla bekliyorum
Alman tunning dunyasina hosgeldiniz :D
Yol tutus hafifletme vs olsa hepsi var ama hakkini yemiyim :D
Bedavaya olsa MS alıp uygulamam, hele m3'e ms takmak için deli olmam lazım. Ayrıca ne diyorum, Tak fişi bitir işi. Kesinlikle bir kablo bile çekmeyeceğim. Ne güzel subaru'da bayıldım 2000 küsur paund, babalar gibi aldım taktım. M3'de de böyle olsun istiyorum.
sebep?? bunca m5i turbo bmw yi ms le yürüten varken hemde
MS'den gına geldi bana TaGo hocam, bundan sonra MS bana uzak olsun.
Biyerini yapıyorsun, ms extra board sorun çıkarıyor, orasını yapıyorsun başka bir sorun oluyor. Paran varsa gidip dta fast yada haltech almak daha mantıklı...
MS'den gına geldi bana TaGo hocam, bundan sonra MS bana uzak olsun.
Biyerini yapıyorsun, ms extra board sorun çıkarıyor, orasını yapıyorsun başka bir sorun oluyor. Paran varsa gidip dta fast yada haltech almak daha mantıklı...
buna baktinmi?
http://www.powermod.com.au/
Ludacris
07-09-2010, 13:34
Welcome the german hell Gürsell :D
buna baktinmi?
http://www.powermod.com.au/
Daha powermod yokken bizde TSi vardı, benim m3 de ecu var zaten, adı da morristech TSi , yani bu powermod'un atası. KAblo şeması bile aynı ve takılı. Ben piggyback ile uğraşmak istemiyorum pastacı amca..
sen arabayı bize sat kanser olma :D
inan seni düşünüyoruz, başka amacımız yok
Fiyatta anlaşırsak olabilir. Benim evdeki koltuklar dahil iyi fiyat verene satılır.
güzel bi pnp ems alıp tak bence:) dta fast haltech vipec fgüzel emsler
Semih yahu ne kullanıyorsunuz siz, aynısından bana da verin :D
Hacılar bulun alayım.. Plug and Play diyorum, fişini takıp kullanayım diyorum. Haltech pnp değil, dta pnp değil, hepsinde kablo çekmen lazım. Ben direkt soketi orjinalden söküp yenisine takıcam.
Semih yahu ne kullanıyorsunuz siz, aynısından bana da verin :D
Hacılar bulun alayım.. Plug and Play diyorum, fişini takıp kullanayım diyorum. Haltech pnp değil, dta pnp değil, hepsinde kablo çekmen lazım. Ben direkt soketi orjinalden söküp yenisine takıcam.
pardon ya pnp yazmışım:) evet evet pnp değil universal al dicektim:) mil spec harnessla çok güzel olur bence
Korhan'a söyledim, alalım mil spec harness kasalım dedim, 10.000 dolar versen kasmam dedi. Adamın bildiği var işte :)
Korhan'a söyledim, alalım mil spec harness kasalım dedim, 10.000 dolar versen kasmam dedi. Adamın bildiği var işte :)
bence güzel olur hem üzerindeki harnesstaki fazlalıklar falan olmaz tertemiz olur hem hafifler hem güzel olur:)
Yok abi kesinlikle yeminim var, harness yapmayacağım. 2000 dolar ayırdım ecu için. 2000 dolara bana pnp al tak ecu getirin anında alayım.
m50 olsa motorun aem var 2190 *** neydi fiyatı evosportta :D
Yok abi kesinlikle yeminim var, harness yapmayacağım. 2000 dolar ayırdım ecu için. 2000 dolara bana pnp al tak ecu getirin anında alayım.
finli isveçli amcalar s50 yaparken vipec çok kullanıyor istersen bir mail at belki vipec adaptör yapabilir s50 için çoğunda vipec v44 var
yapsalardı sayfalarna koyarlardı, olumsuz cevap almak istemiyorum :)
bi kaç araç için yaptılar adaptör 2jz şimdi s50 için ppfde konuya bakıyodum oda v44 kullanmış ama o harness çekmiş :)
mail attım. Bakalım ne diyecekler.
abi kesin pnp olsun
haltech bir buçuk ay tüm gecelerime maloldu
abi kesin pnp olsun
haltech bir buçuk ay tüm gecelerime maloldu
Değmedimi :D Kelebek bile yeter. :D
abi kesin pnp olsun
haltech bir buçuk ay tüm gecelerime maloldu
Haltech'i yarın alırım istesem. Fakat harness yapmak istemiyorum...
Haltech'i yarın alırım istesem. Fakat harness yapmak istemiyorum...
harness dertli işte, yoksa faydaları saymakla bitmez haltechin
Vanosu iptal ederız unuversal aem alır takarsın veya ne ıstersen
İlker abi vanos'u iptal etmek istemiyorum, harness ile de uğraşmak istemiyorum. Daha doğrusu sanayide araba bırakmaktan sıkıldım. Arabaya ecuyu garajımda takıcam, base map'i olacak üzerinde, çıkacağım otobana yazacağım , olacak bitecek.
MaximumPSI'dan Mike Radowski e36 m3'e AEM takmıştı bir bakılabilir aslında hemde PnP harness gerekmiyor sanırım..
PM'den link atıyorum..
Mustafa Birsesli
07-09-2010, 21:30
güzel bi pnp ems alıp tak bence:) dta fast haltech vipec fgüzel emsler
pure performance pnp vipec yapabilir diye düşünüyorum
İşinize yararmı bilmiyorum ama şöyle birşeyler buldum..
1) http://store.vacmotorsports.com/kms-engine-management-c171.aspx
2) http://www.electromotive-inc.com/products/tec3.html
yusufcan_k
08-09-2010, 02:44
gürsel abi hpf nin falan yok mu baktın mı oraya :)
Kuruduk kaldık :D
Vipec'den gelen mail :
Hello Gursel,
We have no plugin ECU for your car.
Ray Hall.
TECm için electromotive Store ile konuştum (mario rigoli ile) , ondan gelen cevap :
Which of the above cylinder heads does yours look like?
If it is one of the 'ODB' heads then yes I have a solution for you.
If it is the euroSingleVanos picture then I ** sorry I don't have a solution. That is a single
vanos head with infinitely variable geometry which is controlled by a second controller box
that sits on top of the stock DME.
Mario
Hatta daha da üstüne GarageGT Cenk ile konuştum, oda hayallerimi yıktı :
Selamlar,
Plug & play olarak yardimci olabilecegim birsey yok malesef..
motec verebilirim, aem olabilir ama ugrasmaniz gerekir.. calisir mutlaka ama sabirli biri lazim anlayan. Araba burda olsaydi kesin AEM ile calistirirdik..
saygilar,
cenk
Anlayacağınız sıfırdan harness yapma operasyonuna başlayacağız...
DTA ALSANA OLM ALLA allla :d
Olm dün senle konuştuğumuzu yapıyoruz. Dta fast 100 alıcaz. Bir ihtimal DTA stamped harness yani ucunda soketleri olan harness yapıyormuş, onu alıp uyarlayacağız.
Bana nazikçe yardım eden tüm arkadaşların tavsiyeleri doğrultusunda mail attım söylenen yerlere, cevaplarını buraya koydum ki herkes alman arabasının ne kadar sorunlu olduğunu görsün. Ulan impreza için elimi sallasam 6 tane simtek, 5 tane aem, 2 tane syvecs, 3 tane apexi, 4 tane hydra alırım aynı günde TR içinden :Deli::Deli::Deli::Deli:
Olm dün senle konuştuğumuzu yapıyoruz. Dta fast 100 alıcaz. Bir ihtimal DTA stamped harness yani ucunda soketleri olan harness yapıyormuş, onu alıp uyarlayacağız.
Bana nazikçe yardım eden tüm arkadaşların tavsiyeleri doğrultusunda mail attım söylenen yerlere, cevaplarını buraya koydum ki herkes alman arabasının ne kadar sorunlu olduğunu görsün. Ulan impreza için elimi sallasam 6 tane simtek, 5 tane aem, 2 tane syvecs, 3 tane apexi, 4 tane hydra alırım aynı günde TR içinden :Deli::Deli::Deli::Deli:
yavas gel osman:
dingilteredeki simtek maceranida biliyorum :D
O simtek'in user dongle'ı içindi pastacı hacım, ecu için değildi.
Kesinlikle bir kablo bile çekmeyeceğim.
Ben piggyback ile uğraşmak istemiyorum pastacı amca..
Plug and Play diyorum, fişini takıp kullanayım diyorum. Haltech pnp değil, dta pnp değil, hepsinde kablo çekmen lazım. Ben direkt soketi orjinalden söküp yenisine takıcam.
olumsuz cevap almak istemiyorum :)
İlker abi vanos'u iptal etmek istemiyorum, harness ile de uğraşmak istemiyorum. Daha doğrusu sanayide araba bırakmaktan sıkıldım. Arabaya ecuyu garajımda takıcam, base map'i olacak üzerinde, çıkacağım otobana yazacağım , olacak bitecek.
Yeni yetme (anladın sen onu) kolejli kızlar gibisin. Onu istemem bunu istemem. Bin o zaman standart hali ile pıncıklama :)
Yok abi kesinlikle yeminim var, harness yapmayacağım. 2000 dolar ayırdım ecu için. 2000 dolara bana pnp al tak ecu getirin anında alayım.
Vanos kontrollu garantili vems :) PNP olarak itina ile teslim edilir :heyoo:
Vanos kontrollu garantili vems :) PNP olarak itina ile teslim edilir :heyoo:
iddialı :icon_tup:
vanos kontrolu çok basit e36 m3 ün herhangi bi vtec controller bile kontrol edebilir
ozgun benim bildigim e36 m3 un vanos'u tek vanoslu e36 lar gibi on of degil, surekli degisken hatta benim gordugum arabanın ecusunun yanında ayrı bir ufak ecu var vanosu kontrol eden
gürcell bayağı okutmuştu Bana on off sekilde çalışıyor demişti bende okadar israr etmeme rağmen bunu söyledi :) haritasını gösterdm gene yaranamadım wikipedia tarzı bişey varmı ? manuel felan ?
s50b30 da vanos controller var
bosch dme artı siemens vanos controller
s50b32 de hepsi bir adet siemens ecu nun içinde
Alın size ayrıntılı bilgi :
Vanos - BMW's variable intake / exhaust timing system.
My engine uses Single vanos, which only advances the intake cam.
From here: http://www.bmwworld.com/technology/vanos.htm
Just off idle, the DME energizes a solenoid which allows oil pressure to move that cup gear to advance the cam 12.5 degrees at midrange, and then at about 5000 rpm, it allows it to come back to the original position.
Firmware can only handle an off-on situation (not off-on-off).
There is no need for firmware changes to support single VANOS, use one of the misc output functions to be active within a certain RPM range, you may have to use the inverted function on the output depending on the logic function of the VANOS solenoid.
Dual vanos changes both of the exhaust and intake cam timing, PWM controlled (not on/off like single vanos).
* cam-sync must measure valve-position, with respect to primary trigger (crankshaft) position
* target valve-position in function of (RPM, load)
* the error signal is used in a software PID controller
* the output of the PID controller is called command signal:
o command can drive 1 PWM signal in the suzuki VVTI (we're testing on Suzuki engine first; than on BMW and Mitsubishi).
o BMW needs 2 output PWMs: when command is 50..100%, solenoid A is powered (0..100% duty). When command is 50..0%, solenoid B is powered (0..100%). BMW also needs 2 high current output stages (Beyond stepper current limit. Maybe 2A ? Anyone can measure solenoid resistance ?) HIGHSIDE endstages (perhaps PNP transistor on heatsink, with diode flyback).
* controlling both intake and exhaust valves is theoretically simple, just double everything.
o However, to be able to use a third VR-trigger input (in PS2 keyboard data input, often used for wheelspeed HALL signal), a VR=>HALL is also required in the 4PNP amplifier box
Bu arada başka bir yer de infinitely variable diyor s50b30 için, özgün haklı olabilir.
s50b30 da benim dötüme girdi, dta fast s100 de. Seri port kablosu da özgünün laptop'un seri portuna girer, komple çözeriz beyler. Sabredin 15-20 güne ben dta fast s100 ile s50b30'un marşına basıyorum inşallah. Plug and play harness bile yaptırttım gibi :)
SifirinciMurat
14-09-2010, 23:28
gürsel cliodaki gibi on off şeklindeyse direkt iptal et ya
yazdıklarına baktım da öyle gibi görünüyor, vanos kelimesini find and replace yap dephaser yaz aynı yani sistem bizimkiyle solenoid molenoid :)
Yok yok vanos lazım. Boost erken gelsin.
hkspower
14-09-2010, 23:55
DTA FAST güzel olabilir
gürkan18
15-09-2010, 00:12
Tekrar H.olsun biraz önce görüştük gerçi Gurcell:)
Mustafa Birsesli
15-09-2010, 09:02
dta kaça geldi hangi seriyi aldınız
s100 aldım, 1700 dolar civarına geldi, ecu ve soketi. PNP harness ise DTA tarafından yapılacak ve 1000 dolar civarına çıkacak.
masallah guzel para Allah daha cok versin :D
Powermod kaç paraydı Gökhan Hocum?
Bu arada DTA-FAST Ecu'ların karşılaştırma tablosu :
http://www.dtafast.co.uk/compare_ECUs.htm
nerden aldıgına baglı gidip avusturalyadan alırım bide tatil yapıp donerim dersen yukarıda yazdıgın rakamın 3 te birinden az :D
sonucta sen standalone dan bahsediyorsun powermod ile karsılastırma pek vicdanı olmaz ne zaman takıyorsun hayırlısı ile merak icinde bekliyorum
Gursell bey tek vanos ta bana lazım boost erken gelsin diyorsunuz ama eksoz camda vanos olmadığı için kapağın exh flowu değişmediğinden turbonun spool devri değişmez. Onun yerine vanos iptali ile ayarlı kasnak ile timing sonucu devam edin derim. Bu arada e36 m3 teki vanos yağ kontrollü ve aç kapa şeklinde değil belirtilen açı kadar emmeye avans rotar yaptırıyor olması lazım benim aracımdaki gibi.
emmeden içeri bol hava sokarsan eksozdan da fazla hava çıkartırsın.
Neyse bugün çalışmayan orjinal ecu ve tsi piggyback'i çalıştırdık. Ateşleme yoktu ecu'da, sağlam çalışırken bırakmıştım, sonrasında bir daha çalıştıramadık. Ecuyu açtık, sorunlu bazı bacakları vardı, onlar yapıldı gene çalışmadı. En son yedek çıkma beyin aradık, derken İlker hoca Gökhan ustayı aradı, immobilizer'ı çalışıyor mu diye sordu. Meğersem bu M3'lerdeki 18 tuşlu yol bilgisayarı çakması düdük immo görevide görüyormuş. Aküyü söktük taktık, düzgünce arabayı kilitleyip açtık, sonrada immoyu bir kere devreye sokup çıkardık, marşa bastık vee koyduk çocuğu :)
Şimdilik DTA gelene kadar çıtırdan ayarlayıp kullanıcam M3'ü... Allah İlker Hocadan razı olsun :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.