PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : B18A2 subap ayarı (valve adjustment specs?)



Osman Bahadır
15-09-2010, 22:53
Merhabalar.

B18A2 motorlu '91 integra'm var. Subap ayarını kendim yapıyorum. Lakin bir türlü subap aralığının olması gereken normal değeri nedir tam emin olamadım.

Bu B18A2 motor B18A1'den farklı. Bunda herkes hemfikir. B18A2 şekil itibariyle B18B'nin birebir aynısı. İşin garip tarafı bu B18A2 TR haricinde hiçbir pazarda satılmamış. Bu yüzden B18A2 için nette hiçbir spec yok.

Şimdi bu B18A2'nin subap ayarını B18A1'e göre mi yapacağız yoksa B18B'ye göre mi? B18A2'nin silindir kapağı B18B ile aynı görünüyor. B18A1'den farklı, daha agresif bir kam mili var.

Nette şu değerler var;


Valve clearance specs

B18A
INTAKE: 0.006" - 0.007" (0.15mm - 0.19mm)
EXHAUST: 0.007" - 0.008" (0.17mm - 0.21mm)

B18B
INTAKE: 0.003" - 0.005" (0.08mm - 0.12mm)
EXHAUST: 0.006" - 0.008" (0.16mm - 0.20mm)

B18C
INTAKE: 0.006" - 0.007" (0.15mm - 0.19mm)
EXHAUST: 0.007" - 0.008" (0.17mm - 0.21mm)


Dün B18B 'yi esas alarak emme 0,10mm, egsoz 0,16mm ayarladım. Araçta subap sesi yoktu. Motor çok sessiz çalıştı. Fakat biraz fazla sıkı oldu gibi geldi bana. Üst devirlerde farklı emiş sesi hissettim. Fazla sıkı yapıp bir de kam'ı bozmayalım dedim.

Bugün B18A 'yı esas alarak emme 0,15mm, egsoz 0,18mm ayarladım. Bu sefer de çok bariz subap sesi var motorda.

Şimdi eminim içinizden diyorsunuz ki "götür bir honda ustasına, yapsın sana ayarını". Ama kazın ayağı öyle değil işte. Ben ömrümde B18 serisinin A-B-C ve alt serileri için ayrı ayrı subap ayarı spec'ini bilen ve uygulayan bir usta görmedim, duymadım, hayal edemiyorum, usta tanımlamama uymuyor. Klasik bir usta 0,15-0,20mm veya 0,20-0,25mm yapar geçer. Bakmaz motor koduna. Bu yüzden hiçbir ustaya güvenemiyorum.

Gelin şu işe bir netlik kazandıralım. Bu TR'ye gelen B18A2 motor neyin nesidir? B18A1 ile aynı spec'lere mi sahiptir? Yoksa B18B midir?

Benim '91 B18A2 Teg'im için uygun subap aralığı nedir? Varsa kaynağınız...

Yorumlarınız ve yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.

fsunnetci
15-09-2010, 23:06
B18B motoru ile B18A motoru farklı birbirinden..
B18A serisi Türkiyede olmayacaktı zaten çünkü Türkiyeye böyle bir araba göndermediler zaten 1991 Körfez savaşının patlak vermesi sonucunda gemide yüklü olan integralar mecburiyetten incirlik üssüne indirildiler ve burda kaldılar 220 adet TEG:D
Derdini çok iyi anlıyorum Honda Radar Şeref Usta bu konuda sana yardımcı olurdu ama o da bu siteye üye değil Teamhondaintegra.com sitesinden ulaşabilirsin kendisine:rolleyes:

Osman Bahadır
15-09-2010, 23:12
B18B motoru ile B18A motoru farklı birbirinden..
B18A serisi Türkiyede olmayacaktı zaten çünkü Türkiyeye böyle bir araba göndermediler zaten 1991 Körfez savaşının patlak vermesi sonucunda gemide yüklü olan integralar mecburiyetten incirlik üssüne indirildiler ve burda kaldılar 220 adet TEG:D
Derdini çok iyi anlıyorum Honda Radar Şeref Usta bu konuda sana yardımcı olurdu ama o da bu siteye üye değil Teamhondaintegra.com sitesinden ulaşabilirsin kendisine:rolleyes:

Hocam mümkünse özel mesajla veya buradan şeref ustamıza ulaşabileceğim bir telefon numarası gönderirsen sevinirim.

B18A'ların hepsi aynı ise tamam. Yani B18A1 ile B18A2'nin subap ayarı aynı ise B18A1'e göre yaparım. B18A1 kitapçığı var bende. Ve 0,10mm-0,18mm görünüyor spec.

Maxiboost
15-09-2010, 23:16
http://www.clubintegra.com/board/showpost.php?p=499960&postcount=10

diye yazmış biri, aslında service manual araştırmak lazım kesin çözüm için :)

Osman Bahadır
15-09-2010, 23:30
http://www.clubintegra.com/board/showpost.php?p=499960&postcount=10

diye yazmış biri, aslında service manual araştırmak lazım kesin çözüm için :)

Hocam bu arkadaş da kesin Türk. :D

Zaten 4kapı, B18A2 motorlu integra TR'den başka yerde görmedim.

Lakin arkadaşın saat anlayışı ile bizimkisi pek uymuyor. Çünkü onun verdiği değerlere göre yapınca epey bir subap sesi geliyor.

Bir başka nokta da şu ki B18A1 için elimde service manual var. Ve bu manual'de 0,10-0,18mm görünüyor ki bu ortalıkta gezen, benim de ilk mesajda alıntıladığım listede B18B'nin spec'i.

Yani kitapçığa göre ilk mesajda alıntıladığım ölçü de yanlış. Ayrıca sizin link verdiğiniz "saat gibi çalışıyor" diyen arkadaşın verdiği ölçü de yanlış.

Maxiboost
15-09-2010, 23:34
Hocam bu arkadaş da kesin Türk. :D

Zaten 4kapı, B18A2 motorlu integra TR'den başka yerde görmedim.

Lakin arkadaşın saat anlayışı ile bizimkisi pek uymuyor. Çünkü onun verdiği değerlere göre yapınca epey bir subap sesi geliyor.

Bir başka nokta da şu ki B18A1 için elimde service manual var. Ve bu manual'de 0,10-0,18mm görünüyor ki bu ortalıkta gezen, benim de ilk mesajda alıntıladığım listede B18B'nin spec'i.

Yani kitapçığa göre ilk mesajda alıntıladığım ölçü de yanlış. Ayrıca sizin link verdiğiniz "saat gibi çalışıyor" diyen arkadaşın verdiği ölçü de yanlış.


webcam fotoyu gorunce tahmin ettimde infosunda bişi yazmıyordu. Ben bi araştırayım şunu kesin bilgi vereyim :)


araştırdım türkmüş :D


BOURGEON is offline

Join Date
16 Aug 2009
Location
TURKEY

Osman Bahadır
15-09-2010, 23:38
webcam fotoyu gorunce tahmin ettimde infosunda bişi yazmıyordu. Ben bi araştırayım şunu kesin bilgi vereyim :)

Teşekkürler hocam ilgilendiğin için.

Aradığım şey tam olarak B18A2 motor için valve clearance spec. Veya B18A2 ile B18A1'in eşit olduğuna emin olsak da yeter.


@fsunnetci; hocam sana da teşekkürler.

fsunnetci
16-09-2010, 00:03
B18b blokta knock sensörü var ve pistonlar farklı bizim B18A2 lerden ve B18b bloklar 1994-2000 model Acura ıntegralarda kullanılıyor dolayısı ile bizim 1991 obd0 TEG'lerden farklı subap ayarları var..
Şeref Ustaya dediğim siteden ulaşabilirsin eğer ulaşamazsan tel numarasını yollarım sana ..teamhondaintegra.com bu siteye üye kendisi..

fsunnetci
16-09-2010, 00:04
webcam fotoyu gorunce tahmin ettimde infosunda bişi yazmıyordu. Ben bi araştırayım şunu kesin bilgi vereyim :)


araştırdım türkmüş :D


BOURGEON is offline

Join Date
16 Aug 2009
Location
TURKEY
:D:DTürkler her yerde Maşallah:icon_tup:

stlegal
16-09-2010, 07:48
Hocam akşamda konuşmuştuk senin kapağın b18b1 le aynı kapak
sadece b18a2de yaylar nihon hatsujo b18b1 de chuo hatsujo ama verdiği değerler aynıdır kapakta egzantrik hariç en ufak farklılık yoktur.

http://i325.photobucket.com/albums/k365/stlegal/Adsz.jpg?t=1284616213

Osman Bahadır
16-09-2010, 08:42
Hocam akşamda konuşmuştuk senin kapağın b18b1 le aynı kapak
sadece b18a2de yaylar nihon hatsujo b18b1 de chuo hatsujo ama verdiği değerler aynıdır kapakta egzantrik hariç en ufak farklılık yoktur.

http://i325.photobucket.com/albums/k365/stlegal/Adsz.jpg?t=1284616213

Hocam şimdi oldu. :icon_tup:

B18B1 denkliğini öğrendiğim iyi oldu.

Verdiğin spec'e göre I 0,10mm - E 0,18mm ayarlıyorum. Dün akşam 0,15-0,18mm ayarladım ama şıkırtı oluştu. Emmeyi 0,10'a düşürünce çözülür muhtemelen.

Bir de şu trigerin gergisini ayarlayalım, gerisi kolay.

Teşekkür ederim yardımların için. Görüşmek üzere.

timucintt
16-09-2010, 14:35
belki ayar tutmuyorsa egzantrik yataklarında boşluk olabilir... boşluk varsada düzgün değerde bir subab ayarıylada şakırtılı çalışır...

Osman Bahadır
16-09-2010, 23:15
Tamamdır dostlar.

Şimdi geldim atölyeden. Emme 0,10mm egsoz 0,18mm ayarladım. Saat gibi de çalışıyor. Subap sesi de yok. Yalnız yolda test edemedim. Yarın aracı biraz üst devirlerde deneyeceğim. Bakalım çekişte durum nasıl...

Yardımda bulunan herkese teşekkürler.


ekleme;

şimdi aracı denedim. sonuç mükemmel. :icon_tup:
hem sessiz, hem de performanslı oldu.

yalnız tüm subapları birebir aynı sıkılıkta yapmak çok önemli. bittikten sonra 3 tur da tekrar ölçüm yaptım eşit olduğuna emin olana dek.