PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Mugen Ecu for Ep3 Type-R



JenGoO
09-09-2010, 20:37
Bu beyine müdahale etmemiz mümkünmüdür? Değilse, hangi cihazlarla .log alabiliriz.

Şimdiden teşekkür ederim.

DC2-R
09-09-2010, 22:00
müdahaleyi yalnızca dıştan bir Piggyback ecu ile yapabilrsin .. örnek .. emanage .. ultimate vs ..

Log almak için ecu ile alakalı olmasada Innovate in log alabilen bikaç serisi var ..

En temiz çözüm.. Mugen e yolu gösterip .. KPRO Programable ECU almak ..

Kolay gelsin

Oz`
09-09-2010, 23:35
mügen güzel beyindir istediklerini verirsen arabaya :D şimdi şöyle yapabilirsin ebayde ariza kodu okuyan minik aletler var obd den onlar ile gayet güzel log alabilrsin :D

Onur typer
10-09-2010, 11:20
mügen güzel beyindir istediklerini verirsen arabaya :D şimdi şöyle yapabilirsin ebayde ariza kodu okuyan minik aletler var obd den onlar ile gayet güzel log alabilrsin :D

bende mugen var ıstedıklerını yapabılırsın derken ne yapabılırız mesela bu işin piri olarak senden bılgı almak ısterım sımdı rbc takıcam kanka bayram ertesi afrm işallah 13.2 lerı falan gecmez kayserı hava sartlarında ?

YunusCan
10-09-2010, 12:12
SMT6 uygulanabilir zannedersem....

JenGoO
10-09-2010, 14:47
Sorun şu; aracıma CP 11.5 cr piston aldım ve şuan afr ' m 12.8 lerde bazen 12.4 lere çıkıyo buda ilerde sıkıntı yaşatabilir diye korkuyorum gerçi şuan antalyadayım Ankarada değerler ne olur bilemiyorum. 2. sorunum rolanti valve im (IAVC) ufak ufak kaçırmalar oluyo sebebide sevgili yurocuğumun makalesini okuyarak gaza geldim gaz kelebeliğimi söktüm temizledim bayağıda kirliydi rolanti motor soğukken 1.4 devirlerde seyir ediyo sonra normale dönüyo düşüyo 1.0 a mugen eprom olduğu için rolantiyi ayarlayamıyorum gaz kelebeğine conta kesmekte istemiyorum. İşin aslı aklım kpro da ama aracımı satmassam kpro arayışlarına giricem. Özgün senide aramıştım hatırlarsan mugen le birlikte arıza ışığı yanıyo immo yanıyo bunları nasıl iptal edicez çok rahatsız ediyo beni.

Onur typer
11-09-2010, 10:00
Sorun şu; aracıma CP 11.5 cr piston aldım ve şuan afr ' m 12.8 lerde bazen 12.4 lere çıkıyo buda ilerde sıkıntı yaşatabilir diye korkuyorum gerçi şuan antalyadayım Ankarada değerler ne olur bilemiyorum. 2. sorunum rolanti valve im (IAVC) ufak ufak kaçırmalar oluyo sebebide sevgili yurocuğumun makalesini okuyarak gaza geldim gaz kelebeliğimi söktüm temizledim bayağıda kirliydi rolanti motor soğukken 1.4 devirlerde seyir ediyo sonra normale dönüyo düşüyo 1.0 a mugen eprom olduğu için rolantiyi ayarlayamıyorum gaz kelebeğine conta kesmekte istemiyorum. İşin aslı aklım kpro da ama aracımı satmassam kpro arayışlarına giricem. Özgün senide aramıştım hatırlarsan mugen le birlikte arıza ışığı yanıyo immo yanıyo bunları nasıl iptal edicez çok rahatsız ediyo beni.

kanka bende rbc aldım ankarada montaj ettırcem bakalım benım afr nolcak 13lerde seyıredıcek dıe tahmın edıyorum mugen ecuda arıza mejbur yanıcakk ımbo ıptal oldugundan bılıosun tesısattamı mugen senın

JenGoO
11-09-2010, 12:55
Muhtemelen tesisatta mugen çünkü bi çok sensor farklı, ya çok şükür gideri felan çok memnunum ama işte bu arıza lambası felan canımı sıkıyo ayrıca aracın rolantisini ayarlattıramıyorum bunun başka bi çözümü yok mu yakıt sarfiyatımda biraz değişme söz konusu..

Onur typer
11-09-2010, 14:16
benım rolantıde bı sıkıntı yok beyınden oldugunu sanmıorum gaz kelebegıne bı baktır

JenGoO
11-09-2010, 16:00
benım rolantıde bı sıkıntı yok beyınden oldugunu sanmıorum gaz kelebegıne bı baktır

Dostum zaten beyinden sıkıntı olduğunu solemedim, gaz kelebeğimi söküp kurum bağlayan kısımlarını temizledikten sonra bu sorunla karşılaştım, beyinle ilgili kısmı ise cihaza bağlayıp rolantiyi ayarlatmam sıkıntı burda teşkil ediyo, beyin mugen olduğu için hiçbir cihaz okuyamıyo bağlanamıyo vss :) sorun bu :icon_tup:

Onur typer
12-09-2010, 22:54
benım tesısatta mugen kanka sen bı bak bakalım tesısata ondan olabılırmı bılmıorum ama

PPR engineering
15-10-2010, 09:55
Muhtemelen tesisatta mugen çünkü bi çok sensor farklı, ya çok şükür gideri felan çok memnunum ama işte bu arıza lambası felan canımı sıkıyo ayrıca aracın rolantisini ayarlattıramıyorum bunun başka bi çözümü yok mu yakıt sarfiyatımda biraz değişme söz konusu..

sizin arabanızın tesisatı mugen..

DC2-R
15-10-2010, 11:01
sizin arabanızın tesisatı mugen..

tesisat mugen diye bişey yok kardeşim.. birkaç sensör farklı olabilr.. ama direk pinoutları eşleşen bir ecu ise mugen ozel bir tesisat üretmiyor.

JenGoO
02-12-2010, 18:25
sizin arabanızın tesisatı mugen..

Nereden biliyorsunuz :)

miniks
03-12-2010, 10:34
tesisat mugen diye bişey yok kardeşim.. birkaç sensör farklı olabilr.. ama direk pinoutları eşleşen bir ecu ise mugen ozel bir tesisat üretmiyor.

Mugen tesisat üretmiyor sadece oem tesisatı kendi ürettigi beyine göre uyarlıyor

Sensorlerde farklılık yok soketlerde farklılık yok tesisatta ince bir olay var sanırsam immobilizer ile alakalı bişi yapmışlar başka da bişi degil


Gelelim mugenin özelliklerine

zengin çalışır 12.4 - 12.8 arası

eger avans algılar ise deviri ceviremessiniz 8000 ne gelmeden kesiklik yapar

gazladınız ve ayagınızı gazdan cektiniz boşa attınız mugen gaz veriri bir miktar daha sonra rolantiyi düşürür hemen yag basıncı düşmesin diye ama bu fazla degildir 1500 deviri gecmez daha sonra yavaş yavaş normal rolantiye döner

Mugen ecu 11.5 cr içindir 12 cr ye kadar sorunsuz kullanılınabilinir

Mugen ecu da 100 oktana kadar yakıt kullanabilirsiniz

RBC ve 70 mm gaz kelebegi kullanabilirsiniz

ITR egzantrik kullanabilirsiniz

AFR niz bu gibi işlemlerden sonra 13.5 14 arasına kadar gelir sorunsuz binersiniz

Eger mugen ecunuz var ve arıza ışıgınız yanıyor ise serviste immobilizeri halletmişlerdir ve bu şekilde de mugen ecuyu takmışlardır yoksa mugen ecuyu söküp serviste immobilizerin yapılmadıgı bir typera takarsanız arac calışır ve bir müddet sonra stop eder

Şayet Mugen tesisat varsa VB gibi yada FB gibi mesela arac arıza ışıgı yakmaz

umarım bilgilendirici olmuştur

JenGoO
04-12-2010, 17:57
Mugen tesisat üretmiyor sadece oem tesisatı kendi ürettigi beyine göre uyarlıyor

Sensorlerde farklılık yok soketlerde farklılık yok tesisatta ince bir olay var sanırsam immobilizer ile alakalı bişi yapmışlar başka da bişi degil


Gelelim mugenin özelliklerine

zengin çalışır 12.4 - 12.8 arası

eger avans algılar ise deviri ceviremessiniz 8000 ne gelmeden kesiklik yapar

gazladınız ve ayagınızı gazdan cektiniz boşa attınız mugen gaz veriri bir miktar daha sonra rolantiyi düşürür hemen yag basıncı düşmesin diye ama bu fazla degildir 1500 deviri gecmez daha sonra yavaş yavaş normal rolantiye döner

Mugen ecu 11.5 cr içindir 12 cr ye kadar sorunsuz kullanılınabilinir

Mugen ecu da 100 oktana kadar yakıt kullanabilirsiniz

RBC ve 70 mm gaz kelebegi kullanabilirsiniz

ITR egzantrik kullanabilirsiniz

AFR niz bu gibi işlemlerden sonra 13.5 14 arasına kadar gelir sorunsuz binersiniz

Eger mugen ecunuz var ve arıza ışıgınız yanıyor ise serviste immobilizeri halletmişlerdir ve bu şekilde de mugen ecuyu takmışlardır yoksa mugen ecuyu söküp serviste immobilizerin yapılmadıgı bir typera takarsanız arac calışır ve bir müddet sonra stop eder

Şayet Mugen tesisat varsa VB gibi yada FB gibi mesela arac arıza ışıgı yakmaz

umarım bilgilendirici olmuştur


Bundan daha iyi bir bilgilendirme düşünemiyorum, tesisatın farklı olup olmama kanısına nerden vardık?

Aracıma piston taktık ve sonra motor toplanırken farkettik ki vtec yağ basınc sensorunun (yanlışta biliyor olabilirim) olmadığını farkettik tesisatta aradık bulamadık kopma olmuştur diye düşünüp, şimdi ben beyini sattım kpro prb için bekleme durumundayım,dolayısıyla oem beyinimi taktım fakat busefer de o soket olmayınca aracım 4000 devirde kalıyor safe moda a geçiyor, buna ne demeli :beuj: :o işin aslı prb gelene kadar 4000 de kalıcam yuro nun dediğine göre kpro da bu sensorun olmasına gerek kalmıyormuş ayarlanıyormuş. :soru:

JenGoO
04-12-2010, 18:00
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:-wjFDMjmZ8eQJM:http://i121.photobucket.com/albums/o225/Hybrid93Hatch/Hybrid93Hatch%20K20a2%20build%20/k20a2%20Layout/IMG_5009_cr_rs33.jpg&t=1

solenoid in arkasındaki soket bahsettiğim şey.

JenGoO
04-12-2010, 18:04
Şimdi Toda a3 cams- skunk2 yay şapka subap seti,cp 11.5cr 86.5 mm piston olarak yüklendim, mugen yetersiz kalır diye prb aldım 1 haftaya kadar gelecek nasipse, eğer kpro da da aynı olayı yaparsa tesisat mı almam gerekecek..?

miniks
05-12-2010, 19:48
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:-wjFDMjmZ8eQJM:http://i121.photobucket.com/albums/o225/Hybrid93Hatch/Hybrid93Hatch%20K20a2%20build%20/k20a2%20Layout/IMG_5009_cr_rs33.jpg&t=1

solenoid in arkasındaki soket bahsettiğim şey.

bu soket olmadan vtec selenoidi çalışmaz

araç vtec açmaz

yag basınc sensor soketi degil bu vtec selenoidinin kendi soketi eger senin aracında burada hiç bir şey takılı degil ise bunun mugen tesisat ile bir alakası yok

daha önceki sahibine danışman lazım ne için kesip biçtiklerini

degil mugen dünyada hiç bir firma öle bir tesisat yapmaz !!! (tabi vtec killer takmadıysa)

bahsettigim gibi mugen ecu ile daha önceleri cok araştırma yapmıştım

taa 2002 konularını bile okdugumu hatırlarım hiç senin bahsettigin gibi birşey görmedim duymadım okumadım

kaldıki VB fabrika çıkışı mugen yani o şekilde ithal edilmiş bir araç üzerinde Mugenin yapmış oldugu N1 ecu ile birlikte tesisatı da var ama hiç bir eksik soket vs vs yok herşey aynı sadece immobilizer ile alakalı bir dalga var

bu arada Toda A3 egzantriklere daha yüksek sıkıştırma gerekir

ayrıca neden todanın sadece yayını almadınız da gittiniz skunk2 yay şapka aldınız ?

oem K20 şapkalar zaten titanium ve todanın egzantik kaplaması da oem retainer lara göredir

skunk2 yay şapka + toda egzantrik ile sorun yaşayabilirsiniz

JenGoO
06-12-2010, 00:01
Ben aracımı aldığımda o soket boştaydı motor sökülürkende boştaydı vtec te açıyordu işin enteresan kısmı olmamasına rağmen vtec açması bizde bunu anlayamadık zaten, benden önceki sahibi arkadaş anlamıyor daha doğrusu bi bilgisi yok, bu beyni zeki yada zekeriya diye bi arkadaş takmış göki daha iyi bilir, kendisine nasıl ulaşacağımı bilmiyorum fakat inanın o soket boştaydı ve vtec açıyordum benim bahsettiğim soket yeşil kaplı bir girişe sahip. Edindiğim bilgilere göre vtec yağ basıncı düştüğü anda o soket devreye girerek beyni safe mode a alması.Bu yuzden şuan 4K devri geçemiyorum, o soketin koptuğunu düşünerek yarım bi tesisat buldum biyerden olmadı ek yapıcaz kafama yatmasa yeni tesisat alıcam başka bi alternatif gözükmüyor.
İşin aslı skunk2 komple set halinde olduğu için cazip geldi aldım konfigirasyonda uyumsuz olacağını düşünmemiştim, toda yı istediğim an söküp jdm egzantriklerimi geri takabilirim sorun yok maksat denemek görmek..Fakat şimdiden alt devirleri inanılmaz güçlendirdiğini hissettiriyor ayarsız olmasına rağmen..

Sizin tecrubelerinizi göz önünde bulundurursak; ilerde ne gibi sorunlar yaşayabiliriz bilgilendirirseniz sevinirim.

DC2-R
06-12-2010, 00:16
Mugen ECU ; eger ki OEM HONDA ECU nun reflash lısı veya reprogram lısı ise .. yani base olarak ecu OEM ECU ise .. (ki öyle) pinoutlarda bir farklılık olmaması lazım.. Sadece immo yla veya bir kaç başka şeyle alakalı pinout lar ; ecu / araba/ versiyon farkina göre farklılık gösterebilir..

Miniks `in de dedigi gibi resimdeki sensor`ün soketi direk "VTS"(VTEC SOLENOID) olup iptali mümkün olan bişey değildir.. Programlanabilir ECU dan "disable" yapılabilen vtec le alakalı olan sensor "VTPS"(VTEC OIL PRESSURE SWITCH; vtec yag basinc) dür. Sanırım orda bir yanlış anlama olmuş..

Genelde 01-02 K20A motorlarda "VTPS" (vtec yag basınc sensosru) olabiliyor.

JenGoO
06-12-2010, 01:56
Mugen ECU ; eger ki OEM HONDA ECU nun reflash lısı veya reprogram lısı ise .. yani base olarak ecu OEM ECU ise .. (ki öyle) pinoutlarda bir farklılık olmaması lazım.. Sadece immo yla veya bir kaç başka şeyle alakalı pinout lar ; ecu / araba/ versiyon farkina göre farklılık gösterebilir..

Miniks `in de dedigi gibi resimdeki sensor`ün soketi direk "VTS"(VTEC SOLENOID) olup iptali mümkün olan bişey değildir.. Programlanabilir ECU dan "disable" yapılabilen vtec le alakalı olan sensor "VTPS"(VTEC OIL PRESSURE SWITCH; vtec yag basinc) dür. Sanırım orda bir yanlış anlama olmuş..

Genelde 01-02 K20A motorlarda "VTPS" (vtec yag basınc sensosru) olabiliyor.

Üstteki postumda belirttim zaten solenoid in arkasındaki Yeşil-Mavi artık neyse o soket boşta...

BMK TypeR
06-12-2010, 11:09
mugen beyınde vtec selonoıd boşta durur, orjınal tesısatta takılıyo soket mugende takılmıyo, mugen vtec dıp gaz basınca 5200de acıyo yavaş yavaş doldurursanız 5600lerde acar sanırım kendı beyınden ayarlıyo, cıft kurtlar maslakta fb typer mugen tesısatı ve beynını eskı aracım bmk typer aktardık, ozaman ustaya sormustum bı tek fark oem tesısatla mugen tesısat arasında vtec selenoıd soketı mugende takılmadıgı boşta durdugunu soyledıler bılgınıze,

miniks
06-12-2010, 12:31
mugen beyınde vtec selonoıd boşta durur, orjınal tesısatta takılıyo soket mugende takılmıyo, mugen vtec dıp gaz basınca 5200de acıyo yavaş yavaş doldurursanız 5600lerde acar sanırım kendı beyınden ayarlıyo, cıft kurtlar maslakta fb typer mugen tesısatı ve beynını eskı aracım bmk typer aktardık, ozaman ustaya sormustum bı tek fark oem tesısatla mugen tesısat arasında vtec selenoıd soketı mugende takılmadıgı boşta durdugunu soyledıler bılgınıze,

Ya reşit bak tam bilmeden yazıyorsun burda beni yalancı durumuna düşürüyorsun buna hasta oluyorum

Vtec selenoidi nasıl çalışıyor işlevi ne açıklarmısın ?

o sensore elektirik gitmesse hiç bir şekilde vtec açmaz araç

Jengoo bir resim koymuşsun ama yanlış resim koymuşsun senin bahsettigin soket vtec selenoidi degil

FUAT ın söledigi sokettir onun da hondata takarken illede olması gerekmiyor merak etme Hondatada onu iptal edersin olur biter ama eger gri soket vtec selenoidinin üzerinde boşta duruyorsa bu işte bir gariblik var demektir

Reşit senden de vtec selenoidinin nasıl çalıştıgını ve vtec selenoidinin ne iş yaptıgını açıklamanı istiyorum birde o selenodi çalışmadan nasıl vtec açtırılır bana da öğretirmisin

miniks
06-12-2010, 12:43
http://www.k20a.org/NtegraDryvr/IMG_0236.JPG

jengoo nun bahsettigi şu sensorun bize bakan degil öteki tarafa bakan yerdeki sokettir

bunun da vtec selenoidinin çalışıp çalıştırmaması ile hiç bir alakası yoktur

sadece selenoide gelen yag basıncını algılar eger basınc düşük ise vtec açmaz belirli bir yag basıncı orda oluştugunda sensorun açılmasına izin verip içerideki vtec pimlerinin yag basıncı ile kaymasına ve vtec acmasına sebep olur

zaten N1 ecu da vtec acma devri belli oldugundan böle bir sensore gerek yoktur

aynısı da Hondatada öle daha gec vtec actırdıgımız dan o sensoru iptal edeblirz

Mugen ecuyu alıp EP3 e takıp çalıştıramama sebebi su soket degil immobilizer dir

Reşit ama daha bilgili oldugundan bir kaç şey öğretsin bende öğrenmek istiyorum

BMK TypeR
06-12-2010, 13:01
mınıks ben bılmem cıft kurtlarda arabamın başında durdum bmk typera mugen tesısat ve beyın taktık ondakı beyın orjınal tesısatta fb typer gectı, sordum ne fark var gosterdı bıtane soket mugende takılmıyo boşta duruyo vtec selonoıd yada vtec yag basınc yada hangısıyse aklıma geldı yazdım senı yalancı durumuna ne duşürcem, düşürsem fbde ımmo yanıyodu arızası:) ımmo kodlanması lazım yoksa tüm tesısatlı mugenlerde arıza yanar ua typer ve fbde yanıyodu arıza, ımmo kodlanması şart yoksa alayı yakıyo arıza,orjınal tesısata herhaldekı ımmo kodlancak ozaman calısmaz araba tabı,

mugende de altan anı basınca 5200de vtec acıyo ufak ufak devır yukarı cekersen 5600de acıyo, 8600redlıne gercek, kadranda 8900gıbı kesıcısı var

miniks
06-12-2010, 13:24
mınıks ben bılmem cıft kurtlarda arabamın başında durdum bmk typera mugen tesısat ve beyın taktık ondakı beyın orjınal tesısatta fb typer gectı, sordum ne fark var gosterdı bıtane soket mugende takılmıyo boşta duruyo vtec selonoıd yada vtec yag basınc yada hangısıyse aklıma geldı yazdım senı yalancı durumuna ne duşürcem, düşürsem fbde ımmo yanıyodu arızası:) ımmo kodlanması lazım yoksa tüm tesısatlı mugenlerde arıza yanar ua typer ve fbde yanıyodu arıza, ımmo kodlanması şart yoksa alayı yakıyo arıza,orjınal tesısata herhaldekı ımmo kodlancak ozaman calısmaz araba tabı,

mugende de altan anı basınca 5200de vtec acıyo ufak ufak devır yukarı cekersen 5600de acıyo, 8600redlıne gercek, kadranda 8900gıbı kesıcısı var

Yav reşitim güzel kardeşim bak

Mugende o yag basınc sensor soketi boşta kalıyor orjinal tesisatta da onu sökersin olur biter mugen ecunun çalışıp çalışmaması onunla alakalı degil şimdi onu gectim

Mugen ecu aşagıdan dip basarsan 5200 de acmaz herzaman 5600 de acar

o senin dedigin aşagıdan dip basınca erken vtec açma olayı oem beyinde olur işte bu yüzden o vtec selenoidinin üzerinde o yag basınc sensoru vardır

egerki alttan bastıgında gerekli yag basıncına erişmiş ise erken vtec açar K20 ler o sensor sayesinde

ama mugeni takarken onu iptal ettigin için erken açma gerçekleşmez herzaman 5600 de açar mugen de

kendi sitesine girip okuyadabilirsin

şu Burak Vtec nickli neden sana teşekkür etmiş anlamadım yanlış bilgilere teşekkür de tek bir kelime ile tarif edilir ama sölemek yakışık kalmaz

BMK TypeR
06-12-2010, 13:26
Yav reşitim güzel kardeşim bak

Mugende o yag basınc sensor soketi boşta kalıyor orjinal tesisatta da onu sökersin olur biter mugen ecunun çalışıp çalışmaması onunla alakalı degil şimdi onu gectim

Mugen ecu aşagıdan dip basarsan 5200 de acmaz herzaman 5600 de acar

o senin dedigin aşagıdan dip basınca erken vtec açma olayı oem beyinde olur işte bu yüzden o vtec selenoidinin üzerinde o yag basınc sensoru vardır

egerki alttan bastıgında gerekli yag basıncına erişmiş ise erken vtec açar K20 ler o sensor sayesinde

ama mugeni takarken onu iptal ettigin için erken açma gerçekleşmez herzaman 5600 de açar mugen de

kendi sitesine girip okuyadabilirsin

şu Burak Vtec nickli neden sana teşekkür etmiş anlamadım yanlış bilgilere teşekkür de tek bir kelime ile tarif edilir ama sölemek yakışık kalmaz

mınıks bende arkdasa yardımcı olmak ıcın dedım bende boşta bı soket duruyodu suanda bmkda boşta duruyo, mutluhana gıt orda mugen katologu var mugen n1 ep3 5200vtec yazıyo onada gerek yok nette yazıyo mugen beynın 5200de vtec actıgı, altan anı bastıgında 5200de acıyo dıp gazda devır devır cıkarısan 5600de acıyo,

miniks
06-12-2010, 13:37
mınıks bende arkdasa yardımcı olmak ıcın dedım bende boşta bı soket duruyodu suanda bmkda boşta duruyo, mutluhana gıt orda mugen katologu var mugen n1 ep3 5200vtec yazıyo altan anı bastıgında 5200de acıyo dıp gazda devır devır cıkarısan 5600de acıyo,

Bak sana açıklıyorum o sensorlerin ne işe yaradıgını da söledim

Mugende iptal olan o yağ basınç sensorünün ne işe yaradıgını araştırıp öğren sen reşit

Mugen katalogunda da öle bişey yazamaz onu ya Mutluhan bastırtmıştır yada başka bişidir o

vtc mania
06-12-2010, 13:49
bende buna benzer bı sıkıntıyı vti mda yasamıstım .uzerınde p30 ecu vardı onu soküp oem beynı taktımda devır 4000 de fılan seyredordu servıse goturup ımmo yuklettıkten sora sıkıntım kalmamıstı..

JenGoO
06-12-2010, 13:59
Ben zaten yag basinc sensoru diye belirttim koydugum fotonun solenoid in arkadindaki soket diye belirttim yanlis anlasildi, solenoid olmadan vtec acmasi imkansiz.. Bahsi gecen aracim ua plakali olan zaten araci aldigimda uzerinde mugen ecu vardi simdi beyni sattik oem ecu taktik kpro m gelene kadar o yesil soket bosta oldugu icin 4k devri gecemiyorum bu isi nasil halledecegiz? Bu arada tesisatta o soketi bulamadik! Bu soket kesilmismi tesisatim mi farkli?

BMK TypeR
06-12-2010, 14:05
Bak sana açıklıyorum o sensorlerin ne işe yaradıgını da söledim

Mugende iptal olan o yağ basınç sensorünün ne işe yaradıgını araştırıp öğren sen reşit

Mugen katalogunda da öle bişey yazamaz onu ya Mutluhan bastırtmıştır yada başka bişidir o

mugen n1 5200vtec acar 8600redlıne dc5r larda 9100redlıne

miniks
06-12-2010, 14:07
Ben zaten yag basinc sensoru diye belirttim koydugum fotonun solenoid in arkadindaki soket diye belirttim yanlis anlasildi, solenoid olmadan vtec acmasi imkansiz.. Bahsi gecen aracim ua plakali olan zaten araci aldigimda uzerinde mugen ecu vardi simdi beyni sattik oem ecu taktik kpro m gelene kadar o yesil soket bosta oldugu icin 4k devri gecemiyorum bu isi nasil halledecegiz? Bu arada tesisatta o soketi bulamadik! Bu soket kesilmismi tesisatim mi farkli?

moruk büyük ihtimal o kablolar vardır tesisatta soketi ksmişlerdir kabloların arasına gizlemişlerdir kabloları

tesisatı acın orda görürsünüz

yada ecu pinoutlarını iste o sensorun yuregirden sana sölesin sende karşılıgındaki sokete bak orda kablolara duruyormu

eger duruyorsa o kablolar motor içine kadar gidiyordur

BMK TypeR
06-12-2010, 14:11
cıft kurtlarda tesisatın farklı oldugunu soyledı, sanırım mugende o sensor soketı yok, fb typerdada ısmaıl abı mugen tesısatla ve beynı sokup orjınal tesısatı takıp k-pro takmıstı, aynı olsa sokmezdı herhalde, bence sen orjınal tesısat bul tak

miniks
06-12-2010, 14:12
mugen n1 5200vtec acar 8600redlıne dc5r larda 9100redlıne

Ya reşit

Mugen DC5 için ayrı beyin EP3 için ayrı beyin mi üretmiş ?

1 tek N1 ecu üretmiş

Bende mugen ecu denedik 9100 devir falan dönemedim ben

nerden sallıyorsun böle şeyleri güzel panpacım :)

miniks
06-12-2010, 14:14
cıft kurtlarda tesisatın farklı oldugunu soyledı, sanırım mugende o sensor soketı yok, fb typerdada ısmaıl abı mugen tesısatla ve beynı sokup orjınal tesısatı takıp k-pro takmıstı, aynı olsa sokmezdı herhalde, bence sen orjınal tesısat bul tak

Reşit bak hiç anlamıosun lütfen diyorum bilmedigin şeyleri iddia ederek yazma yahu

Muegn tesisat üretmiyor anlamıyormusun

Honda üretiyor tesisatı

Mugen ordan soketi kesiyor o kabloları da büyük ihtimal plastik bagırsagın içine kafalarını bantlıyıp koyuyor sonra da plastik bagırsagı tekrar bantlıyor

neyse konu dagılmasın jengoo sen benim dediklerime bir bakarmısın sana zahmet

inşallah çözülcek problemin

BMK TypeR
06-12-2010, 14:16
Ya reşit

Mugen DC5 için ayrı beyin EP3 için ayrı beyin mi üretmiş ?

1 tek N1 ecu üretmiş

Bende mugen ecu denedik 9100 devir falan dönemedim ben

nerden sallıyorsun böle şeyleri güzel panpacım :)

kanka arastır ozaman 5600deme vtec acmasına 5200vtec 8600redlıne, 9100cevırtıyolar rev lımıt haberın olsunda bı araştır nete gır hadı panpaa

For mugen ECU, it depends on what spec you got. There is current 2 (3 soon)
1 is HOA N1 spec. VTEC 5250, Redline 8600
2 is N1 Race Spec. VTEC 5250, Redline 9100 (require valve spring change)

JenGoO
06-12-2010, 14:29
Hilmi abi tesisati actik motor inikken tork hakan baktibayagi bulamadi cokta icine girmedi ama bilgimiz olmadigindan kesilmis diyerek baska bir yarim tesisat aldim ek yapmak icin , dersten cikinca yuroyu aricm pinout lari inceleyelim umarim uzerinde birakmislardir, rodajim bitti ve goremiyorm nasil oldugunu aracimin..

JenGoO
06-12-2010, 14:35
kanka arastır ozaman 5600deme vtec acmasına 5200vtec 8600redlıne, 9100cevırtıyolar rev lımıt haberın olsunda bı araştır nete gır hadı panpaa

For mugen ECU, it depends on what spec you got. There is current 2 (3 soon)
1 is HOA N1 spec. VTEC 5250, Redline 8600
2 is N1 Race Spec. VTEC 5250, Redline 9100 (require valve spring change)

Buarada mugen n1 var iken 8700 dolaylarinda kesiyordum.. Stockken tabi..

miniks
06-12-2010, 14:40
Hilmi abi tesisati actik motor inikken tork hakan baktibayagi bulamadi cokta icine girmedi ama bilgimiz olmadigindan kesilmis diyerek baska bir yarim tesisat aldim ek yapmak icin , dersten cikinca yuroyu aricm pinout lari inceleyelim umarim uzerinde birakmislardir, rodajim bitti ve goremiyorm nasil oldugunu aracimin..

Eger tesisatın üzerinde hiç kablo yoksa bile

yüregir sana pinoutları sölesin oraya hakan abi sokete kabloları koyar ekstra 2 kablo tesisatın dışından gecirirsiniz olur biter

yeni tesisat almana falan gerek yok

he zaten kpro gelicekse yoldaysa hiç kimseyi ugraştırma derim zaten kpro dan iptal ediyorsun sorunsuz kullanıyorsun

Kpro için o soket lazım degil anlıyacagın
hadi kolay gelsin

miniks
06-12-2010, 14:41
kanka arastır ozaman 5600deme vtec acmasına 5200vtec 8600redlıne, 9100cevırtıyolar rev lımıt haberın olsunda bı araştır nete gır hadı panpaa

For mugen ECU, it depends on what spec you got. There is current 2 (3 soon)
1 is HOA N1 spec. VTEC 5250, Redline 8600
2 is N1 Race Spec. VTEC 5250, Redline 9100 (require valve spring change)

moruk bu yazıları buldugun internet ortamındaki forumların birde konu tarihlerine bak en iyisi

heralde 2003 2004 falandır

artık bu beyin üretilmiyor ki onu da geçtim hiç N1 race ecu olan birisine de rastlamadım

BMK TypeR
06-12-2010, 14:42
Buarada mugen n1 var iken 8700 dolaylarinda kesiyordum.. Stockken tabi..
mugen n1 bendede 8600kesıcısı,

BMK TypeR
06-12-2010, 14:43
moruk bu yazıları buldugun internet ortamındaki forumların birde konu tarihlerine bak en iyisi

heralde 2003 2004 falandır

artık bu beyin üretilmiyor ki onu da geçtim hiç N1 race ecu olan birisine de rastlamadım

kanka bısey demıyorum kı ben bılıyosun fb yaparken arastırdım burdakı typer cuplarada sordum ama 9100cekme seklı var ama nasıl cekıyoalr bılmıyorum, mugen yay şapkada satılıyo 700kusur dolar sanırım bu olay ıcın,

vtc mania
07-12-2010, 11:36
pekı hy typera fb dekı mugen cıftkurtlarda aktarıldıgından berı arıza yanıyor tesısatta yapıldı yanı mugen tesısat. arıza neden yanıo headersdakı oksıjen sensorunde yanıltıcı olmamasındanmı

JenGoO
07-12-2010, 13:33
Mugen tesisati nasil yaptirdiniz, hic anlamadim simdi bu olayi. Arizanin yanmasi oksijen sensorunun devre disi olmasi mugen de bu yuzden zengin calisir ve ariza yakar, ben yaniltici yaptirttim fakat yanmaya devam etti , ozgune sordum mugen ; oksijen sensorunu yaniltmaya calistigi icin ariza yakiyo demisti.

BMK TypeR
07-12-2010, 13:53
Mugen tesisati nasil yaptirdiniz, hic anlamadim simdi bu olayi. Arizanin yanmasi oksijen sensorunun devre disi olmasi mugen de bu yuzden zengin calisir ve ariza yakar, ben yaniltici yaptirttim fakat yanmaya devam etti , ozgune sordum mugen ; oksijen sensorunu yaniltmaya calistigi icin ariza yakiyo demisti.

tesısat yapılmadı:) fb typerdakı mugen tesısat ve mugen beyın hy typer gectı, aktarma sadece,

Onur typer
07-12-2010, 16:23
yanı tabıkı tesısat yapılmadı aktarıldı demek ıstedık

miniks
07-12-2010, 16:45
İmmobilizer kodlanmadıgından dolyaı arıza yanıyor

oksijen sensoru ile alakası yok

JenGoO
07-12-2010, 17:07
Buyur burdan yak neyse ben daha irdelemiyorm buarada suan torktayim iyi bir elektrikci miniksin solediklerini aynen tekrar etti yaglama sensoru yuzunden safe mode da olay cozuldu pinleri kontrol ettircm yrn tesekkur ederim bilgilendirmeler icin hakikaten ustadsiniz..

miniks
07-12-2010, 17:22
Rica ederim işinin çözülmesine sevindim

JenGoO
07-12-2010, 18:16
Ben tesekkur ederim bu arada onceki postlarinizda bu setupla sorun yasayabilirsiniz demissiniz, bunu neye gore soylediniz aciklarsaniz sevinirim, en azindan sorun cikarsa aptal modeline donmeyelim :)

miniks
08-12-2010, 08:53
Sorun yaşayabilirsin dememdeki olay şu

Her markanın egzantriklerinin üzerinde bir son ısıl işlem vardır sertleştirme ve kaplama dayanıklılık acısından metal metala sürttükçe aşınır cünkü

şimdi Toda K20 ler için subap şapkası üretmedi sebebi zaten oem subap şapkaları titanium oldugu için

mesela skunk degilde crower yada supertech valvetrain almış olsan sana bunları sölememe gerek kalmazdı

ama skunk cam ler biraz fazla agresif ve sert vtec acan bir yapıya sahip

bu yüzden onların yay tansiyonları daha yüksek ve şapkaları daha sert

Ben toda egzantrik ile oem şapka toda yay kullanılması taraftarıyım yada eibach EVS + oem şapka da olabilir

yaşabilcegin sorun egzantriklerin erken aşınması olabilir ama sadece ihtimaller üzerine konuşuyoruz hiç birşey olmayada bilir olabilir de

chiefkadir
08-12-2010, 20:42
Cengoo naaptın bugün işin görüldümü sorun çözüldümü

JenGoO
08-12-2010, 22:07
Cengoo naaptın bugün işin görüldümü sorun çözüldümü

yarına kaldı abi, tesisatın farklı olması işimizi uzattı..Yarın öğleden sonra yapılacak inşallah..

GokhanErol
09-12-2010, 22:55
Cengoo bugunde dedim ben olsam k-pro gelene kadar uğraşmam,yarım tesisat var pinoutlar farklı tak k-proyu disable deyip vtec üstü gez... :D
olmuşmu diye bakarız sonra olmuyo 4000dd safe mode:) duydun sesleri 9k rpm up...:D

JenGoO
10-12-2010, 19:03
Cengoo bugunde dedim ben olsam k-pro gelene kadar uğraşmam,yarım tesisat var pinoutlar farklı tak k-proyu disable deyip vtec üstü gez... :D
olmuşmu diye bakarız sonra olmuyo 4000dd safe mode:) duydun sesleri 9k rpm up...:D

Olum ne sövdüm size yaaa :D tunel altında nasıl triplere girdim bi görseniz :)

Beyler tesisat işiyle upraşmıyorum artık işin içinden çıkan usta yok herkes farklı şeyler soyluyor zaten kafam allak bullak oldu yağmur yağmaya başladı zaten jeep spec devam edicem, kpro geliyor gelene kadar kontak basmayı düşünmüyorum

miniks
11-12-2010, 07:31
O tesisatı söküp gönder sen bana

yapıcam geri yollucam

bir dua etsen yeter başka bişi istemem

JenGoO
11-12-2010, 14:52
O tesisatı söküp gönder sen bana

yapıcam geri yollucam

bir dua etsen yeter başka bişi istemem

Abi sana zaten ne kadar dua etsem az işini gücünü bıraktın ilgilendin eyvallah. Ama kpro geliyor ya uğraşmanın bir anlamı var mı sence? Nasıl olsa disable edebildiğin birşey. Zaten heryer kar arabayı çektim garaja 15 gune kadar gelir gibi gözüküyor prb..

miniks
13-12-2010, 12:48
olduki arabayı satacan Kproyu söküp satacan

ozaman ne yapıcaksın :)

istersen yatıyorken araba sök tesisatı yolla bana

JenGoO
13-12-2010, 23:48
Hilmi abi senin hakkın ödenmez..

Cimmeria
14-12-2010, 07:59
gerçekten şöyle bir işi çok az insan yapar

emrah type-r
14-12-2010, 13:42
aynen..hılmı ıle ahmet herkesın ısını gorur....

miniks
14-12-2010, 14:18
Elimizden geldigince

komşu komşunun külüne muhtaçtır

unutmamak lazımm

JenGoO
15-12-2010, 01:05
Hiç şüphem yok adam gibi adamlar zaten..

BMK TypeR
15-12-2010, 11:57
Ne oldu şimdi tesısatlar aynımıymış:)

JenGoO
15-12-2010, 13:17
Tesisatın pinoutları farklı olduğuna göre, aynı mı farklı mı bilemiyorum ama işimi Ankarada göremediler..Hilmi baba çözer bizim işi ;)