Orijinalini görmek için tıklayınız : Saxo Vts sıkıştırma seçimi ?
KingoAtmo
02-10-2010, 16:01
99 saxo vts'ye kentcamsın pt 52 egzantriği yayı şapkası ,kasnağı ve iticilerini takacağım, kararı verdik parçalarımızı aldık.
piston konusuna gelince size danışayım dedim, daha önce 106&saxo yapan onlarca üye vardır aramızda.
piston çapı 79mm olacak.
wiseconun sitesinde sıkıştırma olarak 11.2 ve 12.2 olarak 2 seçenek mevcut.
arabanın sadece hafta sonu binileceği düşünülürse, hangi seçenek uygun olur.
yapmışken 12.2 alayım diyorum +/- si ne olur?
K1 marka kol almaya gerek varmıdır, bir + sı olurmu ?
Yüksek sıkıştırma yapacaksan onunla beraber beyin ve bobin de düşünmelisin. Onun haricinde wiseco wössner arasında cok bişi fark edeceğini zannetmiyorum cok yapacağın üst limitlerde bi setup değil. Pistonların genel olarak kullanılan malzemsi aynı daha önce forumda tartışılmış ve anlatılmıştı nazmi. 180 190 hp gibi rakamlarda doğru ayar doğru usta ile bişi olmaz. Kol konusunda benden daha bilgili arkadaşlar yardımcı olacaktır ama ben bu şekilde bi araba yapacak isem yapmışken yapardım onuda.
alpergti
02-10-2010, 18:58
beyin alıcaksan 12.2 olur.çiple yürütemezsin 12.2 arabayı :icon_tup:
zaten pt52 ile günlük kullanımdan çıkacak hazır çıkmışken ve haftasonu aracı olacaksa 12.2 + ecu olsun
dragon07
02-10-2010, 19:02
bence kola gerek gerek yok saplamalarını degiştirirsin en fazla...bu setupa extra headers,baskı balata,MSD bobin...megasquirt tarzı beyin iyi gider :)
SifirinciMurat
02-10-2010, 19:05
12.2 sıkıştırma ile güç alacağın devirlerdeki piston hızına bakacak olursak bence kola gerek var.
9000 civarı dönüceksin. Kol tavsiye ederim.
aynen 9000 civarında daha sağlam bi kol olması iyidir. ömrü uzun olsun.
kardeşim kola hiç gerek yok orjınal kolları 250 hp ye kadar dayanıyor piston olarakta 307 pistonu yada m52 bm2 pistonu yap derım dıgerlerı sadece fıyat olarak pahalı o kdar ben gordum 307 pıstonlu 52 lı gtı ın roll de typere e itelediğini :)
kardeşim kola hiç gerek yok orjınal kolları 250 hp ye kadar dayanıyor piston olarakta 307 pistonu yada m52 bm2 pistonu yap derım dıgerlerı sadece fıyat olarak pahalı o kdar ben gordum 307 pıstonlu 52 lı gtı ın roll de typere e itelediğini :)
Ne iteledi typer a roll de 307 pistonlu ?
Ne iteledi typer a roll de 307 pistonlu ?
106 gti 307 pıstonu+subabları+pt52+exedy baskı+komple sebrıng eksoz+ limitorsuz chip+aem beyin vardı
ayrıca cok ıyı hatırlıyorum devır ıbresının assagıdakı saate kadar dayandıgını buda yaklasıkj 10bin devir yapar
106 gti 307 pıstonu+subabları+pt52+exedy baskı+komple sebrıng eksoz+ limitorsuz chip vardı
Ne malzemeler olduğunı sormadımki ne itelediğini sordum eksoza patates falan ?
ayrıca cok ıyı hatırlıyorum devır ıbresının assagıdakı saate kadar dayandıgını buda yaklasıkj 10bin devir yapar
10bin döndüyse tamam helal o106 ya.
wiseco 11.2 diyorum fazla sıkışırtmayı artırmaya gerek yok diyorum ona yakın speclerde yürüyen ve sorun çıkarmyan araçlar mevcut çoğundana 11,2 sıkıştırmalı piston kullanıyo
10bin döndüyse tamam helal o106 ya.
9000 9500 dönenler var
göz kararı 10bin demiştir:) arkadaş
:D yok iteledi derken geçmek anlamında :) gercekten saglam yapılan 106 çok farklı yürüebiliyor o 106 yıda bursada aziz usta yapmıstı 26 ekimde izmir mahalli draglarında 1600 kategorisi 1cisi arabanın ustası bordo saxo (teneke)
9000 9500 dönenler var
göz kararı 10bin demiştir:) arkadaş
tabiki olabilir hocam göz kararı :)
9000 9500 dönenler var
göz kararı 10bin demiştir:) arkadaş
Dönerde kaç kere bizim 106 lardan birine 9500 çevirttik bizde headers ın uraya kapak yağ bıraktı alev alınca üfleyerek söndürdük cok zevkliydi.
valla parcalarını söktüler satıldı parcaları ayarları iyi yapılınca hiç sorun cıkarmıyo ki o arabanın sahibide insan gibi kullanmıyordu arabayı :D
Dönerde kaç kere bizim 106 lardan birine 9500 çevirttik bizde headers ın uraya kapak yağ bıraktı alev alınca üfleyerek söndürdük cok zevkliydi.
yağ cubugu yerinden çıktığı için olmuştur yağ cubundaki orlingi biraz ddaha kalını takark çözebilirdiniz:)
valla pt52 106 normalde alt yapı sağlamsa 9bin 9500 dönmesi normal önemli olan kullanılan mazleme yapan usta ve yazılım
şuan yakın arakadaşım pt 52 ve alt yapı sağlam 106 mevcut denemelerde göz kararı söylüyorum 9bin 9500 dönüyo oda.
tek sorun orginal baskı balata dayanmıyodu bronz yaparak oda kalktı ordadan
yağ cubugu yerinden çıktığı için olmuştur yağ cubundaki orlingi biraz ddaha kalını takark çözebilirdiniz:)
valla pt52 106 normalde alt yapı sağlamsa 9bin 9500 dönmesi normal önemli olan kullanılan mazleme yapan usta ve yazılım
şuan yakın arakadaşım pt 52 ve alt yapı sağlam 106 mevcut denemelerde göz kararı söylüyorum 9bin 9500 dönüyo oda.
tek sorun orginal baskı balata dayanmıyodu bronz yaparak oda kalktı ordadan
kesinlikle bronz balata ama illada viseco almaya gerek yok m52 pistonları cok iyi hem 1800cc oluyor arac hacimde artınca bir baska gıdıyor bide 13/59 koydunmu tadından yenmez :)+++:icon_tup:
kesinlikle bronz balata ama illada viseco almaya gerek yok m52 pistonları cok iyi hem 1800cc oluyor arac hacimde artınca bir baska gıdıyor bide 13/59 koydunmu tadından yenmez :)+++:icon_tup:
m52 piston kullanan çok kişi gördüm uzun vadeli gitmiyo hararet sıkıntısı yaşıyo belli bi znm sonra
yağ cubugu yerinden çıktığı için olmuştur yağ cubundaki orlingi biraz ddaha kalını takark çözebilirdiniz:)
valla pt52 106 normalde alt yapı sağlamsa 9bin 9500 dönmesi normal önemli olan kullanılan mazleme yapan usta ve yazılım
şuan yakın arakadaşım pt 52 ve alt yapı sağlam 106 mevcut denemelerde göz kararı söylüyorum 9bin 9500 dönüyo oda.
tek sorun orginal baskı balata dayanmıyodu bronz yaparak oda kalktı ordadan
Yok canım yağ cubuğu yerindeydi. 9000 9500 pt52 ile neden dönülür ki ? Ne demiş kentcams pt52 için "Power Band 3000-7500".
Yok canım yağ cubuğu yerindeydi. 9000 9500 pt52 ile neden dönülür ki ? Ne demiş kentcams pt52 için "Power Band 3000-7500".
genelde yağ cubuğu çıktığı için bu sorun olur
52 tak devir dön diye bişe yok. alt yapın buna karşılık vereceki dolu dolu devir dönsün araç
m52 piston kullanan çok kişi gördüm uzun vadeli gitmiyo hararet sıkıntısı yaşıyo belli bi znm sonra
olabılır haklısınız bırde su var yay sapka takmaya gerek yok pt 52 koyunca kapakcı yayların ıcıne 1 yay daha koyuyo hıcbı sorun olmuyo 1 senedır bursada bı gtı da var halada cicek gıbı calısıyo patır patır ama 52 koyuyorsan subabları büyüt derim 307 subabları daha büyük bide gaz kelebegını clıo 2000 lerınkınden alırsan yada büyütürsen daha verımlı olur senın ıcın
Alt yapında var diyelim yayın şapkan vesairen 9500 devirde güç üretmeyen bi egzantrikle güç ve tork eğrisi deli gibi aşşa düşerken neden 9500 dönülür.
Yok canım yağ cubuğu yerindeydi. 9000 9500 pt52 ile neden dönülür ki ? Ne demiş kentcams pt52 için "Power Band 3000-7500".
kentcams bile demiş 3000-7500 ne işiniz var sizin 9500 lerde :D
Alt yapında var diyelim yayın şapkan vesairen 9500 devirde güç üretmeyen bi egzantrikle güç ve tork eğrisi deli gibi aşşa düşerken neden 9500 dönülür.
bunu denemesini dayno üstünde değilde yol da çok yaptık şöyle diyelim aynı eşit gidin araçla yola çıkıldı önce 8 binde vites atarak denendi 1 boy öne geçti diğer araç sonra 9bin 9500 arası dönülerk denedi eşit gidildi ben kağıt üstünde değilde gördüğüm bazda yorum yapıyorum :)
olabılır haklısınız bırde su var yay sapka takmaya gerek yok pt 52 koyunca kapakcı yayların ıcıne 1 yay daha koyuyo hıcbı sorun olmuyo 1 senedır bursada bı gtı da var halada cicek gıbı calısıyo patır patır ama 52 koyuyorsan subabları büyüt derim 307 subabları daha büyük bide gaz kelebegını clıo 2000 lerınkınden alırsan yada büyütürsen daha verımlı olur senın ıcın
Ozaman sanada bi soru sorayım giriş çapı 54mm olan emme ye 60mm kelebek takarak nasıl bi güç elde edeceksin. Mesela sen 42 numara ayakkabı kullanıyorsun sana bi 50 numara ayakkabı alsak nasıl hızlı koşarsın biliyormusun.
kentcams bile demiş 3000-7500 ne işiniz var sizin 9500 lerde :D
Yapan adamlar salak allahtan biz varızda egzantriklerini öğreniyor kentcams.
Ozaman sanada bi soru sorayım giriş çapı 54mm olan emme ye 60mm kelebek takarak nasıl bi güç elde edeceksin. Mesela sen 42 numara ayakkabı kullanıyorsun sana bi 50 numara ayakkabı alsak nasıl hızlı koşarsın biliyormusun.
emme manıfoltunuda değiştirirsin olur biter hocam mesela vts 2 lerın manıfoldunu kullanabılırsın yada bı araba daha vardı turbo yazıyor manıfoldun ustunde o olabılır
Yapan adamlar salak allahtan biz varızda egzantriklerini öğreniyor kentcams.
:) yapan adamlar ölcüp biciyorlar aslında salak degıller arabayı dynoya cıkarsanız anlarsınız hangi devirden sonra powerband düşüşe geciyo üreteceği güç bitiyor bence 7500 az ama 52 lerın powerbandı 8000 dir en fazla sonra düşüşe geçmeye baslar
emme manıfoltunuda değiştirirsin olur biter hocam mesela vts 2 lerın manıfoldunu kullanabılırsın yada bı araba daha vardı turbo yazıyor manıfoldun ustunde o olabılır+
:) yapan adamlar ölcüp biciyorlar aslında salak degıller arabayı dynoya cıkarsanız anlarsınız hangi devirden sonra powerband düşüşe geciyorsa üreteceği güç bitiyor demektır bence 7500 az ama 52 lerın powerbandı 8000 dir en fazla sonra düşüşe geçmeye baslar
http://www.kentcams.com/ soldan car ı tıklayıp 106 veya saxo yu seçip pt52 nin power band ına bi bakarmısın.
hocam tamam işte adamlar ceviremez demiyo ki sana 10.000 de cevirirsin ama boşa döner diyo 7500 hadi taş catlasın 8000 de ürettiğin hp ve tork ile 9500 de ürettiğin tork ve hp aynıdır diyo yanı daha fazla devir daha fazla güç ve tork olur dıye bı kavram yok
emme manıfoltunuda değiştirirsin olur biter hocam mesela vts 2 lerın manıfoldunu kullanabılırsın yada bı araba daha vardı turbo yazıyor manıfoldun ustunde o olabılır+
Honda deil bu manifold deiştir istediğin gibi c2 vts manifoldu serviste 1000 1100 lira gibi ki işlenmediği taktirde oda 54 mm ve ayrıca direk saxo 106 lara uymuyor o manifold delik saplama yerleri tutmuyor işlem gerekiyor. :D hadi işlettin 60mm yaptın emmeyi 60mm kelebekte taktın tps rölanti valfi flanşı vs vs vs bisürü iş var. Turbo yazıyor dediğin emme de rover emmesi flans yapılıpda takılıyor bence atmosferik arabada hiçbi işe yaramaz o manifold :D
hocam tamam işte adamlar ceviremez demiyo ki sana 10.000 de cevirirsin ama boşa döner diyo 7500 hadi taş catlasın 8000 de ürettiğin hp ve tork ile 9500 de ürettiğin tork ve hp aynıdır diyo yanı daha fazla devir daha fazla güç ve tork olur dıye bı kavram yok
Tmm napalım sağlık olsun.
valla yaramaz diyorsun da çok ufak bi örnek veriyim sana usta işi bu :) sıcaklık müşürü varya onu yerınden cıkar ve oraya bı yere cırt kelepceyle sık sonrada oraya aynı müşürden bı tane tak kablosuz ama maksat orda dursun kapalı olsun orası sonra araba hep zengınde calısır aynı speclerde 2 araba olsun bırıne bu dedıgımı yap gecersın dıgerını demek ıstedıgım şudur buyuk manıfold yaramaz dıyorsun yarar şöyle yarar onuda acıklıyım subabları büyüttün girişler büyüdü ee buna göre bujini ve ateşleme sisteminide ayarladın derecelin var pistonun hacmi arttı dolayısıyla daha cok benzıne ıhtıyac duyucak yemini tam vermelisin ki yürüsün araba biraz fazla yakarsın ama domzu gibide hem gaz yer araba hemde gittiğini biraz daha farkedersin :D
aslında para olucak manifolt yerıne throttle koyucaksın uğraşmıcaksın hiç :) paranın gözü kör olsun işte :D
valla yaramaz diyorsun da çok ufak bi örnek veriyim sana usta işi bu :) sıcaklık müşürü varya onu yerınden cıkar ve oraya bı yere cırt kelepceyle sık sonrada oraya aynı müşürden bı tane tak kablosuz ama maksat orda dursun kapalı olsun orası sonra araba hep zengınde calısır aynı speclerde 2 araba olsun bırıne bu dedıgımı yap gecersın dıgerını demek ıstedıgım şudur buyuk manıfold yaramaz dıyorsun yarar şöyle yarar onuda acıklıyım subabları büyüttün girişler büyüdü ee buna göre bujini ve ateşleme sisteminide ayarladın derecelin var pistonun hacmi arttı dolayısıyla daha cok benzıne ıhtıyac duyucak yemini tam vermelisin ki yürüsün araba biraz fazla yakarsın ama domzu gibide hem gaz yer araba hemde gittiğini biraz daha farkedersin :D
Vazgeçtim ben cliver iyi geceler :)
9 bın devır yorumlarını kesssssssss....iyiymiş valla
teoman_rpm
03-10-2010, 12:31
Dönerde kaç kere bizim 106 lardan birine 9500 çevirttik bizde headers ın uraya kapak yağ bıraktı alev alınca üfleyerek söndürdük cok zevkliydi.
valla bende 9000 uzeri ceviriyodum 106da hiç en ufak bi yag bırakma vs. olmadı senin arabanla alakalıdır bence ? ve ben 1 sene boyunca full basarak gezdim bi gram sorun yasamadım.
simdi arkadaslar devir bandının 7500 e kadar oldugunu yazmısta siz aracınızla drag yapıyosanız dolu bi 106 ile 1. viteste zaten naparsanız yapın aracınız guclu oldugundan istediginiz lastik olsun sararak kalkmak zorundasız o yuzden 1.viteste zaten en 9500 den once vites degiştiremiyosunuz . 2dede hızlanma cok ciddi oldugu için 9000 leri rahatlıkla guc kesilmeden goruyosunuz . ama diger viteslerde 7500-8000 den sonra zaten guc kaybına ugrayıp bosa donuyo dogru . ama 1.ve 2. viteste 9000 lerin uzerini donmek drag yapıyosanız cok mantıklı ;)
teoman_rpm
03-10-2010, 12:36
hocam tamam işte adamlar ceviremez demiyo ki sana 10.000 de cevirirsin ama boşa döner diyo 7500 hadi taş catlasın 8000 de ürettiğin hp ve tork ile 9500 de ürettiğin tork ve hp aynıdır diyo yanı daha fazla devir daha fazla güç ve tork olur dıye bı kavram yok
oyle bi dunyada yok :) :) sen hiç dyno verisi gormedinmi ? araban belirli bi devire kadar guc uretimi artar ordan sonra konustugunuz gibi bosa doner diyosunya o dedigin zamandada guc dususe gecer ciddi bi sekilde ole 7500 de 160 beygir uretiren o beygiri 9000 dede uretmez yani cok ciddi sekilde duser ...
valla bende 9000 uzeri ceviriyodum 106da hiç en ufak bi yag bırakma vs. olmadı senin arabanla alakalıdır bence ? ve ben 1 sene boyunca full basarak gezdim bi gram sorun yasamadım.
simdi arkadaslar devir bandının 7500 e kadar oldugunu yazmısta siz aracınızla drag yapıyosanız dolu bi 106 ile 1. viteste zaten naparsanız yapın aracınız guclu oldugundan istediginiz lastik olsun sararak kalkmak zorundasız o yuzden 1.viteste zaten en 9500 den once vites degiştiremiyosunuz . 2dede hızlanma cok ciddi oldugu için 9000 leri rahatlıkla guc kesilmeden goruyosunuz . ama diger viteslerde 7500-8000 den sonra zaten guc kaybına ugrayıp bosa donuyo dogru . ama 1.ve 2. viteste 9000 lerin uzerini donmek drag yapıyosanız cok mantıklı ;)
dragda 9 bın döner 1 de 2 de oda saracagı ıcın 3 uncu vıtesde nefes almadan guc ureterek 9 bın donemez belırtılen setupdaki cam mılı zaten 7500 7800 gibi guc bandı. tartıstıkları nokta 7500 7800 gıbı devırde guc uretmeyı kesen bos donen arabaya kol almanın mantıklı olup olmaması ...kendı arabadan örnek vermısın 9 bın dondum dıyorsun kol varmıydı ?
dragstar
03-10-2010, 13:18
pt52 ile 12.2 sıkıştırma +itb ve güzel bi beyinle güzel güzel olur kol saplamalarını değiştirmek gerekir bence o egzantrikle 8000-8500 den sonrası gereksiz
pipercams hidrolik iticiler +yay + şapkada gerekir
teoman_rpm
03-10-2010, 13:31
dragda 9 bın döner 1 de 2 de oda saracagı ıcın 3 uncu vıtesde nefes almadan guc ureterek 9 bın donemez belırtılen setupdaki cam mılı zaten 7500 7800 gibi guc bandı. tartıstıkları nokta 7500 7800 gıbı devırde guc uretmeyı kesen bos donen arabaya kol almanın mantıklı olup olmaması ...kendı arabadan örnek vermısın 9 bın dondum dıyorsun kol varmıydı ?
kol piston standarttı
oyle bi dunyada yok :) :) sen hiç dyno verisi gormedinmi ? araban belirli bi devire kadar guc uretimi artar ordan sonra konustugunuz gibi bosa doner diyosunya o dedigin zamandada guc dususe gecer ciddi bi sekilde ole 7500 de 160 beygir uretiren o beygiri 9000 dede uretmez yani cok ciddi sekilde duser ...
cok dyno verisi gördüm hocam sadece anlatamadım arkadasa kendımı bende senın dedıgınden bahsedıyorum zaten arabanın bellı bır powerbandı vardır o devırden sonra düşmeye baslar sadece kelıme hatası yaptım :)
dragda 9 bın döner 1 de 2 de oda saracagı ıcın 3 uncu vıtesde nefes almadan guc ureterek 9 bın donemez belırtılen setupdaki cam mılı zaten 7500 7800 gibi guc bandı. tartıstıkları nokta 7500 7800 gıbı devırde guc uretmeyı kesen bos donen arabaya kol almanın mantıklı olup olmaması ...kendı arabadan örnek vermısın 9 bın dondum dıyorsun kol varmıydı ?
gayet doğru biz dragda 9000-10000 dönmesinden bahsetmiyoruz yada drag için en ıyısı 9000 de vıtes degıstırelım de demedık sadece pt52 lerın güç bandı 3000-8000 arası güç üreten bir egzantiriğin 8000 üstünde döndüğü fakat boşa döndüğünü anlatmaya calısmıstık o kadar benımde bıldıgım kadaryıla kendı kolları turbo yapılmadığı sürece atmosferikte sorun cıkarmaz dayanıklıdır
alpergti
03-10-2010, 14:55
bmw pistonu 1800 oluyomuş araba,aem beyin +limitörsüz çip erkan allah kolaylık versin sana :D
bmw pistonu 1800 oluyomuş araba,aem beyin +limitörsüz çip erkan allah kolaylık versin sana :D
ıodsaufojkfasjkfjsakjhkfdjashkjsa
lan dur ama nıe öle söledın sımdı hacım konusuna katılmıyorumda
belkı orjınal beyın lımıtorsuz chıpdır aem fıc vardır :eek::eek:
alpergti
03-10-2010, 15:06
ıodsaufojkfasjkfjsakjhkfdjashkjsa
lan dur ama nıe öle söledın sımdı hacım konusuna katılmıyorumda
belkı orjınal beyın lımıtorsuz chıpdır aem fıc vardır :eek::eek:
sen beni bekle 10000 dönecem :hahaha:
1 de zaten ayna mahrutinin hatırına 8000 altına iniyor araba ama bazı vatandaşlar 8000 i geçtimi 9000 e odaklanıyo :icon_tup:
sen beni bekle 10000 dönecem :hahaha:
1 de zaten ayna mahrutinin hatırına 8000 altına iniyor araba ama bazı vatandaşlar 8000 i geçtimi 9000 e odaklanıyo :icon_tup:
cok sey yapmakla cocuk olmaz baskan.
9 bın klavyede yazıldıgı gıbı kolay değil katılıorum sana ama napalım polemik cıkmasın:icon_tup:
dragstar
03-10-2010, 19:27
piston çapı kaç m52nin gerçekten merak ettim 1800 cc oluyormuş araba
dragon07
03-10-2010, 19:37
birtek piston 200cc nasıl olcak :D krangı kolu moku püsürügü var bunun :D
o degilde limitörsüz çip aem beyin...nasıl oluyor bu konuyu bi açalım.erkan sen anlıyom moruk bilgi işlem filan bi yaz bakem :D
birtek piston 200cc nasıl olcak :D krangı kolu moku püsürügü var bunun :D
o degilde limitörsüz çip aem beyin...nasıl oluyor bu konuyu bi açalım.erkan sen anlıyom moruk bilgi işlem filan bi yaz bakem :D
orası biraz karıstı aracta piggyback ara beyin var dicemtim hocam limitörü iptal ettirmişlerdi:D
m52 denilen hangisi m52b20 mi m52b25 mi?
m52 denilen hangisi m52b20 mi m52b25 mi?
hocam piston capı 80.50 olması lazım en fazla tam bılmıyorum :soru:
alpergti
03-10-2010, 21:51
kasap usta dediğiniz adam mahalli dragda 26 eylüde 1600cc kategorisinde herkezi boy boy ayıkladı hocam bunuda unutmayın varsa daha prof. cksın yapsın arabasını gelsın draglara ben kafamdan sallamıyorum yada 8000 devırı gecınce 9000 de demıyorum kımseye bızde bılıyoruz o devırlerın kolay cevrılemeyecegını cocuk degılız bı 106 nın kadranından hesaplayın ben yanlıs gorduysem saate kadar dımdık assagı ındıgınde tahmını kac devır cevırır gtı ve ayrıca bmw 3.20 nın pıstonlarını takınca hacım artıyor demıstım bunda ısrarlıyım ..!
hacim artıyo doğru ama bunu baştan söyleseydin bu kadar problem çıkmazdı:icon_tup:1800 cc olmuyor araba 1627 veya 1630 mu ne oluyodu unutmadıysam...
m52 ile 1.8 oluyosa stroker mtroker geçelim direk ben yarın gidip m52 alıyorum
1669 cc oluyor yanlış hesaplama yoksa... peki bu 106 nın bloğu kaç mm'e kurtarıyor pistonu?
106 alıp Bursa sanayiye gidesim geldi. CLT sensörünü sök kenara cırtla. Wiseco'ya gerek yok M52 çok güzel. He birde 307 pistonu felan. Maşallah.
dragon07
03-10-2010, 22:57
106 alıp Bursa sanayiye gidesim geldi. CLT sensörünü sök kenara cırtla. Wiseco'ya gerek yok M52 çok güzel. He birde 307 pistonu felan. Maşallah.
birde wössner,wiseco kullananlar şimdi m52 kullanıyorlar.daha memnun olduklarını duydum apaçi işi diyceksiniz ama adam kullanmıs yorum yapıyor :) sonuçta BMW pistonu boru degil :)
106 alıp Bursa sanayiye gidesim geldi. CLT sensörünü sök kenara cırtla. Wiseco'ya gerek yok M52 çok güzel. He birde 307 pistonu felan. Maşallah.
bende imprezaya 5. enjektor baglattim kafam rahat ;)
ben butun marka pıstonları kullandım 106 ıcın wısecosundan omegasına wösnerıne m52 de kullandım ama sunu söleyım m52 yabana atılcak bır pıston degıl 106 da ha takıpda kıran cok rodaj goremeyen kısıler var m52 de ama ustadan ustaya fark edıyor cıddı edıyor ;)
dragstar
03-10-2010, 23:05
80 mm e kadr piston takılabiliyor
1648 cc eder m52b20 piston ile.
Haklısınız stroker kit olayıyla birlikte oluyordu 1800cc 5 enjektör palavralarına bende inanmıyorum ama genellikle antalya ve denizli tarafından duydum o muhabbeti bursada hiç duymadım
1669 cc oluyor yanlış hesaplama yoksa... Peki bu 106 nın bloğu kaç mm'e kurtarıyor pistonu?
benim bilgidim kadarıyla 80.50 kurtarıyor dıyen bılıyorum ama 80.00 de olabılır
Maxiboost
04-10-2010, 10:48
Evet uzatmanin alemi yok :) yarisan ve caddede gezen arac sayisi ortada. Konuyu toparliyorum amacindan sapti cunku
boosted_pug
04-10-2010, 11:37
en fazla 80.50 oluyo ama iki silindir arası kulak zarı gibi kalıyo artı hararetde alıyo başını gidiyo çok m52 pistonu gördüm parçalanan ayrılan felan zaten uydurmak için tepesi tornalıyosun kıçını tornalıyosun pimiyle oynuyosun vs. bi sağlamlığı yada balansı kalmıyo artı neüdüğü belirsiz chiplerle bastınmıda al kucağına pistonu orjinal bile kullansan zaten araba orjinal halinden fakirde kalıyo nekadarda olsa hacim artıyo çok fazla para harcamıyım derseniz 307 pistonu ve kapak contası ile biraz canlandırılabilinir ama 79mm den fazla piston takmak bence mantıklı değl
KingoAtmo
06-10-2010, 16:38
Yorumlar için teşekkür ederim ama
benim sorduğum 12.2 sıkıştırma ile kullanılırmı +si -si ne olur idi .
dragon07
06-10-2010, 16:46
12.2 avans problemi yaşayabilirsin Ms takmassan.benzinde çok seçer.
5.enjektör olayına gelincede 145.6 çıkan araç 5.enjektörden sonra 155.2 çıktı.he bunu ben gördüm adam yapmıs tabiiki enjektör almak daha mantıklı ama palavra degil takınca oluyor.
cp 12.5 cr piston alıp ince conta takıp guzel de bi ayarla harika yurursun
SifirinciMurat
06-10-2010, 17:52
5.enjektör olayına gelincede 145.6 çıkan araç 5.enjektörden sonra 155.2 çıktı.he bunu ben gördüm adam yapmıs tabiiki enjektör almak daha mantıklı ama palavra degil takınca oluyor.
bu 5. enjektörün doğru bir iş olduğunu değil o arabaya adam gibi enjektör seçilmediğini veya map yapılmadığını gösterir.
dragon07
06-10-2010, 18:07
bu 5. enjektörün doğru bir iş olduğunu değil o arabaya adam gibi enjektör seçilmediğini veya map yapılmadığını gösterir.
savunmuyorum zaten ben kendi aracıma 3. 5. enjektörü takmam fakat gördüm dynoda...ilk önce std.ölçtük sonrada 5.enjektörle ölçtük fark gördüm onu söyledim.
cp 12.5 cr piston alıp ince conta takıp guzel de bi ayarla harika yurursun
Conta normal olsa özel sipariş ile gerekirse 13 sıkıştırma piston olsa. Zaten yüksek sıkıştırma üstüne ince conta sakat oluyor.
birşey sorabilirmiyim sizlere orjinal 106 gti pistonu ile 307 pistonu arasında ne gibi farklılıklar var şıkıştırması... vss....
Kağan Celep
08-10-2010, 21:57
12.2 Sıkıştırma ile avans sorunu yaşayabilirsiniz. Bence 11.2 sıkıştırma alıp birde taşlama var ise zaten 11.5 gibi bir sıkıştırma oranı olacaktır. Piston çaplarınız dikkatimi çekti. Eğer mantığınız olmuşken olsun ise bence çapları büyüttükten sonra direk 80 mm takmanız daha doğru olurdu diye düşünüyorum. Projenizde başarılar dilerim. Kazasız belasız.
brkkksln
08-10-2010, 22:59
nazmi kardeşim kapağın daha önce alttan alınmışmı?
gti a sadece ince conta koyup 2 boy öne geçtiği söylentileri vardı bi ara.
yanılmıyosam stock sıkıştırma 10.8:1 den 11.4:1 e çıkıyo. 12.2:1 le neler olur bilmiyorum.bende yapcaktım ama dokunamadan satma kararı aldık.benim yerimede sen yap bari.
şimdi asıl sorun 12 ve üzeri sıkıştırmada kapak saplamaları dayanırmı?
307 pistonu vs nedir? yine pt52 koyulduğu için subapların yerleri açılacak.torna işi girmiş pistondan ben hayır beklemem açıkcası.
m52 nin çapı: 80.3mm
şöyle bişi var mesela honda cbr 600rr da sıkıştırma oranı 12.2:1 suzuki gsx 1300r da sıkıştırma oranı 12.5:1 hatta kawasaki zx6r(636) nın sıkıştırma 13.5:1 bu sıkıştırmalarda amcalar 13000 14000 dönüyosa 95 oktan koyup demekki bu işin sırrı ayarda.ayarıda çiple miple değil beyinle halledeceksin.
9000 dönme işini ben gerekli bulmuyorum rollde.8700 limit koyarsın 1 2 dayarsın 3 4 5 8200 8300 kafidir.
unutmadan 79mm ye gerek yok.78.5 ve 79mm ler arasında bi kaç boy oynayanlar var.fazla büyütmeki ilerde stock a çevirirsen dönüşüm kolay olsun...
kolay gelsin sana şimdiden.
Cihan Çizmeci
09-10-2010, 11:31
Yorumları tam okumadım ama yorumuu söyliyim.
M 52 kullandım rodajı falanda iyiydi hiçbir sıkıntı yaşamadım ben sadece sekman kırmıştım.Şöyle söyliyim fiayt ve performans bakımından M52 gerçekten güzel bir piston tek sıkıntısı eteklerinin yani piston altını tamamlayan eteğin 2 parça olması buda bazen dirençsizlik yüzünden kırılma yapabiliyor bunları ben yaşamasamda gördüm daha önce.Tabi bunun gerekçesi başka birşeyde olabilir ama gördüm gözümle...
Wiseco 11.5 te kullandım ondan bir sıkıntı yaşamamıştık
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.