PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Golf mk5 gti dyno sonucu



MMT
07-10-2010, 11:18
merhaba 1 ay kadar önce 2006 mk5 golf gti dsg arac satın aldım araç 66.000 kmde benden önceki sahibi araca superchips ve sprint booster taktırmıs aracın gerçek gücünü öğrenmek için dün maslakta paşaoğlunda dyno ya çıkartım araç 173 hp verdi bırakın chipi bu arac stok 200 hp bu nasıl olabilir benim aklıma iki şey geliyor ya chip yazılımı sorunlu yada turbo ile ilgili bi sıkıntısı ,bi kaçak var yada başka birşey ilk başta dyno sonucuna pek inanamadım o gün akşamı erel arkadaşımızın stok 306 gti ile roll yaptık ve verilerin doğru olduğu anlaşıldı en az 2 boy attı bana ve uzaklaşmaya dewam ediodu dyno sunucu kesinlikle doğru ama gidişinde bir sıkıntı yok iyi ivmeleniyor yada biz öyle biliyorduk taa ki erelin yanımızdan geçene kadar sonuç olarak ben ne yapmalayım ilk önce yazılımı orj ye mi dönelim yada turboyumu kontrol edelim yada başka ne sebebi olabilir tavsiye edeceğiniz bi yer varmı arkadaşlar lütfen yardım edin bana...



http://img36.imageshack.us/img36/7260/tarama001.jpg (http://img36.imageshack.us/i/tarama001.jpg/)

punto_multijet
07-10-2010, 11:25
ust devirlerde ciddi anlamda dusus var gordugum kadarıyla. sanırım ya kacak var biyerde yada turbonda sıkıntı diye dusunuyorum. daha tecrubeli arkadaslar yazarlar daha ayrıntılı

MMT
07-10-2010, 11:37
ust devirlerde ciddi anlamda dusus var gordugum kadarıyla. sanırım ya kacak var biyerde yada turbonda sıkıntı diye dusunuyorum. daha tecrubeli arkadaslar yazarlar daha ayrıntılı

merhaba , inş turbodan değildir başıma büyük dertler açmasından korkuyorum yazılımla alakası olabilrimi acaba canım çok sıkıldı bu işe ben bekliyodum bide chip var araç 230 240 hp çıkar diye büyük hüsrana uğradım :(

MiaMi
07-10-2010, 11:37
Ayrıca araç şuan 167,7 hp Savaşın dyno biraz yüksek ölçüyor 173 değil yani değer.

Chip yapıldığını düşünürsek şuan arabanda en az 50-60 hp güç kaybın var oda dünyalar demek.

Hemen kontrole sok derim.

Cimmeria
07-10-2010, 11:38
aracı alırken motoruna turbosuna vs baktırdınız mı ?

MMT
07-10-2010, 11:42
Ayrıca araç şuan 167,7 hp Savaşın dyno biraz yüksek ölçüyor 173 değil yani değer.

Chip yapıldığını düşünürsek şuan arabanda en az 50-60 hp güç kaybın var oda dünyalar demek.

Hemen kontrole sok derim.

ewt ama ilk başta ne yapmalıyım turboyu mu kontrol ettirelim yada yazılımamı baktıralım

punto_multijet
07-10-2010, 11:44
bence ilk once kacak kontrolu yaptır. eger onunla ilgili sorun cıkmazsa turbo basıncına bakın kac olması gerekiyor turbo kac basıyor gibi.

MiaMi
07-10-2010, 11:44
Önce mekanik kontrol iyidir yazılımı kim yapmış götürebiliyormusun bu ne kardeşim diyebiliyormusun.

MMT
07-10-2010, 11:53
aracı alırken motoruna turbosuna vs baktırdınız mı ?

malesef detaylı motoruna baktıramadım ama geçen hafta mezde kam mili ayar ünitesi değişti rolantide bi ses yapıyodu araba sanki dizel gibi çalışıyodu florya mezde ünite değişti meze ilk götürdüğümde aracı makinaya bağladılar turbo basınç seviyesi düşük arızası verdi kontrol ettiler aracı teslim almaya geldiğimde sordum o arızayı bir problem yok baktık test ettik aracı bi sıkıntı yok dedi o arızayı tekrar vermedi dedi en azından serviste anlaşılmazmıydı turbo ile ilgili bir problem olsa

MMT
07-10-2010, 12:02
Önce mekanik kontrol iyidir yazılımı kim yapmış götürebiliyormusun bu ne kardeşim diyebiliyormusun.

maslak btg de yapılmıs dynodan sonra gittim btg ye dedim bu araca sizde chip takılmıs dedim dynoya soktuk sonuç bu oda dedi o kağıtta yazılanlara inanma dedi gerçeği yansıtmaz o dedi dedim siz yazılmdan sonra ölçmüyomusunuz ne kadar güç elde edildi yok biz ingiltereden aldığımız verileri söylüyoruz dyno ölçümü yapmıyoruz dedi yazılıma bakan kişi yokmus gittiğimde cumartesi tekrar gidicem oraya 306 gti ile denedik neye inanmim ben gözlerimizle gördük

MMT
07-10-2010, 12:35
bence ilk once kacak kontrolu yaptır. eger onunla ilgili sorun cıkmazsa turbo basıncına bakın kac olması gerekiyor turbo kac basıyor gibi.
ewt bende öyle düşünüyorum ama kime gitmeliyim tavsiye edeceğiniz bi yer varmı yada yetkili servisemi gideyim

JDM VTİ
07-10-2010, 12:46
güzel bi garaja gitmenizi tavsiye ederim. eğrilerin durumu çok kötü , umarım büyüjk bişey çıkmaz

TorqueTuning
07-10-2010, 12:53
Arkadaşım kuduz gibi sağa sola saldırmak ve yaygara koparmak yerine öncelikle aracını iyi bir yerde bakıma sok, konunun yazılımla filan alakası yok, belli ki aracında mekanik bir sorun var. Öncelik arıza kodu sorgulanır buradan yola çıkılabilir. Olmadı aracına basınç saati bağlayarak yada test cihazı ile yolda giderken ürettiği fiili turbo basıncı kontrol edilir. Buradaki değerler olması gerekenlerle kıyaslanır. Düşükse, ki düşük olma ihtimali yüksek gibi, aracında kaça olma ihtimali yada turbo sorunu var demektir. Burada da sorun yoksa, motorun mekaniğine bakılması lazım, kompresyon testi, enj gibi bileşenlerden başlayarak sorunun kaynağına gidilir.

Cem.B
07-10-2010, 13:01
maslak btg de yapılmıs dynodan sonra gittim btg ye dedim bu araca sizde chip takılmıs dedim dynoya soktuk sonuç bu oda dedi o kağıtta yazılanlara inanma dedi gerçeği yansıtmaz o dedi dedim siz yazılmdan sonra ölçmüyomusunuz ne kadar güç elde edildi yok biz ingiltereden aldığımız verileri söylüyoruz dyno ölçümü yapmıyoruz dedi yazılıma bakan kişi yokmus gittiğimde cumartesi tekrar gidicem oraya 306 gti ile denedik neye inanmim ben gözlerimizle gördük

hehe klasik bir btg konuşması olmuş :)

merruse
07-10-2010, 13:02
çok ayıp ..

Cimmeria
07-10-2010, 13:35
malesef detaylı motoruna baktıramadım ama geçen hafta mezde kam mili ayar ünitesi değişti rolantide bi ses yapıyodu araba sanki dizel gibi çalışıyodu florya mezde ünite değişti meze ilk götürdüğümde aracı makinaya bağladılar turbo basınç seviyesi düşük arızası verdi kontrol ettiler aracı teslim almaya geldiğimde sordum o arızayı bir problem yok baktık test ettik aracı bi sıkıntı yok dedi o arızayı tekrar vermedi dedi en azından serviste anlaşılmazmıydı turbo ile ilgili bir problem olsa

valla ikinci el spor araba hem de turbo araba alırken çok detaylı baktırmak gerekir, keşke detaylı bir ekspertiz yaptırsaymışsınız, arkadaşlar söylemişler yazılımdan ziyade motor ya da turbo ile ilgili bir sıkıntı gibi, umarım kolay çözülür

Chosen
07-10-2010, 13:41
Diverter Valve'i kontrol edin bence 2.0 TFSI larda chipden sonra yırtılıyor çok büyük ihitmalle.Zaten revize edilmiş bir parça 06H 145 710 D yeni parça kodu bence bir baktırın buna yakın bir durumu yaşamıştım bende;)

Parçada bu ,fiyatı 100-110 tl civarı olması lazım.

http://img843.imageshack.us/img843/843/51734262.jpg (http://img843.imageshack.us/i/51734262.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

grkm
07-10-2010, 15:48
basınc kacagı var gibi görünüyor bencee.. Intercoolerı söküp , boru hattına da bir göz gezdirmek iyi olacaktır...

ERkut 205
07-10-2010, 17:02
Sizinde belirttiğiniz gibi testte turbo basınç seviyesi düşük çıkmış bunun sebebi araştırılabilir en başta...
Bana sorarsanız (chip,yazılım ) standart yazılıma dönüp ağrızayı aramak sizin için daha basit bir yol olabilir... Çünkü akılda hep şu soru kalıyor yazılımdan sonramı böyle oldu acaba gibisine ? Bunu silmek adına diyorum...
Dynoda ciddi güç kaybı var sebebi basınç düşüklüğü olabilir muhtemel...
ve ciddi % anlamda aktarım kaybıda var bu sorun çözüldükten daha sonraki aşama.
Savaş paşaoğluyla görüşseydiniz bu konuyu...

Juggernaut
13-10-2010, 11:46
Sorunu bulabildiniz mi?

kurtbil
13-10-2010, 21:15
Sorun DV den kaynaklanıyor olabılır eger ustundekı revıze edılmıs olanı degılse,acıp baktıgınızda yırtılmıssa dırek gorursunuz zaten

VWci
13-10-2010, 21:17
Ben de geçen aylarda 2005 model bir GTI'a bakmıştım. Onun da performansı ciddi anlamda kötü idi. Çünkü 2005'de GTI Türkiye'ye ilk geldiğinde doğuşta test etmiştim. İkisinin arasında epey bir fark vardı. Ancak benim bahsettiğim araç 160.000 km'de idi. Onda turbo arızası olma ihtimali yüksekti. Senin araç için de aynı durum gerçerli olabilir.

onur_S
14-10-2010, 00:58
230 nm tork :S yazılımdan değil gibi büyük ihtimal.gayet güzel geliyor eğri fakat devir yükseldikçe düşmeye baslıyor.

FaBeRgE
14-10-2010, 01:28
aynı sorunu aynı motoru olan Octavia RS'de yaşadık, dump valve yırtılmıştı. Servis revize olan modelin ile parçayı değiştirdi şu anda problem yok :)

douu
14-10-2010, 13:25
kesinlikle basınç kaçagı var.. turboda sorun olmaması konusunda dua ederek ciddi bi kontrol yaptırın.. ayrıca aktarmadaki 55 hp kayıpta akıl işi deil..

bilalMW
17-10-2010, 08:18
kaçak gibi gözüküyor umarım turbo değildir problem.

MMT
17-10-2010, 15:39
arkadaşlar sorunu çözdük çoğu arkadaşın dediği gibi dump valve yırtılmış değiştirdik şimdi bi sıkıntı kalmadı gidişi bariz farketti yorum yapan ilgilenen herkeze teşekkür ederim

VWci
17-10-2010, 15:43
Geçmiş olsun... ;)