Osman Bahadır
15-09-2010, 22:53
Merhabalar.
B18A2 motorlu '91 integra'm var. Subap ayarını kendim yapıyorum. Lakin bir türlü subap aralığının olması gereken normal değeri nedir tam emin olamadım.
Bu B18A2 motor B18A1'den farklı. Bunda herkes hemfikir. B18A2 şekil itibariyle B18B'nin birebir aynısı. İşin garip tarafı bu B18A2 TR haricinde hiçbir pazarda satılmamış. Bu yüzden B18A2 için nette hiçbir spec yok.
Şimdi bu B18A2'nin subap ayarını B18A1'e göre mi yapacağız yoksa B18B'ye göre mi? B18A2'nin silindir kapağı B18B ile aynı görünüyor. B18A1'den farklı, daha agresif bir kam mili var.
Nette şu değerler var;
Valve clearance specs
B18A
INTAKE: 0.006" - 0.007" (0.15mm - 0.19mm)
EXHAUST: 0.007" - 0.008" (0.17mm - 0.21mm)
B18B
INTAKE: 0.003" - 0.005" (0.08mm - 0.12mm)
EXHAUST: 0.006" - 0.008" (0.16mm - 0.20mm)
B18C
INTAKE: 0.006" - 0.007" (0.15mm - 0.19mm)
EXHAUST: 0.007" - 0.008" (0.17mm - 0.21mm)
Dün B18B 'yi esas alarak emme 0,10mm, egsoz 0,16mm ayarladım. Araçta subap sesi yoktu. Motor çok sessiz çalıştı. Fakat biraz fazla sıkı oldu gibi geldi bana. Üst devirlerde farklı emiş sesi hissettim. Fazla sıkı yapıp bir de kam'ı bozmayalım dedim.
Bugün B18A 'yı esas alarak emme 0,15mm, egsoz 0,18mm ayarladım. Bu sefer de çok bariz subap sesi var motorda.
Şimdi eminim içinizden diyorsunuz ki "götür bir honda ustasına, yapsın sana ayarını". Ama kazın ayağı öyle değil işte. Ben ömrümde B18 serisinin A-B-C ve alt serileri için ayrı ayrı subap ayarı spec'ini bilen ve uygulayan bir usta görmedim, duymadım, hayal edemiyorum, usta tanımlamama uymuyor. Klasik bir usta 0,15-0,20mm veya 0,20-0,25mm yapar geçer. Bakmaz motor koduna. Bu yüzden hiçbir ustaya güvenemiyorum.
Gelin şu işe bir netlik kazandıralım. Bu TR'ye gelen B18A2 motor neyin nesidir? B18A1 ile aynı spec'lere mi sahiptir? Yoksa B18B midir?
Benim '91 B18A2 Teg'im için uygun subap aralığı nedir? Varsa kaynağınız...
Yorumlarınız ve yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
B18A2 motorlu '91 integra'm var. Subap ayarını kendim yapıyorum. Lakin bir türlü subap aralığının olması gereken normal değeri nedir tam emin olamadım.
Bu B18A2 motor B18A1'den farklı. Bunda herkes hemfikir. B18A2 şekil itibariyle B18B'nin birebir aynısı. İşin garip tarafı bu B18A2 TR haricinde hiçbir pazarda satılmamış. Bu yüzden B18A2 için nette hiçbir spec yok.
Şimdi bu B18A2'nin subap ayarını B18A1'e göre mi yapacağız yoksa B18B'ye göre mi? B18A2'nin silindir kapağı B18B ile aynı görünüyor. B18A1'den farklı, daha agresif bir kam mili var.
Nette şu değerler var;
Valve clearance specs
B18A
INTAKE: 0.006" - 0.007" (0.15mm - 0.19mm)
EXHAUST: 0.007" - 0.008" (0.17mm - 0.21mm)
B18B
INTAKE: 0.003" - 0.005" (0.08mm - 0.12mm)
EXHAUST: 0.006" - 0.008" (0.16mm - 0.20mm)
B18C
INTAKE: 0.006" - 0.007" (0.15mm - 0.19mm)
EXHAUST: 0.007" - 0.008" (0.17mm - 0.21mm)
Dün B18B 'yi esas alarak emme 0,10mm, egsoz 0,16mm ayarladım. Araçta subap sesi yoktu. Motor çok sessiz çalıştı. Fakat biraz fazla sıkı oldu gibi geldi bana. Üst devirlerde farklı emiş sesi hissettim. Fazla sıkı yapıp bir de kam'ı bozmayalım dedim.
Bugün B18A 'yı esas alarak emme 0,15mm, egsoz 0,18mm ayarladım. Bu sefer de çok bariz subap sesi var motorda.
Şimdi eminim içinizden diyorsunuz ki "götür bir honda ustasına, yapsın sana ayarını". Ama kazın ayağı öyle değil işte. Ben ömrümde B18 serisinin A-B-C ve alt serileri için ayrı ayrı subap ayarı spec'ini bilen ve uygulayan bir usta görmedim, duymadım, hayal edemiyorum, usta tanımlamama uymuyor. Klasik bir usta 0,15-0,20mm veya 0,20-0,25mm yapar geçer. Bakmaz motor koduna. Bu yüzden hiçbir ustaya güvenemiyorum.
Gelin şu işe bir netlik kazandıralım. Bu TR'ye gelen B18A2 motor neyin nesidir? B18A1 ile aynı spec'lere mi sahiptir? Yoksa B18B midir?
Benim '91 B18A2 Teg'im için uygun subap aralığı nedir? Varsa kaynağınız...
Yorumlarınız ve yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.