Orijinalini görmek için tıklayınız : timing ile ilgili sorular ??
son zamnlarda çok yapılan timing uygulamasında aracın max yurumesı için nelere dikkat edılmelidir??
bazı araçlar timinge uygun bazıları değil gibi bir olay varmıdır??
güç bandı ne kadar yukarı tasınabılır max olarak bu işlemde ve ustanın basarısı ne kadar önemlı çok farkedermi??
+ timing nedir dizellerde de timing olur mu?
Bildiğim kadarı ile üst kapaktaki arkadaşların daha iyi haşir neşir olmasını sağlayan bir ayar. Aybek yaparken görmüştüm yarışlarda.
Ancak şu link size detaylı bilgi verebilir arkadaşlar.
DEĞİŞKEN SUPAP ZAMANLAMASININ MOTOR PERFORMANSINA ETKİLERİ (http://www.obitet.gazi.edu.tr/makale/Makaleler/T7_Supap.htm) :icon_tup: :icon_tup: :icon_tup: :icon_tup: :icon_tup:
http://www.obitet.gazi.edu.tr/makale/Makaleler/T7_Supap.htm
Yok valla açılıyor.
tmm açılıyoo :):icon_tup:
Link halledildi. Kısacası subab zamanlaması diyebiliriz. Krankın hareketine göre kasnaktan yapılan bir ayar. Ayar için ayarlı kasnak gerekiyor, bu yüzden bazı araçlar için olmayabiliyor. Bu kadar biliyorum , yanlı$ım varsa düzeltin lütfen.
M U R A T
05-04-2007, 18:57
mesela saxo ve 106 larda fabrika çıkışı ayarlı kasnak vardır...
1.6 16v 2000 sonrası renault makınalarında oldugunuda bılıorum belkı baska modellerınde de vardır
M_PROJECT
05-04-2007, 19:32
sente ayarı sanayı tabırıyle emme ve egzoz subaplarının ayarı kasnaklarla verılen ınce bı ayar bılmeyen ellerde yalan olur
tabıkıde kasanak gerektıını bılıorum usttekı sorularımın halen tam cvp alamadım..
hangı motor tipindekı araclara daha uygundur mesela...yuksek devirli dusuk devirli vs...
Eksantirik mili belkide encok yanlis anlasilan ve konusulan parcadir.peki nedir bu eksantirik mili.
eksantirik mili uzerinde lobe ve yatak yerleri olan metal 1 parcadir.Silindir kapaginin uzerindeki siboplarin
acma ve kapamalarini kontrol eder.Acma kapama derken bu sibobun ne zaman acilip-kapanacagini,ne
kadar hizda acilip kapanacagini ,ne kadar yuksege cikacagini kontrol eder.
Eksantirik mili ile ilgili bazi tabirlar kullanilir sindi onlara bakalim:
lobe :eksantirik mili uzerindeki cikintilara denir.
base circle :lobun cikintisi haric yuvarlak alandir
nose :lobun uc kismidir
lift : nekadar yuksege cikacagini gosterir
valve timing : sibobun nezamn acilip kapabacagidir
duration : acma ve kapama zamanlari farkidir
overlap : emme ve eksoz siboblarinin ayni anda acik olduklari an
overlap=az ise alt devir torku yuksek ama ust devir gucu zayiflar...rolanti yumusak..ama at devirde
beygir gibi ceker
overlap=fazla alt devir tork dusuk ama ust devir gucu artar...rolanti problemi yasanabilir patir catir isi
baska 1 degisle: overlap in dusuk olmasi alt devirde eksoz gazinin emme manifoltuna dolmasini engeller
ama ust devirlerde emis rahat yapamaz..
: overlap buyuk olursa alt devirde eksoz gazi emmeye dogru geriye itilir ama ust devirlerde
nefes alma hava ve yakitin dolmasi rahatlar ..zaten bu yuzden trum trum tum diye calisirlar..koc gibi
duration :sibobun acildinda krank uzerindeki olcum zamanidir.mesela 220 derece duration denirse...sibop
acildiginda krank 220 dereceye dogru donuyor demektir...
advertised duration :sibobun yatagindan cikip tekrar yataga deymesi..kimine gore .004 kimine gore
.006dir uygun olan @0.050 std dir bana gore...
duration @ 0.050 :endustiyel 1 standarttir...iticinin 0.050 yukari ittigindeki andir 1 den fazla eksantirik
milini karsilastirma yapmak icin ideal olan budur.
lobe center angle : 2 lobun merkezlerinin derece olarak aralarindaki mesafedir.
duration fazla ise overlap fazla
LCA az ise overlap fazla tepe tork erken ve cabuk uretilir ama hizli duser
LCA fazla ise overlap az tork yavasca uretilir ..banda yayilmistir guc..uyumlu 1 egri cizer
overlap in fazla olmasi guc bandini tamamen yukari tasir.
soyle daha detayli anlatmak gerekirse:
duration az ve genis LCA =cekme mesela tekne karavan..kuvvetle alt tork
duartion uzun ve kisa LCA =yuksek devir yaris..keskin tork ustte
duration orta ve genis LCA =her telden
Arkadaslar insallah faydasi olur
notlarimdan aktardim kontrol ettim yanlisim varsa duzeltelim
eger eksik yada ilave varsa lutfen ekliyelim
saygilar
..........
okuduk cnm onlarıda pratık bılgı yok pek;).. rc de timingle 10 bg alınmış mesela bizim aracta yada baska bi aracta benzer sonuç olabilirmi.. rc nın karakterınden mı yoksa yapan ustanin işçiliğindenmi??
sami_z01
02-07-2007, 11:30
selam
alinan hp araca gore degisir ve tabiki aracin kombinasyonuna....her eksantirigin kendine has 1 acma kapama yani tavsiye edilen 1 ayar derecesi var...
yuksek dereceli 1 eksantrik herzamn iyi en iyi hp yi verir demek yanlis olur...kombinasyonun uyumlu olmasi sart
tavsiye edilene gore ayarini yapip dynoda olcumlerini kontrol etmek en guvenilir sonucu verir ..
mesela savas(pasaoglu) i tavsiye edebilirim..
saygilar
sami
azına saglık sami abi:)
bir diger konuda 10 hp almak gibi bir tabir de pek saglıklı degil. sizin maksadınız onemli burada, yani pisttemi,dragdamı,caddedemi kullanılacak bu setup, cunku belki 10 hp fazla alırsınız ama guc bandınız cok yukarı kayar, sehirde arabayı kullanmak bir eziyet haline gelir.
timing ayarlarını yapmak usta isi degil tuner isidir, yapması icinde veri gerekir egerki veri yoksa bu is yapılmaz dıye bır sey yok ama zor olur.
bir de sırf egzantrik, kasnak daha dogrusu zamanlama ile olacak bir is degildir bu, siz eger gerekli emmeyi veya boostu saglayamaz yani iceri giren havayı attıramaz , yeterli gucte ateslemeyi olusturamaz, son olarakta guclu bir egzozlama saglmayamazsanız timing ayarları bir ise yaramaz. siz once mekanik gelistirmeleri yapıp ondan sonra gerekli hale gelen zamanlama ayarlarını yapmak icin degisiklige gitmelisiniz bence.
baska bir sekilde soyle ifade edebilirim;
eger emme manifoldunuz,turbonuz, kapak portlarınız vasıtası ile iceri girmesi gereken havayı yeterli miktarda ve hızda saglayamazsanız sonrasındada atılması gereken egzoz gazını yeterli miktar ve hızda atabilecek egzoz manifoldu ve egzoza sahip degilseniz, agresiflestirilen timing ayarları tam tersi etki yapar saglıksız calısmaya ve guc kaybına yol acar.
azına saglık sami abi:)
bir diger konuda 10 hp almak gibi bir tabir de pek saglıklı degil. sizin maksadınız onemli burada, yani pisttemi,dragdamı,caddedemi kullanılacak bu setup, cunku belki 10 hp fazla alırsınız ama guc bandınız cok yukarı kayar, sehirde arabayı kullanmak bir eziyet haline gelir.
timing ayarlarını yapmak usta isi degil tuner isidir, yapması icinde veri gerekir egerki veri yoksa bu is yapılmaz dıye bır sey yok ama zor olur.
bir de sırf egzantrik, kasnak daha dogrusu zamanlama ile olacak bir is degildir bu, siz eger gerekli emmeyi veya boostu saglayamaz yani iceri giren havayı attıramaz , yeterli gucte ateslemeyi olusturamaz, son olarakta guclu bir egzozlama saglmayamazsanız timing ayarları bir ise yaramaz. siz once mekanik gelistirmeleri yapıp ondan sonra gerekli hale gelen zamanlama ayarlarını yapmak icin degisiklige gitmelisiniz bence.
baska bir sekilde soyle ifade edebilirim;
eger emme manifoldunuz,turbonuz, kapak portlarınız vasıtası ile iceri girmesi gereken havayı yeterli miktarda ve hızda saglayamazsanız sonrasındada atılması gereken egzoz gazını yeterli miktar ve hızda atabilecek egzoz manifoldu ve egzoza sahip degilseniz, agresiflestirilen timing ayarları tam tersi etki yapar saglıksız calısmaya ve guc kaybına yol acar.
perfect:icon_tup:
Bunu zaten değişken subap sistemleri kendiliğinden sağlamıyor mu? belli bir devirden sonra kasnakların açısını değiştiriyor modern otomobiller. Mesela bizdeki ti vct ler öyle
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2024 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.