Orijinalini görmek için tıklayınız : Rektifiye ücreti hk.
Merhaba,
Mesela km'si yüksek (200k, 250k), dinamometrede de ortalama sonuç veren bir araba aldık diyelim. İçimizin rahat etmesi için motoru açıp rektifiye ederek sıfırlamak ortalama kaç TL'ye mal olur?
Muhtemelen birçok pahalı parça (krank, piston, piston kolu, yataklar vb) tekrar kullanılır, segman, kapak contası vb parçalar değişir, bir ihtimal honlama işlemi yapılır gibi düşünebiliriz.
Model olarak ise 1999 M3, 2001 530i veya 1.6 - 2.0 turbo bir araba falan düşünebiliriz.
Merhaba,
Mesela km'si yüksek (200k, 250k), dinamometrede de ortalama sonuç veren bir araba aldık diyelim. İçimizin rahat etmesi için motoru açıp rektifiye ederek sıfırlamak ortalama kaç TL'ye mal olur?
Muhtemelen birçok pahalı parça (krank, piston, piston kolu, yataklar vb) tekrar kullanılır, segman, kapak contası vb parçalar değişir, bir ihtimal honlama işlemi yapılır gibi düşünebiliriz.
Model olarak ise 1999 M3, 2001 530i veya 1.6 - 2.0 turbo bir araba falan düşünebiliriz.
200 250 k daki bir bmw oyle dusuk bir maliyetle toplanmaz yani düşük derken şöyle diyim 4-5 i gene bulur size gore dusuk veya yuksek siz karar verin.bu işin icine 250 k da orjinal motorlu bi M3 girerse ki oyle bi olasılık cok dusuk işler cok degisir 8 ila 10 liraya kadar yolu var...turbo arabnında marka ve modeline gore maliyeti degisir illa turbo olarak tek segmentte parca fiyatı olusturamassınız
maxpower
06-10-2010, 15:18
içinizin rahat etmesi için bu işe girmek çok mantıklı değil. gerek varsa yaptırılır
m makineler için fiyat katlanır bu arada :)
iş rektefiyeci ile bitse tamamda :D en kötü çıkan parçalarda sıkıntı yok diyelim
rektefiye işçiliği
takım segman
ana kol yatak
takım conta
yağ ve filtreler
mekanik işçilik
falan filan derken arabasına göre 4-5 liradan aşağı çıkmaz
iş rektefiyeci ile bitse tamamda :D en kötü çıkan parçalarda sıkıntı yok diyelim
rektefiye işçiliği
takım segman
ana kol yatak
takım conta
yağ ve filtreler
mekanik işçilik
falan filan derken arabasına göre 4-5 liradan aşağı çıkmaz
Abi bu bahsettiğin ///M makina içinmidir? Yada şöyle sorayım: Bugün bir e36 3.18is yada 3.20i alsak durum ne olur 3 aşağı 5 yukarı?
M serisini geçelim, 530i falan düşünelim.....
Dizel-benzinli fiyatı fark ettirir mi?
M serisini geçelim, 530i falan düşünelim.....
Dizel-benzinli fiyatı fark ettirir mi?
Benim bildiğim dizel makina toplatmak daha maliyetli bir iş.Daha fazla tecrübe sahibi olan vardır aramızda illaki...
gülüm rektefiyeciye gittin çok extrem bişi olmadıkça 500-600 lira işçilik alır
ortalama ustanda 700-1000 lira işçilik alır
yağ ve filtreler 80-90 lira ( parçalar yan sanayi )
takım conta 120-170 lira
yataklar 150-180 lira
komple piston segman alsan 450-550 lira
çok kez aldım bu parçaları markasına ve aldığın tükkana göre değişiyor tabi
gülüm rektefiyeciye gittin çok extrem bişi olmadıkça 500-600 lira işçilik alır
ortalama ustanda 700-1000 lira işçilik alır
yağ ve filtreler 80-90 lira ( parçalar yan sanayi )
takım conta 120-170 lira
yataklar 150-180 lira
komple piston segman alsan 450-550 lira
çok kez aldım bu parçaları markasına ve aldığın tükkana göre değişiyor tabi
Devir değişti e36 korkulacak bir araba değil yani:) Niyet var yaza doğru bakalım ksımet.Fırsat buldukça işi bilenlerden bilgi sahibi oluyorum şu an
e tabi iş bunla bitmiyo çoğu zaman :)
açıyosun bi bakıyosun
yağ pompası
su pompası
triger seti
gergi bilyası
bujiler
vırık cırık diye gidiyo liste :D
e36 dan korkma 316-318-320 hiç korkma her türlü hallolur sıkıntı yok :D
e tabi iş bunla bitmiyo çoğu zaman :)
açıyosun bi bakıyosun
yağ pompası
su pompası
triger seti
gergi bilyası
bujiler
vırık cırık diye gidiyo liste :D
e36 dan korkma 316-318-320 hiç korkma her türlü hallolur sıkıntı yok :D
Abi kafamdaki bir takım ??? leri kayboldu.Teşekkürler:)
hddsheriff
06-10-2010, 16:33
Merhaba,
Mesela km'si yüksek (200k, 250k), dinamometrede de ortalama sonuç veren bir araba aldık diyelim. İçimizin rahat etmesi için motoru açıp rektifiye ederek sıfırlamak ortalama kaç TL'ye mal olur?
Muhtemelen birçok pahalı parça (krank, piston, piston kolu, yataklar vb) tekrar kullanılır, segman, kapak contası vb parçalar değişir, bir ihtimal honlama işlemi yapılır gibi düşünebiliriz.
Model olarak ise 1999 M3, 2001 530i veya 1.6 - 2.0 turbo bir araba falan düşünebiliriz.
Koray bin cettana ne işin var rektefiyeyle filan :D yada git fatihin m3 ü al hafta sonu ilan verecekmiş. İlla bu işe giricem diyorsan gel yanıma rektefiyecide var motorcuda kaportacıda parçacıda :D
O rektifiye sadece aç değiştirle olmuyor
Ben vaktinde eski aracıma sadece zincir değiştireyim derken yağ pompası, devirdaim pompası, subap lastikleri, tüm contalar, sıvılar, tüm kasnaklar (eksantrik kasnakları dahil), bujiler, buji kabloları, bobinler vs. daha bi sürü şeyi "hadi açılmışken kurcalamışken değişelim bir daha sıkıntı yaratmasın" diye değiştirmiştim. Toplamda 1-1.5 maksimum tutacak bir olay bana tam 6.000 tl ye çıkmıştı.
Bir de şöyle bir şey var, özellikle yaşadığım bir tecrübe, bir şey yaptırırken kağıt üstünde x bir rakam hesapladıysam, mutlaka pratikte x+ %30-40 daha fazla masraf yapmışımdır hep bu yüzden. Buna göre maddi durum ayarlanırsa iyi olur, çünkü motor kapalı kutu içinden ne çıkacağı neyin su koyvereceği belli olmuyor :).
Bir de bildiğim kadarıyla, normal bir bmw ile M arasında parça fiyatı olarak inanılmaz fark var. Normalde Alman arabalarının yan sanayi parçaları tahmin edilmeyecek kadar ucuzdur kaç model olursa olsun, ama söz konusu araç m-amg falan olunca iş pek öyle olmuyor :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.