PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Buyuk turbo & lpg ?



turbo&quattro
28-09-2010, 08:47
***** fiyatlardan ve aracimin cok yakmasindan dolayi aracima LPG yaptirmayi dusunuyorum..LPG nin yanisira aklimda surekli k04 ve sonrasinda belki gt28xx serisi turbo setup var.

Amacim oncelikle tasarruf sonrasinda mumkunati varsa yuksek gucler elde etmek ki olursa eger tum malzemeleri buradan getirecegim.Surekli arastirmama ragmen net bir cevap bulamadim.Bazisi olur derken bazisida olmaz diyor..

Soru basit..k04.022 ile lpg saglikli bir sekilde sorun cikarmadan kullanilabilirmi ? Yani gazlayacagim zaman benzin normal kullanim icin lpg..Hatta mumkunse gazlarkende lpg.Eger kullanilabiliyorsa ilk once lpg mi yoksa turbomu yapmak daha mantikli ?

Arac 1999 aeb motor kodlu audi a4 1.8 TQ

arabaya yazik, bu motorada lpg mi olur seklinde birseyler yazip birbirimizi kirmayalim.Bilgili arkadaslarin cevaplarini bekliyorum...

Tesekkurler

mmustu
28-09-2010, 08:50
kankacım k04 le neden LPG olmaz ? mis gibide olur

ha dersen 28 takacam oda olur eğer EKE bende kalsaydı şuanda LPG liydi cem abiyle planı projeyi çizmiştik çoktan :)

merruse
28-09-2010, 08:52
Önce turbonu taktır, mappingini falan yazdır, hepsi bittikten sonra LPG taktırırsın.

LPG taktırırkende vaporizeri çift taktır ve mümkün olan en büyük hacimli ama açılma zamanı en kısa olan enjektörü kullanmalarını sağla. Gene mümkünse ayarlarını kendininde yapabileceği bir LPG sistemi seçmende fayda var. Kalanı bir wideband e bakar..

fsunnetci
28-09-2010, 10:00
Turbolu ve LPG'li Acura ıntegra var 2 tane benim bildiğim biri Antalyada biriside izmitte sorunsuz biniyorlar araçlarına:D

Spook
28-09-2010, 10:27
Ben 2 sene önce büyük bir brc bayisine gidip konuşmuştum. 1.8t için 2000 liradan fazla fiyat çıkmıştı ellerindeki en büyük enjektör ile 220-230hp ye kadar verim alabiliyorlardı.He koca amerikanlara kit takılıyor onların enjektörleri pompaları vs..Yani kitte de customlaşmaya gidilmesi gerekir gt2x de diye düşünüyorum..

Ayrıca arabaya yazık bu motora LPG mi olur :D

aviator35
28-09-2010, 10:46
1.8t a3 ve lpg kullanıyorum landi renzo kitim var ama orijinal turbom var, sıkıntı yok.

turbo&quattro
28-09-2010, 19:59
Alperin yazdigi gibi +250 gibi guclerde nasil bir enjektor kullanacaklar ?

Ayrica lpi hakkinda neler dusunuyorsunuz ? LPG nin aksine benzin gibi sivi bi yakitmis ve sabanci getiriyormus TR'ye...Fiyat olarak 3bin tl gibi rakamlar konusuluyor...Bu rakami vermeye degermi ?

asvtec
28-09-2010, 20:11
Lpg kitlerinin büyük bir bölümü selenoid valfli enjektör kullanmakta ,bu enjektörlerin nozzlları aracın HP si arttıkça büyümekte fakat bu tip enjektörler yüksek devirlerde açık kalır bu aracın performansına olumsuz etki edeceği gibi araca gereğinden fazla yakıt gönderecektir.Bu sebeble tercih edeceğiniz lpg kiti öncelikle prins ya da BRC olmalı.Bu markalar selenoid valfli enjektörlerin aksine benzin enjektörü prensibinde çalışan enjektörlere sahip .LPG sıralı sistemlerde Mantık modifiyeli araçlar ile hemen hemen aynı.Aracın atmosferik ya da turbo beslemeli olmasına göre lpg kitinin map sensörü ,regulatörü ve enjektörleri farklılaşmakta.Aracınızın tam olarak HP sini belirtirseniz size daha net cevap verebilirim.

turbo&quattro
28-09-2010, 20:12
Su an aracimda sadece superchips yazilim var..Dynoda olcmedik ama ~185bg flndir...K04 setup indan sonra ~250-260 hedefliyorum.

asvtec
28-09-2010, 20:26
Şuanki haliyle (185HP) Geniusus max ve turuncu max enjektör kullanılan BRC nin turbo kitini tercih edebilirsin ve en ufak sorun yaşamazsın.K04 setup tan sonra muhakak PRİNS kullanmalısın ve benzine oranla %5- %10 performans kaybı ve %40 - %45 yakıt tasarrufu sağlarsın.LPI sistemi ise oldukça mantıklı fakat vialle distiribütörü Temsa bu sektörde aradığını bulamadı bu sebeble bu sistemden uzak durman şuan için daha mantıklı.

turbo&quattro
28-09-2010, 20:30
Cok tesekkur ederim asvtec...

LPI banada mantikli geliyor su an icin...Bu sistemin tutulmamasinin nedeni diger sirali sitemlere gore yaklasik 1000tl pahali olmasi olabilirmi ? yada servis agi, kullanissizlik vs..nedenlermi ?

asvtec
28-09-2010, 20:44
Bu ürünün şuanki en büyük dezavantajı servis ağının olmayışı ve distiribütörünün yarın bu işten vazgeçebileceği sinyalini vermesi .LPG sektöründe en önemli olan ,montaj sonrası hizmettir.Bu ürünün devamı olmayabilir ve her hangi bir sorunda magdur olabilirsin.Ayrıca vialle bayileri teknik eğitim konusunda zayıflar zaten çok fazla bir montaj adeti yok.LPİ Sisteminde ısrarcıysan biraz daha bekleyebilirisin çünkü diğer firmalar da lpi kitlerini bir süre sonra piyasaya çıkartacaktır.Benim şahsi tavsiyem stup yaptıktan sonra PRİNS taktirman ,tecrübeli bir serviste dönüşüm yaptırırsan kesinlikle sorun yaşamazsın.

asvtec
28-09-2010, 20:45
Rica ederim :)

vkarayel
01-10-2010, 07:05
Taktıracağın Lpg kitinin beyninde ayarlar yapabilirsin 0,04 sn gibi bir sürede Lpgden benzine geçiş yapan kitler var. Beyinden de bunu 3000 devir vs kaçta istiyosan ayarlatıp turbonun doldurmasına yakın ayarlatabilirsin ... Böylece gazlıycağın zaman araba otomatik geçer hem zaten 3000 devir üstünü şehir içinde gazlamadığın günlerde nadir görüyosundur ...

yoldash
01-10-2010, 08:16
Temsanın vialle lpi sistemi getirmekte falan vazgeçiceğini sanmıyorum, dezavantajı bi aralar her araca ayrı bi kit satıyolardı yazılım olarak sonradan oda universal oldu. Birde lpdi getirdiler, tfsi motorlara takıyolar, aracın orjinal benzın enjektörlerini kullanıyor :)

akbaba78
01-10-2010, 08:29
Taktıracağın Lpg kitinin beyninde ayarlar yapabilirsin 0,04 sn gibi bir sürede Lpgden benzine geçiş yapan kitler var. Beyinden de bunu 3000 devir vs kaçta istiyosan ayarlatıp turbonun doldurmasına yakın ayarlatabilirsin ... Böylece gazlıycağın zaman araba otomatik geçer hem zaten 3000 devir üstünü şehir içinde gazlamadığın günlerde nadir görüyosundur ...


bu sistem tum markalarda yapilabiliyormu?sehir ici kullanimda surekli gecisler olabiliyor bundan dolayi aracin calisma sistemine veya sensorlere fln zarar verme ihtimali varmidir:beuj:

grkm
01-10-2010, 08:35
Şuanki haliyle (185HP) Geniusus max ve turuncu max enjektör kullanılan BRC nin turbo kitini tercih edebilirsin ve en ufak sorun yaşamazsın.K04 setup tan sonra muhakak PRİNS kullanmalısın ve benzine oranla %5- %10 performans kaybı ve %40 - %45 yakıt tasarrufu sağlarsın.LPI sistemi ise oldukça mantıklı fakat vialle distiribütörü Temsa bu sektörde aradığını bulamadı bu sebeble bu sistemden uzak durman şuan için daha mantıklı.

Neden performans kaybı yaşansın ki ? Lpg, benzinden daha güçlü ve kaliteli bir yakıt tipi.. :rolleyes:

Schumi
01-10-2010, 08:39
Temsanın vialle lpi sistemi getirmekte falan vazgeçiceğini sanmıyorum, dezavantajı bi aralar her araca ayrı bi kit satıyolardı yazılım olarak sonradan oda universal oldu. Birde lpdi getirdiler, tfsi motorlara takıyolar, aracın orjinal benzın enjektörlerini kullanıyor :)

Bu ilginçmiş baya. Bildiğin benzin kütüğüne veriyor yani.

yoldash
01-10-2010, 09:02
Bildimiz benzin enjektörlerini kullanıyor, tankta basınclı sıvı halde tuttugu lpg yi buharlastırmadan direk enjektorlerden motora yolluyor. Lpdi yi sitede falan takılmıyor ama baska bi bilgisayar agırlıklı forum sitesinde istanbulda takan 2 ustası baya detaylı bilgi veriyorlar şu an vw nin 1.4tfsi motorlarına takılıyor diye biliyorum sadece, hani onlardaki %20 %80 olayını falan cozmus durumdalar direk lpgde falan calısıyor. Temsanında sanırım ortalıga yaymamasının sebebi önce baya mitsular icin arastırıp getirmişlerdi sonradan diger markalara takmaya basladılar. Birde aracın vialle sisteminde daha once hollanda sanırım gelistirildiyse birebir senin aracın ıçin yazılımı var hazır ustaların eline kalmıyorsun. Olmayan araçlar için yine kalibrasyon programları var. extradan bakır boru falan kullanmıyorlar, yumusak daha dayanıklı bi boru kullanıyorlar(aklıma gelmedi mazemenın adı), tankı falan daha dayanıklı pompası falan farklı, buharlastırma ünitesi yok. Birde lpdi de benzinin motora taşınması haricinde geri kalan herseyi arabanın kendi ecusu yapıyor, orjinal enjektorlerı kullanmasından dolayı... Temsanında adamlara söyledigi hatamızı biliyoruz ama temsaya güvenin yine hakettigimiz yere geleceğiz diyolarmıs sadece tfsi falan uzerine agırlık veriyolar su anda sanırım, onunda arabaların çoğu hala garantide, garanti bitmeden bizim milletimiz lpg olayına uzak duruyor :) lpdi super ama insallah ileride universal çozumleri cıkar su an sadece vw gurubu 1.4lere getiriyorlar.

kadir jdm civic
01-10-2010, 11:11
antalyada

ef civic turbo 1600cc + 300 hp lpg li 6 bin devre kadar sorunsuz 6 devirden sonra fakire kalıyor ztn gazlamak için degil şehir içinde 2-4 bın devir arasında kulanmak için takıldı.

ford sierra 2000 cc turbo +350 hp lpg li

acura turbo 1600 cc +230 hp lpg li

bunların hepsi sorunusz araçlarını kullanıyorlar............

dunyanın en pahalı ve en kalitesiz benzının kullanıyoruz sagolsunlar bir su katıyorlar arabaların içine sıçıyorlar o yuzden lpg hem ucuz hem oktanı benzine göre daha yüksek daha guzel oluyorç
umıt abının dedidine göre kendisi arabadan ınmeyen biridir heryere arabayla gider benzınle 50 tl aldıgımda 3 gun zor yetiyordu şimdi lpg 65 tl ye doluyor haftanın 7 gunu anca bitiyor ki antalyanın köylerınede gidiyor... gerisini siz düşünün..

Chatin
01-10-2010, 11:51
bana kalırsa prins taktır ve devam.. takılış aşamasına ve yapan yere denk geldim ve taktırsam kesinlikle prins taktırırım. arkadaşım şu an turbo arabasında ki senin ile aynı güçlerde şu an bu kiti kullanıyor ve hiç sorunu yok. tr ye gelince hangi ile geliyorsun ? ankarada özbek opel takıyor prins i ve cidden işcilikleri süper. başka bir yere gitme derim. hatta istanbuldaysan bile atla gel. prins in zaten en büyük özelliği keihin enjektörlerini kullanması ki bu kiti takınca arabanı yükledikçe sadece enjektörlerini değişebiliyorsun. tıpkı normal enjektörlerini çıkarıp bosch un atıyorum 400 cc. lik enjektörlerini taktığın gibi. renk renk mesela bu keihin enjektorleri.

http://img.donanimhaber.com/upfiles/664576/B178A63852E74BCB8E9DE1EF2FA06AF1.jpg

gördüğün gibi 4 silindirli bir araçta silindir başına bir enjektör takarsan ki normal durum bu 360 hp ye kadar sıkıntısız yürütebilirsin aracını.

bunun dışında prins hem ecu (piggyback) hem evoparatoru vs. parçaları olarak ta kaliteli bir kittir. ileride sorun da çıkarmaz.

ankarada peşin para ile bu işi 2000 liraya hallettirebiliriz bu arada.bence prins den başkasını düşünme.

unutmadan söyliyim lpg kitini taktıktan sonra benzin ecusu ile uğraşmana gerek yok. en başta normal ecu nun datalarını kopyalar kendi ecu suna sonra sen istedigin gibi oynarsın.. arabanı yükledikçe ayarlarını ücretsiz olarak yaptırırsın. yani remap :)

palamut
01-10-2010, 12:16
takılmaya takılırda bilinçli kullanmak şart. başkası kullandığı zaman wbanddan afryi ve egtyi takip etmezse üst devirleri zorlarsa sıvı pistoncuklarınız olur.
şehir içi alt devirlerde kullanım için mantıklı lpg de gazlanmıyacak benzine geçilecekse. yinede lpg enjektörlerinin aracın kendi ecusundan sinyal aldığı için bu seferde oksijen sensorune göre enjeksiyon sinyalinde correction map yapıcaktır. empedans ve dwell dead timeları farklı olduğu için. ayrıca oksijen sensoru için mesela bendeki standalone da benzin lpg etanol vs gibi optimumlar var target için. yani bildiğim kadarıyla lpg ve benzindeki hedef afr de aynı değil.
birde montajda özellikle turboda manifolda çok dikkat etmek lazım ***** illaki deliniyor illaki hortum veya valf geçiyor ama 0.6 basanda var 2.4 de :D
bana pek cazip gelmedi.

semihx
03-10-2010, 20:33
almanya da 300 üstü yükledigi icin lpg yi söken biliyorum, türkiye lpg konusunda cok daha iyi . türkiye de sorun olucagini sanmiyorum.

erh
03-10-2010, 21:16
Neden performans kaybı yaşansın ki ? Lpg, benzinden daha güçlü ve kaliteli bir yakıt tipi.. :rolleyes:

öyle birsey yok malesef :( benzinden daha iyi değil lpg hiçbir kosulda...

Osman Bahadır
03-10-2010, 21:17
Benzindeki 14.7 a/f r değerinin LPG'deki, yani propandaki karşılığı 15.5-15.6 civarına denk gelir. Şimdi siz tutup da LPG'de 15.5'e göre kalibre ederseniz benzin ECU'su fakir görür ve düzeltme yapar. Bu da benzin haritanızı bozar. Ama birebir benzindeki gibi 14.7 a/f r ayarlarsanız bu sefer de zengin yürümüş olursunuz.

Ya düzeltme yapmayan bir ECU kullanacaksınız veya düzeltmeyi kapatacaksınız, ya da LPG'de zengin yürümeye razı olacaksınız.

Juggernaut
03-10-2010, 21:23
Şuanki haliyle (185HP) Geniusus max ve turuncu max enjektör kullanılan BRC nin turbo kitini tercih edebilirsin ve en ufak sorun yaşamazsın.K04 setup tan sonra muhakak PRİNS kullanmalısın ve benzine oranla %5- %10 performans kaybı ve %40 - %45 yakıt tasarrufu sağlarsın.LPI sistemi ise oldukça mantıklı fakat vialle distiribütörü Temsa bu sektörde aradığını bulamadı bu sebeble bu sistemden uzak durman şuan için daha mantıklı.

Prins ile Brc arasındaki ne gibi farklar var?

GokhanRS
03-10-2010, 21:25
olmasına çokta güzel olur. ancak kaliteli ayar gerektirmeyen lpglerden taktırırsan, turboyuda büyütürsen mis gibi olur.

ancak tapa gaz gibi gazlama zamanları benzine atmanı tavsiye ederim. lpg sistemini devreden cıkarmadan yüklenince araçların çoğu ilerde sorun cıkarır başıma geldi. turbolu yüksek güçlü ve lpgli aracım vardı :D


bir de lpgli araçta bol bol su kontrolü yap. lpg tesisatının ne zaman su kaçırma ihtimali olduğunu hiç bilemezsin. 3 ay hiç eksilmedi diye boşverme sakın.

palamut
03-10-2010, 21:33
Valla bende lpg için ayrı setupları olan çift maplı bir standalone ecu var ve 16 silindire kadar enjeksiyon ve ateşleme çıkışları var örnek olarak 4 benzin enjeksiyonu 1 benzin pompası 4 ateşleme tek setupta target afr ile çalıştırılır benzinde zaten sorun çıkmaz
2nci mapta ise widebandın defaultu lpgye göre ayarlanıp 4 farklı enjeksiyon outputu kullanılarak halledilir. ha lpg enjektörleri yetersiz gelirse 8 lpg enjektörü kullanılarak da halledilebilir. ama hem aracın ecusu hem lpg ecusu bir arada olursa aşırı beslemeli araç her iki yakıttada sürekli optimizasyon süresi yaşayacaktır. birde lpg de egt değerleri nerelere vurur? yakıtın avans sorunu nedir detonasyona sebep olmayacak düzeyi nedir? farklı maplerle aynı ecude çözülebilir ama çift ecu çok mantıksız birinde yakıtı açıp diğerinde kısan eculer birinde avans artarken diğerinde rötara çekilcek.

işin aslı uğraşmaktansa ikinci bir araç alıp az yakan günlük işlerinizi onla görmenizi tavsiye ederim şahsen

lnd_samet
04-10-2010, 09:49
passatta 220 hp lerdeydim bi sorunum yoktu:]
şimdi a4 e k04 taktım yazılım atıcam lpg var bakalım...
haber ederim Yusuf;)

MECOO
04-10-2010, 10:56
Yusuf kardeşim olur olur sen hele bir başla hepsi hallolur.

mmustu
04-10-2010, 10:59
Valla prince bu konuda daha iyi gibi duyumlar aldım hep ankarada adam eğer M5 e takıyor ve canafar gibi yürüyorsa sıkıntı yok demektir :D

TegB20VTec
04-10-2010, 11:26
Teleflex gfi yi de araştırmanı öneririm. Ben Bursa da montajını yapıyorum, şu ana kadar herhangi bir turbo lu araçta sorun yaşamadık. Bilinçli yapıldığı takdirde çoğu markada sorun yaşamazsın. En önemlisi montaj yapılırken manifoldun sökülüp delinmesi aksi halde delerken içine kaçacak çapaklar daha sonra başına iş açacaktır. ekstra Turbo büyütmüş herhangi bir araca takmadım fakat bunun yanında xc70 2.5 turbo (wastegate den Turbo su açılmış), Forester Turbo, C200 kompressor, B20 Vtec, E200 Kompressor, gibi araçlara montaj yaptık. Markanın yanında en önemlisi montaj şekli ve içine çapak kaçmaması, tabii sonrada bilinçli birinin ayarları yapması gerekiyor. Arkadaşlarında dediği gibi ilk önce Turbonu büyüt daha sonra LPG taktırman bence çok daha uygun, bu sayede enjektör zamanlaman ve uygun kitin seçimi daha kolay olacaktır.

H22Power
04-10-2010, 11:59
sizin seyretmek istediğiniz filmi yıllar önce seyrettim de anlatıyorum anlamıyorsunuz illa filmin sonunu seyrediceksiniz buyrun seyredin iyi seyirler...

mmustu
04-10-2010, 12:15
yaa illa bi konuşacan bişi diyecen dimi mustafa :D

nereye ne yazdın kime ne söyledin hangi filmi seyrettin bi anlat hele

H22Power
04-10-2010, 12:21
yaa illa bi konuşacan bişi diyecen dimi mustafa :D

nereye ne yazdın kime ne söyledin hangi filmi seyrettin bi anlat hele

ben bunları 3-4 sefer anlattım forumda yusufada msn dede anlattım abi denedik 40 sefer ayar yaptık olmadı olmadı distiribitör firmanın yazılımlarını yapan adam geldi her arabaya yapan adam o bile olmuyor abi dedi turbo açıkken benzine almasın die o devir banıdnı lpg ile optimal e aldığında turbo kapalı araba rich oluyor gaza tepki ölüyor dizel gibi oluyor gaza tepkiyi arttırmak için turbo kapalı olan devirleri lean yaptığında turbo gelir gelmez araç kendini benzine alıyor bende çift regulatör supersonic enjekötor ne buldularsa kullandılar tr distiribitörü yapamadı kaldı ki simitçi kahveci gazozcu yapıcak 3000km lpg ile kullandım giden parayı hesaplasam oturur ağlarsınız paran varsa hızlı arabaya binersin yakıtınıda düşünmezsin yoksa stock biner tüplü devam dedim haftanın hergünü gezemiyorum belki ama çıktığımda çarşı pazar karışıyor ben böyle mutluyum yeterli...

mmustu
04-10-2010, 12:24
e antalyada örnekleri var adamlar çatır çatır kullanıyorlar ?

akbaba78
04-10-2010, 12:25
bizim diger 200sx de de var masallah sorunsuz gidiyor ekotek fln galiba:rolleyes:

H22Power
04-10-2010, 12:36
e antalyada örnekleri var adamlar çatır çatır kullanıyorlar ?

abi k04 se k04 lpg ise lpg montaj ise en kralı oldu mu? olmadı örnek ne örneği yapmışlar mı araba ne durumda gaza tepki doğan şahin gibi olduktan sora olsa ne olur yakıt için bazı şeylerden feragat edilebilir belkide o zaman k04 takmanın mantığı nerde kaldı?
1.8t lpg den nefret eder (bunuda 2-3sefer anlattım neden olduğunu) aksini iddia edende muhakkak olacaktır şimdi ve tahmin edin kim bunlar ? lpg satıcıları:hahaha: gülüyorum sadece banada öle anlattılar ki abi müthiş olucak 3te1 fiyatına hiç performans kaybetmeden gitmek istemez misin? paran cebinde kalsa filan hertürlü garanti veriyoruz dediler bişi olursa sökeriz hesabı nasılsa taktıran heleki işleten kalsın onlamı uğraşıcam dedikçe ben ne yaptım oldu mu kardeşim dedim?
olmadı dediler buyrun sökün dedim en köşeye çektiler arabayı gizli kapaklı sallana sallana 6saatte takılan lpg 20dk da söküldü en az15kişi nie söktürüosun die sordu adamların kazancına mani olmayayım die araç modifiyeli randıman vermedi yoksa memnundum yakıtından dedim 20dk içinde 9 araba arıza ile geldi alayını arabanızda mekanik problem var tamircinize gidin die pışpışladılar alayıda öle yapıyor tamircide lpg ciye git baksınlar dio onlarla mı uğraşıcam ben...

H22Power
04-10-2010, 12:40
bizim diger 200sx de de var masallah sorunsuz gidiyor ekotek fln galiba:rolleyes:

full stock 200sx de sorun çıkartmaz açın basıncı bakalım ben k04 e 1.4 bar ile gittim oraya bidre 200sx te t28 var t28 turbo k04 e oranla daha stabil geliyor k04 ün karşılığı t25 takın abi t25 i basın 1.4 bar görelim lpg yi:D

kerem_euk34
25-10-2010, 11:43
ben honda civic otomatik & turbo & lpg denedim :) yakıtım artcak die beklerken 20krştan 13 krşa düştü lpgde tabiki :) benzinde 60krş flndı... ama şanzımanı biraz zorladı turbo söküldü... turbo & lpg enjektörleri ve memeleri büyüttürürsen birde ayar açtın mı sorunsuz yürür araç

psikolojikdeli
31-10-2010, 02:33
ben bunları 3-4 sefer anlattım forumda yusufada msn dede anlattım abi denedik 40 sefer ayar yaptık olmadı olmadı distiribitör firmanın yazılımlarını yapan adam geldi her arabaya yapan adam o bile olmuyor abi dedi turbo açıkken benzine almasın die o devir banıdnı lpg ile optimal e aldığında turbo kapalı araba rich oluyor gaza tepki ölüyor dizel gibi oluyor gaza tepkiyi arttırmak için turbo kapalı olan devirleri lean yaptığında turbo gelir gelmez araç kendini benzine alıyor bende çift regulatör supersonic enjekötor ne buldularsa kullandılar tr distiribitörü yapamadı kaldı ki simitçi kahveci gazozcu yapıcak 3000km lpg ile kullandım giden parayı hesaplasam oturur ağlarsınız paran varsa hızlı arabaya binersin yakıtınıda düşünmezsin yoksa stock biner tüplü devam dedim haftanın hergünü gezemiyorum belki ama çıktığımda çarşı pazar karışıyor ben böyle mutluyum yeterli...

haftada 2-3 gün biniyorum ne kendimi nede kızımı yoruyorum, kırmadan kızmadan üzmeden kendi düşüncemi yazmak isterim bence standart bir turbo araç herhangi bir upgrade yapılmadan lpg li bir şekilde kullanılabilir ama ben kızımın yemeğinden kesemem kızıma en iyi kıyafetleri alıcam en iyi yemek takımlarını alıcam en güzel sofrayı kurucam ama önüne sadece yeşillik koyucam bu bana doğru gelmiyor, tabi imkan ve durum meselesi başka bir yandan durumları tam olarak bilmediğm için o konuda yorum yapmam yanlış olur ama imkanın varsa ve sende aracını kızın yerine koyuyorsan projeni belli bir süre erteleyip projeye yatırceğın meblayı dizel veya az yakan bir araca ayırman işlerini bunlarla hallederken tekrar birikim yapıp kızına güzel kıyafetler alabilrisin, tekrar belirtmek isterim durumun hakkında bilgim olmadığı için böyle geniş bir yorum yaptım yanlış bir kelam ettisem affola inşallah herşey dilediğin gibi olur saygılar sevgiler

halilcan9455
31-10-2010, 07:57
1.8 t lere sorunsuz lpg takılabiliyor.
gayet uyumlu
turboyu büyüttüğün zaman sana lazım olan tek şey daha kaliteli daha iyi parçalardan oluşmuş kaliteli bir LPG kiti.

ygtrn
31-10-2010, 08:06
Taktıracağın Lpg kitinin beyninde ayarlar yapabilirsin 0,04 sn gibi bir sürede Lpgden benzine geçiş yapan kitler var. Beyinden de bunu 3000 devir vs kaçta istiyosan ayarlatıp turbonun doldurmasına yakın ayarlatabilirsin ... Böylece gazlıycağın zaman araba otomatik geçer hem zaten 3000 devir üstünü şehir içinde gazlamadığın günlerde nadir görüyosundur ...


o bahsettiğin sürede araç birden fakire düşüyor yanlız.... sabit gazda değilde tam gazda lpg'den benzine geçerken araç bariz şekilde silkeliyor, fakire düşüyor ve conta patlatma durumu sözkonusu olabiliyor.....

Emre İlbi
31-10-2010, 08:21
haftada 2-3 gün biniyorum ne kendimi nede kızımı yoruyorum, kırmadan kızmadan üzmeden kendi düşüncemi yazmak isterim bence standart bir turbo araç herhangi bir upgrade yapılmadan lpg li bir şekilde kullanılabilir ama ben kızımın yemeğinden kesemem kızıma en iyi kıyafetleri alıcam en iyi yemek takımlarını alıcam en güzel sofrayı kurucam ama önüne sadece yeşillik koyucam bu bana doğru gelmiyor, tabi imkan ve durum meselesi başka bir yandan durumları tam olarak bilmediğm için o konuda yorum yapmam yanlış olur ama imkanın varsa ve sende aracını kızın yerine koyuyorsan projeni belli bir süre erteleyip projeye yatırceğın meblayı dizel veya az yakan bir araca ayırman işlerini bunlarla hallederken tekrar birikim yapıp kızına güzel kıyafetler alabilrisin, tekrar belirtmek isterim durumun hakkında bilgim olmadığı için böyle geniş bir yorum yaptım yanlış bir kelam ettisem affola inşallah herşey dilediğin gibi olur saygılar sevgiler

Abi çok güzel izah etmişin olayı.araç sahibi abimede ben bişeyler söylemek isterim.bende A kasa vectra var turbo filan yok.arabaya 3 yıl benzinle bindim tadından yenilmezdi:Dsonra LPG taktırdım landirenzo marka allah var yakıt olarak çok memnunum,3-3.5 yıl oldu çok şükür hiç bir sorun yaşamadım.(Kaliteli markalar gerçekten çok dayanıklı ve güvenilir).ilk marş benzinle,sadece arada ilk marşta vuruntu yapıyor.haliylede motora zarar veriyor.performans olarak atmosferik bir arabada çok rahat %10 civarı bir kayıp oluyor.turboda nasıldır bu kayıp bilemem.ama benimde sana tavsiyem eğer çok inip binmiyorsan hiç LPG ile uğraşma.çünkü ileride motorunda çabuk tükenecektir.diyeceksinki sen neden taktırdın?valla bende bilmiyorum birden karar verdik taktırdık sonrada pişman olduk,şimdide babam söktürmeme izin vermiyor:D.tabi bunlar benim şahsi fikirlerim.araba senin ve zevkde senin.kolay gelsin:)

ygtrn
31-10-2010, 08:22
şundan bahsetmek isterimki yanılmıyorsam bazı lpg sistemileri motora giren havanın ölçümünü aracın orjinal akışmetresinden, bazıları ise kendisine ait bir sensörle aracın manifold basıncından ölçüyor, turbo araçlar için manifold basıncı ölçmek bence daha iyi.... yanılmıyorsam teleflex ve prins akışmatreden ölçüm yapıyor brc, mtm atiker vs kitler manifold basıncıyla ölçüyor

ygtrn
31-10-2010, 08:27
ben bunları 3-4 sefer anlattım forumda yusufada msn dede anlattım abi denedik 40 sefer ayar yaptık olmadı olmadı distiribitör firmanın yazılımlarını yapan adam geldi her arabaya yapan adam o bile olmuyor abi dedi turbo açıkken benzine almasın die o devir banıdnı lpg ile optimal e aldığında turbo kapalı araba rich oluyor gaza tepki ölüyor dizel gibi oluyor gaza tepkiyi arttırmak için turbo kapalı olan devirleri lean yaptığında turbo gelir gelmez araç kendini benzine alıyor bende çift regulatör supersonic enjekötor ne buldularsa kullandılar tr distiribitörü yapamadı kaldı ki simitçi kahveci gazozcu yapıcak 3000km lpg ile kullandım giden parayı hesaplasam oturur ağlarsınız paran varsa hızlı arabaya binersin yakıtınıda düşünmezsin yoksa stock biner tüplü devam dedim haftanın hergünü gezemiyorum belki ama çıktığımda çarşı pazar karışıyor ben böyle mutluyum yeterli...

sen herhalde bu filmi bi 6 7 yıl önce izledin.... teknoloji çok ilerledi çoook :)

bu dediğin şeylerin hiçbirisi olmuyor ;)

tahminim çok kıytırık bir kitle uğraştın....

ygtrn
31-10-2010, 08:28
Benzindeki 14.7 a/f r değerinin LPG'deki, yani propandaki karşılığı 15.5-15.6 civarına denk gelir. Şimdi siz tutup da LPG'de 15.5'e göre kalibre ederseniz benzin ECU'su fakir görür ve düzeltme yapar. Bu da benzin haritanızı bozar. Ama birebir benzindeki gibi 14.7 a/f r ayarlarsanız bu sefer de zengin yürümüş olursunuz.

Ya düzeltme yapmayan bir ECU kullanacaksınız veya düzeltmeyi kapatacaksınız, ya da LPG'de zengin yürümeye razı olacaksınız.

rölantideki değil tam gazdaki af değeri önemlidir, tam gazda benzin ile aynı arf değeri yakalanıyorsa hiçbir sorun yok demektir :)

ygtrn
01-11-2010, 00:03
Alperin yazdigi gibi +250 gibi guclerde nasil bir enjektor kullanacaklar ?

Ayrica lpi hakkinda neler dusunuyorsunuz ? LPG nin aksine benzin gibi sivi bi yakitmis ve sabanci getiriyormus TR'ye...Fiyat olarak 3bin tl gibi rakamlar konusuluyor...Bu rakami vermeye degermi ?

lip kiti olarak vialleyi önceden araştırdım servisinden detaylı bilgi aldım.....

bu kitin katetmesi gereken daha çok yol var, ne manifold basıncı nede akışmetre sensöründen ölçüm yapan bir sisteme sahip değil... motor kaç beygirse araç onagöre gidiyor... yani şöyle açıklayayım....

aracımda evc6 var, 0.6 barda 180hp gibi bir güce sahip ancak ben bunu 1 bar açtığımdada 200 üstünde bir güce çıkıyor, viallenin sisteminde bu seçeneklerden birini seçmek ve ayarlattırmak zorundasın 0.6 bara göre ayarlarsan o ayarda lpg de kullanabilirsin 1 bara göre ayarlarsan 1 barda lpg de kullanabilirsin iki birden olmuyormuş malesef ve bu sistemin enjektörleri 4 silindirli bi makinada en fazla 180 200 hp gibi bir gücü kaldırıyormuş....

mikahakinen
11-03-2011, 01:00
Audi TT 1.8T quattro+ revo vardı 225 hp civarında prins sistemle çokta güzel yürüyordu sorunsuz.

maskaran
11-03-2011, 10:52
sıcaklık olayı nasıl hallolacak peki :beuj: lpg de sıcaklık 2 katına çıkıyor. kmde 50-100 krş az yakıcam derken motora dolarlarımı dökeceksin :D

lnd_samet
11-03-2011, 11:21
50-100 değil fark
normal bir 1.8T normalde biraz basmayla 12 litre yakar(trafikte)
13 litre gaz 260 a gelir
12 litre benzin 480 e gelir
yani fark fazlasyıla var
ve işin ilginç tarafı
büyük turbo 1.5 bar basınclar çatara patara dedikleri tabirle 25.000 km kullandım bu lpg denen zıkkımı.
yani öyle küçümseyip motoru yersiniz denilecek birşey değil.
2000 li yıllardaki sistemler değil artık.
biraz araştırıp konuşmalı.
şuanda iddaa ederim ki lpg den sıkıntı yaşayanların hepsi tecrübesiz ustalara gitmelerinden dolayı karşılaşılan sorunlardır...

maskaran
11-03-2011, 11:37
ben sadece ısının artacağını kasttettim hepsi bu

lnd_samet
11-03-2011, 12:47
ben sadece ısının artacağını kasttettim hepsi bu
artsın?
ne fark eder?
yani artınca motormu patlıyor
''kmde 50-100 krş az yakıcam derken motora dolarlarımı dökeceksin
'' bende bu kısmada cevap verdim...

merruse
11-03-2011, 12:58
şundan bahsetmek isterimki yanılmıyorsam bazı lpg sistemileri motora giren havanın ölçümünü aracın orjinal akışmetresinden, bazıları ise kendisine ait bir sensörle aracın manifold basıncından ölçüyor, turbo araçlar için manifold basıncı ölçmek bence daha iyi.... yanılmıyorsam teleflex ve prins akışmatreden ölçüm yapıyor brc, mtm atiker vs kitler manifold basıncıyla ölçüyor

Hepsi MAP sensörü ile çalışıyor MAF ile çalışanı yok.

MAF ya da MAP daha iyi demek pek doğru değil. İkiside ölçüm yöntemi. MAF ile hesap daha kolay. Tek farkı bu.

Bu arada hiçbir LPG kiti benzini kapatıp LPG püskürtmeye başlamıyor. kısa bir süre için ikisi beraber püskürtüyor.Sonra kullanılmayacak olan kapanıyor.

aligoldenstone
13-03-2011, 08:39
Herkese MRB...... Bendede K04 lü bir A3 1.8T var ş.içi 460 kr yakıyor oda ölü kullanımda :) arabamdan vazgeçemediğim için LPG taktırmayı düşünüyorum ama içimde şu LPG ile yaşanan tatsız olaylardan dolayı bir korku var neyapçam kararsız kaldım bu LPG GERÇEKTEN GÜVENİLİR BİR SİSTEM Mİ ?

samimi_1983
17-02-2012, 00:37
Herkese MRB...... Bendede K04 lü bir A3 1.8T var ş.içi 460 kr yakıyor oda ölü kullanımda :) arabamdan vazgeçemediğim için LPG taktırmayı düşünüyorum ama içimde şu LPG ile yaşanan tatsız olaylardan dolayı bir korku var neyapçam kararsız kaldım bu LPG GERÇEKTEN GÜVENİLİR BİR SİSTEM Mİ ?

dostum hemen hemen aynı konumdayız.ama derenin karşı tarafındayız.ben de lpg var sen de lpg yok.ben k04 turbo yaptırmak istiyorum sende k 04 turbo var.ben şu anda brc kit ile sorunsuz kullanıyorum.bir arkadaşla konuştum internette ilanı vardı.k04 turbo ile skoda octavia 1,8t' ya lpgde biniyordu.220 ps civarı.dediği 4,000 devirden sonra çok sıkıştırmazsan benzine geçmiyor dedi bilgin olsun

ygtrn
17-02-2012, 01:18
dostum hemen hemen aynı konumdayız.ama derenin karşı tarafındayız.ben de lpg var sen de lpg yok.ben k04 turbo yaptırmak istiyorum sende k 04 turbo var.ben şu anda brc kit ile sorunsuz kullanıyorum.bir arkadaşla konuştum internette ilanı vardı.k04 turbo ile skoda octavia 1,8t' ya lpgde biniyordu.220 ps civarı.dediği 4,000 devirden sonra çok sıkıştırmazsan benzine geçmiyor dedi bilgin olsun

doğru kit doğru işçilikle uygulanmış olsaydı böyle bir problem olmazdı, hata tamamen kiti takan ustada....

270hp aracımı 70bin km dir kit mtm(brc ile aynı kit, enjektörleri farklı) ile kullanıyorum şükür enufak bir sorun yaşamadım :)

tahminimce regülatör yetersiz kalıyor... arkadaşınıza lpg borusunu kontrol etmesini eğer değilse 8mm ile değiştirmesini ve regülatörünüde brc'nin geniusmax denilen en yüksek kapasiteli regülatörü ile değiştirmesini söyleyin :)

samimi_1983
17-02-2012, 13:41
sen hangi turboyu kullanıyorsun dostum?

samimi_1983
17-02-2012, 13:42
doğru kit doğru işçilikle uygulanmış olsaydı böyle bir problem olmazdı, hata tamamen kiti takan ustada....

270hp aracımı 70bin km dir kit mtm(brc ile aynı kit, enjektörleri farklı) ile kullanıyorum şükür enufak bir sorun yaşamadım :)

tahminimce regülatör yetersiz kalıyor... arkadaşınıza lpg borusunu kontrol etmesini eğer değilse 8mm ile değiştirmesini ve regülatörünüde brc'nin geniusmax denilen en yüksek kapasiteli regülatörü ile değiştirmesini söyleyin :)

sen hangi turboyu kullanıyorsun dostum?