PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.8T Maf Hakkında



alperx
08-10-2010, 08:43
Selam

1.8T AJL motorlu aracımızda diode mod vs. bi şekilde basıncı artırdıgımızı varsayalım.
Turboyu 16G Evo Turbosu ile değiştirmiştik.

Araçta(1.8t quattro Audi A6) map sensor yok. MAF var.

Bu durumda ekstradan chip tuning olmaz ise, MAF ve o2 sensör hava yakıt karışımını otomatik olarak ayarlar mı ? Çıkarsa ne gibi sorunlar çıkabilir ?

TorqueTuning
08-10-2010, 08:53
ECU'den turbo basınç map'lerini değiştirmediğiniz sürece araç yüksek basıncı görüp ECU basıncı kısmak ve maplerdeki değerlere getirmek isteyecektir. Ancak manuel boost controller varsa bunu yapamaz ve ECU limp moda girmeye çalışacaktır. Buna rağmen yüksek basınçla kullanmaya devam ederseniz de bir yerleri bozup kırma ihtimaliniz artar. Ama bu şekilde güç almak çok mantıklı bir hareket olmaz, ki bu motorlardan sadece yazılımla bile çok rahat +40-45 HP'ler alınabiliyor iken..

Spook
08-10-2010, 08:55
Maf da bir sensor sonucda o2 gibi onlar sadece okurlar bu isi ecu yapar.bence bu tip bir degisimden sonra saglikli olabilmesi icin remap yapilmasi gerekir.standart enjektorler ve fuel map ile var olan basinc hava miktari artacagi icin suan araciniz fakir olacaktir diye dusunuyorum. Aksi halde ne chiptuning nede standalone lara gerek kalirdi heralde :) Daha tecrubeli arkadaslardanda bilgi almanda fayda var.

alperx
08-10-2010, 09:02
Aracın limp mod'a girmesi engellenebiliyor diode mod ile. Yani limp mod'a girmedigini de varsayalım.

Ya da ecu'dan tüm maplarle oynamak yerine sadece limp mod'a girmesinin engellendigini varsayalım.


ECU'den turbo basınç map'lerini değiştirmediğiniz sürece araç yüksek basıncı görüp ECU basıncı kısmak ve maplerdeki değerlere getirmek isteyecektir. Ancak manuel boost controller varsa bunu yapamaz ve ECU limp moda girmeye çalışacaktır. Buna rağmen yüksek basınçla kullanmaya devam ederseniz de bir yerleri bozup kırma ihtimaliniz artar. Ama bu şekilde güç almak çok mantıklı bir hareket olmaz, ki bu motorlardan sadece yazılımla bile çok rahat +40-45 HP'ler alınabiliyor iken..

TorqueTuning
08-10-2010, 09:23
ECU'yü limp moda girmesini engellersen endinde sonunda bir yeri kırar ve rahatlarsın. "Limp modun" amacı zaten motoru korumak ve bir şeyin kırılmasını önlemek!

alperx
08-10-2010, 09:29
hocam o zaman limp mod'un girme seviyesini artırdıgımızı düşünelim.
sonucta sormak istedigim şu :

maf ve o2, verilecek benzini havaya göre ayarlayabilir mi ayarlayamaz mı ?

merruse
08-10-2010, 09:49
Benzini MAF ın skalası elverdiği ölçüde ayarlar. Her MAF ın bir kapasitesi var. Rakamı atıyorum, 1000 gr/sn okuyabilen bir MAF kullanıldıysa ve sizin turbonun üflediği havanın flow u 1000gr/sn nin üzeirne çıkmıyorsa yakıt anlamında bir sorununuz olmaz. Ancak, MAF tan gelen veriye göre motorun yükü hesaplanıyor. Dolayısı ile avans hesaplanırken bu değere göre hesap yapılıyor. Üretici olması gerekenden fazla flow olduğunda ne yapması gerektiğini (az buz bir fazlalıktan bahsetmiyoruz sanırsam) eğer yazılımda tanımlamadıysa avans sorununuz olacaktır.

Ayrıca 1 bar basarken 12.5-13 AFR ile yürüyebilirsiniz belki ama 1.5 bar basarken yanma odasının içindeki basınç ve ısı artacağından EGT nizde artacaktır. Soğutma amaçlı bile olmuş olsa ek yakıt vermeniz gerekecektir. Dolayısı ile EGT falan filan ölçmeden sadece MAF ın skalasına güvenipte bu işe girişmek birazcık macera aramak olur.

Atmosferik olsa hiçbir sorun olmazdı. Ancak turbo bir araçta kimse size bu konuda bir garanti veremez. Verende işkembeden sallar.

alperx
08-10-2010, 10:02
Benim istediğim cevap bu idi. Teşekkürler..


Benzini MAF ın skalası elverdiği ölçüde ayarlar. Her MAF ın bir kapasitesi var. Rakamı atıyorum, 1000 gr/sn okuyabilen bir MAF kullanıldıysa ve sizin turbonun üflediği havanın flow u 1000gr/sn nin üzeirne çıkmıyorsa yakıt anlamında bir sorununuz olmaz. Ancak, MAF tan gelen veriye göre motorun yükü hesaplanıyor. Dolayısı ile avans hesaplanırken bu değere göre hesap yapılıyor. Üretici olması gerekenden fazla flow olduğunda ne yapması gerektiğini (az buz bir fazlalıktan bahsetmiyoruz sanırsam) eğer yazılımda tanımlamadıysa avans sorununuz olacaktır.

Ayrıca 1 bar basarken 12.5-13 AFR ile yürüyebilirsiniz belki ama 1.5 bar basarken yanma odasının içindeki basınç ve ısı artacağından EGT nizde artacaktır. Soğutma amaçlı bile olmuş olsa ek yakıt vermeniz gerekecektir. Dolayısı ile EGT falan filan ölçmeden sadece MAF ın skalasına güvenipte bu işe girişmek birazcık macera aramak olur.

Atmosferik olsa hiçbir sorun olmazdı. Ancak turbo bir araçta kimse size bu konuda bir garanti veremez. Verende işkembeden sallar.

H22Power
08-10-2010, 10:15
bana pm le de sordun bunu ama valla abi sorun o kadar saçma ki cevap bile vermedim:)
sadece kırarsın yazılım şart diyerek olayın ciddiyetini belirtmek istedim..
ama sanırım bu olaya sen baya takmışsın ölese seni aydınlatmak boynumuzun borcu
sana şöle izah etmeye çalışayım basite indirgeyerek maf sensörü yazın ve kışın oluşan hava koşulları farkında arabanın yakıt hava karışımını dengelemek üzere araçta bulunan parçadır kışın basınç soğuk havadan ötürü biraz daha açılır yazın kısılır kendi kendine yaklaşık 0.1-0.2 bar kadar map sensörüne sahip araçlarda yapılan ayarlar yazın ve kışın değiştirilmelidir çünkü yazın basılması gereken basınçla yapılmış ayarda normal giden araç kışın boost cut a girebilir ama map sensöründe basınç açılmadıkça böyle bir sorun yaşanmaz arabaya turbo değişimi yapıp onca para harcayıp yazılım yapmamakta direnmenide pek anlamadım akışmetrenin 0.2 barlık müsadesi ile araba yürütmeye çalıştığının farkına varmalısın bu tehlikeli bişi zaten büyük turboyu n75 ile kullanırsan araç kendini limp mode a almak isteyecek basıncı 0.5 bara düşürmeye çalışıcaktır bülent abinin dediği gibi boost controller la devam edersende kırmaya gideceksin malesef:(

alperx
08-10-2010, 12:23
soru saçma degil, kaldı ki cevabını bilmeden saçma olup olmadıgını nasıl bilebilirim ?
zaten sırf bu yuzden millet bu forumda soru sormaya cekiniyor birilerine. bilgi paylaşım tarzın bu mu yani ? iyi o zaman saçma olabilir cevap vermezler diye kimse bişey sormasın.

demişsin ki "aracı map yapmadan yürütmeye çalışıyorsun".
illa gözükapalı mı yaptırmak gerekiyor.
anlamadan map yaptırmaktansa anlayarak yaptırmak tercihimdir.

yukarıda merruse çok guzel anlatmış biz de çok guzel anladık. olması gereken de bu degil mi ?

sonuçta hata bendeymiş ama. yanlış soru degil, ama yanlış kişiye sormuşum galiba.


bana pm le de sordun bunu ama valla abi sorun o kadar saçma ki cevap bile vermedim:)
sadece kırarsın yazılım şart diyerek olayın ciddiyetini belirtmek istedim..
ama sanırım bu olaya sen baya takmışsın ölese seni aydınlatmak boynumuzun borcu
sana şöle izah etmeye çalışayım basite indirgeyerek maf sensörü yazın ve kışın oluşan hava koşulları farkında arabanın yakıt hava karışımını dengelemek üzere araçta bulunan parçadır kışın basınç soğuk havadan ötürü biraz daha açılır yazın kısılır kendi kendine yaklaşık 0.1-0.2 bar kadar map sensörüne sahip araçlarda yapılan ayarlar yazın ve kışın değiştirilmelidir çünkü yazın basılması gereken basınçla yapılmış ayarda normal giden araç kışın boost cut a girebilir ama map sensöründe basınç açılmadıkça böyle bir sorun yaşanmaz arabaya turbo değişimi yapıp onca para harcayıp yazılım yapmamakta direnmenide pek anlamadım akışmetrenin 0.2 barlık müsadesi ile araba yürütmeye çalıştığının farkına varmalısın bu tehlikeli bişi zaten büyük turboyu n75 ile kullanırsan araç kendini limp mode a almak isteyecek basıncı 0.5 bara düşürmeye çalışıcaktır bülent abinin dediği gibi boost controller la devam edersende kırmaya gideceksin malesef:(

kurtbil
08-10-2010, 12:39
Arkadasın sorusu bana da sacma geldı ama cevabını bılmıyosa ne yapabılırkı halıyle ne olcagını sorcak ve ogrenıcek,bellı b bılgı bırıkımı ıle foruma uye olup oyle mı soru sorcak yoksa:)

merruse
08-10-2010, 21:46
bana pm le de sordun bunu ama valla abi sorun o kadar saçma ki cevap bile vermedim:)
sadece kırarsın yazılım şart diyerek olayın ciddiyetini belirtmek istedim..
ama sanırım bu olaya sen baya takmışsın ölese seni aydınlatmak boynumuzun borcu
sana şöle izah etmeye çalışayım basite indirgeyerek maf sensörü yazın ve kışın oluşan hava koşulları farkında arabanın yakıt hava karışımını dengelemek üzere araçta bulunan parçadır kışın basınç soğuk havadan ötürü biraz daha açılır yazın kısılır kendi kendine yaklaşık 0.1-0.2 bar kadar map sensörüne sahip araçlarda yapılan ayarlar yazın ve kışın değiştirilmelidir çünkü yazın basılması gereken basınçla yapılmış ayarda normal giden araç kışın boost cut a girebilir ama map sensöründe basınç açılmadıkça böyle bir sorun yaşanmaz arabaya turbo değişimi yapıp onca para harcayıp yazılım yapmamakta direnmenide pek anlamadım akışmetrenin 0.2 barlık müsadesi ile araba yürütmeye çalıştığının farkına varmalısın bu tehlikeli bişi zaten büyük turboyu n75 ile kullanırsan araç kendini limp mode a almak isteyecek basıncı 0.5 bara düşürmeye çalışıcaktır bülent abinin dediği gibi boost controller la devam edersende kırmaya gideceksin malesef:(
Kusura bakma ama bu yazdıkların sorudan daha saçma ama ben cevap vereyim.. :)

1- MAF sensörü hiçbirşeyi dengelemek için falan kullanılmıyor. Adı üstünde. "mass air flow". Motorun içine giren havanın flowunu ölçmeye yarıyor. O floow verisi ve IAT den gelen değer ışığında motora giren havanın kütlesi hesaplanmış oluyor. O kütleye göre de püskürtüelecek yakıt miktarı hesaplanıyor.
2- MAF sensörü ne açılır ne de kısılır. Kışın basınçta kısılıp açılmaz. ECU, MAF ve IAT sensörlerinden gelen veriye göre motorun içine giren havanın kütlesini tam olarak hesaplamaya çalışır. Hava kışın soğuduğu için kütlesi değişir ancak bundan dolayı basıncı açmak ya da aksi durumda yaz gelince kısmak kadar anlamsız birşey olmaz. O zaman IAT sensörünü söküp atalım çöpe gitsin.. :)
3- Akışmetrenin 0.2 barlık müsadesi falanda olmaz. Her MAF sensörünün bir skalası vardır. Yani üretici derki şu derece ısıdaki,şu kadar kütleye sahip hava MAF tan geçtiğinde sensörün çıkış uçlarında şu kadar volt ölçersin. Hepsi bu. MAF ın kapasitesi bu skalaya göre değişir. flow u yüksek büyük hacimli bir motorun kullandığı MAF sensörü ile 1000 cc 50-60 hp lik bir motorun MAF sensörünün aynı olması doğru olmazdı. Çünkü birinin maksimum ölçebildiği kütle diğerinin neredeyse rölanti devri gibi birşey. ;) İşte bu nedenle MAF sensöründen bahsedilirken 0.2 bar müsadesi kavramı yalan olur. Alır kapağı işlersin, port polish yaptırırsın, basıncı arttırmadan bile MAF ın üst limitine ulaşabilirsin.

H22Power
08-10-2010, 21:49
Kusura bakma ama bu yazdıkların sorudan daha saçma ama ben cevap vereyim.. :)

1- MAF sensörü hiçbirşeyi dengelemek için falan kullanılmıyor. Adı üstünde. "mass air flow". Motorun içine giren havanın flowunu ölçmeye yarıyor. O floow verisi ve IAT den gelen değer ışığında motora giren havanın kütlesi hesaplanmış oluyor. O kütleye göre de püskürtüelecek yakıt miktarı hesaplanıyor.
2- MAF sensörü ne açılır ne de kısılır. Kışın basınçta kısılıp açılmaz. ECU, MAF ve IAT sensörlerinden gelen veriye göre motorun içine giren havanın kütlesini tam olarak hesaplamaya çalışır. Hava kışın soğuduğu için kütlesi değişir ancak bundan dolayı basıncı açmak ya da aksi durumda yaz gelince kısmak kadar anlamsız birşey olmaz. O zaman IAT sensörünü söküp atalım çöpe gitsin.. :)
3- Akışmetrenin 0.2 barlık müsadesi falanda olmaz. Her MAF sensörünün bir skalası vardır. Yani üretici derki şu derece ısıdaki,şu kadar kütleye sahip hava MAF tan geçtiğinde sensörün çıkış uçlarında şu kadar volt ölçersin. Hepsi bu. MAF ın kapasitesi bu skalaya göre değişir. flow u yüksek büyük hacimli bir motorun kullandığı MAF sensörü ile 1000 cc 50-60 hp lik bir motorun MAF sensörünün aynı olması doğru olmazdı. Çünkü birinin maksimum ölçebildiği kütle diğerinin neredeyse rölanti devri gibi birşey. ;) İşte bu nedenle MAF sensöründen bahsedilirken 0.2 bar müsadesi kavramı yalan olur. Alır kapağı işlersin, port polish yaptırırsın, basıncı arttırmadan bile MAF ın üst limitine ulaşabilirsin.

şimdi 1.8t de senden bilgiliyim diosun yani:D peki ben zaten baya önceden forumdakilerler didişmeye pes ettim bülent raymana bile bilgi vermeye çalışan var bu forumda biz kimiz ki:D sevgiler saygılar

Spook
08-10-2010, 22:03
İyi de merruse nin yazdıkları 1.8t ile alakalı birşey değilki ? MAF sensörünü sadece 1.8t ler mi kullanıyor ? yani sanki bu söylediklerinden maf sadece 1.8t lerde böyle dediğin anlaşılıyor..

erh
08-10-2010, 22:07
şimdi 1.8t de senden bilgiliyim diosun yani:D peki ben zaten baya önceden forumdakilerler didişmeye pes ettim bülent raymana bile bilgi vermeye çalışan var bu forumda biz kimiz ki:D sevgiler saygılar
soylenenlerin dogrulugunu dusunmen gerekir bence bu tarz sen biliosun ben biliyorum muhabbetlerinden cok.. 1.8t ile çok ugrasmıs olmak daha bilgili olmayı gerektirmiyor..

H22Power
08-10-2010, 22:14
herkes şimdi üstüme geldi ama komik yani şimdi sorulmak istenen akışmetrenin faydalarını kullanarak büyük turbo ile yürümek bu bir saçmalık bunu kimse savunmasın he üslubumu eleştirebilirsiniz ama 1.8t ile hergün uğraşan adamım hergün vag com la akışmetre tepkilerini ölçüyorum başka araba umrumda değil ama 1.8t de işler böyle yürüyor sorulan arabada 1.8t olduğuna göre bilinmeyen terimler kullanarak kafa karıştırmakta istemiyorum olayı anlaşılabilir hale getirmeye çalışıyorum konu sahibi bana kızdı ama forge dv yi 1.5 barlık yayla kullansak araba 1.5 bar basar mı diyor şimdi ben ne diyim bunun üstüne birde akışmetrenin kendini ayarlaması ile araba büyük turbo ile yürür mü yazılım yapmak şart mı diyor ne diyim? hadi söyleyin bana dese ki aracıma evo turbosu koydum aracı randımanlı yürütmek için ne yapabilirim ben saatlerce anlatırım ki kaç kişiyede anlattım msn adresi verdim telefon verdim söz verim kimseyi geri çevirmeyeceğim die konu açtım herkese cevap vermeye çalıştım kulaktan dolma bilgi ile yürür mü yürümez mi die sormaktansa yol göstermeyi rica etmek yeterli olabilir..

grey
08-10-2010, 22:49
Benim takıldığım;
Aracımda map sensörü mevcut.Şimdi yazın farklı yazılım,kışın farklı yazılım mı kullanmam gerekli?

alperx
09-10-2010, 08:15
zaten eleştirilen konu "üslup".
bunu anlamadın mı ?
hala bişeyler yazıyorsun.
tekrar ediyorum : eleştirilen kısım "üslup".

"saçma" kelimesi mesela.

bu da yeterli. verdiğin bilgilerin doğruluğuna hiç girmiyorum.

zaten hatayı ben üstüme alıyorum. hata sende yok. hata bende.
o yuzden rahat ol.

merruse
09-10-2010, 11:04
şimdi 1.8t de senden bilgiliyim diosun yani:D peki ben zaten baya önceden forumdakilerler didişmeye pes ettim bülent raymana bile bilgi vermeye çalışan var bu forumda biz kimiz ki:D sevgiler saygılar

1.8T lerdeki MAF uzay mekiği teknolojisine falan mı sahipte bilemeyeceğiz ne olduğunu? Ya da oradaki MAF kısaltmasının anlamı Mass Air Flow dan başka birşeymi?

O bilgi vermeye çalışan benmiyim açıkcası bilmiyorum. Ben Bülent Rayman kimdir bilmem tanımam. Ama ben tanımıyor olsam bile adının başharflerini büyük yazacak kadar saygı duyarım. Sende karşındakine saygı duymayı öğrenmelisin bence.
Eğer bahsi geçen kişi bensem ve ona bilgi vermeye çalıştıysam demekki benim bildiğim onun bilmediği birşeyler varmış. Onun bilip benim bilmediğim birçok şeyde vardır. O da bana o konularda bilgi vermeye çalışsın, bende okuyup anlar ve bilgi kazanmaya çalışırım. Ama insanların öğrenme isteğini "saçma" kelimesi ile tanımladıktan sonra kalkıp saçma sapan şeyler yazmamaya dikkat ederim. Eğer o yukarıda yazdıklarında ısrarcıysan, sabaha kadar bile VAG-COM un başından ayrılmasan, benim Nickelodeon'da Ginger seyretmem kadar boş bir işle kafanı yoruyorsun demektir.

Bilgi kimdeyse neredeyse alınır, öğrenilir yapılabiliniyorsa geliştirilip kullanılır. Herşeyi bildiğini sanan kişi daha diyaletik düşüncenin temelini bilmiyorsa birşey bilmiyor demektir. Benimde bilmediğim birsürü şey var. Bilenlere sorup öğrenmeye çalışıyorum. Bazılarını öğrenmeye bile çalışmıyorum zira herşeyi bilebilmek gibi bir lüksüm yok malesef. Örneğin ütülerden ve gazlı fırınlardan hiç anlamam. Bozulunca gider yenisini alırım.. :)

Bu arada kimse "büyük turbo kullan birşey olmaz, bas koçum, devam et aslansın sen" falan dememişki. Ama bunun sorulmasını senden başka saçmalık olarak tanımlayan başkası da yok. Ne yani ben şimdi senin çok iyi bildiğin ve günlük hayatta herkesin bilmesi gerektiğini düşündüğün birşeyi bilmiyorsam ve bunu burada sorarsam saçmalıkmı yapmış oluyorum? E ben bilmiyorum ki öğrenmeye çalışıyorum. Demekki o şey senin zannettiğin kadar herkese mal olmuş bir konu değilmiş. Kaldı ki arkadaşın yazdığı şey o kadar anlamsızda değil. Araba turbo değilde atmosferik olmuş olsaydı, sorun yaşamama ihtimali çok ama çok yüksekti..

Bu arada akışmetrenin tepkimesini (=response) VAG-Com la nasıl ölçüyorsun anlamadım. Öğretirsen memnun olurum. Birşeyde senden öğrenmiş olurum hiç değilse..

Son söz: Mağrur olma padişahım senden büyük Allah var.

merruse
09-10-2010, 11:13
Benim takıldığım;
Aracımda map sensörü mevcut.Şimdi yazın farklı yazılım,kışın farklı yazılım mı kullanmam gerekli?

Yok öyle birşey. Arabanızdaki IAT (intake air temperature= Giriş hava ısısı) sensörü zaten ısıdaki değişimleri algılayıp ECU 'nun buna uygun değişikleri yapmasını sağlar. Dolayısı ile kışın başka yazın başka yazılım kullanılması diye birşey söz konusu değil.

Havanın (bildiğimiz hava) kütlesi sabit değildir. Isıya göre değişiklik gösterir. Tüm motor yönetim sistemlerinin temel amacı, silindirin içine giren havanın miktarını kusursuz bir şekilde hesaplayabilmektir. İster MAF kullanılsın, isterse MAP kullanılsın zaten havanın ısınını bilmeden yapılacak hesap hatalı olur. Aşağıda vereceğim linkte havanın kütlesinin ısı ve basınca göre nasıl değişken olduğunu gösteren grafikler var. Dolayısı ile sabit bir kütle olamayacağından, kütleyi doğru hesaplayabilmek için en önemli değişken ve etken olan ısının ölçülmesi doğru hesaplama için şarttır. Bunun için IAT sensörlerine ihtiyacımız var. ECU motorun içine giren havanın kütlesini hesaplarken havanın ısısını da ölçer ve giren havanın kütlesini ona göre hesaplar. Yani halihazırda bunu ölçer ve değişikliği yapar.


http://docs.engineeringtoolbox.com/documents/771/air_temperature_pressure_density.pdf

ahmet3425
09-10-2010, 11:42
şimdi mesela benim aracımda hem maf var hemde map var hatta mapı 3 bar olan ile değistirdim...

motor eski teknoloji 8v distributorlu, bendix ecu tarafından kontrol ediliyor.

stock olarak 0.7-0.9 bar arasında basınc basan turbomun biraz basıncını acmak istiyorum 1.0-1.2 1.3 bar civarı manuel boost vs ile maf veya map bu konuda bana sıkıntı yaratır mı ?

alperx
09-10-2010, 12:04
bi kere ben 1.5 bar hiç demedim. aç mesajlarına bak. sana toplam 2 mesaj attım. birisine cevap verdin, dedin ki 1 barda motor kırılır.(niye oldugunu da bilmeden) digerine zaten cevap vermedin. allahtan cevap vermemişsin.

benim mesajım şuydu :

--------------------------------------------
selamlar,
bizde aile yadigarı bir audi a6 1.8t var.
şu an boost problemi var. araştırdıgım üzere sanırım diverter valve bozuk.

bu işin birinci kısmı.
gelelim ikinci kısma.

turboyu değiştirdik. şu an evo turbosu var. 16G.
Manifold da 304 çelikten imal edildi. makinada 2-3 gun oncesine kadar boost sorunu olana kadar normal 0.7-0.8 bar calisiyordu.

Sorum şu : sizin bu diverter valve satışınızı gördüm. 1 bar fian diyor. bunu alarak makinayı 1 barda calistirabilir miyiz çip yazılım olmadan ? bununla beraber neler yapmak lazım.? Amacım 1 barda sorunsuz çalışsın ve yazılım çiple ugrasmayayım.

neler yapabilirim ? yardımcı olursanız kısaca sevinirim. bi yol gösterseniz yeter, audi'ye yabancıyım.

saygılar
alper.

------------------------------------------------------

araç ayrıca 180hp olanlardan.

ben zaten cevabımı aldım.

bilgi güçtür ama önce kendini bil.

grey
11-10-2010, 19:23
Yok öyle birşey. Arabanızdaki IAT (intake air temperature= Giriş hava ısısı) sensörü zaten ısıdaki değişimleri algılayıp ECU 'nun buna uygun değişikleri yapmasını sağlar. Dolayısı ile kışın başka yazın başka yazılım kullanılması diye birşey söz konusu değil.

Havanın (bildiğimiz hava) kütlesi sabit değildir. Isıya göre değişiklik gösterir. Tüm motor yönetim sistemlerinin temel amacı, silindirin içine giren havanın miktarını kusursuz bir şekilde hesaplayabilmektir. İster MAF kullanılsın, isterse MAP kullanılsın zaten havanın ısınını bilmeden yapılacak hesap hatalı olur. Aşağıda vereceğim linkte havanın kütlesinin ısı ve basınca göre nasıl değişken olduğunu gösteren grafikler var. Dolayısı ile sabit bir kütle olamayacağından, kütleyi doğru hesaplayabilmek için en önemli değişken ve etken olan ısının ölçülmesi doğru hesaplama için şarttır. Bunun için IAT sensörlerine ihtiyacımız var. ECU motorun içine giren havanın kütlesini hesaplarken havanın ısısını da ölçer ve giren havanın kütlesini ona göre hesaplar. Yani halihazırda bunu ölçer ve değişikliği yapar.


http://docs.engineeringtoolbox.com/documents/771/air_temperature_pressure_density.pdf

Detaylı açıklama için teşekkür ederim :icon_tup: