Orijinalini görmek için tıklayınız : Antifiriz koymanın bi kurali varmidir?
arabam 306 gti antifiriz koydum garajda duruyodu gozume takılıp duruyodu arabada garajdaydi 3-4 gundur mars basmamistim antifiriz 4 mevsimlik yaziyodu ustunde radyarore koydum ve kutuyu cope attim.sonra tuzladan pendike e5 den giderken araba hararet yapti ama hararet gostergesi normal gosteriyodu bi gariplik sezdim saga cektim kaputu actimki motor yaniyo hararet yapmis.ordan oynatmadim daha cekiciyle kartal sanayiye goturdum radyatore motor yagi karismis bunun nedeni ne olabilir bilgisi olan varsa paylasirsa sevinirim.
büyük ihtimal yağ soğutucusu arızaya girmiştir..
utkuselamoglu
20-09-2010, 22:13
radyatörde su eksilmiş ise kapak harareti düzgün okumaz ve sabit kalır ama o esnada motor ısındıkça ısınır.. en çok hararet sebeplerinden birisidir. ısı müşüründe su olmayınca sıcaklı artmaz net ölçmez ve sen normal sanırsın devam edersin...
büyük geçmiş olsun inşallah çok fazla bi masraflık bi durum yoktur...
hava fln almadim o antifiriz 6 aydir duruyodu cope atmak icin kullanimda kalksin dedim oyle actim radyatore doktum kapattim.ne olduysa ondan sonra oldu motorum saat gibi calisiyo 306 larda kronik olan vuruntu sesi bile yok daha rektefiye gormemis bi motor.yag sogutucusu saglammis usta oyle dedi ve ust kapagi soktu.dedigi su su kanali ile yag kanali yanyanaymis o kanallarda catlak olmus olabilir bunu ogrenmek icinde ust kapagi rektefiyeye teste gonderdi bugun testten geldi kapak tertemizmis.simdi altini sokup gondrecek ondami catlak var diye test ettirecek.bende simdi dusunurken acaba o antifirizdenmi oldu hersey diye kafama takıldı konu acim dedim.
utkuselamoglu
20-09-2010, 22:23
eğer hep su kullanıldı ise antifreeze kullanmaya kalkınca eski motorlarda motorun içindeki su kanalları genişliyor açılıyor. mesela bi yerde çatlak var ise o bir şekilde zamanlan tıkanmış ve kaçırma yapmıyor ise antifreeze koyunca o çatlak açılıp su kaçırmaya başlaya biliyor.
radyatorde hic antifiriz yoktu sadece su vardi mevcut suya antifiriz ekledim.ve 10 km e5 de bi clio rs ile gazladim araba hararet yapti ama gosterge gostermedi iste.simdi o catlaktan bahsetti usta onu bulmaya calisiyolar.ust kapakta cıkmadi ve ust kapakda sorunda olmamis testten geldi kapak.yarin alti sokulup teste gidecek.pistonlarda sorun gorunmuyo insallah testte sorun cıkmazda catlak bulunursa ne gibi bi masraf cikar acaba?
utkuselamoglu
20-09-2010, 22:41
radyatorde hic antifiriz yoktu sadece su vardi mevcut suya antifiriz ekledim.ve 10 km e5 de bi clio rs ile gazladim araba hararet yapti ama gosterge gostermedi iste.simdi o catlaktan bahsetti usta onu bulmaya calisiyolar.ust kapakta cıkmadi ve ust kapakda sorunda olmamis testten geldi kapak.yarin alti sokulup teste gidecek.pistonlarda sorun gorunmuyo insallah testte sorun cıkmazda catlak bulunursa ne gibi bi masraf cikar acaba?
karter basıncı yağı su sistemine karışmasını hızlandırıyor... ama büyük ihtimallen bloktan dır.. masraf olarak sürtünen malzemeler piston kol yatak krank vs ve kapaktaki malzemelerinde aşıntı yok sa hararet nedeniylen her hangi bir malzemede bozulma yok ise çok fazla bi masraf çıkmaya bilir ama var ise fiyat artıcaktır. bunu malzemelerin durumunu usta değerlendirdikten sonra konuşman en doğrusu gibi görünüyor.
utku ust kapakta sorun cıkmadi ondan yırttık yani.simdi yarin altı sokulup teste gidecek insallah ondada hararet nedeni ile asinma bozulma olmadiysa test parasi sokme takma flan filanla kurtuluruz masraftan. bu arada silindir kapak contasi sapa saglam cikti yanmamis yani.ayni contayi tekrar kullanicaz.
ilk olarak; antifiriz eklemek için sistemden bir miktar suyu döymek zorundasınız dolayısı ile antifiriz eklerkende sistemin havasını almanız gerekirdi..
İkinci olarak aracın hararet yapması sizin antifiriz koymanıza kötü bir tesadüf eseri denk gelmiş ilk önce hararet müşürünüzü kontrol ettirin..
son olarak, radyatöre yağ, karter e su girmişse yani rengi baileys gibi olmuşsa silindir kapak contası yanmış/ deforme olmuş demektir..
Silindir kapağının eğri olup olmadığının kontrol edip yeni conta taktığınız zaman sorununuz büyük ihtimalle düzelecektir..
ayrıca şunu belirtmek isterim silindir kapak contaları tek kullanımlıktır mutlaka yenisini takmanız gerekir..
geçmiş olsun umarım en kısa zaman da aracınıza kavuşursunuz..
utkuselamoglu
20-09-2010, 22:52
kapak ısısı müşüründe bir sorun oldugunu sanmıyorum çünkü hareret yapıpta arabayı durdurdugunda hararet seviyesi orjinal yerinde imiş ve sistemde su kalmamış üst dönüş hortumunda su yok ise müşür ölçemez ve hararet yanlış gösterir net sıcaklıgı veremez su olmadıgı için...
eski contayı kullanmanız pek sağlıklı olmuycaktır.
utkuselamoglu
20-09-2010, 22:53
contayı değiştirin bence her zaman
contayi degistirelim tamamdir.yillardir 306 gti biniyorum bu 4. ilkdefa radyatore yag karistiran 306 bu oldu ilkdefa basima geldi oteki sorunlarin ne ararsan hepsi digerlerinde olmustu ama bu olayi ilkdefa gordum duydum.
timucintt
20-09-2010, 23:00
daha önceden sürekli çeşme suyu koyup sonradan çamurlu sisteme antifreez koyduysan eğer sistmei komple temizletip borularına baktır mutlaka bir yerde yarılma çatlama oluşacaktır... daha kötüsü olduysa cntan bile yanık olabilir...
valla usta motoru komple soktu ust kapak alt kapak olarak teste tabi tutulacak ozaman rektefiyede temizlerler herhalde herseyini bilmiyorum orda ne gibi islemler yapiyolar ama.ustanın bana demesi komple teste tabi tutulmasinin sebebi isi garantiye almak icinmis.yani motoru topladigi zaman gozu arkada kalmayacak temiz bi is yaptik demek icinmis.bencede nekadar hortum boru kanal ne varsa tertemiz olmali madem soktuler tertemiz toplansin tekrar.
conta olabilr..
valla ben clioya 4 senedir biniyorum 1 kere antifreze koymadım antalyanın havasında gerek olmuyor 1 kere bile hararet yarıyı geçmedi 5 kişi dim dik yokuş çıkmama rağmen....
püff..benim de moralim bozuldu... :(
Radyatör kabında yağ tabakası gördüm sanki...Korkmalı mıyım ??
öncelikle belirtmem lazımki antifreeze sadece kışın donmaya karşı işe yaramaz ,
motor bloğu-üst kapak ve diğer parçaların su mineralleri sayesinde oksitlenmesini - çürümesinide geciktirir . (bu lafım antalyaya)
uzun süre sadece su konmuş motora antifreeze eklendikten sonra
o çürümüş olan bazı yerler kaçırmaya başlayabilir, özellikle su pompası , radyatör gibi yerler.
antifreeze genelde %50 su %50 antifreeze
belki %60 su %40 antifreeze
çok soğuk yerler için kutusunun üzerinde yazan oranlarda eklenebilir .
asla %100 antifreeze koymayın ! motor hararet yapacaktır.
unutmayın,
antifreezinde kalitelisi ve kalitesiz olanları vardır.
+ ömrü vardır, 10 senelik eskimiş ve kutusunda beklemiş antifreeze bence motora zarar verecektir.
bu başlığı açan arkadaş antifreeze ekledikten sonra sürüş sırasında giderken
" bir şekilde " motor sıvısı eksilmiş
artık bir yerden kaçakmı oldu, bloktanmı ? su pompasındanmı ? radyatördenmi ?
eksilen sıvı hararet müşürünün önünün boşalmasına neden oldu,
ntc sensörü havada kaldı, su ile temas etmedi diyelim
o yüzden ısıyı düşük göstermeye devam etti, halbuki motor kavruluyordu
ama arkadaş problemi geçte olsa anladı, baktıki motorda su yok.
motor yağına su karışması demek önce akla kapak contasının yandığını getirir,
eğer öyle birşey yoksa sonraki akla gelen yağ soğutucusu
o da problemli değilse iş zorlaşmaya başlar ki zaten öyle olmuş
bakılan heryer sağlam gözüküyor.
su pompasınada bakın derim eğer bakılmadıysa.
birde kaçak olan yer tam eksozun üstüne denk gelmişse damlayan su eksozda buhar olabiliyor ve yere bakıyorsun hiç su - kaçak yokmuş gibi insanı yanıltabiliyor.
Arkadaşlar zaten bilgilerini paylaşmış.Geçmiş olsun.Umarım dahada detaya girmeden canın yanmadan çözersin
Çok geçmiş olsun, umarım en kısa zamanda çözülür..bende 106'ımda benzer yağ karıştırma durumunu yaşamıştım, yağ soğutucusunu iyi kontrol ettirmenizi öneririm..
arabada dısariya sızan veya gozle gorunen ne su kacagi nede yag kacagi vardi.gittiyim bi 10 km yol e 5 de ve gazlayarak yani dur kalk yapma yok gazlarkende zorlama yok.bi bakrim bi tuhaflik var kaput icinden bi zırıltı seklinde bi ses gelmeye basladi hemen saga cektim durdum kapautu actimki motor kavrulmus ama oyle duman fln yok sadece asiri ısınmıs cok hafifde bi koku ancak kokladigin zaman anliyosun hemen durdurdum motoru ve cekici cagirip servise goturdum hic yurutmeden.radyator kapagini acmadim sıcak oldugu icin serviste actik baktikki yag su karisimi bi sıvı akmaya basladi kapaktan ustanin ilk lafi conta yakmis oldu.bende dedim bu araba conta yakmaz mumkun degil hararet yapmadi cunku.ozaman su sogutucumu dedi yag sogutucumu ondan kaynaklanan bi problem olabilir dedi.sonrasında ona baktiklarinda onun saglam oldugunu soyledi ve mecburen ust kapagi sokucez dedi bende sokun dedim.ust kapak sokuldu conta yanmamis olmasi gerektigi gibi cikti conta.ust kapagi teste gonderdi 1 gun sonra testten geldi kapak Allahtan hicbisey cikmadigi gibi kapakta saglammis hicbir parcasi zarar gormemis isidan yagsizliktan.buraya kadar hersey guzel ama tabi bosuna ust kapak test parasii 300 lira odemis olucam:)bugunde alti sokup teste gonderecek nerde su kacagi veya yag kacagi oldunu bulmak icin.300 lirada o kapak icin test parasi + insallah bisey cıkmazda pistonlarda + bi masraf daha eklenmez.sonrasi yeni conta diger kücük contalar iscilik yagı suyu derken 1 lira ile 1.5 lira arasinda bi mamsraf bekliyorum bu zor parasiz donemimde cok kotu oldu neyse saglik olsun gelismeleri yine yazarim.cevap yazan bilgilendiren arkadaslardanda Allah razi olsun.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.