PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Orta susturucu performans icin gerekli mi?



Time-R
13-09-2010, 20:48
Arkadaslar aracimda turbo vs. yok, motor kodum d16a9, elimde ebay mali 4 - 2 - 1 krom headers orta performans krom susturucu, 51'lik duz boru ve son susturucu 60 mm'lik otto tarzi slincer'li bir egzoz sistemi kurmak uzereyim.

Suanda ise aracimda pipercross shortram ve crx 3. - 4. dislim var.

Sormak istedigim sey su, orta susturucunun performansa katkisi var midir? eger performansa katkisi yoksa sesi keseceginden yada cizirtiyi alacagindan takmak istemiyorum, 3000 devirden sonra cizirtiyi ve gurultuyu seviyorum

VTECCC
13-09-2010, 20:52
orta susturucunun katkısı elbet vardır, örneğin benim araçtaki o.s değişti, dandik yan sanayi bişey taktılar. Arabada teklemeler oluyor ve yokuşlarda yığılma oluyor zorlanıyor araba. Orta susturucu bu bakımdan önemlidir.

memet_26
14-09-2010, 14:23
onu bende merak ediyordum iyi oldu teşekkürler :)

MiaMi
14-09-2010, 14:26
http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=44454


Arkadaşlar VTI kullanıcısı olan her kişi için gerekli olan bilgileri toparlamak istedim.Bu yazdıklarım defalarca benim denediğim ve vti kullanıcısı utsa arkadaşlar ile hemfikir olduağumuz mod uygulamalarıdır.

Bu yazdıklarım Filtre Komple Egsozlu gün içindede bu modlarla kullanacağım diyenler için.

* Egsoz
60'lık Magnaflow,51'lik SuperSprint Type R,60'lık Otto,60'lıkMegan Racing Carbon,51'lik Isotto kullandım.
En iyi egsoz şuanki aklım ile SS Type R'dır.İkinci sırada Megan Racing Carbon geliyor.
Yani egsoza asla ve asla yüksek paralar vermeyin paranıza yazık. 50 tl lik OTTO ile 500 tl lik bi egsoz arasındaki tek fark markanın verdiği bi his o hissi bilirsiniz ve ses farkıdır. Ben çırlayan egsozu sevmem ki her vti kullanıcısı maximum 6 ay sonra cırlayan egsozdan nefret eder.

* Düz Boru ve Egsoz Boru Sistemi
48mm
51mm
60mm
Komple düz boru kullandım çap büyüdükçe alt devirler öldü üst deviler canlandı. 51 mm ve 60 mm arası üst devirde fark yok.İlla düz komple düz boru kullanacağım diyene 51 mm tavsiye ederim.

Gelelim orta susturucu işine ki ben kesinlikle kullanın diyorum. Tabi unutmayın diyorumki çıtır mod'lu araçlar için.
51 mm orta boruya yine tüp şekilde 51 mm bir orta susturucu çok güzel olur. Sesi toklaştırır polisle baş ağrımaz ve denediğim kadarı ilede düz borulu zamanlarıma göre araç aynı gidiyor.

Son susturucu çap olayı.
Satılan egsozlarda minimum 51mm lik bulunduğundan ilk ölçü bu olsun.
51mm Boru çapı ufaldıkça egsozun içinde ses daha az absorbe oluyor ve cırlıyor araç.
60mm Bence 51 mm orta borulu bir sistem için idealdir.Ses tok ve performans iyi.
76mm Atmosferik bir araç için kesinlikle gereksiz heleki çıtır modda.

Egsoz işini sanırım çözdük tekrar tekrar aramayın bişey. Unuttuğum bişey varsada yazarım ileride.


* Debriyaj
Eğerki değiştirecek olanlar var ise
Exedy Stage 1 yani Organic debriyaj çok iyi
1. Ayağı yormuyor oem debriyaj kadar yumuşak.
2. 200 hp araçlara kadar sorunsuz destekliyor.
Yani herhangi bir markanın stage 1 debriyajını kullanabilirsiniz. Bizde stage merakı olduğundan stage 6 takmak isteriz ama gerek yok.

* Hafif Volan
Arabamda Exedy Hafif volan var kullanım yorumlarım.
+ Araç devirlenmesi daha iyi oldu
- Top speed biraz sorun oldu normal bir vti 5 de 2 boy arkamda iken yanıma gelebiliyor. Yani arabamdaki tek artım ince conta olmasa gelip 5 te geçerler.
Teorik olarak hafifleyen volant ın her alanda yararlı olucağını düşünebilirsiniz ama yanlış hafifleyen volantın 'enerjiyi absorbe etmesi' daha azdır özellik ile de yüksek sürat ve viteslerde.

* Filtre
Bana göre en güzel filtre sistemi motordan sıcak hava alma yalıtımı yapılmış bir short ram filtre kitidir. Bunu pekçok arkadaşlada konuştuk en tepkili , yaz kış kullanacağın filtre sistemi olduğu kosunda hemfikir kaldık. Güzel bir soğuk hava besleme borusu ile short ram kit tavsiye ederim.

Cold air kullanmadım lakin cold air filtrenin memleketimizde pek kullanıma uygun olmadığını düşünüyorum.


Sağlıklı bir vti yürürü isteyenler için çıtır setup Motor içi komp değerleri falan sorunsuz sayıyorum.
Yeni Benzin pompası
Yeni Enjektör
Yeni Kayış seti
100.000 Km üstü araçlar için Sıfır O2 sensör
Oem BKR6EN buji.
Subap Ayarı
Avans Ayarı
Gerekli ise Debriyaj
Cold Air Filtre Kit ( Soğuk Hava Alacak ) + Ufacık filtresi olmasın.
2" Header
51 lik egsoz sitemi
51 lik veya 60 lık egsoz

Yoruldum sabah sabah sonra devam ederiz.

Sefa_vts
14-09-2010, 14:28
Performansa etki derken 1.6 130 hp lik araçta sadece bi orta susturucu ile fark hissedecek kadar hassas isen sen zaten cevabı biliyorsundur..

atahan
14-09-2010, 14:58
bana kalırsa kullan orta susturucu hem altların daha iyi olur hemde çok gürültüyü keser .

Time-R
14-09-2010, 19:56
Performansa etki derken 1.6 130 hp lik araçta sadece bi orta susturucu ile fark hissedecek kadar hassas isen sen zaten cevabı biliyorsundur..

Hassas olmaya ne gerek var be kardesim ama pof poflemissin iki tane arac var diyelim birisi orta susturucu takmamis birisi takmis denerler gorurler performansa etkisi var mi yok mu? Ben sizlerden yorum beklerken denemislerdir gormuslerdir diye dusunuyorum :)

Bu zamana kadar sen hassaslikla mi ogrendin herseyi? kendi kendine mi denedin hissetmeye calistin bazi seyleri :)

Time-R
14-09-2010, 19:57
bana kalırsa kullan orta susturucu hem altların daha iyi olur hemde çok gürültüyü keser .

sagol tesekkurler atahan bakalim sanirim kullanmicam gibi ama maddiyat meselesi tabi


http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=44454

Abicim altin gibi tecrubeye dayanikli bilgiler cikmis ortaya cok tesekkur ederim ben bu metinden sorumun cevabini aldim, yardimin icin tesekkur ederim, keske aratsaymisiz ama arama motoruna henuz alisamadik iste :S

MiaMi
15-09-2010, 13:28
Yardımcı olabildi isek ne mutlu. Sağolasın.

ukku
15-09-2010, 13:35
atmosferikte her zaman 1 tane orta susturucu iyidir diyorum :)

Time-R
15-09-2010, 15:03
atmosferikte her zaman 1 tane orta susturucu iyidir diyorum :)

bakalim once takmicam ortayi, eger cok yirtarsa kulagimi takarim bi tane ileri dogru :)

halilcan9455
15-09-2010, 17:49
bana göre arabadaki çekişi etkileyen en önemli faktörlerden biridir egsoz.

burrburn
16-09-2010, 08:41
Bana kalırsa orta susturucu takıp takmama kararını çıkacak olan sese göre değil de aracın gidişine göre vermelisin. Öncelik akıcı bir gidiş yakalamak olmalı. Ses uğuruna yapılmış bazı sistemlerde aracın ne kadar zorlandığını ya da orjinal verilerinin altında kaldığını gördüm.

Enteresan denemelerimden birinde headers tan sonra büyük bir orta susturucu takmıştım ve cıkışından itibaren iki boru halinde sağ ve sol arka lastik önlerinden uçlarını susturucusuz çıkartmıştım. hatta neredeyse sert virajlarda yere değeceklerdi. ses olarak alt devirlerde tok üstlerde ise cok fazla incelmeyen cızırtısız güzel bir ses almıştım fakat gidişe bakılınca standart değerlerin altında kaldığını görmüştüm.

Bence önce aracı dyno ya sok yada sürekli denediğin bir arkadaşınla dene sonra git tak sistemini bir daha aynı denemeleri yap aradaki farka bakıp ne kazandıgını ya da ne kaybettiğini gör derim. ses yanıltıcı olabiliyor malesef.

kolay gelsin.

Selcuk_RoL
16-09-2010, 08:49
Bence orta susturucu sart

Sefa_vts
17-09-2010, 13:05
Hassas olmaya ne gerek var be kardesim ama pof poflemissin iki tane arac var diyelim birisi orta susturucu takmamis birisi takmis denerler gorurler performansa etkisi var mi yok mu? Ben sizlerden yorum beklerken denemislerdir gormuslerdir diye dusunuyorum :)

Bu zamana kadar sen hassaslikla mi ogrendin herseyi? kendi kendine mi denedin hissetmeye calistin bazi seyleri :)

Yok kendi kendime öğrenmedim ama sineğin yağınıda çıkartmadım..

Deneme yapıcksan düz mantık gidelim... Orta susturuculuda tork eğrisi daha altta olucaktır bastığınız devire göre öne atlar, diğer araçta ise iptal var ise üst devirleri daha rahat dönücektir diğerine nazaran ama bana sorarsan Ne yaparsan yap 92-94 arası üretilmiş 2 araba egzozdan dolayı birbirinin önüne geçmez.. Hatta aynı tarz işlemlerin olduğu 2 araba yan yana yürüyorsa bence büyük şanstır.. Metal yorgunluğu aksların yağı bile etkili bu koşulda.. Ama gelde anlat işte.. Siz cevabınızı almışsınız zaten..