PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : d16a9 Yag Secimi Yardim (Mobil serisi)



Time-R
25-09-2010, 16:00
Arkadaslar mobil serisinden d19a9 aracima yag secmekte zorlaniyorum. Sizce hangisini kullanmaliyim daha iyi bir yaglanma, rahat calismasi, akis hizi, soguga ve isiya dayanikliligi ve serilik bakimindan?

5 - 40 sordum Mobil 3000 serisi olarak var dediler, mobil1 5-40 diye yag hic uretmemis.

10 - 60 mobil 1 var, 5 - 30 mobil 1 var.

Yag secimim kesinlikle mobil serisi tam sentetik olacak, castrol ve diger marka yaglari tercih etmiyorum, yardimlarinizi bekliyorum arkadaslar.

Mechanix
25-09-2010, 16:05
Mobil 1 0W40 alacaksın.Tam sentetiktir.Bu sayede hem daha az yakar aracın , hemde sürtünme azalacağından performans kazanırsın.

Time-R
25-09-2010, 16:26
Mobil 1 0W40 alacaksın.Tam sentetiktir.Bu sayede hem daha az yakar aracın , hemde sürtünme azalacağından performans kazanırsın.

cok tesekkurler onerin icin mechanix peki soguk aylarda donma olasiligi nedir eksi kac dereceye kadar dayaniklidir bu yag? 0 -40 mobil1?

utkuselamoglu
25-09-2010, 16:29
senin motor biraz yıllanmış oldugundan bence kışın 0-40 koyma yazın koy kışın biraz daha kalın bir yağ kullanmanda fayda olucaktır. 10-40 castrol mesela veya mobil

Selman
25-09-2010, 16:33
Benimde yağ değişim zamanı gelmişti. Bu bilgiler iyi oldu:D

gökberk
25-09-2010, 16:35
Mobil 10-40 yarı sentetik önerirdim...

Mechanix
25-09-2010, 16:36
cok tesekkurler onerin icin mechanix peki soguk aylarda donma olasiligi nedir eksi kac dereceye kadar dayaniklidir bu yag? 0 -40 mobil1?

Kutuplarda yaşamıyorsan sorun olmaz , donmayı dert etme.

Kışın ince , yazın biraz daha kalın yağ kullan.Utkunun söylediği gibi yazın 10-40 kullanabilirsin.

Time-R
25-09-2010, 16:36
senin motor biraz yıllanmış oldugundan bence kışın 0-40 koyma yazın koy kışın biraz daha kalın bir yağ kullanmanda fayda olucaktır. 10-40 castrol mesela veya mobil

sagolasin tesekkur ederim, neden kisin 0-40 olmaz peki?

Time-R
25-09-2010, 16:41
Mobil 10-40 yarı sentetik önerirdim...

Tam sentetik dusunuyorum gokberk en basinda belirttigim gibi konunun kardesim.


Benimde yağ değişim zamanı gelmişti. Bu bilgiler iyi oldu:D

tabi sende yararlan senin onerin ne peki kaclik yag konusunda?


Kutuplarda yaşamıyorsan sorun olmaz , donmayı dert etme.

Kışın ince , yazın biraz daha kalın yağ kullan.Utkunun söylediği gibi yazın 10-40 kullanabilirsin.

Peki ben burada cogu kisinin 5-40, 5-30 tercih ettigini duydum, o yuzden kafam karisti bu konuyu actim mechanix, bende 0-40 alayim diye dusunmustum en basinda ama suan bu 3'lu arasinda gidip geliyorum

5-40 mobil 3000
5-30 mobil1
0-40 mobil1

Selman
25-09-2010, 16:44
Castrol 10-40 kullanmıştık bundan önce heralde gene ölye yapıcaz:) Yada bu sefer mobil alırım.

Time-R
25-09-2010, 16:50
Castrol 10-40 kullanmıştık bundan önce heralde gene ölye yapıcaz:) Yada bu sefer mobil alırım.

peki mobilin hangi serisi? yine mi 10-40 selman?

JDM VTİ
25-09-2010, 16:56
ben kendi aracımda 10-40 castrol tam sentetik kullanıyorum daha yeni değiştirdim. gerçi benim araç teg

Ryhn
25-09-2010, 17:02
senin motor biraz yıllanmış oldugundan bence kışın 0-40 koyma yazın koy kışın biraz daha kalın bir yağ kullanmanda fayda olucaktır. 10-40 castrol mesela veya mobil

Yazdınızı anlayamadım yada bir yazım hatası oldu herhalde. Neden yazınd aha ince kışın kalın yağ önerdiniz?
Benim bildiğim tersi idi ama bir bilgi hatam varsa düzeltirseniz sevinirim.

Time-R
25-09-2010, 17:06
Yazdınızı anlayamadım yada bir yazım hatası oldu herhalde. Neden yazınd aha ince kışın kalın yağ önerdiniz?
Benim bildiğim tersi idi ama bir bilgi hatam varsa düzeltirseniz sevinirim.

isin kotu kismida mechanixte evet utkunun dedigi gibi diye ekledi... halbuki birbirlerinin tam tersini soylediler

Time-R
25-09-2010, 17:40
hala karar veremedim arkadaslar yardim lutfen..

Ryhn
25-09-2010, 17:56
Araçlarıma göre ve motorlarının km lerine göre
10W40 yarı sentetik (daha fazla km yapmış spor olarak kullanılmayan daha günlük araçlarımda) kullandım ve kullanıyorum
10W40 tam sentetik suandaki 92 miatamda kullanıyorum 160bin km de (eskiden yarı sentetik kullanıyordum)
5W30 tam sentetik yeni arabalarımda kullandım ve kullanıyorum. Hatta miatam için kış aylarında denemk istediğim bir yağ buyuk ihtimal şimdi yapacagım yağ değişiimde deneyeceğim.

İstanbulda mı yoksa eskişehirdemi oturuyorsunuz bilmiyorum. Ama motorunuz sağlıklı ise ve güveniyorsanız ve kışları ciddi soguk oluyorsa ( -0 ların altını görüyorsanız) 5W30 kullanabilirsiniz ama istanbul gibi bir yerde kışların cok cok soguk olmadıgı bir yerde 10W40 tam sentetik yağ kullanabilirsiniz. Tabikide bir diger taraftan aracınızın kataloglarında tavsiye edilen yağınıda göz onunde bulundurun.

Mesela 09 WRX katalogunda 5W30,10W40 die sıralanan ve önerilen yağlar var bunu bulundgunuz iklim koşullarını göz onune alarak seçmeniz tavsiye ediliyor.
Bundan dolayı 10W40 tam sentetik yada 5W30 tam sentetik arasında seçim yapabilirsiniz. Eger aracınızı cok yormadan sürüyorsanız ve sık yağ değişimi yapıyorsanız daha ekonomik olan 10W40 yarı sentetik bir yağ da seçebilirsiniz.

Time-R
25-09-2010, 18:01
Araçlarıma göre ve motorlarının km lerine göre
10W40 yarı sentetik (daha fazla km yapmış spor olarak kullanılmayan daha günlük araçlarımda) kullandım ve kullanıyorum
10W40 tam sentetik suandaki 92 miatamda kullanıyorum 160bin km de (eskiden yarı sentetik kullanıyordum)
5W30 tam sentetik yeni arabalarımda kullandım ve kullanıyorum. Hatta miatam için kış aylarında denemk istediğim bir yağ buyuk ihtimal şimdi yapacagım yağ değişiimde deneyeceğim.

İstanbulda mı yoksa eskişehirdemi oturuyorsunuz bilmiyorum. Ama motorunuz sağlıklı ise ve güveniyorsanız ve kışları ciddi soguk oluyorsa ( -0 ların altını görüyorsanız) 5W30 kullanabilirsiniz ama istanbul gibi bir yerde kışların cok cok soguk olmadıgı bir yerde 10W40 tam sentetik yağ kullanabilirsiniz. Tabikide bir diger taraftan aracınızın kataloglarında tavsiye edilen yağınıda göz onunde bulundurun.

Mesela 09 WRX katalogunda 5W30,10W40 die sıralanan ve önerilen yağlar var bunu bulundgunuz iklim koşullarını göz onune alarak seçmeniz tavsiye ediliyor.
Bundan dolayı 10W40 tam sentetik yada 5W30 tam sentetik arasında seçim yapabilirsiniz. Eger aracınızı cok yormadan sürüyorsanız ve sık yağ değişimi yapıyorsanız daha ekonomik olan 10W40 yarı sentetik bir yağ da seçebilirsiniz.

Yardimin icin cok tesekkurler ryhn ama ne yazikki katologum durmuyor..Istanbul'da oturuyorum en fazla kisin -5'i goruyor.. Arasirada Eskisehir'deyim. Motorumun kondisyonu oldukca iyi, performansini fazlasiyla veriyor masallahi var, o yuzden kalin yag kullanarak yormak istemiyorum. O yuzden 5-30 yada 0-40 koymayi dusunuyorum sen 5-30 koy diyosun sanirin?

Ryhn
25-09-2010, 18:08
Benim görüşüm 5w40 yada 10w40 tam sentetik yağ kullanman yonunde. Ama sonuçta ben bunu kendi deneyimlerinde söylüyorum bu işlerden daha iyi anlayan mühendis arkadaşlar ve daha deneyimli kişilerinde görüşlerini almanı öneririm. Birde kullanacağın yağı arabayı nasıl ve ne amaçla kullandıgını göz onune alarakta seçmende fayda var. Uzun lafın kısası tavsiyem 5W30 tam sentetik denemen ve aracında yağ eksiltmesi görürsen 10W40 tam sentetik yağ ile değiştirmendir.

Time-R
25-09-2010, 18:56
Benim görüşüm 5w40 yada 10w40 tam sentetik yağ kullanman yonunde. Ama sonuçta ben bunu kendi deneyimlerinde söylüyorum bu işlerden daha iyi anlayan mühendis arkadaşlar ve daha deneyimli kişilerinde görüşlerini almanı öneririm. Birde kullanacağın yağı arabayı nasıl ve ne amaçla kullandıgını göz onune alarakta seçmende fayda var. Uzun lafın kısası tavsiyem 5W30 tam sentetik denemen ve aracında yağ eksiltmesi görürsen 10W40 tam sentetik yağ ile değiştirmendir.

Cok tesekkur ederim onerin ve degerli bilgin icin kardesim sagolasin.

aeroglu84
25-09-2010, 19:04
10-40 Motul tavsiye ederim,araştır istersen.

Time-R
25-09-2010, 19:19
10-40 Motul tavsiye ederim,araştır istersen.

tabi motulde mobil1 kadar iyi, sorun degil fakat serisinde takiliyorum iste

Ryhn
25-09-2010, 19:20
10w40 motul kullanıcaksan tavsiyem 300v Chrono

utkuselamoglu
25-09-2010, 19:47
Yazdınızı anlayamadım yada bir yazım hatası oldu herhalde. Neden yazınd aha ince kışın kalın yağ önerdiniz?
Benim bildiğim tersi idi ama bir bilgi hatam varsa düzeltirseniz sevinirim.

pardon yanlış olmuiş:D evet senin dedigin gibi olucaktı:D

Osman Bahadır
25-09-2010, 20:20
Yağ dendi madem, bir makineci olarak birkaç kelam edelim;

Öncelikle günümüzde kullanılan yağlar multi-grade yağlardır. Yani çift viskozitesi vardır. 10W-40 örneğindeki gibi bir W yani winter yani kış değeri, bir de sıcak değeri vardır. W değeri ilk çalışmadaki akışkanlığı gösterir. Yani W'nin önündeki değer ne kadar düşükse ilk çalışmada yağ o kadar akışkandır. W'den sonraki değer ise motor ısındıktan sonraki akışkanlığı gösterir.

W yani soğuk akışkanlık değeri -18 derecede sabit bir delikten/borudan yağın akma süresini ölçerek belirlenir. W'den sonraki diğer değer ise 100 derecede yine aynı sabit delikten/borudan yağın akma süresini belirtir.

Yani W değeri ne kadar düşükse motor soğuk marşta o kadar çabuk ve iyi yağlanır. W'den sonraki değer ise motorun olağan çalışma ısısına ulaştıktan sonraki değeridir ki kesinlikle üreticinin tavsiyesine uyulmalıdır.

Örneğin üretici 10w-40 öneriyorsa siz bu motora 0w-40 koyarsanız motor ısındıktan sonra herhangi bir yağ kaybınız ve yağlama probleminiz oluşmazken aynı zamanda soğuk marşta da çok iyi bir yağlama elde edersiniz. Ki bu da özellikle turbo araçlarda ilk marştan itibaren önem arzeder.

Yani W'den önce gelen değeri mümkün olduğunca düşük tutun.

Piyasadaki kara cahiller W değerini düşük görünce "abi bu motora bu çok ince gelir" derler. Hatta öngörüde de bulunup "bu yağı kullanırsan çok eksiltir" de derler. İnanmayın. Neden mi? Üst değer aynı da ondan.

Yapmamanız gereken şey gereksiz yere üst değer ile oynamaktır. Bir motora 10w-40 yağ önerilmişse Siz tutup da 5w-30, 0w-30 veya 10w-60 yağ koymayın. Üst değeri, yani W'den sonraki değeri değiştirirseniz motorun normal çalışma ısısındaki yağlama kalitesini bozarsınız.

10w-60 gibi yağları ancak aşınması çok ilerlemiş, yağ eksilten yüksek km'li motorlarda veya aşırı yük altında, pist şartlarında çalışan veya yüklü modlu araçlarda kullanın. Aksi durumlarda önerilen üst değeri aşmayın.

Peki Türkiye şartlarında bizim honda motorlarında ne kullanılmalı?

Bu biraz da sizin kullanım şartlarınıza kalmış. Nasıl mı? ;

-Eğer sıcak bir iklimde iseniz sıcak değeri 30 olan bir yağ tercih etmeyin. Sıcak değeri, yani W'den sonraki değeri en az 40 olsun. Kış değerinin düşük olması sizin için dezavantaj değil ama bariz bir avantaj da sağlamaz. Çünkü en soğuk marşınız yine 0 derecenin üzerinde kalacaktır.

-Eğer soğuk bir iklimde iseniz sıcak değerini değiştirmezken kış değerini mümkün olduğunca düşük tutun. Örneğin 0w-40 gibi. Nispeten karasal iklimlerde eğer araç fazla zorlanmıyorsa yakıt ekonomisi için 5w-30 gibi viskoziteler de tercih edilebilir.

-Eğer aracınızı limitlerinde kullanıyorsanız kesinlikle tam sentetik yağ kullanın. Castrol magnatec serisinde olduğu gibi "sentetik teknolojisi" gibi laf ebeliklerine kanmayın. "Tam sentetik", "Fully synthetic" yazılarını arayın. "Synthetic blend", "Yarı sentetik", "Sentetik teknolojili" gibi ibareler pazarlama taktiğidir. Kesinlikle tam sentetik değildir, kırma yağdır.

-Eğer aracınızı memur-style kullanıyorsanız yarı sentetik de işinizi görür.

- 0w-40 viskozite, 5-30 ve 5w-40 viskozitelerin derece aralıklarını da kapsar. Yani onların düzgün yağladığı tüm aralıklarda düzgün yağlarken onların düzgün yağlamadıkları düşük dış sıcaklıklarda da düzgün yağlama yapar. Aralık ne kadar geniş olursa o kadar geniş bir bantta düzgün yağlama elde edersiniz. Fakat yağın içerisindeki katkı(additive)'ler de o kadar artar. Yağlama özelliğini üstlenen bileşimlerin oranı nispeten ve çok az da olsa azalır.

Ben kendi TEG'imde mobil1 0w-40 kullanıyorum.

O.B.K

halilcan9455
25-09-2010, 20:37
biz 10 40 aldık. memnunuz.

CRX_Power
25-09-2010, 20:50
Mobil1 10w-60 tam sentetik.

Time-R
25-09-2010, 21:03
Mobil1 10w-60 tam sentetik.

kardesim sagolasin suan onu kullaniyorum fakat biraz kalin oldugu icin turbolu araclara biraz daha yonelikmis bu yag, motoru yatak bile sardirabiliyormus o yuzden biraz korktum acikcasi sormak danismak istedim ne dusunuyorsun bunun dogrulugu hakkinda?

Time-R
25-09-2010, 21:14
Yağ dendi madem, bir makineci olarak birkaç kelam edelim;

Öncelikle günümüzde kullanılan yağlar multi-grade yağlardır. Yani çift viskozitesi vardır. 10W-40 örneğindeki gibi bir W yani winter yani kış değeri, bir de sıcak değeri vardır. W değeri ilk çalışmadaki akışkanlığı gösterir. Yani W'nin önündeki değer ne kadar düşükse ilk çalışmada yağ o kadar akışkandır. W'den sonraki değer ise motor ısındıktan sonraki akışkanlığı gösterir.

W yani soğuk akışkanlık değeri -18 derecede sabit bir delikten/borudan yağın akma süresini ölçerek belirlenir. W'den sonraki diğer değer ise 100 derecede yine aynı sabit delikten/borudan yağın akma süresini belirtir.

Yani W değeri ne kadar düşükse motor soğuk marşta o kadar çabuk ve iyi yağlanır. W'den sonraki değer ise motorun olağan çalışma ısısına ulaştıktan sonraki değeridir ki kesinlikle üreticinin tavsiyesine uyulmalıdır.

Örneğin üretici 10w-40 öneriyorsa siz bu motora 0w-40 koyarsanız motor ısındıktan sonra herhangi bir yağ kaybınız ve yağlama probleminiz oluşmazken aynı zamanda soğuk marşta da çok iyi bir yağlama elde edersiniz. Ki bu da özellikle turbo araçlarda ilk marştan itibaren önem arzeder.

Yani W'den önce gelen değeri mümkün olduğunca düşük tutun.

Piyasadaki kara cahiller W değerini düşük görünce "abi bu motora bu çok ince gelir" derler. Hatta öngörüde de bulunup "bu yağı kullanırsan çok eksiltir" de derler. İnanmayın. Neden mi? Üst değer aynı da ondan.

Yapmamanız gereken şey üst değer ile oynamaktır. Bir motora 10w-40 yağ önerilmişse Siz tutup da 5w-30, 0w-30 veya 10w-60 yağ koymayın. Üst değeri, yani W'den sonraki değeri değiştirirseniz motorun normal çalışma ısısındaki yağlama kalitesini bozarsınız.

10w-60 gibi yağları ancak aşınması çok ilerlemiş, yağ eksilten yüksek km'li motorlarda kullanın. Aksi durumlarda önerilen üst değeri aşmayın.

Peki Türkiye şartlarında bizim honda motorlarında ne kullanılmalı?

Bu biraz da sizin kullanım şartlarınıza kalmış. Nasıl mı? ;

-Eğer sıcak bir iklimde iseniz sıcak değeri 30 olan bir yağ tercih etmeyin. Sıcak değeri, yani W'den sonraki değeri en az 40 olsun. Kış değerinin düşük olması sizin için dezavantaj değil ama bariz bir avantaj da sağlamaz. Çünkü en soğuk marşınız yine 0 derecenin üzerinde kalacaktır.

-Eğer soğuk bir iklimde iseniz sıcak değerini değiştirmezken kış değerini mümkün olduğunca düşük tutun. Örneğin 0w-40 gibi.

-Eğer aracınızı limitlerinde kullanıyorsanız kesinlikle tam sentetik yağ kullanın. Castrol magnatec serisinde olduğu gibi "sentetik teknolojisi" gibi laf ebeliklerine kanmayın. "Tam sentetik", "Fully synthetic" yazılarını arayın. "Synthetic blend", "Yarı sentetik", "Sentetik teknolojili" gibi ibareler pazarlama taktiğidir. Kesinlikle tam sentetik değildir, kırma yağdır.

-Eğer aracınızı memur-style kullanıyorsanız yarı sentetik de işinizi görür.

- 0w-40 viskozite, 5-30 ve 5w-40 viskozitelerin derece aralıklarını da kapsar. Yani onların düzgün yağladığı tüm aralıklarda düzgün yağlarken onların düzgün yağlamadıkları düşük dış sıcaklıklarda da düzgün yağlama yapar. Aralık ne kadar geniş olursa o kadar geniş bir bantta düzgün yağlama elde edersiniz. Fakat yağın içerisindeki katkı(additive)'ler de o kadar artar. Yağlama özelliğini üstlenen bileşimlerin oranı nispeten ve çok az da olsa azalır.

Ben kendi TEG'imde mobil1 0w-40 kullanıyorum.

O.B.K

Cok basarili anlatmissiniz tebrik ederim egitimin kalitesi bu olsa gerek, tesekkurler obk